Moni ajattelee, että eroamalla lasten isästä/äidistä pääset eroon ihmisestä, joka saa sinut voimaan pahoin.
Jos lapsesi on alaikäisiä, et pääse. Jos toinen ei sitten vaan luovu huoltajuudestaan tms.
Erosin lasteni äidistä 2014. Ja tähän päivään asti olen yhä kärsinyt sen ihmisen toimista. Jos en itseäni kohtaan, niin lapsiani kohtaan. Jälkimmäinen sattuu eniten, koska rakastan lapsiani.
Tänään vihdoin... monen monimutkaisen jutun jälkeen tajusin, ettei minun tarvitse enää pitää mitään yhteyttä siihen ihmiseen. Saan sanoa sen hänelle ja lopulta vaikka estää hänet, jos ei enää sanaa usko. Nyt on lopullisen eron aika todellakin.
Minun lapset on jo sikuisia, he hoitavat hyvin asioitaan ja pyytävät apua jos tarvitsevat. Luotan heihin. Heidän ja heifän äidin väliset jutut ei kuulu minulle enää pätkääkään. He osaavat kyllä itse hoitaa ja apua voi minulta aina kysyä.
Voin nyt todellakin työntää tuon yhden ihmisen menemään. Tänään tuli se raja vastaan.
Nyt meen kauppaan.
Lopullinen ero.
18
317
Vastaukset
- Anonyymi
Minulla tuli raja vastaan jo erotessa. Pidin niin vähän yhteyksiä exään kuin mahdollista.
- Anonyymi
Varsin hyvin pääsee. Aina voi pitää yhteydenpidon puhtaasti lasten asioihin liittyvänä, eikä lähteä olleenkaan mukaan mihinkään muuhun.
- Anonyymi
Hyvä Disse!
Minusta kuulostaa, että et ollut päässyt erosta yli, vaan roikuit exässä. Hyvä jos viimeinkin tajusit päästää irti.
- Anonyymi
Onnea eikö helpotakin oloa voit vihdoin yrittää elää elämääsi kun siihen kykenemätön ihminen ei sitä enää häiritse
- Anonyymi
Vaikea sanoa vielä...
Tätä on jatkunut niin pitkään, eritavoin ja asteittain, etten vielä tiedä?
Mutta oivallus tuntui loogiselle ja fiksulle.
- Anonyymi
Mjoo, itse taas ajattelen niin että en eroa ellen voi oikeasti ihan hemmetin pahoin. Ja sittenkin osasyy on varmaan minussakin, jos niin käy.
Enkä halua lasten iskästä ikinä eroon niin kauan, kun hän ei ryhdy väkivaltaiseksi, juopoksi tai roistoksi. Aion olla vähintäänkin aina hänen kaveri, jos en kumppani. Onhan hän kahden niin ihan lapsen iskä ja mahdollistanut minun tulla äidiksi. ❤️
Ymmärrän silti, että kaikilla ei ole toivoakaan jäädä mihinkään väleihin eron jälkeen. 😢
Itse pyrin käyttäytymään niin, ettei pala sillat.
Jasu - Anonyymi
Kun elää elämäänsä, niin kaikenlaista sieltä tarttuu mukaan.
xLiner- Anonyymi
Niin. Haluankin jättää jo kaiken sen mitä oli, nyt oikeasti taakse. Mun ei tarvitse enää velloa mitään.
Toivottavasti tää menisi hirnosti läpi... ei haluis mitään draamaa... tässä on jo sitä tullut nähtyä omiks tarpeiks...
Nyt oon kuitenkin asiallisesti sanonut kaiken ja ihsn nätisti. Nyt en sano enää mitään. Ei tarvitse.
Loput hoidan estämällä tarvittaessa ja jos vielä jotain tulee, niin sitten jotain lakipuolen hommaa.... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin. Haluankin jättää jo kaiken sen mitä oli, nyt oikeasti taakse. Mun ei tarvitse enää velloa mitään.
Toivottavasti tää menisi hirnosti läpi... ei haluis mitään draamaa... tässä on jo sitä tullut nähtyä omiks tarpeiks...
Nyt oon kuitenkin asiallisesti sanonut kaiken ja ihsn nätisti. Nyt en sano enää mitään. Ei tarvitse.
Loput hoidan estämällä tarvittaessa ja jos vielä jotain tulee, niin sitten jotain lakipuolen hommaa....Okei. Pska homma että noin ikäväksi pääsi. Mutta joo, seuransa saa valita. Aikuisilla lapsilla sama, ei ole mikään pakko pitää elämässään vanhempaa joka aiheuttaa liikaa ongelmia.
Jos on draamailuun taipuvainen niin ihan varmasti saat kokea vielä näytöksen jos toisenkin.
Joskus exäksi joutunut otti mukaansa kaikenlaista arvokasta mikä ei ollut hänen. Odotti tietysti, että otan yhteyttä siitä asiasta, oikein kunnon draamailija se tyyppi. En koskaan ottanut yhteyttä enää, uusia tavaroita saa rahalla. Ihmisistä paljastuu mitä törkeimpiä puolia kun joutuvat heikoille.
