Eli eilisessä Hesarissa kerrotaan Ristosta joka ei oo koskaan seurustellu. Ja siinä on aika hurjia lukuja, että 30-39 vuotiaista miehistä 20 prosenttia ei harrasta seksiä ollenkaan ja täysi ikäisistä miehistä 14 prosenttia ei oo ollut koskaan missään suhteessa. Toi risto ei Hesarin mukaan oo koskaan suudellu eikä pitäny kädestä kiinni. Että aikalailla samalla lailla kun mä. mutta siihen ne yhtäläisyydet loppuu. Toisaalta vaikutta aika tylsältä mieheltä, on paljon kotona, työskentelee bussi kuskina ja kämppäkin on aika perus. Tekee kuitenkin you-tube videoita että se taas on yhtäläistä. Oisko näissä sellasia juttuja mikä karkottaa naiset? mites teillä muilla?
Sorry tuli tää alotus vähän myöhässä, oisin luullu että joku muu sen tekis. Meillä posteljooni nukku eilen pommiin ja toi eilisen PAPERI lehden vasta tänään. Ja vasta nyt illalla ehdin lukeen ton eilisen lehden B osan.
Liian tavallinen ei koskaan seurustellu
187
1357
Vastaukset
- Anonyymi
Luin hiukan netistä, mutta en paljon pystynyt. Edellyttäisi rekisteröitymistä.
Juu niin on. Ikävä kyllä, joutuu lukeen jossain kirjastossa tai R kioskilla. Enemmänkin mä noita lukuja tossa ällistelin. Ja se mitä siinä vielä todettiin että mitä nuorempi ikä luokka niin sitä pienempi osa on parisuhteessa.
- Anonyymi
Itse en lukenut, mut luottamuksen puutteella muita kohtaan voi olla suuri syy sille, et pysyy sinkkuna? On kohdannut vähemmän mieleisiä ihmisiä ja todennut itselle sen, että helpommalla pääsee sinkkuna. Väärin ymmärretty ja riittämättömyyden tunteen omaavana, ei halua haastaa, koska pelkona on aina, että se voi heikentää nykytilannetta vielä entisestään. Sivusta totean.
Anonyymi kirjoitti:
Itse en lukenut, mut luottamuksen puutteella muita kohtaan voi olla suuri syy sille, et pysyy sinkkuna? On kohdannut vähemmän mieleisiä ihmisiä ja todennut itselle sen, että helpommalla pääsee sinkkuna. Väärin ymmärretty ja riittämättömyyden tunteen omaavana, ei halua haastaa, koska pelkona on aina, että se voi heikentää nykytilannetta vielä entisestään. Sivusta totean.
Mulla ei ikävä kyllä oo sitä lehteen nyt tässä. Mutta muistaakseni tossa jutussa, niin ei siinä kait ollut luottamuksen puutetta. Paitsi pettymyksiä niiden deittisovellusten kansa. Jostain hänen itseluottamus oli murentunut.
- Anonyymi
JeroP kirjoitti:
Juu niin on. Ikävä kyllä, joutuu lukeen jossain kirjastossa tai R kioskilla. Enemmänkin mä noita lukuja tossa ällistelin. Ja se mitä siinä vielä todettiin että mitä nuorempi ikä luokka niin sitä pienempi osa on parisuhteessa.
No onko se ihme kun yhä enemmän siirrytty sosiaaliseen (?) mediaan niin kuin tämä Suomi24. Missä ihmiset enää livenä tapaa muualla kuin työpaikalla. Ja jos ammatti on bussikuski niin naisia näkee vaan matkustajina eikä niiden kanssa jutella.
Näin naisena mutta tällaisena vähän introverttina ei hirveesti haittaa jos ei miehet pörrää liiallisuuksiin asti ympärillä. Minua kiinnostaisi kyllä löytää joku mukava ja älykäs (ehdottomasti älykäs) mies mutta mistäs niitä löytyy. Huomaan että sellaiset tyhmemmän sorttiset pyörii ympärillä eikä ne kiinnosta. Joku esim. it-alalla toimiva fiksu mies ois ihan best. Missä sellaisiin voi tutustua? - Anonyymi
JeroP kirjoitti:
Mulla ei ikävä kyllä oo sitä lehteen nyt tässä. Mutta muistaakseni tossa jutussa, niin ei siinä kait ollut luottamuksen puutetta. Paitsi pettymyksiä niiden deittisovellusten kansa. Jostain hänen itseluottamus oli murentunut.
Ihmisillä tulee erehdyksiä, varsinkin jos haluaa uskoa omalle kohdalle aina liian hyvää tapahtuvaksi, pelkäämättä riskejä, joita ottaa, tiedostamatta riskeistä (hyvä uskoisuus)? Tällaisesta helposti syntyy sitä luottamuksen puutetta muita kohtaan.
Anonyymi kirjoitti:
No onko se ihme kun yhä enemmän siirrytty sosiaaliseen (?) mediaan niin kuin tämä Suomi24. Missä ihmiset enää livenä tapaa muualla kuin työpaikalla. Ja jos ammatti on bussikuski niin naisia näkee vaan matkustajina eikä niiden kanssa jutella.
Näin naisena mutta tällaisena vähän introverttina ei hirveesti haittaa jos ei miehet pörrää liiallisuuksiin asti ympärillä. Minua kiinnostaisi kyllä löytää joku mukava ja älykäs (ehdottomasti älykäs) mies mutta mistäs niitä löytyy. Huomaan että sellaiset tyhmemmän sorttiset pyörii ympärillä eikä ne kiinnosta. Joku esim. it-alalla toimiva fiksu mies ois ihan best. Missä sellaisiin voi tutustua?Kai heitäkin jossain liikkuu, ei kai hekään yötä päivää töitä tee, vaikka usein siltä näyttää.
Tää oli joskus mun suosikki biisi.
https://www.youtube.com/watch?v=G-3YxlZIhus
Mitä taas tähän suomi24 tulee, niin mun mielstä tää on hyvä. Täältä on saanu apua, niin höyläpenkin haan etsintään, lipaston valintaan tai pukeutumisen neuvontaan. Sais aikamoisen soittokierroksen tehdä että noin suuren määrän vastauksia ois saanu.
- Anonyymi
En ole kyllä asiantuntija, mutta heikosta kokemuksestani huolimatta eniten tulosta on tuottanut miehen aloitteellisuus. Se on ollut mukavaa tai hämmentävän järkyttävää. Siitä voi päätellä, että joskus onnistuu ja joskus taas ei. Useinmiten ei, koska kokemuksia on niin vähän, mutta riittävästi.
Juu tää Risto kokee tän kiinnostumattomuuden olevan persoonattomuuden, ammatin ja ulkonäön yhdistelmästä. Ja siitä hänelle kuulemma kertyny itsetunto ongelmia.
- Anonyymi
JeroP kirjoitti:
Juu tää Risto kokee tän kiinnostumattomuuden olevan persoonattomuuden, ammatin ja ulkonäön yhdistelmästä. Ja siitä hänelle kuulemma kertyny itsetunto ongelmia.
Eihän se pidä paikkaansa. Miehelle tarvitaan vain riittävästi uskallusta eponnistua. Määrä korvaa laadun.
Nainen voi epäonnistua monessa muussa, mutta aloitteellisuus ei ole koskaan kuulunut repertuaariin. - Anonyymi
JeroP kirjoitti:
Luulisin että suurin syy on heikko itsetunto. Onko ollut koulukiusaamista esim. se voi vaikuttaa aikuisena ettei oikein hyväksy itseään. Naisia on ihan yhtä lailla moneen junaan mutta ehkä ne toiveet vastakkaisen sukupuolen ominaisuuksista näin some aikana on myös muuttuneet. Tai näinhän sitä väitetään että kauniita nuoria naisia täynnä oleva some raakkaa ne vähemmän kauniit naiset pois mutta toisaalta niille vähemmän komeille miehille he olisivat ne juuri sopivat. Vakka kantensa valitsee näin se menee.
Anonyymi kirjoitti:
Luulisin että suurin syy on heikko itsetunto. Onko ollut koulukiusaamista esim. se voi vaikuttaa aikuisena ettei oikein hyväksy itseään. Naisia on ihan yhtä lailla moneen junaan mutta ehkä ne toiveet vastakkaisen sukupuolen ominaisuuksista näin some aikana on myös muuttuneet. Tai näinhän sitä väitetään että kauniita nuoria naisia täynnä oleva some raakkaa ne vähemmän kauniit naiset pois mutta toisaalta niille vähemmän komeille miehille he olisivat ne juuri sopivat. Vakka kantensa valitsee näin se menee.
Juu ihan mielenkiintoinen teoria. Mutta jotenkin tuntus että näin somen aikana, niin ihmiset pystyis tasasemmin tuomaan esille osaamistaan. Esimerkiksi videoiden välityksellä. ja niinhän Ristokin on tehny. Paljon on nähtävää ja koettavaa, kun ihmiset tuottavat itse, ei ole enää yle joka määrää mistä ollaan kiinnostuneita. Mä itekin aikoinaan kun kuvasin, niin pöytälaatikkoonhan ne meni, ei ollu mitään kanavia jakaa. Nyt vasta jälkikäteen on voinut.
- Anonyymi
Aina se ei riitä vaikka olisi oma itsensä. En sanoisi että ikisinkkuus johtuisi siitä että olisi itse kykenemätön ihastumaan tai rakastumaan toiseen. Vahvat tunteet rampauttavat introvertit ja ujot persoonat, jolloin kiinnostavien tapausten lähestyminen helposti estyy. Ehkä osa ihmisistä ei vain tajua kuinka niiden sosiaalisten soidinmenojen kuuluisi mennä. Itse en ainakaan tajua sitä maailmaa ja ypöyksin tässä ollaan. Mulla on silti vahva psyyke eli en murru mieleltäni helposti. Tämähän on oikeastaan elämäntapa, tuttua ja turvallista 😂.
Juu ja Ristokin kertoo, että miesten kanssa on puhelias savolainen, mutta naisten kanssa ujo.
Mitä tulee noihin soidin menoihin, niin en itekään ymmärrä niitä, eikä paljoo kiinnosta, jos se on niistä kiinni, niin olkoon.- Anonyymi
JeroP kirjoitti:
Juu ja Ristokin kertoo, että miesten kanssa on puhelias savolainen, mutta naisten kanssa ujo.
Mitä tulee noihin soidin menoihin, niin en itekään ymmärrä niitä, eikä paljoo kiinnosta, jos se on niistä kiinni, niin olkoon.Soidinmenoistahan se taitaa sullakin olla kiinni ettet ole kumppania saanut.
Että pitäisi alkaa kiinnostamaan.
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Soidinmenoistahan se taitaa sullakin olla kiinni ettet ole kumppania saanut.
Että pitäisi alkaa kiinnostamaan.
xLinerMietin että jos toinen ei saa mistään vihjettä että toinen olis kiinnostunut muutenkin kuin kaverina, eihän se mihinkään etene. Ei välttämättä synny sitä ihastumisen tunnetta ja jos sitten alkaa ehdottelemaan suoraan jotain niin aika varmasti saa kieltävän vastauksen.
xLiner Anonyymi kirjoitti:
Mietin että jos toinen ei saa mistään vihjettä että toinen olis kiinnostunut muutenkin kuin kaverina, eihän se mihinkään etene. Ei välttämättä synny sitä ihastumisen tunnetta ja jos sitten alkaa ehdottelemaan suoraan jotain niin aika varmasti saa kieltävän vastauksen.
xLinerMä arvelen, että toi pariutumattomuus johtuu siitä ihan yleisestä yhteisöllisyyden katoamisesta. Siitä että ihmiset puhuu niin vähän enää toisilleen. Omassa lapsuudessani ei ollut mitenkään erikoista puhua vieraalle. Toi minkä Mä oon huomannu, että kun ihmiset pelästyy, niin ilmeisesti estot häviää. Kävi just yhellä autiotalolla. Oli joku toinenkin kattelemassa paikkoja ja kun yllättäen tuli vartija tyhjentään paikkaa, niin kun käveltiin pois, niin olikin tosi puhelias. Ja vaikka nyt ite sanonkin ja tietenkin mullakin on puutteita, mutta yleensä oon aika hyvä rauhoittelemaan ihmisiä.
- AnonyymiUUSI
JeroP kirjoitti:
Mä arvelen, että toi pariutumattomuus johtuu siitä ihan yleisestä yhteisöllisyyden katoamisesta. Siitä että ihmiset puhuu niin vähän enää toisilleen. Omassa lapsuudessani ei ollut mitenkään erikoista puhua vieraalle. Toi minkä Mä oon huomannu, että kun ihmiset pelästyy, niin ilmeisesti estot häviää. Kävi just yhellä autiotalolla. Oli joku toinenkin kattelemassa paikkoja ja kun yllättäen tuli vartija tyhjentään paikkaa, niin kun käveltiin pois, niin olikin tosi puhelias. Ja vaikka nyt ite sanonkin ja tietenkin mullakin on puutteita, mutta yleensä oon aika hyvä rauhoittelemaan ihmisiä.
En pidä itseäni edes kovin sosiaalisena, ja silti juttelen usein ihan ventovieraidenkin ihmisten kanssa vaikka mistä. En koe että kyse olis yhteisöllisyydestä. Niistä jutusteluista ei taatusti seuraa mitään suhteita 😄
Kyllä kuule ne soidinmenot on opeteltava jos haluaa kumppanin. Pieni mahku on toki siihen että löytää vaikka netistä toisen pökkelön jolla ei ole koodattuna perimään lisääntymisohjeita ja saa hänestä ymmärtävän kumppanin. Pidän sulle peukkuja parinhakuun!
xLiner
- Anonyymi
Syitä sinkkuuteen on tietenkin yhtä monta kuin on sinkkujakin; kaikki erilaisia.
Mutta omasta kokemuksesta voin sanoa, että jokaisen parisuhteen alkaminen omalla kohdalla on vaatinut omaa aktiivisuutta runsaasti. Ei ne naiset itsekseen syliin tule.
Nykyisin en ole enää yhtä aktiivinen, koska tässä iässä nautin omasta ajasta ja omista tavoistani. Naisen pitäisi olla sitten vallan ihana pakkaus, että viitsisin vaivautua. Ehdokkaita kyllä ilmestyy tarjolle, mutta siitä huolimatta eteneminen suhteeseen vaatisi aktiivisuutta niin kuin aina.Niinhän ne erilaisia. Mä kannattaisin ainakin silleen että se kohtaaminen tapahtuisi jotenkin luonnostaan. En ainakaan ite jaksais alkaa väkisin vääntää.
- Anonyymi
JeroP kirjoitti:
Niinhän ne erilaisia. Mä kannattaisin ainakin silleen että se kohtaaminen tapahtuisi jotenkin luonnostaan. En ainakaan ite jaksais alkaa väkisin vääntää.
Tossa mietin ett mitenkähän olis erilaiset kerhot esim? Siellä pääsee luonnostaan juttelemaan muiden kanssa ja samalla jo ne kiinnostuksen aiheet olis samanlaiset joten ehkä muukin osa persoonaa sopis yhteen?😊
Anonyymi kirjoitti:
Tossa mietin ett mitenkähän olis erilaiset kerhot esim? Siellä pääsee luonnostaan juttelemaan muiden kanssa ja samalla jo ne kiinnostuksen aiheet olis samanlaiset joten ehkä muukin osa persoonaa sopis yhteen?😊
Se ooskin hyvä. Jossain käsityöjutussa on hiljasempienkin helppo puhua. Konkreettista puheaihetta, ei tarvi hatusta vetää. Ei tommosessa baariympäristössä oikeen mitään keksi. Eihän siellä taustahälyn takia ees kuule mitään.
On kovin surullista ajatella, miten moni ihminen toivoisi löytävänsä parisuhteen, mutta ei sellaista syystä tai toisesta löydä. Sinkkuna olemisessa ei tietenkään ole mitään väärää ja sinkkuna voi elää täysipainoista ja onnellista elämää, mutta jos on kaipuu toisen ihmisen lähelle, niin sitä aukkoa on mahdotonta täyttää millään muulla.
Moni tällainen henkilö, joka on mediassa avautunut yksinäisyydestään ja toiveestaan löytää kumppani, vaikuttaa ihan fiksulta ja mukavalta ihmiseltä. En näe ulkonäönkään olevan mikään este. Suurin syy siihen, ettei ketään oikein tunnu löytyvän tuntuu olevan kohtaamattomuus. Moni kertoo, ettei uskalla lähestyä ketään ja että juttelu koetaan vaikeaksi ja se on mielestäni suurin ongelma, sillä jollei ole kohtaamisia, ei ketään voi löytyäkään.
Valitettavasti yhä nykyäänkin lähestyminen jää usein miehen vastuulle. Esim minä en ole eläissäni lähestynyt kuin yhtä miestä ja sekin vasta sen jälkeen, kun mies oli osoittanut selvää kiinnostusta minua kohtaan. Pakit olen antanut varmaan sadoille. Vaatii mieheltä melkoisen hyvää itsetuntoa uskaltaa lähestyä naisia, vaikka todennäköisesti tuleekin torjutuksi. Jos on luonteeltaan ujonpuoleinen eikä muutoinkaan kovin sosiaalinen, niin yhteyden luominen toiseen ihmiseen on takuulla vaikeaa. Ainoa tapa on silti vain laittaa itsensä alttiiksi ja uskaltaa ottaa se ensimmäinen askel. Netissä tutustuminen voi madaltaa kynnystä ja nettideittailu voi olla monelle helpompi tapa aloittaa tutustuminen, vaikka netissä on tietty ne omat ongelmansa.Onhan se surullista. mutta näitä mitä ite oon lukenu, niin mun mielestä he on jotenkin jumittuneet tilanteeseen.
