Parisuhde vs. lapset

Anonyymi-ap

Mitä enemmän on tullut luettua miesten mielipiteitä parisuhteista (ja naisista yleensä), niin sitä paremmin ymmärrän, että parisuhteita ei muodostu ja ne muodostuneetkaan eivät oikein kestä. Parisuhde, eli omalla kohdallani mies (illä olen heteronainen), vaatisi keskimäärin ihan helvetisti ylimääräistä vaivannäköä ja aiheuttaisi lisätyötä, riesaa ja stressiä. Keskimääräisen miehen aiheuttama negatiivisten asioiden taakka vaikuttaa olevan reilusti miehen mukanaan tuomia positiivisia puolia painavampi. Jos ihmiset eivät enää lisäänny, koska lasten ajatellaan teettävän liikaa vaivaa, niin saati sitten parisuhde. Keskimääräinen parisuhde on monin verroin vaivalloisempi kuin lapsi kykenee ikinä olemaan. Mä en ihmettele yhtään, että nykyään aina vain useampi nainen tekee lapsensa tarkoituksellisesti yksin, sillä se on monin verroin helpompaa ja kevyempää yksinään kuin miehen kanssa, ainakaan parisuhteessa. Eronneet saavat keskimäärin paremmin käyttöönsä myös sen kahden vanhemman olemassaolon hyödyn, kuin parisuhteessa olevat. Tällöin lapsista tuleva vaiva jakautuu useinmiten tasaisemmin ja kumppanista tuleva riesa on olematon parisuhteeseen verrattuna. Toki eronneetkin voivat riidellä yms. ja osa eksistä on hyvin vaikeita, mutta silloinki se eksä on taatusti pienempi riesa eksänä kuin oli parisuhteessa ollessa. Veikkaan, että lasten saaminen ilman parisuhdetta tulee jatkossa roimasti lisääntymään, sillä se on niin paljon keskimääräistä parisuhdetta miellyttävämpi ja helpompi ratkaisu.

Tiedän kirjoittaneeni hieman provosoiden useammassa kohdassa vain miehistä. Itselleni heteronaisena se kuitenkin menee niin, että se riesa parisuhteessa on mies ja miehissä on hyvin vähän yksilöitä, joita en kokisi parisuhteessa pelkäksi lisätyöksi, taakaksi ja vaivaksi. Heteromiehelle tuo sama riesa ja vaiva on sitten tietenkin nainen ja näin ollen on vain positiivista, että parisuhteita ei synny. Vielä kun lapsia haluavat uskaltavat paremmin tehdä ne lapset ilman parisuhteen riesaa, niin kaikki on hyvin.

169

1145

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Se on juurikin näin.

• Anonyymi

Nään pointin, erityisesti parisuhteesta lisätyönä, mutta omalla kohdalla oon niin vanhanaikainen, että en olis tehny lapsia isättömään tilaan. Mä pidän iskää yhtä tärkeenä kun itteäni, joten olisin lapseton ilman ukkoa. Ja jis mä heitän veivini, lapsilla on edes se tärkeä iskä.

Jasu

• Anonyymi

Ja miksi näin, mun isä oli mulle lapsena hyvin tärkeä. Ilman iskää moni asia olis toisin jopa huonommin. Äiti ei olis yksin kyenny siihen mihin iskän kanssa kykenee.

Jasu

• Anonyymi

Niin minäkin pidän isää tärkeänä. Oma isäni on ollut mulle paljon tärkeämpi kuin äiti. Mutta a) se toinen vanhempi voi kuoll, vaikka kuinka ydinperheen perustaisi ja b) ilman parisuhdetta tehdylläkin lapsellakin voi olla kaksi vanhempaa ja myös eroparin lapsella useinmiten edelleen on kaksi vanhempaa. Lisäksi lapselle niin yleisesti on tärkeintä, että löytyy välittäviä huolehtivia aikuisia, nimikkeestä riippumatta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin minäkin pidän isää tärkeänä. Oma isäni on ollut mulle paljon tärkeämpi kuin äiti. Mutta a) se toinen vanhempi voi kuoll, vaikka kuinka ydinperheen perustaisi ja b) ilman parisuhdetta tehdylläkin lapsellakin voi olla kaksi vanhempaa ja myös eroparin lapsella useinmiten edelleen on kaksi vanhempaa. Lisäksi lapselle niin yleisesti on tärkeintä, että löytyy välittäviä huolehtivia aikuisia, nimikkeestä riippumatta.

Toki, mun vanhemmat sairastaa niin paljon ettei heistä olisi niin paljoon mitä lapsilleni haluan tarjottavan. He kyllä rakastaa lapsen lapsiaan valtavasti, voimavarat ei vaan riitä ja muita sellaisia sukulaisia ei ole joille lapseni merkkaisi mitään. Kun heidän iskä.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toki, mun vanhemmat sairastaa niin paljon ettei heistä olisi niin paljoon mitä lapsilleni haluan tarjottavan. He kyllä rakastaa lapsen lapsiaan valtavasti, voimavarat ei vaan riitä ja muita sellaisia sukulaisia ei ole joille lapseni merkkaisi mitään. Kun heidän iskä.

Jasu

Miehen puolen sukulaiset on jääny vieraiksi, eikä heillä olis kellään kykyä meidän lapsia huoltaa. Joten toivotaan, että elossa pysytään next 10 years.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jasu

Kun sen voimavaran, jota parisuhteesta säästää, käyttää lapsiinsa, niin se on enemmän kuin tarpeeksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jasu

Ja toki, ennen kun alkaa tehdä lapsia, pitää miettiä mihin kykenee. Se kannattaa tehdä riippumatta onko pariskunta vai ei. Niin se vaan tuntuu olevan monille kovin iso taakka, vaikja sen muka pariskuntana pitäisi olla helpompaa. Enemmän he kuitenkin asiasta valittavat ja taakkansa alle sortuvat. Ja ei, en tarkoita tuolla sinua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun sen voimavaran, jota parisuhteesta säästää, käyttää lapsiinsa, niin se on enemmän kuin tarpeeksi.

Mä pystyn molempiin, sen takaa rakkaus.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mä pystyn molempiin, sen takaa rakkaus.

Jasu

Tässä ei puhuttukaan nyt mitään pystymisestä. Kyllä lähes kuka tahansa pystyy jos tahtoo tai on pakko.

• Anonyymi

Se nyt ei yksinään riitä mihinkään. Rakkaus on ihan liian yliarvostettua, vaikka sen voimalla paljon jaksaakin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jasu

Mä sanoisin, että.itseellisesti lapsen tekevät ovat keskimäärin miettineet ja punninneet tarkemminnomia voimavarojaan ja omaa turvaverkkoaan. Varsinkin, jos kyseessä on hedelmöityshoidot, niin jo siinä itse prisessissa käydään näitä lävitse. Myös neuvola käy näitä asioita silloin lävitse eri intensiteetillä (välillä jopa melko hyökkäävästi), kuin pariskunnan kohdalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se nyt ei yksinään riitä mihinkään. Rakkaus on ihan liian yliarvostettua, vaikka sen voimalla paljon jaksaakin.

Mjaa, mulla se riittää perheeni hyvinvoinnista huolehtimiseen osaltani. Voihan olla ettei kaikilla rakkaus ole suurin voimavara.

Keljua jos niin.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mjaa, mulla se riittää perheeni hyvinvoinnista huolehtimiseen osaltani. Voihan olla ettei kaikilla rakkaus ole suurin voimavara.

Keljua jos niin.

Jasu

Toisinaan rakkaus ei vain riitä mihinkään. Rakastaa voi niin helposti sellaisiakin, jotka eivät ole lainkaan sen rakkauden arvoisia, jotka vain kuluttavat ja tuhoavat. Rakkaus ei ole tunne, jonka voi vain napsauttaa pois päältä, vaan toisinaan on pakko poistua, vaikka kuinka rakastaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toisinaan rakkaus ei vain riitä mihinkään. Rakastaa voi niin helposti sellaisiakin, jotka eivät ole lainkaan sen rakkauden arvoisia, jotka vain kuluttavat ja tuhoavat. Rakkaus ei ole tunne, jonka voi vain napsauttaa pois päältä, vaan toisinaan on pakko poistua, vaikka kuinka rakastaa.

No siinäpä se miksi itse en niin parisuhdetta enää kaipailisi, kun rakkaus pitää ansaita. Mielummin oon eläinten hoitjaja, palvelija ja fiilistelijä kun mietin mitähän tuonkin eteen on tehtävä, että se rakastaa mua. Kyllä. 👍

En jaksa vääntyä enää ihmisten mieliin ja muotteihin. Mielummin eläisin ihan vaan kuten tykkään. Ilman painetta.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No siinäpä se miksi itse en niin parisuhdetta enää kaipailisi, kun rakkaus pitää ansaita. Mielummin oon eläinten hoitjaja, palvelija ja fiilistelijä kun mietin mitähän tuonkin eteen on tehtävä, että se rakastaa mua. Kyllä. 👍

En jaksa vääntyä enää ihmisten mieliin ja muotteihin. Mielummin eläisin ihan vaan kuten tykkään. Ilman painetta.

Jasu

Eikä siinä järkeä kyllä ookkaan, kun on tunteen antanut valita, vaikka järkeä on vähän kuitenkin kuunnellut. Mutta nykyään enää järki puhuu, tunteet on varattu ötömölleille.

Jasu

• Anonyymi

Näinpä näin. Mies on taakka. Aivan liian rasittava taakka. Se on nähty se. Onneksi on lapset tullu ajallaan tehtyä kun ei vielä asiaa oivaltanut. Jotain hyvää pahastakin👍 jos koskaan enää parisuhteeseen itseni alentaisin, niin kyllä nykyään veto kävisi ennemmin naisiin. Sellainen pskan haistatus miehille. Jenni vartiaisen,: ihmisten edessä , saa sydämmen pamppailemaan. Ei yksikään ns mukamas mies🤷‍♀️

• Anonyymi

No niin mullakin enemmin naisiin nykyään, jos... Mutta vain koska pidän naiskehoa viehättävempänä, kun mieskehoa. Aika jännä syy, eikö. 😅

En silti usko, että naiset kumppaneina sen helpompia tai kivempia on. Ehkä jopa oikukkaampia. Näsäviisaampia.

Jasu

• Anonyymi

Elämässäni kaikki ' miehet' on ollut enemmän tai vähemmän itku iitoja,ulkonäöstä tai statuksesta riippumatta. Aina samaa säälittävää sakkia vaikka voissa paistaisi. Ollaan oltu niin polleeta ikl,piireihin omassa pienemmyyden tunteessa eksyneitä tai harrikka sakkia. Pieniä muurahaisia, jotka hakee pontta jostakin itsensä ulkopuolelta. Ja minäkun luulin että he on miehiä jos jotkut. Putosin tähdistä ,kun luulottelin itselleni että tuollainen mies on voimakas,naista,lapsia ja perhettä suojeleva mies. Hah,oli pieni pakoon piipertävä hiiri. Ja hiiri on sentään ihana arvokas eläin,toisin kuin mies joka alentaa ihmisenä, ikuisena sieluna,itsensä eläimen saalistusvietin ja himojensa tasolle. 🤷‍♀️

• Anonyymi

Onko sinulla poikalapsi?
        Näytä tekstisi hänelle.
        Katkera ämmä on muuten pahinta myrkkyä maailmassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko sinulla poikalapsi?
        Näytä tekstisi hänelle.

Oma lapsensa kannattaa tuossa tilanteessa kasvattaa eri tavalla kuin miehet keskimäärin on kasvatettu. Ongelma eivät ole kromosomit, eikä jalkoväli, vaan asenteet ja kasvatus

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko sinulla poikalapsi?
        Näytä tekstisi hänelle.

Esiinnyt taas toisena,vai mitä oleggi? Sun ip osoite täällä monessa tekstissä!sä mikään hetero nainen ole,se o tieto,olet niiden sunn ja entisen vaimon lasten vajukki isi!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oma lapsensa kannattaa tuossa tilanteessa kasvattaa eri tavalla kuin miehet keskimäärin on kasvatettu. Ongelma eivät ole kromosomit, eikä jalkoväli, vaan asenteet ja kasvatus

Kasvata pojastasi feministi ja sitten seuraava naissukupolvi pääsee itkemään, kuinka "miehistä ei ole mihinkään" hahahahahahahah!!!!!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kasvata pojastasi feministi ja sitten seuraava naissukupolvi pääsee itkemään, kuinka "miehistä ei ole mihinkään" hahahahahahahah!!!!!!

En minä pysty kasvattamaan poikaani feministiksi, kun en itse ole feministi. Voin kasvattaa hänet vain osaamaan tehdä, kun tarvitaan ja pärjäämään, sekä tietysti ottamaan muut ihmiset huomioon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En minä pysty kasvattamaan poikaani feministiksi, kun en itse ole feministi. Voin kasvattaa hänet vain osaamaan tehdä, kun tarvitaan ja pärjäämään, sekä tietysti ottamaan muut ihmiset huomioon.

Jätän ismit heille, joita sellaiset kiinnostavat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko sinulla poikalapsi?
        Näytä tekstisi hänelle.

On poikalapsi. Hän ei ole tuollainen.🤷‍♀️

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On poikalapsi. Hän ei ole tuollainen.🤷‍♀️

Olen ylpeä pojastani.🤷‍♀️

• Niin, tässähän on menty aika luonnottomaan tilanteeseen tämän lisääntymisen, perisuhteiden ja perheiden osalta.

Allekirjoitan sen, että nykyajan yksilökeskeisessä maailmassa parisuhde voi olla monelle ylivoimainen rasite. Kun ei ole totuttu tekemään kompromisseja ei sellaisia haluta tehdä jatkossakaan. Monet sellaiset asiat, joihin miehiä ennen tarvittiin hoidetaan yhteiskunnan puolesta.

-Miestä ei enää tarvita suojelemaan perhettä, koska poliisi ja armeija.
      -Miestä ei tarvita tuomaan rahaa, koska on päiväkodit johon laittaa lapsi kun äiti käy töissä ja jos äidillä ei ole töitä, hänsää työttömyystukea lapsikorotuksin, sekä asumistukea yms.
      -Miestä ei tarvita siittämään lasta, koska hedelmöityshoidosta saa tanskalaisia siittiöitä tai voi myös hedelmöittää lapsensa harrastamalla yhden illan juttuja.
      - Raskaita töitä tai korjaustöitäkään ei ole enää samaan malliin kuin ennen aikaan.

Ei siis ole ihme, jos naiset kokevat, että miesten huonot puolet voittavat miesten hyvät puolet.

• Anonyymi

Kunhan muistaa, että huonoja puolia on naisissakin. Ei kaikki äitinäkään mitään herttaisia mussukoita ole, vaan kylmiä ja laskelmoivia noitia. Silloin mies on helposti se joka kärsii.

Jasu

• Anonyymi

Parisuhde on aina ollut riesa ja aiemmin siitä ei ole edes päässyt eroon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kunhan muistaa, että huonoja puolia on naisissakin. Ei kaikki äitinäkään mitään herttaisia mussukoita ole, vaan kylmiä ja laskelmoivia noitia. Silloin mies on helposti se joka kärsii.

