lutviintuu siinä missä kaikki muukin.
Pähkähulluutta koko elämä ja ite olen elämäni hulluin osa. Mahdollistan elämäni pähkähulluuden. Kaikessa typeryydessäni. Olen umpio. Tai tälläiseksi koen kai itseni.
Tänään vasta kuulin ensimmäistä kertaa tuon Trumpinpölvästin Euroopan valloitussuunitelmista. Strateginen Grönlanti...
En siis seuraa uutisia, en lue tai katso niitä ja olenkin ihan ulalla mitä maailmassa tapahtuu. Informaatio jota minulle tihkuu, on kahvipöytäkeskusteluista työpaikalta. Eli ihan sattumanvaraista.
Mutta sen mitä kuulen, sen perusteella tämä maailma ja elämä on pähkähullua. Ihan kreisii..
Minä elän omaa pientä ja pähkähullua elämääni kuplassa jossa maailman murheet ei paina. Ei ole ameriikan tuontitulleja, venäjän pakotteita, sotaa tai hulluja maailmanvalloittajia.
Kumpi nyt sitten on parempi.. olla ajan hermoilla ja tieto lisää tuskaa vai autuaan tietämätön mistään..?
Minä olen tietämätön, mutta erittäin onnellinen. En hukkaa energiaani asioihin, joihin en voi omalla toiminnallani vaikuttaa.
Niin.. ehkäpä juuri siksi että olen tietämätön olen tyytyväinen elämääni. Ilman tuota pähkähullua shaissea jota maailma on tänä päivänä täynnänsä. Oma pähkähulluuteni riittää.
Tai sit olen vain auttamattomasti ajastani jäänyt ja vanhanaikainen.
Oletko sinä ajan hermolla ja täysin tietoinen maailman tapahtumista? Sehän ei ole edes vaikeaa tänä päivänä.
Toisaalta koen, ettei ihmistä ole luotu olemaan kaikesta tietoinen koko ajan. Jokaisella meistä on rajamme ja itse kokisin ahdistavana liiallisen "turhan" informaation.
Tämä tästä..
127
941
Vastaukset
Mä oon vähän sekä että. Välillä kiinnostaa, mitä muualla maailmassa tapahtuu, ja välillä ei yhtään, eli omassa kuplassani vaan toisinaan. Alkaa aika nopeasti kyllästyttämään, jatkuvat sotauutisoinnit ja muu negatiivinen. Tuntuu, että ei ihmiskunta taida enää kovin pitkälle pötkiä, kun noita uutisia seuraa.
Pikku-pirpana kirjoitti:
Näin olen ymmärtänyt, että shaissea täynnä kaikki uutisoinnit. Negaa negan perään.
Niin on, ja onko vaan tarkoitus että ihmiset ovat masentuneita ja ahdistuneita, koko heidän elämänsä ajan? Elää ilman mitään toivoa tulevaisuudesta? Kehtaavat vielä ihmetellä sitä, että syntyvyys on vähentynyt. Ihminen lyhytnäköinen olento. On herätty siihen, että luontoa ja ilmastoa on pilattu, mutta ei näytä silti mikään muuttuvan, kun rahan tekeminen on vaan tärkeintä maailmassa. Rikkaat rikastuu ja köyhät köyhtyy...
mustasusi kirjoitti:
Niin on, ja onko vaan tarkoitus että ihmiset ovat masentuneita ja ahdistuneita, koko heidän elämänsä ajan? Elää ilman mitään toivoa tulevaisuudesta? Kehtaavat vielä ihmetellä sitä, että syntyvyys on vähentynyt. Ihminen lyhytnäköinen olento. On herätty siihen, että luontoa ja ilmastoa on pilattu, mutta ei näytä silti mikään muuttuvan, kun rahan tekeminen on vaan tärkeintä maailmassa. Rikkaat rikastuu ja köyhät köyhtyy...
No mä näen asiaa pikkiriikkisen eri tavalla. Maailma egoistuu kovaa vauhtia. Minä, minulle, minun..
Yhteisöllisyys katoaa, jokainen joutuu taistelemaan omista asioistaan yksin kynsin ja hampain. Tulee se minä, minä ja minä.
Nämä itsekkäät idiootit jotka saavat pikkuisen valtaa ovat ahneita ja röyhkeimmät vetävät pisimmän korren.Pikku-pirpana kirjoitti:
No mä näen asiaa pikkiriikkisen eri tavalla. Maailma egoistuu kovaa vauhtia. Minä, minulle, minun..
Yhteisöllisyys katoaa, jokainen joutuu taistelemaan omista asioistaan yksin kynsin ja hampain. Tulee se minä, minä ja minä.
Nämä itsekkäät idiootit jotka saavat pikkuisen valtaa ovat ahneita ja röyhkeimmät vetävät pisimmän korren.Internet ja some siihen on vaikuttanut isolta osaltaan. Tää on todella egoistinen aikakausi.
mustasusi kirjoitti:
Internet ja some siihen on vaikuttanut isolta osaltaan. Tää on todella egoistinen aikakausi.
Liiankin..
Ja koko ajan pahenee. Some ja inthernetti ovat vain välineitä. Jännä, etteivät vanhemmat rajoita lastensa somea. Niissä pitäisi olla lapsilukko. Mutta kun vanhemmat on kanssa koukussa. Joten pata kattilaa soimaa.
- Anonyymi
Grönlannin jälkeen Trump valloittaa Höslän liikennöintialueen.
Ai paha.. mä en pääse siis töihin enää. Höslällähän mä kuljen ja vientiteollisuutta teen. Eli multa menee työpaikka alta...
Taas.
Paikallisista tapahtumista on joskus vähän pihalla, esim kuolemista
Kun ei enää tule lehtiä, niin ei näe kuolinilmoituksiaOikeasti.. lukeeko joku vielä noita?!?
Olet oikeasti ihan ikäloppu. Mutta niin rakas sellainen.Pikku-pirpana kirjoitti:
Oikeasti.. lukeeko joku vielä noita?!?
Olet oikeasti ihan ikäloppu. Mutta niin rakas sellainen.Kyl mie aina vilkasin kuolinilmotkin, silloin kun lehtiä vielä luin
pujotteIija kirjoitti:
Kyl mie aina vilkasin kuolinilmotkin, silloin kun lehtiä vielä luin
Olet kyllä oikeasti varsinainen otus.
Ihteäni ei tod. kiinnostaisi kuolinilmoitukset.
Kuis muuten? Auraushommissa?Pikku-pirpana kirjoitti:
Kuis muuten? Auraushommissa?Eilen aurasin oman ja naapurin pihan, tänään ison parioven edustan, hain moottorikelkan kesäteloilta
pujotteIija kirjoitti:
Eilen aurasin oman ja naapurin pihan, tänään ison parioven edustan, hain moottorikelkan kesäteloilta
Oih.. moottorikelkka, joko kävit päristelemässä?
Pikku-pirpana kirjoitti:
Oih.. moottorikelkka, joko kävit päristelemässä?
Puolisen km päristelin, ladolta kotiin
Saas nähä pääseekö huomenna latua tekemäänpujotteIija kirjoitti:
Puolisen km päristelin, ladolta kotiin
Saas nähä pääseekö huomenna latua tekemäänOnko teille lunta luvassa vielä huomenna? Täällä vissiin kai pitäisi lumet sulaa viimeistään ensi viikon aikana.
Pikku-pirpana kirjoitti:
Onko teille lunta luvassa vielä huomenna? Täällä vissiin kai pitäisi lumet sulaa viimeistään ensi viikon aikana.
Parhaillaan on myräkkä menossa, jatkuu ilmeisesti huomennakin. Tännekin lämpöasteita ennusteltu puolenviikon jälkeen
pujotteIija kirjoitti:
Parhaillaan on myräkkä menossa, jatkuu ilmeisesti huomennakin. Tännekin lämpöasteita ennusteltu puolenviikon jälkeen
No myräkän jälkeen pääset hiihtelemään neitseelliselle lumelle.
Tänään kun tulin töistä dösä kuhnaili ennen mun pysäkkiä.
Vasta parkkipaikan kohdalla huomasin, että lyhtypylväs oli nurin sen kohdalla.
Meidän taloyhtiön pj oli kolaamassa lunta, ja näki, kun nuori sälli törmäsi siihen.
Jos se kaatuu kokonaan, se lyhtypylväs, niin meidän parkkikselle ei pääse kääntymään.Pikku-pirpana kirjoitti:
No myräkän jälkeen pääset hiihtelemään neitseelliselle lumelle.
Tänään kun tulin töistä dösä kuhnaili ennen mun pysäkkiä.
Vasta parkkipaikan kohdalla huomasin, että lyhtypylväs oli nurin sen kohdalla.
Meidän taloyhtiön pj oli kolaamassa lunta, ja näki, kun nuori sälli törmäsi siihen.
Jos se kaatuu kokonaan, se lyhtypylväs, niin meidän parkkikselle ei pääse kääntymään.Täältä löytyy varmaan sinulle suunnilleen sopivat hiihtokamat, voitas joskus käydä hiihtelemässä
pujotteIija kirjoitti:
Täältä löytyy varmaan sinulle suunnilleen sopivat hiihtokamat, voitas joskus käydä hiihtelemässä
En mä osaa hiihtää, mutta lähden mielelläni ladulle kanssasi.
Tai sit jos tuo läheinen järvi jäätyy tänä talvena, voit ottaa suksimet mukaan ja käydään täällä hiihtelemässä.
