Minä olen varmasti monelle tuttu kateellisuudesta. Vaikeetahan se on aina katsoa, kun toisilla menee elämässä "liiankin hyvin".
Todellavaikeeta
Katsotteko UMK:ta vai tuletteko kateelliseksi?
37
281
Vastaukset
- Anonyymi
En kattonu. En kattele telkkaa. On muuta tekemistä. Yleensä teen sitä mistä tuun onnelliseksi, eikä tv kuulu niihin.
Jasu- Anonyymi
Ei tv:ssä muuten mitään vikaa, mutta tekee helposti kateelliseksi.
Todellavaikeeta - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
TodellavaikeetaAijaa, mistä moinen johtuu? Mä aika usein taas mietin, että mulla on sentään asiat vielä hyvin, kun nään elämää töllöstä.
Kateus ei ole mulle tuttu tunne. Jotenkin ollu aina selvää, että elän omanlaistani elämää en muitten.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
TodellavaikeetaEn kyllä ymmärrä, miten television katselu aiheuttaa kateutta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aijaa, mistä moinen johtuu? Mä aika usein taas mietin, että mulla on sentään asiat vielä hyvin, kun nään elämää töllöstä.
Kateus ei ole mulle tuttu tunne. Jotenkin ollu aina selvää, että elän omanlaistani elämää en muitten.
Jasu"Aijaa, mistä moinen johtuu? "
Kateellinen olen toki ollut aina, mutta varsinkin 25-30 iässä, kun aloin huomata kuinka surkee olen parisuhdemarkkinoilla. Sen jälkeen alkoi tehdä kipeetä nähdä ihmisiä, joilla menee "liiankin hyvin".
"Kateus ei ole mulle tuttu tunne. Jotenkin ollu aina selvää, että elän omanlaistani elämää en muitten."
On ilman muuta hyvä, jos pystyt tuohon.
Anonyymi kirjoitti:
En kyllä ymmärrä, miten television katselu aiheuttaa kateutta.
No tietysti siksi, koska siellä esiintyy ihmisiä, joilla menee elämässä vähän "liiankin hyvin".
Anonyymi kirjoitti:
TodellavaikeetaMiksi tv tekee kateelliseksi? Nyt pitäis olla hyvät perustelut. Mullakin on vaan 50 tuumanen, en kadehdi naapurin 70:stä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aijaa, mistä moinen johtuu? Mä aika usein taas mietin, että mulla on sentään asiat vielä hyvin, kun nään elämää töllöstä.
JasuElämää töllöstä. Kauniit ja rohkeat, salkkarit? Nekö on "elämää"?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Aijaa, mistä moinen johtuu? "
Kateellinen olen toki ollut aina, mutta varsinkin 25-30 iässä, kun aloin huomata kuinka surkee olen parisuhdemarkkinoilla. Sen jälkeen alkoi tehdä kipeetä nähdä ihmisiä, joilla menee "liiankin hyvin".
"Kateus ei ole mulle tuttu tunne. Jotenkin ollu aina selvää, että elän omanlaistani elämää en muitten."
TodellavaikeetaTietysti pystyy, kun ei kiinnosta yhtään muitten elämä. Omassa ollu aina tekemistä. Ja minusta ihmisissä ei ole mitään kadehdittavaa. Enimmäkseenhän ihmiset pyörii kaiken läyhän ympärillä.
Jasu Anonyymi kirjoitti:
"Aijaa, mistä moinen johtuu? "
TodellavaikeetaEn mä kyllä tosta "parisuhdemarkkinasta" mitään kateutta tuntenut. Mulla oli tossa iässä jo niin paljon töitäkin, etten mitään ees ehtiny aatella. Nyt on tietenkin vähän sellanen olo: tässäkö tää oli. Mutta kaikkee voi vielä kokeilla, opiskelua ym ja mikä parasta, niin vailla mitään painetta.
Mikä siellä uuden musiikin kisoissa herättää kateutta? Miten heillä menee hyvin? Mä ite oon kattellu melodifestivaalia. Mutta en mä sitäkään niin tiiviisti. Lähinnä telkkari yksistään tuolla olkkarissa soi. Kun kalliisti oon joutunu maksaan noista ruotsin kanavista ja joku Vaasalainen näkee ilmatteeksi, on se väärin.