Jasu

On varmasti. Mutta jos itse olet tosissasi. Niin sinisilmäinen,niin luottavainen,niin toiveikas,niin uskollinen. Ja mitä kaikkea sakkaa saat päällesi, kyllä tyhmä täytyy olla ettei jossai kohtaa hokaa otta jalat alleen. Ja se on sitten nyyh. Vihaa, raivoa ,mustamaalaamista, keksittyä pahan puhumista. Joo ei kiitos. En tyhmä ole. Saa pitää tunkkinsa. Ei ole minulta mitenkään pois.🤷‍♀️

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On varmasti. Mutta jos itse olet tosissasi. Niin sinisilmäinen,niin luottavainen,niin toiveikas,niin uskollinen. Ja mitä kaikkea sakkaa saat päällesi, kyllä tyhmä täytyy olla ettei jossai kohtaa hokaa otta jalat alleen. Ja se on sitten nyyh. Vihaa, raivoa ,mustamaalaamista, keksittyä pahan puhumista. Joo ei kiitos. En tyhmä ole. Saa pitää tunkkinsa. Ei ole minulta mitenkään pois.🤷‍♀️

Jeps, mä lähen nyt jo toisille päikkäreille. Ferritiinit oli laskenu liian alas ja väsyttää jatkuvasti. 😴

Mutta vi ses.

Jasu

• Anonyymi kirjoitti:

Jasu

Kyllä, mutta naiset ovat yleensä ne, jotka tekevät päätöksiä parisuhteen alkamisesta puhumattakaan tietysti lapsien saamisesta, vioistaan huolimatta.

• Anonyymi kirjoitti:

Parisuhde on aina ollut riesa ja aiemmin siitä ei ole edes päässyt eroon.

Parisuhde on aikaisemmin ollut monelle naiselle tie hyvinvointiin, koska maailma on ollut miesten. Lasikattoja on ollut ihan eri malliin kuin nykyään.

• No mullahan muksut on jo tehty ja täysikäisiä, että vastaus menee vähän ohi jo siinä mielessä.

Mutta tällä järjellä ajateltuna tuossa on perää. Tosin, en tiedä, että haluaisinko tällä tiedolla tänne lapsia oikeasti tehdä enää. Vähän harmittaa nyttenkin, mihin mestaan tuli kaksikko tehtyä.

Mutta siis ideana olisi hyvä kyllä jonkun fiksun naisen kanssa sopia, että tehdään muksu ja sitten sovitaan miten hänet autetaan yhdessä maailmaan jne. Ilman että tulisi mitään sotailmapiiriä siihen. Tavallaan ei olisi äitiin mitään erikoisempia tunnesiteitä, vaan sellainen reilu ja sovittu diili hänen kanssaan. Varmaan lapsestakin olisi hyvä juttu. 🙂

• Anonyymi

Aloittaja voi lukea oman tekstinsä ja taivaan tähden pysytellä sinkkuna :).

Mistä ihmeestä (naisena) kuvittelit, että sinä, kasa +37-asteista lihaa - voisit määritellä sen, millainen miehen tulee olla?

Joko sopeudut tai olet ilman parisuhdetta. Niin se mieskin joutuu tekemään.

• Anonyymi

Aloittajalla ei ole mitään tarvetta oysyä sinkkuna, mutta seurani toki valitsen huolella. Viin kuitenkin luvata sinulle, ettei sinunbtarvitse olla huolissasi, että sattuisit minulle vahingossa kelpaamaan.

Mies saa olla juuri mitä ikinä onkaan. En ole missään kohtaa ottanut kantaa siihen mitä mies saisi olla. Ole mitä olet ja itse sanoitkin sen oleellisen tuossa loppupuolella: "Joko sopeudut tai olet ilman parisuhdetta."

• Anonyymi

Täytyy myöntää, että samantyyppisiä ajatuksia on käynyt mielessä. Varsinkin kun lukee vaikkapa tätä palstaa, niin tuo tulee tasaisin väliajoin mieleen. Miehissä tuntuu olevan ihan järkyttävän paljon sellaisia yksilöitä, ettei heidän ajatuksilleen voi kuin päätään pudistella. Niihin ei kannata oikeastaan vastata yhtään mitään, kun en halua olla sellaisten ajatusten enkä sellaisia sanovien kanssa tekemisissä. Okei ja moi moi, mulla ei vain ole mitään muuta sanottavaa niille miesyksilöille.

• Anonyymi

Näinpä. Itse ovat itselleen kuoppansa kaivaneet. Sillä ei lisäännytä.ei vaikka kuin itkupotkuraivareita palstalle oksennettais.👎🤷‍♀️

• Anonyymi

Kannattaisiko katsoa tuota todellista maailmaa tuolla ulkona, Suomi24:n ulkopuolella?

Vai kuvittelitko, että tällainen paskaviemäripalsta kuvastaa kaikkia ihmisiä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kannattaisiko katsoa tuota todellista maailmaa tuolla ulkona, Suomi24:n ulkopuolella?

Puhun pääosin todellisesta maailmasta. Tämä palsta on vain kärjistetty esimerkki. Ikävä kyllä noihin miehiin törmää hyvin usein myös irl. Palstaahan on helppo vain olla lukematta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki tämä on nähty tuolla ulkopuolella. Palsta vaan alleviivaa sitä. Voisitteko muuttaa naisten mielipiteitä miehiin? Miten sen tekisitte? Maalittamalla ja haukkumallako? Jos,niin onko tullut hyvääkin tulosta? Muuttakaa itse omaa asennettanne. Rakastakaa,kompatkaa,kehukaa. Silloin tuskin tarvii kenenkään tehdä kasvojenkohotuksia,myrkyttää itseään botoksilla tai silikoneilla. Te sen aikaan saatte,te itsekkäät mustasukkaiset ilkeät ,te syylliset. Te just te,teette hallaa itsellenne🤷‍♀️

• Anonyymi

Kyllähän se vähän surulliseksi vetää, että se tuolta vaikuttaa. Oma epäonnistuminen parisuhteessa vielä ikään kuin tukee sitä väittämää.

En palstan provokirjoituksille anna kuitenkaan painoarvoa. Enkä välitä juuri niihin edes vastailla. Mitä lie samaan vänkäämiseen juuttuneita tai muita trolleja. Pääsevät siitä sitten eteenpäin, kun kunnolla ottavat palstapöllyjä.

Lapsia vaan käy sääliksi, varsinkin poikia ja aikuisia miehiä. Moni on tosi hukassa ja kaipaavat tosi rankasti sitä omaa isää tai äitiä, joka ei välittänyt tai johonkin vain hävisi... Tai ehkä pienet tytöt ja naiset eivät vaan puhu siitä, kun mieltävät sen niin, että heidät on sallittua vaihtaa ja hylätä, jos ei halua välittää.

Naiset ei ehkä niinkään, tai olen vaan sitten nähnyt miehistä kuvattuja ohjelmia.

• Anonyymi

En minäkään pelkille palstan kirjoituksille painoa pistäisi. Ongelma on siinä, että ne eivät kuitenkaan ole likimainkaan se ainoa paikka, jossa näitä asenteita näkee. Ja kyllä, olet oikeassa siinä, että tämän ongelman ratkaisu lähtee miehistä, siitä että miehet alkavat ottaa vastuuta toisistaan. Kylmä tosiasia on, että naiset eivät tätä ongelmaa kykene ratkaisemaan, ainakaan nykyisten aikuisten ja aikuisuuden kynnyksellä olevien sukupolvien kohdalla.

• Anonyymi

Vanhemmilla on äärettämän suuri vastuu. Vastuu opettaa rakastamaan, ei vihaamaan. Miten joku omassa vihassa rämpivä voisi koskaan olla hyvä ja rakastava vanhempi? Miksi edes vaatia itsekkäästi sellaista, kun ei ole edes itse siihen kypsä? 🤷‍♀️

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vanhemmilla on äärettämän suuri vastuu. Vastuu opettaa rakastamaan, ei vihaamaan. Miten joku omassa vihassa rämpivä voisi koskaan olla hyvä ja rakastava vanhempi? Miksi edes vaatia itsekkäästi sellaista, kun ei ole edes itse siihen kypsä? 🤷‍♀️

Miten huonoitsetuntoinen itsekkään pornopaten satutettu botoks julkkis vois koskaan opettaa lapsellensa aitoja arvoja?🤷‍♀️

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten huonoitsetuntoinen itsekkään pornopaten satutettu botoks julkkis vois koskaan opettaa lapsellensa aitoja arvoja?🤷‍♀️

Vastuu on teidän. Te luotte. Mutta mitä te luotte?🤷‍♀️

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vastuu on teidän. Te luotte. Mutta mitä te luotte?🤷‍♀️

Ööö..Tällä palstalla ei luoda uusia hyviä vanhempia.
        Ehkä vauva-palsta olisi sinulle tuoreempaa verta taistelukentäksi.

Aika harva sitä on ollut valmiiksi kypsä vanhemmaksi, edes ehkä siitä olettamastasi vanhemmasta porukasta.

Tällä palstalla pyöritellään luonnottomuuksia, kauheuksia ja pinnallisuuksia ja osin asiaakin, että miksi on näin.

Mutta mitä me voisimme luoda tänne? 😍

• Joo, mitä oon muilta kuullut. Niin parisuhde on lähinnä väliporras niihin lapsiin.

Ja se hyöty mikä ikisinkulla, niin jää se parisuhteen yliromanttinen kuva. Ei tarvi kohdata sitä totuutta.

• Moni tuntuu todella kokevan parisuhteen jonkinlaisena työmaana. Ja varmaan näin onkin siinä tapauksessa, jos arjen pyörittäminen tai parisuhteen "vetovastuu" kaatuu valtaosin vain toisen harteille. En minäkään tuollaista suhdetta haluaisi.

Olen kuitenkin vuosien saatossa usein ajatellut sitä, miten paljon kevyempää elämä olisi, kun nimenomaan olisi kumppani jakamassa kaikkea. Miten helppoa olisi kun kotityöt voisi jaksaa eikä joka jumalan kauppareissua, renkaidenvaihtoa, sähkösopimuksen kilpailutusta ja aamiaispannaria tarvitsisi tehdä itse. Kun joku muu edes joskus leikkaisi nurmikon tai viikkaisi pyykin. Vaihtaisi ne hemmetin lamput, joita minä en saa varmaan tänäkään talvena vaihdettua, koska olen saamaton ja välttelen epämieluisia asioita (kohtahan se on jo kesä eikä lamppuja edes tarvitse). Ja sitten se tärkein.. Kun olisi joku, joka haluaa sinut lähelleen ja jonka sinä haluat lähellesi. Ei se niin pahalta kuulosta, mutta vain oikeanlaisen ihmisen kanssa.

• Anonyymi

Ongelmahan onkin siinä, että sellaisia, joiden kanssa tuo on mahdollista, vaikuttaa olevan aivan hemmetin vähän. Sen sijaan, että homma menisi noin miten sinäkin tykkäisi, niin sitä ruokaa pitäisi roudata jatkuvasti vielä yhdelle lisää, joka ainoa kerta kokata vielä yhdelle, pyykkiä pestä vielä yhden vaatteet enemmän, siivota vielä yhden tyypin sotkut lisää ja siitä vastineeksi saisi ehkä auton renkaat vaihdettua kahdesti vuoteen ja siitä puhuttaisiin kuin se olisi suurikin uroteko. Joo, tottakai tämä on kärjistys, mutta ei lopulta ihan hirveän kaukana siitä miten oikeasti järkyttävän iso osa miehistä vaikuttaa haluavan sen menevän. Mä tarkoituksella kärjistän ja jätän sen naiset kaameudesta puhumisen jollekin miessukupuolen edustajalle. Mun pointtinihan ei nimittäin ole lainkaan se kumpi sukupuoli on pahempi, vaan se että parisuhteen valitsemisessa ei pääosin tunnu olevan järjen häivää ja mitä enemmän aiheeseen tutustuu, niin sitä vähemmän se touhu kiinnostaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Ongelmahan onkin siinä, että sellaisia, joiden kanssa tuo on mahdollista, vaikuttaa olevan aivan hemmetin vähän. Sen sijaan, että homma menisi noin miten sinäkin tykkäisi, niin sitä ruokaa pitäisi roudata jatkuvasti vielä yhdelle lisää, joka ainoa kerta kokata vielä yhdelle, pyykkiä pestä vielä yhden vaatteet enemmän, siivota vielä yhden tyypin sotkut lisää ja siitä vastineeksi saisi ehkä auton renkaat vaihdettua kahdesti vuoteen ja siitä puhuttaisiin kuin se olisi suurikin uroteko. Joo, tottakai tämä on kärjistys, mutta ei lopulta ihan hirveän kaukana siitä miten oikeasti järkyttävän iso osa miehistä vaikuttaa haluavan sen menevän. Mä tarkoituksella kärjistän ja jätän sen naiset kaameudesta puhumisen jollekin miessukupuolen edustajalle. Mun pointtinihan ei nimittäin ole lainkaan se kumpi sukupuoli on pahempi, vaan se että parisuhteen valitsemisessa ei pääosin tunnu olevan järjen häivää ja mitä enemmän aiheeseen tutustuu, niin sitä vähemmän se touhu kiinnostaa.

Omassa lähipiirissä tuollaisia suhteita on kyllä aika paljonkin. On toki niitäkin, joissa kuormitus kohdistuu valtaosin toiseen (yleensä naiseen), mutta en mieltäisi tuollaisia suhteita kuitenkaan erityisen harvinaisiksi.

Parisuhteessa täytyy valita tasapaino niin, että molemmat ovat tilanteeseen tyytyväisiä. Jos parisuhteesta tulee jonkinlainen huoltajuussuhde niin että aikuinen on kuin yksi lapsista, niin ei ihme, jos parisuhde lopahtaa. Kyllä aikuisen ihmisen pitää osata arjenpyöritus edes välttävästi ja niin, ettei asiasta tarvitse jatkuvasti sanoa.

• Anonyymi

Parahin Aletheias,

olemme viime vuoden puolella käyneet muutamia hyviä keskusteluja - noihin aikoihin kirjoitin täällä vielä ihan rekisteröidyllä nimimerkillä - mutta sitten sain "tarpeekseni" tämän palstailun alettua syömään itseltäni mielestäni aivan liikaa aikaa.

Olen kuitenkin täältä "kadottuani" käynyt lueskelemassa joitakin kiinnostavia ketjuja ja kommentteja ja on sanottava, että kirjoittamasi kommentit osuvat aina täällä päässä suoraan maaliinsa.

Tilanne on sikäli ristiriitainen, että ah, niin mielelläni vaihtaisin kanssasi mielipiteitä pitkienkin kirjoitusten muodossa, koska olet kirjoittamasi perusteella käytännössä aina 100/100 samaa mieltä asioista kuin mitä itsekin olen.