Mulla on suksipareja kaksi. Pertsalle ja luistoon. Mutta mä en osaa hiihtää.Pikku-pirpana kirjoitti:
En mä osaa hiihtää, mutta lähden mielelläni ladulle kanssasi.
Tai sit jos tuo läheinen järvi jäätyy tänä talvena, voit ottaa suksimet mukaan ja käydään täällä hiihtelemässä.
Mulla on suksipareja kaksi. Pertsalle ja luistoon. Mutta mä en osaa hiihtää.Ihan miten vaan. Osaat sie varmaan jotenkin hiihtää, on ainakin helpompaa kun luistelu
pujotteIija kirjoitti:
Ihan miten vaan. Osaat sie varmaan jotenkin hiihtää, on ainakin helpompaa kun luistelu
Mutta kultaseni. Minulla on hyvin vajavainen tasapainoaisti.
Usko kun sanon. En osaa hiihtää. Mutta tykkään kyllä hiihtämisestä.- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Oikeasti.. lukeeko joku vielä noita?!?
Olet oikeasti ihan ikäloppu. Mutta niin rakas sellainen.😄😃😉😆😅🤣😂😋
- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Kuis muuten? Auraushommissa?☺️🙂😁
- Anonyymi
Mua kiinnostaa maailman meno. Seuraan kaikkea ainakin otsikkotasolla. Julkkisjuorut ei kiinnosta, eikä telkkaohjelmat. Ainakin Hesari ja iltapäivälehdet tulee selattua päivittäin.
Tieto ei mulla aiheuta tuskaa vaan lisää onnellisuutta. Voin vaikuttaa omiin asioihini kun tiedän mitä on tulossa tai menossa.
xLiner- Anonyymi
En ole läheskään kaikesta perillä siltikään.
xLiner Niin.. voin uskoa, että sinulla menee noin päin.
Uskoisin että riippunee paljolti miten kiinnostunut on ympäristöstään .. tai jotakin.
Mä aika vähät välitän mitä missäkin tapahtuu. Olen aika välinpitämätön mitä ympäristööni tulee.- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Niin.. voin uskoa, että sinulla menee noin päin.
Uskoisin että riippunee paljolti miten kiinnostunut on ympäristöstään .. tai jotakin.
Mä aika vähät välitän mitä missäkin tapahtuu. Olen aika välinpitämätön mitä ympäristööni tulee.En usko että riippuu tuosta. Kun en koe muuten olevani kiinnostunut ympäristöstäni. Tai sitten ymmärrän tuon toisella tavalla... Elän omaa elämääni, toisten touhut ei kauheesti kiinnosta. Jos niillä muilla olis valtaa vaikuttaa mun elämääni, niin sitten vois kiinnostaakin. Voi olla itsekästä ja väsynyttä....
xLiner Anonyymi kirjoitti:
En usko että riippuu tuosta. Kun en koe muuten olevani kiinnostunut ympäristöstäni. Tai sitten ymmärrän tuon toisella tavalla... Elän omaa elämääni, toisten touhut ei kauheesti kiinnosta. Jos niillä muilla olis valtaa vaikuttaa mun elämääni, niin sitten vois kiinnostaakin. Voi olla itsekästä ja väsynyttä....
xLinerEi, ei mielestäni ole itsekästä. Itsekeskeistä, mutta sehän on ihan eri asia.
Ite olen myöntänyt miljoonasti olevani itsekeskeinen ja pidän sen ymmärtämistä positiivisena asiana.
En ollut ehkä ihan selväsanainen tuossa ympäristöstä kiinnostumisena olemisesta.
Tarkoitin että on kiinnostunut miten ympäristö vaikuttaa itseen. Menneessä, nykyhetkessä ja tulevaisuudessa .. sellaista tiettyä itsetietoisuutta suhteessa ympäristöön. Ja ympäristön suhdetta itseen.
Itse ihan oikeasti piittaan vähemmän kuin piirun verran.- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Niin.. voin uskoa, että sinulla menee noin päin.
Mä aika vähät välitän mitä missäkin tapahtuu. Olen aika välinpitämätön mitä ympäristööni tulee.Nii
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nii
Sinä olet taas Knikke Knatterton tehnyt näitä merkintöjä naisia esittävän guben teksteistä
- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Ei, ei mielestäni ole itsekästä. Itsekeskeistä, mutta sehän on ihan eri asia.
Ite olen myöntänyt miljoonasti olevani itsekeskeinen ja pidän sen ymmärtämistä positiivisena asiana.
En ollut ehkä ihan selväsanainen tuossa ympäristöstä kiinnostumisena olemisesta.
Tarkoitin että on kiinnostunut miten ympäristö vaikuttaa itseen. Menneessä, nykyhetkessä ja tulevaisuudessa .. sellaista tiettyä itsetietoisuutta suhteessa ympäristöön. Ja ympäristön suhdetta itseen.
Itse ihan oikeasti piittaan vähemmän kuin piirun verran."Tarkoitin että on kiinnostunut miten ympäristö vaikuttaa itseen. Menneessä, nykyhetkessä ja tulevaisuudessa .. sellaista tiettyä itsetietoisuutta suhteessa ympäristöön. Ja ympäristön suhdetta itseen."
Olen minä tuosta kiinnostunut, todellakin. Itsetutkiskelua. Hyvinvointia. Kaikki vaikuttaa kaikkeen.
Sama ohje kuin palstallakin: kaikkea ei tarvitse lukea (en katso ollenkaan telkkaa). Esim. eläinrääkkäys- ja kidutusmurhatapauksissa riittää otsikot.
Sinänsä jännä jollet seuraa politiikkaa, kun muistaakseni sulla on järjestötaustaa. Sitäkin kautta tulisi tietoa maailman menosta.
"Tarkoitin että on kiinnostunut miten ympäristö vaikuttaa itseen. Menneessä, nykyhetkessä ja tulevaisuudessa .. sellaista tiettyä itsetietoisuutta suhteessa ympäristöön. Ja ympäristön suhdetta itseen."
Olen minä tuosta kiinnostunut, todellakin. Itsetutkiskelua. Hyvinvointia. Kaikki vaikuttaa kaikkeen.
Sama ohje kuin palstallakin: kaikkea ei tarvitse lukea (en katso ollenkaan telkkaa). Esim. eläinrääkkäys- ja kidutusmurhatapauksissa riittää otsikot.
Sinänsä jännä jollet seuraa politiikkaa, kun muistaakseni sulla on järjestötaustaa. Sitäkin kautta tulisi tietoa maailman menosta.
xLinerNiin.. olin aikoinaan pääluottona, mutta en poliittisesti aktiivi. Multa kyllä kyseltiin poliittista suuntautumista, vastasin vain olevani sitoutumaton.
Olen sellainen möllöttäjä, otan asiat sellaisenaan kuin ne tulee ja reagoin vain todellisiin asioihin.
Uhkakuvat ovat minulle vain uhkakuvia, enkä ota niitä todesta ennenkuin ne ovat oikeasti edessäni. Siksipä en välitä uutisista tai maailman tapahtumista.
Minuuteni on niin merkityksetön jotta kiinnostuisin tästä maailmasta.- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Niin.. olin aikoinaan pääluottona, mutta en poliittisesti aktiivi. Multa kyllä kyseltiin poliittista suuntautumista, vastasin vain olevani sitoutumaton.
Olen sellainen möllöttäjä, otan asiat sellaisenaan kuin ne tulee ja reagoin vain todellisiin asioihin.
Uhkakuvat ovat minulle vain uhkakuvia, enkä ota niitä todesta ennenkuin ne ovat oikeasti edessäni. Siksipä en välitä uutisista tai maailman tapahtumista.
Minuuteni on niin merkityksetön jotta kiinnostuisin tästä maailmasta.Merkityksetön minäkin olen. Ei tässä mitään ikuista elämää olla valmistelemassa. Mun puolestani ihmiset saavat kuolla sukupuuttoon. Mutta luonto ja eläimet, niille toivon parempaa.
Merkityksetön minäkin olen. Ei tässä mitään ikuista elämää olla valmistelemassa. Mun puolestani ihmiset saavat kuolla sukupuuttoon. Mutta luonto ja eläimet, niille toivon parempaa.
xLinerTälle aamen.
Parempi olla umpio kuin tampio 🙂. Sulle on tainnut käydä vähän samoin kuin itsellekin on käynyt, uutisia en ole vuosiin seurannut, muutekaan ei kiinnosta edes kuulla mistään mikä tulee oman umpion ulkopuolelta.
Sama toistuu koko ajan, ihmiskunnan tietomäärä kasvaa koko ajan ja jakautuu tasaisemmin, mutta siitä ei opita yhtään mitään...jösses.
Kaikkea on jetenkin liikaa ja sitä ei tarjoilla puolueettomasti vaan manipuloimalla.
Kilpisjärvi kutsuu ...jos lähdet messiin niin ota sakset mukaan 😁Mulla on oma Kilpisjärvi täällä kotona. Oma piskuinen valtakuntani.
Mä olin nelisen vuotta ilman töllötintäkin ja nyt hommasin sellaisen marraskuussa. Rande auttoi sen valitsemisessa ja kävi poraamassa sen tuohon seinään.. nyt se kerää pölyä.
Toki olen käyttänyt sitä, katsellut dokkareita ja satuja, en uutisia tai ajankohtaisohjelmia.
