Mitä mieltä olette musta sukkaisuudesta? Eikö se ole aika rasistista väittää jotain toista ihmistä musta sukkaiseksi varsinkaan jos ei ole? Voiko tuollaisesta nostaa kunnianloukkaussyytteen?
Musta sukkaiset ihmiset
43
427
Vastaukset
Tennis sukkainen loukkaa tyyli tajua.
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Pyh...😤
Taisi olla sarkasmia suomenkielen raiskaamisesta.
Anonyymi kirjoitti:
Taisi olla sarkasmia suomenkielen raiskaamisesta.
Taisi viitata pahimpaan pelkoon linnankutsujen kättelyjonossa. 😄
Disseisback kirjoitti:
Taisi viitata pahimpaan pelkoon linnankutsujen kättelyjonossa. 😄
Kyllä, tästä on jo aikaa, eikä nuorempi sukupolvi tiedä koko asiaa. 😊
https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/vesahack/8524-lenita-airisto-ja-tennissukka-gate/Gattino kirjoitti:
Kyllä, tästä on jo aikaa, eikä nuorempi sukupolvi tiedä koko asiaa. 😊
https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/vesahack/8524-lenita-airisto-ja-tennissukka-gate/Pienikin pilkahdus jotain muuta kuin mustaa mustan päälle, niin kamalaahan se oli... nythän jääkiekkomiehet pistää varmaan Lenitan tyylitajua lekalla oikein olan takaa...
https://www.iltalehti.fi/nhl/a/305beafb-17bc-4113-9556-1dfadcd356ed
Huvittaa kun naisilla saa olla linnanjuhlissakin vaikka mitä virityksiä, mutta miehellä musta smokki ja piste. 😁- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Pienikin pilkahdus jotain muuta kuin mustaa mustan päälle, niin kamalaahan se oli... nythän jääkiekkomiehet pistää varmaan Lenitan tyylitajua lekalla oikein olan takaa...
Huvittaa kun naisilla saa olla linnanjuhlissakin vaikka mitä virityksiä, mutta miehellä musta smokki ja piste. 😁Kyllä pikku musta tyyli pukee naista kuin naista. Ei siitä pääse mihinkään!
Disseisback kirjoitti:
Pienikin pilkahdus jotain muuta kuin mustaa mustan päälle, niin kamalaahan se oli... nythän jääkiekkomiehet pistää varmaan Lenitan tyylitajua lekalla oikein olan takaa...
Huvittaa kun naisilla saa olla linnanjuhlissakin vaikka mitä virityksiä, mutta miehellä musta smokki ja piste. 😁Miehillä on tiukka pukeutumiskoodi. Itse haluaisin käyttää erivärisiä kenkäpareja, vaikkapa toinen kenkä olisi keltainen ja toinen harmaa.
Taidan olla aikaani edellä tai sitten henkisesti epätasapainossa.Gattino kirjoitti:
Miehillä on tiukka pukeutumiskoodi. Itse haluaisin käyttää erivärisiä kenkäpareja, vaikkapa toinen kenkä olisi keltainen ja toinen harmaa.
Taidan olla aikaani edellä tai sitten henkisesti epätasapainossa.Niin on. Tylsä kulttuuri. 🙄
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Huvittaa kun naisilla saa olla linnanjuhlissakin vaikka mitä virityksiä, mutta miehellä musta smokki ja piste. 😁Ei kun frakki, smokki nimenomaan ei ole etiketin mukainen.
Anonyymi kirjoitti:
Ei kun frakki, smokki nimenomaan ei ole etiketin mukainen.
Sekin vielä...
- Anonyymi
Gattino kirjoitti:
Miehillä on tiukka pukeutumiskoodi. Itse haluaisin käyttää erivärisiä kenkäpareja, vaikkapa toinen kenkä olisi keltainen ja toinen harmaa.
Taidan olla aikaani edellä tai sitten henkisesti epätasapainossa.Ostetaan yhdessä kengät🤣. Sinä ostat keltaiset ja minä vihreät? Sama koko 42?
Anonyymi kirjoitti:
Ostetaan yhdessä kengät🤣. Sinä ostat keltaiset ja minä vihreät? Sama koko 42?
Kokoni on 45-46. Jos jalassasi pysyy 46-kokoinen kenkä, voimme harkita asiaa. 🙂
Onhan minulla kenkiä tuulikaapin lattialla.
Kerran, ulos lähtiessä, huomasin, että jaloissani oli eriparikengät.
Se näytti aika hölmöltä .
- Anonyymi
Älä käytä mustia sukkia. Problem solved.