Varmasti pidemmissä keskusteluissa löytyisi jo eroavaisuuksiakin, mutta silti perusosiltaan näet ja katsot kirjoittamasi perusteella maailmaa samoin kuin minäkin.

Voi, kunpa voisin joskus kohdata kaltaisesi naissukupuolen edustajan.....
        Klisee laiturin päässä kesäyönä istumisesta loputtomasti keskustellen voisi hyvinkin käydä toteen.

En tiedä, onko "sielunkumppani" oikea nimitys kuvaamaan sitä, miten Sinut tekstiesi perusteella näen, mutta tämä mieleeni pomppasi tämän viimeisimmän kirjoittamasi luettuani.

Elämä on joskus tällaista. Mutta jos aika ja paikka olisivat sopivat.......

-Terveisiä Aurinkokunnan ulkopuolelta-

• Anonyymi
        Aletheias kirjoitti:

Omassa lähipiirissä tuollaisia suhteita on kyllä aika paljonkin. On toki niitäkin, joissa kuormitus kohdistuu valtaosin toiseen (yleensä naiseen), mutta en mieltäisi tuollaisia suhteita kuitenkaan erityisen harvinaisiksi.

Parisuhteessa täytyy valita tasapaino niin, että molemmat ovat tilanteeseen tyytyväisiä. Jos parisuhteesta tulee jonkinlainen huoltajuussuhde niin että aikuinen on kuin yksi lapsista, niin ei ihme, jos parisuhde lopahtaa. Kyllä aikuisen ihmisen pitää osata arjenpyöritus edes välttävästi ja niin, ettei asiasta tarvitse jatkuvasti sanoa.

Mä puhunkin nimenomaan yleisellä tasolla. Kuplat tuppaavat olemaan kuplia, niinhän se menee. Itsekin olen sellaisen pariskunnan lapsi, jossa isäni otti suuremman vetovastuun kodista ja äitinä toi leipää pöytään. Tuo ei muuta sitä ison mittakaavan kuvaa, jossa nuortenkin miesten asenteet ovat jyrkentyneet kautta linjan. Ei tältä ilmiöltä kannata sulkea silmiään.

• Anonyymi kirjoitti:

Parahin Aletheias,

olemme viime vuoden puolella käyneet muutamia hyviä keskusteluja - noihin aikoihin kirjoitin täällä vielä ihan rekisteröidyllä nimimerkillä - mutta sitten sain "tarpeekseni" tämän palstailun alettua syömään itseltäni mielestäni aivan liikaa aikaa.

Olen kuitenkin täältä "kadottuani" käynyt lueskelemassa joitakin kiinnostavia ketjuja ja kommentteja ja on sanottava, että kirjoittamasi kommentit osuvat aina täällä päässä suoraan maaliinsa.

Tilanne on sikäli ristiriitainen, että ah, niin mielelläni vaihtaisin kanssasi mielipiteitä pitkienkin kirjoitusten muodossa, koska olet kirjoittamasi perusteella käytännössä aina 100/100 samaa mieltä asioista kuin mitä itsekin olen.

Varmasti pidemmissä keskusteluissa löytyisi jo eroavaisuuksiakin, mutta silti perusosiltaan näet ja katsot kirjoittamasi perusteella maailmaa samoin kuin minäkin.

Voi, kunpa voisin joskus kohdata kaltaisesi naissukupuolen edustajan.....
        Klisee laiturin päässä kesäyönä istumisesta loputtomasti keskustellen voisi hyvinkin käydä toteen.

En tiedä, onko "sielunkumppani" oikea nimitys kuvaamaan sitä, miten Sinut tekstiesi perusteella näen, mutta tämä mieleeni pomppasi tämän viimeisimmän kirjoittamasi luettuani.

Elämä on joskus tällaista. Mutta jos aika ja paikka olisivat sopivat.......

-Terveisiä Aurinkokunnan ulkopuolelta-

No kappas, iltaa pitkästä aikaa 😊 Mietinkin mihin katosit, mutta sinulla kuulostaa olleen oikein järkevä syy "kadota". Fiksua karsia asioita, jotka eivät tuota jotain positiivista. Ihminen käyttää nykyään netissä pyörimiseen aivan liikaa aikaa ja siitä harvoin seuraa mitään hyvää.

Puhut yhtä kauniisti kuin aina 😊 Kanssasi on ollut aina miellyttävää keskustella ja varmaan se olisi sitä livenäkin. Ja varmasti löytyisi eriäviäkin mielipiteitä ja ajatuksia, mutta sehän on vain virkistävää ja tuo keskusteluihin lisää vivahteita. Laituri kesäisenä yönä olisi mitä parhain paikka ajatusten vaihdolle.

Elämä on joskus tällaista, mutta eihän sitä tiedä jos aika ja paikka joskus osuisi kohdilleen 😊

Kiva kuulla sinusta ja toivottelen lempeää alkanutta vuotta sinulle 🥰

• Anonyymi kirjoitti:

Mä puhunkin nimenomaan yleisellä tasolla. Kuplat tuppaavat olemaan kuplia, niinhän se menee. Itsekin olen sellaisen pariskunnan lapsi, jossa isäni otti suuremman vetovastuun kodista ja äitinä toi leipää pöytään. Tuo ei muuta sitä ison mittakaavan kuvaa, jossa nuortenkin miesten asenteet ovat jyrkentyneet kautta linjan. Ei tältä ilmiöltä kannata sulkea silmiään.

Olet oikeassa, minun kokemukseni ei tietenkään kerro tästä ilmiöstä laajemmin yhtään mitään, mutta jos ajattelee todennäköisyyksien kautta, niin jos jo minä pelkästään tunnen useampia pariskuntia, joilla homma toimii, niin ei se nyt ihan harvinaista silloin voi olla.

Olen nuorten miesten jyrkentyneistä asenteista joitain juttuja lueskellutkin. Muistan lukeneeni, että siinä missä nuorten miesten asenteet ovat jyrkentyneet, ovat nuorten naisten asenteet muuttuneet liberaalimmaksi. Se tietenkin korostaa kohtaanto-ongelmaa entisestään. Tai no eihän se kaikille ongelma ole, moni ei edes halua parisuhdetta, saati perhettä, mutta aika moni silti kaipaa parisuhdetta ja yhteyttä toiseen ihmiseen, olipa ajatusmaailmaltaan liberaali tai ei.

• Anonyymi

Tuohan riippuu ihan ihmisistä miten parisuhteen ja lapset ottaa. Ei kukaan järkevä nainen ryhdy parisuhteeseen epäitsenäisen miehen kanssa,jota on hoidettava enemmän kuin lapsia. Onneksi tällaisia miehiä on etupäässä vouhkaamassa täällä nettipalstoilla.

Sekä parisuhteessa että lasten kasvatuksessa korostuvat vuorovaikutusta taidot. Näistä vaikuttaa olevan täälä puutetta. Jotkut ottavat parisuhteen kilpailuna,tai jomkunmoisena otteluna tai palveluna.

• Anonyymi

Aivan ja juurikaan siksi en yhtään ihmettele, että ihmiset eivät pariudu, vaikka noin periaatteessa parisuhteen haluaisivatkin. Kun toinen puoli etsii kodinkonetta ja toinen puoli tasa-arvoista ja rakastavaa kumppania, niin tuo yhtälö ei vain toimi. Ikävä kyllä tämä on irl realiteetti, ei pelkkää palstaälämölöä.

• Näinhän asia varmaan on naisen näkökulmasta. Heitän tähän kuitenkin kysymyksen, että mitä iloa miehelle on elatusmaksujen maksamisesta? Eipä oikein mitään, eli kannattaa olla varovainen mihin sen värkkinsä työntää, muuten tuloksena on 18 vuoden piina.

• Anonyymi

"Heitän tähän kuitenkin kysymyksen, että mitä iloa miehelle on elatusmaksujen maksamisesta?"

Eikö silloin kannata jättää ne lapset tekemättä, jollei heitä halua elättää? Piuhat poikki ja ongelmaa ei tule, noin kärjistäen taas. Ja mä olen todella usein ihnetellyt sitä miten uskomattoman leväperäisesti iso osa miehistä suhtautuu ehkäisyyn. Se nyt kuitenkin on se keino, jolla nuo elatusmaksut parhaiten välttää, jos ei niitä halua maksaa. Valtaosalle naisista lienee täysin käsittämätön ajatus, että omasta lisääntymisestään päättämisen jättäisi jonkun toisen henkilön päätösten varaan.

• Anonyymi

Tämä elatusmaksuvinkunakin on mun mielestäni todella outo valittamisen aihe. Miksi tehdä lapsia, jos ei heistä halua pitää huolta? Ei tee lapsia, niin sillähän tuo ongelma ratkeaa. Jos ei itse ota vastuuta omasta lisääntymisestään, niin miten silloin voi edes katsoa aiheelliseksi itkeä asiaa? Mä en vain tajua lainkaan tuota logiikkaa. Jos päätöksen asiasta antaa jonkun muun käsiin, niin sitten ei voi kun kiltisti maksaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Tämä elatusmaksuvinkunakin on mun mielestäni todella outo valittamisen aihe. Miksi tehdä lapsia, jos ei heistä halua pitää huolta? Ei tee lapsia, niin sillähän tuo ongelma ratkeaa. Jos ei itse ota vastuuta omasta lisääntymisestään, niin miten silloin voi edes katsoa aiheelliseksi itkeä asiaa? Mä en vain tajua lainkaan tuota logiikkaa. Jos päätöksen asiasta antaa jonkun muun käsiin, niin sitten ei voi kun kiltisti maksaa.

Vingun" tässä sitä asiaa että nainen voi valehdella. Mies voi kuvitella saavan vaimon, perheen ja lapsia. Sitten hän ei saa vaimoa, eikä lapsiaan näe käytännössä koskaan. Hänestä tehdään pelkkä maksumies. Nainen voi myös valehdella käyttävänsä ehkäisyä.

Kehotin nimenomaan olemaan varovainen siinä, mihin sen värkkinsä työntää, sillä maailmassa on paljon ilkeitä ihmisiä, ja jotkin naiset oletusarvoisesti vihaavat miehiä.

Tästä asiasta ilmeisesti olemme samaa mieltä, että varovainen kannattaa olla.

• Anonyymi
        joopajoogi kirjoitti:

Vingun" tässä sitä asiaa että nainen voi valehdella. Mies voi kuvitella saavan vaimon, perheen ja lapsia. Sitten hän ei saa vaimoa, eikä lapsiaan näe käytännössä koskaan. Hänestä tehdään pelkkä maksumies. Nainen voi myös valehdella käyttävänsä ehkäisyä.

Kehotin nimenomaan olemaan varovainen siinä, mihin sen värkkinsä työntää, sillä maailmassa on paljon ilkeitä ihmisiä, ja jotkin naiset oletusarvoisesti vihaavat miehiä.

Tästä asiasta ilmeisesti olemme samaa mieltä, että varovainen kannattaa olla.

"Nainen voi myös valehdella käyttävänsä ehkäisyä."

Juurihan se todettiin, että "Jos päätöksen asiasta antaa jonkun muun käsiin, niin sitten ei voi kun kiltisti maksaa". Ei siinä paljon järki päätä pakota, jos ei asiasta pidä itse varmuudella.

• Tuosta ajatuksesta että yksin lapsensa hankkivien naisten, onkohan itsellinen nainen se termi, määrä olisi kasvussa pitää paikkansa. Ainakin meidän kulmilla kun asia on tullut sote-puolen luottamushenkilöiltä esille. Tällä hetkellä kasvun nopeammalle kehitykselle esteenä on siitiöiden määrä sekä henkilökunnan puute.
      Nämä kun tulevat kuntoon niin kasvu on sitten vielä nopeampaa kuin nyt. Hyvä tietysti että tarpeeseen vastataan sekä lapsen saaminen poliklinikkamaksulla +lääkehinnoilla ei olla enää tilanteessa jossa lapsen saaminen on rahasta kiinni. Onhan tämä tietysti hyvä asia myös syntyvyyden näkökulmasta.
      Toisaalta kun tiedetään julkisen terveydenhuollon tila esim vanhustenhoidossa tai sairaalaverkkojen yöpäivystyksen karsimiset niin saa nähdä mihin jatkossa resurssit sitten kohdennetaan.

Kyllähän tuo lapsen hankinta ilman miestä tuntuu järkevältä siinäkin mielessä että vaikka ero tulee niin helposti saa taistella elatusmaksuista, tapaamisista, kuljetuksista tai ihan suuremmista kokonaisuuksista kuten miten lapsi kasvatetaan. Vielä jos sattuu ympäristössä olevan joku riittävän hyvä miehen malli varsinkin pojalle niin veikkaan että lapsi on onnellisempi yhden vanhemman kanssa kuin katsellen kahta riitelevää vanhempaa.

Ilmeisesti tuo näkemys jossa keskimääräinen mies tuo reilusti enemmän negatiivista kuin positiivista parisuhteeseen on ihan laajempikin näkemys (esim alla olevan tutkimuksen valossa) joten olisi kyllä ihan hyödyllistä tietää mistä tämä ajatus on tullut että niin harva mies enää pystyy vastaamaan naisten vaatimuksiin. Perustuuko henkilökohtaisiin kokemuksiin, kaveripirin kokemuksiin, nettikeskusteluihin vai ihan laajempaan uutisointiin tai tutkimuksiin; ihan hirveästi ei yksi pysty asialle tekemään mutta saisi ainakin kuntatasolla epävirallista keskustelua aikaan.

Mitätuossa pari tukimusta asiasta silmäilin niin kokemukset tästä olivat hyviä ja itselliset naiset tyytyväisiä terveydenhuoltoon, itseensä ja tukiverkostoonsa. Samoin kyselytutkimuksen perusteella suositeltiin tämän suuntauksen jatkamista ja ilmeisesti tähän on tässä maassa myös poliittinen siunaus. Vm esitti hedelmöityshoitojen kelakorvausta myös yksityiselle puolelle. Kun se joskus menee läpi ja yksityiset pääsevät purkamaan tämän patoutuneen tarpeen niin klinikoilla ovista kuljetaan enemmän kuin Stocmannin pyöröovista.

Linkki yhteen tutkimukseenhttps://www.utupub.fi/bitstream/handle/10024/148348/Tervonen_Marja_opinnayte.pdf?sequence=1&isAllowed=y

• Toi kuulostaa ihan hyvältä. Jotakin valoa tähän synkkyyteen.

Tukiverkosto tosiaan kaipaa vielä vahvistamista. Mä oon itekin lapsuuden elänny yh perheessä, että tuskin siitä mitään kauheita seuraa.

Kiitos tosta linkistä. Täytyy tutustua viikonloppuna tarkemmin.

• "Vielä jos sattuu ympäristössä olevan joku riittävän hyvä miehen malli varsinkin pojalle "

Hah. Meillä on jo Andrew Tate ja TikTok, joka kyllä riittää miehen malliksi. Osaa poika jo 15 kesäisenä panna järjestykseen sekä äitinsä että piipittävän peruskouluopettajansa :D

• Anonyymi

Silmäilin tutkimuksen läpi. Sen mukaan naisilla ei ollut mitään kokemuksia miehistä, mutta halusivat lapsia. Kaikkia näitä voisi luonnehtia sanoin yksinselviäminen.