Ja mitä tuohon tampio-aspektiin, niin olen mä ihan tampiokin. Umpio-tampio. :)- Anonyymi
Pohjoisnapaa kohden
- Anonyymi
Urheilut ja viihdejutut loikin yleensä ohi. Uutisointia seuraan sen verran, etten ihan pihalla ole. Luen ennen nukahtamista vähintään otsikot ja klikkaan auki lukien koko jutun, jos kiinnostuin.
Nuorena en ikinä seurannut uutisointia. Vanhemmiten oon herännyt moneen asiaan missä nuorena nukuin tai ei kiinnostanut. Oonkin oppinut vanhempana enemmän kun nuorena. 😅
JasuMä en koskaan ole ollut kiinnostunut uutisoinnista. Dokkareita voin ahmia sarjamaratoonin verran, mutta päivän polttavat kysymykset.. ei kiinnosta.
Ajankohtaisohjelmatkaan ei ole mun juttuni.
Urheilu ei kiinnosta, politiikka ei kiinnosta.
Mäkin luulin, että valveutuisin iän myötä, toisin kävi.
Hyvä juttu, jos olet löytänyt sen, että kyllä se vanhakin koira oppii uusia temppuja.- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Mä en koskaan ole ollut kiinnostunut uutisoinnista. Dokkareita voin ahmia sarjamaratoonin verran, mutta päivän polttavat kysymykset.. ei kiinnosta.
Ajankohtaisohjelmatkaan ei ole mun juttuni.
Urheilu ei kiinnosta, politiikka ei kiinnosta.
Mäkin luulin, että valveutuisin iän myötä, toisin kävi.
Hyvä juttu, jos olet löytänyt sen, että kyllä se vanhakin koira oppii uusia temppuja.Ei muakaan politiikka nappaa yhtään, mutta mitä maailmalla tapahtuu, se vähän kiinnostaa. Juu, nyt vasta otan tietoa vastaan paremmin, voi johtua siitäkin ettei ole jatkuvaa migreeniä päällä kuten lapsena ja nuorena, niin aivot ottaa vastaankin jotain.
Jasu Anonyymi kirjoitti:
Ei muakaan politiikka nappaa yhtään, mutta mitä maailmalla tapahtuu, se vähän kiinnostaa. Juu, nyt vasta otan tietoa vastaan paremmin, voi johtua siitäkin ettei ole jatkuvaa migreeniä päällä kuten lapsena ja nuorena, niin aivot ottaa vastaankin jotain.
JasuNiin.. toihan vaikuttaa paljonkin keskittymiskykyyn.
Minua joskus pikkuisen harmittaa tämä oma umpioituneisuudesta johtuva tampiomaisuus.
Mutta ei niin paljoa että oikeasti kiinnostuisin.
No mulla varmaan johtunee siitäkin, kun en jaksa olla kovinkaan kauan kiinnostunut monestakaan asiasta. Kyllästyn superhelposti.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei muakaan politiikka nappaa yhtään, mutta mitä maailmalla tapahtuu, se vähän kiinnostaa. Juu, nyt vasta otan tietoa vastaan paremmin, voi johtua siitäkin ettei ole jatkuvaa migreeniä päällä kuten lapsena ja nuorena, niin aivot ottaa vastaankin jotain.
JasuOnko lapsilla migreeniä. Oikeesti. Diagnosoidaan miten. Potaskaa. Puppua. Huttua.
Seuraan maailman tapahtumia ja uutisia säännöllisen epäsäännöllisesti. Välillä tulee kohtuuttoman paljon uutistulvaa, silloin pidän tietoisesti uutistaukoa.
Kaikkea en pysty, enkä halua, suodattaa. Silloin on syytä ottaa etäisyyttä, ihan oman mielenrauhan takia. Liika on liikaa.Minulla on erinomainen muisti, enkä halua sitä käyttää epäoleellisuuksiin kuten uutisiin.
Mutta eihän ne ole epäoleellisuuksia kuin minulle vain.
Mielestäni olet aika fiksu, kun rajoitat välillä informaatiotulvaa. Tieto ei tästä maailmata lopu ja käräyttää vaan oman kupolinsa jos yrittää kaikesta olla selvillä. Tai niin luulen.Pikku-pirpana kirjoitti:
Minulla on erinomainen muisti, enkä halua sitä käyttää epäoleellisuuksiin kuten uutisiin.
Mielestäni olet aika fiksu, kun rajoitat välillä informaatiotulvaa. Tieto ei tästä maailmata lopu ja käräyttää vaan oman kupolinsa jos yrittää kaikesta olla selvillä. Tai niin luulen.Mikäli liikaa seuraa uutisia ja kaikkea negatiivista, siinähän hajoo pää. Pakko pitää taukoja välillä, koska negatiivinen uutistulva jatkuu päivästä toiseen. Ei ole hyväksi jäädä uutiskoukkuun ja hakemalla hakea lisää tietoa. Minulle joskus käy näin ja siksi on parasta laittaa uutisille stoppi. Hyppään pois siitä uutispyörityksestä.
Mielelle täytyy antaa aikaa rauhoittua.tosi.typy kirjoitti:
Mikäli liikaa seuraa uutisia ja kaikkea negatiivista, siinähän hajoo pää. Pakko pitää taukoja välillä, koska negatiivinen uutistulva jatkuu päivästä toiseen. Ei ole hyväksi jäädä uutiskoukkuun ja hakemalla hakea lisää tietoa. Minulle joskus käy näin ja siksi on parasta laittaa uutisille stoppi. Hyppään pois siitä uutispyörityksestä.
Mielelle täytyy antaa aikaa rauhoittua.Nyt tuli niin hienoa tekstiä, että nostan hattua moiselle.
Hienosti olet oivaltanut itsesi ja suhteesi uutisiin. Kaikki eivät luullakseni oikein osaa samaa kuin sinä.- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Minulla on erinomainen muisti, enkä halua sitä käyttää epäoleellisuuksiin kuten uutisiin.
Mielestäni olet aika fiksu, kun rajoitat välillä informaatiotulvaa. Tieto ei tästä maailmata lopu ja käräyttää vaan oman kupolinsa jos yrittää kaikesta olla selvillä. Tai niin luulen.Tulvaa vulvaa
- Anonyymi
Tiedätkö muuten mitä yhteistä on Elon Muskilla ja Mark Zuckerbergillä?
Trumpista en oo ihan varma.
Jasu- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Noh? En tiedä, mutta toivottavasti valistat minua.
Aspergerin syndrooma. Trumpin pojallakin on joten mahdollisesti Trumpilla itselläänkin, mikä selittäisi erikoisen persoonan ja käytöksen. Ovat jossain kohtaa älykkäitä, jossain kohtaa pihalla mutta se kuuluu kai asiaan.
Jasu Anonyymi kirjoitti:
Aspergerin syndrooma. Trumpin pojallakin on joten mahdollisesti Trumpilla itselläänkin, mikä selittäisi erikoisen persoonan ja käytöksen. Ovat jossain kohtaa älykkäitä, jossain kohtaa pihalla mutta se kuuluu kai asiaan.
JasuMun poitsulla on myös ääshburger. Se on siitä hassu syndrooma, että voi oirehtia monin tavoin. Kuuluu autismin kirjoon.
Tuo selittänee paljon Muskiakin. Autistit fiksaatioituvat helposti asioista.
Jotkut ovat tosiaan älykkäitä, mutta menee normihajontaan sekin.- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Mun poitsulla on myös ääshburger. Se on siitä hassu syndrooma, että voi oirehtia monin tavoin. Kuuluu autismin kirjoon.
Tuo selittänee paljon Muskiakin. Autistit fiksaatioituvat helposti asioista.
Jotkut ovat tosiaan älykkäitä, mutta menee normihajontaan sekin.Jeps, itelläni on jotain aistiyliherkkyyttä, neuropuolen.. uuvun sika helposti vähästäkin aistitulvasta. Ja lapsena olin ylivilkas. Mutta lienee menee migreenin kanssa syyseuraussuhteeseen.
Naispuolisella kaverilla on kanssa as ja hän on hyvin kiinnostunu tietyistä asioista.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeps, itelläni on jotain aistiyliherkkyyttä, neuropuolen.. uuvun sika helposti vähästäkin aistitulvasta. Ja lapsena olin ylivilkas. Mutta lienee menee migreenin kanssa syyseuraussuhteeseen.
Naispuolisella kaverilla on kanssa as ja hän on hyvin kiinnostunu tietyistä asioista.
JasuItseasiassa töissä käyminen on joskus vaikeaa sen aistitulvan yliherkkyyden kanssa. Herpaantuu herkästi kun uupuu.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itseasiassa töissä käyminen on joskus vaikeaa sen aistitulvan yliherkkyyden kanssa. Herpaantuu herkästi kun uupuu.
Jasu"Migreenikko aistii eri tavalla
Tieteelliset tutkimukset ovat osoittaneet migreenikkojen aistivan eri tavalla kuin muiden ihmisten, myös kohtausten ulkopuolella4,5. Voidaan siis sanoa, että migreenikkojen aivot ovat erilaiset kuin muilla ja erityisesti tämä näkyy aistikokemuksissa. Tutkimuksissa on tunnistettu (ainakin) kaksi keskeistä migreenikkojen aivojen erityispiirrettä: aistihermojen yliaktiivisuus (engl. neuronal hyperexcitability) 4,6,7,8 ja suurempi aistihermojen keskinäisen integraation määrä (engl. multisensory integration)9,10.