Elämässä on kuitenkin niin monia osa-alueita. Ei niillä kaikilla voi menestyä, siinä loppuis jo aika.
Tosta nettihommasta en mitään ymmärrä. Yhessä olin. Luin niitä profiileja ja mietin pään ympäri. Sitten kirjotin kahdelle viestin. Toinen oli roikkunu siellä useita vuosia, etten ees odottanu vastausta. Toisen kanssa useemman viestin kirjoittelin.JeroP kirjoitti:
Onhan se surullista. mutta näitä mitä ite oon lukenu, niin mun mielestä he on jotenkin jumittuneet tilanteeseen.
Elämässä on kuitenkin niin monia osa-alueita. Ei niillä kaikilla voi menestyä, siinä loppuis jo aika.
Tosta nettihommasta en mitään ymmärrä. Yhessä olin. Luin niitä profiileja ja mietin pään ympäri. Sitten kirjotin kahdelle viestin. Toinen oli roikkunu siellä useita vuosia, etten ees odottanu vastausta. Toisen kanssa useemman viestin kirjoittelin.Varmaan moni onkin jumiutunut. Olenhan minäkin tavallaan jumiutunut enkä edes aktiivisesti pyri tapaamaan ketään. En ole silti täysin heittänyt pyyhettä kehään, mutta elämässänin vain ollut niin paljon kaikenlaista, että parisuhteen etsiminen on jäänyt taka-alalle. Jos sen parisuhteen kuitenkin haluaa, niin sille tulisi antaa vähintään mahdollisuus.
En osaa minäkään oikein nettideittailla. Muutamia miehiä olen tapaillut ja joidenkin kanssa käynyt keskusteluita deittisivuston kautta, mutta mikään ei oikein tuntunut oikealta ja nyttemmin olen antanut olla. Mutta sinänsä nettideittailu on ihan hyvä tapa kohdata muita sinkkuja ja tiedän monen löytäneenkin kumppanin juurikin netistä eli en sitä täysin tyrmäisi.- Anonyymi
Lähestynyt yhtä ja antanut sadoille pakit. Kiirettä on pitänyt jälkimmäisessä roolissa 😄
- Anonyymi
Netissä niitä pakkeja tulee vielä enemmän kuin kasvotusten kohtaamalla. Tuntuu ettei juuri kukaan ole halukas juttelemaan vaikka hän olisi itse osoittanut kiinnostuksensa ensimmäisenä.
Anonyymi kirjoitti:
Netissä niitä pakkeja tulee vielä enemmän kuin kasvotusten kohtaamalla. Tuntuu ettei juuri kukaan ole halukas juttelemaan vaikka hän olisi itse osoittanut kiinnostuksensa ensimmäisenä.
Jo onhan noissa deiteissä sekin, että jos hakis puhtaasti keskustelu seuraa, niin ei ees tee mieli kirjotella kellekään. Ne profiilit on jo silleen muotoiltu.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Just, sitten sitä oikeaa mielenkiintoa ei löydykään ja koko juttu menee tyhjän leipomiseksi tai on sitä heti ensimetreiltä lähtien, ajankulukseen lätisemistä jonka ei ole tarkoituskaan viedä mihinkään vaikka juurikin se toinen olisi itse ensin ottanut yhteyttä.
Olepa siinä sitten aktiivinen ja innostunut kerta toisensa jälkeen 😂, toki sen ymmärrän että kauniilla naisella on useitakin ottajia mutta ei mun akut lataudu tommoiseen yritykseenkään edes enää kovin hyvin. Ajatuskin kontaktin ottamisesta tökkii jo ennakkoon, lisäksi palstan kirjoitukset saavat aikaan henkistä impotenssia myös 😁 Anonyymi kirjoitti:
Lähestynyt yhtä ja antanut sadoille pakit. Kiirettä on pitänyt jälkimmäisessä roolissa 😄
Valtaosa noista tietenkin osuu nuoruusaikaan, kun pörräsi enemmän yöelämässä. Nuori nainen saa tyypillisesti jo yhden illan aikana lukuisia lähestymisiä, ja sitä myöten myös pakkeja joutuu antamaan.
Näin vanhempana ei joudu enää kauheasti pakkeja antamaan, ei lähesty miehet kaupassa tai lenkkipolulla 😅Anonyymi kirjoitti:
Saattaa olla. Itsellä on ollut ihan hyvä keskusteluja netissä ja muutenkin ihan positiivisia kokemuksia, vaikka koenkin nettideittailun vaikeaksi, mutta paljonhan sinne mahtuu kaikenlaista.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tälleen sivusta totean, että tavallaan joo. Mä ainakin olen hyvin tarkka sen suhteen ketä edes lähestyn. En mä lähde vain "soitellen sotaan" ehdottelemaan kenelle tahansa. Siinä ei ole mun mielestäni mitään järkeä. Mä ehdotan, kun olen tosissani ja kun tiedä, että sitä toistakin aidosti kiinnostaa tai ainakin hän vaikuttaa siltä. Tähän asti olen lukenut oikein, sillä molemmat parisuhteeni ovat alkaneet mun aloitteestani. Ja kyllä, satunnaiset ehdottelijat saavat minulta aina pakit.
Anonyymi kirjoitti:
Tälleen sivusta totean, että tavallaan joo. Mä ainakin olen hyvin tarkka sen suhteen ketä edes lähestyn. En mä lähde vain "soitellen sotaan" ehdottelemaan kenelle tahansa. Siinä ei ole mun mielestäni mitään järkeä. Mä ehdotan, kun olen tosissani ja kun tiedä, että sitä toistakin aidosti kiinnostaa tai ainakin hän vaikuttaa siltä. Tähän asti olen lukenut oikein, sillä molemmat parisuhteeni ovat alkaneet mun aloitteestani. Ja kyllä, satunnaiset ehdottelijat saavat minulta aina pakit.
Minäkään en näe järkeä lähestyä ketä tahansa ihan vain, jos joku sattuisikin tarttumaan syöttiin. Valtaosa noista miesten lähestymisistä on juurikin jotain aivan muuta kuin parisuhteeseen tähtääviä. Sellaisia aitoon kiinnostukseen perustuvia lähestymisiä on paljon vähemmän. Se on sitten eri asia, minkä kukakin määrittelee aidoksi kiinnostukseksi. Toisten aito kiinnostus kun voi herätä pelkän olemuksen perusteella, kun toiset vaativat siihen pidempää tutustumista.
Heh, tuli kautta rantain mieleeni, miten en antanut pakkeja yhdelle minua baarissa lähestyneelle miehelle ja tämä mies oli juurikin palstalla kammottu tatuoitu ja lihaksikas mies 😅 Ai miten kliseistä, olinkin unohtanut jo tuon tapauksen.. Tapailimme hetken ja vasta sitten annoin hänelle pakit 😁- AnonyymiUUSI
Aletheias kirjoitti:
Varmaan moni onkin jumiutunut. Olenhan minäkin tavallaan jumiutunut enkä edes aktiivisesti pyri tapaamaan ketään. En ole silti täysin heittänyt pyyhettä kehään, mutta elämässänin vain ollut niin paljon kaikenlaista, että parisuhteen etsiminen on jäänyt taka-alalle. Jos sen parisuhteen kuitenkin haluaa, niin sille tulisi antaa vähintään mahdollisuus.
En osaa minäkään oikein nettideittailla. Muutamia miehiä olen tapaillut ja joidenkin kanssa käynyt keskusteluita deittisivuston kautta, mutta mikään ei oikein tuntunut oikealta ja nyttemmin olen antanut olla. Mutta sinänsä nettideittailu on ihan hyvä tapa kohdata muita sinkkuja ja tiedän monen löytäneenkin kumppanin juurikin netistä eli en sitä täysin tyrmäisi.Olet fiksu nainen joka ajattelee elämän kokonaisuuksia, ja ehkä omalle halulle ei ole täysin vielä tilaa vaarantamatta kaikkea tuttua ja turvallista?
AV Anonyymi kirjoitti:
Olet fiksu nainen joka ajattelee elämän kokonaisuuksia, ja ehkä omalle halulle ei ole täysin vielä tilaa vaarantamatta kaikkea tuttua ja turvallista?
AVOsut oikeaan tuossa, etten ole valmis vaarantamaan kaikkea tuttua ja turvallista. Paljolti se johtuu siitä, että olen vuosien aikana tehnyt valtavasti asioita sen eteen, että olen saanut rakennettua lapselleni turvallisen lapsuuden ja olen muutenkin asettanut lapseni tarpeet itseni edelle. Olen tehnyt sitä niin pitkään, että olen vähän jo unohtanut miten huolehtia itsestäni.
Olen ottanut kyllä askelia siihen suuntaan, että nyt lapsen ollessa jo isompi, voisin minäkin keskittyä enemmän itseeni, hyvinvointiini ja omien tarpeideni ja toiveideni täyttämiseen myös parisuhteen osalta. Mutta helppoa se ei ole eikä helppoa ainakaan miehelle, joka elämääni sujahtaisi sillä miehen täytyisi osata antaa minulle riittävästi "tilaa".
- Anonyymi
Älä luovukaan paperipostista.
En missään tapauksessa. Painettu sana on se mikä pysyy. Tollaset nettisivut muuttuu, ei siihen tarvi tulla kun putini vähän painelee, niin on uutiset muuttunut.
- Anonyymi
Onko Ristolla säästöjä? Urheileeko Risto? Tällaisilla asioilla voi saada lisää itsevarmuutta ja se jos mikä vetää naisia puoleensa. Epävarmuus on totaali turn off kun miehestä kyse.
Kitaraa näyttää soittelevan. Ihailee kotiteollisuus yhtyettä.
Kuntopyöräkin on. Vaikka jos mä oisin nainen, niin en mitään kuntopyöräilijää kyllä ottas, mutta toisaalta kun tekee bussikuskin hommia, niin siinä varmaan tarviikin vähän harjoitella jalkoja, ei oo ihan niin ku meidän töissä, jossa ollaan jalan päällä koko päivä.- Anonyymi
JeroP kirjoitti:
Kitaraa näyttää soittelevan. Ihailee kotiteollisuus yhtyettä.
Kuntopyöräkin on. Vaikka jos mä oisin nainen, niin en mitään kuntopyöräilijää kyllä ottas, mutta toisaalta kun tekee bussikuskin hommia, niin siinä varmaan tarviikin vähän harjoitella jalkoja, ei oo ihan niin ku meidän töissä, jossa ollaan jalan päällä koko päivä.Noihan on ihan hyviä harrastuksia.
- Anonyymi
Mun on ainakin täysin mahdoton lähteä sanonaan minkä voisin kokea syyksi, koska tuossa jutussa ei mainita yhtään ainoa sellaista asiaa ja ominaisuutta, jonka itse koen parisuhteen kannalta oleelliseksi. Esimerkiksi nyt miehen työ tai asunto, who the hell cares? Täysin yhdentekeviä asioita ainakin mulle.
- Anonyymi
En ymmärrä sitä miten miehen työ, asunto tai harrastukset liittyisivät siihen olisiko saanut pitää naisen kädestä kiinni vai eikö olisi.
Saahan sitä toisinaan seksiäkin muutaman tunnin tutustumisen perusteella?
Tuossa vaiheessa ei ole purettu matkalaukkuja toisen asuntoon, eikä kyseinen ole käynyt edes mielessä:)
AVNo seksiä muutaman tunnin jälkeen en ees tavoittele. Sehän on aika 🤮. Jo ajatuksena aika vastenmielinen. Ajattele tauteja ja muutakin vielä. Mikä vika on aidossa rakkaudessa.
No tylsyyttä koitan torjua ihan tylsyyden torjunnankin takia. Mutta ei ainakaan mun kohdalla oo tuottanut tulosta naisten suhteen. Että ei se välttämättä sitten mitään merkkaa.- AnonyymiUUSI
JeroP kirjoitti:
No seksiä muutaman tunnin jälkeen en ees tavoittele. Sehän on aika 🤮. Jo ajatuksena aika vastenmielinen. Ajattele tauteja ja muutakin vielä. Mikä vika on aidossa rakkaudessa.
No tylsyyttä koitan torjua ihan tylsyyden torjunnankin takia. Mutta ei ainakaan mun kohdalla oo tuottanut tulosta naisten suhteen. Että ei se välttämättä sitten mitään merkkaa.Outo ajatus että seksuaalisuus oksettaisi...se voi olla syynä ettei pariudu?
Intohimo kuuluu parisuhteen aloitukseen jopa niin voimakkaana ettei se parisuhde ole välttämättä ensimmäisenä mielessä. Rakastelun jälkeen voi ollakin, tai sitten ei ole.
Kysymys on kemioista, halusta olla lähellä ja tutustua.
Voi tietysti myös odottaa sitä "oikeaa rakkautta", miten se sitten kohdalle osuukaan ilman seksuaalisuutta? Kaverimeiningilläkö? Mjoo, ehkä vanhempana noinkin voisi käydä.
AV Anonyymi kirjoitti:
Outo ajatus että seksuaalisuus oksettaisi...se voi olla syynä ettei pariudu?
Intohimo kuuluu parisuhteen aloitukseen jopa niin voimakkaana ettei se parisuhde ole välttämättä ensimmäisenä mielessä. Rakastelun jälkeen voi ollakin, tai sitten ei ole.
Kysymys on kemioista, halusta olla lähellä ja tutustua.
Voi tietysti myös odottaa sitä "oikeaa rakkautta", miten se sitten kohdalle osuukaan ilman seksuaalisuutta? Kaverimeiningilläkö? Mjoo, ehkä vanhempana noinkin voisi käydä.
AVMutta eiks seksi oo aika lähikontakti. Ihminen tarvii sen henkilökohtaisen tilansa. Ainakin meidän maassa missä ei hirveesti halailla tai pussailla. Mun mielestä siinä on ristiriita.
- AnonyymiUUSI
JeroP kirjoitti:
Mutta eiks seksi oo aika lähikontakti. Ihminen tarvii sen henkilökohtaisen tilansa. Ainakin meidän maassa missä ei hirveesti halailla tai pussailla. Mun mielestä siinä on ristiriita.
Mjoo, ei se sitä ole, se on tunteiden jatketila.
Tunteet voivat olla jo läheisiä, sisälle päästettyjä.
Olisinko pariutunut ilman seksiä?
En olisi.
Tosin en ole pariutunut parisuhteeseen usean naisen kanssa sen jälkeen kun olisin harrastanut seksiä. Kovin moni nainen kun vain haluaa seksiä, ei muuta jne.
Tarve seksuaalisuuteen on sukupuolesta riippumaton.
Mutta, jos saat naisen tuntemaan äärimmäistä mielihyvää seksuaalisesti. Hän on jo sinut valinnut. Eihän hän muuten sellaista olisi edes tuntenut:)
AV
- Anonyymi
En nyt jaksa lukea ketjua läpi, mutta liian tavallisia on meissä naisissakin. Jotka ei herätä huomiota ja äänettöminä senkään vähää. Itse ratkaisin tuon näkymättömyys ongelman ryhtymällä itse aloitteelliseksi. Kumosin sen väitteen, että huono nainen on aloitteellinen.
En ole millään tavoin huono, vain tavallinen joten ajattelin että tyyli ratkaisee miten lähestyy, miten siihen suhtaudutaan. Miehilläkin ne iskuri elkeet voi olla teennäisiä, mutta normi jutustelu sen sijaan yleensä otetaan hyvällä vastaan.
Jasu- Anonyymi
Yhtäkään miestä en ole iskenyt tai baarista hakenut, enkä seksillä seuraani houkutellut. Normi juttelulla on selvitty hyvin tilanteeseen, että onkin haluttu tutustua ja jutella lisää. Kaveripohjalta. Ei hosuen.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yhtäkään miestä en ole iskenyt tai baarista hakenut, enkä seksillä seuraani houkutellut. Normi juttelulla on selvitty hyvin tilanteeseen, että onkin haluttu tutustua ja jutella lisää. Kaveripohjalta. Ei hosuen.
JasuSeurusteluun ja intiimiin suhteeseen on siis kuljettu pikkuhiljaa. Ei juosten..
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
JasuSeksuaalikemian tuntee kyllä heti jos sitä on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Seksuaalikemian tuntee kyllä heti jos sitä on.
En minä tunne. Se kehittyy vasra tuntemisen ja ihastumisen myötä. Ei mulla ole kehenkään mitään seksuaalikemioita ollu ikinä heti.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Että tuo seksuaalikemia on varmaan taas niitä juttuja, mitkä toisilla on ja toisilla ei.
Jasu Anonyymi kirjoitti:
Että tuo seksuaalikemia on varmaan taas niitä juttuja, mitkä toisilla on ja toisilla ei.
JasuTai sitten toi on vaan uskomus, sellanen tarve näyttää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tälleen sivusta totean, että joo ja ei. Itselläni se ei edes varsinaisesti merkkaa mitään, vaikka sen tuntisikin heti, sen seksuaalikemian. Elämän aikana on eteen tullut monia, joiden kanssa seksuaalikemia on kyllä ollut heti olemassa, mutta jotka eivät siltikään ole kiinnostaneet. Ko. tyypissä ei ole ollut yhtään mitään muuta kuin se seksuaalikemia enkä harrasta pelkkää panemista, joten näh. Sitten on tullut vastaan myös monta sellaista, jotka eivät heti alkuun herätä mitään värinöitä, mutta tutustumisen jälkeen ovat olleet hyvinkin vetäviä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En minä tunne. Se kehittyy vasra tuntemisen ja ihastumisen myötä. Ei mulla ole kehenkään mitään seksuaalikemioita ollu ikinä heti.
