Jaa eikö kauppa olekaan halpa kun sen nimessä esiintyy ALE?

Anonyymi-ap

Meinasin repiä pelihousuni kun luin tämän artikkelin, missä joku tahvo sanoi käyneensä kymmenen vuoden ajan ALEPA:ssa ruokaostoksilla vain siksi, koska luuli kaupan olevan halpa sen takia kun sen nimessä esiintyy kirjainyhdistelmä ALE ja näin ollen menettänyt tuhansia euroja kalliimman ruoan takia.

Siis kuinka htin tyhmiä ihmiset voivat nykyään olla? Pitäisi säätää joku laki joka määrittää minimirajan typeryydelle ja jos se alittuu, niin tällaiset tapaukset eristetään normaalista yhteiskunnasta!

13

180

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

"Alepan nimi tulee liikenimestä Alennushalli Pajunen"

Sori, mutta ale viittaa alennukseen.

• Anonyymi

Linkki artikkeliin https://www.hs.fi/talous/art-2000010937666.html

Vantaalainen nainen kertoo heränneensä pikkukaupan kalleuteen vasta, kun hän muuton myötä siirtyi uuden kaupan asiakkaaksi. Uusi lähikauppa on iso hypermarket, kun hän oli edelliset 30 vuotta asioinut aina pikkukaupassa.

”Koska Alepan nimen alussa on sana ale, olin luullut 30 vuotta, että se on halpa. Muutin Tikkurilaan ja aloin asioida Prismassa ja huomasin yllätyksekseni sen olevan paljon halvempi”, hän kertoo.

Hän kertoo hämmästyneensä, kun isossa marketissa maidon litrahinta lähes puolittui.

”Olin järkyttynyt, kun tajusin kuinka paljon ylihintaa olin aiemmin maksanut ruoasta. Hävisin 30 vuodessa varmaan yli kymppitonnin, kun perheessä on useampi syöjä”, hän sanoo.

Hän kertoo tuntevansa itsensä huijatuksi. ”Alepalta hyvin keksitty liikkeen nimi”, hän kirjoittaa.

Vantaalaisnaisen käsitys siitä, että Alepa olisi halpa, ei ole sinänsä ihan tuulesta temmattu. Alepa-ketjun nimi juontaa juurensa Alennus-Pajunen -nimisestä kaupasta 1970-luvulta. Liikkeen kantavana ajatuksena oli myydä elintarvikkeita muita halvemmalla.

• Anonyymi

Jollain nimellä ei ole paljon merkitystä, koska se ei takaa mitään. Vaikka kaupan nimessä on ale tai halpa niin se ei välttämättä tarkoita, että kauppa olisi halpa. Itse asiassa Alepat ovat todellisuudessa niitä kalleimpia ruokakauppoja ja useimmat ihmiset tietävät sen.

Mutta aika hölmö on täytynyt olla, jos ei ole huomannut alle 30 vuodessa, että Alepa on paljon kalliimpi kuin Prisma tai muut suuret kaupat.

• Anonyymi

Prismalla on aika hyökkääviä mainoksia ja perättömiä väitteitä, nyt sitten alkaneet entistä kierommiksi.

• Anonyymi

Joo, ja entäs sitten k-kauppa. Siinä vasta kallis kauppa, ainoastaan joskus jotain tajoustuotteita voi saada halvemmalla mutta muuten niin pirun kallis.

• Anonyymi

Sitähän se k tarkoittaa, kallis. Ei tule yllätyksenä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sitähän se k tarkoittaa, kallis. Ei tule yllätyksenä.

K tulee kylläkin sanasta Kesko

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No shit sherlock

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

K-esko-nen

• Anonyymi

Suomessa on lampaita ja tyhmiä sellaisia!

• Anonyymi

Ja kauppojen wokettaminen.yestas sentään mitä hullutusta.

Onneksi kura kaurajuomat jää myymättä ,no muille tuotteille pikkasen lisää.

• Anonyymi

Minä käyn aina Salessa kun se kunnioittaa aikamme parasta presidenttiä

• Anonyymi

UKK talkshow paras, järkipuhetta haudan takaa.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi mies

En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin
      Ikävä
      36
      5158
    2. Ripeyttä asiointiin

Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee
      Hyrynsalmi
      34
      2334
    3. Mietin aina vain

Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh
      Tunteet
      7
      1828
    4. Palstan henkisesti sairaat ja lihavat

Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals
      Ikävä
      114
      1810
    5. Koska me nähdään

Seuraavan kerran ja odotanko sitä?
      Ikävä
      82
      1522
    6. Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!

Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi
      Tunteet
      140
      1412
    7. En tunne muita

Kohtaan tätä samaa polttavaa halua vain sinua kohtaan. Ei vaan muut sytytä
      Ikävä
      64
      1136
    8. Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä

Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      234
      1112
    9. Olen vähän

Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I
      Ikävä
      10
      1034
    10. Ollaan kuin yö ja päivä

Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.
      Ikävä
      70
      1018
    Aihe