Maalaisjärjen mukaan ajateltuna näin täytyy olla?
Mitä tästä sanovat arvoisat tähtitietäjät:
https://www.youtube.com/watch?v=nvRGz4bMWI8
Vaihteleeko Kuun nopeus sen kiertäessä Maapalloa..?
18
212
Vastaukset
- Anonyymi
Hanki ilmainen tekoäly!
Siltä voit nopeasti kysyä tämmöiset asiat. - Anonyymi
Tässä yksi tekoäly.
Pitää aina muistaa että tekoäly voi nykyisin vielä vastata puuta heinää.
.Kyllä, Kuun nopeus vaihtelee sen kiertäessä Maapalloa. Kuu liikkuu elliptisellä radalla, mikä tarkoittaa, että sen etäisyys Maapallosta vaihtelee. Kun Kuu on lähimpänä Maapalloa (tätä kutsutaan perigeumiksi), sen nopeus on suurempi, ja kun se on kauimpana (apogeumi), sen nopeus on pienempi. Tämä ilmiö johtuu Keplerin laeista, jotka kuvaavat planeettojen ja kuiden liikkeitä.
Kuun keskimääräinen kiertoaika Maapallon ympäri on noin 27,3 päivää, mutta sen nopeus vaihtelee radan elliptisyyden vuoksi.- Anonyymi
Eikö Maapallon paino-tai vetovoima (?) vaikuta mitenkään ja jos vaikuttaa niin miksi se tekee Kuun kierron elliptiseksi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö Maapallon paino-tai vetovoima (?) vaikuta mitenkään ja jos vaikuttaa niin miksi se tekee Kuun kierron elliptiseksi?
Lisää tekoälyä... Koska en osaa itse vastata..
vaikuttaako Maan painovoima mitenkään
Kyllä, Maan painovoima vaikuttaa Kuun liikkeeseen merkittävästi. Maan painovoima pitää Kuun radallaan, estäen sitä pakenemasta avaruuteen. Se myös vaikuttaa Kuun kiertoaikaan ja nopeuteen. Kuun kiertäessä Maan ympäri, sen liikettä ohjaa Maan painovoima, ja tämä vuorovaikutus on syy siihen, miksi Kuu kiertää Maapallon ympäri tietyllä radalla.
Lisäksi Maan painovoima aiheuttaa Kuun pinnalla vuorovesi-ilmiöitä, jotka vaikuttavat sekä Kuun että Maapallon pinnan muotoon ja korkeuteen. Tämä kuvastaa Maan ja Kuun välistä tiivistä vuorovaikutusta.
...
Tuo viimeinen kappale kuulostaa oudolta.... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, Maan painovoima vaikuttaa Kuun liikkeeseen merkittävästi. Maan painovoima pitää Kuun radallaan, estäen sitä pakenemasta avaruuteen. Se myös vaikuttaa Kuun kiertoaikaan ja nopeuteen. Kuun kiertäessä Maan ympäri, sen liikettä ohjaa Maan painovoima, ja tämä vuorovaikutus on syy siihen, miksi Kuu kiertää Maapallon ympäri tietyllä radalla.
Lisäksi Maan painovoima aiheuttaa Kuun pinnalla vuorovesi-ilmiöitä, jotka vaikuttavat sekä Kuun että Maapallon pinnan muotoon ja korkeuteen. Tämä kuvastaa Maan ja Kuun välistä tiivistä vuorovaikutusta.
...
Tuo viimeinen kappale kuulostaa oudolta....Vuorovesivoimat voivat jopa repiä planeettaa kiertävän kuun kappaleiksi, jos se on liian lähellä planeettaansa - Saturnuksen renkaat ovat ehkä syntyneet tällä tavalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...
Tuo viimeinen kappale kuulostaa oudolta....Onhan Kuussa Rauhallisuuden meri, siellä niitä vuorovesiä varmasti sitten on.
- Anonyymi
Kuun kierron ellipsisyys johtuu sitä kun Maapallon eri osissa on milloin yö ja miloin päivä.
Kun Aurinko paistaa Maapallon toiselle puolelle niin siellä on lämpimämpää kuin varjossa olevalla toisella puolella. Se vaikuttaa Kuuhun vaikuttavaan Maapallon aiheuttamaan painovoimaan.
Tämänkin takia Kuun kiertorata on elliptinen ja sen vaellusnopeus Maapallon ympäri vaihtelee oikeinkin huomattavasti.Tekoälyn tarjoamien vastausten vastapainoksi on luonnollisesti oltava myös luontaisen typeryyden tarjonta.
- Anonyymi
kollimaattori kirjoitti:
Tekoälyn tarjoamien vastausten vastapainoksi on luonnollisesti oltava myös luontaisen typeryyden tarjonta.