JasuKyllä tuntemuksia voi löytyä hyvinkin nopeasti silloin etenkin kun huomaa että jokin muukin kuin kaiku vastaa metsään huudettaessa. Vaikka oikeastaan kai olisi parempi että on jäitä hatussa...ehkä joo joskus 🙂.
Se on kyllä joskus hiukan ihmetyttänyt kun jotkut ovat kertoneet ettei heistä koskaan ole tuntunut siltä että kemioita olisi, ikuna? 🙄. Kovin ovat erilaisia kemialliset reaktiot silloin. Anonyymi kirjoitti:
Kyllä tuntemuksia voi löytyä hyvinkin nopeasti silloin etenkin kun huomaa että jokin muukin kuin kaiku vastaa metsään huudettaessa. Vaikka oikeastaan kai olisi parempi että on jäitä hatussa...ehkä joo joskus 🙂.
Se on kyllä joskus hiukan ihmetyttänyt kun jotkut ovat kertoneet ettei heistä koskaan ole tuntunut siltä että kemioita olisi, ikuna? 🙄. Kovin ovat erilaisia kemialliset reaktiot silloin.Mulle ei koskaan kukaan oo oikeen kattavasti selvittänyt tota kemia juttua. Mahtaakohan olla ees mitään todellista vai pelkkää humpuukkia?
- Anonyymi
JeroP kirjoitti:
Mulle ei koskaan kukaan oo oikeen kattavasti selvittänyt tota kemia juttua. Mahtaakohan olla ees mitään todellista vai pelkkää humpuukkia?
Eupä se ole asia, jota voi varsinaisesti selittää. Jos ihminen ei oikeasti ole koskaan kokenut sitä, että jonkun ihmisen seurassa on helpompi/parempi/erilainen olla kuin kenenkään muun, niin mitenpä sitä hänelle selittää? Se on totta ja oikeaa, mutta ehkä kaikki eivät voi sitä tuntea.
- Anonyymi
JeroP kirjoitti:
Mulle ei koskaan kukaan oo oikeen kattavasti selvittänyt tota kemia juttua. Mahtaakohan olla ees mitään todellista vai pelkkää humpuukkia?
16:19:43 ei ole millään tavalla looginen juttu jonka voi selittää toiselle, se on vain jotain jonka tunnet ja tiedät kun jutut täsmää. Kyllä sitä on olemassa muutoinkin kuin legendojen muodossa 🙂
- Anonyymi
JeroP kirjoitti:
En mä ymmärrä miten ihmeessä henkilökemiat edes voivat olla jollekulle outo juttu tai asia, joka vaatisi selittämistä. Ihmiset ova erilaisia ja jotkut tulevat keskenään paremmin juttuun kuin toiset. Mikä tässä edes on epäselvää?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä tuntemuksia voi löytyä hyvinkin nopeasti silloin etenkin kun huomaa että jokin muukin kuin kaiku vastaa metsään huudettaessa. Vaikka oikeastaan kai olisi parempi että on jäitä hatussa...ehkä joo joskus 🙂.
Se on kyllä joskus hiukan ihmetyttänyt kun jotkut ovat kertoneet ettei heistä koskaan ole tuntunut siltä että kemioita olisi, ikuna? 🙄. Kovin ovat erilaisia kemialliset reaktiot silloin.Yym, mä olen vaan sen verran lukittunut persoona, etten katsele seksuaalisuuden kautta oikeen mitään tai ketään. Voi vaikuttaa asiaan millä muudilla elämää tsiikailee ja ihmisiä.
Olen päötellyt, että olen jossain määrin sekä demiseksuaali vahvasti, mutta myös aseksuaali siinä määrin etten kaipaa seksiä. Nautin kyllä seksistä, jos olen kumppanin kanssa johon on tunneside. Mutten ikinä koukutu seksiin tai nautintoon mikä siitä tulee. Mihin taas koukutun on romanttiset tunteet.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yym, mä olen vaan sen verran lukittunut persoona, etten katsele seksuaalisuuden kautta oikeen mitään tai ketään. Voi vaikuttaa asiaan millä muudilla elämää tsiikailee ja ihmisiä.
Olen päötellyt, että olen jossain määrin sekä demiseksuaali vahvasti, mutta myös aseksuaali siinä määrin etten kaipaa seksiä. Nautin kyllä seksistä, jos olen kumppanin kanssa johon on tunneside. Mutten ikinä koukutu seksiin tai nautintoon mikä siitä tulee. Mihin taas koukutun on romanttiset tunteet.
JasuJa juu henkilökemia on mulle eri asia kun seksuaalikemia.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yym, mä olen vaan sen verran lukittunut persoona, etten katsele seksuaalisuuden kautta oikeen mitään tai ketään. Voi vaikuttaa asiaan millä muudilla elämää tsiikailee ja ihmisiä.
JasuVoiskohan se olla mitenkään liitännäistä myös siihen, että kun torjuu tarpeeksi kauan seksuaalista suuntautumistaankin, niin ihminen oppii ja omaksuu kanavoimaan mielenkiinnon synnynkin eri teitse, kunhan mietin? Ihminenhän on hyvin muovautuva otus.
Kun tietynlaiset seksuaaliset jutut kieltää itseltään, kai niihin voi tulla korvaava tapa kiinnostua ja nähdä ihminen jonkun muun kun seksin kautta?
Jos on okei tykätä ihmisestä, muttei haluta ihmistä niin eikö käy järkeen, että silloin oppii kiertämään koko haluamisen ja tykästymään toista kautta?
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
JasuTäällä samanlainen, en koe tarvitsevani seksiä enää ollenkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voiskohan se olla mitenkään liitännäistä myös siihen, että kun torjuu tarpeeksi kauan seksuaalista suuntautumistaankin, niin ihminen oppii ja omaksuu kanavoimaan mielenkiinnon synnynkin eri teitse, kunhan mietin? Ihminenhän on hyvin muovautuva otus.
Kun tietynlaiset seksuaaliset jutut kieltää itseltään, kai niihin voi tulla korvaava tapa kiinnostua ja nähdä ihminen jonkun muun kun seksin kautta?
Jos on okei tykätä ihmisestä, muttei haluta ihmistä niin eikö käy järkeen, että silloin oppii kiertämään koko haluamisen ja tykästymään toista kautta?
JasuTai käy niin että kun ikää tulee lisää, seksi menettää merkityksensä kokonaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tai käy niin että kun ikää tulee lisää, seksi menettää merkityksensä kokonaan.
Nojoo, näin se voi olla. Kun ei se ollut ennenkään se pääasia, niin nyt se ei ole enää edes sivuroolissa.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja juu henkilökemia on mulle eri asia kun seksuaalikemia.
Jasu16:19:43 kemia kuin kemia mun tapauksessani, en varmaan pystyisi erittelemään vaikka yrittäisin, yhtä kokonaisuutta koko juttu
Anonyymi kirjoitti:
En mä ymmärrä miten ihmeessä henkilökemiat edes voivat olla jollekulle outo juttu tai asia, joka vaatisi selittämistä. Ihmiset ova erilaisia ja jotkut tulevat keskenään paremmin juttuun kuin toiset. Mikä tässä edes on epäselvää?
Jos nyt rehellisesti vastaan, niin kaikki on tässä asiassa epäselvää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
16:19:43 kemia kuin kemia mun tapauksessani, en varmaan pystyisi erittelemään vaikka yrittäisin, yhtä kokonaisuutta koko juttu
Okei, mulla on helpommin henkilökemiaa ihmisten kanssa joitten kanssa sujuu, ystävät mutta seksuaalikemia syntyy vasta kun viehätyn ihmisestä romanttisesti. Alan tunteilemaan rakastettuna, ei ystävänä ja kaverina. Mä kun en fyysisestä ulkokuoresta saa irti mitään millä stimuloisin itseäni tunteisiin.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Okei, mulla on helpommin henkilökemiaa ihmisten kanssa joitten kanssa sujuu, ystävät mutta seksuaalikemia syntyy vasta kun viehätyn ihmisestä romanttisesti. Alan tunteilemaan rakastettuna, ei ystävänä ja kaverina. Mä kun en fyysisestä ulkokuoresta saa irti mitään millä stimuloisin itseäni tunteisiin.
JasuSiis pelkkä ulkokuori ei liikuta mua itään ei länteen. Siinä kohtaa oon kai outo. Mutta minusta se oleellisin juttu on aina ihmisen sisimmässä ja kun ihastun/rakastun siihen silmäni alkaa nähdä kehonkin kauniina ja viehättävänä. Ei koskaan toisinpäin.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis pelkkä ulkokuori ei liikuta mua itään ei länteen. Siinä kohtaa oon kai outo. Mutta minusta se oleellisin juttu on aina ihmisen sisimmässä ja kun ihastun/rakastun siihen silmäni alkaa nähdä kehonkin kauniina ja viehättävänä. Ei koskaan toisinpäin.
JasuNään kyllä nk. hyvännäköisyyden ihmisestä heti muttei se herötä mussa mitään ihmeitä tarpeita tai tunnekuohuja. Joku on seksikäs ja kaunis mutta unohtuu heti kun häviää näkyvistä. Eli tekee vaikutuksen muttei jätä mitään mielenkiintoa ja tunnetta.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nään kyllä nk. hyvännäköisyyden ihmisestä heti muttei se herötä mussa mitään ihmeitä tarpeita tai tunnekuohuja. Joku on seksikäs ja kaunis mutta unohtuu heti kun häviää näkyvistä. Eli tekee vaikutuksen muttei jätä mitään mielenkiintoa ja tunnetta.
JasuJa jokainen kumppani mitä on ollut tai on nykyinenkin, ihastukset. He on päälle päin ihan tavallisia aika tavanomaisia ihmisiä, ei erotu mitenkään ihmeemmin massasta. Mutta kun heitä kohtaan syntyy tunnetta heidät näkee ulkoisestikin silloin vasta ihan erityisen kauniina, komeana. Ja kun tunne loppuu he on erityisiä aina jossain määrin, muttei enää polttele mun silmissä kuten silloin kun oon tunteissa heitä kohtaan.
Eli mä oon siinä kohtaa 100 prosenttisen riippuvainen tunteistani.
Jasu - Anonyymi
JeroP kirjoitti:
Jos nyt rehellisesti vastaan, niin kaikki on tässä asiassa epäselvää.
Tuo taitaa olla vähän semmoinen juttu, mikä pitää itse kokea, ei sitä oikein voi selittää. Vähän kuin koittaisit selittää käsitettä "nälkä" sellaiselle, joka ei ole koskaan tuntenut nälkää. Toki ne fysiologiset, hormonaaliset, yms. prosessit siellä taustalla voi selittää, muttei sitä fiilistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
JasuNiin tämä onkin se mielenkiintoinen juttu nimittäin naisilla se menee just näin että pikkuhiljaa. Kun monet asiat miehessä alkaa naksahdella kohilleen niin tulee se rakkauden ensi askeleet ja sitten ne seksijututkin. Ja siitä sit etiäpäin ehkä naimisiin ja perhettä perustamaan.
Miehillä tuntuu menevän toisin päin eli heti ekaks sänkyyn ja sit katellaan sovitaanko yhteen. En ymmärrä naisena tuota. Jos mies sitten vielä päätyy naisen kanssa tuota kautta suhteeseen ja ehkä naimisiinkin ja perhettä perustamaan vaikkei ookkaan se just oikea ja sopiva niin se on että voi voi..! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin tämä onkin se mielenkiintoinen juttu nimittäin naisilla se menee just näin että pikkuhiljaa. Kun monet asiat miehessä alkaa naksahdella kohilleen niin tulee se rakkauden ensi askeleet ja sitten ne seksijututkin. Ja siitä sit etiäpäin ehkä naimisiin ja perhettä perustamaan.
Miehillä tuntuu menevän toisin päin eli heti ekaks sänkyyn ja sit katellaan sovitaanko yhteen. En ymmärrä naisena tuota. Jos mies sitten vielä päätyy naisen kanssa tuota kautta suhteeseen ja ehkä naimisiinkin ja perhettä perustamaan vaikkei ookkaan se just oikea ja sopiva niin se on että voi voi..!Ehkä se on koodattu jotenkin lisääntymisviettiin? Vaikka on miehiäkin joiden libido ei ole voimakas eikä ensimmäisenä kohtaamisessa aktiivinen ja miehiä joilla ei ole seksuaalista halua ollenkaan tai ihmiskohteita sitä herättelemään.
Niin kai se jotenkin aivorakenteista ja hormooneista johtuu kaikki? Kuten sukupuolisuus, mieliala, aikalailla kaikki taitaa perustua hormooneihin ja niitten toimintaan, määrään ja laatuun. Siksi hajontaakin on eri sukupuolien ja yksilöiden välillä.
Ihminen on hormoonien hallinnassa. 😅
Jo sikiönä ja elämänsä loppuun asti.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä se on koodattu jotenkin lisääntymisviettiin? Vaikka on miehiäkin joiden libido ei ole voimakas eikä ensimmäisenä kohtaamisessa aktiivinen ja miehiä joilla ei ole seksuaalista halua ollenkaan tai ihmiskohteita sitä herättelemään.
Niin kai se jotenkin aivorakenteista ja hormooneista johtuu kaikki? Kuten sukupuolisuus, mieliala, aikalailla kaikki taitaa perustua hormooneihin ja niitten toimintaan, määrään ja laatuun. Siksi hajontaakin on eri sukupuolien ja yksilöiden välillä.
Ihminen on hormoonien hallinnassa. 😅
Jo sikiönä ja elämänsä loppuun asti.
JasuKaikki ihmisessä on jonkinlaista kemiaa, mittasuhteita mitkä vaikuttaa kaikkeen kehossamme, jopa toimintaamme. Jota ei hallitse vain äly vaan hormoonien aiheuttamat muutokset näkyy mm. mielialoissa. Ja niihin vaikuttaa taas kemia mitä nielemme, hengitämme, saamme elimistöömme ja verenkiertoomme.
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Siis pelkkä ulkokuori ei liikuta mua itään ei länteen. Siinä kohtaa oon kai outo. Mutta minusta se oleellisin juttu on aina ihmisen sisimmässä ja kun ihastun/rakastun siihen silmäni alkaa nähdä kehonkin kauniina ja viehättävänä. Ei koskaan toisinpäin.
Jasu16:19:43 Tarkemmin kun tuumii niin kuori ei yksin riitä, enemmänkin koko olemus yhtenä pakettina kuitenkin siten että se ulkomuoto on myös osa sitä kokonaisuutta. Se sytyttää erityisesti kun huomaa että jaa etten mä tässä taida ihan yksin ollakaan luulojeni kanssa.
Kukin tyylillään.
"Molempi parempi tai sitten kaikki huonompi" 😁
-Lao Tse Lukka- - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
16:19:43 Tarkemmin kun tuumii niin kuori ei yksin riitä, enemmänkin koko olemus yhtenä pakettina kuitenkin siten että se ulkomuoto on myös osa sitä kokonaisuutta. Se sytyttää erityisesti kun huomaa että jaa etten mä tässä taida ihan yksin ollakaan luulojeni kanssa.
Kukin tyylillään.
"Molempi parempi tai sitten kaikki huonompi" 😁
-Lao Tse Lukka-Kuori piisaa aina, silloin kun sisin on rakastettava. 😄
Mä pystyn "huijaa" helposti silmiäni, mutten sydäntäni.
Jasu
- Anonyymi
Jos ei juo viinaa baareissa niin ei tutustu naisiin eikä pääse seurustelemaan. Vain viinaa juomalla Ristokin olisi löytänyt kumppanin.
T: viinamies- Anonyymi
Viinaa pitää juoda ja yökerhoissa käydä jos naisseuraa haluaa.
Raitis mies jää yksin.
t. viinamies - Anonyymi
Raitis mies jää yksin.
t. viinamies - Anonyymi
Raitis mies jää yksin.
t. viinamies
- Anonyymi
Komia mies.
Paritanssikursseille heti!
Tanssi taitoset miehet suorastaan viedään käsistä.
Ei väliä onko lyhyt,pitkä, tukeva, laiha tms
Kunhan osaa tanssia eikä ole ilkeä ihminen muita kohtaan.
Hopi! Hopi! Siellä ne naiset odottaa - Anonyymi
Luin Riston jutun (PAPERIlehdestä), vaikuttaa kaikinpuolin mukavalta mieheltä. Noissa sinkkujutuissa olisi kiva, jos edes puolella sanalla sanottaisiin minkälaista henkilöhahmoa etsii. Risto vain kertoi olevansa vähän kranttu, no mitähän sekin meinaa, salaperäistä.
Seurustelu tai tapailu on yleensä sellainen juttu - kuten lähes kaikki muutkin jutut - että mitä aiemmin aloittaa sitä enemmän on jatkossa "menestystä". Harjoittelu tekee mestarin. Risto ei nyt varmaan lue tätä sinkkupalstaa, mutta vinkkaisin olemaan enemmän aktiivinen. Miettimään paikkoja missä voisi olla ns. ihmisten ilmoilla ja missä naiset liikkuu.
Olen kyllä nyt vähän itsekin pettynyt, ettei KITARAA soittavalle miehelle löydy kumppania - käsittämätöntä 😆
- Sheena- Anonyymi
Mä kun taas juuri mietin, ettei kitaransoitolla ole kertakaikkiaan niin sitten yhtään mitään tekoa parisuhteiden kanssa. 😃
- Anonyymi
Totta 😁, vaikka ukkonooaa pelkästään soittelisi niin luulisi kyllä löytävän itselleen jonkun rokkimimmin kainaloonsa, rumpalit ja basistit on ihan takarivin miehiä jos KITARISTIIN vertaa 🙂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä kun taas juuri mietin, ettei kitaransoitolla ole kertakaikkiaan niin sitten yhtään mitään tekoa parisuhteiden kanssa. 😃
Kitaransoitto on ehdottomasti yksi parhaita keinoja "saada naisia". Vakituiseen tai lyhyeen määräaikaiseen suhteeseen, miten haluaa 🤣
- Sheena Hienoo että luet PAPERilehtee. Mä itekin sisäistän asiat paremmin paperilta, vaikka väkisinkin toi adhd tyypinen lukutyyli sinnekin leviää.
