Piparin haluisit koristella tänä jouluna?
-flowersreally-
Kuinka monen palstalaisen
64
535
Vastaukset
- Anonyymi
Tärkeintä piparissa on, että se lohkee helposti.
-Urpo- Anonyymi
scrg kirjoitti:
Erittäin hyvin sanottu!
Jauhon ja rasvan suhde voi olla ratkaiseva, ja munan tietysti, miten pipar lohkeaapi.
- Anonyymi
Purra haluaisin .
Tarvitsen kaksi piparia....väliin vaniljakermajäätölöä, ei muuta höysteitä. :oD
- Anonyymi
On hyvää 👍🏼
Anonyymi kirjoitti:
On hyvää 👍🏼
Silleen itsekin voin piparia vetää. Ilman jäätelöö aika bliisua. 🤔
Tiesitkö nyt olen ensikodissa kun synnytin ja vielä se soitti tänään ja uhkas sijoituksella jos menen 23.12 kotipäivälle näkemään lapsia ja vielä aikoo lähettää minut Turkuun ensikotiin ja eihän se mitään mieskin puhuu tulevan mukaan. Niin juu sitten naurettiin tyttären kanssa että siinä on sosiaalityöntekijän kanssa liikutettava taxeilla perheitä kotipäiville kuin limusiineilla ja matkailla ja seilata ympäri suomea ja SOSSU maksaa ja myös tytär karkasi palverista kotio (missä ei oltu) ja joutui heti laitokseen ja erotti pikkku veljestä kohta kaikki ollaan eripuolilla suomea.
valtakunta kirjoitti:
Tiesitkö nyt olen ensikodissa kun synnytin ja vielä se soitti tänään ja uhkas sijoituksella jos menen 23.12 kotipäivälle näkemään lapsia ja vielä aikoo lähettää minut Turkuun ensikotiin ja eihän se mitään mieskin puhuu tulevan mukaan. Niin juu sitten naurettiin tyttären kanssa että siinä on sosiaalityöntekijän kanssa liikutettava taxeilla perheitä kotipäiville kuin limusiineilla ja matkailla ja seilata ympäri suomea ja SOSSU maksaa ja myös tytär karkasi palverista kotio (missä ei oltu) ja joutui heti laitokseen ja erotti pikkku veljestä kohta kaikki ollaan eripuolilla suomea.
Voi tsiisus sun kaa.... mitä sä näitä mulle höpäjät?
Flä oikeasti kerro kaikkea mitä siellä tapahtuu...ei se kuulu yleisille palstoille...🤯Disseisback kirjoitti:
Silleen itsekin voin piparia vetää. Ilman jäätelöö aika bliisua. 🤔
Mitä tämäkin on niin halpaa kum pyysin vain kotipalvelua eli kädet aamuun herättämiseen mutta sitten hain vain kotipalvelua asiointiin kun kunnalla ei ole kuin 3 hoitajaa ja pyysin sitä että saa kotipalvelua ostettua.
https://thl.fi/aiheet/lapset-nuoret-ja-perheet/sote-palvelut/sosiaalipalvelut/lapsiperheiden-kotipalvelu
Juu ja antoi taloudelliseen hylyn. Noh jaa tänä jouluna ei ole paljoa lahjoja. Koska tuurini jatkuu meillä on 11 tonnin lasku edellisestä asunnosta kun ei keretty kunnostaa niitä maalaamalla.Disseisback kirjoitti:
Flä oikeasti kerro kaikkea mitä siellä tapahtuu...ei se kuulu yleisille palstoille...🤯Mitäh tämähän on ihan samaa kiusaa mitä täällä ollut minun äitiydestä nyt se on vaan arkeen pistetty kohtahan hallinta -oikeus on 7-10 kk ja se kestää. Sekä kertoo hyvin paljon mitä tavallisen lapsiperheen. Jos muistat niitä diagnoosejani käyttää hyödyksi.😭
Disseisback kirjoitti:
Flä oikeasti kerro kaikkea mitä siellä tapahtuu...ei se kuulu yleisille palstoille...🤯Jaah apuahan minä haluan. Minulla on varmaan kolme siinä sosiaalityöntekijää mies uskoo esimiehen olevan mukana.
Noh kohtahan oikeudessa nähdään se kun äitiyttänihän tässä arvioidaan siellä miestähän ei näissä olla vastaan.
