Maailman paras majoneesi

Tein jouluaaton erästä ruokalajia varten japanilaisen tartar -kastikkeen, jossa piti käyttää tietysti japanilaista majoneesia. En viitsinyt ostaa japanilaista Kewpie -majoneesia vaan päätin tehdä itse. Tuli aivan tajunnanräjäyttävän hyvää majoneesia. Siitä sai erinomaisen tartarkastikkeen ja loput majoneesit laitoin maustamaan sienisalaattia. Miten tämä majoneesi eroaa "tavallisesta"? Siinä ei ole kokonaisia kananmunia vaan pelkkiä keltuaisia, joten se on pehmeämpää. Umamin makua tuo natriumglutamaatti ja riisiviinietikka. Majoneesin tulee myös hieman makeutta sokerista. Tässä resepti:

kaksi kananmunan keltuaista
3,5 dl öljyä
2 rkl riisiviinietikkaa (Yokoi Jyumai Komesu, tätä saa ainakin Tokyokanista, linkki alla)
4 tl sitruunanmehua
2 tl Dijon sinappia
2 tl sokeria
0,5 tl suolaa
0,5 tl natriumglutamaattia (tämän voi korvata Dashijauheella, jos MSG aiheuttaa delusionaalisia pelkotiloja, itse jätin suolan pois ja laitoin kokonaisen teelusikallisen MSG:a)

https://tokyokanshop.fi/product/206/yokoi-jyumai-komesu-500ml

4

440

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei ole jaappanialaista majoa koska sinä on dijon sinappia, aina voit kehua taas itseäsi mutta älä sitä julki anna.

• Se on amerikkalaisen majoneesin japanilainen versio, jonka Toichiro Nakashima kehitti 1920-luvun alussa. Tuskin tuo Dijonsinappikaan mitään originaalia on vaan enemmänkin Dijon -tyylistä sinappia. Mutta joka tapauksessa tuolla reseptillä tulee ihan helkkarin hyvää majoneesia. Mielestäni jopa parempaa kuin kaupallisesti valmistettu Kewpie.

https://en.wikipedia.org/wiki/Kewpie_(mayonnaise).

• Anonyymi

En edes suostuisi maistamaan tuota, kun siinä on tuota kamalaa MSG moskaa.

• Anonyymi

En syö majoneesia, painoindeksini on 22. Pituus 179 ja paino 68 kg.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      118
      2434
    2. Juniorivalmennus Jokereissa..

Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau
      Nuorten jääkiekko
      31
      1574
    3. Ammuskelua taas

Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      21
      1512
    4. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      129
      1458
    5. Päivämääriä

Minä päivämääränä näit kaivattusi viimeksi?
      Ikävä
      68
      1263
    6. Introverttinä osastolla

Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s
      343
      1131
    7. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1015
    8. Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?

Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?
      Ikävä
      58
      1005
    9. Riittääkö 50 euroa jos mennään syömään treffeillä

Ja haluaa tarjota?
      Ikävä
      122
      841
    10. VIELÄKIN NAURATTAA

Seurustelua haluais. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      79