Oiskin hienoo jos Ristokin lukis tätä palstaa tai tulis kommentoimaan. Vähän kyllä mietin kun hänestä keskustelemme tälleen selän takana, mutta kait arvaa kun artikkeliin on suostunut.
Juu, musikaalisuus on munkin mielestä plussaa.Anonyymi kirjoitti:
Totta 😁, vaikka ukkonooaa pelkästään soittelisi niin luulisi kyllä löytävän itselleen jonkun rokkimimmin kainaloonsa, rumpalit ja basistit on ihan takarivin miehiä jos KITARISTIIN vertaa 🙂
Samaa mieltä. Monessa kappaleessa sitä oikein oottaa, sitä kitara sooloo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kitaransoitto on ehdottomasti yksi parhaita keinoja "saada naisia". Vakituiseen tai lyhyeen määräaikaiseen suhteeseen, miten haluaa 🤣
- SheenaVarmasti sekin taito joihinkin naisiin tekee vaikutuksen. Noin yleisesti ottaen kuitenkin täysin yhdentekevä taito, joka ei montaakaan naista suuremmin kiinnosta. Kiva jos on harrastus ja toki se on ihan kunnioitettavaa, että pitkäjänteisyyttä riittää, mutta siinäpä se pitkälti on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
- SheenaKitara on sen verran helppo soitin, ettei sillä nyt kovin kummoisia pisteitä saa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kitara on sen verran helppo soitin, ettei sillä nyt kovin kummoisia pisteitä saa.
Se on toki totta, että kitara on helppo soitin. Se on se soitin, että jos nyt et mitään muuta uskalla alkaa opetella, niin kitaran oppii kyllä. Ei sitä silti mun mielestä ole mitään syytä dissata. Soittaminen on hyvä harrastus.
Anonyymi kirjoitti:
Se on toki totta, että kitara on helppo soitin. Se on se soitin, että jos nyt et mitään muuta uskalla alkaa opetella, niin kitaran oppii kyllä. Ei sitä silti mun mielestä ole mitään syytä dissata. Soittaminen on hyvä harrastus.
Mieti nyt joku Mike oldfield, niin ei kyllä kuka vaan soita niin. Ei mun mielestä helppo soitin, paitsi tietenkin joten kuten rämpytellä voi kuka vaan, niin ku muistan ne lastentarhan tädit. Mutta tosiaan en mä musiikista paljoo tiedä.
- Anonyymi
JeroP kirjoitti:
Mieti nyt joku Mike oldfield, niin ei kyllä kuka vaan soita niin. Ei mun mielestä helppo soitin, paitsi tietenkin joten kuten rämpytellä voi kuka vaan, niin ku muistan ne lastentarhan tädit. Mutta tosiaan en mä musiikista paljoo tiedä.
Missä sellaista on muka edes väitetty. Se, että soitin on yksi helpoimmista oppia, ei tarkoita keken tahansa oppivan siinä erinomaiseksi. Se nyt on vain fakta, että kitara on yksi helpoimmista soittimista oppia. Jos se on sinusta kovin vaikea, niin sitten valtaosan muista soittimista on sinusta ilmeisesti todella vaikeita. Ei tämä ole mitään kitaran dissaamista. Miksi sen soittamisen pitäisi olla erityisen vaikeaa, ollakseen arvostettavaa? On sitä silti harjoiteltu ja siihen on sitouduttu, kun sen on oppinut. Kitara on soitin, jolla on helppo "tehdä vaikutus" jos toinen nyt ei hirveästi asiasta tajua.
Anonyymi kirjoitti:
Missä sellaista on muka edes väitetty. Se, että soitin on yksi helpoimmista oppia, ei tarkoita keken tahansa oppivan siinä erinomaiseksi. Se nyt on vain fakta, että kitara on yksi helpoimmista soittimista oppia. Jos se on sinusta kovin vaikea, niin sitten valtaosan muista soittimista on sinusta ilmeisesti todella vaikeita. Ei tämä ole mitään kitaran dissaamista. Miksi sen soittamisen pitäisi olla erityisen vaikeaa, ollakseen arvostettavaa? On sitä silti harjoiteltu ja siihen on sitouduttu, kun sen on oppinut. Kitara on soitin, jolla on helppo "tehdä vaikutus" jos toinen nyt ei hirveästi asiasta tajua.
Ok selvä. Mutta kummalla mieluummin, sähköllä vai perus rämpytikitaralla?
- AnonyymiUUSI
JeroP kirjoitti:
Ok selvä. Mutta kummalla mieluummin, sähköllä vai perus rämpytikitaralla?
Ydin ei ole nyt siinä mikä kitara on kyseessä vaan että se on soiva kitara kitaristin kourissa.
Aika moni tässä nyt tuntuu soittavan nuotin vierestä 😁.
Eräässä live jutussa aikoinaan nuori naisihminen ilmoitti hyvin selkeästi ja kuuluvasti haluavansa bassoksi komean basistimiehen basson tilalle että niillä näppäilytaidoillakin on kyllä selkeä merkitys ainakin tämän elävän esimerkin mukaan 😂 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Varmasti sekin taito joihinkin naisiin tekee vaikutuksen. Noin yleisesti ottaen kuitenkin täysin yhdentekevä taito, joka ei montaakaan naista suuremmin kiinnosta. Kiva jos on harrastus ja toki se on ihan kunnioitettavaa, että pitkäjänteisyyttä riittää, mutta siinäpä se pitkälti on.
Äläpäs sano. Kitaran tai jonkun muun soittopelin soittotaito, tai vaikka laulutaito, ei todellakaan ole mikään täysin yhdentekevä taito monen muunkaan mielestä, ei vain minun ☝.
- Sheena
- Anonyymi
Ei olen Risto ainut laatujaan:
Rehellinen, luotettava ja omavarainen täälläkin.
Olen mies 45v kaakkois-Suomi.
En ole seurustellut ikinä.
En ole tavannut naista ikinä.
Nainen ei ole tanssinut kanssani koskaan olen pyytänyt saanut rukkaset
Minun kädestä ei kukaan halua pitää kiinni.....
Minulta ei ole kukaan nainen kysynyt koskaan että mitä sinulle kuuluu tai miten voit. Vain minä olen kysynyt että miten voit.
Ketään naista ei ole kiinnostanut muutenkaan olemiseni millään tavalla.
Baarissa olen saanut istua aina yksin ja jos pöydässä on ollut naisia ne on kaikoneet sanomatta sanaakaan.
En ole harrastanut seksiä naisen kanssa ikinä.
Deitti sivustoilla minulla on ollut hyvä kuva, asiallinen profiili teksti.
Olen lähettänyt siellä viestejä niihin ei vastata ja olen lähettänyt flirttejä niihinkään ei vastata.
Työmaalla minulta on kysytty lukuisasti miksi miksi missä siun nainen tai perhe, olen sanonut suoraan kun ei kelpaa kenellekkään vaikka kuinka yrittää olla hyvä,
kunnioittava. Se keskustelu on yleensä loppunut siihen.
Ei se ole kenenkään vika se on joidenkin kohtaloa taakka ja karma ettei saa mitään ikinä koskaan keltään.
Ei se sen kummoisenpaan.
Päätin viimeisen profiilin Suomi24 eilen.
En uusia deitti profiileja enää luo en liity mihinkään samankaltaisiin palveluihin se aika ja tuska on nyt ohi.
Nyt kun olen sitten yksin tukahdutan tunteeni ja kiinnostukseni loppujen lopuksi kokonaan.
Sen voin vielä kertoa omakohtaisesti että jos puhutaan että löydät naisen:
Minä voisin kirjoittaa vaikka kirjan elämäni alusta (1979) kuinka opin/totuin olemaan se vähinten kiinnostava ihminen parisuhteen ystävyyden maailmassa.Juu, surullinen tarina sulla. Kiitos kun jaoit sen meille.
Muuten tosissaan, niin kirjota toi kirja. Mun mielestä mielenkiintoinen aihe. Saat varmasti enemmän lukioita kun mä tolla omallani.
Mä aattelin nivoo koulutusta yhteiskuntaan ja ehkä omaakin elämän kertaa sinne väliin. Tää ois jotenkin kiehtova ajatus tää mun elämä, kun oon siis pariton, mutta myös tää koko Suomen romahdus tässä mun käsissä, nää tyhjät työpaikat, Hylätyt koulut. Se on oikeestaan sen ansiota, että jäin noissa nais hommissa sivuun, jäi aikaa näille, unohdetulle maailmalle, muistoja paremmasta eilisestä.
Mutta en mä kuitenkaan oo jääny pelkästään hylättyjä paikkoja kierteleen. Oon mä ihan nauttinut elämässäkin, ei tää niin kamalaa oo, tai on kamalaa, mutta, no en osaa selittää. Eteenpäin vaan.- Anonyymi
Tuli tossa mieleen tämmöinen ihan oma ajatus että mitäpä jos lähtisit sinne ravintolaan jonkun tutun naisen kanssa. Hän toimisi sellaisena ”sisäänheittäjänä” jos se jännitys häviäisi ja naisetkin ehkä kiinnostuisivat. Naiset eivät ole mitään ihmeolentoja tai keijuprinsessoja. Ihan tavisihmisiä vaan.
Luulen nimittäin että sinkkumies joka on vähän hiljainen ja ehkä ujo niin karkoittaa naiset jos istuu siellä kapakan nurkassa. Jos taas menis ravintolaan jonkun naisen kanssa tai vaikka pariskunnan tai ihan vaan ystävän kanssa tilanne olis hyvin erilainen ja kun juttelee siellä muiden kanssa niin ei näytä sellaiselta että katoanko täältä vai..
Muistan kun kävin ravintolassa jossa oli naisten tanssit eli vain naiset hakivat miehiä tanssimaan. Hain monia miehiä tanssimaan ja sitten erästä miestä joka oli miesporukassa tullut sinne. Hän vaikutti vähän ujolta ja jäykältä joten mietin että voisin pyytää häntä tanssimaan ihan vain siksi että pääsisi keskustelemaan jonkun naisen kanssa samalla jos rentouidi ja huomaisi ettei tää nyt niin kauheeta ole. No hän antoi pakit ja muut seurueessa olevat miehet olivat ihan että häh mitä sä ny..? Hain sitten samasta seurueesta toista miestä joka lähti ihan mielellään. Olen kait aika kaunis ja saanut jo kouluvuosina huomiota vastakkaiselta puolelta mutta lähinnä niiltä luokan häiriköiltä eli niiltä vähän tyhmiltä joilla kaikenlaisia ongelmia. Olen saanut sitä huomiota ihan liikaakin ja valitettavasti suurimmaksi osaksi miehiltä jotka ei kiinnosta. Sellaiset öykkärit ja typerykset. Eli olisi kiva tutustua niihin hiljaisempiin.
Näin että tuota miestä ärsytti myöhemmin ettei uskaltanut lähteä tanssimaan ja itse olisin hänen kanssaan voinut jutella ihan rennosti vaan kuten yleensä tehdään ja ehkä vähän siihen tyyliin ett hei ei tää oo niin vakavaa 😊 että olisi voinut oppia suhtautumaan naisiin kuin kehen tahansa että se jännitys häviäisi häneltäkin naisia kohtaan.
- Anonyymi
Liian tavallinen?
Vähän mietityttää tuo tavallistaminen näissä vastaavissa tapauksissa. Ei ole tavallista, ettei ole kavereita, ystäviä. Ei oikein mitään sosiaalisuuteen viittaavaakaan.
Minusta se on epätavallista.
Ei tietty kaikki ole sosiaalisia, mutta osa ei hsluakaan olla. Mutta epädosiaalinen, joka haluaisi olla sosiaalinen, ei ole minusta tavallinen.
Joku näissä kavereissa on minusta epätavallista enemmän kuin tavallista.- Anonyymi
Mies 45v kaakkois-suomi jatkaa:
Epätavallisia?
On minulla ystäviä tosin miehiä, mutta naisia minulla ei ole edes ystävinä koska en saa hyväksyntää tai minua vaan ei pidetä ''haluttavana'' kiinnostavana millään tavalla.
Olen kyllä puhelias en ole ujo keskustelen ja autan ihmisiä miellelläni.
Arvostan naisia.
Nykyinen työnikin on pää osallisesti kommunikointi puhelimella ja paikan päällä keskustellen.
Olisi mukava kuulla kriteerit mikä tekee miehestä hyvän kiinnostavan.
Muutenkin perusteluja miksi meillä poikamiesäijillä menee nykyään kovin huonosti nais markkinoilla? - Anonyymi
Emme ole kaikki samanlaisia, minusta se ei ole mitenkään kummallista!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mies 45v kaakkois-suomi jatkaa:
Epätavallisia?
On minulla ystäviä tosin miehiä, mutta naisia minulla ei ole edes ystävinä koska en saa hyväksyntää tai minua vaan ei pidetä ''haluttavana'' kiinnostavana millään tavalla.
Olen kyllä puhelias en ole ujo keskustelen ja autan ihmisiä miellelläni.
Arvostan naisia.
Nykyinen työnikin on pää osallisesti kommunikointi puhelimella ja paikan päällä keskustellen.
Olisi mukava kuulla kriteerit mikä tekee miehestä hyvän kiinnostavan.
Muutenkin perusteluja miksi meillä poikamiesäijillä menee nykyään kovin huonosti nais markkinoilla?Täytyykö ystäviä pitää haluttavana. Miksi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täytyykö ystäviä pitää haluttavana. Miksi?
Näin sivusta totean, että tuo kuulostaa yhdeltä suurelta osalta ongelmaa. En minä ainakaan tahdo "ystäviä", joiden mielestä minun pitäisi pitää heitä haluttavina.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin sivusta totean, että tuo kuulostaa yhdeltä suurelta osalta ongelmaa. En minä ainakaan tahdo "ystäviä", joiden mielestä minun pitäisi pitää heitä haluttavina.
siksi kysyinkin
Mutta eiks Ristollakin ollut kavereita. Ja onko se enää mikään erikoisuus, ettei oo vastakkaiseen sukupuoleen kontakteja. Ainakin siltä tuntuu, että ollaan aika paljon erillään. Ja ihmeellisiä harhakuvia on monella toisesta sukupuolesta. Joskus tuntuu jopa että oltaisiin jotenkin linnoitautuneita.
- Anonyymi
JeroP kirjoitti:
Mutta eiks Ristollakin ollut kavereita. Ja onko se enää mikään erikoisuus, ettei oo vastakkaiseen sukupuoleen kontakteja. Ainakin siltä tuntuu, että ollaan aika paljon erillään. Ja ihmeellisiä harhakuvia on monella toisesta sukupuolesta. Joskus tuntuu jopa että oltaisiin jotenkin linnoitautuneita.
Kyllä se minusta on varsin erikoista ja se vaatii kyllä varsin erikoiset olosuhteet, että tuollaiseen tilanteeseen päätyy. Ei se minusta tavallista ole, vaan epätavallista. Taas pitää tajuta, että epätavallisuus ei ole vika.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täytyykö ystäviä pitää haluttavana. Miksi?
Ei todellakaan!
- AnonyymiUUSI
JeroP kirjoitti:
Ristolla oli kavereita juu.
Tuli muuten mieleen, että usein miehet, joilla ei ole siskoa/siskoja jäävät paremmin sinkuiksi kuin siskolliset. Ehkä naisten maailmaan pääsee paremmin mukaan siskojen kautta?
- Sheena Anonyymi kirjoitti:
Ristolla oli kavereita juu.
Tuli muuten mieleen, että usein miehet, joilla ei ole siskoa/siskoja jäävät paremmin sinkuiksi kuin siskolliset. Ehkä naisten maailmaan pääsee paremmin mukaan siskojen kautta?
- SheenaTota sisko asiaa mä oon joskus miettinytkin. Unohdinkin jo ton. Mutta mulla ei tosiaan ollut siskoja ja kaikki samaa ikäluokkaa olevat serkutkin oli poikia. Kyllä siinä tulee varmaan eri lailla keskusteltua kuin esim töissä.
Varmasti ainakin jotain perää on. Huomasinhan veljenkin vaikutuksen, niin eri tavalla kuin kaverit. Se jotenkin eri tavalla kehittää.- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se minusta on varsin erikoista ja se vaatii kyllä varsin erikoiset olosuhteet, että tuollaiseen tilanteeseen päätyy. Ei se minusta tavallista ole, vaan epätavallista. Taas pitää tajuta, että epätavallisuus ei ole vika.
Juuri tuo. Epätavallisuus ei ole vika.
Mutta ei tavallinen jää ilman naisseuraa. Tavallisia naisikin on paljon. Samanlaiset leikkii keskenään.
- Anonyymi
Kannattaa kokeilla sitä viinan juontia baareissa koska baarissa aina on naisia ja niille voi jutella. Silloin sen kumppanin löytää helpoiten joten eikö kukaan kertonut ristolle että viinan juontia pitää harrastaa jos haluaa kumppanin.
T: Viinamies - Anonyymi
Mä olen ennenkin yrittänyt tällä palstalla kysyä, että millainen on "tavallinen mies". Itse ajattelen, että tavallinen olis sellainen suht keskiverto, sopivalla toleranssilla keskiarvon molemminnm puolin. Kuitenkin monissa paikoissa tavalliseksi, tai kuten tässäkin ketjussa niin jopa "liian tavalliseksi", tunnutaan määrittävän henkilöitä, jotka eivät vaikuta olevan erityisen tavallisia/keskivertoja. Minusta on siis täysin perusteltua kysyä, että mikä ihme se tavallinen siis on.