- Anonyymi
Miksi kukaan olisi esiintyjille kateellinen? Sehän olisi ihan hullua, ja jos joku oikeasti olisi, niin mahtaisi olla rasittavaa seuraa. Hae oikeasti apua, jos tunnet kateutta etkä pysty vain nauttimaan esityksestä.
- Anonyymi
Ihme aloitusoletus.
Minusta oli muutama artisti, joiden takia jaksoi kuunnella ja katsoa.
Mutta kyllä ruotsalaiset ovat osanneet tehdä jo vuosia, ellei peräti vuosikymmeniä karsinnoista upeat konsertit. Tyylikästä.
Niistä voisi sanoa, että oh, kade, koska osaavat tehdä s e n.
Vilma - Anonyymi
Mulla alkoi olemaan enenevässä määrin ongelmia kateuden kanssa, kun lähestyin 30 ikää ja huomasin, kuinka markkina-arvo 20-30 vuotiaiden hyvännäköisten naisten silmissä on lähes täysi nolla.
Katso nyt, kuinka tälläkin naisella menee "varsin hyvin".
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/95081186-ee5a-4394-b2ff-fc526ac5036d
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/neea-river-esittaa-umk-kilpailussa-ensimmaista-kertaa-oman-kappaleensa-julkisesti-vahvuuteni-on-lauluaaneni/9079430
On lisäksi vielä hyvännäköinen.
Tämä kateus tosiaan estää mua nauttimasta tai tekee nauttimisen ainakin vaikeammaksi ja nimenomaan nykyajan artisteista.
Toista on nämä huomattavan paljon vanhemmat Euroviisu-kappaleet ja esitykset, kuten esimerkiksi tämä Waterloo. Agneta on kyllä hyvännäköinen.
https://www.youtube.com/watch?v=YFk6-Mn-8yg
Tuosta voit nähdä kuinka naisten koulutus oli vielä "alemmalla tasolla" 70-luvulla.
https://en.wikipedia.org/wiki/Women's_education_in_the_United_States
70-luvulla vaatimukset miehille ei olleet yhtä kovia kuin nyt.
Anonyymi kirjoitti:
Ihme aloitusoletus.
Minusta oli muutama artisti, joiden takia jaksoi kuunnella ja katsoa.
Mutta kyllä ruotsalaiset ovat osanneet tehdä jo vuosia, ellei peräti vuosikymmeniä karsinnoista upeat konsertit. Tyylikästä.
Niistä voisi sanoa, että oh, kade, koska osaavat tehdä s e n.
VilmaNiin, tuo Waterloo on jo joitakin vuosikymmeniä vanha, joten en ole kateellinen.
https://www.youtube.com/watch?v=YFk6-Mn-8yg
Toki hyvää musaakin.
Kateus on joskus sitä kipeimmin haluttua ihailua. Ei passaa väheksyä. Eikä muutenkaan kannata sellaisen tunteen olemassa olemassaoloa kieltää, joka on ihmisen vaikeimpia tunteita ymmärtää ja käsitellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kateus on joskus sitä kipeimmin haluttua ihailua. Ei passaa väheksyä. Eikä muutenkaan kannata sellaisen tunteen olemassa olemassaoloa kieltää, joka on ihmisen vaikeimpia tunteita ymmärtää ja käsitellä.
Juuri näin, esimerkiksi tuo Neea River kolahti minuun heti, mutta toisaalta sitten tämä, kun menee myös elämässä "varsin hyvin". Kyllähän vähintään yhtä hyvännäköisiin naisiin on elämän aikana ihastunut vaikka kuinka monta kertaa, mutta minä en ole kiinnostanut.
Anonyymi kirjoitti:
Juuri näin, esimerkiksi tuo Neea River kolahti minuun heti, mutta toisaalta sitten tämä, kun menee myös elämässä "varsin hyvin". Kyllähän vähintään yhtä hyvännäköisiin naisiin on elämän aikana ihastunut vaikka kuinka monta kertaa, mutta minä en ole kiinnostanut.
TodellavaikeetaSiis onhan se toki hyvä asia, jos elämässä menee hyvännäköisellä naisella muutenkin hyvin, mutta jos tulis tilaisuus tutustua, tulee helposti juuri näitä riittämättömyyden tunteita.
Anonyymi kirjoitti:
Siis onhan se toki hyvä asia, jos elämässä menee hyvännäköisellä naisella muutenkin hyvin, mutta jos tulis tilaisuus tutustua, tulee helposti juuri näitä riittämättömyyden tunteita.
