Kolme riittää. Aerobisen kynnyksen alle, aerobisen ja anaerobisen kynnyksen välissä, anaerobisen kynnyksen yli. Turhaa hifistelyä tehdä enemmän sykealueita kun paras on treenata noiden kolmen keskellä.
Vastaukset 12
- Anonyymi
Totta turiset. Olisipa kiva jos kellot mahdollistaisivat viidestä alueesta poikkeamisen, mutta minkäs teet.
- Anonyymi
Juu, näin se on. Maksimille tulee mentyä harvoin, vk:llekin vain silloin tällöin, pk:lla jauhan enimmäkseen.
- Anonyymi
Minullakin riittää kolme sykealuetta. Tv-kevyt (vk1), tv-kova (vk2) ja VL (mk). Pk:ta teen sauvakävellen, se ei ole treeniä.
- Anonyymi
Peruskuntoköpöttelyn juokseminen on huijausta. Alle 3000m Cooperin tasolla pk ei ole juoksua.
- Anonyymi
Hölkkään tiätty.
- Anonyymi
Kolme vauhtia riittää.
- Anonyymi00008
Juu. Pk. Vk. Kisa. Kolme vauhtia.
- Anonyymi00009
Tarjoaa siule valinnanvaraa.
- Anonyymi00011
Viisi aluetta liika vaikiaa. Kolme riittää.
- Anonyymi00012
Tehokkaan kestävyysharjoittelun perussääntö on yksinkertainen:
- 80 % harjoittelusta vyöhykkeillä 1–2 (kevyt, aerobinen)
- 20 % harjoittelusta vyöhykkeillä 4–5 (kova, anaerobinen)
- Mahdollisimman vähän vyöhykkeellä 3 (harmaa alue)
Tämä jako, jota kutsutaan myös "polarisoiduksi harjoitteluksi", on tutkitusti tehokkain tapa kehittää kestävyyttä.
https://kuntoguru.fi/blogi/sykevyohykkeet-selitettyna- Anonyymi00013
Tätä ei oo Ingebritseenit, Bakkenit ja itä-afrikkalaiset vielä tajunneet.
- Anonyymi00014
Ei näin. Z5 revittely pilaa aerobisen kehityksen.
-80% z1-2
-20% z3-4
-0% z5 jätetään hapan näyttö kisoihin
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 921592
- 841075
Miksi kumppaniehdokkaan oma elämä on teille ongelma?
Täällä monesti kuulee vaatimuksia siitä, että kumppaniehdokkaalla ei saisi olla lemmikkejä, lapsia, kavereita, eksiä, su395999- 68985
Oikea nainen
On äärimmäisen naisellinen, pienikokoinen, kapeaharteinen, pienet kapeat kasvot, paksut huulet, kauniit hiukset, upeat t177934- 94851
- 64633
Olen pahoillani mies ihan kaikesta
Et sinä ole edes tehnyt mitään väärää. Eihän kenestäkään ole pakko tykätä. Pyydän anteeksi kaikkea häiriköintiä, joka on60622Minä olen käyttänyt mustan magian riittejä ja taikoja aiheuttaakseni epäonnea ja pahaa joillekin
Ne jutut on toimineet. Olen harjoittanut tätä parisenkymmentä vuotta170603- 37598