Siinä nähdään ja nyt sitten kannattaa ne tiedot sieltä kantasta tarkastaa teidän kaikkien.Disseisback kirjoitti:
Flä oikeasti kerro kaikkea mitä siellä tapahtuu...ei se kuulu yleisille palstoille...🤯Henkistä väkivallan harjoittamista tämäkin jo on
”Henkistä väkivaltaa on
Nöyryyttävä kohtelu, kuten
Syyttely
Arvostelu tai aliarvioiminen
Haukkuminen tai nimittely
Muuten loukkaaminen
Välinpitämätön kohtelu
Hallintaan pyrkiminen, kuten
Uhkailu, kiristäminen tai pelottelu
Tarkkailu ja toiminnan rajoittaminen
Perheessä sinun esimerkiksi odotetaan olevan ”tilivelvollinen” kaikista menemisistäsi ja tekemisistäsi puolisollesi etkä saa itse päättää (ikätasosi huomioon ottaen) asioistasi.
Vaatimukset tai pakottaminen toimimaan, kuten toinen haluaa, esimerkiksi väkivallalla uhkaamalla.
Eristäminen, esimerkiksi ihmissuhteisiin vaikuttamalla tai niitä kieltämällä.”
https://mieli.fi/vaikea-elamantilanne/vakivalta/henkinen-vakivalta-satuttaa-sisaltapain/Disseisback kirjoitti:
Flä oikeasti kerro kaikkea mitä siellä tapahtuu...ei se kuulu yleisille palstoille...🤯Tämä henkinen väkivalta on näillä lastensuojelun toimintaa miksi edes tuollainen väkivallan harjoittaminen on näin laillista .😭
Lapseni ei ole tehnyt mitään väärään ja olen vaan suojelullut lapsiani.Disseisback kirjoitti:
Flä oikeasti kerro kaikkea mitä siellä tapahtuu...ei se kuulu yleisille palstoille...🤯Se kiusaaminen on yhteiskuntaa vastaa myös eristäytyminen muka niin haitallista ja lapseni on hyvä vointinen ja iloinen täälläkin vauvana jo ja eikä edes itke pahemmin. Mies on sitten kotona jouluna ja minä täällä . Tämäkin on niin sairasta kuin dystopia on arkeamme miten diktatuuri sosiaalityöntekijämme on. Tästä saa vielä dokumentin koska kamerat pyörii taustalla harmillisesti . Joku käytti tietojani väärin sanoin tästä sinulle vuosia sitten.
Disseisback kirjoitti:
Flä oikeasti kerro kaikkea mitä siellä tapahtuu...ei se kuulu yleisille palstoille...🤯Mies haluaa kostaa sille sosiaalityötekijöille kuin tekemällä vielä 8 lasta. 😂
Disseisback kirjoitti:
Flä oikeasti kerro kaikkea mitä siellä tapahtuu...ei se kuulu yleisille palstoille...🤯Tämähän on oikeasti hyvin rankkaa, itken lapsieni puolesta ja vielä joutuu miettiin lähteekö vastasyntynytkin tähän pyöritykseen koska mies sanoi sekin olevan vaihtoehto kieltäytymällä turusta. Tiedätkö tämä on niin kauhea elämä että tätä ei pääse edes käsittelemään päinvastoin ovat huolissa vauvasta saako tarpeeksi huomiota kun olen huolissa isoista.
Sinä tiedät että osun arkoihin paikkoihin sanoillani ja siksi olen tässä uhka heille. Tiedät olen rehellinen mutta en tiennyt että oikeasti on tuollaisia ihmisiä olemassa ihan kauhetata toiset mummelit on yksin ja meihin tuhlataan vain rahaa saadakseen minut näyttämään huonolta äidiltä.
Sanoin minun pitää olla varovainen kaapinpaikalle tässä se syykin on ihan ihmisset näkevät että ollaan tavallinen perhe ja vääristää niiden sanomiset.Disseisback kirjoitti:
Flä oikeasti kerro kaikkea mitä siellä tapahtuu...ei se kuulu yleisille palstoille...🤯Käännetään teksti oikeaan muotoon.
” lasten sosiaalityöntekijä odottaa vanhempien esimerkiksi olevan ”tilivelvollinen” kaikista menemisistäsi ja tekemisistäsi sosiaalityöntekijälle , etkä saa itse päättää (ikätasosi huomioon ottaen) asioistasi.
Vaatimukset tai pakottaminen toimimaan, kuten toinen haluaa, esimerkiksi väkivallalla uhkaamalla.
Eristäminen, esimerkiksi ihmissuhteisiin vaikuttamalla tai niitä kieltämällä.”
Tämäkin on minulla nauhurissa.