TodellavaikeetaNiin ja sitten nämä riittämättömyyden tunteet aiheuttavat sitä mököttämistä. Erityisen kivuliasta olisi tilanteet, jossa olisin tutustumassa vähintään yhtä hyvännäköiseen naiseen kuin Neea River ja näkisin, että naisella sujuu keskustelu jonkun komean miehen kanssa vähän "liiankin hyvin".
Todellavaikeeta Anonyymi kirjoitti:
Niin ja sitten nämä riittämättömyyden tunteet aiheuttavat sitä mököttämistä. Erityisen kivuliasta olisi tilanteet, jossa olisin tutustumassa vähintään yhtä hyvännäköiseen naiseen kuin Neea River ja näkisin, että naisella sujuu keskustelu jonkun komean miehen kanssa vähän "liiankin hyvin".
TodellavaikeetaHelposti tuolla ajattelulla jo karkoitat kiinnostuneen henkilön kauaksi sinusta.
- Anonyymi
Haaveilija39 kirjoitti:
Helposti tuolla ajattelulla jo karkoitat kiinnostuneen henkilön kauaksi sinusta.
Tiedän, mutta mikä neuvoksi, jos kiinnostuminen aiheuttaa helposti riittämättömyyttä.
Jos mä olen ollut joskus kiinnostunut jostakin naisesta, mua erittäin paljon häiritsee naisen kaikki "epämääräiset" mieskamut.
Anonyymi kirjoitti:
Niin ja sitten nämä riittämättömyyden tunteet aiheuttavat sitä mököttämistä. Erityisen kivuliasta olisi tilanteet, jossa olisin tutustumassa vähintään yhtä hyvännäköiseen naiseen kuin Neea River ja näkisin, että naisella sujuu keskustelu jonkun komean miehen kanssa vähän "liiankin hyvin".
TodellavaikeetaNo. Jaa.
Kaunoin oli Nelli Matula.
Neean tapaisia on kymmenessä tusina.
Pakkelit ja hiuslisät ja sopivat vermeet. Monikin muuttuisi joksikin muuksi.
Naamiot?
Vilma - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiedän, mutta mikä neuvoksi, jos kiinnostuminen aiheuttaa helposti riittämättömyyttä.
Jos mä olen ollut joskus kiinnostunut jostakin naisesta, mua erittäin paljon häiritsee naisen kaikki "epämääräiset" mieskamut.
TodellavaikeetaSivusta totean, että tuo on ihan sinun oma ongelmasi. Ei kenenkään muun tarvitse sen takia omaa elämäänsä pilata, että sinulla on "riittämättömyyden tunteita".
Mä en oikeastaan mitään muuta niin paljoa miehen käytöksessä, kuin tyhjänpäiväistä mustasukkaisuutta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
TodellavaikeetaNooh, sellaista se. Aina sitä nainenkin tuntee riittämättömyyttä. Maailma on täynnä kauniita naisia ja miehen pää saattaa pyöriä kuin tuuliviiri.
Ei auta kuin halkaista paita napaan asti auki, vetää polvisaappaat ja toivoa että se mies olisi edes vähän mustasukkainen naisensa herättämästä huomiosta.
Aika usein on niin, ettei se oma naisystävä vaikuttaa tylsältä naapurintytöltä ja se joku toinen kaunotar on paljon kiinnostavampi ja innoittavampi.
Mököttäminen estää naista loistamasta, vaikka oletkin sisimmältäsi oikeaa puolisoainesta. Hankala yhtälö, jos ei osaa hyödyntää naisen hyötyarvoa. Kaunis puoliso saa yleensä naiset kiinnostumaan miehestä. Se on sikayhtälö, joka tekee naisesta outsiderin omasta elämästään.
Olisitko mieluummin kaunis nainen? :)
- Anonyymi
Katsoin, eikä aiheuta kyllä mitään kateuden kaltaista tunnetta. Mitä mä heiltä kadehtisin, kun ei siellä ole mitään sellaista, mitä minä haluaisin?
- Anonyymi
Eikö tälläkin naisella mene elämässä "varsin hyvin" ja on vielä hyvännäköinenkin.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/neea-river-esittaa-umk-kilpailussa-ensimmaista-kertaa-oman-kappaleensa-julkisesti-vahvuuteni-on-lauluaaneni/9079430
Anonyymi kirjoitti:
Eikö tälläkin naisella mene elämässä "varsin hyvin" ja on vielä hyvännäköinenkin.
