Leike:
"Yksi LFP-akkujen tärkeimmistä eduista on niiden pitkä käyttöikä, joka viittaa lataus-/purkausjaksojen määrään, jonka akku voi kestää ennen kuin sen kapasiteetti heikkenee merkittävästi. LFP-akuilla on tyypillisesti pidempi käyttöikä verrattuna muihin litiumioniakkuihin, kuten litium-kobolttioksidi- tai nikkeli-mangaanikoboltti (NMC) -kemioihin.
Kun LFP-akkua verrataan sen litiumioniveljiin, on selvää, että sillä on monia etuja. Sen pidempi käyttöikä tekee siitä järkevän valinnan niille, jotka etsivät akkua, joka kestää läpi aikojen.
Litium Iron Phosphate (LFP) -akut tunnetaan myös nimellä LiFePO4-akut."
https://www.lithiumbatterytech.com/fi/exploring-pros-and-cons-of-lfp-batteries/
LFP-akku kestää loputtomasti
16
166
Vastaukset
- Anonyymi
LFP:llä on muös heikkouksia. Mitäpä jos avaisit hiukan niitäkin.
- Anonyymi
Noissa on myös se etu autokäytössä, että ne voi , ja täytyy viikoittain ladata täyteen, ei siis mitään rajoitusta päivittäislatauksen suhteen.
Miinusta on toistaiseksi hitaampi pikalatausteho. - Anonyymi
Vallankumouksellista sähköautotekniikkaa luvassa.
https://tyyliniekka.fi/vallankumouksellista-sahkoautotekniikkaa-luvassa-kiinalaiseen-akkuun-latautuu-10-minuutissa-toimintamatkaa-600-kilometrin-edesta/- Anonyymi
CATL osaa kehittää akkuja edelleen.
- Anonyymi
600 km.n ajoon tarvitaan vähintään 100 kWh akku. Eli pikalaturista pitäisi löytyä yli 600 kW teho jotta tuon sähkömäärän voisi ladata 10 minuutissa. On kai tuo teoriassa mahdollista, mutta riittääkö latureiden CCS liittimissä kosketus pinta-alaa 750A virralle ettei se sula, vai vaatiiko tuo liitin standardin muutoksen? Sehän taas olisi aika huono juttu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
600 km.n ajoon tarvitaan vähintään 100 kWh akku. Eli pikalaturista pitäisi löytyä yli 600 kW teho jotta tuon sähkömäärän voisi ladata 10 minuutissa. On kai tuo teoriassa mahdollista, mutta riittääkö latureiden CCS liittimissä kosketus pinta-alaa 750A virralle ettei se sula, vai vaatiiko tuo liitin standardin muutoksen? Sehän taas olisi aika huono juttu.
600 kw pikalatauskaapeli ja -pistoke ovat hiukan erilaisia, kuin Biltemasta saatavat latauskaapelit. 600 KW kaapeli ja kosketin ovat esitteen mukaan nestejäähdytteisiä. Teslan pikalatureissa on kielletty märkäpyyhekäsittely. Tehot on suuret , kaapelikaan ei ole ihan tavallista rautalankaa, vaan hopea/kupari mitä lie seosta. Esitteessä kosketinresistanssiksi ilmoitettiin 0,5 mohm aika kova lukema uskon että on kääntäjän virhe . Kompakstikatkaisijan 1000A kosketinresistanssi on mikro-ohmiluokkaa normaali hopea/kuparikoskettimet mitattu 35-50 mikro-ohmia. Ei tuo jatkuva 500-750 kw:n teho ole jatkuva eikä edes tarpeellinen. Näillä materiaaleilla ja poikkipinnoilla aika maksimissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
600 km.n ajoon tarvitaan vähintään 100 kWh akku. Eli pikalaturista pitäisi löytyä yli 600 kW teho jotta tuon sähkömäärän voisi ladata 10 minuutissa. On kai tuo teoriassa mahdollista, mutta riittääkö latureiden CCS liittimissä kosketus pinta-alaa 750A virralle ettei se sula, vai vaatiiko tuo liitin standardin muutoksen? Sehän taas olisi aika huono juttu.
Ei kai ole tarkoituskaan, että pikalatureilla koskaan ladataan akkua 0-100%.
- Anonyymi
Ja sinä sokeasti luotat näiden yritysten väitteisiin? Suuret yritykset ovat valehtelun ammattilaisia ja kaikki yritysten mainokset ovat täynnä valheita.