Aistihermojen aktiivisuudella viitataan niiden kykyyn muodostaa aktiopotentiaalia eli synnyttää hermoimpulssi10. Aistihermojen yliaktiivisuus tarkoittaa siis, että aktiopotentiaalia syntyy herkemmin, jolloin hermoimpulsseja kulkee migreenikkojen aivoissa muihin verrattuna huomattavasti enemmän12. Kirjoitussarjan ensimmäisessä osassa kävin läpi, mitä hermosolussa tapahtuu hermoimpulssin kulkiessa: hermosolun pinnan läpäisevät ionikanavat aukeavat ja hermosolun sisällä olevat kaliumionit siirtyvät pitoisuuseron takia hermosolun ulkopuolelle ja vastaava natriumionit siirtyvät hermosolun ulkopuolelta sen sisäpuolelle. Tämä ionien liikkuminen synnyttää hermosoluun sähköisen varauseron eli hermoimpulssin. Kun hermoimpulssi saavuttaa viejähaarakkeen pään, se vapauttaa synapsirakoon välittäjäaineita, jotka sitoutuvat seuraavan hermosoluun ja viesti jatkaa kulkuaan, jos hermosolun saamien viestien summa ylittää aktiopotentiaalin kynnysarvon. Koska migreenikkojen aivoissa aktiopotentiaalin kynnysarvo on siis alempi, tarkoittaa se, että migreenikot saavat paljon voimakkaamman viestin samasta aistiärsykkeestä (kuten valosta) kuin ei-migreenikot."
Lähde:https://www.migreeniblogi.fi/2021/08/25/hypersensitiiviset-eli-aistiyliherkat-aivot/
Tuo vaan mihin viittasin edellä
syyseyraus.
Jasu Anonyymi kirjoitti:
Jeps, itelläni on jotain aistiyliherkkyyttä, neuropuolen.. uuvun sika helposti vähästäkin aistitulvasta. Ja lapsena olin ylivilkas. Mutta lienee menee migreenin kanssa syyseuraussuhteeseen.
JasuJuu.. aspergerit saattavat jumittaa jotakin asiaa vuosikausia. Yksityiskohtaisesti ja piiruntarkasti. Mutta hekin ovat yksilöitä ja omine yksilöllisine piirteineen.
On sullakin rankkaa, töistä tulee niin valtava määrä rasitusta aistiyliherkälle.
Mun poika kärsii myös aistiyliherkkyydestä. Hän saa kovista äänistä esmes ihan fyysistä kipua.- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Juu.. aspergerit saattavat jumittaa jotakin asiaa vuosikausia. Yksityiskohtaisesti ja piiruntarkasti. Mutta hekin ovat yksilöitä ja omine yksilöllisine piirteineen.
On sullakin rankkaa, töistä tulee niin valtava määrä rasitusta aistiyliherkälle.
Mun poika kärsii myös aistiyliherkkyydestä. Hän saa kovista äänistä esmes ihan fyysistä kipua.Juu, toisaalta se tietomäärä mitä he sitten saattavat jumituksensa ansiosta tietää on kiehtovaa. Mitä olen AS lasten kanssa ennättänyt olemaan työssäni.
Nojuu, kun ei tuommosen herkkyyden takia voi jättäytyä työelämästä poiskaan. Mimäkin saan päänsärkyä kovista äänistä. Päiväkotityössä olin lähes päivittäin pääkivuissa. Ei nämä kivut oikeen lääkäreitä liikuta, kun eivöt tunne itsessään niitä. Ja vertaa helposti itseensä, jos ei tunnu miltään ei se tuostakaan voi tuntua.
Jasu Anonyymi kirjoitti:
Juu, toisaalta se tietomäärä mitä he sitten saattavat jumituksensa ansiosta tietää on kiehtovaa. Mitä olen AS lasten kanssa ennättänyt olemaan työssäni.
Nojuu, kun ei tuommosen herkkyyden takia voi jättäytyä työelämästä poiskaan. Mimäkin saan päänsärkyä kovista äänistä. Päiväkotityössä olin lähes päivittäin pääkivuissa. Ei nämä kivut oikeen lääkäreitä liikuta, kun eivöt tunne itsessään niitä. Ja vertaa helposti itseensä, jos ei tunnu miltään ei se tuostakaan voi tuntua.
JasuJuu.. se on kiehtovaa, miten tarkasti asiaan voikaan perehtyä fiksaatioitumisen kautta. Ja jännää siinä on, että se fiksaatio voi kestää vuosia, jopa kymmeniä vuosia tai läpi elämän.
Eihän ne tavalliset yleislekurit ymmärrä erikoissairauksista mitään. Mullekin lekurit ovat tehneet mitä ihmeellisempiä kysymyksiä, joista paras oli kai se, kun multa kysyttiin että voiko mulle määrätä antibioottia ms-taudin takia..
Öhöm.. just.
Ei kukaan tavis ymmärrä neuroepätyypillisiä jos ei ole joutunut niitä kohtaamaan tai elämään heidän rinnallaan.
- Anonyymi
Yhteen aloitukseen en pysty kommentoimaan.
- Anonyymi
Voi ei- tietääkö sisäministeriö jo tästä?
Yritän nähdä informaation taakse, ymmärtää ihmistä, joka tuottaa sitä.
On se raskasta, pirun raskasti, varsinkin silloin, kun lukee somesta, että maapallo on litteä ja Halla-aho on aina oikeassa.Heh..
Mä katsoin dokkaria darvinismista ja kreatorismistä..
Se oli raskasta. Pirun raskasta.
Elämäni ensimmäinen dokkari jota jäi viimeiset viisi minuuttia katsomatta.
Oli niin naurettavaa katsoa kun kristitty paasaa kuinka Darwin oli väärässä ja jumala on luonut maailmankaikkeuden kuudessa päivässä.
43% jenkeistä uskoo luomistarinaan. Täh? Voiko mikään kansakunta olla noin tyhmä? Tai saatan muistaa väärin, kun olin niin tuohduksissani aiheesta.
Saattoi olla, että 43% kristityistä jenkeistä..Pikku-pirpana kirjoitti:
Heh..
Mä katsoin dokkaria darvinismista ja kreatorismistä..
Se oli raskasta. Pirun raskasta.
Elämäni ensimmäinen dokkari jota jäi viimeiset viisi minuuttia katsomatta.
Oli niin naurettavaa katsoa kun kristitty paasaa kuinka Darwin oli väärässä ja jumala on luonut maailmankaikkeuden kuudessa päivässä.
43% jenkeistä uskoo luomistarinaan. Täh? Voiko mikään kansakunta olla noin tyhmä? Tai saatan muistaa väärin, kun olin niin tuohduksissani aiheesta.
Saattoi olla, että 43% kristityistä jenkeistä..Erimielisyys uskovaisen kanssa voi koitua kuolemaksi.
Tässä iässä pitää ottaa asiat rauhallisesti. :)Gattino kirjoitti:
Erimielisyys uskovaisen kanssa voi koitua kuolemaksi.
Tässä iässä pitää ottaa asiat rauhallisesti. :)Uskovaiset ovat kautta aikain lahdanneet kerettiläisiä, toisinajattelijoita ja pakanoita. On vähän niinkuin tavaramerkkinsä. :)
Juu .. olet oikiassa. Raahallisesti mäntävä. Ja pantava.
- Anonyymi
lapsi halpa,muttya elämä kallis.
Enemmänkin voisi olla asioista perillä, mutta kyllä minä päivittäin vähintään selaan uutiset läpi. Tietotulva on kuitenkin tänä päivänä niin valtava, etten vain jaksa kaikkea kahlata läpi. Tulee tietoähky ja ahdistus.
Seuraan kyllä erinäisiä tapahtumia ja ilmiöitä joskus enemmänkin, jos aihe minua kiinnostaa. Esim Yhdysvaltain presidentinvaaleja olen seurannut hieman tarkemmin viime vuosina. Joskus jokin asia herättää enemmänkin kiinnostusta ja tällöin saatan etsimällä etsiä aiheesta tietoa.
Sen olen huomannut, että kun omassa elämässä on paljon kuormitusta, niin en jaksa ottaa vastaan kaikkea sitä pahaa, mitä maailmalla tapahtuu ja tällöin ihan tietoisesti rajoitan uutisten lukemista tai katsomista. Olen aika herkkis ja tietyt aiheet saattavat herkästikin viedä yöunet.Herkkis? En olisi arvannut. Minulla on sinusta maailmanvalloittajanainen -kuva. Sellainen sitkeä joka liemessa pyörinyt voittaja immeinen.
Minusta sinä olet tasapainoisin palstalainen, siksi kai tuo kuva sinusta on syntynyt minulle.Pikku-pirpana kirjoitti:
Herkkis? En olisi arvannut. Minulla on sinusta maailmanvalloittajanainen -kuva. Sellainen sitkeä joka liemessa pyörinyt voittaja immeinen.
Minusta sinä olet tasapainoisin palstalainen, siksi kai tuo kuva sinusta on syntynyt minulle.Sitkeä kyllä olen, mutta jotkut asiat riepoo sydäntä niin paljon, että on pakko säännöstellä sitä, miten paljon ottaa vastaan. En tarkoita silmien sulkemista, mutta maailmassa on niin paljon pahuutta ja se tuntuu joskus sietämättömän raskaalta.