Noh toivottavasti pääsee pois virastaan ja moni jotka kannattaaDisseisback kirjoitti:
Flä oikeasti kerro kaikkea mitä siellä tapahtuu...ei se kuulu yleisille palstoille...🤯Ehkä ne tappaa minut kohta.😭 koska ne tietää missä olen ja kyllä minuun sillä on kohdistettu. .
valtakunta kirjoitti:
Ehkä ne tappaa minut kohta.😭 koska ne tietää missä olen ja kyllä minuun sillä on kohdistettu. .
Elähän draamaile. Ei sua kukaan tapa...
Disseisback kirjoitti:
Mitä siellä viimeksikin sanoin , eihän se kantelu ole kuin tutkimista varten mutta jos sitten rikollista tapahtuu sitten ne tutkii. Sanoin että nyt sosiaalityöntekijämme(nimellä) on ollut hyvin tuhma ja pukki ei tuo lahjoja. Lapseni uskoi vielä joulun taitaa olisimme jo yhdessä😭
Disseisback kirjoitti:
Lapseni kuuli poliisi autossa kun ne otti karkulaisen kiinni ja nähtiin poliisit ja kerroin lyhyesti miehen kanssa mitä tapahtui ja lapseni kertoi kun olivat sossun tädit erikseen halunnut viedään poliisi saattuessa laitokseen ja toiset sanoo eihä se on vain 11v kuulemma sosiaalitoimen johtajaa myöten huutanut siellä poliiseille. Poliisit vei asemalle. Ehkä kaikki alkaa pikku hiljaan ymmärtää nämä meidän .😢
Lapseni on silmät itkenyt turvoksiin- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Jahas guben rosehahmo kymmenen skidin katraansa kanssa ilmaantui diskuteeraamaan vähän hitaille
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jahas guben rosehahmo kymmenen skidin katraansa kanssa ilmaantui diskuteeraamaan vähän hitaille
Kyllä tämä naisvihan merkit nimittäin täyttää jos uskoo tällaiseen höpötykseen. Ei tullu pahalta sanoa sitä idiotismiksi. Sori siitä.
Jouluahan sanotaan antamisen ajaksi... Niin mahdollisimman monen sitten, eikö? 😂
- Anonyymi
Ei ainakaan minun elämääni kuulu !
Anonyymi kirjoitti:
Ei ainakaan minun elämääni kuulu !
Niin siis mikä ei kuulu? Piparit? Niiden koristelu? Pelkkä koristelu? Vai joulu? Tai palstalaiset?
- Anonyymi
Nyt en koristele pipareita.
Kodinhoitohommia olisi kasatolkulla, kananjauhelihat täytyy käyttää pannulla ja pakastaa, ja jos jää aikaa niin testaan yhtä seitan-reseptiä.
Aloitan tyhjentämällä koneet ja täyttämällä ne uudestan ...
xLiner- Anonyymi
Karmeen näköisiä ne seitan litteät kakkarat.
Muistuttivat lehmän sellaista.
Astuin lapsena sellaiseen tuoreeseen vastakehiteltyyn.
Trauma?
Vilma - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Karmeen näköisiä ne seitan litteät kakkarat.
Muistuttivat lehmän sellaista.
Astuin lapsena sellaiseen tuoreeseen vastakehiteltyyn.
Trauma?
VilmaTää on pötkö ja kypsyy uunissa folion sisällä. Jos vähänkään maistuu samalle miltä tuoksuu, niin 😋
Mulla on valmista gluteenijauhoa. Ei tarvinnut lähteä vehnäjauhoista pesemään. K-ruoka - sivulla on ohje, lisäsin siihen vielä misotahnaa.
Kokeilen joku kerta vielä tuon pesuhomman ja keittämisen. Tää oli vaan helppo, kun tuli maustaminen samalla. Ei tarvinnut marinoida.
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tää on pötkö ja kypsyy uunissa folion sisällä. Jos vähänkään maistuu samalle miltä tuoksuu, niin 😋
Mulla on valmista gluteenijauhoa. Ei tarvinnut lähteä vehnäjauhoista pesemään. K-ruoka - sivulla on ohje, lisäsin siihen vielä misotahnaa.
Kokeilen joku kerta vielä tuon pesuhomman ja keittämisen. Tää oli vaan helppo, kun tuli maustaminen samalla. Ei tarvinnut marinoida.
xLinerMä kyllä tekisin kanan jauhelihasta ihan muuta.
Vilma - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä kyllä tekisin kanan jauhelihasta ihan muuta.
VilmaMitä tekisit?