Osa naisista oli kuitenkin parisuhteessa, joten taustalla lienee miehestä johtuvien lapsettomuusongelmia.

• Jossain tuolla Aasiassahan asuu joku alkuasukasheimo, jossa äiti tekeytyy raskaaksi jonkun miehen kanssa vaan ja jatkossa ns. "isä" ei kuulu lapsen elämään sen kummemmin. Lapsen kssvattaa äitin perhe js miehrn mallina ovat enot, ukki jne.

Uskoisin, että on paljon terveempi "malli" kuin mikä täällä tunnettu "perinteinen" malli on. Jää varmaan paljon taisteluita pois lapsen elämästä.

Biologinen isyys ei varmasti ole tarpeellinen...

• Anonyymi

Aika jäätävää miessukupuolta kohtaan. Eiköhän se vika ole ennemminkin kivikautisissa poikien kasvatustavoissa, kun pojissa ja miehissä suorastaan. Ei se mikään miesvamma ole geeneissä, mutta kasvatus on ollut iät ja ajat ihan vammaista poikien suhteen. Pojat ei saa olla herkkiä, ei itkeä, ei tuntea, eikä varsinkaan näyttää tunteutaan joten seuraus on jotenkin ne patoumat purkautuu ja vihamielisyytenä tai hälläväliä asentein. Väitän mä.

Hellikää niitä poikia siinä missä tyttöjäkin, antakaa pehmeitä arvoja kivikovien sijaan ja kyllä pojat muuttuu mukavemmiksi, kun ei tarvi esittää äijää ja piinkovaa körmyä.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aika jäätävää miessukupuolta kohtaan. Eiköhän se vika ole ennemminkin kivikautisissa poikien kasvatustavoissa, kun pojissa ja miehissä suorastaan. Ei se mikään miesvamma ole geeneissä, mutta kasvatus on ollut iät ja ajat ihan vammaista poikien suhteen. Pojat ei saa olla herkkiä, ei itkeä, ei tuntea, eikä varsinkaan näyttää tunteutaan joten seuraus on jotenkin ne patoumat purkautuu ja vihamielisyytenä tai hälläväliä asentein. Väitän mä.

Hellikää niitä poikia siinä missä tyttöjäkin, antakaa pehmeitä arvoja kivikovien sijaan ja kyllä pojat muuttuu mukavemmiksi, kun ei tarvi esittää äijää ja piinkovaa körmyä.

Jasu

Väitän, että puhuminen avoimesti poikalapsien kanssa näistä on hyvä tapa. Ja kun poikaa sattuu, ota haliin ja pusu päähän siinä missä tytöllekin, olet rakas. Yhdessä me selvitään tästä. Ihan varmasti siitä jää pojan ja miehen muistiin jotain muuta kun tappelu ja uhomieli.

Jasu

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Jossain tuolla Aasiassahan asuu joku alkuasukasheimo, jossa äiti tekeytyy raskaaksi jonkun miehen kanssa vaan ja jatkossa ns. "isä" ei kuulu lapsen elämään sen kummemmin. Lapsen kssvattaa äitin perhe js miehrn mallina ovat enot, ukki jne.

Uskoisin, että on paljon terveempi "malli" kuin mikä täällä tunnettu "perinteinen" malli on. Jää varmaan paljon taisteluita pois lapsen elämästä.

Biologinen isyys ei varmasti ole tarpeellinen...

No näin. Eli miehet eivät välitä oikeasti lapsista ja vielä vähemmän vaimostaan 🤧.

Vaimo!? TÖÖT 🤡

Lapset? phiuuu 👺

Tekeytyminen? 🙃

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Väitän, että puhuminen avoimesti poikalapsien kanssa näistä on hyvä tapa. Ja kun poikaa sattuu, ota haliin ja pusu päähän siinä missä tytöllekin, olet rakas. Yhdessä me selvitään tästä. Ihan varmasti siitä jää pojan ja miehen muistiin jotain muuta kun tappelu ja uhomieli.

Jasu

Ja ihan tyhmää on ollu opettaa sekin, että naiset on heikompi sukupuoli. Miehen pitää kompensoida vastavoimana. Ei naiset mitään heikkoja ole, paitsi pilalle lellityt. Ne oppii aina juoksemaan miehen turviin eikä pärjää ite. Pois sekin tyyli oitis!

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jasu

Nimenomaan juuri noin. Kuten tuolla aiemmin jo ihmettelin, niin eihän vika ole kromosomeissa, eikä genitaaleissa. Vika on kasvatuksessa ja asenteissa. Tässä se suuri syy miksi tän ratkaisu on erityisesti miesten itsensä käsissä. Ongelmat asenteissa ovat olleet olemassa jo aiemminkin ja niin kauan kun nämä "tatet" ja muut vastaavat saavat ihan vapaasti mellastaa, ilman miehistä itsestään lähtevää vastavoimaa, niin tilanne ei myöskään parane. Mistä löytyisivät ne miehet, joilla on munaa olla todellisia alfoja ja sanoa suoraan millaista paskaa nämä toksiset mallit ovat. Naisethan ovat tästä jo kauan ottaneet tästä paskamyrkyä niskaansa, mutta miehet itse eivät näy oikein uskaltavan ajaa miesten oikeutta olla vapata toksisuudesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nimenomaan juuri noin. Kuten tuolla aiemmin jo ihmettelin, niin eihän vika ole kromosomeissa, eikä genitaaleissa. Vika on kasvatuksessa ja asenteissa. Tässä se suuri syy miksi tän ratkaisu on erityisesti miesten itsensä käsissä. Ongelmat asenteissa ovat olleet olemassa jo aiemminkin ja niin kauan kun nämä "tatet" ja muut vastaavat saavat ihan vapaasti mellastaa, ilman miehistä itsestään lähtevää vastavoimaa, niin tilanne ei myöskään parane. Mistä löytyisivät ne miehet, joilla on munaa olla todellisia alfoja ja sanoa suoraan millaista paskaa nämä toksiset mallit ovat. Naisethan ovat tästä jo kauan ottaneet tästä paskamyrkyä niskaansa, mutta miehet itse eivät näy oikein uskaltavan ajaa miesten oikeutta olla vapata toksisuudesta.

Miesten tarvii ottaa uusi suunta, silleen sen halutun miehen voi palauttaa markkinoille.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miesten tarvii ottaa uusi suunta, silleen sen halutun miehen voi palauttaa markkinoille.

Jasu

Ja jos kukaan nauraa, mikä mamis kun tunteilet, antaa paskahousun muhia liemissään. Itehän se pelokas rassu on eikä se kelle nauraa.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja jos kukaan nauraa, mikä mamis kun tunteilet, antaa paskahousun muhia liemissään. Itehän se pelokas rassu on eikä se kelle nauraa.

Jasu

Miehet ovat sitten kuitenkin loppujen lopuksi pitkälti lauma "lampaita" joista harva uskaltaa avoimesti mennä omaan suuntansa, välittämättä paskaakaan muiden määkinästä. Tuo on onneksi koko ajan vähän murtumassa ja niitä, jotka toteavat "haistakaa paska ja siinähän mouhoatte" on miehissäkin enemmän. Silti sellainen uskallus olla avoimesti oma itsensä ja yksilö, on miehille harvinaisempaa. Poikia pitäisi ehdottomasti tukea siinä, että sen lauman mukana ei tarvitse juosta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jasu

Vaan oon minäkin joskus lyöny lyttyyn joitakin poikia, en niinkään sukupuolen takia suoraan, mutta välillisesti. Kun on painityu ja poika onkin hävinnyt mulle ja siitä suuttuneena itkien lähteny murjottamaan.

Niin oon joskus sanonu kyllä, että mitäs sä siinä uliset, minä ny satuin olemaan sua taitavempi ja vahvemmilla tällä kertaa, että lopeta toi pillitys.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaan oon minäkin joskus lyöny lyttyyn joitakin poikia, en niinkään sukupuolen takia suoraan, mutta välillisesti. Kun on painityu ja poika onkin hävinnyt mulle ja siitä suuttuneena itkien lähteny murjottamaan.

Niin oon joskus sanonu kyllä, että mitäs sä siinä uliset, minä ny satuin olemaan sua taitavempi ja vahvemmilla tällä kertaa, että lopeta toi pillitys.

Jasu

Ei sillä pitäs olla mitään väliä kumpiko on vahvempi, taitavempi tai äkkää paremmin jotain. Se nyt sillä erää meni toisen saldoon plussaksi. Ja se siitä. Toisen kerran toistepäin mahdollisesti.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miehet ovat sitten kuitenkin loppujen lopuksi pitkälti lauma "lampaita" joista harva uskaltaa avoimesti mennä omaan suuntansa, välittämättä paskaakaan muiden määkinästä. Tuo on onneksi koko ajan vähän murtumassa ja niitä, jotka toteavat "haistakaa paska ja siinähän mouhoatte" on miehissäkin enemmän. Silti sellainen uskallus olla avoimesti oma itsensä ja yksilö, on miehille harvinaisempaa. Poikia pitäisi ehdottomasti tukea siinä, että sen lauman mukana ei tarvitse juosta.

Mä mielelläni voin tukea ja oon aina päiväkotityössä ja koulutyössäkin tukenut ja tuen vastakin. Tosi herttaisia poikia löytyy kuoren alta kun itse ei esitä mitään ja kohtelee välittävästi, puhuu avoimesti asioista.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mä mielelläni voin tukea ja oon aina päiväkotityössä ja koulutyössäkin tukenut ja tuen vastakin. Tosi herttaisia poikia löytyy kuoren alta kun itse ei esitä mitään ja kohtelee välittävästi, puhuu avoimesti asioista.

Jasu

Ja se onkin tosi hyvä, että noita tunnetaitoja ihan opetetaan, eikä pelkästään kuunnella, vaikka se kuunteleminenkin on tosi tärkeää. Kylmä tosiasia on kuitenkin se, että vaikka pojan elämässä olis tuhat naispuolista henkilöä tukemassa niitä tunnepuolen taitoja, niin se ei monille riitä, jos niitä miespuolisia ei löydy sitä samaa mallia antamaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja se onkin tosi hyvä, että noita tunnetaitoja ihan opetetaan, eikä pelkästään kuunnella, vaikka se kuunteleminenkin on tosi tärkeää. Kylmä tosiasia on kuitenkin se, että vaikka pojan elämässä olis tuhat naispuolista henkilöä tukemassa niitä tunnepuolen taitoja, niin se ei monille riitä, jos niitä miespuolisia ei löydy sitä samaa mallia antamaan.

Tuo on toden tosi. Siksi miehiä tarvitaan alalla kasvatustyö. Ovat yleensä vielä juuri niitä pehmeämpien arvojen miehiä luonnostaan alalle päätyvät.

Jasu

• Anonyymi kirjoitti:

No näin. Eli miehet eivät välitä oikeasti lapsista ja vielä vähemmän vaimostaan 🤧.

Vaimo!? TÖÖT 🤡

Lapset? phiuuu 👺

Tekeytyminen? 🙃

En mä sitä tarkoita.

Jotkut voi välittää, mutta kyllähän tämä tapa mikä täällä on aiheuttaa muitakin lieveilmiöitä, kuin miesten välinpitämättömyyden.
        Osa naisista käyttää omia lapsiaan aseena miestään vastaan jne.

Kyllähän mies taas tuossa toisessa tyylissä voi siskonsa lapsista huolehtia. Olla isänä ihan mitä nytten moni täälläkin on.

Niin ja voihan olls puolisoita, vaikka heidän ksnssaan ei olisi lapsia...

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

En mä sitä tarkoita.

Jotkut voi välittää, mutta kyllähän tämä tapa mikä täällä on aiheuttaa muitakin lieveilmiöitä, kuin miesten välinpitämättömyyden.
        Osa naisista käyttää omia lapsiaan aseena miestään vastaan jne.

Kyllähän mies taas tuossa toisessa tyylissä voi siskonsa lapsista huolehtia. Olla isänä ihan mitä nytten moni täälläkin on.

Niin ja voihan olls puolisoita, vaikka heidän ksnssaan ei olisi lapsia...

No juu, en ollut vakavissani. Kunhan vaan vähän halusin kiusasin sinua. 😀🙃😅

En voinut itselleni mitään 🤣

• Anonyymi kirjoitti:

No juu, en ollut vakavissani. Kunhan vaan vähän halusin kiusasin sinua. 😀🙃😅

En voinut itselleni mitään 🤣

Ei mitään.. tulee sanottua enempi, kun tulee vähän poikittaista....kiusallaan tai ei. 🙂

• Anonyymi kirjoitti:

Jasu

Vammasta en osaa sanoa mutta geenit ja ennenkaikkea biologia siellä taustalla on. Luin tuossa Ilpo Huhtaniemen kirjan hyvä ja paha testosteroni jossa asiaa käsiteltiin. Meillä poikien murrosiän testomyrsky osuu juuri näihin peruskoulun ratkaiseviin vuosiin. Tämä myrsky aiheuttaa mm että miesten dominanssi kasvaa ja ilmenee vaikeuksia sosiaalisessa mukautuvuudessa. Lisäksi käytännön muutokset ovat sellaiset että miehet nostavat enemmän rautaa ja löytävät luonnosta paremmin kotiin mutta muissa asioissa tytöt ovat edellä. Hirveästi noista ei ole pojille koulussa hyötyä eikä myöskään jatkossa työelämässä. Käytännössä kun pahin testomyrsky on pojalla ohi hänellä on jo päästötodistus huonoine arvosanoineen ja elämä siltä osin jos ei nyt ohi niin vaikeuksia tiedossa.
        Hellittely ja huomio on tottakai tarpeen mutta kun tuo testo aiheuttaa sitä dominanssia, itsekeskeisyyttä ja kilpailuviettiä niin niitä kivikovia hetkiäkin tarvitaan. Tämä hoituu ihan vaan tarjoamalla esim pallopelejä tai pihaleikkejä.

Pitäisikö miesten sitten ottaa uusi suunta; en tiedä. Minusta riittää muutama yhteiskunnallinen muutoskin. Kouluun vasta kolme vuotta myöhemmin jolloin biologinen ero on tasoittunut.
        Miesjärjestöille lain turvaama perusrahoitus jolloin ovat naisjärjestöjen kanssa samalla viivalla ja pystyvät yhteisesiintymisiin korostamaan yhdessä tehtävää tasa-arvotyötä.
        Puoluetuesta pois 5% naisten osuus ja se annetaan nuorisojärjestöille kouluissa käymisiin. Voivat pitää esitelmöintiä yhdessä päättämisen eduista.
        Vieraannuttamisen kriminalisointi joka pakottaa vanhemmat enemmän keskusteluun lapsen tulevaisuudesta. Samalla tuetaan vuoroasumisen mahdollisuutta.
        Opettajakoulutukseen ja varhaiskasvatuksen opettajien koulutukseen enemmän positiivista syrjintää.
        Näitä on jo vuosia yritetty muuttaa mutta jotenkin näille muutoksille on ollut voimakasta vastarintaa.

