Antiikissa oli rohkeita sankareita jotka halveksi kuolemaa. Mikä saa aikaan sen.
Jo Kuningas Daavidin aikana heitä oli.
Kun luin listaa kuolleista filosofeista pisti silmään että Diogenes määräsi jopa ruumiinsa villieläinten syötäväksi.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Deaths_of_philosophers
Tuli mieleen että Entä jos kuoleman halveksiminen edellyttää hyvin syntistä elämäntapaa.
3000 ekr - 1500 ekr kuolema oli Kuningas
1500 ekr - 0 jkr synti oli Kuningas
0 jkr - 1500 jkr vanhurskaus oli Kuningas
1500 jkr - 3000 jkr Armo on Kuningas
Mutta miksi kristillinen alkuseurakunta halveksi petoja ja kuolemaa? He ei kai olleet syntisiä vaan vanhurskaita. Entä inkvisition uhrit.
Onko eläinlajeissa kuolemaa halveksivia. Sopulit joukolla hyppää mereen jne.
Mistä on kyse kuoleman halveksinnassa?
Onko se perinnöllinen ominaisuus
Hankittu ominaisuus
Syntielämän antama lahja
Vai mitä
Etelä-Afrikassa on ollut aikoinaan buumi hankkia AIDS . Taudista he ei välittänyt juuri mitään.
Onko syntisyys keino välttää kuolemanpelko
Anonyymi-ap
0
60
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882