Näemme akkujen keston todellisessa elämässä, yritysten väitteillä voi lähinnä pyyhkäistä persettä.- Anonyymi
Ja oikean elämän todisteet ovat autokauppiaat että luottavat ajoakkujen kestävyyteen. Jos eivät luottaisi niin käytettyjen sähköautojen hinnat tippuisivat selvästi alle polttomoottoriautojen, sillä autokauppiaat eivät ottaisi ollenkaan vaihdossa sähköautoja vastaan tai hyvittäisivät vähän. Kun selaa nettiautoa, niin sähköautot pitävät eri merkeillä melko hyvin hintansa eli luottoa on ajoakun kestävyyteen oikeassa elämässä.
Sinä sähköauton vihaajana leimaat muut valehtelijoiksi vaikket mitään luotettavia linkkejä laita väitteesi tueksi. Koitat vain luoda pelkoa väitteilläsi ilman totuuspohjaa. - Anonyymi
Luota vain sokeasti vetyautojen uuteen nousuun ja pety.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18531011/vetyautojen-ostajat-kokeneet-tulleensa-huijatuksi-ja-nostaneet-oikeuskanteen-
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18315455/vetyfanaatikot-valehtelevat-sinulle-ja-houkuttelevat-vetyansaan-
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18006801/vetyautosta-tarjotaan-surkeasti-autoliikkeessa-
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17679482/miksi-vetytankkausverkoston-maissa-vetyautot-ei-mene-kaupaksi - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja oikean elämän todisteet ovat autokauppiaat että luottavat ajoakkujen kestävyyteen. Jos eivät luottaisi niin käytettyjen sähköautojen hinnat tippuisivat selvästi alle polttomoottoriautojen, sillä autokauppiaat eivät ottaisi ollenkaan vaihdossa sähköautoja vastaan tai hyvittäisivät vähän. Kun selaa nettiautoa, niin sähköautot pitävät eri merkeillä melko hyvin hintansa eli luottoa on ajoakun kestävyyteen oikeassa elämässä.
Sinä sähköauton vihaajana leimaat muut valehtelijoiksi vaikket mitään luotettavia linkkejä laita väitteesi tueksi. Koitat vain luoda pelkoa väitteilläsi ilman totuuspohjaa.Ei tarvitse kuin kuunnella noiden yritysten toimitusjohtajien höpinöitä niin huomaa miten puhdasta paskaa he höpöttävät. Yritykset valehtelevat koko ajan ja vain idiootit uskovat yritysten väitteisiin.
- Anonyymi
LFP:tä kun menet lataamaan pakkasessa niin käyttöikä tippuu sillä latauskerralla jo enemmän kuin esim. Nikkeli-Kobolttikemioissa kymmenen pikalatauskerran jälkeen. LFP on järjetön valinta pohjoismaissa.
- Anonyymi
Sen vuoksi niissä akuissa on lämmitys. Ei se lion-kenno juuri parempi ole pakkasessa ladattavaksi. Niitäkin lämmitetään.
LFP selvä etu kuitenki on lataussyklien kesto ja se että se ei vanhene täytetenä säilytettäessä kuiten LION. LFP sopi mainiosti plugariin. Ne kun yleensä on laturissa kotona ollessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sen vuoksi niissä akuissa on lämmitys. Ei se lion-kenno juuri parempi ole pakkasessa ladattavaksi. Niitäkin lämmitetään.
LFP selvä etu kuitenki on lataussyklien kesto ja se että se ei vanhene täytetenä säilytettäessä kuiten LION. LFP sopi mainiosti plugariin. Ne kun yleensä on laturissa kotona ollessa.Tutkimukset kuitenkin osoittavat että LiFePo4 on äärimmäisen kylmänherkkä ja kestää kylmässä lataamista paljon huonommin. Eli päävastuu siirtyy autonvalmistajalle, kuinka herkäksi se on säätänyt lämmönhallinnan, eli antaako kuskin odottaa akun lämpeämistä vai sallitaanko akun kuluminen ja pakotetaan kylmään akkuun lataus. Ei tarvine arvata, kumman valmistajat ennemmin valitsevat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tutkimukset kuitenkin osoittavat että LiFePo4 on äärimmäisen kylmänherkkä ja kestää kylmässä lataamista paljon huonommin. Eli päävastuu siirtyy autonvalmistajalle, kuinka herkäksi se on säätänyt lämmönhallinnan, eli antaako kuskin odottaa akun lämpeämistä vai sallitaanko akun kuluminen ja pakotetaan kylmään akkuun lataus. Ei tarvine arvata, kumman valmistajat ennemmin valitsevat.
Huoh, no siksi niitä ei ladatakkaan kylmänä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huoh, no siksi niitä ei ladatakkaan kylmänä.
No mitenkä lataat jos on pakkasta. On se silloin kylmää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 40851