Itse en usko mihinkään suunnanmuutoksiin vaan yhdessä tekemiseen ja siihen että se myös tuodaan näkyvästi esiin.

• Anonyymi

Tässä herää suuri kiinnostus siihen, että millaista vaivaa noista vaivalloisista miehistä sitten oikein aiheutuu ja mistä se varsinaisesti johtuu?

• Anonyymi

Riippuu ihan miehestä/naisesta mimmosta vaivaa aiheutuu. Liian erilaiset lienee aina kokee toisensa vaivalloisiksi? Mutta onhan ihmissuhteet muutenkin aika työläitä, kun pitää osata sopia ja neuvotella, huomioida toinen. Ja ihan oikeesti, aina ei vaan jaksa olla toisen kanssa myötäileväkään. Edes tehdä kompromissia.

Jasu

• Anonyymi

Tuohon lienee yhtä monta vastausta, kuin on vastaajaakin. Naisetkin kun ovat yksilöitä. Noin yleisellä tasolla luulen sunkin kyllä jo tietävän montakin vastausta tuohon.

Ja lopulta ... mitä noiden erittelemisellä olisi saavutettavissa? Kun tämä ei ole perustelukysymys. Jos nainen sanoisi vaikkapa, että hän ei halua katsella miestä, joka olisi humalassa edes kerran kuussa, niin ei se perusteluilla mihinkään muutu. Joo, miehellä on lupa juoda alkoholia. Tottakai hänellä on. Naisella taas on yhtäläinen oikeus olla katselematta sellaista omassa elämässään. Nämä kyseiset henkilöt eivät muodosta parisuhdetta ja ongelma on ratkaistu. Tai toinen osapuoli haluaa jakaa kotityöt 50/50 ja toinen ei ... ei tuokaan muutu perustelemalla yhtään mihinkään. Kyseiset henkilöt eivät muodosta parisuhdetta ja ongelma on ratkaistu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Riippuu ihan miehestä/naisesta mimmosta vaivaa aiheutuu. Liian erilaiset lienee aina kokee toisensa vaivalloisiksi? Mutta onhan ihmissuhteet muutenkin aika työläitä, kun pitää osata sopia ja neuvotella, huomioida toinen. Ja ihan oikeesti, aina ei vaan jaksa olla toisen kanssa myötäileväkään. Edes tehdä kompromissia.

Jasu

Eikä jaksa sitten riidelläkkään, kun toinen ottaa nokkiinsa ja alkaa vääkymään miksi ja palopuheet perään.

Helpompaa on kun ei tuu noita tilanteita missä pitää jatkuvasti perustella itseään.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikä jaksa sitten riidelläkkään, kun toinen ottaa nokkiinsa ja alkaa vääkymään miksi ja palopuheet perään.

Helpompaa on kun ei tuu noita tilanteita missä pitää jatkuvasti perustella itseään.

Jasu

Ps. Eläimet on just siitäkin kivempia, kun ihmiseläimet. Ne ei vaadi pallo punasena mitään selityksiä ja huohota niskaan kaikkitietävänä.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jasu

Niimenomaan juuri tuo, että ihmissuhteet ovat aina, parhaimmillaankin, ainakin hieman hankalia. Siitä yhteiselosta pitää löytyä positiivisia puolia ainakin kattamaan ne takuulla eteentulevat hankaluudet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niimenomaan juuri tuo, että ihmissuhteet ovat aina, parhaimmillaankin, ainakin hieman hankalia. Siitä yhteiselosta pitää löytyä positiivisia puolia ainakin kattamaan ne takuulla eteentulevat hankaluudet.

Näinpä se on. Ja kun tähän ikäänkin mennessä on jo monenmoista ihmistä ja miestä nähnyt ihmissuhteissa, perustellut lukemattomat kerrat itseään uudestaan ja uudestaan, niin pitää jo helvetisti olla jotain hyvää tiedossa, että enää viittii ottaa riskiä että taas joutuu lässyttämään on and on.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näinpä se on. Ja kun tähän ikäänkin mennessä on jo monenmoista ihmistä ja miestä nähnyt ihmissuhteissa, perustellut lukemattomat kerrat itseään uudestaan ja uudestaan, niin pitää jo helvetisti olla jotain hyvää tiedossa, että enää viittii ottaa riskiä että taas joutuu lässyttämään on and on.

Jasu

Noinhan se on. Mä en itse edes kykene ymmärtämään sitä ajattelutapaa, jossa kuvittelee pystyvänsä jollain perusteluilla oikeuttamaan sellaisen käytöksen, jota toinen osapuoli ei elämäänsä halua. Mä en nyt heti öydä päästäni sanalle entitlement ihan kunnolla kuvaavaa käännöstä, mutta tuo sana kuvaa sitä ajattelutapaa täydellisesti. Enkä mä sano, että vain miehet toimisivat noin, mutta hieman enemmän heiltä tuntuu tuollaista käytösmallia löytyvän. Sellaista käytöstä, että tottakai voin tehdä näin, vaikka toinen suoraan sanoo, ettei se hänelle käy ja kyllä se sen silti sietää ja antaa anteeksi, vaikka valittaakin. Ja sitten jälkikäteem ihmetellään, kun se asia johtikin lopulta eroon tai siihen ettei parisuhdetta ylipäänsä syntynyt. Ei kai se nyt aidosti voi kenellekään yllätys olla?

• Anonyymi kirjoitti:

Noinhan se on. Mä en itse edes kykene ymmärtämään sitä ajattelutapaa, jossa kuvittelee pystyvänsä jollain perusteluilla oikeuttamaan sellaisen käytöksen, jota toinen osapuoli ei elämäänsä halua. Mä en nyt heti öydä päästäni sanalle entitlement ihan kunnolla kuvaavaa käännöstä, mutta tuo sana kuvaa sitä ajattelutapaa täydellisesti. Enkä mä sano, että vain miehet toimisivat noin, mutta hieman enemmän heiltä tuntuu tuollaista käytösmallia löytyvän. Sellaista käytöstä, että tottakai voin tehdä näin, vaikka toinen suoraan sanoo, ettei se hänelle käy ja kyllä se sen silti sietää ja antaa anteeksi, vaikka valittaakin. Ja sitten jälkikäteem ihmetellään, kun se asia johtikin lopulta eroon tai siihen ettei parisuhdetta ylipäänsä syntynyt. Ei kai se nyt aidosti voi kenellekään yllätys olla?

Mutta mitä tuo käytös sitten on, eli onko kyse siitä kummasta päästä hammastahnatuubia puristetaan tai kuinka päin vessapaperirulla asennetaan?
        Esimerkkejä tässä tarvitaan, sillä abstraktiotaso on aivan liian korkealla.

• Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

Mutta mitä tuo käytös sitten on, eli onko kyse siitä kummasta päästä hammastahnatuubia puristetaan tai kuinka päin vessapaperirulla asennetaan?

No ei ole. Siinä kohtaa, jos "riidat" ovat tuolla tasolla, niin suhteessa on kaikki varsin hyvin. Aitojakin esimerkkejö annettiin jo tuossa edellä.

• Anonyymi kirjoitti:

No ei ole. Siinä kohtaa, jos "riidat" ovat tuolla tasolla, niin suhteessa on kaikki varsin hyvin. Aitojakin esimerkkejö annettiin jo tuossa edellä.

Eräiden kanssa sekin on mahdollista, että kaikki erimielisyydet ovat yhtä vakavia.
        Hammastahnatuubista saa helposti vuosikausien ongelman aikaan, eikä siihen taipuvaisen tarvitse edes yrittää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihmiset harvemmin on niin loogisia, kun sinä. Siksi voi yllättyä mistäpä melkein vaan. Aika monella on jääny myös sisäistämättä syy ja seuraussuhde.

Jasu

• Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

Eräiden kanssa sekin on mahdollista, että kaikki erimielisyydet ovat yhtä vakavia.
        Hammastahnatuubista saa helposti vuosikausien ongelman aikaan, eikä siihen taipuvaisen tarvitse edes yrittää.

Tietysti. Kyllä maailmaan vaikeita ihmisiä mahtuu. Vaan minkä hiton takia haluaisit olla niin vaikean henkilön kanssa kimpassa? Jos haluat, niin sitten se asia varmaankaan ei ole sulle mikään varsinainen ongelma, vai? Jos se taas on ongelma, niin älä mene sellasen kanssa kimppaan tai eroa, jos olet tullut sellaseen jo erehtyneeksi. Tai ... laita se rulla niin päin kuin se haluaa ja purista siitä kohtaa tuubia kuin se haluaa, jos sillä kerta ei ole sulle mitään väliä. Jos sillä taas on sulle väliä, kuten ilmeisesti silloin on, jos ei voi tehdä kuten toinen pyytää, niin sitten lienee ymmärrät myös miksi sillä on sille toiselle niin paljon väliä. Hommatkaa 2 vessapaperirullan telinettä ja hammastahnatuubia. Ei tuo nyt niin vaikeeta voi olla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihmiset harvemmin on niin loogisia, kun sinä. Siksi voi yllättyä mistäpä melkein vaan. Aika monella on jääny myös sisäistämättä syy ja seuraussuhde.

Jasu

Mä olenkin loogikko, joten tiedän kyllä ton. Mä olen aika usein elämässäni ollutvtilanteessa, jossa pudistelen hiljaa mielessäni päätäni ja mietin, että anteeksi mitä.

• Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

Jos hammastahnatuubista saa vuosikausien ongelman, niin sitten kannattaa suunnata puolet katseesta sinne omaan peilikuvaan. Kukaan ei tappele vuosikausia hammastahnatuubista yksinään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mä olenkin loogikko, joten tiedän kyllä ton. Mä olen aika usein elämässäni ollutvtilanteessa, jossa pudistelen hiljaa mielessäni päätäni ja mietin, että anteeksi mitä.

Epäilemättä, looginen ihminen kun taitaa olla vähemmistöä, sen sijaan uskomusihmisiä on valtavasti. Piristävä poikkeus olet siis. Ja se on hyvä kun oot täällä kirjoittamassa, missä loogisuudelle on tarvetta. 👍

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Epäilemättä, looginen ihminen kun taitaa olla vähemmistöä, sen sijaan uskomusihmisiä on valtavasti. Piristävä poikkeus olet siis. Ja se on hyvä kun oot täällä kirjoittamassa, missä loogisuudelle on tarvetta. 👍

Jasu

No hyvä jos tuntuu siltä. Yleensä mä onnistun loogisella ajattelullani lähinnä provosoimaan monia. Ja siksi just pääosin vain pudistelen mielessäni päätäni ja pidän suuni kiinni. 😀

• Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

Sivusta kirjottelen.

Jos vessapaperi ja hammastahna on parisuhteen riidanaiheet, niin nehän on helppoja ratkottaviksi. Oikeet ongelmat on yleensä paljon vaikeempia. Jos ei saa ratkottua vessapaperirullaa ja hammastahnaa, niin sit ei kyllä ole edes aitoa yritystä ratkasta sitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No hyvä jos tuntuu siltä. Yleensä mä onnistun loogisella ajattelullani lähinnä provosoimaan monia. Ja siksi just pääosin vain pudistelen mielessäni päätäni ja pidän suuni kiinni. 😀

En minäkään varmaan ole aina sinua ymmärtänyt tai olen tulkinnut väärin, mutta nyt olen lukenut tätä ketjua ja olen vaihtanut kanssasi ajatuksia, huomaan tykkääväni loogisuudestasi. Se on helpposelkoista, kun ei tulkitse mitään muuta kuin itse asiaa mitä kirjoitat. Keskittyy siis asiaan, niin näyttää erilaiselle, kun jos yrittää tulkita äänensävyjä, menee heti metsäämän tulkinnoissa. 😃

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En minäkään varmaan ole aina sinua ymmärtänyt tai olen tulkinnut väärin, mutta nyt olen lukenut tätä ketjua ja olen vaihtanut kanssasi ajatuksia, huomaan tykkääväni loogisuudestasi. Se on helpposelkoista, kun ei tulkitse mitään muuta kuin itse asiaa mitä kirjoitat. Keskittyy siis asiaan, niin näyttää erilaiselle, kun jos yrittää tulkita äänensävyjä, menee heti metsäämän tulkinnoissa. 😃

Jasu

Pitää siis oppia lukemaan ihmistä oikein.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jasu

Juu olethan sä, melko monestikin 🫢. Mutta niinhän se yleensä menee, että ongelmat alkavat samassa kohtaa kuin tulkitseminenkin. Mä yritän yleensä välttää tarkoituksellista monitulkintaisuutta, varsinkin tälleen tekstimuodossa, mutta eihän edes se aina onnistu, vaikka kuinka yrittäisi. Sitten kun siihen vielä lisää ihmesten luonnostaan erilaiset tavat painottaa, niin metsään mennään että heilahtaa. Lisäksi kun vielä sattuu omistamaan kuivan ja vähän sarkastisenkin ilmaisutavan, niin "hyvin menee" 🤣. Mä puhun siis itsestäni, en sinusta.

• Anonyymi kirjoitti:

Sivusta kirjottelen.

Jos vessapaperi ja hammastahna on parisuhteen riidanaiheet, niin nehän on helppoja ratkottaviksi. Oikeet ongelmat on yleensä paljon vaikeempia. Jos ei saa ratkottua vessapaperirullaa ja hammastahnaa, niin sit ei kyllä ole edes aitoa yritystä ratkasta sitä.

Entä jos tilanne on sellainen, että kun nuo on ratkottu, niin löytyy uusia aiheita?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sivusta kirjottelen.

Olen samaa mieltä. Ei tuollaisista aiheista kovin pitkällistä kiistaa saa aikaiseksi, jos edes toinen osapuoli toteaa, että ihan sama. Jos taas ei voi tehdä miten toinen haluaa, ihan vaikka pelkän periaatteen vuoksi, kun se kehtaa pyytää tyhmiä, niin saahan siitä tapella vaikka maailman tappiin saakka. Sitä en tosi tiedä kumpi siinä on sitten se pahempi tapaus. Sekö, joka tappelee, kun hänelle jostain oudosta syystä on väliä vessapaperirullan asennolla. Vaiko sitten se, jolle sillä vessapaperirullalla ei itseasiassa ole edes mitään väliä, mutta joka tappelee silti. Omasta mielestäni tuo jälkimmäinen, mutta tämä on makuasia.

Itsellä on tuosta hamnastahnasta jopa henkilökohtainen kokemus, mutta siitä ei onnistuttu tappelemaan. 🤣

• Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

Entä jos tilanne on sellainen, että kun nuo on ratkottu, niin löytyy uusia aiheita?

Tilanne on tasan sama. Haluatko oikeasti olla vaikean henkilön kanssa yksissä ja onko niillä kistanaiheilla sulle yhtään mitään todellista väliä? Jos niillä ei ole yhtään mitään väliä, niin ei niistä saa sen kummempaa kiistaa aikaiseksi. Itselleni ei ole mikään ongelma joustaa vaikka tuhannesta niin yhdentekevästä asiasta.