Esimerkiksi nyt nuo sosiaaliset ongelmat ovat toki "tavallisia" siinä mielessä, että eivät ne harvinaisia ole. Siltikään ne eivät ole "tavallinen" ominaisuus siinä mielessä, että ne olisivat keskivertomiehen ominaisuus. Epäsosiaalisuus ja kykenemättömyys kanssakäymiseen puolen maailman väestön kanssa ei minusta ole ihan tavallinen, saati sitten liian tavallinen ominaisuus ihmisessä. Tarkoitus ei ole syyllistää vaikkapa tuota Ristoa. Minusta on kuitenkinsyytä kysyä, että miksi kuitenkin varsin epätavallista henkilöä väitetään liian tavalliseksi.Mun mielestä toi tavallisuus on tossa enemmänkin sitä tavallista elämää. Hyvin tavallinen työpaikka, tavallinen harrastus, tavallinen asunto. Verrattuna vaikka muhun kun mä en välttämättä edellisenä päivänä ees tiedä työkohdetta ja tosiaan ei kahta samanlaista työpäivää oo. Ja näkisittepä tän mun kämpän joka on oikee monien mahdollisuuksien talo. Keittiökin vuosimallia 54. Lisäks vielä harrastukset, noi Hylätyt kohteen ja kiipeilyä korkeissa paikoissa. Niin mä ihan oikeesti oon epätavallinen. Se taas että en oo löytäny puolisoa taitaakin olla tavallisempaa nykypäivänä kun mun muu elämä. Eli tää nyt oli vaan esimerkki näin, sana on vapaa kertokaa oma näkemys?
- Anonyymi
JeroP kirjoitti:
Mun mielestä toi tavallisuus on tossa enemmänkin sitä tavallista elämää. Hyvin tavallinen työpaikka, tavallinen harrastus, tavallinen asunto. Verrattuna vaikka muhun kun mä en välttämättä edellisenä päivänä ees tiedä työkohdetta ja tosiaan ei kahta samanlaista työpäivää oo. Ja näkisittepä tän mun kämpän joka on oikee monien mahdollisuuksien talo. Keittiökin vuosimallia 54. Lisäks vielä harrastukset, noi Hylätyt kohteen ja kiipeilyä korkeissa paikoissa. Niin mä ihan oikeesti oon epätavallinen. Se taas että en oo löytäny puolisoa taitaakin olla tavallisempaa nykypäivänä kun mun muu elämä. Eli tää nyt oli vaan esimerkki näin, sana on vapaa kertokaa oma näkemys?
Toki. Monella epätavallisella ihmisellä on tavallinen elämä, mutta eihän se kai heidän epätavallisuuttaan mihinkään muuta? Monella ihan superekstrovestilla ja kaunilla ihmisellä on myös ihan tavallinen elämä, mutta en mä näe heitä kutsuttavan täällä "liian tavallisiksi".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toki. Monella epätavallisella ihmisellä on tavallinen elämä, mutta eihän se kai heidän epätavallisuuttaan mihinkään muuta? Monella ihan superekstrovestilla ja kaunilla ihmisellä on myös ihan tavallinen elämä, mutta en mä näe heitä kutsuttavan täällä "liian tavallisiksi".
Tuopa se just onkin ei ulkonäkö tee ihmisestä sen kummempaa mutta suhtautuminen kuitenkin on erilaista. Kumpa se olisikin muuta nimittäin monet kauniit naiset eivät tahdo löytää sopivaa miestä koska se miesten suhtautuminen on outoa. Aivan kuin olisi joku keiju joka tipahtanut pilven päältä maan pinnalle. Taviksen näköisenäkin löytää helpommin sen oikean.
- AnonyymiUUSI
JeroP kirjoitti:
Mun mielestä toi tavallisuus on tossa enemmänkin sitä tavallista elämää. Hyvin tavallinen työpaikka, tavallinen harrastus, tavallinen asunto. Verrattuna vaikka muhun kun mä en välttämättä edellisenä päivänä ees tiedä työkohdetta ja tosiaan ei kahta samanlaista työpäivää oo. Ja näkisittepä tän mun kämpän joka on oikee monien mahdollisuuksien talo. Keittiökin vuosimallia 54. Lisäks vielä harrastukset, noi Hylätyt kohteen ja kiipeilyä korkeissa paikoissa. Niin mä ihan oikeesti oon epätavallinen. Se taas että en oo löytäny puolisoa taitaakin olla tavallisempaa nykypäivänä kun mun muu elämä. Eli tää nyt oli vaan esimerkki näin, sana on vapaa kertokaa oma näkemys?
Tavallisuus on nykyään aika epätavallista, vahvasti olen sitä mieltä 🤷♀️ Lähtökohtaisesti (kaamea sana) kun ajattelee mikä tai kuka on tavallinen, niin paljastuukin pian totuus, ettei todellakaan ole tavallista. Ihmiset osaa aika hyvin peittää erilaisuutensa.
- Sheena
- Anonyymi
liian tavallinen eli keskiverto. Jos Risto on keskiverto suomalainen niin mikäköhän mä sitten olen
"Juu tää Risto kokee tän kiinnostumattomuuden olevan persoonattomuuden, ammatin ja ulkonäön yhdistelmästä. Ja siitä hänelle kuulemma kertyny itsetunto ongelmia."
Minusta Risto on ihan oikeassa. Jos ajat urasi huipulla Pieksamäki-Varkaus linjaa todeten koko päivän "huomenta-kiitos, päivää-kiitos, iltaa-kiitos" niin ei siinä paljon sosiaaliset taidot kehity. Varsinkaan kun maksetaan puhelimella tai korteilla eikä vaihtorahojakaan tarvita. Itsellä sama tilanne kun on koko päivän vahtien cnc-koneen työskentelyä.
Jos Risto olisi vaikka sairaanhoitaja niin työyhteisö olisi erilainen ja samoin erilaiset ihmiset tulisivat kohdatuksi heidän elämän eri tilanteissa.
Se oletko ulkonäöllisesti b-maajoukkuetasoa perustuu hyvin usein suoraan palautteeseen esim kiusaamisen muodossa tai epäsuoraan palautteeseen esim siten että käydään vaan kurkkaamassa treffipaikan vierestä ja tehdään oharit.
Itse saman tunteen kanssa painineena olen jakanut asiat kolmeen osioon. Jos jokin ei näytä hyvälle mutta pystyy korjaamaan nopeasti niin korjaa heti; kuten aja parta.
Jos asia vie pidemmän ajan niin tee suunnitelma. Hiukan tullut vatsaa niin laihduta. Jos taas on asia johon et pysty vaikuttamaan niin anna olla.
Mitä ttuohon persoonattomuuteen tulee niin minusta sitä katsotaan liian suurieleisesti eli se pitäisi olla jotakin spektaakkelimaista. Persoonallisuuteen minusta riittää jo se että olet jossakin hyvä. Minunkin kaksi avioliittoa alkivat sillä että osasin kirjoittaa kirjeitä. Ajatuksia paperille ja toisen luettavaksi; noin pienesyä ominaisuudesta ne suhteet alkoivat.- Anonyymi
Mies 45v kaakkois-Suomi
No sinänsä ihan sama itse olen nyt haluton kaikin puolin ja sen tulen tuplaamaan joten:😁
Mie pistän pillit pussiin
ja
toivotan hyvää ja parisuhde antoisaa elämää kaikille.
Toivottavsti löydätte kumppanin ja vietätätte antoisan ja hyvän elämän.
Kiitos .
T: T Anonyymi kirjoitti:
Mies 45v kaakkois-Suomi
No sinänsä ihan sama itse olen nyt haluton kaikin puolin ja sen tulen tuplaamaan joten:😁
ja
Kiitos .
T: TJuu, eihän täälä pakko kenkään oo olla. Mutta jos kysyt kysyttävää. Niin mä aika varmaan päivystän täälä.
Kiitos toivotuksesta onhan tässä kevät edessä kattelen, mutta tuskin.
Hyvää jatkoa sullekin.Samaa mieltä. Mä varmaan sekoisin tollasessa hyvää päivää työssä. Tosin on mullakin sellasia yksinäisiä hommia. Mutta on niitä kohokohtiakin, kerran laitoin lapsiporttia päiväkotiin ja lapset istu matolla ja katseli. Mulla oli oikeen yleisöä.
Cnc koneet kiehtoo mua kyllä ihan vietävästi. Mutta tosiaan ei pää varmaan sitäkään hommaa kestäs.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mies 45v kaakkois-Suomi
ja
Kiitos .
T: TEli sulla ei ole ystäviä koska ystävien pitää olla haluttavan näköisiä ja oloisia? Sitä vartenko ystävät on olemassa?
- Anonyymi
”Minusta Risto on ihan oikeassa. Jos ajat urasi huipulla Pieksamäki-Varkaus linjaa todeten koko päivän "huomenta-kiitos, päivää-kiitos, iltaa-kiitos" niin ei siinä paljon sosiaaliset taidot kehity. Varsinkaan kun maksetaan puhelimella tai korteilla eikä vaihtorahojakaan tarvita.”
Meillä täällä pikku kaupungissa on sellaisiakin matkustajia jotka jää etupenkkiin istumaan ja siinä sitten käydään kuljettajan kanssa läpi päivän polttavat puheenaiheet. Jotkut avautuvat yllättävänkin henkilökohtaisista asioistaan ja jollekin yksinäiselle matkustajalle kuljettaja voi olla päivän ainoa kontakti.
t. linja-autonkuljettaja. Anonyymi kirjoitti:
”Minusta Risto on ihan oikeassa. Jos ajat urasi huipulla Pieksamäki-Varkaus linjaa todeten koko päivän "huomenta-kiitos, päivää-kiitos, iltaa-kiitos" niin ei siinä paljon sosiaaliset taidot kehity. Varsinkaan kun maksetaan puhelimella tai korteilla eikä vaihtorahojakaan tarvita.”
Meillä täällä pikku kaupungissa on sellaisiakin matkustajia jotka jää etupenkkiin istumaan ja siinä sitten käydään kuljettajan kanssa läpi päivän polttavat puheenaiheet. Jotkut avautuvat yllättävänkin henkilökohtaisista asioistaan ja jollekin yksinäiselle matkustajalle kuljettaja voi olla päivän ainoa kontakti.
t. linja-autonkuljettaja.Näin varmasti on. Samoin nämä baari-iltojen viimeiset mahdollisuudet eli taksikuskitkin ovat kertoneet.
- Anonyymi
Etenkin sosiaalisuuden näkökulmasta suomalaisten luonteissa on havaittavissa usein ns. "ihmissuhdepassiivisuus" -ominaisuus tietty, mikä ei välttämättä aina ole huonokaan asia: monet tykkää tehdä työtään/työnsä ihan ok, kunhan joku uskottava olento on käskemässä mitä pitää tehdä tai on hyvä johto. Kuten esim.agraariyhteisöissä aikanaan, homma jopa pelitti. Jos johdon seuranta sattumoisin herpaantui, tuloskin oli sattumanvaraista. Henk.koht.asioissa taas työn ulkopuolinen elämisen tapa on enemmän oman aloitteellisuuden varassa. Jähmeä aloitekyky omissa asioissa voi olla perinnöllinenkin omainaisuus, ja jatkuu ehkä ties miten.
Toki tuttu ympäristö pyrki vauhdittamaan asioita tapaan: jotta missäs se Taavetin nainen...? kuunteleppas nuita toisten miesten juttuja tarkkaan.. ni suat juonenpiästä kiini... Tuli tuokin mieleen, kun aikanaan isääni puistettiin (=toivottiin kierrellen) luottomieheksi ja kirjuriksi naapurin miehen vispilänkauppahakemuksen tekoon, kun asianomaisella itsellään oli uskottava tekstityyli ja koko kirjoitustaitokin hieman hakusessa. Ja tottahan isäni suostui (eikä ollut vain se kerta... ja avioparihan siitä sittemmin tuli :)
Nykyään tällainen luontainen yhteisöllisyys on vähäisempää, onko jokainen oman onnensa seppä? Luontainen jäykkyys sosiaalisuudessa tekee tenää... "hän ei oo-ooo oikea cowboy jos naista ei voi saada mielestään..." No,joo... tämä oli yleistä huulenheittoa.
Tämän tarinan päähenkilö on kertonut julkisesti somevideoissaan taustoja enemmänkin kuin tuo lehtiartikkeli sisälsi. Ikävä krooninen sairaus (ei kuitenkaan estä työn tekoa) ja taistelu työkkärin byrokratiaa vastaan, ja siten talouden järjestäminen, ym.ovat vieneet voimia, jopa niin että ovat vaikuttaneet ammatinvalintaan. Passiivisuudesta yleisissä asioissa häntä ei voi moittia.
Ylempänä ketjussa vihjattu esim."Tanssi taitoset miehet suorastaan viedään käsistä." Jotain tuollaista "ylimääräistä viraabelia", kun luontaista sosiaalisuutta työn sivutuotteena ei nykyaikana aina ole. Tätä arvelin tuossa alussakin, kun menneen ajan kartanotilan työläispiireihin viittasin.
Riston kohdalla saattaa riittää jo se, kun taipui myös "lehtijulkkikseksi", videoitahan hän on jo tehnyt satunnaisin välein. Luulen, että yhteydenottoja ja tunnusteluja tulee, vaikka yleiset normit joka puolella pyrkivät haraamaan vastaan: "puhelu kuljettajan kanssa kielletty!" :)Mä muistan ton kyltin. Puhelu kuljettajan kanssa kielletty. Olin juuri opetellut lukeen. Olikos toi helsingissä. Mä olin lapsena tosi paljon siellä ja sitten kun tulin kotikaupunkiin, missä ei kylttejä ollut ja mummot aina puheli kuljettajien kanssa ja mä siinä hiljaa paheksuin, että eikö ne tiedä että se on kielletty. Ja täytyyhän sen olla kiellettyä, kun suuressa Helsingissäkin on.
- Anonyymi
Ehkä hän löytää jonkun niin kuin minäkin.
- AnonyymiUUSI
sitten kun on tajunnut olevansa kuolevainen niin ei vaivaa tällaisilla asioilla päätään
- AnonyymiUUSI
Elämä on kyllä liian lyhyt sellaiseen.
- AnonyymiUUSI
En nyt jaksa alkaa kaivamaan artikkelia uudestaan esille, joten pitää kirjoittaa sen pohjalta mitä muistan siitä. Joku tuolla aiemmin mainitsi saman asian, jota mä mietin silloin sitä artikkelia lukiessani, eli että siinä ei mainittu oikeastaan mitään sellaista, joka olisi mulle miehessä oleellista tai mihin edes kiinnittäisin huomiota. Lisäksi siitä tosiaan puuttui täysin se tieto millaista naista hän itse etsii. Noiden puuttuessa on melko vaikea lähteä ihmeemmin arvioimaan mistä hänen sinkkuutensa johtuu. Jos näkisi vaikka millaisilla profiileilla hän on seuraa etsinyt, niin silloin voisi sanoa miten sen profiilin itse lukisi.
Mitä mulle sitten tuli mieleeni sitä artikkelia lukiessani. Nämä ajatukseni tietysti kertovat enemmän minusta kuin tuosta Ristosta. Tämä kannattaa lukijan pitää mielessä, sillä minä en lainkaan arvostele häntä, vaan kerron ainoastaan millaisia ajatuksia minulle herää. Minulle heräsi mm. se sama tunne mikä mulle herää usein lukiessani tuollaisia artikkeleita ja se on että kuulostaa hirveän raskaalta, jos lähtisi tuohon mukaan. Kun ihminen on sinkkuna, vailla juuri mitään kokemusta, koko ikänsä, niin hänelle herää helposti vähän kummallisiakin kuvitelmia siitä toisesta sukupuolesta ja ehkä parisuhteesta yleensäkin. Kaikkien niiden outojen kuvitelmien oikominen on kovin raskasta. Siitä tulee helposti myös tunne, että "kun et sinä edes pidä minusta, niin mitä mä tässä roikun". Mä olen elämässäni ollut parisuhteessa tuollaisen samantyyppisen "riston" kanssa. Hän ei edes ollut ollut noin kauaa sinkkuna, mutta jo sen aloittaminen oli kauhean raskasta. Siitä tuli huono olo ja se ei ole suhteelle hyvä alku, jos ei edes alussa tunnu hyvältä.
Kaikki tuollainen, että täytyy johtua työstä tai asunnosta tai tylsyydestä jne. WTF? Anteeksi, mutta en minä sitä sun duuniasi tee. Miksi hitossa mä välittäisin siitä mitä sä teet työksesi? Hyvä, että sulla on töitä ja toivottavasti viihdyt siinä itse. Anteeksi, mutta ei mua kiinnosta sun asuntosi. En minä siinä asu, joten mitä se mulle kuuluu? Hyvä, että sulla on asunto ja toivottavasti viihdyt siinä. Moneenko asiaan voi todeta, anteeksi mutta sulla on outoja kuvitelmia ja anteeksi mutta tämä nyt ei ole minulle lainkaan oleellista ja anteeksi, mutta on ahdistavaa, että sä kuvittelet mua kiinnostavan minkään tuollaisen, ennen kun homma alkaa tuntua turhalta? Anteeksi, mutta sä joko etsit ihmistä, joka on täysin toisenlainen kuin minä (eli siis välittää tuollaisista asioista) tai sitten sä pidät minua täytenä k.päänä (jollaiseksi minä koen ihmiset, joille noilla on väliä). Kumpikaan noista ajatuksista ja tuntemuksista ei ole ainakaan minulle yhtään positiivinen. Siinä pitää olla jo ihan .vetisti halua saada se homma toimimaan, että jaksaisi jatkuvasti selitellä kuinka minä en ole tuollainen vakuutella toista.
