Vegetarismi ja veganismi on haitallista

Se on haitallista sekä ihmiselle, sekä eläimille ja luonnolle. Valtavat määrät eläimiä kuolee viljelyn sivuvaikutusten seurauksena, luontoa tuhotaan viljelyalan tieltä ja luonnolliset eläimet sekä eliöt katoavat pois. Kasvisten myrkyt sairastuttavat niitä syövät ihmiset, ja lapsia on kuollut veganismin seurauksena. Viljely käyttää valtavia määriä vettä, usein puhdasta juomavettä, lisäksi myrkyttää laajoja alueita vaarallisilla myrkyllisillä kemikaaleilla jotka tappavat kaiken elämän alueelta, lisäksi viljat keräävät myrkyt itseensä eikä niitä saa millään keinolla niistä poistettua.

Ilmastouskovaiset ajavat tätä järjetöntä agendaa eteenpäin, ja aiheuttavat samalla tuhoa uhreilleen sekä luonnolle.

Dr. Paul Mason - 'Logical Fallacies of a Vegan Diet: Why you shouldn't feed your child a vegan diet'

Baby death: Parents convicted over vegetable milk diet

28

1268

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      empä usko tuota mitä kirjoitat.

      • Anonyymi

        anteeks kun en perustellut mielipijettäni eli siis...
        jos se olis totta mitä kirjoitat niin aikajaksolla pidemmällä ihmiskuolemat olis olleet paljon merkittävämmän suurempia. Sen voi ihan helposti päätellä noin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        anteeks kun en perustellut mielipijettäni eli siis...
        jos se olis totta mitä kirjoitat niin aikajaksolla pidemmällä ihmiskuolemat olis olleet paljon merkittävämmän suurempia. Sen voi ihan helposti päätellä noin.

        Suurin moka kirjoituksessa on, että kirjoittaja kuvittelee, että viljelukasveja tuotetaan vain kasvissyönnin tarpeisiin ja tuotantoeläimet elävät pyhällä hengellä. Todellisuudessa 4/5 maatalouden takia raivatusta maasta tuottaa ruokaa eläimille ja eläintuotteet tuottavat vain 1/5 ihmiskunnan syömistä kaloreista.

        Positiivisen kautta: huoli on oikea - maatalousmaan raivaaminen on suurin ihmiskunnan aiheuttama ekokatastrofi (niin kauan kun ilmastonmuutos ei ole lähtenyt ihan lapasesta), mutta ELÄINTUOTUOTANTO on SUURIN SYY maatalousmaan raivaamiseen ja PARAS TAPA pysäyttää maatalousmaan tarpeen kasvaminen on VÄHENTÄÄ ELÄINPERÄISTEN TUOTTEIDEN SYÖNTIÄ.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Suurin moka kirjoituksessa on, että kirjoittaja kuvittelee, että viljelukasveja tuotetaan vain kasvissyönnin tarpeisiin ja tuotantoeläimet elävät pyhällä hengellä. Todellisuudessa 4/5 maatalouden takia raivatusta maasta tuottaa ruokaa eläimille ja eläintuotteet tuottavat vain 1/5 ihmiskunnan syömistä kaloreista.

        Positiivisen kautta: huoli on oikea - maatalousmaan raivaaminen on suurin ihmiskunnan aiheuttama ekokatastrofi (niin kauan kun ilmastonmuutos ei ole lähtenyt ihan lapasesta), mutta ELÄINTUOTUOTANTO on SUURIN SYY maatalousmaan raivaamiseen ja PARAS TAPA pysäyttää maatalousmaan tarpeen kasvaminen on VÄHENTÄÄ ELÄINPERÄISTEN TUOTTEIDEN SYÖNTIÄ.

        "Positiivisen kautta: huoli on oikea - maatalousmaan raivaaminen on suurin ihmiskunnan aiheuttama ekokatastrofi..."