TodellavaikeetaSehän on hyvä, että hänellä menee hyvin. En ole lainkaan kiinnotunut hänen alastaan, joten mikään mitä hän saa, ei ole lainkaan pois minulta. Mä en näe mitä syytä mulla vois olla kateuteen häntä kohtaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sehän on hyvä, että hänellä menee hyvin. En ole lainkaan kiinnotunut hänen alastaan, joten mikään mitä hän saa, ei ole lainkaan pois minulta. Mä en näe mitä syytä mulla vois olla kateuteen häntä kohtaan.
Pikemmin voisin ehkä hakea inspiraatiota tai vaikka yhteistyötä, jos hänen tyylisensä musiikki sopisi johonkin minun juttuuni.
- Anonyymi
En oikein jaksa katsella iloisia ja onnellisia ihmisiä. Varmaan se on kateutta kun omassa elämässä ei ole juuri mitään varsinaisia iloja.
- Anonyymi
Mä hyvin ymmärrän tuon ajatuksen. Ja vielä hyvännäköisiä, joita itse ei ole koskaan elämän aikana saanut ainakaan 20-30 v naisia. Ehkä yhden kanssa mulla on ollut säätöä ja oli hyvännäköinen, mutta eihän siitä mitään tullut. Molemmat oltiin silloin alle 30 v.
Ok, Neea River on jo 30 iän ylittänyt, mutta ei kuitenkaan lähelläkään 40 ikää, Neea River on hyvännäköinen ja hänellä menee elämässä "varsin hyvin".
Kyllähän sitä on vaikka millä mitalla tullut siinä 20-30 iässä ja sen jälkeenkin yritettyä vähintään yhtä hyvännäköisiä naisia, mutta kukaan ei ole ollut kiinnostunut. Ei ainakaan nämä 20-30 vuotiaat, enkä muista, että kukaan 30-35 vuotiaskaan hyvännäköinen nainen olisi ollut koskaan kiinnostunut minusta. Kuten sanoin, yhden hyvännäköisen alle 30 v naisen kanssa oli säätöä, kun itsekin olin alle 30, mutta eipä ole juurikaan ollut säätöä 30-35 vuotiaiden hyvännäköisten naisten kanssa, Ainiin nyt muistan, että ehkä yhden, mutta eihän siitäkään mitään tullut. Itsekin olin silloin vähän 30 iän ylittänyt.
Todellavaikeeta
- Anonyymi
En ole ikinä kattonut umkia, paitsi kun ekan kerran tuli umkina, pari laulua ja siihen jäi. En ole mitään menettänyt.
- Anonyymi
Katsoin ja pidin tosi paljon Goldlockin esityksestä. Olin tosi innostunut, että oli tarjoll jotain uutta tunkkaiseen tisinakaunottarien esittelyn sijaan. On toki todettava, että kaikki osallistujat olivat taitavia.
Mites itse? Tunsitko harmia naisten pätevyydestä ja taidoista? Costee oli mielestäni seuraavaksi paras. Voittaja shokeerava ja muita ei erota toisistaan. Goldlockin tiimi oli söpö töpinöissään. Juuri oikeanlaista intoa jota rakastan katsoa.- Anonyymi
Tarkoitin tusinakaunotar.
Minulle se tarkoittaa, että kaikki samantyylisiä ja tämänhetkisten kauneusihanteiden mukaan laitettuja, eivätkä erotu toisistaan, niin että jäisi jotain persoonallisuudesta käteen.
- Anonyymi
Ei vois vähempää kiinnostaa.
- Anonyymi
Matulan avoimesta rintamuksesta tykkäsin:)
AV Olen kateellinen vain niille ihmisille, jotka voittavat eurojackpotissa satoja miljoonia.
- Anonyymi
En ole kateellinen ja miksi olisinkaan. Euroviisut ovat vain kärsineet inflaation jo ajat sitten. Tyhjänpäiväistä musikkia, joka suurelta osin unohtuu heti kisojen jälkeen. Pelkkää pinnallista teatteria. Tämä tietysti makuasia.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä372929- 622304
- 1732285
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?331988- 141340
Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411336Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?221333- 101214
- 111194
- 221191