Tämä on jo nyt pitkä vastaus, joten jätän tältä osaa tuohon. Tuo joka tapauksessa on se kaikkein vahvin tunne, joka minulle tuollaisesta artikkelista tulee.En mä nyt oikeen usko, että sinkkuna ei nyt mukamas mitään parisuhteista tai vastakkaisesta sukupuolesta tiedä. Mitä nyt oon elämäni aikana ihmisiä nähny, niin outoja tapauksia löytyy niin sinkuista kuin parisuhteellisistakin. Ajatkin on muuttunu, ei oo enää vahvoja ennakkoluuloja sinkkaja kohtaan. Mutta siinä oot oikeessa, että noi artikkelit on jotenkin erikoisesti rakennettu, yritetty jotenkin tota kurjuutta nostaa pintaan, mutta sillä tietenkin saadaan lukijoita.
- AnonyymiUUSI
JeroP kirjoitti:
En mä nyt oikeen usko, että sinkkuna ei nyt mukamas mitään parisuhteista tai vastakkaisesta sukupuolesta tiedä. Mitä nyt oon elämäni aikana ihmisiä nähny, niin outoja tapauksia löytyy niin sinkuista kuin parisuhteellisistakin. Ajatkin on muuttunu, ei oo enää vahvoja ennakkoluuloja sinkkaja kohtaan. Mutta siinä oot oikeessa, että noi artikkelit on jotenkin erikoisesti rakennettu, yritetty jotenkin tota kurjuutta nostaa pintaan, mutta sillä tietenkin saadaan lukijoita.
En kai mä sanonut missään, ettei tietäisi mitään? Piti oikein tarkistaa mitä kirjoitin. Mistä ihmeestä sä tuon "ei tiedä mitään" tuohon repäisit?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
En kai mä sanonut missään, ettei tietäisi mitään? Piti oikein tarkistaa mitä kirjoitin. Mistä ihmeestä sä tuon "ei tiedä mitään" tuohon repäisit?
Juuri tuollainen tarkoituksellinen vääntely on varsin turhauttava tyyli keskustelussa. Sen sijaan, että yrittäisi ymmärtää mitä toinen sanoi, repäistään jostakin lausahdus ja ajatus, jota toinen ei ole edes sanonut. Just noi tollaset ovat niitä, jotka lopulta tappavat sen keskustelun, kun toinen toteaa, että ehkä parempi antaa vain olla, kun en nyt jaksa alkaa korjaamaan kummallisia olettamia. 😃
- AnonyymiUUSI
Sanon sivusta, että mä tunnistan myös tuon tunteen. Mä olen tutustunut netissä muutamaan sellaseen, joka tosta Ristosta tulee mieleeni. Risto on varmaan ihan mukava mies. Myös ne miehet on olleet ihan mukavia ja mä olen ollut aluksi aidosti tykästynytkin. Sit just tuo kuvaamasi tunne pikkuhiljaa jyrää sen kiinnostuksen alleen.
Tossa artikkelissa oli se kuvaus siitä jostain jutusta, jossa se Risto oli ollut, jota hän ei kyennyt määrittämään. Se kuulosti niin tutulta. Noin mun pari nettitutustelua on olleet juuri sellasia mitä artikkelissa kuvattiin. Alkuun sitä on kiinnostunut, mutta sitten niitä asioita, jossa joutuu sanomaan, että mä en ole tollanen, alkaa kasautumaan. Tai vielä pahempaa, jos joutuu sanomaan, että en oo kuin muut naiset, vaikkei edes usko muidenkaan naisten olevan sellasia. Joka kerta kun noita tulee esiin sitä on aina pikkasen epäileväisempi sen jutustelun ja ihmisen suhteen. Sitä rakentaa aina muutaman sellasen jutun kerrallaan estettä siihen väliin, että ehkä tässä ei ole järkee. Se tyyppi on kiva ja mukava, mutta se ei vain tunnu enää hyvältä ja siihen tarvittas jo paljon positiivista, et se enää siitä paranis ja sit yks päivä sitä lopulta antaa sen olla. Sitä ei vaan jaksa enää vakuutella olevansa "erilainen". Anonyymi kirjoitti:
Juuri tuollainen tarkoituksellinen vääntely on varsin turhauttava tyyli keskustelussa. Sen sijaan, että yrittäisi ymmärtää mitä toinen sanoi, repäistään jostakin lausahdus ja ajatus, jota toinen ei ole edes sanonut. Just noi tollaset ovat niitä, jotka lopulta tappavat sen keskustelun, kun toinen toteaa, että ehkä parempi antaa vain olla, kun en nyt jaksa alkaa korjaamaan kummallisia olettamia. 😃
Tää, ei se nyt niin ollut kun sanoin mutta näin:
Kun ihminen on sinkkuna, vailla juuri mitään kokemusta, koko ikänsä, niin hänelle herää helposti vähän kummallisiakin kuvitelmia siitä toisesta sukupuolesta ja ehkä parisuhteesta yleensäkin.
Ihminen kun on valveutunut, niin osaa kyllä arvella. Eihän politiikastakaan oo välttämättä kummallisia kuvitelmia, vaikkei ois ikinä toiminu poliitikkona.JeroP kirjoitti:
Kun ihminen on sinkkuna, vailla juuri mitään kokemusta, koko ikänsä, niin hänelle herää helposti vähän kummallisiakin kuvitelmia siitä toisesta sukupuolesta ja ehkä parisuhteesta yleensäkin.
Ihminen kun on valveutunut, niin osaa kyllä arvella. Eihän politiikastakaan oo välttämättä kummallisia kuvitelmia, vaikkei ois ikinä toiminu poliitikkona.Toi siis keskimmäinen kappale lainaus eli nää jäi" " puuttuu
- AnonyymiUUSI
JeroP kirjoitti:
Ihminen kun on valveutunut, niin osaa kyllä arvella. Eihän politiikastakaan oo välttämättä kummallisia kuvitelmia, vaikkei ois ikinä toiminu poliitikkona.Siltikin tuo Risto juttu (ja sun alotuksesikin) on täynnä juurikin noita varsin outoja oletuksia. Ja mä olen nähnyt ja kuullut näitä niin paljon livenäkin, että ikävä kyllä ne ovat tosiasia, jonka tietysti voi jättää hyväksymättä, jos se jotenkin nyppii. Sen voi myös koettaa ymmärtää ja sisäistää ja tajuta mistä siinä on kyse. Kukaan ei jaksa jatkuvasti yrittää oikeuttaa itseään toiselle, eikä vakuutella, ettei ole kuten joku outo olettama, jonka toinen on jostain mistä lienee repäissyt. Kun toiseen tutustuminen ei vain enää tunnu kaiken sen vaivan arvoiselta ja jokaisesta keskustelusta tulee lopulta lähinnä vain paska olo, niin se loppuu omaan mahdottomuuteensa. Näin se ikävä kyllä menee, vaikka kyllä mä senkin ymmärrän, että se tuntuu kaikista "ristoista" kovin epäreilulta.
Anonyymi kirjoitti:
Sanon sivusta, että mä tunnistan myös tuon tunteen. Mä olen tutustunut netissä muutamaan sellaseen, joka tosta Ristosta tulee mieleeni. Risto on varmaan ihan mukava mies. Myös ne miehet on olleet ihan mukavia ja mä olen ollut aluksi aidosti tykästynytkin. Sit just tuo kuvaamasi tunne pikkuhiljaa jyrää sen kiinnostuksen alleen.
Tossa artikkelissa oli se kuvaus siitä jostain jutusta, jossa se Risto oli ollut, jota hän ei kyennyt määrittämään. Se kuulosti niin tutulta. Noin mun pari nettitutustelua on olleet juuri sellasia mitä artikkelissa kuvattiin. Alkuun sitä on kiinnostunut, mutta sitten niitä asioita, jossa joutuu sanomaan, että mä en ole tollanen, alkaa kasautumaan. Tai vielä pahempaa, jos joutuu sanomaan, että en oo kuin muut naiset, vaikkei edes usko muidenkaan naisten olevan sellasia. Joka kerta kun noita tulee esiin sitä on aina pikkasen epäileväisempi sen jutustelun ja ihmisen suhteen. Sitä rakentaa aina muutaman sellasen jutun kerrallaan estettä siihen väliin, että ehkä tässä ei ole järkee. Se tyyppi on kiva ja mukava, mutta se ei vain tunnu enää hyvältä ja siihen tarvittas jo paljon positiivista, et se enää siitä paranis ja sit yks päivä sitä lopulta antaa sen olla. Sitä ei vaan jaksa enää vakuutella olevansa "erilainen".Siis millanen et oo, mikä kasaantuu?
Tai et oo kuin muut naiset. Öö, millälailla? Ollanks me miehet sitten jotenkin samanlaisia ja sitten oletetaan että naisetkin on?
sorry nyt oon pihalla kun lumiukko.- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tossa artikkelissa oli se kuvaus siitä jostain jutusta, jossa se Risto oli ollut, jota hän ei kyennyt määrittämään. Se kuulosti niin tutulta. Noin mun pari nettitutustelua on olleet juuri sellasia mitä artikkelissa kuvattiin. Alkuun sitä on kiinnostunut, mutta sitten niitä asioita, jossa joutuu sanomaan, että mä en ole tollanen, alkaa kasautumaan. Tai vielä pahempaa, jos joutuu sanomaan, että en oo kuin muut naiset, vaikkei edes usko muidenkaan naisten olevan sellasia. Joka kerta kun noita tulee esiin sitä on aina pikkasen epäileväisempi sen jutustelun ja ihmisen suhteen. Sitä rakentaa aina muutaman sellasen jutun kerrallaan estettä siihen väliin, että ehkä tässä ei ole järkee. Se tyyppi on kiva ja mukava, mutta se ei vain tunnu enää hyvältä ja siihen tarvittas jo paljon positiivista, et se enää siitä paranis ja sit yks päivä sitä lopulta antaa sen olla. Sitä ei vaan jaksa enää vakuutella olevansa "erilainen".Tuo se juuri on, pikkuhiljaa kasvava epäilyt, turhautuminen ja vetäytyminen. Sekin on ikävää, että toisen osapuolen on ehkä hyvinkin vaikeaa tajuta mitä siinä tapahtuu. Sen voi kuitenkin yrittää ymmärtää, jos koettaa kääntää sen toisinpäin, jos sitä itse törmäisi joka käänteessä toisen varsin outoihin kuvitelmiin ja sitten taas selitellään ja vakuutellaan, että minä ole sellainen. Mulla itselläni meni aika kauan tajuta mistä siinä epämääräisessä huonossa tunteessa, muuten kuitenkin kivan ihmisen kanssa oli kyse,
- AnonyymiUUSI
JeroP kirjoitti:
Siis millanen et oo, mikä kasaantuu?
Tai et oo kuin muut naiset. Öö, millälailla? Ollanks me miehet sitten jotenkin samanlaisia ja sitten oletetaan että naisetkin on?
sorry nyt oon pihalla kun lumiukko.Mä oletan, että hän vastasi siihen mistä mä tossa edellä puhuin ... outoihin olettamiin.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mä oletan, että hän vastasi siihen mistä mä tossa edellä puhuin ... outoihin olettamiin.
Joo, just niistä oli kyse. Tollasista, että kyse olis työstä, asunnosta, autosta, omaisuudesta, harrastuksista tai mistä tahansa muusta yhtä typerästä.
Anonyymi kirjoitti:
Siltikin tuo Risto juttu (ja sun alotuksesikin) on täynnä juurikin noita varsin outoja oletuksia. Ja mä olen nähnyt ja kuullut näitä niin paljon livenäkin, että ikävä kyllä ne ovat tosiasia, jonka tietysti voi jättää hyväksymättä, jos se jotenkin nyppii. Sen voi myös koettaa ymmärtää ja sisäistää ja tajuta mistä siinä on kyse. Kukaan ei jaksa jatkuvasti yrittää oikeuttaa itseään toiselle, eikä vakuutella, ettei ole kuten joku outo olettama, jonka toinen on jostain mistä lienee repäissyt. Kun toiseen tutustuminen ei vain enää tunnu kaiken sen vaivan arvoiselta ja jokaisesta keskustelusta tulee lopulta lähinnä vain paska olo, niin se loppuu omaan mahdottomuuteensa. Näin se ikävä kyllä menee, vaikka kyllä mä senkin ymmärrän, että se tuntuu kaikista "ristoista" kovin epäreilulta.
No alotuksen oli tarkotuskin herättää keskustelua. Ilmeisesti et halua avata asiaa enempää, heittäisinkin palloa muille lukijoille. Jos otetaan toi mun aloitus. Niin mikä mättää?
En nyt tosta artikkelista itekään erityisemmin pitäny. aattelin vaan että se on sopiva aihealue tänne. ja täytyy sanoa että hyvä valinta kyllä, harvemmin oon aloitukselle näin monta kommenttia saanu. mutta sana vapaa, ja kuten sanonu eit tartte mun takia hienostella.- AnonyymiUUSI
JeroP kirjoitti:
No alotuksen oli tarkotuskin herättää keskustelua. Ilmeisesti et halua avata asiaa enempää, heittäisinkin palloa muille lukijoille. Jos otetaan toi mun aloitus. Niin mikä mättää?
En nyt tosta artikkelista itekään erityisemmin pitäny. aattelin vaan että se on sopiva aihealue tänne. ja täytyy sanoa että hyvä valinta kyllä, harvemmin oon aloitukselle näin monta kommenttia saanu. mutta sana vapaa, ja kuten sanonu eit tartte mun takia hienostella.Avata mitä enempää? Mikä sulle jäi tuossa epäselväksi? Vaikea avata, jos et kysy suoraan just sitä asiaa, joka sua mietityttää.
Anonyymi kirjoitti:
Avata mitä enempää? Mikä sulle jäi tuossa epäselväksi? Vaikea avata, jos et kysy suoraan just sitä asiaa, joka sua mietityttää.
Varmaan oot huomannu, me miehet ollaan sitten naimisissa tai ei. niin meille nyt täytyy osoittaa mikä ärsyttää. ei me osata silleen lukee. Mikä rivi tossa alotuksessa outo oletus?
- AnonyymiUUSI
JeroP kirjoitti:
Varmaan oot huomannu, me miehet ollaan sitten naimisissa tai ei. niin meille nyt täytyy osoittaa mikä ärsyttää. ei me osata silleen lukee. Mikä rivi tossa alotuksessa outo oletus?
"Toisaalta vaikutta aika tylsältä mieheltä, on paljon kotona, työskentelee bussi kuskina ja kämppäkin on aika perus. Tekee kuitenkin you-tube videoita että se taas on yhtäläistä. Oisko näissä sellasia juttuja mikä karkottaa naiset?"
Eli siis asiat, joita pitkälti käsittelin toiseksi viimeisessä kappaleessani. Ja en ole huomannut, että "me miehet ollaan sitten naimisissa tai ei. niin meille nyt täytyy osoittaa mikä ärsyttää. ei me osata silleen lukee". Mä en tunne tuollaisia kuvaamasi kaltaisia miehiä. Kaikki mun tuntemani miehet osaavat lukea, kun asia on varsin selvästi kirjoitettu jo heti alkuunsa. - AnonyymiUUSI
JeroP kirjoitti:
Ai niin ja minua ei itseasiassa ärsytä yhtään mikään tässä koko aiheessa. En kykene edes keksimään mikä ihme minua voisi tässä ärsyttää. Mä en ole ihmettelemässä miksei naista löydy, vaan kertomassa yhden näkemyksen siihen missä vika voi olla. Sen näkemyksen voi kuunnella tai olla kuuntelematta, ihannoman mielensä mukaan. Mulla ei ole mitään syytä ärsyyntyä siitä.
Anonyymi kirjoitti:
"Toisaalta vaikutta aika tylsältä mieheltä, on paljon kotona, työskentelee bussi kuskina ja kämppäkin on aika perus. Tekee kuitenkin you-tube videoita että se taas on yhtäläistä. Oisko näissä sellasia juttuja mikä karkottaa naiset?"
Eli siis asiat, joita pitkälti käsittelin toiseksi viimeisessä kappaleessani. Ja en ole huomannut, että "me miehet ollaan sitten naimisissa tai ei. niin meille nyt täytyy osoittaa mikä ärsyttää. ei me osata silleen lukee". Mä en tunne tuollaisia kuvaamasi kaltaisia miehiä. Kaikki mun tuntemani miehet osaavat lukea, kun asia on varsin selvästi kirjoitettu jo heti alkuunsa.Ok. Mä astuin tosaa vähän ite naisen saappaisiin, aattelin että millanen mua kiinnostais jos oisin nainen. en nyt ihan tolleen tarkottanu miten ymmärsit. ei pitäs viestin tuojaa ampua. Ei nyt vaan ymmärretä asiaa samalla tavalla. Mutta eiks me nyt olla kuitenkin samaa mieltä että toisilleen sopivat menis yhteen.
Ja tossa alempana tarkotan noita esim. joululahja mokia, tai sitä jos mies kysyy saanko lähteä kaljalle ja nainen sanoo juu, mutta eri äänen painolla, niin mies ei tunnista. Mä oon sen verran vanhempi mun ikäluokalla varmaan enemmänkin tollasta ongelmaa.Anonyymi kirjoitti:
Ai niin ja minua ei itseasiassa ärsytä yhtään mikään tässä koko aiheessa. En kykene edes keksimään mikä ihme minua voisi tässä ärsyttää. Mä en ole ihmettelemässä miksei naista löydy, vaan kertomassa yhden näkemyksen siihen missä vika voi olla. Sen näkemyksen voi kuunnella tai olla kuuntelematta, ihannoman mielensä mukaan. Mulla ei ole mitään syytä ärsyyntyä siitä.
