Moro
Oon 15v poika enkä tiedä mitä teen 9.lk jälkeen haluan kovasti perustaa yrityksen ja isäni kertoo että lukio on paras vaihtoehto siihen mutta en kestä sitä hirveetä pänttäämistä ja merkonomin tutkinto houkuttelee paljon varsinkin tutustumispäivän jälkeen voiko joku auttaa mua päättämään lukioon vai amikseen merkonomiksi ja tarviiko merkonomin opintoja yrityselämässä? Auttakaa joku????
Merkonomiksi?
2
85
Vastaukset
- Anonyymi
Lukeminen ja itsensä kehittäminen monipuolisesti älyllisesti, tiedollisesti ja taidollisesti, vie eteenpäin. Yrityksen perustaminen on täysin hakuammuntaa ja höttöä jos et tiedä mitä haluat. Minkä alan yritys nyt ensimmäiseks pohdittava. Seuraavaksi mietit mitä täytyy oppia ja osata että yritystoimintaan ryhtyminen on mahdollista. Raakileena se ei onnistu, Olet varsin kuutamolla tällä hetkellä. Poista sana "auttakaa" sanavarastostasi, Tee asioille jotain itse ponnistelemalla. Lopeta nössönä oleminen.
Toivottavasti saat monenlaista tukea ja opastusta yrittäjäksi ryhtymiseen, koska yrittäjät ovat kansantalouden selkäranka. Lienee syytä myös sanoa, että yrityksen perustaminen on helppoa, mutta elannon saaminen omasta yrityksestä on hankalampaa.
Yrityksiä on monenlaisia, voit rakentaa, valmistaa jotain tuotetta, myydä sellaista, vaihtaa, tuoda jotain maahan ja kenties viedä jotain maasta, voit tuottaa sisältöä, taidettta tai kenties koodata hyötyohjelmia asiakkaalle, voit myydä asiakkaille perustason palvelua, asiantuntijapalvelua taikka osaamista konsulttina melkein alalla kuin alalla.
Olipa yrityksesi mikä tahansa, on sen perustana aina käsitys liiketaloudellisesta kannattavuudesta ja toiminnan periaatteista. Tässä mielessä liiketalouden perusopinnot ovat suositeltavia. Tämän lisäksi täytyy tietysti olla tietotaito tuottaa jotakin palvelua tai tuotetta, jonka saa myydyksi kannattavaan hintaan asiakkaalle. Tämä yllä mainittu tietotaito saavutetaan yleensä kokemuksen kautta, mutta ei ole ennenkuulumatonta, että hyvä liikeidea saadaan ilman mittavampaa kokemusta työelämästä ja kannattava yritys toimimaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Me työeläkeläiset äänestämme SDP:tä
SDP on luonut koko työeläkejärjestelmän, jonka hedelmistä saamme nyt nauttia. Kansaneläkelaitos on Maalaisliiton tekele,2085289SDP:n johto pesi kätensä häirintäkohusta
"Suurimman oppositiopuolue SDP:n johto olisi todennäköisimmin halunnut vaieta puolueen ympärillä velloneen häirintäkohun494057SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa
Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site344018Eikö tunnukin kamalalta, kun en
anna periksi vaikka parhaasi olet tehnyt antaaksesi täystyrmäyksen? Ja kyllähän minä monta iskua olen saanut ja maannut813746Persut on Suomen mamutuspuolue nro 1.
Heti ensimmäisenä persuvuonna 2015 maahantoivat Suomeen 35 tuhatta kunniavierastaan. Tuoreimpana persuvuonna 2025 pers253662SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa
Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt673633Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia
SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto302670Kenen juontajan pitäisi voittaa tänään Kultainen Venla? Ehdolla Pimiä, Holma ja Vaaherkumpu
Kultainen Venla gaalassa jaetaan tänään tv-alan palkintoja. Yksi suosituimmista kategorioista on Juontaja. Vappu Pimiä1062410SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"
Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het412366Oletko nainen turhautunut, kun en tule juttelemaan siellä?
Haluaisin tottakai tulla. Älä käsitä väärin. Ehkä ensi kerralla?332247