On olemassa musiikkikappale otsikon nimellä. Laulun sanoissa sanotaan seuraavasti:
There was never a man like my Johnny
Like the one they call Johnny Guitar
Ei Johnny the Guitar jolloin mies olisi itse Johnny niminen kitara.
Onko siinä ajatuksena että kaverin sukunimi on Guitar vaiko että
tunnetaan kitara-johnnyna. Esim suomeksi voisi yksinkertaistettuna ajatella esim. kitarakalle tai Kalle Kitara
Johnny Guitar
4
247
Vastaukset 4
- Anonyymi
Mutta kyllä Mack the Knife on mies eikä Mack-niminen puukko.
- Anonyymi
Kaipa tuo tarkoittaa, että häntä kutsuttiin nimellä Johnny Guitar, kuten sanoissakin selvästi sanotaan. Ei niissä väitetä, tai edes vihjailla, että Guitar olisi virallinen sukunimi.
Kappale on samannimisestä länkkäristä, ja sen lauloi Peggy Lee. Suomeksi kappaleen levytti ensimmäisenä jo 50-luvulla Laila Halme nimellä Surujen kitara. Melodian b-osa kuitenkin jätettiin jostakin omituisesta syystä pois. Sittemmin mm. Topi Sorsakoski levytti Surujen kitaran.- Anonyymi
Eipä tuosta kuulosta mitään pois jääneen. Loppuun asti se soi aina.
- Anonyymi
Ei ihme että se on Surujen Kitara, kun siitä puuttuu palanen,
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?
Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "3251424Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa
Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja3451326- 1061132
- 1111025
Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä
Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔501008- 106940
Katri Helena rikkoi hiljaisuuden dramaattisella uutisella: "Elossa ja ilossa ollaan"
Katri Helena on sinivalkoinen ääni. Hänen klassikkohittinsä ovat tärkeä osa suomalaista kansanperintöä. Katri veti jääh22807- 111802
- 102692
- 77673