        Tämän rinnalle ja jopa ohi menee Amerikoiden ja Australian megafaunan sukupuuttoon metsästäminen. Tätä asiaa ei tavallinen ihminen edes tiedä. Viimeiset villamammutit kuolivat Wrangelin saarella vain 4000 vuotta sitten. Mammutti siis kuoli sukupuuttoon suunnilleen samaan aikaan kun Egyptissä jo rakennettiin pyramideja täyttä häkää.

        https://en.wikipedia.org/wiki/Australian_megafauna

        https://www.nature.com/articles/s41467-018-07897-1

        Aloittaja on hassu trolli tai täysidiootti. Hän kritisoi maataloutta, joka mahdollistaa nykyisen väestötiheyden ja ihmiskunnan suuren koon. Avaajan älyn lahjoilla varustettu kaveri ei olisi selviytynyt metsästäjäkeräilijänä vaan olisi ollut Darwinin palkinnon voittaja kun evoluutio olisi karsinut pois geenipoolista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suurin moka kirjoituksessa on, että kirjoittaja kuvittelee, että viljelukasveja tuotetaan vain kasvissyönnin tarpeisiin ja tuotantoeläimet elävät pyhällä hengellä. Todellisuudessa 4/5 maatalouden takia raivatusta maasta tuottaa ruokaa eläimille ja eläintuotteet tuottavat vain 1/5 ihmiskunnan syömistä kaloreista.

        Positiivisen kautta: huoli on oikea - maatalousmaan raivaaminen on suurin ihmiskunnan aiheuttama ekokatastrofi (niin kauan kun ilmastonmuutos ei ole lähtenyt ihan lapasesta), mutta ELÄINTUOTUOTANTO on SUURIN SYY maatalousmaan raivaamiseen ja PARAS TAPA pysäyttää maatalousmaan tarpeen kasvaminen on VÄHENTÄÄ ELÄINPERÄISTEN TUOTTEIDEN SYÖNTIÄ.

        Paras tapa on siis hävittää rakit!


    • Anonyymi

      Se onkin muuten tosi hyvä lihansyönnissä kun se ei vahingoita eläimiä ollenkaan eikä sen takia kuole eläimiä 😂

      • Anonyymi

        Kittilän 10kk.n koiran ampuminen tosi raukkamainen teko.tollaisilta tyypeiltä aseet pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kittilän 10kk.n koiran ampuminen tosi raukkamainen teko.tollaisilta tyypeiltä aseet pois.

        Törkeetä touhua


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kittilän 10kk.n koiran ampuminen tosi raukkamainen teko.tollaisilta tyypeiltä aseet pois.

        Paras tietenkin ettei rakkeja synny ollenkaan, mutta sitä parempi mitä aikaisemmin ne hävitetään, heti synnyttyä paras.


    • Anonyymi

      " Valtavat määrät eläimiä kuolee viljelyn sivuvaikutusten seurauksena, luontoa tuhotaan viljelyalan tieltä"

      Tämä on totta ja IPCC:n raportin mukaan ELÄINBPERÄISTEN tuotteiden tuottaminen VAATII 83 PROSENTTIA ruuantuotannon käytössä olevasta maa-alasta. Samalla vain noin viidesosa ihmiskunnan nauttimista kaloreista tulee eläintuotteista, koska eläin - erityisesti tasalämpöinen eläin - on tehoton muuttamaan kasvisten kaloreita ihmiskäyttöön sopiviksi kaloreiksi.

      Suomessa tilanne on sama. Viljapelloista suurin osa tuottaa rehuviljaa. Kokonaisuudessaan maatalousmaasta Suomessa n. 70 % käytetään eläinperäisen ravinnon tuottamiseen.

      Sama kuin maa-alaan pätee vedenkäyttöön, kasvinsuojelumyrkkyjen käyttöön jne. Tehokkain tapa hankkia ravinto maasta on syödä se minkä maa tuottaa itse eikä syöttää sitä eläimelle. Näin maailma pelasstuu, jos on pelastuakseen. Jos oikeasti olet huolissasi maatalousmaan osuudesta luontokatoon, niin PARASTAA mitä voit tehdä on vähentää eläinperäisten tuotteiden käyttö murto-osaan nykyisestä.

      • Anonyymi

        Heinä ei sovellu ihmisruoaksi suuren selluloosapitoisuuden takia. Lehmissä se muuttuu luomulihaksi.


      • Anonyymi00027

        Suomessa tilanne on sama. Viljapelloista suurin osa tuottaa rehuviljaa.
        Sinä et suostu syömään rehuviljaa. Jos rehuviljaa olisi kaupan hyllyllä myynnissä niin ei sitä kukaan ostaisi. Suomen olosuhteissa iso osa leipäviljastakin menee rehuksi kun säät on mitä on.


    • Anonyymi

      Eläinten tappaminen syötäväksi ei vahingoita eläimiä?
      Ja eläinten rehun tuottamiseksi ei tarvitse raivata luontoa pelloiksi ja laitumiksi?
      Aloituksessa ei ole ihan mensa-tason ajattelua.

      • Anonyymi00026

        "Ja eläinten rehun tuottamiseksi ei tarvitse raivata luontoa pelloiksi ja laitumiksi?"