Katsoin esim joskus dokumentin kiinalaisesta orpokodista. Siellä oli todella rajatut resurssit eivätkä lapset saaneet riittävää hoitoa. Eräs lapsi oli niin sairas, ettei häntä nähty enää tarpeelliseksi hoitaa, kun hän kuolisi kuitenkin. Ei hänen luonaan kukaan ehtinyt enää oikein käydä vaan hän kuoli itkien yksin sängyssään. Muistan vieläkin sen voimattoman pienen lapsen itkun ja tästä on aikaa jotain 20 vuotta, kun dokkarin näin.
Vastaavia esimerkkejä on lukuisia. Jotkut asiat tässä maailmassa ovat vain liian juomia sydämelle kestää.Aletheias kirjoitti:
Sitkeä kyllä olen, mutta jotkut asiat riepoo sydäntä niin paljon, että on pakko säännöstellä sitä, miten paljon ottaa vastaan. En tarkoita silmien sulkemista, mutta maailmassa on niin paljon pahuutta ja se tuntuu joskus sietämättömän raskaalta.
Katsoin esim joskus dokumentin kiinalaisesta orpokodista. Siellä oli todella rajatut resurssit eivätkä lapset saaneet riittävää hoitoa. Eräs lapsi oli niin sairas, ettei häntä nähty enää tarpeelliseksi hoitaa, kun hän kuolisi kuitenkin. Ei hänen luonaan kukaan ehtinyt enää oikein käydä vaan hän kuoli itkien yksin sängyssään. Muistan vieläkin sen voimattoman pienen lapsen itkun ja tästä on aikaa jotain 20 vuotta, kun dokkarin näin.
Vastaavia esimerkkejä on lukuisia. Jotkut asiat tässä maailmassa ovat vain liian juomia sydämelle kestää.Juu. Mutta sulla on sydän joka voi särkyä, siitä ole onnellinen. Kiitollinen.
Se olisi surullista ennemminkin, jos et enää pysryisi tuntemaan myötätuntoa.
Onhan niin toki helppo elää, mutta tämän särkyvän sydämen kanssa eläminen on paljon rikkaampaa. Kun sattuu ja sattuu pahasti, sen jälkeen eläminen on ihan toisenlaista.
Asioista jotka satuttavat oppii elämää. Oppii olla tekemättä samaa toisille tai itselleen. Kun lapsukaiset kasvatetaan pumpulissa ja mikään ei koskaan satuta, törmäävät he viimeistään teininä tai nuorina maailman raadollisuuteen.
Tämä on kova ja kylmä maailma.
Tässä maailmassa on kaksi tapaa selviytyä;
särkyä tai kovettua. Särkyneet muuttuvat lempeämmiksi ja kovettuneet kylmemmiksi.
Ja tämä maailma on meidän näköisemme.. kova ja kylmä. Joten ole ylpeä särkyvästä sydämestäsi.Pikku-pirpana kirjoitti:
Juu. Mutta sulla on sydän joka voi särkyä, siitä ole onnellinen. Kiitollinen.
Se olisi surullista ennemminkin, jos et enää pysryisi tuntemaan myötätuntoa.
Onhan niin toki helppo elää, mutta tämän särkyvän sydämen kanssa eläminen on paljon rikkaampaa. Kun sattuu ja sattuu pahasti, sen jälkeen eläminen on ihan toisenlaista.
Asioista jotka satuttavat oppii elämää. Oppii olla tekemättä samaa toisille tai itselleen. Kun lapsukaiset kasvatetaan pumpulissa ja mikään ei koskaan satuta, törmäävät he viimeistään teininä tai nuorina maailman raadollisuuteen.
Tämä on kova ja kylmä maailma.
Tässä maailmassa on kaksi tapaa selviytyä;
särkyä tai kovettua. Särkyneet muuttuvat lempeämmiksi ja kovettuneet kylmemmiksi.
Ja tämä maailma on meidän näköisemme.. kova ja kylmä. Joten ole ylpeä särkyvästä sydämestäsi.Kyllä, ehdottomasti olen kiitollinen siitä, että sydän on tallella. Vaikkakin vähän ruhjeisena, mutta silti yhtä sykkivänä kun ennenkin.
Maailma on kova ja kylmä, mutta maailmassa on myös paljon hyvyyttä ja kauneutta. Olen aina halunnut painottaa enemmän hyvää henkilökohtaisessa elämässäni, jottei paha saa liikaa painoarvoa. Maailmankatsomuksessani on aina ollut tietynlaista naiiviutta, vaikka iän myötä se onkin muuttanut muotoaan. Tiedostan kyllä pahan olemassaolon ja sen, ettei kaikkeen voi todellakaan luottaa, mutta silti haluan uskoa myös ihmisten hyvyyteen. Ja miksi en uskoisi, sillä olen saanut osakseni myös paljon lämpöä ja välittämistä muilta ihmisiltä.
Näen hyvyyttä niin monissa asioissa. Kun joku pysähtyy kadulla ja auttaa kaatuneen ylös, kun joku auttaa lentokoneessa nostamaan raskaan laukun ylähyllylle, kun lapseni joukkuekaveri lohduttaa lastani huonosti sujuneen pelin jälkeen, kun naapuri on tehnyt lumityöt toisen puolesta.. Lukemattomia osoituksia siitä, miten ihmisistä löytyy paljon hyvää ja nimenomaan myötätuntoa toisia kohtaan. Eihän noilla ehkä maailmanrauhaa saada aikaiseksi, kun siellä jylläävät ihan eri voimat, mutta joka tapauksessa pienen ihmisen elämässä tuollaiset ylläpitävät toivoa siitä, että maailmassa on paljon, josta on syytä olla kiitollinen.Aletheias kirjoitti:
Kyllä, ehdottomasti olen kiitollinen siitä, että sydän on tallella. Vaikkakin vähän ruhjeisena, mutta silti yhtä sykkivänä kun ennenkin.
Maailma on kova ja kylmä, mutta maailmassa on myös paljon hyvyyttä ja kauneutta. Olen aina halunnut painottaa enemmän hyvää henkilökohtaisessa elämässäni, jottei paha saa liikaa painoarvoa. Maailmankatsomuksessani on aina ollut tietynlaista naiiviutta, vaikka iän myötä se onkin muuttanut muotoaan. Tiedostan kyllä pahan olemassaolon ja sen, ettei kaikkeen voi todellakaan luottaa, mutta silti haluan uskoa myös ihmisten hyvyyteen. Ja miksi en uskoisi, sillä olen saanut osakseni myös paljon lämpöä ja välittämistä muilta ihmisiltä.
Näen hyvyyttä niin monissa asioissa. Kun joku pysähtyy kadulla ja auttaa kaatuneen ylös, kun joku auttaa lentokoneessa nostamaan raskaan laukun ylähyllylle, kun lapseni joukkuekaveri lohduttaa lastani huonosti sujuneen pelin jälkeen, kun naapuri on tehnyt lumityöt toisen puolesta.. Lukemattomia osoituksia siitä, miten ihmisistä löytyy paljon hyvää ja nimenomaan myötätuntoa toisia kohtaan. Eihän noilla ehkä maailmanrauhaa saada aikaiseksi, kun siellä jylläävät ihan eri voimat, mutta joka tapauksessa pienen ihmisen elämässä tuollaiset ylläpitävät toivoa siitä, että maailmassa on paljon, josta on syytä olla kiitollinen.Omalta osaltani yritän myös noita pikkuisia hyviä tekoja. Sillä toivoa ei ole vielä menetetty.
Uskon, että ihminen on perusluonteeltaan hyvä. Jaksan uskoa hyvään.. vielä.Pikku-pirpana kirjoitti:
Omalta osaltani yritän myös noita pikkuisia hyviä tekoja. Sillä toivoa ei ole vielä menetetty.
Uskon, että ihminen on perusluonteeltaan hyvä. Jaksan uskoa hyvään.. vielä.Uskon samoin, että ihminen on perusluonteeltaan hyvä. Usein pahan triggeröi jokin toinen paha. Ihmisellä ei aina ole kykyä torjua pahan vaikutusta, jolloin pahan kierre on valmis. Esim lapsena pahoinpidelty henkilö syyllistyy todennäköisemmin väkivaltaan myöhemmin elämässään kuin henkilö, joka on saanut elää turvallisen lapsuuden. Tämä ei tietenkään päde aina ja joidenkin kohdalla kierre nimenomaan loppuu omien kokemusten takia, mutta se vaatii ihmiseltä kykyä prosessoida kokemaansa niin, ettei hänen ratkaisunsa ole siirtää pahaa eteenpäin.
Kuten sinä olet osoittanut hämmästyttävää kykyä katkaista pahan vaikutukset elämässäsi ja keskityt elämään itsestä näköistä elämää. Se on upeaa ❤️Aletheias kirjoitti:
Uskon samoin, että ihminen on perusluonteeltaan hyvä. Usein pahan triggeröi jokin toinen paha. Ihmisellä ei aina ole kykyä torjua pahan vaikutusta, jolloin pahan kierre on valmis. Esim lapsena pahoinpidelty henkilö syyllistyy todennäköisemmin väkivaltaan myöhemmin elämässään kuin henkilö, joka on saanut elää turvallisen lapsuuden. Tämä ei tietenkään päde aina ja joidenkin kohdalla kierre nimenomaan loppuu omien kokemusten takia, mutta se vaatii ihmiseltä kykyä prosessoida kokemaansa niin, ettei hänen ratkaisunsa ole siirtää pahaa eteenpäin.