- Anonyymi
Palstan setä taitaa kuulua niihin miehiin jotka kokee mustasukkaisuutta tuntemattomista naisista ilman mitään oikeutta, koska vintillä tuuli tuivertaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Palstan setä taitaa kuulua niihin miehiin jotka kokee mustasukkaisuutta tuntemattomista naisista ilman mitään oikeutta, koska vintillä tuuli tuivertaa
Ei! Mulla on vintillä villaeristeet kunnossa ja toissakesänä justiinsa laitettiin lisää puhallusvillaa kattoremontin yhteydessä.
- Anonyymi
Mistäs tämä mustasukkaisuus sana edes juontuu? 🤔
Oliko joku kade jonkun sukista? Mä en voi käsittää mustasukkaisis ihmisiä. Minusta ainoa hyvä sukka on valkoinen tennissukka. Mustat sukat järjestään on hiostavia. Joku siinä pigmentissä tekee siitä kuuman. Ja mustat vaatteet yleensäkin kuivuvat huonommin jne.
- Anonyymi
Ilman muuta sinä palstan setä ja muu yhtä tässä maailmassa oleva poppoo marssitte näillä eväillä ja asiasanoilla raastupaan
- Anonyymi
Tässä oli nääs tätä rikosoikeudellista terminologiaa kuitenki
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä oli nääs tätä rikosoikeudellista terminologiaa kuitenki
Jos esim tämä mitäänsanomaton tekstinpätkä olisi löytynyt osoitteesta x, niin mitä sitten
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos esim tämä mitäänsanomaton tekstinpätkä olisi löytynyt osoitteesta x, niin mitä sitten
Ja lopuksi - luetaanko näitä ääneen ku äänikirjaa vai mitenkä
- Anonyymi
Mustasukkaisuus luonteessa on raskas ominaisuus. Olen kokenut sitä itse ja ollut sen kohteena ja kumpikaan ei ole ihmiselle hyväksi.
Sukkina taas musta on oikeinkin jees, sävyjen kanssakin. Sukat saa olla hassujakin. 😆
Jasu - Anonyymi
Karseinta mitä tiiän on VALKOISET tennissukat mitkä on lörpöttimet tai neliskanttiset kun lautajalkaan tehty. Ne on aina paskaset ja rumat.
Jasu- Anonyymi
Ja tää ei sitte ollu Disse sulle, mulla on ollu itellä noita kehnoja tennissukkia ja mä inhoan niitä. 😆
Jasu - Anonyymi
Näin jälkeenpäin sitä ihmettelee, että miten moisia homostimia tuli teini-iässä ja nuorena aikuisena edes pidettyä? Pthyi sentäs!
Anonyymi kirjoitti:
Ja tää ei sitte ollu Disse sulle, mulla on ollu itellä noita kehnoja tennissukkia ja mä inhoan niitä. 😆
JasuHympfh! 😤
- Anonyymi
Oikeastaan outo luonteenpiirre, koska ketään ei voi omistaa. Mistä juontuu.
Mutta olen ollut suhteen alussa mustasukkainen jonkin verran siksi, että olen epävarma, onko toinen tosissaan. Minusta on oltu mustasukkaisia, vaikka se on tuntunut ihan naurettavalta ja se on kaukana naurusta.
Kait juontuu jotenkin lapsuuden huomiosta. Ehkä.
Vilma- Anonyymi
Nimen omaan juontuu lapsuudesta. Ihmisillä on taipumus hakea toisista sitä, mitä on lapsuudestaan jääneet vaille. Jos on jo silloin ollut mustasukkainen vanhemman huomiosta, niin ei siitä välttämättä ole toipunut.
Toista ihmistä ei voi omistaa. Kunpa se olisi kaikille selvää, niin elämä olisi kaikille miellyttävämpää. Olen itsekin tuntenut joskus aivan musertavan järkyttäviä mustasukkaisuudentunteita. Mutta tehnyt töitä itseni kanssa myös sen tiimoilla. Löytänyt syvemmän ymmärryksen asioihin. Ehkä ihmiselle on hyväksi myös käydä läpi ns. erakkovaihe. Joutuu kohtaamaan asioita. Pääsee tietoisuudessa aivan eri levelille.
Mustasukkaisuus kumpuaa omista epävarmuuksista ja kipupisteistä. On ihan inhimillistä tuntea ajoittain mustasukkaisuutta, mutta jollei sitä pysty käsittelemään vaan kaataa tunteensa kumppanin niskaan (tai kuka nyt sitten kohteena onkaan), on aika puhaltaa peli poikki ja hakea apua ongelmaansa. Terveessä suhteessa ei ole sijaa mustasukkaisuudelle.