        Ei tarvitse raivata lisää peltoa eläinten rehun tuottamista varten.
        Jos emme lisää lihansyöntiä.


    • Anonyymi

      Mä tunnen yhen tyypin ketä syö lihaa mut se vetelee kyl myäs sen lisäks kauheesti viljatuotteit a ja jotain tomaattejakin

      • Anonyymi

        Kornia spekuloida (jonkinlaisten) kasvisdieettien mahdollisilla haitoilla, kun TIEDÄMME, että suomalaisten keskimääräinen sekaravintodieetti johtaa ylipainoon (sen myötä 2-tyypin diabetekseen), sydän- ja verisuonitauteihin (Suomen yleisin kuolinsyy), suolistosyöpiin jne.

        Suomessa olisi syytä siirtyä huomattavasti kasvisperäisempään ruokavalioon ja siitä hyötyisi niin kansanterveys kuin ympäristökin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kornia spekuloida (jonkinlaisten) kasvisdieettien mahdollisilla haitoilla, kun TIEDÄMME, että suomalaisten keskimääräinen sekaravintodieetti johtaa ylipainoon (sen myötä 2-tyypin diabetekseen), sydän- ja verisuonitauteihin (Suomen yleisin kuolinsyy), suolistosyöpiin jne.

        Suomessa olisi syytä siirtyä huomattavasti kasvisperäisempään ruokavalioon ja siitä hyötyisi niin kansanterveys kuin ympäristökin.

        Ei se liha lihota vaan hiilihydraatit (=sokeriyhdisteet).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se liha lihota vaan hiilihydraatit (=sokeriyhdisteet).

        Voi taivas tätä tiedon tasoa, jolla täällä viisastellaan!


      • Anonyymi

        A 2020 study published in Critical Reviews in Food Science and Nutrition found that people who avoid meat experience significantly higher rates of anxiety and depression. In another study, over 28 percent of meat abstainers had symptoms of depression, compared to just over 16 percent of meat eaters. Similarly, in another study, lifetime anxiety rates were as high as 31.5 percent among meat abstainers, compared to 18.4 percent among meat eaters.

        Plant-based diets, especially vegan ones, often fail to provide key nutrients in bioavailable forms—nutrients the body can easily absorb and use. According to Dr. Georgia Ede, a Harvard-trained psychiatrist specializing in nutritional and metabolic psychiatry, nondairy animal foods such as meat, seafood, and poultry uniquely supply every essential nutrient in forms that the body readily absorbs.

        “Just because a plant food contains a nutrient doesn’t mean you can access it,” she said, adding that compounds in plants (antinutrients) can interfere with absorption, making it harder to obtain key vitamins and minerals from plant-based sources alone.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        A 2020 study published in Critical Reviews in Food Science and Nutrition found that people who avoid meat experience significantly higher rates of anxiety and depression. In another study, over 28 percent of meat abstainers had symptoms of depression, compared to just over 16 percent of meat eaters. Similarly, in another study, lifetime anxiety rates were as high as 31.5 percent among meat abstainers, compared to 18.4 percent among meat eaters.

        Plant-based diets, especially vegan ones, often fail to provide key nutrients in bioavailable forms—nutrients the body can easily absorb and use. According to Dr. Georgia Ede, a Harvard-trained psychiatrist specializing in nutritional and metabolic psychiatry, nondairy animal foods such as meat, seafood, and poultry uniquely supply every essential nutrient in forms that the body readily absorbs.

        “Just because a plant food contains a nutrient doesn’t mean you can access it,” she said, adding that compounds in plants (antinutrients) can interfere with absorption, making it harder to obtain key vitamins and minerals from plant-based sources alone.

        Pitäisi ymmärtää korrelaation ja kausaliteetin ero.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se liha lihota vaan hiilihydraatit (=sokeriyhdisteet).

        Proteiinikin lihottaa jos syö liikaa ja rasvainen liha tietysti vielä enemmän.


    • Anonyymi

      Lihantuottajien epätoivoa.
      HAHAHAHAHA.

    • Anonyymi

      Jokainen kasvispiikki on portti

    • Anonyymi

      Olet mitä syöt jos syöt vihanneksia olet vihannes....

      • Anonyymi

        Kuka haluaa olla teurassika.


    • Anonyymi

      Kannattaa juoda vettä, jossa on liotettu kaurahiutaleita....
      Sitä kutsutaan kauramaidoksi.
      Terveellistä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      195
      2063
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1149
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      805
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      731
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      547
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      532
    Aihe