Olisi mielenkiintoista tietää miksi pankkikortin tunnuslukua kysytään jossain kaupassa ostoksia maksettaessa. Ei sinänsä haittaa mutta olisi asiakkaana kiva tietää syy ja varsinkin se että voiko kassa määrätä sen. Tätä nimittäin tapahtuu ainoastaan määrätyssä kaupassa ja määrätyn myyjän kassalla. Olen asioinut noin 10 vuotta kyseisessä kaupassa ja tää kassa tietää varsin hyvin että itse omistan sen kortin ja saldoa on maksaa ostokset. Onko se kiusantekoa? Joskus olen kysynyt asiaa ja mulle on selitetty että aina sillon tällön satunnaisesti tunnuslukua kysytään. En usko selitystä, koska muutakin outoa tapahtuu samassa kaupassa, jota voi nimittää vainoomiseksi. En ole koskaan harrastanut epärehellisyyttä ja tää kassa tietää sen varsin hyvin. Hänen omasta rehellisyydestä en ole niinkään varma. Niinhän se taitaa olla kun oma lehmä on ojassa.
Kortin tunnusluku
12
121
Vastaukset
- Anonyymi
Hakeudu hoitoon ja PIAN !
- Anonyymi
Ei kyllä myyjät kysy korttien tunnuslukuja. Ainoastaan sitä tarvitaa, jos ostokset ylittää 50 euroa eikä silloinkaan tarvitse myyjälle/kassalle sitä kertoa vaan näppäillä siihen laitteeseen.
- Anonyymi
Jaa, kyllä tunnuslukua kone (ei kassaneiti) kysäsee missä kaupassa tahansa. Olisiko käytetyillä euromäärillä jotain osaa? Kassaneideillä ei ole osaa eikä arpaa. Vaiha kassaneitiä, niin huomaat, että se toinenkin kassaneiti "kyselee".
Sais kysellä vähän useamminkin, voi tulla oikosulku, kun ei ehkä muistakkaan koodia, kun harvoin kysytään. - Anonyymi
Jos käyttää normaalia pankkikorttia niin laite kysyy tunnuslukua aina kun ostokset ovat yli 50 euroa. Ja satunnaisesti muutenkin toisinaan. Kassa ei tuota sääntöä ole keksinyt vaan laite vaatii tuon automaattisesti.
- Anonyymi
Uskon edelleen että joillain kaupan henkilökuntaan kuuluvilla on oikeuksia mitä ei haluta asiakkaiden tietävän. Harmitonta kiusantekoa. Eihän se haittaa sinänsä mutta loukkaa. Tottakai jollain turhautuneella työntekijällä pyörii päässä muutakin kun se itse työ. Kytätään, vahdataan, arvostellaan ties mitä muuta. Se on inhottavaa mennä sellaseen kauppaan mutta pakko kuitenkin. Tiedän syynkin miksi se kassa vainoo. Koska aikoinaan huomautin joka ikisestä kassakuitti virheestä . Niitä virheitä oli lähes joka kuitissa ja lopulta tajusin ettei voinut olla kyse vahingosta. Vielä kun eräät tuttavani oli huomanneet samaa. Eli alennukset oli jätetty huomioimatta. Nyt on kassaohjelmia parannettu ettei se niin vaan enää käy huijaaminen eli siitä on hyötyä asiakkaiden valittamisista. En kylläkään itse ole valittanut mutta varmasti aika monet olivat huomanneet saman ja harmissaan siitä.
- Anonyymi
Ja edelleenkään tunnusluvun kysymisessä ei ole mitään tekemistä kassan kanssa eikä kassa voi sille tehdä mitään. Laite kysyy joka kerta kun 50 euroa ylittyy tunnuslukua joka ainoassa paikassa Suomea, koska näin ne on ohjelmoitu. Tuo on jo lakiin määrättykin eikä sitä voi siis ohittaa. Eikä kassa näe tilin saldoa ollenkaan. Ainoa asia minkä kassa näkee on, että hylätäänkö tai hyväksytäänkö korttiosto eikä yhtään mitään muuta. Ainakin otsikon tapausta ei ole siis olemassa.
Ja normaali kassa ei hyödy euroakaan tuollaisesta kiusaamisesta. Kassa saa normaalia palkkaa ja kaikki tuollaiset ylimääräiset eurot menevät yritykselle eikä kassa saa siitä mitään. Vaikka alennus jäisikin antamatta niin ei kassalle siitä rahaa tule. Toki jos maksat käteisellä niin teoriassa kassa voisi ottaa euroja välistä, mutta korttimaksuista ei yhtään mitään koska se menee suoraan yritykselle. Joten miksi kassat tekisi tuollaista kiusaa, josta he eivät hyödy mitään? Varsinkin kun kassoilla on todella pienet palkatkin.
