Eikö ole huono satunnaisluku sellainen irrationaaliluku joka ei ikinä toista itseään.
- Jos sen pystyy tietämään että ei ikinä toista itseään, ei hyvä satunnaisluku.
Hyvä satunnaisluku esim. piin lukusarja joka toistaa välissään vaikka 69 kertaa numeroa 4 jossasin välissä.
Millainen on hyvä satunnaisluku?
5
178
Vastaukset
- Anonyymi
Itselläni on eräänlainen ratkaisu tähän kunnollisiin satunnaislukuihin jota olen testut: nimittäi ottaa satunnaislukuja sääkuvista, helpommi jos ottaisi vaikka lotto-bymerotkin lämpötiloista...
- Anonyymi
Se "ei toista itseään" ei tietenkään tarkoita, että pitkässä satunnaisluvussa ei voisi olla satunnaisuuden vuoksi peräkkäisiä samojen numeroiden toistuvia jaksoja. Niitähän löytyy esimerkiksi piin desimaaleista.
- Anonyymi
awoö ibjub aw hyrry oöösut jörrykke udeasta,,,
- Anonyymi
Riippuu siitä minkälaista jakaumaa haetaan. Hyvänä satunnaislukuna pidetään yleensä normaalijakautunutta joukkoa.
- Anonyymi
On huono satunnaisluku jos se toistaa satunnaisesti siiskin arvattavasti itseään...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723103
- 602814
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322385- 792208
- 602033
- 952016
- 121606
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171567Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301410Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?351398