No sehän on positiivista ettei mikään ärsytä. Nää asiat nyt on kuitenkin pienin murhe tässä maailmantilanteessa.
- AnonyymiUUSI
JeroP kirjoitti:
Ok. Mä astuin tosaa vähän ite naisen saappaisiin, aattelin että millanen mua kiinnostais jos oisin nainen. en nyt ihan tolleen tarkottanu miten ymmärsit. ei pitäs viestin tuojaa ampua. Ei nyt vaan ymmärretä asiaa samalla tavalla. Mutta eiks me nyt olla kuitenkin samaa mieltä että toisilleen sopivat menis yhteen.
Ja tossa alempana tarkotan noita esim. joululahja mokia, tai sitä jos mies kysyy saanko lähteä kaljalle ja nainen sanoo juu, mutta eri äänen painolla, niin mies ei tunnista. Mä oon sen verran vanhempi mun ikäluokalla varmaan enemmänkin tollasta ongelmaa.Tässä ei nyt varsinaisesti ole kysynys siitä mitä juuri sinä jollakin asialla tarkoitat. Tässähän ei nyt ollut kysymys sinusta yksilönä, vaan tästä aiheesta yleisellä tasolla. Tässä oli kysymys siitä millainen tunne noista tulee ja se toistuu ja toistuu ja toistuu. Mä näin vaivaan jopa erikseen ilmaistakseni, että "Nämä ajatukseni tietysti kertovat enemmän minusta kuin tuosta Ristosta. Tämä kannattaa lukijan pitää mielessä, sillä minä en lainkaan arvostele häntä, vaan kerron ainoastaan millaisia ajatuksia minulle herää." Silti sä onnistut jotenkin ymmärtämään, että puhuttaisiin sinusta henkilökohtaisesti? Ei, kun tässä puhutaan nyt tästä asiasta yleisellä tasolla. Siitähän sä kai alunperin halusit puhua. Vai halusitko sä, että tässä nyt puhuttaisiin juuri sinusta henkilökohtaisesti? Siinä tapauksessa mä olen todellakin käsittänyt aloituksesi aivan totaalisen väärin, sillä en ole missään kohtaa ollut puhumassa sinusta. Olen vain pyydettyäsi osoittanut sinulle sen kohdan, jossa näen juurikin noita outoja olettamia.
Mä en tiedä yhtään mistä ihme joululahjamokista sä puhut tai mitä ihmettä kaljalle meno tähän aiheeseen liittyy. - AnonyymiUUSI
JeroP kirjoitti:
No sehän on positiivista ettei mikään ärsytä. Nää asiat nyt on kuitenkin pienin murhe tässä maailmantilanteessa.
Kuten todettua, niin mä en kykene edes tajuamaan mikä mua voisi tässä ärsyttää. Se on taas vähän sellainen "olettama", johon voin todeta lähinnä vain jaa, no okei ... lensi yli korkealta ja kovaa.
Mutta siis oikeasti, jos jollain miehellä on vaikeuksia löytää nainen ja sitten kysytään mistä se voisi johtua, niin mikä ihme siinä voisi muka ärsyttää minua? Eihän se asia kosketa minua millään tavalla. Anonyymi kirjoitti:
Tässä ei nyt varsinaisesti ole kysynys siitä mitä juuri sinä jollakin asialla tarkoitat. Tässähän ei nyt ollut kysymys sinusta yksilönä, vaan tästä aiheesta yleisellä tasolla. Tässä oli kysymys siitä millainen tunne noista tulee ja se toistuu ja toistuu ja toistuu. Mä näin vaivaan jopa erikseen ilmaistakseni, että "Nämä ajatukseni tietysti kertovat enemmän minusta kuin tuosta Ristosta. Tämä kannattaa lukijan pitää mielessä, sillä minä en lainkaan arvostele häntä, vaan kerron ainoastaan millaisia ajatuksia minulle herää." Silti sä onnistut jotenkin ymmärtämään, että puhuttaisiin sinusta henkilökohtaisesti? Ei, kun tässä puhutaan nyt tästä asiasta yleisellä tasolla. Siitähän sä kai alunperin halusit puhua. Vai halusitko sä, että tässä nyt puhuttaisiin juuri sinusta henkilökohtaisesti? Siinä tapauksessa mä olen todellakin käsittänyt aloituksesi aivan totaalisen väärin, sillä en ole missään kohtaa ollut puhumassa sinusta. Olen vain pyydettyäsi osoittanut sinulle sen kohdan, jossa näen juurikin noita outoja olettamia.
Mä en tiedä yhtään mistä ihme joululahjamokista sä puhut tai mitä ihmettä kaljalle meno tähän aiheeseen liittyy.Ihan oikeen ymmärsit yleisellä tasolla niin. En mä oo kun viestin tuoja.
No sattuuhan sitä joululahjamokia. Ja kyllä kaljakin nyt maistus, mutta ei, huomena työpäivä.- AnonyymiUUSI
JeroP kirjoitti:
Ihan oikeen ymmärsit yleisellä tasolla niin. En mä oo kun viestin tuoja.
No sattuuhan sitä joululahjamokia. Ja kyllä kaljakin nyt maistus, mutta ei, huomena työpäivä.Ok, eli olen siis kirjoittanut ihan oikealla, eli yleisellä tasolla.
Voi kai sellaisiakin sattua. Mun kanssani tosin ei, kun en kaipaa joululahjoja. Jos ei siis tiedä mitä ostaa, niin parempi olla ostamatta. Ihminen, joka mun kanssani parisuhteessa on, myös takuulla tietää mikä mun kantani tuohon kalja-asiaan on. Sitten saa ihan itse päättää miten toimii. Mä en ala aikuiselle ihmiselle mitään lupia antamaan tai kieltämään menemästä.
- AnonyymiUUSI
Speksit tapaukseen Risto lienevät nyt jo kaikille selvät.
Meilläpäin oli sanonta. "Linja-autonkuljettajan ja veturinkuljettajan tunnistaa jatkuvasta rannekellon vilkuilusta." Synnyinseudullani riitti näitä ammattikuntien edustajia. He ovat jämptejä, tunnollisia ja luontaisen pedantteja täydellisyyden tavoittelijoita. Muunlaiset eivät oikein pärjänneet yksitoikkoisessakin ammatissa. Aikataulu toi rytmin päivään. Työpäivän hyvä fiilis oli hetkessä menetetty jos juna jäi kiinni ylämäkeen tai auto pysäkille. Lehtinipun heitto liikkuvasta bussista Aamulehden laatikkoon oli myös taitolaji. Aikataulussa pysyminen on ollut elämääkin suurempi kunnia-asia.
Voisiko olla niin, että se, tässä tapauksessa nainen, häiritsisi olemassaolollaan yksilön kuulasta elon lukujärjestystä? Aikuisten oikeasti nuottivihko saattaisi kastua, jos tämä juttu nyt liikahtaisi vilkuilemisesta tutustumiseen.
Mies 65Tää keskustelu nyt lähti vähän sivuraiteelle tossa. Muhan on jo leivottu tässä uudeksi Ristoksi. Vois ottaaki uuden nikin UusiRisto, pitäs vaan ottaa uus selfie, tässä kotisohvalla. Ei sovi oikeen UusiRiston profiilin toi tampereen kannen korkeimman nosturin kärjessä otettu selfie.
Mutta asiaan, niin niin kannattais oikeesti pariutua, niin miesten kun naistenkin niin sopivien ihmisten kanssa. Kello kallet on aika rasittavia ihmisä, mutta juu kaks kello kallee sopii hyvin yhteen. kohta taas tullaan sanoon että ennakko odotuksia on sitten kuskeista. no onhan mulla. Just sellasia kun kuvailit.
- AnonyymiUUSI
My unpopular oppinion ... mä olen niin kyllästynyt keski-ikäisiin miehiin, joilla on teinien teoriat. Mä en todellakaan jaksa enää kuunnella, enkä oikaista yhdenkään "riston" teorioita ja kuvitelmia. Mä olen mielummin vaikka lopun ikääni yksin kuin käyn keskusteluja aikuisten miesten kanssa, joiden ajatusmaailma on noin keskenkasvuinen. Anteeksi, jos tämä loukkaa.
- AnonyymiUUSI
Ai niin ja ei tämä ei todellakaan kosketa vain suomalaisia. Ihan sama, jos katsoisi dokumenttia tai lukis lehtijutun vaikka kiinalaisista tai intialaisista ikuisista poikamiehistä. Ne on ihan samanlaisia "ristoja" melkein kaikki tyynni. Samat jutut ja samat teoriat.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ai niin ja ei tämä ei todellakaan kosketa vain suomalaisia. Ihan sama, jos katsoisi dokumenttia tai lukis lehtijutun vaikka kiinalaisista tai intialaisista ikuisista poikamiehistä. Ne on ihan samanlaisia "ristoja" melkein kaikki tyynni. Samat jutut ja samat teoriat.
Sinäpä sen sanoit 👍. Minä voin myös hyvin pitkälti allekirjottaa tuon. Kun on elämässään muutaman "riston" kanssa yrittänyt jutella, niin on jo oppinut miten loputon suo tuo oikominen on. Mä tiedän vian olevan itsessäni, mutta mä olen jo tullut ihan allergiseksi tietyille teorioille. Mäkään en enään jaksa niitä yhtään enempää.
Anonyymi kirjoitti:
Sinäpä sen sanoit 👍. Minä voin myös hyvin pitkälti allekirjottaa tuon. Kun on elämässään muutaman "riston" kanssa yrittänyt jutella, niin on jo oppinut miten loputon suo tuo oikominen on. Mä tiedän vian olevan itsessäni, mutta mä olen jo tullut ihan allergiseksi tietyille teorioille. Mäkään en enään jaksa niitä yhtään enempää.
Mutta onkos sulla nyt itellä ennakko odotuksia?
- AnonyymiUUSI
JeroP kirjoitti:
Mutta onkos sulla nyt itellä ennakko odotuksia?
Aivan varmasti on. Mutta ei miesten suhteen yleisesti. Siinä se ero.
Anonyymi kirjoitti:
Aivan varmasti on. Mutta ei miesten suhteen yleisesti. Siinä se ero.
No tossa vaan se poikamies mainittu. Ei mulla esimerkiksi vaikuta mitään onko nainen sinkku vai ei, en mä ees tiedä, eihän se mulle kuulu. Samoin ei työkaverit tiedä oonko sinkku vai ei. Meillä ei töissä käytetä välttämättä sormuksia. Se on ollu joillekin yllätys että oon sinkku. Ei se päälle päin näy.
- AnonyymiUUSI
JeroP kirjoitti:
No tossa vaan se poikamies mainittu. Ei mulla esimerkiksi vaikuta mitään onko nainen sinkku vai ei, en mä ees tiedä, eihän se mulle kuulu. Samoin ei työkaverit tiedä oonko sinkku vai ei. Meillä ei töissä käytetä välttämättä sormuksia. Se on ollu joillekin yllätys että oon sinkku. Ei se päälle päin näy.
Ei siinä ole mainittu poikamiestä, vaan "ikuinen poikamies". Noiden välillä on selkeä ero ja toinen ryhmä on selvästi toista porukkaa monimuotoisempi.
Jos mä en keskustele ihmisen kanssa tällaisista aiheista, niin eiväthän ne teoriat silloin esille edes tule. Miten tuo loppuosa siis edes liittyy koko aiheeseen? Anonyymi kirjoitti:
Ei siinä ole mainittu poikamiestä, vaan "ikuinen poikamies". Noiden välillä on selkeä ero ja toinen ryhmä on selvästi toista porukkaa monimuotoisempi.
Jos mä en keskustele ihmisen kanssa tällaisista aiheista, niin eiväthän ne teoriat silloin esille edes tule. Miten tuo loppuosa siis edes liittyy koko aiheeseen?No mitä hyötyä esim. mulle sitten ois, jos asettaisin sellasia ennakko odotuksia?
Enö mä vieläkän ymmärrä mitä pahaa on jos ei oo seurustellut?- AnonyymiUUSI
JeroP kirjoitti:
No mitä hyötyä esim. mulle sitten ois, jos asettaisin sellasia ennakko odotuksia?
Enö mä vieläkän ymmärrä mitä pahaa on jos ei oo seurustellut?Tässä on taas niitä aivan kertakaikkisen ihmeellisiä ja käsittämättömiäkin olettamia. Anteeksi mutta mistäköhän "ennakko-oletuksista" mahdat puhua? Vaikuttaa nyt siltä, että sä onnistuit joteniin kääntämään tämän päässäsi täysin päälaelleen, mutta mä nyt jään vielä odottamaan, että selität mitä ihmettä sä tuolla tarkoitat.
Mä en ole sanonut mussään kohtaa, että siinä, ettei ole seurustellut olisi mitään pahaa. Minä en ole missään sanonut sen olevan itsessään paha asia. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tässä on taas niitä aivan kertakaikkisen ihmeellisiä ja käsittämättömiäkin olettamia. Anteeksi mutta mistäköhän "ennakko-oletuksista" mahdat puhua? Vaikuttaa nyt siltä, että sä onnistuit joteniin kääntämään tämän päässäsi täysin päälaelleen, mutta mä nyt jään vielä odottamaan, että selität mitä ihmettä sä tuolla tarkoitat.
Mä en ole sanonut mussään kohtaa, että siinä, ettei ole seurustellut olisi mitään pahaa. Minä en ole missään sanonut sen olevan itsessään paha asia.tarvitseeko aina saada joku puhumaan itseään pussiin?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
tarvitseeko aina saada joku puhumaan itseään pussiin?
Missä ja kuka, on yrittänyt saada jonkun puhumaan itsensä pussiin?
Anonyymi kirjoitti:
Tässä on taas niitä aivan kertakaikkisen ihmeellisiä ja käsittämättömiäkin olettamia. Anteeksi mutta mistäköhän "ennakko-oletuksista" mahdat puhua? Vaikuttaa nyt siltä, että sä onnistuit joteniin kääntämään tämän päässäsi täysin päälaelleen, mutta mä nyt jään vielä odottamaan, että selität mitä ihmettä sä tuolla tarkoitat.
Mä en ole sanonut mussään kohtaa, että siinä, ettei ole seurustellut olisi mitään pahaa. Minä en ole missään sanonut sen olevan itsessään paha asia.No ehkä mä en vaan ymmärrä. Mä koin tän kyllä haastavana aiheena. Ette varmaan oo täällä vakikirjoittajina, täällä ei asioita yleensä näin perinpohjin käsitellä. Mutta hyvähän tää on. Mä oikeestaan yllätyin miten paljon tähän tuli keskustelua. Me ketkä täällä ollaan pitempään keskusteltu, ollaan jo tultu varmaan liiankin tutuiksi, ei osata enää esittäö kritiikkiä toisillemme. Semmosta ylikohteliaisuutta. Tää on ollut ihan tervetullut lisä kyllä. Ja tarkotuksella oon tehny kärjistettyjä kommentteja, just kritiikin herättämiseksi.
JeroP kirjoitti:
No ehkä mä en vaan ymmärrä. Mä koin tän kyllä haastavana aiheena. Ette varmaan oo täällä vakikirjoittajina, täällä ei asioita yleensä näin perinpohjin käsitellä. Mutta hyvähän tää on. Mä oikeestaan yllätyin miten paljon tähän tuli keskustelua. Me ketkä täällä ollaan pitempään keskusteltu, ollaan jo tultu varmaan liiankin tutuiksi, ei osata enää esittäö kritiikkiä toisillemme. Semmosta ylikohteliaisuutta. Tää on ollut ihan tervetullut lisä kyllä. Ja tarkotuksella oon tehny kärjistettyjä kommentteja, just kritiikin herättämiseksi.
Eli loppuyhteenvetona mitä mun mielestä on taopahtunnu. Ettei jää vaivaan. Eli tossa alotuksessa oon tapani mukaan esittänyt kärjistyksen "eli onko tässä joki joka karkoittaa naiset". Se nyt on vierailevissa lukijoissa sitten herättänyt kysymyksen että oon yleistäny, jota en tietenkään ole. Sanoahan jotkut naisetkin "kaikki miehet ovat sikoja" no eivät varmaan tarkoita. Olihan tossa artikkelissa muutamia kohtia, jotka nyt herätti vähän kysymyksiä, että onko hän seurustelukelpoinen. Siis täämun mielipide, ei siis tarkoita että ois. Mä taas ymmärsin että niputitte jotenkin mut ja sitten tän riston ja teidän entiset epäonnistuneet miehet samaan nippuun. Mä ite kun oon jo lapsuuden kodissa nähny törkeetä käytöstä, niin en missään tapauksessa halua toimia samoin. Ja tosiaan kun en kerran oo seurustellu, niin en oo ollu kellekään vaivaks. Mun mielestä ykskertanen juttu,
- AnonyymiUUSI
JeroP kirjoitti:
No ehkä mä en vaan ymmärrä. Mä koin tän kyllä haastavana aiheena. Ette varmaan oo täällä vakikirjoittajina, täällä ei asioita yleensä näin perinpohjin käsitellä. Mutta hyvähän tää on. Mä oikeestaan yllätyin miten paljon tähän tuli keskustelua. Me ketkä täällä ollaan pitempään keskusteltu, ollaan jo tultu varmaan liiankin tutuiksi, ei osata enää esittäö kritiikkiä toisillemme. Semmosta ylikohteliaisuutta. Tää on ollut ihan tervetullut lisä kyllä. Ja tarkotuksella oon tehny kärjistettyjä kommentteja, just kritiikin herättämiseksi.