Tein kananjauhelihasta pataa. Soijarouhetta, kikherneitä ja punaisia linssejä lisäproteiiniksi ja hiilareiksi. Persikkaa potkuksi. Kastikkeeseen mausteeksi vahvan salsadipin jämät, seesamöljyä, kalakastiketta....
10 annosta, 8 menossa pakastimeen. Aika hyvää 😊 ( jauhelihaa oli 2 pakettia).
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tää on pötkö ja kypsyy uunissa folion sisällä. Jos vähänkään maistuu samalle miltä tuoksuu, niin 😋
xLinerSeitanista tuli hyvää! 😋☺️
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Seitanista tuli hyvää! 😋☺️
xLinerVähän jänskättää miten vatsa reagoi tuollaiseen määrään gluteenia.
Tän pötkön pitäisi olla parhaimmillaan huomenna, kun on vähän muhiutunut. Pakastan sen sitten sopivan kokoisina annoksina.
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä tekisit?
Tein kananjauhelihasta pataa. Soijarouhetta, kikherneitä ja punaisia linssejä lisäproteiiniksi ja hiilareiksi. Persikkaa potkuksi. Kastikkeeseen mausteeksi vahvan salsadipin jämät, seesamöljyä, kalakastiketta....
10 annosta, 8 menossa pakastimeen. Aika hyvää 😊 ( jauhelihaa oli 2 pakettia).
xLinerLaittaisin curryä ja tekisin pyöryköitä tai pihvejä.
Ehkä fetaa voisi piilottaa sisälle tai vähän riisiä joukkoon.
Vilma - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laittaisin curryä ja tekisin pyöryköitä tai pihvejä.
Ehkä fetaa voisi piilottaa sisälle tai vähän riisiä joukkoon.
VilmaTuo fetapiilo vois olla kiva pullan sisällä. Pysyisköhän se siellä jos kypsyttää uunissa...
Mulla oli mausteina mm. curry, tuplapaprika ja chili 🌶️🔥🔥🔥. Mun keitokseni ovat aika äräkästi maustettuja, etenkin chiliä on usein tuntuvasti 😜
xLiner Anonyymi kirjoitti:
Tuo fetapiilo vois olla kiva pullan sisällä. Pysyisköhän se siellä jos kypsyttää uunissa...
Mulla oli mausteina mm. curry, tuplapaprika ja chili 🌶️🔥🔥🔥. Mun keitokseni ovat aika äräkästi maustettuja, etenkin chiliä on usein tuntuvasti 😜
xLinerPyllys hörppii aamulla vettä pöntöstä.
🐒🔥- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Pyllys hörppii aamulla vettä pöntöstä.
🐒🔥A! Töörrkee!
Mun 🍑 on rosteria! 🍑✨
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo fetapiilo vois olla kiva pullan sisällä. Pysyisköhän se siellä jos kypsyttää uunissa...
xLinerLaittaa sellaisen kuution. Mihin se sieltä karkaisisi?
Vilma - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laittaa sellaisen kuution. Mihin se sieltä karkaisisi?
VilmaVähärasvainen ei taida sulaa. Rasvaisemmasta en tiedä. Joskus kypsien lihapullien sulavia täytteitä löytyy leivinpaperilta. Pullien täytyy olla pieniä. Ehkä seuraavaksi sittenkin laitan persikkaa sisälle. Sopi mielestäni tosi hyvin kanan kanssa.
Feta 3% (jääkaapissa) sopii kreikkalaiseen salaattiin ja mulla on kalamataoliivejakin. Lisäksi kikherneitä, niin proteiinit riittää. Kastike jogurtista.. 😋 Ja paistettua marinoitua tofua voisi lisätä ..
Olen taas kokannut melkein puolet viikonlopusta. Saatan vielä jatkaakin... 😄
Verhoja pitäis myös suunnitella. Pesin, mutta taidan laittaa jotain muuta takaisin..🤔
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vähärasvainen ei taida sulaa. Rasvaisemmasta en tiedä. Joskus kypsien lihapullien sulavia täytteitä löytyy leivinpaperilta. Pullien täytyy olla pieniä. Ehkä seuraavaksi sittenkin laitan persikkaa sisälle. Sopi mielestäni tosi hyvin kanan kanssa.
Feta 3% (jääkaapissa) sopii kreikkalaiseen salaattiin ja mulla on kalamataoliivejakin. Lisäksi kikherneitä, niin proteiinit riittää. Kastike jogurtista.. 😋 Ja paistettua marinoitua tofua voisi lisätä ..