Kaljamoottiri on hyvä ja kiva ja selittää miksi Kuu kiertää ellipsiä eikä pyöreetä rataa ja miksi sen vauhti kovenee ja vähenee.
Antaa nyt tulla neropatti äläkä auo vain auo päätäsi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaljamoottiri on hyvä ja kiva ja selittää miksi Kuu kiertää ellipsiä eikä pyöreetä rataa ja miksi sen vauhti kovenee ja vähenee.
Antaa nyt tulla neropatti äläkä auo vain auo päätäsi.Vaihteleehan se, mutta aika minimaalisesti, Liäsksi kuu etääntyy pikkuhiljaa maasta, ehkä karkaa jossainvaiheessa miljoonien vuosien päästä.
Kiinan Deep Blue Aerospace paljastaa suborbitaaliset matkailusuunnitelmat
Kiinalainen startup Deep Blue Aerospace pyrkii tarjoamaan suborbitaalisen matkailun lentoja vuodesta 2027 alkaen. Deep Blue Aerospace kehittää parhaillaan uudelleen käytettävää Nebula-1-kiertorakettiaan.
Kiina laukaisee uudelleen käytettävän Shijian-19-satelliitin avaruuskasvatusta ja teknologian testejä varten.
Uudelleen käytettävä Shijian-19-satelliitti laskeutuu kahden viikon avaruudessa
Kiina laukaisi oman "Zuma" satenliitinsa, Uskotaan olleen poimuajokoe. heti nousun jäkeen tämä katosi. Ihan kuin Zuma, USA salainen tehtävä. Anonyymi kirjoitti:
Antaa nyt tulla neropatti äläkä auo vain auo päätäsi.En rupea yläasteen fysiikkaa selittämään tunneilla nukkuneille, mutta tästä voi lukea hyvinkin syvällisesti, mistä on kyse:
https://en.wikipedia.org/wiki/Orbit
Edellytyksenä olisi tietysti edes välttävä englannin taito. Kielitaidottomille on myös lyhyempi versio, jonka ehdottomaan oikeellisuuteen en ota kantaa:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Kiertorata- Anonyymi
kollimaattori kirjoitti:
En rupea yläasteen fysiikkaa selittämään tunneilla nukkuneille, mutta tästä voi lukea hyvinkin syvällisesti, mistä on kyse:
https://en.wikipedia.org/wiki/Orbit
Edellytyksenä olisi tietysti edes välttävä englannin taito. Kielitaidottomille on myös lyhyempi versio, jonka ehdottomaan oikeellisuuteen en ota kantaa:
https://fi.wikipedia.org/wiki/KiertorataMää arvasin että Kiljukaula linkkaa Wikpedian valeisiin.., ei toi möljä muuta ossoo.
Jokka noi jutut uskoo uskovat taatusti myös että susi nielaisi Punahilkan isoäidin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mää arvasin että Kiljukaula linkkaa Wikpedian valeisiin.., ei toi möljä muuta ossoo.
Jokka noi jutut uskoo uskovat taatusti myös että susi nielaisi Punahilkan isoäidin.Eikö tietosanakirjat enää myy kun pitää Wikiä niin kovasti haukkua? Yleensä ottaen siellä selitetään riittävällä tarkkuudella asioita koska peruskäyttäjä
Anonyymi kirjoitti:
Mää arvasin että Kiljukaula linkkaa Wikpedian valeisiin.., ei toi möljä muuta ossoo.
Jokka noi jutut uskoo uskovat taatusti myös että susi nielaisi Punahilkan isoäidin.Siinä näet, kuinka kannattavaa olisi minun itse selittää Newtonin liikelakeja, kun sinä et niitä ymmärrä, et ole koskaan ymmärtänyt, etkä tule koskaan ymmärtämään.
- Anonyymi
kollimaattori kirjoitti:
Siinä näet, kuinka kannattavaa olisi minun itse selittää Newtonin liikelakeja, kun sinä et niitä ymmärrä, et ole koskaan ymmärtänyt, etkä tule koskaan ymmärtämään.
Ne tekstit mitä minä olen Kollimaattorin töheryksiä nähnyt ei tuo käppyrä osaa mitään muuta kuin ihmisiä pilkata.
Luulee itse olevansa jumalaisen kaikkitietävä aivan kaikista maailman asioista.
Mokomaki kusimuki.
- Anonyymi
Kiertääkö se oikeasti maapalloa, vai tekeekö se vain sinikäyrää maapallon kiertoradan ympäri?
- Anonyymi
Mikä noissa on erona?
- Anonyymi
Kuu kiertää galaktista kiertorataa aivan julmetun monimutkaisesti.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475226- 3261928
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131868Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701527Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681477Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh341240- 811214
- 361066
- 421045
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21994