• Anonyymi kirjoitti:

Tilanne on tasan sama. Haluatko oikeasti olla vaikean henkilön kanssa yksissä ja onko niillä kistanaiheilla sulle yhtään mitään todellista väliä? Jos niillä ei ole yhtään mitään väliä, niin ei niistä saa sen kummempaa kiistaa aikaiseksi. Itselleni ei ole mikään ongelma joustaa vaikka tuhannesta niin yhdentekevästä asiasta.

Rajasi on olemassa, vaikka et ole vielä havainnut missä kohta se on.

• Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

Rajasi on olemassa, vaikka et ole vielä havainnut missä kohta se on.

Ei ole yhdentekevissä asioissa. Siinä kohtaa minulla ei ole rajaa. Jonkin asian vii joutua perustelemaan, mutta ei mulla silti ole mitään tarvetta alkaa tyhjästä vääntämään. Raja tulee vastaan sitten, kun jollain asialla on mulle väliä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juu olethan sä, melko monestikin 🫢. Mutta niinhän se yleensä menee, että ongelmat alkavat samassa kohtaa kuin tulkitseminenkin. Mä yritän yleensä välttää tarkoituksellista monitulkintaisuutta, varsinkin tälleen tekstimuodossa, mutta eihän edes se aina onnistu, vaikka kuinka yrittäisi. Sitten kun siihen vielä lisää ihmesten luonnostaan erilaiset tavat painottaa, niin metsään mennään että heilahtaa. Lisäksi kun vielä sattuu omistamaan kuivan ja vähän sarkastisenkin ilmaisutavan, niin "hyvin menee" 🤣. Mä puhun siis itsestäni, en sinusta.

Juu, nyt ymmärsin että puhut itsestäsi. Jo jonkun aikaa ymmärtänyt milloin viittaat muuhun. Mutta se on mulle ehkä joskus hyvä alleviivata, jos näyttää ettei mulla muuten leikkaa tai leikkaa kiinni. 😜

Ihan kiva huomata itsestäänkin, että oppii vielä jotain uutta ihmisistä.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juu, nyt ymmärsin että puhut itsestäsi. Jo jonkun aikaa ymmärtänyt milloin viittaat muuhun. Mutta se on mulle ehkä joskus hyvä alleviivata, jos näyttää ettei mulla muuten leikkaa tai leikkaa kiinni. 😜

Ihan kiva huomata itsestäänkin, että oppii vielä jotain uutta ihmisistä.

Jasu

Täytyy yrittää muistaa tuo, jos meinaat käydä ärhentelemään. 😉

• Anonyymi kirjoitti:

Ei ole yhdentekevissä asioissa. Siinä kohtaa minulla ei ole rajaa. Jonkin asian vii joutua perustelemaan, mutta ei mulla silti ole mitään tarvetta alkaa tyhjästä vääntämään. Raja tulee vastaan sitten, kun jollain asialla on mulle väliä.

Eli jos sinulle kerrotaan muutaman kerran päivässä, että teet asioita "väärin" ja muistutetaan asioista joita olet vuosia aiemmin tehnyt "väärin", niin tuo ei ollenkaan haittaa sinua?
        Eikä sinua haittaa myöskään se, että sinulle annetaan tehtävä, jonka tehtyäsi olet mielestäsi suoriutunut hienosti, mutta saat kommentiksi, että olet tehnyt asian aivan väärin.
        Esimerkiksi päätät imuroida hiekkaisen lattian ennen kuin peset se, sillä lattiaa ei kuulu imuroida ennen pesua.

• Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

Eli jos sinulle kerrotaan muutaman kerran päivässä, että teet asioita "väärin" ja muistutetaan asioista joita olet vuosia aiemmin tehnyt "väärin", niin tuo ei ollenkaan haittaa sinua?
        Eikä sinua haittaa myöskään se, että sinulle annetaan tehtävä, jonka tehtyäsi olet mielestäsi suoriutunut hienosti, mutta saat kommentiksi, että olet tehnyt asian aivan väärin.
        Esimerkiksi päätät imuroida hiekkaisen lattian ennen kuin peset se, sillä lattiaa ei kuulu imuroida ennen pesua.

Vanhojen tökkiminen toki nyppisi, mutta ihan eri syystä. Siinä nyppisi se, jos jälkikäteen vinguttaisiin. Myöskin tyhjän härkkiminen, jos asia on jo sovittu, nyppisi, mutta taas tyystin eri syystä. Täysin eri asia siis (minulle), kun valittaa väärästä kohtaa puristetusta hammastahnatuubista. Jos asian sanoo heti, niin se on ihan ok.

Jos toinen oikeasti kehottaa hiekkapesemään lattian mopilla, ennen imurointia, niin toki kysyn syytä. Hänellä lienee siihen jokin hyvä syy. Itse tosin myös pyyhin lattian pölymopilla ennen imurointia, jos ylipäänsä edes imuroin, ja siihen on täysin järjellinen syy. Kyllä minä tällaisesta pystyn puhumaan, ilman sen ihmeempää vitutusta ja myös muokkaamaan toimintaani. Jos koen hänen tapansa olevan lattialle aidosti vahingollinen tapa, niin sen sanon tietenkin suoraan, koska silloin ollaan ihan jo eri tason asiassa, kuin hammastahnatuubin puristamisessa tai vessapaperirullan pyörimissuunnassa. Jos hän taas sanoo vaikkapa, että toivoo pesukoneen täytettävän tietyllä tavalla, niin ei mulla ole mitään ongelmaa toimia toivotulla tavalla. Vaikka kokisin itse jonkin toisen tavan "oikeammaksi", niin ei sillä ole mulle oikeasti tuon taivaallista merkitystä, kunhan astiat puhdistuvat, jos se nyt tekee toisen tyytyväiseksi. Mulle ei siis tarvitse kertoa "muutaman kerran päivässä, että teet asioita "väärin"", sillä muokkaan käytöstäni, jos se nyt toisen tekee tyytyväiseksi.

• Anonyymi kirjoitti:

Vanhojen tökkiminen toki nyppisi, mutta ihan eri syystä. Siinä nyppisi se, jos jälkikäteen vinguttaisiin. Myöskin tyhjän härkkiminen, jos asia on jo sovittu, nyppisi, mutta taas tyystin eri syystä. Täysin eri asia siis (minulle), kun valittaa väärästä kohtaa puristetusta hammastahnatuubista. Jos asian sanoo heti, niin se on ihan ok.

Jos toinen oikeasti kehottaa hiekkapesemään lattian mopilla, ennen imurointia, niin toki kysyn syytä. Hänellä lienee siihen jokin hyvä syy. Itse tosin myös pyyhin lattian pölymopilla ennen imurointia, jos ylipäänsä edes imuroin, ja siihen on täysin järjellinen syy. Kyllä minä tällaisesta pystyn puhumaan, ilman sen ihmeempää vitutusta ja myös muokkaamaan toimintaani. Jos koen hänen tapansa olevan lattialle aidosti vahingollinen tapa, niin sen sanon tietenkin suoraan, koska silloin ollaan ihan jo eri tason asiassa, kuin hammastahnatuubin puristamisessa tai vessapaperirullan pyörimissuunnassa. Jos hän taas sanoo vaikkapa, että toivoo pesukoneen täytettävän tietyllä tavalla, niin ei mulla ole mitään ongelmaa toimia toivotulla tavalla. Vaikka kokisin itse jonkin toisen tavan "oikeammaksi", niin ei sillä ole mulle oikeasti tuon taivaallista merkitystä, kunhan astiat puhdistuvat, jos se nyt tekee toisen tyytyväiseksi. Mulle ei siis tarvitse kertoa "muutaman kerran päivässä, että teet asioita "väärin"", sillä muokkaan käytöstäni, jos se nyt toisen tekee tyytyväiseksi.

Epäilen, että muutaman vuoden kuluttua sietokyky alkaisi sinullakin loppua ja alkaisit reagoida onnettomaan osaasi.

• Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

Mä olen monesti miettinyt täällä noita Väliksen väläyksiä, saako mies sitä ja saako mies tätä. No siis ihan sama mulle. Väliksen jutuissa tökkii ainoastaan se, että mies "käskee", "komentaa" ja "määrä". Ei käske, ei komenna, eikä määrää, ei todellakaan. Pyytää voi, kehottaa voi, keskustella voi ja pääosin mulla ei ole mitään ongelmaa mukautua ja suostua, kunhan nyt ei jotain täysin älyvapaata sano. Jos vaikka miehen pitäisi saada tavarat keittiön kaapeissa eri järjestykseen, niin toki kysyisin miksi ja mikä se hänen perustelunsa on. Hyvin suurella todennäköisyydellä vastaukseni olisi joka tapauksessa, että siitä vaan sitten. Tietysti sillä edellytyksellä, ettei se olisi välistyyliin jotain, että siirretään lautaset ja ruokailuvälineet autotalliin, juomalasit saunaan lauteiden alle ja kattilat sänkyyn.

• Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

Epäilen, että muutaman vuoden kuluttua sietokyky alkaisi sinullakin loppua ja alkaisit reagoida onnettomaan osaasi.

Sä saat vapaasti epäillä. Ethän sinä tiedä mun tähänastisesta elämästäni oikeastaan mitään, joten se in ihan ymmärrettävää. Mä en koe lainkaan onnettomaksi sitä, jos "joustan" täysin yhdentekevissä asioissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sä saat vapaasti epäillä. Ethän sinä tiedä mun tähänastisesta elämästäni oikeastaan mitään, joten se in ihan ymmärrettävää. Mä en koe lainkaan onnettomaksi sitä, jos "joustan" täysin yhdentekevissä asioissa.

Itseasiassa mähän hykertelen sisäisesti, jos saan esittää "joustavaa" ja "mukautuvaa", vaikka mua ei todellisuudessa kiinnosta vattujakaan koko asia. Onhan se mukavaa saada täysin perusteetonta arvonantoa ja näyttää sitä kautta monin verroin paremmalta kuin oikeasti on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itseasiassa mähän hykertelen sisäisesti, jos saan esittää "joustavaa" ja "mukautuvaa", vaikka mua ei todellisuudessa kiinnosta vattujakaan koko asia. Onhan se mukavaa saada täysin perusteetonta arvonantoa ja näyttää sitä kautta monin verroin paremmalta kuin oikeasti on.

Voihan sen täällä sanoakin, että kyllä mä olen useamman kerran elämässäni hyvinkin näyttävästi "joustanut" itselleni tyystin yhdentekevissä asioissa ja saanut niistä yhden jos toisenkin brownie pointin. Kyllä kai se toinenkin on saanut siitä paremman mielen kuin jos olisin sanonut vain "no .ittu ihan sama".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuohon lienee yhtä monta vastausta, kuin on vastaajaakin. Naisetkin kun ovat yksilöitä. Noin yleisellä tasolla luulen sunkin kyllä jo tietävän montakin vastausta tuohon.

Ja lopulta ... mitä noiden erittelemisellä olisi saavutettavissa? Kun tämä ei ole perustelukysymys. Jos nainen sanoisi vaikkapa, että hän ei halua katsella miestä, joka olisi humalassa edes kerran kuussa, niin ei se perusteluilla mihinkään muutu. Joo, miehellä on lupa juoda alkoholia. Tottakai hänellä on. Naisella taas on yhtäläinen oikeus olla katselematta sellaista omassa elämässään. Nämä kyseiset henkilöt eivät muodosta parisuhdetta ja ongelma on ratkaistu. Tai toinen osapuoli haluaa jakaa kotityöt 50/50 ja toinen ei ... ei tuokaan muutu perustelemalla yhtään mihinkään. Kyseiset henkilöt eivät muodosta parisuhdetta ja ongelma on ratkaistu.

Kotitöidjen jaosta palstalla on suuri haloo.
        1970-luvulla vasemmisto sai lopetettua kotiapulaisten ja päiväapulaisten ammattikunnat ja lapset laitoksiin päivisin.
        Jos kodissa on apulainen kotitöitä tekemässä rouvalla riittää aikaa levätä raskaan päivätyön jälkeen.
        Ehkä levänneenä riittää myötätuntoa isännällekin, jota ei tarvitse patistaan huushollihommiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kotitöidjen jaosta palstalla on suuri haloo.
        1970-luvulla vasemmisto sai lopetettua kotiapulaisten ja päiväapulaisten ammattikunnat ja lapset laitoksiin päivisin.
        Jos kodissa on apulainen kotitöitä tekemässä rouvalla riittää aikaa levätä raskaan päivätyön jälkeen.
        Ehkä levänneenä riittää myötätuntoa isännällekin, jota ei tarvitse patistaan huushollihommiin.

Siitä vaan, jos joku haluaa jonkun apulaisen. Minä hsluan miehen, joka jakaa ne kotityöt, enkä mitään kotiapulaista. Jos minä jaksan, niin kyllä hänkin jaksaa.

• Parisuhde joo, miksi se aina saadaan kuulostamaan joltain höyryävältä helvetinkoneelta, steampunk-henkiseltä eteenpäin puksuttavalta mekaaniselta kolisevalta laitokselta minkä ainoa tarkoitus on vain päästä perille jonnekin...suorittaa jotain.
      Sitten yleistykset, ensimmäiseksi tulee mieleen tunkio johon kasataan jotain höyryävää ja haisevaa kerros kerrokselta vanhan päälle...uudestaan ja uudestaan.
      Juuh, tämmöisiä hajatelmia tänään 😙

• Anonyymi

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä se toimii. On se toiminut ennenkin 🤭

https://voima.fi/hairikot/wp-content/uploads/sites/9/2020/04/Bara-Hiff-Quasar.png

Vai niin 🙂, ainutlaatuisuuden etsijälle jotain sellaista mitä muilla ei ole. Varmaan parempi vertauskuvana parisuhteelle kuin tuo minun käyttämäni...näyttää jo lähes toimivalta.
        Voi olla että tommoisen saisi myytyä meikäläiselle helpostikin, enkä taatusti lainailisi muille 😉

• Anonyymi

Alleviivaatkohan naisena esiintyvä setämies tuota sanaa heteronainen kuitenkin inasen liikaa?

• Anonyymi

Ja päivähoitomaksutkin esim on ihan bitch

• Anonyymi

Jos kaksi kertaa kirjoitettu asia on sinusta liikaa, niin se on ihan sinun oma ongelmasi. Pääset ongelmastasi eroon sillä, että et lue tekstejäni. Problem solved.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja päivähoitomaksutkin esim on ihan bitch

Jokainen, jonka mielestö Suomen päivähoitomaksut ovat liikaa, voi mennä kokeilemaan maksaa päivähoitomaksuja vaikkapa Yhdysvalloissa. Onnea matkaan.

• Anonyymi

Kyllä minäkin voin ton allekirjottaa, vaikka alotus onki kärjistetty. Minä olen myös huomannut, että mitä enemmän miesten ajatusmaailmaan tutustuu, niin sitä tiukemmin sitä rajaa millaisiin miehiin kiinnostaa edes tutustua tarkemmin.