Kuten sinä olet osoittanut hämmästyttävää kykyä katkaista pahan vaikutukset elämässäsi ja keskityt elämään itsestä näköistä elämää. Se on upeaa ❤️Niin.. minussa täytyy olla jotakin perustavanlaatuista vikaa.
Yhä vielä minäkin jaksan uskoa ihmisiin vaikka tiedän ihan samalla hetkellä menettäneeni jo toivon sen suhteen.
Täällä palstala minulla on ollut kunnia päästä sisälle erilaisten ihmisten mielenmaisemiin ja se, jos mikä vahvistaa toivoani.
Tämä on hyvä paikka avautumiseen, sillä eihän juuri kukaan tunne minua.Pikku-pirpana kirjoitti:
Niin.. minussa täytyy olla jotakin perustavanlaatuista vikaa.
Yhä vielä minäkin jaksan uskoa ihmisiin vaikka tiedän ihan samalla hetkellä menettäneeni jo toivon sen suhteen.
Täällä palstala minulla on ollut kunnia päästä sisälle erilaisten ihmisten mielenmaisemiin ja se, jos mikä vahvistaa toivoani.
Tämä on hyvä paikka avautumiseen, sillä eihän juuri kukaan tunne minua.Ei todellakaan ole mitään vikaa vaan päinvastoin. Mielestäni se, että ei katkeroidu koko maailmalle kokemastaan pahasta huolimatta, osoittaa sisäistä vahvuutta. Enkä sano, etteikö ihminen saisi tuntea myös katkeruuden, vihan tai epätoivon tunteita. Kaikki tunteet ovat sallittuja, mutta sillä on merkitystä, miten nuo tunteet käsittelee ja miten antaa niiden vaikuttaa elämäänsä pitkällä aikavälillä.
Tämän palstan kautta on tosiaan ollut antoisaa saada erilaisia näkemyksiä eri asioihin. Ja useimmiten nimenomaan positiivisella tavalla. Itsekin koen, että täällä on hyvä avautua, kun kukaan ei tunne minua eikä näin ollen kenelläkään ole mitään sen ihmeellisempää ennakkokäsitystäkään minusta. Muutama täällä tietää oikean henkilöllisyyteni, mutta luotan siihen, etteivät he sitä missään yhteydessä tuo esille.Aletheias kirjoitti:
Ei todellakaan ole mitään vikaa vaan päinvastoin. Mielestäni se, että ei katkeroidu koko maailmalle kokemastaan pahasta huolimatta, osoittaa sisäistä vahvuutta. Enkä sano, etteikö ihminen saisi tuntea myös katkeruuden, vihan tai epätoivon tunteita. Kaikki tunteet ovat sallittuja, mutta sillä on merkitystä, miten nuo tunteet käsittelee ja miten antaa niiden vaikuttaa elämäänsä pitkällä aikavälillä.
Tämän palstan kautta on tosiaan ollut antoisaa saada erilaisia näkemyksiä eri asioihin. Ja useimmiten nimenomaan positiivisella tavalla. Itsekin koen, että täällä on hyvä avautua, kun kukaan ei tunne minua eikä näin ollen kenelläkään ole mitään sen ihmeellisempää ennakkokäsitystäkään minusta. Muutama täällä tietää oikean henkilöllisyyteni, mutta luotan siihen, etteivät he sitä missään yhteydessä tuo esille.Ei täällä kukaan ole ennenkään paljastanut toisten henkilöllisyyksiä. Muutama ihminen tietää minutkin mutta vain ne joihin luotan.
Kun keskustelen vaikka pujiksen kanssa Randesta, en paljasta pujikselle edes Randen oikeaa nimeä. Ja toisinpäin.
Palstalaisista keskustellessani pysyttelen niissä asioissa mitä he ovat itse palstalla kertoneet itsestään. Näin me täällä toimitaan.
Kunnioitus toisen yksityisyyttä kohtaan säilytetään vaikka olisimmekin privana yhteyksissä.Pikku-pirpana kirjoitti:
Ei täällä kukaan ole ennenkään paljastanut toisten henkilöllisyyksiä. Muutama ihminen tietää minutkin mutta vain ne joihin luotan.
Kun keskustelen vaikka pujiksen kanssa Randesta, en paljasta pujikselle edes Randen oikeaa nimeä. Ja toisinpäin.
Palstalaisista keskustellessani pysyttelen niissä asioissa mitä he ovat itse palstalla kertoneet itsestään. Näin me täällä toimitaan.
Kunnioitus toisen yksityisyyttä kohtaan säilytetään vaikka olisimmekin privana yhteyksissä.Toisen yksityisyyden kunnioittaminen on ehdottoman tärkeää ja toistaiseksi oma kokemukseni on juuri tuo, että kaikki kunnioittavat täällä toistensa yksityisyyttä.
En halua henkilöllisyyteni paljastuvan siitäkään huolimatta, ettei minulla ole mitään maata mullistavia salaisuuksia, joiden pelkäisin paljastuvan, mutta kyse on periaatteesta ja turvallisen keskusteluilmapiirin ylläpitämisestä. Jokaisella pitää olla mahdollisuus keskustella täällä aroistakin asioista pelkäämättä, että kohta joku on sitä jossain levittämässä. Tuon takia en koskaan avaudu esim missään FB-ryhmissä, koska tiedän, että niistä ryhmistä ihmiset valitettavasti vuotavat toisten avautumisia. Nykyään sielläkin voi toki kommentoida anonyymisti, mutta en näe sitäkään riittävän turvalliseksi vaihtoehdoksi.
Jokseenkin aina kartalla olennaisista asioista. Ja se on yksilöllistä kuka kuormittuu mistäkin, mutta tieto kyllä väistämättä lisää tuskaa, tavalla tai toisella.
Sinusta, niin tiesin kyllä kysymättäkin.
Sä olet harvinaisen hyvin kartalla koko ajan.
Tässä ollaankin ihan ääripäitä. Mä en ole kartalla mistään, enkä edes halua olla ja sä olet kärppänä aina heti ensimmäisten joukossa tiedon lähteellä.Pikku-pirpana kirjoitti:
Sinusta, niin tiesin kyllä kysymättäkin.
Sä olet harvinaisen hyvin kartalla koko ajan.
Tässä ollaankin ihan ääripäitä. Mä en ole kartalla mistään, enkä edes halua olla ja sä olet kärppänä aina heti ensimmäisten joukossa tiedon lähteellä.Olen utelias paskiainen. Tai luultavammin mulla on jokin diagnosoimaton ADHD-tyyppinen himmeli korvien välissä, mutta mitäpä se diagnoosi auttaisi, kun ei ne lääkitykset sitä uteliaisuutta kuitenkaan poistaisi.
Aika usein on ihan hyvä, jos ei tiedä mitä maailmalla tapahtuu, kun kuitenkin tietää sen, mitä omassa "maailmassa" tapahtuu, mikä on aivan riittävästi.
Telkkariahan mulla ei vuosiin näkyny, mutta nykyään katon uutiset ruotsin kanavilta. Samalla opin kieltä ja siitä pääsee hyvin sisään mitä ruotsin maassa tapahtuu. Jätän noi suurvaltapolitiikat huomioimatta, kun niille mitään voi.
Paikallisia asioita kyllä seuraan. Ja ihan lapsesta asti kiersin lähikorttelit, tutkimassa mitä muutoksia on tapahtunut. Ei mulle oo koskaan riittänyt se oman pään sisäinen maailma. Mä koen olevani niin kiinteä osa tätä maailmaa, etten voi itseeni siitä erottaa. Paikallislehdet selaan aina läpi, kun käyn äitillä.Vai ruotsiksi.. aha. Itse en ehkä tunne olevani osa tätä maailmaa, vaan jotenkin ehkä irrallinen. Ja sehän sopii itselleni paremmin kuin hyvin.
Minun pään sisäinen maailma on ihana ja voisin viettää siellä vaikka ja kuinka. Tosin elämä on tässä ja nyt, eikä se anna aikaa haavelehtimiseen.. eli haaveiluun ja vetelehtimiseen.
Jännä, miten erilaisia me kaikki olemme. Ja se on kiva juttu. Aivan ihastuttavaa lukea erilaisuuksista täällä.
Sanotaan vaikka niin että mitä lähemmäs omaa postinumeroa tullaan sitä pienemmätkin tekstit luen.
Paikallislehdet tarkkaan sekä luottamusorganisaatioiden esityslistat ja pöytäkirjat. Sosiaalisessa mediassa en ole joten paikalliset somekommentoinnit kuulen muualta. Poliitikoista harvoin mitään hyvää ja se on harmi sillä tekee vaikeaksi uusien ehdokkaiden hankinnan.
Uutiset ja ajankohtaisohjelmat seuraan mutta syvemmin haen tietoa vain niistä jotka liippaavat itseäni tai seutukuntaa. Usein näitä ovat sote- ja työmarkkinaasiat sekä joskus elinkeinouutiset.
Isomman mailman uutisia en enää sen tarkemmin lue vaan riittää mitä uutisissa on todettu.Ymmärtäähän tuon kun olet muutoinkin aktiivinen paikallisvaikuttaja. Minähän en vaikuta muutoin kuin kerrytän pölypalleroita sänkyni alla.