Olen joskus tuntenut mustasukkaisuutta ja parhaiten siihen on auttanut, kun olen sanonut sen avoimesti kumppanilleni. Asiasta on voitu sitten puhua ja yhdessä etsiä ratkaisua. Korostan silti sitä, että on aina mustasukkaisuutta tuntevan omalla vastuulla käsitellä tunteensa niin etteivät ne aiheuta turhaa draamaa parisuhteessa. Tai missään muussakaan ihmissuhteessa.
Noin muutenkin pidän enemmän valkoisista sukista. Jäänyt kai päälle, kun käytän "aina" valkoisia tennareita.- Anonyymi
Musta sukkaisuus
valko sukkaisuus
kumi saapas
taka pakki- Anonyymi
Valkosukkaisuus ei ole niin paha kuin mustasukkaisuus ja Alkosukkaisuus ei ole suomenkielen sana!
- Anonyymi
Minä kuljen sukka housuissa!
- Anonyymi
En ole mustasukkainen tyttöhyttyset saa mennä imemään muita miehiä annan luvan
Minulla on 12 paria mustia - ja 9 paria valkoisia sukkia (kävin ne laskemassa). Kirjavia ja raidallisia sukkia en laskenut.
Mitä tämä kertoo minusta? Olenko vain osapäivä mustasukkainen?Ex-Lukka kirjoitti:
Enpä tiedä mutta täsmällisyys ainakin taitaa kuulua luonteenpiirteisiin 😁
Kyllä vaan. Olen myös järjestelmällinen ja pikkutarkka. Tiedän missä sukkani ovat, tai ainakin pitäisi olla. 😃
Oletko itse täsmällinen?tosi.typy kirjoitti:
Kyllä vaan. Olen myös järjestelmällinen ja pikkutarkka. Tiedän missä sukkani ovat, tai ainakin pitäisi olla. 😃
Oletko itse täsmällinen?En sukkien suhteen ainakaan, olen hädintuskin tietoinen siitä missä sukkalaatikkoni sijaitsee 🙂
Ex-Lukka kirjoitti:
En sukkien suhteen ainakaan, olen hädintuskin tietoinen siitä missä sukkalaatikkoni sijaitsee 🙂
Oi voi! Tuossa on parantamisen varaa. Kannattaisiko järjestellä kaikki kaapit ja laatikot, jotta tavarat pysyvät järjestyksessä ja muistissa?
Et voi muuten tietää, oletko osapäivä mustasukkainen, vai kokopäivä valkosukkainen, tai jotain siltä väliltä. 😂tosi.typy kirjoitti:
Oi voi! Tuossa on parantamisen varaa. Kannattaisiko järjestellä kaikki kaapit ja laatikot, jotta tavarat pysyvät järjestyksessä ja muistissa?
Et voi muuten tietää, oletko osapäivä mustasukkainen, vai kokopäivä valkosukkainen, tai jotain siltä väliltä. 😂Itse asiassa olen siirtymässä pikkuhiljaa (tosihiljaa) tästä hallitun kaaoksen tilasta johonkin järjestelmällisempään systeemiin.
Liinavaatekaappi on conmaritettu jo 😁.
Sukkavalikoiman perusteella kuulun musta tai harmaasukkaisiin 🙂Ex-Lukka kirjoitti:
Itse asiassa olen siirtymässä pikkuhiljaa (tosihiljaa) tästä hallitun kaaoksen tilasta johonkin järjestelmällisempään systeemiin.
Sukkavalikoiman perusteella kuulun musta tai harmaasukkaisiin 🙂KonMari siis...korjaus
Ex-Lukka kirjoitti:
Itse asiassa olen siirtymässä pikkuhiljaa (tosihiljaa) tästä hallitun kaaoksen tilasta johonkin järjestelmällisempään systeemiin.
Sukkavalikoiman perusteella kuulun musta tai harmaasukkaisiin 🙂Hyvä uutinen. Järjestelmällisempi vaihtoehto on aina paras. Pitkällä tähtäimellä siivottu liinavaatekaappi kiittää järjestäjää. Arjenpyöritys helpottuu huomattavasti. 😃
Musta- ja harmaasukkaiset ritarit ovat järkkymättömiä valinnoissaan. 🙂👍
- Anonyymi
Ai minäkö?😁 Vihaan yli kaiken mustasukkaisia ihmisiä ja karttelen moisia tapauksia, josta johtuen joudun kärvistelemään omat pimeät valoni ja tuntemukseni.
Hienointa asiassa ehkä on, että sellaistakin voi vielä tuntea 🙃 🧚.
Käytän sitä ihan vapaan ja luovasti 😅
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin578397Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh123259Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r262420Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1142000Kysely lieksan miehille
Olemme tässä pohtineet tällaista asiaa, että miten on. Tästä nyt on paljon ollut juttua julkisuudessakin aina sanomaleht801940Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.3491638Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä
Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa2411392FinFamin ryhmät
Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir01181Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I101075Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!
JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu661010