Tuossa ennen joulua kuuntelin erään nuoren miehen valitusta siitä miten häntä raivostuttaa, kun naiset sanovat miesten etsivän äitiä itselleen. Tuota seurasi sitten parin minuutin vuodatus, jonka pääsanoma oli, että hän käytännössä etsii äitiä. Miltei joka ainoan lauseen olisi voinut summata niin, että sä kuvasit juuri äidin, jollet jopa kirjaimellisesti puhunut omasta äidistäsi.

Toinen mieleeni muistuva ja minusta täysin käsittämätön ajatuspieru on, että jarrutusjäljet kalsareissa ovat jotenkin miehisyyteen kuuluva asia. Anteeksi, mutta mitä .vettiä??? Parodiana ja vitsinä ja herjalla, joo okei. Vaan kun osa laukoo näitä tosissaan. Mikä miehisyyden mitta on, ettei osaa edes pyyhkiä percettään puhtaaksi? Tuo kuuluu kategoriaan "mitä mä just kuulin 😶?" Ja juurikin se mainitun entitlementin määrä, kun vielä oletat kenenkään muun pesevän niitä sun .askasia kalsareita. Miksi kukaan haluaisi parisuhteeseen noiden kanssa?

• Anonyymi

Paras tuon tyyppinen juttu, jonka itse olen kuullut on, että mies pyytää naista "kouluttamaan" itsestään sellaisen tälle naiselle kelpaavan miehen. Toi on niin lukemattomilla tasoilla fuc.ed up kommentti kuin olla ja voi.

Mä en ole sun äitisi, enkä vanhempasi ylipäänsä. Mä en todellakaan ala "kasvattamaan" aikuista ihmistä. Pidä ihan ite huoli itsesi kehittämisestä, mulle riittää kuin hoidan tuon puolen itsessäni. Kanna nyt sekin stressi, että pitäis aikusta miestä kasvattaa, puhumattakaan siitä karseesta riitelystä mitä likipitäisen jokaisen miehen kanssa tuosta todellisuudessa seurais. Se mies ei 99,99999999999% varmuudella ole lainkaan ajatellut tota lausuntoaan, eikä kykenisi siihen, vaikka yritettäisiin. Juu, ei kiitos! 🙄

• Anonyymi

Todella monilla heteromiehillä on perustavanlaatunen virhe ajattelussaan mitä naisiin ja parisuhteisiin tulee. Täälläkin törmää tosi usein termiin top 10% ja tohon samaan törmää tosi usein myös irl, vaikka sitä ei ehkä siellä sanota noin kärkevästi. Tosi moni heteromies kuvittelee koko ajan kilpailevansa muita miehiä vastaan, kun he eivät kykene tajuamaan sitä todellista kuviota. Todellisuudessa mies ei naisista puhuttaessa kilpaile juuri ollenkaan muita miehiä vastaan, vaan suurimman osan ajasta mies kilpailee naisen päässä sitä rauhaa, stressittömyyttä, helppoutta ja olemisen vapautta vastaan, jonka sinkkuus naiselle tarjoaa. Jos mies siis nyt sattuu olemaan sitä mieltä, että hänen oma elämänsä olis parempi sen naisen kanssa, niin silloin pitäisi kyetä osoittamaan olevansa parempi vaihtoehto kuin ei miestä eikä parisuhdetta on. Mies ei siis käytännössä juuri koskaan kilpaile mitään muuta kuin itseänsä vastaan, sitä kykeneekö hän olemaan parempi vaihtoehto kuin elämä ilman miestä naiselle on ja se on todella kova kilpailu.

• Anonyymi

Naisethan haluavat miehiä vain pienestä miesjoukosta eli siis rikkaimmistosta tai komeimmistosta. Tämä johtaa siihen, että parisuhteita ei synny, eikä silloin synny myöskään lapsia.

• Anonyymi

Tuo harhaluulo käsiteltiinkin jo tuossa aiemmin.

• Anonyymi

Eniten naisissa ärsyttää heidän patsastelunsa hyväntekijöinä ja muka tasa-arvon kannattajina. Tottakai naiset ajavat tasa-arvoa silloin kun se hyödyttää heitä, mutta asevelvollisuudesta yksikään nainen ei ole kiinnostunut. Tämä on sitä tasa-arvoa heidän mielestään.

Vähemmistöistä naiset ei uskalla sanoa sanaakaan vaan ylistävät heitä ja mielellään ajavat vähemmistöille kaikenlaisia oikeuksia mitkä ei heille edes kuulu. Samalla unohdetaan kaikki muu paska eli lapset ovat kouluissa transaktivisteille helppoja uhreja kun transaktivistit kertoja lapsille satuja sadoista sukupuolista ja miten on pojan on mahdollista kasvaa aikuiseksi naiseksi. Sairasta!

• Anonyymi

Sitten olet varmasti samaa mieltä, että on vain hyvä, ettei parisuhteita synny. Naiset kun ovat kaikenkaikkiaan niin kovin kauheita. 👍

• Anonyymi

Tasa-arvo hyödyttää myös miehiä, olet vain tarpeeksi höhlä ettet ajattele.

Unohdat myös sen, ettei tasa-arvo tarkoita samanlaisuutta, josta erityisen hyvä esimerkki on armeija. Naiset ovat hyvin paljon heikompia kuin miehet. Samankokoisetkin mies ja nainen mies on huomattavasti lihaksikkaampi ja näin ollen vahvempi kuin nainen.

• Anonyymi

Aloittaja muuten on käynyt armeijan ja ajattelee, että meidän asevelvollisuusjärjestelmäämme pitäisi kaikenkaikkiaan tasa-arvoistaa. Mä en siis oikein kauheasti jaksa tätä palstalla varsin loppuunkaluttua inttivalitusta. Jos joku toinen vaikka tahtoisi tästä aiheesta kanssasi kirjoitella.

• Anonyymi

Patsastelijat ja ns. "hyväntekijät" haluavat tehdä lapsista sekopäitä. Kuusivuotias lapsi saattaa kuvitella, että sukupuolenvaihto olisi kiva asia ja vieläpä uskoa siihen, että sukupuoli vaihtuu, kun aikuiset sitä ideaa myyvät. Tosiasiassa sukupuolta ei voi vaihtaa, mutta sen voi tärvellä.

He siis haluavat jallittaa lapset, jotka eivät ymmärrä mitä se sukupuolen vaihto on, eikä heillä ole mitään käsitystä seksuaalisuudesta, tekemään päätöksiä mielikuvitusta olevan sukupuolenvaihdoksen. Lapsethan uskovat mitä vaan ja ovat helppoja uhreja huijareille ja sitähän tuo on. Lapset huijataan uskomaan, että sukupuolen voi vaihtaa. Nämä ihmiset ovat pahuuden asialla, mutta esittävät itsensä hyvässä valossa ja ovat olevinaan yhdenvertaisuuden ja tasa-arvon asialla.

Näin asioista ajatteleva mies ei tietenkään ole haluttu parisuhteeseen, mutta sellainen mies puolustaa mielummin lapsia kuin kerää pisteitä naisilta.

• Anonyymi

"Näin asioista ajatteleva mies ei tietenkään ole haluttu parisuhteeseen, mutta sellainen mies puolustaa mielummin lapsia kuin kerää pisteitä naisilta."

Sittenhän tuo ei liene hänelle mikään ongelma, sillä eihän hänkään voi haluta toisin ajattelevaa naisseuraa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Näin asioista ajatteleva mies ei tietenkään ole haluttu parisuhteeseen, mutta sellainen mies puolustaa mielummin lapsia kuin kerää pisteitä naisilta."

Sittenhän tuo ei liene hänelle mikään ongelma, sillä eihän hänkään voi haluta toisin ajattelevaa naisseuraa.

Emmä kyllä millään voi ajatella mitään naisen kanssa joka on valmis uhraamaan lapset transaktivisteille. Aiheuttavat lapsille ruumiinvammoja, mutta ovat olevinaan hyvyyden asialla. Hyi hemmetti!

Kehtaattekin patsastella hyviksinä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Emmä kyllä millään voi ajatella mitään naisen kanssa joka on valmis uhraamaan lapset transaktivisteille. Aiheuttavat lapsille ruumiinvammoja, mutta ovat olevinaan hyvyyden asialla. Hyi hemmetti!

Kehtaattekin patsastella hyviksinä!

En ole tainnut missään sanoa olevani hyvis. Vaikka tosin yksikään oletuksesi ei ainakaan minun kohdallani mene oikein.

• Anonyymi

Veikkaan, että transu voittaa woke-hengessä, vähän samaan tapaan kuin kilpailun ”Musta Hevonen” joitakin vuosia sitten.Sitten se jätkä uhriutuu mediassa suomalaisten miesten ”rajoittuneisuuden” takia, kun eivät suostu deittailemaan transua.Tämän jälkeen pervoa säälivät naiset haukkuvat miehet pataluhiksi ja avioerojen määrä nousee 95%:iin.

• Anonyymi

Vihaa ja raivoo,oonko mä ainoo,tuhkasta syntynyt ,sammumaton?🤷‍♀️

• Anonyymi

Luulette että tänne vaan yhdesti synnyitte itsekkäästi omaa hyvää haluun ja suolisivuille raivoon kun ei se noin mennyt. Öö. Jo on tyhmyys huipussaan. Te synnyitte tänne omasta tahdostanne,suorastaan vaaditte saada ne lähtököhdat mitkä lottopottina saitte,oppiaksenne. Nyt täällä märisette ja siten ette opi yhtikäs mitään. Kuoleman jälkeen taas määytte päästäksenne oppimaan samaa oppikoulua vaikka tuhannetta kertaa ja kerta kerran jälkeen sössitte sen. Nyt olis tuhannen taalan paikka päästä tästä jumista eteenpäin. Lottovoitto oivaltaa. Mutta jos ei opi,ei opi. Siitä on muita turha syytellä. 🤷‍♀️

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luulette että tänne vaan yhdesti synnyitte itsekkäästi omaa hyvää haluun ja suolisivuille raivoon kun ei se noin mennyt. Öö. Jo on tyhmyys huipussaan. Te synnyitte tänne omasta tahdostanne,suorastaan vaaditte saada ne lähtököhdat mitkä lottopottina saitte,oppiaksenne. Nyt täällä märisette ja siten ette opi yhtikäs mitään. Kuoleman jälkeen taas määytte päästäksenne oppimaan samaa oppikoulua vaikka tuhannetta kertaa ja kerta kerran jälkeen sössitte sen. Nyt olis tuhannen taalan paikka päästä tästä jumista eteenpäin. Lottovoitto oivaltaa. Mutta jos ei opi,ei opi. Siitä on muita turha syytellä. 🤷‍♀️

Teille annetaan rakkaudesta neuvoja,mutta ne te huitaisette ohi koska ne ei sovi teidän omaan tahtomaailmaanne. Egoon,mammonaan.minäminään. ketä silloin voi syyttää muutako ainoastaan itseään. Jatkakaa samaa rataa vaikka hamaan tappiin. Junnaatte vaikka tuhat vuotta samassa loskassa.ehkä enemmänkin. Eipä kateeksi käy. Sääliksi ennnemmin.🤷‍♀️

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Teille annetaan rakkaudesta neuvoja,mutta ne te huitaisette ohi koska ne ei sovi teidän omaan tahtomaailmaanne. Egoon,mammonaan.minäminään. ketä silloin voi syyttää muutako ainoastaan itseään. Jatkakaa samaa rataa vaikka hamaan tappiin. Junnaatte vaikka tuhat vuotta samassa loskassa.ehkä enemmänkin. Eipä kateeksi käy. Sääliksi ennnemmin.🤷‍♀️

Voitte olla kirja viisaita mutta sieluviisaudesta ette tiedä yhtään mitään. Olette ihan metsikössä ja siksi olette onnettomia. Haette onnea parisuhteista,seksistä,ulkonäöstä,mammonasta,maineesta uskommoista jne ja niistä sitä ette löydä. Jos löytäisitte niin olisitte onnellisia. Mutta ette ole. Olette onnettomia. Ette koskaan tyytyväisiä.eikö?🤷‍♀️

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voitte olla kirja viisaita mutta sieluviisaudesta ette tiedä yhtään mitään. Olette ihan metsikössä ja siksi olette onnettomia. Haette onnea parisuhteista,seksistä,ulkonäöstä,mammonasta,maineesta uskommoista jne ja niistä sitä ette löydä. Jos löytäisitte niin olisitte onnellisia. Mutta ette ole. Olette onnettomia. Ette koskaan tyytyväisiä.eikö?🤷‍♀️

Jos vaikka saisitte rahaa yllinkyllin olisitte aina vailla jotain. Vetäisitte huumeita saadaksenne jotai enemmän koska rikkauskaan ei tee teistä onnellisia.jos tekisi niin tarvittaisko siihen huumeita? Ja vaikka saisitte itse missin ,tahtoisitte saada toisen ja kolmannenkin. Olette kyltymättömiä koska haette aina lisää turhanpäiväistä,sitä,mistä onni ei löydy.🤷‍♀️

• "miehissä on hyvin vähän yksilöitä, joita en kokisi parisuhteessa pelkäksi lisätyöksi, taakaksi ja vaivaksi. "

Eikö yksi riittäisi. Vai onko syy se, että et ole heille tarpeeksi hyvä? Vai he eivät sinulle hyviä tai sopivia?

• Anonyymi

Se yksi pitäisi ensiksi löytää, sieltä niiden muiden joukosta ja sekin on sen verran kova homma, että mahtaako olla vaivan arvoista. No mä uskon, että sä kyllä todellisuudessa tajusit ihan itsekin mitä tuolla tarkoitettiin.

• Anonyymi kirjoitti:

Se yksi pitäisi ensiksi löytää, sieltä niiden muiden joukosta ja sekin on sen verran kova homma, että mahtaako olla vaivan arvoista. No mä uskon, että sä kyllä todellisuudessa tajusit ihan itsekin mitä tuolla tarkoitettiin.

En oikeastaan tajunnut. Tai tuosta nyt jäi epäselväksi että missä olet niitä ei-taakaksi kokemiasi miehiä tunnistanut.

Itselläni tietysti on lähes koko elämän mittainen yritys ja kokemus olla olematta kenellekään vaivaksi. Jopa siihen saakka että opettelen kaikenlaisia asioita itse, ihan vaan ettei minun tarvitse pyytää keneltäkään mitään. Ja tiedän hyvin, että se ei ole kovin viehättävä ominaisuus.

Ehkä sitten olet vain laiska. Ja tämä sillä varauksella, että en tosiaan tiedä millaista vaivaa naiset yleensäkään etsimiseen näkevät. Kun enemmän luulen olevan semmoista ajopuutouhua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole mitään yksiä. Että tuo tuossa ja elämä hymyilee. On ainoastaan vääriä mistä opitaan. Jos joku joskus parisuhteesta aidon onnen täydennyksen,huom täydennyksen löytää niin silloin ne on kaksi oppinutta,keskeneräinen itsekäs sielu ei siihen kykene.ei ole vielä valmis. Se omnni ei löydy itsenne ulkopuolelta. Se löytyy itsestänne. Ja kun löytyy,niin ettete sitä muuualta/muista hae. Ei ole tarvetta.🤷‍♀️

• Anonyymi
        scrg kirjoitti:

En oikeastaan tajunnut. Tai tuosta nyt jäi epäselväksi että missä olet niitä ei-taakaksi kokemiasi miehiä tunnistanut.