Toki, yritän loiventaa ja lempeyttää elämää ympärilläni, mutta ei se varsinaisesti ole vaikuttamista.
Jännä, ettet ole kuitenkaan kiinnostunut tuosta suurvaltapolitiikasta. Sehän vaikuttaa globaalisti.Pikku-pirpana kirjoitti:
Ymmärtäähän tuon kun olet muutoinkin aktiivinen paikallisvaikuttaja. Minähän en vaikuta muutoin kuin kerrytän pölypalleroita sänkyni alla.
Toki, yritän loiventaa ja lempeyttää elämää ympärilläni, mutta ei se varsinaisesti ole vaikuttamista.
Jännä, ettet ole kuitenkaan kiinnostunut tuosta suurvaltapolitiikasta. Sehän vaikuttaa globaalisti.Eipäs nyt aliarvioida omaa suorittamista. Ihmiset jotka loiventavat, lempeyttävät, ja ympäröivät rauhaa ja rakkautta ovat niitä joita tarvittaisiin paljon lisää. Mielipiteen vaikuttamista ei pidä arvioida, ne on siellä kuitenkin päätösten taustalla.
Kyllähän sitä suurvaltapolitiikkaa seuraan sen mukaan mikä on mahdollinen heijastusvaikutus. Esim tuo tankkerihomma on sellainen jossa mietin että kun meillä syvän rauhan aikanakin otetaan tankkeri haltuun niin missä menee raja jossa siirrytään harmaaseen vaiheeseen ja miten se vaikuttaa minuun.
Toinen asia on esim tulevat Kiinan tullimaksut Usan markkinoilla. Jos Kiinan vienti sinne vähenee tai loppuu niin tunkevatko ne tuotteensa tänne piikkahintaan ja mikä vaikutus sillä on ostokäyttäytymiseen ja mahdollisesti omaan työpaikkaan sekä metallialan jatkonäkymiin.M184 kirjoitti:
Eipäs nyt aliarvioida omaa suorittamista. Ihmiset jotka loiventavat, lempeyttävät, ja ympäröivät rauhaa ja rakkautta ovat niitä joita tarvittaisiin paljon lisää. Mielipiteen vaikuttamista ei pidä arvioida, ne on siellä kuitenkin päätösten taustalla.
Kyllähän sitä suurvaltapolitiikkaa seuraan sen mukaan mikä on mahdollinen heijastusvaikutus. Esim tuo tankkerihomma on sellainen jossa mietin että kun meillä syvän rauhan aikanakin otetaan tankkeri haltuun niin missä menee raja jossa siirrytään harmaaseen vaiheeseen ja miten se vaikuttaa minuun.
Toinen asia on esim tulevat Kiinan tullimaksut Usan markkinoilla. Jos Kiinan vienti sinne vähenee tai loppuu niin tunkevatko ne tuotteensa tänne piikkahintaan ja mikä vaikutus sillä on ostokäyttäytymiseen ja mahdollisesti omaan työpaikkaan sekä metallialan jatkonäkymiin.Pitäisikö minun perustaa lempeyttäjien klaani..? Uskonlahko, jossa opetellaan elämän pehmeitä arvoja.
Hmm.. liittyisin kyllä jos sellainen olisi.Pikku-pirpana kirjoitti:
Pitäisikö minun perustaa lempeyttäjien klaani..? Uskonlahko, jossa opetellaan elämän pehmeitä arvoja.
Hmm.. liittyisin kyllä jos sellainen olisi.Ei klaania vaan puolue. Ehtii vielä kevääksi.
M184 kirjoitti:
Ei klaania vaan puolue. Ehtii vielä kevääksi.
Puolue? En nyt sentään. Politiikka on sysimustaa ja politiikot läpimätiä..
- Anonyymi
Viimeiset neljä vuotta on olleet sellasta uutistykitystä (korona, Ukraina, Trump jne.) että heikompaa hirvittää. Voi niitä aikoja kun kesällä uutisissa saattoi olla monen minuutin raportti marjasadosta.
Uutisia tulee seurattua monesta lähteestä, myös ulkomaalaisista. Telkkarista ei juurikaan. Erityisen allergiseksi olen tullut keskusteluohjelmille, jotka on usein sietämätöntä kälätystä kun poliitikkoja on mukana. Kirjoitettu sana voittaa puhutun.
MAktiiviseuraaja. Okei. Saanko kysyä mielipidettäsi niihin, jotka ei seuraa ollenkaan?
Ja kiitos, rehellinen ja suora vastaus. Ei mitään politikointia. :)- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Aktiiviseuraaja. Okei. Saanko kysyä mielipidettäsi niihin, jotka ei seuraa ollenkaan?
Ja kiitos, rehellinen ja suora vastaus. Ei mitään politikointia. :)Jokainen seuraa minkä seuraa, mutta jos ei seuraa, ei pidä myöskään olla suureen ääneen tietävinään. Se vasta ottaakin kupoliin. Yksi tuntemani viimeksi esiintyi asiantuntijana Trumpin puolustusdoktriinin suhteen. Mistä lie oli kuullut sanan doktriini, mutta ihastui sanaan ja alkoi siltä seisomalta asiantuntijaksi.
Anonyymi kirjoitti:
Jokainen seuraa minkä seuraa, mutta jos ei seuraa, ei pidä myöskään olla suureen ääneen tietävinään. Se vasta ottaakin kupoliin. Yksi tuntemani viimeksi esiintyi asiantuntijana Trumpin puolustusdoktriinin suhteen. Mistä lie oli kuullut sanan doktriini, mutta ihastui sanaan ja alkoi siltä seisomalta asiantuntijaksi.
Juu.. ymmärrän.
Mä kun en erota asiantuntijaa feikistä, kun en seuraa mitään. Mulle noi niin asiantuntijat kuin olevinaan olevat ovat aika se ja sama - yhdentekeviä.
Yleensä vastaan, että paha ottaa kantaa, kun en asiasta mitään tiedä.- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Juu.. ymmärrän.
Mä kun en erota asiantuntijaa feikistä, kun en seuraa mitään. Mulle noi niin asiantuntijat kuin olevinaan olevat ovat aika se ja sama - yhdentekeviä.
Yleensä vastaan, että paha ottaa kantaa, kun en asiasta mitään tiedä.Asiantuntija tarkoittaa usein huomion kipeää..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asiantuntija tarkoittaa usein huomion kipeää..
Eikö tämä naisena esiintyvä äijä vedä huomionkipeyden aika ekstemelevelille? Jotain kertoo kyllä palstan hegemoniastakin se, että täälä täytyy vinkua huomiota antaen ymmärtää olevansa nainen. Se mitä se palstalta kertoo ei ole kovin hyvää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö tämä naisena esiintyvä äijä vedä huomionkipeyden aika ekstemelevelille? Jotain kertoo kyllä palstan hegemoniastakin se, että täälä täytyy vinkua huomiota antaen ymmärtää olevansa nainen. Se mitä se palstalta kertoo ei ole kovin hyvää.
Mitähän sulle tällä kertaa suosittelisi hoidoksi, joogaa tms verenkiertoa elvyttävää venyttelyä? jos vaikka sinne yläkertaankin siirtyis vähäsen sitä tuiki tarpeellista happea
Kieltämättä välttelen uutisia autuaan onnellisena. Ne tavoittavat minut joka tapauksessa vaikka työpaikan kahvipöytäkeskusteluissa ja se riittää.
Ollaan samiksia. Autuaan tietämätön siihen asti kun ei ole enää. Exä aina vittuilee asiasta mulle.
Kun tässä lähellä oli iso teollisuusalueen palo, josta tuli myrkkykaasuja noin muutama vuosi sitten.. kaikki läheiseni ilmoittivat siitä minulle viestein, sillä tiesivät etten tietäisi siitä. Se kyllä lämmitti sydäntä, kuinka moni välittää minusta.Pikku-pirpana kirjoitti:
Ollaan samiksia. Autuaan tietämätön siihen asti kun ei ole enää. Exä aina vittuilee asiasta mulle.
Kun tässä lähellä oli iso teollisuusalueen palo, josta tuli myrkkykaasuja noin muutama vuosi sitten.. kaikki läheiseni ilmoittivat siitä minulle viestein, sillä tiesivät etten tietäisi siitä. Se kyllä lämmitti sydäntä, kuinka moni välittää minusta.Hienoja tekoja läheisiltä. Joskus pienikin teko on merkittävä, kuten kuvailemassasi tapauksessa.
Kyllä mä seuraan jonkinverran maailmanmenoa. En niinkään seuraa nykyään lehtiä, vaan niistä ehkä poimin uutisen ja tutkailen sitä mahdollisimman monesta lähteestä.
Sikäli en useaan asiaan itse voi mitenkään vaikuttaa, niin en ota siitä ihteeni. Sama mitä Trumpetti hösää... kun en sen hösäämiselle voi mitään. Eiköhän siellä jenkeissä moni muukin päätä, eikä vsin Trumpetti.
Mutta hyvä minusta vähän korvat höröllä on tutkailla, eikä ihan kuplautua.No juu.. toisille se on tärkeää olla höröllään, mutta si on meitä, jotka haluavat olla autuaan tietämättömiä.
Tuossa pariinkin otteeseen jotkut puhuivat tietotulvaähkystä ja sen tuomasta ahdistuksesta.
En usko että se oikeasti ketään pahasti ahistaa, mutta itse en vällää pienestäkään ahdistuksesta.