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Okei. Pska homma että noin ikäväksi pääsi. Mutta joo, seuransa saa valita. Aikuisilla lapsilla sama, ei ole mikään pakko pitää elämässään vanhempaa joka aiheuttaa liikaa ongelmia.
Jos on draamailuun taipuvainen niin ihan varmasti saat kokea vielä näytöksen jos toisenkin.
Joskus exäksi joutunut otti mukaansa kaikenlaista arvokasta mikä ei ollut hänen. Odotti tietysti, että otan yhteyttä siitä asiasta, oikein kunnon draamailija se tyyppi. En koskaan ottanut yhteyttä enää, uusia tavaroita saa rahalla. Ihmisistä paljastuu mitä törkeimpiä puolia kun joutuvat heikoille.
xLinerJoo. Tämä on mutkikas juttu... mutta ymmärrän nyt sen paremmin...
Rajojen vetoahan tämäkin on. Yksi piirretty rajaviiva lisää... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Okei. Pska homma että noin ikäväksi pääsi. Mutta joo, seuransa saa valita. Aikuisilla lapsilla sama, ei ole mikään pakko pitää elämässään vanhempaa joka aiheuttaa liikaa ongelmia.
xLinerTuo mies ei ole mies, miehestä kaukana.
Naiset eivät wittuile todellisille miehille, ei ole tarvetta tehdä sitä.
Itsekkyys paistaa läpi, "tarve olla parempi mitä vastapuoli", ja sen kyllä huomaa.
Itse olen nöyrä, naiset ovat yleensä parempia mitä itse olisin ollut.
Tehtävä elämässä on lähinnä hyvittää:)
AV - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo mies ei ole mies, miehestä kaukana.
Naiset eivät wittuile todellisille miehille, ei ole tarvetta tehdä sitä.
Itsekkyys paistaa läpi, "tarve olla parempi mitä vastapuoli", ja sen kyllä huomaa.
Itse olen nöyrä, naiset ovat yleensä parempia mitä itse olisin ollut.
Tehtävä elämässä on lähinnä hyvittää:)
AVKuinkas paljon sinä olet taas ehtinyt jo ryyppäämään? Tämähän on nykyään varsinainen räkälä vkl iltaisin.
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuinkas paljon sinä olet taas ehtinyt jo ryyppäämään? Tämähän on nykyään varsinainen räkälä vkl iltaisin.
xLinerTuskin on sellainen, jos joku ottaa jotain ja käyttäytyy hyvin en ole mikään messias sellaista toisilta kieltämään. En voi asettua toisten ihmisten asemaan. Jos tykkään istua iltaisin kiikustuolissa sukkaa neuloen, en odota samaa toisilta. Olisihan maailmassa liikaa villasukkia...
AV - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuinkas paljon sinä olet taas ehtinyt jo ryyppäämään? Tämähän on nykyään varsinainen räkälä vkl iltaisin.
xLinerDisseltä kysyt?
- Anonyymi
Erot voivat olla hyvinkin erilaisia.
Joskus erotaan mitättömistä syistä, joskus syyt ovat sellaisia että kannattaa erota molempien osapuolten hyvinvoinnin varmistamiseksi, etenkin jos suhteessa olisi lapsia. Vanhempien pahoinvointi heijastuu lapsiin, sille ei voi mitään kun lasten antennit ovat kirkkaat ja terävät.
Itselläni on ns. pehmeitä eroja. Kummallakaan osapuolella ei ole ihokarvat pystyssä, aikuisten eroja jossa on jo nähty vaikka mitä.
Tärkeintä pehmeissä eroissa on ajatella vastapuolen hyvinvointia ja antaa tilaa.
Ajan saatossa tulee vahva kumppanuus, vaikkei peti pölise:)
Mjoo, ei ainakaan kovin usein.
Tärkeintähän on ajatella lapsia ja niiden hyvinvointia, unohtaa itsekkyys koska kyllä ex-naista pitää tukea vahvasti jotta lapsilla olisi helpompi elämä. Kun äiti voi hyvin, voivat lapsetkin hyvin.
AV Nonii. Itselläni raja on siinä kun puolustaa esim henkilö joka hajottanut perheeni vähän liiankin paljon. Mieluusti jätän sen sitten sen sylikoiraksi eikä minua sitten enää merkkaa mutta lapsista en taistele luovutan mieluusti että joutuu väen väkisin jokin jolla takaisin henkilöä kaipaan toivoisin että saisi niin inhoksi siinä vaiheessa ettei ikävä tule.
En näe elämää roikkua sitten edes sovinnon takia. Minusta rankinta vain vähän nähdä lasta ja esim lapseni on kokenut ero perheen ilman että olen eronnut edes minun lapset ei pidetty koskemattomina vaab henkisen väkivallan harjoittelijat ne on- Anonyymi
Jonkinsortin narsistista käytöshäiriötä kenties?
Toivottavasti saat asiat kuntoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 683219
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753087Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.682952On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662621Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442132- 611699
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251667Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181649- 351645
- 591576