Itselläni tietysti on lähes koko elämän mittainen yritys ja kokemus olla olematta kenellekään vaivaksi. Jopa siihen saakka että opettelen kaikenlaisia asioita itse, ihan vaan ettei minun tarvitse pyytää keneltäkään mitään. Ja tiedän hyvin, että se ei ole kovin viehättävä ominaisuus.

Ehkä sitten olet vain laiska. Ja tämä sillä varauksella, että en tosiaan tiedä millaista vaivaa naiset yleensäkään etsimiseen näkevät. Kun enemmän luulen olevan semmoista ajopuutouhua.

Jutut luettuani oletan, että jo etukäteen ketään tuntematta koetaan mielipahaa. On traagista, että harvat kirjoittavat siitä mikä on hyvää. Ei se ainakaan ketään kiinnosta, edes kommentoida.

• Anonyymi
        scrg kirjoitti:

Jaa, no olen sitten yliarvioinut sun fiksuutesi. Sattuuhan näitä virheitä. Tuolla noita miehiä on maailmassa kaikki paikat pullollaan ja hyvin moni tuo mielipiteitään ja ajatuksiaan esille, myös noista aloituksessa mainituista aiheista ja vieläpä täysin kysymättä. Usein ei tarvitse siis edes nähdä vaivaa tuota selvittääkseen.

Minusta se on positiivinen ominaisuus ihmisessä, että pitää huolen, ettei ole muille vaivaksi. Mun itseni ei onneksi tarvitse erikseen yrittää olla olematta kenellekään vaivaksi. Se tulee aivan luonnostaan.

Takuulla olenkin tässä asiassa laiska, sillä en mä nyt tyhjänpäiväisyyksiin viitsi aikaani tuhlata.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole mitään yksiä. Että tuo tuossa ja elämä hymyilee. On ainoastaan vääriä mistä opitaan. Jos joku joskus parisuhteesta aidon onnen täydennyksen,huom täydennyksen löytää niin silloin ne on kaksi oppinutta,keskeneräinen itsekäs sielu ei siihen kykene.ei ole vielä valmis. Se omnni ei löydy itsenne ulkopuolelta. Se löytyy itsestänne. Ja kun löytyy,niin ettete sitä muuualta/muista hae. Ei ole tarvetta.🤷‍♀️

Maailmalla on monta yhtä. Niitä on miltei loputtomasti. Ikävä, että suomessa ei ole määräistä artikkelia sillä meillä menee helpommin sekaisin yksi ja se yksi. Minähän puhuin siis ihan vain yhdestä, en mistään the yhdestä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jutut luettuani oletan, että jo etukäteen ketään tuntematta koetaan mielipahaa. On traagista, että harvat kirjoittavat siitä mikä on hyvää. Ei se ainakaan ketään kiinnosta, edes kommentoida.

Tässä kommentti. Hyvä sinä.Olet ihana ikuinen sielu. Kuolematon. Kuolema on vaan astumista uuteen elämään. Mitä nyt karman kautta kellekkin lasketaan.luo hyvää ja hyvää saat. 🤗🤷‍♀️

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tässä kommentti. Hyvä sinä.Olet ihana ikuinen sielu. Kuolematon. Kuolema on vaan astumista uuteen elämään. Mitä nyt karman kautta kellekkin lasketaan.luo hyvää ja hyvää saat. 🤗🤷‍♀️

Tässä elämässä luodaan aarteita seuraavaan . Ne on sieluviisaita aareita ei tämän höttöpötön meille tyrkyttämiä. Hyvää yätä🤷‍♀️

• scrg
        Anonyymi kirjoitti:

Jaa, no olen sitten yliarvioinut sun fiksuutesi. Sattuuhan näitä virheitä. Tuolla noita miehiä on maailmassa kaikki paikat pullollaan ja hyvin moni tuo mielipiteitään ja ajatuksiaan esille, myös noista aloituksessa mainituista aiheista ja vieläpä täysin kysymättä. Usein ei tarvitse siis edes nähdä vaivaa tuota selvittääkseen.

Minusta se on positiivinen ominaisuus ihmisessä, että pitää huolen, ettei ole muille vaivaksi. Mun itseni ei onneksi tarvitse erikseen yrittää olla olematta kenellekään vaivaksi. Se tulee aivan luonnostaan.

Takuulla olenkin tässä asiassa laiska, sillä en mä nyt tyhjänpäiväisyyksiin viitsi aikaani tuhlata.

Sattuu sattuu.

Miehiä (kuten naisiakin) riittää ja ne kaikki eivät ole samanlaisia. Jotkut voivat olla jonkin ominaisuuden suhteen samanlaisia ja sitten poiketa jossain muussa kuin yö ja päivä. Siellä ne ovat kuin tähdet galaksissa. Ensi silmäyksellä kaksi voi ensin näyttää olevan melkein vierekkäin, mutta kun mittaat etäisyyden niin toinen onkin lähellä ja toinen kaukana. Siis vaikka niin että toinen niistä on ajatuksiaan esille tuomassa ja toinen ei. Keskimäärin se galaksi sijaitsee siellä missä sen biologisen evoluution perusteella on ollut menestyksellisintä olla. Subjektiivisesta näkökulmasta ihmiset tietysti ovat ihan perseestä, mutta sille asialle ei mitään voi. Pitää vaan sopeutua.

Ei minunkaan enää tarvitse yrittää, mutta onhan se nyt ollut esim. teini-ikäiselle vähän outoa, luulisin.

• Anonyymi
        scrg kirjoitti:

Sattuu sattuu.

Miehiä (kuten naisiakin) riittää ja ne kaikki eivät ole samanlaisia. Jotkut voivat olla jonkin ominaisuuden suhteen samanlaisia ja sitten poiketa jossain muussa kuin yö ja päivä. Siellä ne ovat kuin tähdet galaksissa. Ensi silmäyksellä kaksi voi ensin näyttää olevan melkein vierekkäin, mutta kun mittaat etäisyyden niin toinen onkin lähellä ja toinen kaukana. Siis vaikka niin että toinen niistä on ajatuksiaan esille tuomassa ja toinen ei. Keskimäärin se galaksi sijaitsee siellä missä sen biologisen evoluution perusteella on ollut menestyksellisintä olla. Subjektiivisesta näkökulmasta ihmiset tietysti ovat ihan perseestä, mutta sille asialle ei mitään voi. Pitää vaan sopeutua.

Ei minunkaan enää tarvitse yrittää, mutta onhan se nyt ollut esim. teini-ikäiselle vähän outoa, luulisin.

Ei kukaan ole tainnut missään väittääkään kaikkien olevan samanlaisia.

Itseni on kasvatettu jo pienestä siihen, että osaan tehdä itse tai ainakin vähintään yritän parhaani mukaan ja aika usein tekemällä oppii.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tässä elämässä luodaan aarteita seuraavaan . Ne on sieluviisaita aareita ei tämän höttöpötön meille tyrkyttämiä. Hyvää yätä🤷‍♀️

Kiitos kaunis kommentistasi sinulle ja hyvää yötä ☺️

• Anonyymi kirjoitti:

Ei kukaan ole tainnut missään väittääkään kaikkien olevan samanlaisia.

Itseni on kasvatettu jo pienestä siihen, että osaan tehdä itse tai ainakin vähintään yritän parhaani mukaan ja aika usein tekemällä oppii.

Kuulostaa kauhean pedagogisesti valistuneelta ja modernilta kodilta. Minusta oli hassua kun koulussa kaikkea opetettiin ja hierottiin juurta jaksain. Kotona kaikkea sai yrittää kerran ja sen perusteella arvioitiin osasiko jotain vai ei. Joo, jälkeenpäin sitten oivaltanut, että ehkä se koulun tyyli oli enemmän normaalia myös aika monessa kodissa.

Kun kaikki ei ole samanlaisia, niin ehkä kannattaa lähestyä vaikka niin, että miettii millaisen kanssa olisi helpointa aloittaa siitä vaiheesta että erotaan ja jaetaan lusikat ja koirat ja lapset. Kun siis huonossa skenaariossa siihen vaiheeseen joka tapauksessa edetään.

• Anonyymi
        scrg kirjoitti:

Kuulostaa kauhean pedagogisesti valistuneelta ja modernilta kodilta. Minusta oli hassua kun koulussa kaikkea opetettiin ja hierottiin juurta jaksain. Kotona kaikkea sai yrittää kerran ja sen perusteella arvioitiin osasiko jotain vai ei. Joo, jälkeenpäin sitten oivaltanut, että ehkä se koulun tyyli oli enemmän normaalia myös aika monessa kodissa.

Kun kaikki ei ole samanlaisia, niin ehkä kannattaa lähestyä vaikka niin, että miettii millaisen kanssa olisi helpointa aloittaa siitä vaiheesta että erotaan ja jaetaan lusikat ja koirat ja lapset. Kun siis huonossa skenaariossa siihen vaiheeseen joka tapauksessa edetään.

No ei kyllä ollut noista kumpaakaan, mutta käytännönläheinen mutta suht rento lapsuudenkoti kyllä.

Jos tykkää tuollaisesta, niin siitä vaan. Mä en näe tuollaiselle tarvetta. Kukin vie omansa mukanaan ja lapsia en ole enempää tekemässä. Mun kanssani ei saa "lusikoista" aikaiseksi edes kiistaa, sillä ne voi mun puolesta jäädä vaikka kaikki. Koirankin voin jättää, kunhan tiedän siitä pidettävän hyvää huolta.

• Anonyymi kirjoitti:

Maailmalla on monta yhtä. Niitä on miltei loputtomasti. Ikävä, että suomessa ei ole määräistä artikkelia sillä meillä menee helpommin sekaisin yksi ja se yksi. Minähän puhuin siis ihan vain yhdestä, en mistään the yhdestä.

Suomen kielessä käytetään epämääräisessä eli a tai an niin artikkelia yks. Ja määräisessä artikkeli taas puuttuu. Ehkä helpommin ruotsin kautta ymmärtää, kun siellä on en ja ett. Suomessa on sellanen erikoisuus, ettei kielitoimisto tiedä millainen tää kieli on. Ongelma tulee just maahanmuuttajien kohdalla, kun se oikee suomen kieli on erilaista mitä heille on opetettu.

• Anonyymi kirjoitti:

No ei kyllä ollut noista kumpaakaan, mutta käytännönläheinen mutta suht rento lapsuudenkoti kyllä.

Jos tykkää tuollaisesta, niin siitä vaan. Mä en näe tuollaiselle tarvetta. Kukin vie omansa mukanaan ja lapsia en ole enempää tekemässä. Mun kanssani ei saa "lusikoista" aikaiseksi edes kiistaa, sillä ne voi mun puolesta jäädä vaikka kaikki. Koirankin voin jättää, kunhan tiedän siitä pidettävän hyvää huolta.

Käytännönläheinen koti on kyllä hyvä. Sitä voi suositelle kasvatusmenetelmäksi. Meilläkin oli lapsuudessa kaikenlaista mahdollisuutta nikkarointiin.

Pedagogisesti valistunut koti kuulostaa kyllä mielenkiintoiselta. Mitenkös kasvatustiedettä vois soveltaa?

• Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

Suomen kielessä käytetään epämääräisessä eli a tai an niin artikkelia yks. Ja määräisessä artikkeli taas puuttuu. Ehkä helpommin ruotsin kautta ymmärtää, kun siellä on en ja ett. Suomessa on sellanen erikoisuus, ettei kielitoimisto tiedä millainen tää kieli on. Ongelma tulee just maahanmuuttajien kohdalla, kun se oikee suomen kieli on erilaista mitä heille on opetettu.

No eipä varsinaisesti käytetä. Kyllä meilläkin tietysti sen juuri yhden ja ainoan tietyn pystyy määrittämään, mutta ei likimainkaan niin näppärästi.

• Anonyymi

ds vdriiddkigyi kpli9 fhdtttlo mpmomo jsjj polro-

• Anonyymi

Parisuhteita ei muodostu enempää, koska monilla on liian hurjat odotukset suhteelta. Ts. ei tietenkään pidä "ottaa" miestä, josta on vain pelkkää riesaa ja vaivaa. Mutta! Miehistä/miehestä on myös ILOA. Oikeanlainen mies myös haastaa ja parisuhteessa oppii paitsi miehestä/muista ihmisistä myös itsestään. Nuo kaksi viimeistä saattaa olla aikamoinen menetys, ellei ikinä heittäydy minkäänlaiseen parisuhteeseen. Riippuu tietysti yksilön persoonasta. Monet eivät halua miestä eikä myöskään lapsia.

Eroa tai muuta on myös turha varsinkaan etukäteen, muttei muutenkaan pelätä "Que sera, sera" (Whatever Will Be, Will Be).

- Sheena

• Anonyymi

Mjaa, vai niin. Onhan meistä paljon harmia, mutta olkapäänä ja elämää tukevina yksilöinä voimme olla parhaimmillamme?

Ainakin meillä on toiminut kahden asunnon taktiikka, molemmat pääsevät omaan rauhaan tarvittaessa ja usein ollaankin omassa rauhassa.
      Muutoin tuetaan toisiamme elämän eri tilanteissa.

Vasta eilen tyttären äiti sanoi tytön tarvitsevan uusia housuja. Tilasin viidet, parit Adidakset, parit GAP: it ja yhdet kivat kissaleggarit.
      On taas tehty molemmat tyytyväisiksi, ja itsekin olen sitä, kun housut kelpasivat.

Kasvavien lasten tukena kun on kaksi aikuista, se on aina parempi mitä yksi. Tosin oikeasti lapsen elämässähän on monia aikuisia omalla "panoksellaan", myös koulussa ja harrastuksissa. Tasapainoinen turvallinen elämä koostuu monista asioista.

Jep, ei miehiä kannata ottaa roikkumaan, jos niille ei keksi mitään järkikäyttöä:)

AV

• Anonyymi

Huolissaan näistä kirjoituksista.

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi mies

En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin
      Ikävä
      57
      8807
    2. Mietin aina vain

Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh
      Tunteet
      12
      3469
    3. Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa

Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r
      Ikävä
      26
      2660
    4. Kysely lieksan miehille

Olemme tässä pohtineet tällaista asiaa, että miten on. Tästä nyt on paljon ollut juttua julkisuudessakin aina sanomaleht
      Lieksa
      80
      2040
    5. Palstan henkisesti sairaat ja lihavat

Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals
      Ikävä
      114
      2030
    6. Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta

kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.
      Maailman menoa
      357
      1747
    7. Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä

Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      241
      1442
    8. FinFamin ryhmät

Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir
      Salo
      0
      1211
    9. Olen vähän

Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I
      Ikävä
      10
      1095
    10. Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!

JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu
      Suomalaiset julkkikset
      68
      1050
    Aihe