Olen taas kokannut melkein puolet viikonlopusta. Saatan vielä jatkaakin... 😄
Verhoja pitäis myös suunnitella. Pesin, mutta taidan laittaa jotain muuta takaisin..🤔
xLinerLeimasin eilen pipareita; ässiä ja haarukkaleipiä.
Noo-o. Ässät ovat kuin albino-iilareita.
Vilma - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Leimasin eilen pipareita; ässiä ja haarukkaleipiä.
Noo-o. Ässät ovat kuin albino-iilareita.
VilmaTää menee nyt pelkäksi kokkaamiseksi 😂 Kaurakeksejä voisin tehdä huomenna 😋👍
xLiner
- Anonyymi
Seitsemän.
- Anonyymi
Outo, hiukan raamatullinen luku :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Outo, hiukan raamatullinen luku :D
Valehtelijan luku on 7.
Vilma - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valehtelijan luku on 7.
VilmaTalon kortti. Se voi pidättää kaiken.
- Anonyymi
Pipari on parasta peiton alla. Ja tuo alussa mainittu kaksi piparia ja väliin ...!
- Anonyymi
11:56
Ai. Ja sinne sitten eriväriset sokerituubipursottimet mukaan.
Sokeri kovettuu.
Vilma
Nooh.. on eräs jolle haluaisin piparia koristella..
- Anonyymi
Loistavaa. Ymmärrät huumoria.
Täältä sivusta... - Anonyymi
Ehkä vaan omani :) Jotain orientaalia kuviota olis varmaan sommitella
- Anonyymi
Siihenhän käytetään hennaa...
Vilma - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siihenhän käytetään hennaa...
VilmaJuu :) niin ymmärtääkseni. Ei se väri lakanoille kuitenkaan sovi, ei kannata kokeilla.
- Anonyymi
Alan nyt piparinkoristelupuuhaan.
-flowersreally-- Anonyymi
Ole hyvä vaan, jos naamasi ei kivistä ja korviisi koske :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ole hyvä vaan, jos naamasi ei kivistä ja korviisi koske :)
Apua, piparini palaa.
-flowersreally-
- Anonyymi
Pakko sanoa, ettei kiinnosta joulupiparit eikä muutkaan. Ei millään tavoin. Sorppa. ✨
Jasu - Anonyymi
Ällöttävää.etkö kehittävämppään aloitukseen kyennyt?👎🤷♀️
- Anonyymi
Sinulla on tuo moraali herkässä. Rentoudu vähän, ihan pian on joulu.
-flowersreally- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla on tuo moraali herkässä. Rentoudu vähän, ihan pian on joulu.
-flowersreally-Just siksi iljettääkin joulu ei ole pervoilua se🤷♀️
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Just siksi iljettääkin joulu ei ole pervoilua se🤷♀️
Voisko edes joulua viettää pervoilutta? Täh häh? Onko liikaa vaadittu?🤷♀️
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voisko edes joulua viettää pervoilutta? Täh häh? Onko liikaa vaadittu?🤷♀️
Täällä ollaan nykyään niin tasaarvoisia ei joulujuhlia jne. Minä vaadin pervoiluttomuutta! Minun oikeus on se että pervoilette itseksenne ettäkä minua sillä myrkytä. Kaikki pervoohjelmat sulisivuilta ja tveestä pois. Se loukkaa uskontoani. näin on!.🤷♀️
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2133141
Tiedäthän että
Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il172871Suomella TUNTI ELIN AIKAA jos/ kun SOTA Syttyy NAAPURIN KANSSA!
Sitten kaikki tärkeät paikat, Komentokeskukset, poliittiset päätöksentekijät, Sotilastukikohdat, Varuskunnat, Liikentee3731585Klaukkalan onnettomuus
Kun kuulin onnettomuudesta,jossa auto oli suistunut sillalta jokeen,en kyllä missään vaiheessa uskonutkaan että kyseess271468- 961342
Sinulla on kauniit kasvot ja erityisesti kulmakarvat
Ne yhdistettynä luonteeseen, katseeseen ja ilmeisiin saa pääni pyörälle kyllä. En kestä. Usein päivisin nämä tulevat mie531249- 991247
Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mielee
Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mieleen. Turku VOISI LO1741110Martinan uudet tuulet
Alkaa vahvasti vaikuttaa siltä, että ollaan tosiaan palattu sinkkumarkkinoille. Joulu ja uusivuosi ilman kihlattua, vaik1761109Nurmijärven Tulvatie jätetty hoitamatta jonka ansiosta turma sattui?
Käykö nyt niin että tienhoidosta vastaavat tahot laitetaan maksamaan turma? Miksi tietä ei ollut hoidettu, onko syy pihe143964