Tein jouluaaton erästä ruokalajia varten japanilaisen tartar -kastikkeen, jossa piti käyttää tietysti japanilaista majoneesia. En viitsinyt ostaa japanilaista Kewpie -majoneesia vaan päätin tehdä itse. Tuli aivan tajunnanräjäyttävän hyvää majoneesia. Siitä sai erinomaisen tartarkastikkeen ja loput majoneesit laitoin maustamaan sienisalaattia. Miten tämä majoneesi eroaa "tavallisesta"? Siinä ei ole kokonaisia kananmunia vaan pelkkiä keltuaisia, joten se on pehmeämpää. Umamin makua tuo natriumglutamaatti ja riisiviinietikka. Majoneesin tulee myös hieman makeutta sokerista. Tässä resepti:
kaksi kananmunan keltuaista
3,5 dl öljyä
2 rkl riisiviinietikkaa (Yokoi Jyumai Komesu, tätä saa ainakin Tokyokanista, linkki alla)
4 tl sitruunanmehua
2 tl Dijon sinappia
2 tl sokeria
0,5 tl suolaa
0,5 tl natriumglutamaattia (tämän voi korvata Dashijauheella, jos MSG aiheuttaa delusionaalisia pelkotiloja, itse jätin suolan pois ja laitoin kokonaisen teelusikallisen MSG:a)
https://tokyokanshop.fi/product/206/yokoi-jyumai-komesu-500ml
Maailman paras majoneesi
3
55
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Ei ole jaappanialaista majoa koska sinä on dijon sinappia, aina voit kehua taas itseäsi mutta älä sitä julki anna.
Se on amerikkalaisen majoneesin japanilainen versio, jonka Toichiro Nakashima kehitti 1920-luvun alussa. Tuskin tuo Dijonsinappikaan mitään originaalia on vaan enemmänkin Dijon -tyylistä sinappia. Mutta joka tapauksessa tuolla reseptillä tulee ihan helkkarin hyvää majoneesia. Mielestäni jopa parempaa kuin kaupallisesti valmistettu Kewpie.
https://en.wikipedia.org/wiki/Kewpie_(mayonnaise).
- AnonyymiUUSI
En edes suostuisi maistamaan tuota, kun siinä on tuota kamalaa MSG moskaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 4511042
- 827479
- 755459
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon445434Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella764738Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme334143- 472978
- 362915
Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per412425- 402420