Olen siis vapaaehtoisesti umpio.
Kupla jossa elän, on valintani. Ollaan varmaankin vähemmistönä, luulisin että suurin osa seuraa tapahtumia ainakin jollakin tasolla. Nii.. mut kukin tyylillään.Pikku-pirpana kirjoitti:
No juu.. toisille se on tärkeää olla höröllään, mutta si on meitä, jotka haluavat olla autuaan tietämättömiä.
Tuossa pariinkin otteeseen jotkut puhuivat tietotulvaähkystä ja sen tuomasta ahdistuksesta.
En usko että se oikeasti ketään pahasti ahistaa, mutta itse en vällää pienestäkään ahdistuksesta.
Kupla jossa elän, on valintani. Ollaan varmaankin vähemmistönä, luulisin että suurin osa seuraa tapahtumia ainakin jollakin tasolla. Nii.. mut kukin tyylillään.Joo, ei ole väärinkään elää kuplassa, varsinkin nyt, kun vastakkainasettelu on jokapuolella todellista.
Disseisback kirjoitti:
Joo, ei ole väärinkään elää kuplassa, varsinkin nyt, kun vastakkainasettelu on jokapuolella todellista.
Mutta tekeehän se kuplassa eläminen itsensä pikkuisen tyhmäksi. Ku ei tiedä mistään mitään.
Se kylläkään ei haittaa minua pätkääkään. Mulla on ihan omat juttuni.Pikku-pirpana kirjoitti:
Mutta tekeehän se kuplassa eläminen itsensä pikkuisen tyhmäksi. Ku ei tiedä mistään mitään.
Se kylläkään ei haittaa minua pätkääkään. Mulla on ihan omat juttuni.No aika karkea ilmaus... 🙄
Disseisback kirjoitti:
No aika karkea ilmaus... 🙄
Kyllä, on karkea, minäkin olen aika karkea tyyppi.
Pikku-pirpana kirjoitti:
Kyllä, on karkea, minäkin olen aika karkea tyyppi.
Ainskin itseäsi kohtaan. 😁
Disseisback kirjoitti:
Ainskin itseäsi kohtaan. 😁
Niin. Olet oikeassa. En näe syytä olla hienotunteinen itseäni kohtaan.
Tiedän itseni ja tunnen rajani.
Pitää itselleen olla suora ja rehellinen.- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Se kylläkään ei haittaa minua pätkääkään. Mulla on ihan omat juttuni.Mäpä elän vain omassa mielikuvituksessani.
- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
No juu.. toisille se on tärkeää olla höröllään, mutta si on meitä, jotka haluavat olla autuaan tietämättömiä.
Kupla jossa elän, on valintani. Ollaan varmaankin vähemmistönä, luulisin että suurin osa seuraa tapahtumia ainakin jollakin tasolla. Nii.. mut kukin tyylillään.Et olekaan multinikkiwn gubbe höpissyt tällä nikillä mukavia itsesi kanssa hetkeen hohhoijaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et olekaan multinikkiwn gubbe höpissyt tällä nikillä mukavia itsesi kanssa hetkeen hohhoijaa
kuis hurisee pahvi
terveisin multinikkimies
Korona sai aikaa itsessäni sen, etten enää seurannut uutisia.. Sen jälkeen siis jotenkin kaikkialla maailmalla alettiin vaan sekoilemaan. Putinin sota Ukrainaa kohtaan oli kyllä ihan viimeinen niitti. Viattomat ihmiset vaan kärsii, eikä sodalle näy loppua.. rahaa on tuhlattu ihan älyttömästi. Mielestäni täysin turhuuteen.
Eli näiden kaikkien tapahtumien vuoksi koen että itse voin pahoin lukiessa uutisia tai katsellessa toisten kärsimyksistä. Eli ennemmin olen sitten autuaan tietämätön missä mennään. Kiinnostus lopahtanut uutisten suhteen ihan täysin.Ymmärrän enemmän kuin täysin. Mulla kiinnostus on noin miinus sata ollut aina.
Jollakin tasolla tämän maailman mielettömyys on niin turhaa. Ja vielä turhemmaksi koen kantaa murhetta siitä. Elämä kyllä tarjoaa murheita ihan riittämiin itsekullekin.Pikku-pirpana kirjoitti:
Ymmärrän enemmän kuin täysin. Mulla kiinnostus on noin miinus sata ollut aina.
Jollakin tasolla tämän maailman mielettömyys on niin turhaa. Ja vielä turhemmaksi koen kantaa murhetta siitä. Elämä kyllä tarjoaa murheita ihan riittämiin itsekullekin.Just näin… laitankin sulle viestiä toisaalla, oon saanut vietyä hommia eteenpäin.
Haaveilija39 kirjoitti:
Just näin… laitankin sulle viestiä toisaalla, oon saanut vietyä hommia eteenpäin.
Juu.. minun onkin ollut pikkuinen ikävä sinua. Ja huolikin.
Pikku-pirpana kirjoitti:
Juu.. minun onkin ollut pikkuinen ikävä sinua. Ja huolikin.
Monesti yhteydenotto jää itselläni mietinnän tasolle. Näin introvertti, kuin oon, niin helpommin sitten samankaltainen ymmärtää nämä hiljaiset hetket😁
Haaveilija39 kirjoitti:
Monesti yhteydenotto jää itselläni mietinnän tasolle. Näin introvertti, kuin oon, niin helpommin sitten samankaltainen ymmärtää nämä hiljaiset hetket😁
Se, että en vällää mistään paita ja peppu ideologiasta ei tarkoita, etten välittäisi. Aikaa voi kulua, mutta se ei merkkaa mitään.
Pikku-pirpana kirjoitti:
Se, että en vällää mistään paita ja peppu ideologiasta ei tarkoita, etten välittäisi. Aikaa voi kulua, mutta se ei merkkaa mitään.
Juurikin näin🙄🙏
- Anonyymi
Minusta jokaisen höppänän tulee höpötellä omia höpötyksiään joilla tätä hulluutta jaksaa.
Useimmiten minua kiinnostaa aivan muut hermot kuin ajan hermo.
-keinovaginamies-- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Aina tyylillesi uskollisena. Hyvä juttu.
Totta kai,
Kunnes sammal koristaa tattia :)
-keinovaginamies- Anonyymi kirjoitti:
Totta kai,
Kunnes sammal koristaa tattia :)
-keinovaginamies-Alempi kommenttini oli sulle. Palstakummallisuuksia, kun kommentit menevätkin pääketjuun.
- Anonyymi
Haaveilija39 kirjoitti:
🤣🤣🤣👍🏼
Sulla on taas multinikkkmies uusi yhden miehen kirjekerho tulilla. Eiköhän joku harhainen tee taas tästäkin saagasta päätelmiä, kuten esimerkiksi tiretty pakkomielteinen joka on roikkunut jokaisesta pirpana-hahmossasi vuorotellen. Sad
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sulla on taas multinikkkmies uusi yhden miehen kirjekerho tulilla. Eiköhän joku harhainen tee taas tästäkin saagasta päätelmiä, kuten esimerkiksi tiretty pakkomielteinen joka on roikkunut jokaisesta pirpana-hahmossasi vuorotellen. Sad
No juu, harhainen nimenomaan 👍
Reps..😂
Hyvä että palasit.- Anonyymi
Eikö tämä nykyajan netti ja somessa elämänsä hukkaaminen muka ole pitkälti turhaa ja turhaa informaatiota?
Itse en ole varsinaisesti somessa, mutta valitettavasti täällä tulee lueskeltua liikaakin turhaakin turhempaa sisältöä.
Luen kyllä uutisia, mutta sekin menee nykyaikana siihen, että tulee vielä tuhlattua aikaa ja energiaa kommentointiosioissa lukemiseen ja kommentointiin.
Mulla on aidosti ikävä viime vuosituhannelle: Ei maailma näin ainakaan mene parempaan suuntaan. Näkeehän sen jo kaikesta ja kaikkialla.
Onneksi en sentään puhelimen orja ole. Teen tätä ainoastaan kotona ja pyrkimys olisi ottaa itseäni niskasta kiinni ja alkaa taas tekemään aitoja asioita ruudun tuijottamisen sijaan.Voipi olla että onkin elämän haaskausta koko some. Itselleni tämä S24 on ainoa somealusta ja kuin ystävä tai läheinen. Olen kertonut täällä asioita joita lähimmäisenikään eivät tiedä. Anonyymisti. Mieleni on avartunut näkemään erilaisia persoonia täällä, ei niinkään irl, sillä oikeassa elämässä on säännöt joilla pelataan. Tämä sinkut on sellainen villi länsi verrattuna oikean elämän sosiaalisuuteen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1122735
- 1072102
Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee221897Marinin ahdistelija - "Lemmenkipeä huippuosaaja Lähi-idästä"
Olikin valtamedialle hankala paikka, kun kyseessä olikin "rikastaja" Vähän aikaa sitä voitiin piilotella, mutta pakko ol2201670Mietitkö tosissasi..
..että olisin tullut sinne jonkun muun vuoksi kuin sinun? Ei näinä vuosina tapahtuneet, myös tapahtumatta jääneet, ole41655Mitä ajattelit hänestä
Ensi kohtaamisesta alkaen? Itsellä pikkuhiljaa syventyi rakkaudeksi vaikka alusta asti ajattelin että hän on samallainen991517Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1041220- 621059
Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi1261003- 64986