Luultavasti tuo "vainoaminen" on vain mielikuvituksesi tuotetta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja edelleenkään tunnusluvun kysymisessä ei ole mitään tekemistä kassan kanssa eikä kassa voi sille tehdä mitään. Laite kysyy joka kerta kun 50 euroa ylittyy tunnuslukua joka ainoassa paikassa Suomea, koska näin ne on ohjelmoitu. Tuo on jo lakiin määrättykin eikä sitä voi siis ohittaa. Eikä kassa näe tilin saldoa ollenkaan. Ainoa asia minkä kassa näkee on, että hylätäänkö tai hyväksytäänkö korttiosto eikä yhtään mitään muuta. Ainakin otsikon tapausta ei ole siis olemassa.
Ja normaali kassa ei hyödy euroakaan tuollaisesta kiusaamisesta. Kassa saa normaalia palkkaa ja kaikki tuollaiset ylimääräiset eurot menevät yritykselle eikä kassa saa siitä mitään. Vaikka alennus jäisikin antamatta niin ei kassalle siitä rahaa tule. Toki jos maksat käteisellä niin teoriassa kassa voisi ottaa euroja välistä, mutta korttimaksuista ei yhtään mitään koska se menee suoraan yritykselle. Joten miksi kassat tekisi tuollaista kiusaa, josta he eivät hyödy mitään? Varsinkin kun kassoilla on todella pienet palkatkin.
Luultavasti tuo "vainoaminen" on vain mielikuvituksesi tuotetta.Lisään... Toki tilanne on eri, jos kassalla on itse kaupan omistaja. Mutta normaali työntekijä ei hyödy mitään siitä, että jättää laittamatta alennukset asiakkaalle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja edelleenkään tunnusluvun kysymisessä ei ole mitään tekemistä kassan kanssa eikä kassa voi sille tehdä mitään. Laite kysyy joka kerta kun 50 euroa ylittyy tunnuslukua joka ainoassa paikassa Suomea, koska näin ne on ohjelmoitu. Tuo on jo lakiin määrättykin eikä sitä voi siis ohittaa. Eikä kassa näe tilin saldoa ollenkaan. Ainoa asia minkä kassa näkee on, että hylätäänkö tai hyväksytäänkö korttiosto eikä yhtään mitään muuta. Ainakin otsikon tapausta ei ole siis olemassa.
Ja normaali kassa ei hyödy euroakaan tuollaisesta kiusaamisesta. Kassa saa normaalia palkkaa ja kaikki tuollaiset ylimääräiset eurot menevät yritykselle eikä kassa saa siitä mitään. Vaikka alennus jäisikin antamatta niin ei kassalle siitä rahaa tule. Toki jos maksat käteisellä niin teoriassa kassa voisi ottaa euroja välistä, mutta korttimaksuista ei yhtään mitään koska se menee suoraan yritykselle. Joten miksi kassat tekisi tuollaista kiusaa, josta he eivät hyödy mitään? Varsinkin kun kassoilla on todella pienet palkatkin.
Luultavasti tuo "vainoaminen" on vain mielikuvituksesi tuotetta.Korjaan... Itse asiassa edes käteisellä maksaessa kassa ei voi ottaa välistä yleensä, koska tuotteet on kirjattu koneeseen. Joten käytännössä normaali työntekijä ei hyödy mitään siitä, että jättää alennukset laittamatta asiakkaalle.
- Anonyymi
Siksi ettei se unohdu.
- Anonyymi
Ehkä voisi unohtaa, koska koko tapaus on mielikuvituksen tuotetta. Korttimaksujen kohdalla yli 50 euron maksuista kysytään aina tunnusluku eikä kassa siihen vaikuta yhtään mitään. Näin on kaikissa kaupoissa.
- Anonyymi
Ei tästä kauhean kauan ole kun joka kerta piti laittaa se tunnusluku. Sitten tuli lähimaksu ominaisuus ja lukua tarvitaan vain harvoin, eli tuo jo mainittu yli 50 EUR ja muutoin ihan satunnaisesti, että numero ei unohdu koska lähimaksua käytetään niin usein.
- Anonyymi
Ei ole kyse 50e maksuista mutta lähimaksusta kyllä jotka on yleensä 10-20e. Senkin ymmärrän jos pin koodia kysytään pari kertaa kuussa. Sehän on ihan normaalia ja ok. Mutta....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.854858- 1643582
- 533159
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2022043- 351871
- 281808
- 461803
- 571704
- 181631
- 191627