Mä kyllä kirjottelen täällä varsin usein. En tokikaan tiedä miten vakikirjoittaja määritellään.
Toi ei nyt kuitenkaan varsinaisesti auttanut selventämään mistä ennakko-olettamista puhut. Voisin olettaa, mutta jätän sen nyt tekemättä. Sä selvennät itse, jos tahdot. Anonyymi kirjoitti:
Mä kyllä kirjottelen täällä varsin usein. En tokikaan tiedä miten vakikirjoittaja määritellään.
Toi ei nyt kuitenkaan varsinaisesti auttanut selventämään mistä ennakko-olettamista puhut. Voisin olettaa, mutta jätän sen nyt tekemättä. Sä selvennät itse, jos tahdot.Mä nyt ymmärsin niin että nää teidän miehet on jotenkin ennakko olettaneet, että naiset on jotenkin samanlaisia. Eli samanlaisia jotka on pakit antaneet tai eivät vastanneet. Mä oon taas kirjottanu deitti sovelluksessa tasan kahdelle ja toisen kanssa kirjoteltiin pitempääkin, en vaan jaksanut pitempään. mulla oli työkiireitä. En mä voi siitä mitenkään yleistää että kaikki naiset ei haluaisi kirjoitella. Ja se mitä sen toisen kanssa kirjoittelin, niin kerto saavansa usein miten copy paste vastauksia. että senkään suhteen ei monen kannatas ihmetellä miksei vastaa. Mä sitten pistin takas päin että onhan toi ikuinen poikamieskin ennakko olettama. En tiedä selvensikö, oon jotenkin huonosti nukkunu, ajatus menee hitaalla.
- AnonyymiUUSI
JeroP kirjoitti:
Mä nyt ymmärsin niin että nää teidän miehet on jotenkin ennakko olettaneet, että naiset on jotenkin samanlaisia. Eli samanlaisia jotka on pakit antaneet tai eivät vastanneet. Mä oon taas kirjottanu deitti sovelluksessa tasan kahdelle ja toisen kanssa kirjoteltiin pitempääkin, en vaan jaksanut pitempään. mulla oli työkiireitä. En mä voi siitä mitenkään yleistää että kaikki naiset ei haluaisi kirjoitella. Ja se mitä sen toisen kanssa kirjoittelin, niin kerto saavansa usein miten copy paste vastauksia. että senkään suhteen ei monen kannatas ihmetellä miksei vastaa. Mä sitten pistin takas päin että onhan toi ikuinen poikamieskin ennakko olettama. En tiedä selvensikö, oon jotenkin huonosti nukkunu, ajatus menee hitaalla.
A) miten sinä nyt ylipäänsä liityt tähän asiaan?
B) miten tuo koko juttu liittyy tähän viestiisi
"No tossa vaan se poikamies mainittu. Ei mulla esimerkiksi vaikuta mitään onko nainen sinkku vai ei, en mä ees tiedä, eihän se mulle kuulu. Samoin ei työkaverit tiedä oonko sinkku vai ei. Meillä ei töissä käytetä välttämättä sormuksia. Se on ollu joillekin yllätys että oon sinkku. Ei se päälle päin näy."
Joka siis on se viesti, jota kysymykseni koski, sillä ennen sitä olit puhunut ennakko-olettamista. Anonyymi kirjoitti:
"No tossa vaan se poikamies mainittu. Ei mulla esimerkiksi vaikuta mitään onko nainen sinkku vai ei, en mä ees tiedä, eihän se mulle kuulu. Samoin ei työkaverit tiedä oonko sinkku vai ei. Meillä ei töissä käytetä välttämättä sormuksia. Se on ollu joillekin yllätys että oon sinkku. Ei se päälle päin näy."
Joka siis on se viesti, jota kysymykseni koski, sillä ennen sitä olit puhunut ennakko-olettamista.No tohon A kohtaa, että mä en liity asiaan yhtään mitään.
Tota Btä mä vielä etin.Anonyymi kirjoitti:
Joka siis on se viesti, jota kysymykseni koski, sillä ennen sitä olit puhunut ennakko-olettamista.Juu siis niistä mitä se toinen esitti, että ikuset poikamiehet samanlaisia kaikkialla maailmassa. Esimerkkinä oli kiina ja intia.
No eihän ole, jos otetaan vaikka hemoteltu kiinalainen yhden lapsen perheestä tai sitten meillä joka ei vaikka työn takia oo ehtiny. Eihän monelle ees tuu nykyään lapsiakaan. Eihän sitäkään enää ihmetellä. Sama juttu toisille ei tuu parisuhdetta. Toisiin se vaikutta tietyllä tavalla toisiin ei. ja meillä päin yks poikamies, vaikka se onkin vähän outo, niin silti työskentelee lääkärinä. Monen laista on.JeroP kirjoitti:
Juu siis niistä mitä se toinen esitti, että ikuset poikamiehet samanlaisia kaikkialla maailmassa. Esimerkkinä oli kiina ja intia.
No eihän ole, jos otetaan vaikka hemoteltu kiinalainen yhden lapsen perheestä tai sitten meillä joka ei vaikka työn takia oo ehtiny. Eihän monelle ees tuu nykyään lapsiakaan. Eihän sitäkään enää ihmetellä. Sama juttu toisille ei tuu parisuhdetta. Toisiin se vaikutta tietyllä tavalla toisiin ei. ja meillä päin yks poikamies, vaikka se onkin vähän outo, niin silti työskentelee lääkärinä. Monen laista on.Pistän tän tänne vielä selkeydeksi, siis lainaus
"Ai niin ja ei tämä ei todellakaan kosketa vain suomalaisia. Ihan sama, jos katsoisi dokumenttia tai lukis lehtijutun vaikka kiinalaisista tai intialaisista ikuisista poikamiehistä. Ne on ihan samanlaisia "ristoja" melkein kaikki tyynni. Samat jutut ja samat teoriat."
Mä en oikeen pysy kartalla, kuka kukin on, kun on niin paljon anomuumeja, eiks joku voi olla vaikka anohemuli, niin vähän tietäis, vaikee kirjotustyylistä arvailla.- AnonyymiUUSI
JeroP kirjoitti:
Juu siis niistä mitä se toinen esitti, että ikuset poikamiehet samanlaisia kaikkialla maailmassa. Esimerkkinä oli kiina ja intia.
No eihän ole, jos otetaan vaikka hemoteltu kiinalainen yhden lapsen perheestä tai sitten meillä joka ei vaikka työn takia oo ehtiny. Eihän monelle ees tuu nykyään lapsiakaan. Eihän sitäkään enää ihmetellä. Sama juttu toisille ei tuu parisuhdetta. Toisiin se vaikutta tietyllä tavalla toisiin ei. ja meillä päin yks poikamies, vaikka se onkin vähän outo, niin silti työskentelee lääkärinä. Monen laista on.Ne, jotka näistä asioista jossain esillä ovat, tuppaavat olemaan varsin samanlaisia olettamiltaan, teorioiltaan ja retoriikaltaan. Se on oikeasti varsin silmiinpistävääkin, kun asian huomaa. Syihinhän mä en ottanut kantaa, jos luet mitä kirjoitin. En ole sanonut yhtään mitään syistä.
Entä miten ihmeessä se, että joku outo poikamies on lääkäri, liittyy mihinkään tässä? Anonyymi kirjoitti:
Ne, jotka näistä asioista jossain esillä ovat, tuppaavat olemaan varsin samanlaisia olettamiltaan, teorioiltaan ja retoriikaltaan. Se on oikeasti varsin silmiinpistävääkin, kun asian huomaa. Syihinhän mä en ottanut kantaa, jos luet mitä kirjoitin. En ole sanonut yhtään mitään syistä.
Entä miten ihmeessä se, että joku outo poikamies on lääkäri, liittyy mihinkään tässä?No että ollaan erilaisia.
- AnonyymiUUSI
JeroP kirjoitti:
Pistän tän tänne vielä selkeydeksi, siis lainaus
"Ai niin ja ei tämä ei todellakaan kosketa vain suomalaisia. Ihan sama, jos katsoisi dokumenttia tai lukis lehtijutun vaikka kiinalaisista tai intialaisista ikuisista poikamiehistä. Ne on ihan samanlaisia "ristoja" melkein kaikki tyynni. Samat jutut ja samat teoriat."
Mä en oikeen pysy kartalla, kuka kukin on, kun on niin paljon anomuumeja, eiks joku voi olla vaikka anohemuli, niin vähän tietäis, vaikee kirjotustyylistä arvailla.Kyllä, samat jutut ja samat teoriat. Niin se vain näyttää menevän. Mä en vain edelleenkään kykene mitää selkeää logiikka näkemään, jolla sä olet tuohon vastannut kuten vastasit, mutta mä nyt heitän lonkalta, sen olettaman pohjalta.
"Mutta onkos sulla nyt itellä ennakko odotuksia?"
Tähänhän mä vastasinkin, että "Aivan varmasti on. Mutta ei miesten suhteen yleisesti. Siinä se ero."
Sitten mennäänkin ihan puhtaasti olettamien ja rivinvälien tulkinnan pohjalta, joten sori jos menee pieleen ...
No jos minä olen romanttisessa mielessä kiinnostunut jostakusta, niin kyllä mulle on väliä onko hän sinkku. Sitä en tosin kysy kuinka kauan sitä sinkkuutta on jatkunut. Jostain syystä tämä kuitenkin on vähän samanlainen asian, kuin jos joku on vegaani, kyllä se sen kertoo. Ja siis älä ymmärrä väärin, saa kertoa. Mulle se kuitenkin sinällään on yhdentekevä asia.
Sen sijaan jos sä oletat, että sinkkuus vaikuttaisi täysin platoniseen kanssakäymiseen ja keskusteluun jonkun kanssa, niin mistä ihmeestä sä sellaista sait päähäsi? Miksi keneltäkään edes kysyisi tuota tai miten se tulisi mistään ilmi, jollei asia liity siihen mitenkään? Mun nenääni tuo tekstisi "haiskahtaa" siltä kuin olettaisit minun olevan kiinnostunut kaikkien keskustelukumppaneideni parisuhdestatuksesta ja parisuhteiden määrästä. Ei kuule voisi vähempää kiinnostaa. Miksi kiinnostaisi? - AnonyymiUUSI
JeroP kirjoitti:
No että ollaan erilaisia.
Eikö se nyt ole itsestäänselvää? Silti samat jutut ja samat teoriat.
Mutta mikä tuossa lääkärissä sitten on se juttu? Eikö lääkäri voi olla outo? Vai eikö lääkäri voi olla poikamies? Anonyymi kirjoitti:
Eikö se nyt ole itsestäänselvää? Silti samat jutut ja samat teoriat.
Mutta mikä tuossa lääkärissä sitten on se juttu? Eikö lääkäri voi olla outo? Vai eikö lääkäri voi olla poikamies?Ei siinä mitään juttua. Toiset on sinkkuja toiset ei. Ei kaikki tarvi puolisoa, kahta lasta, farmariautoja, koiraa ja rivitalonpätkää. Onko silläkään merkitystä, että seurustelukumppanilla on noi kaikki tai ei mitään. Siis kokemusta. Jos on kokemusta seurustelusta tai sitten ei, mitä väliä. Jos on ollu farmariauto tai ei, ei silläkään väliä.
Mitä taas ylempään tulee, onhan sillä eroo. Usein työelämässäkin huomaa kenen kanssa juttu parhaiten sujuu paljastuu usein perheelliseksi. Kyllä me töissä muitakin asioita puhutaan kun töitä. Mä ite oon näissä omissa ympyröissä nähny, että lapsen saaminen muuttaa ihmistä sosiaalisemmaksi, ei niinkään parisuhde.- AnonyymiUUSI
JeroP kirjoitti:
Ei siinä mitään juttua. Toiset on sinkkuja toiset ei. Ei kaikki tarvi puolisoa, kahta lasta, farmariautoja, koiraa ja rivitalonpätkää. Onko silläkään merkitystä, että seurustelukumppanilla on noi kaikki tai ei mitään. Siis kokemusta. Jos on kokemusta seurustelusta tai sitten ei, mitä väliä. Jos on ollu farmariauto tai ei, ei silläkään väliä.
Mitä taas ylempään tulee, onhan sillä eroo. Usein työelämässäkin huomaa kenen kanssa juttu parhaiten sujuu paljastuu usein perheelliseksi. Kyllä me töissä muitakin asioita puhutaan kun töitä. Mä ite oon näissä omissa ympyröissä nähny, että lapsen saaminen muuttaa ihmistä sosiaalisemmaksi, ei niinkään parisuhde.Ei tietenkään kaikki tarvitse. Eikö tässä ketjussa nyt kuitenkin ollut alunperin aiheena henkilö, joka haluaa, mutta ei löydä? En mä ainakaan osaa sanoa lainkaan haluaako vaikka nyt se teidän lääkäri ylipäänsä parisuhdetta. Mä sanoin jo, että en ole missään kohta sanonut, tai antanut edes ymmärtää, se onko seurustellut olisi se oleellinen. Mä en tiedä onko tämä sulle nyt niin henkilökohtaisesti kolahtava asia, että sä et huomaa itselläsi menevän syyn ja seurauksen sekaisin. Mä olen koko ajan puhunut asiasta, joka on selvästikin varsin yleinen ja yleismaailmallinen seuraus siitä, että ei ole kokemusta parisuhteista.
Minun kokemukseni mukaan siinä ei ole yhtään mitään eroa. En myöskään tunne ketään, jonka lapsen saaminen olisi tehnyt sosiaalisemmaksi, en miestä enkä naista. Sellaisiin ihmisiin, joita en ole tuntenut, ennen kun ovat saaneet lapsia, en tietenkään voi ottaa mitään kantaa. En lähde myöskään ottamaan kantaa ihmisiin, joita en ole tuntenut, ennen heidän parisuhdettaan. En mä voi tietää heistä mikä on syy ja mikä on seuraus. Ovatko he perheellisiä, koska tulevat ihmisten kanssa toimeen, vai onko se mennyt toisin päin. Meillä perhe ylipäänsä ei noin pääosin kuulu asioihin, joista töissä puhuttaisiin. Mä olen ollut vuosikausiakin töissä ihmisten kanssa, joilla ei ole mitään tietoa mun perhe-elämästäni.
- AnonyymiUUSI
Parisuhteen saa valehtelemalla. Naiset tietävät tämän. Mies joka ei saa suhdetta on liian rehellinen. Tästä seuraa tietenkin luonnollinen jatkokysymys, miksi naiset sitten olisivat suhteissa epärehellisten miesten kanssa? Vastaus on ilmiselvä. Naiset ovat epärehellisiä valehtelijoita itsekin ja usein siinä miehiä paljon taitavampia.
Mies joka kulkee omia polkujaan on rehellinen. Koska hän ei tunne sosiaalista painetta, hänellä ei ole tarvetta valehdella, eikä ylenpalttista, pakottavaa tarvetta myöskään parisuhteeseen. Sama sosiaalisen hyväksynnän tarve, leimautumisen pelko ja sosiaalinen paine, joka saa ihmiset pariutumaan, tekee ihmisistä myös valehtelijoita. Avain oman tiensä kulkemiseen tulee syvästä itsetuntemuksesta.
Rehellisyys ei ole tavallista, sillä itsetuntemus ei ole tavallista. Useimmat sortuvat sosiaalisen paineen alla. Potentiaalisille kumppaneille oman tiensä kulkija voi olla kauhistuttava peili, joka voi paljastaa heidän pimeimmät salaisuutensa. Mutta miehelle joka kulkee omia polkujaan, tuollaisen kelvottoman leiman saaminen on merkityksentöntä. Hän ei välitä muiden mielipiteistä tai pelkää leimautumista. Hän tuntee itsensä, ja se on kaikki mitä hän tarvitsee. 😉En nyt ihan näin jyrkkä olis, mutta rehellisyyttä kyllä arvostan, samoin sitä että on rohkeutta kulkee omia polkujaan. Hyvä kirjotus sulla.
- AnonyymiUUSI
Eip se haittaa, eivä naiset kuitemkaa osais seurustella mistään mielenkiintoseta
- AnonyymiUUSI
Nuoruus täynnä kriisejä, nyt aikuisena yksineläjänä ei vain kiinnosta.
Muutaman kerran sekopäiden kanssa yrittänyt seurustella. antaa olla.
Yksineläjällä on talous, terveys ja ajanhallinta aina siinä kunnossa kuin itse haluaa.
Sama koskee sisustusta, siisteyttä yms. asioita kotona.
Vapaa-ajalla voi itse tehdä mitä haluaa.
Kyllä vapaus se sittenkin voittaa.Vapaus on tietenkin hieno juttu. Usein vaan ärsyttää väsätä ruokaa pelkästään itselleen. Samoin monia muitakin asioita. Ne kun ois helposti järjestettävissä. Kenttäkeittiö vaan koko korttelille.
- AnonyymiUUSI
..niin kun oli juttua että joillekin on äärimmäisen vaikeaa tutustuakin toiseen sukupuoleen piti ottaa kantaa asiaan.
mutta niin myyjätyössä jossain xxxl-kaupassa pakosti niillä on oltava myyjille kriteerit että ei saa olla kovin ylilihava, muuten firman maine pilalla.... itsellä on vieläkin tuollaisesta kaupasta mustina alennuksina ostetut timberlandit parisen vuotta ilman mitään huoltoa ollut ympärivuoden käytössäkin, oli timmi myyjätyttö kyllä tingin vesikäsittelun koneella samaan hintaan :D
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii Ähtärin salaiset asiat!
Ylen uutisen mukaan tuntematon määrä Ähtärin poliitikkoja pääsee mukaan esitutkintaan ja mahdollisesti syyteharkintaan.982023- 1731875
- 1141512
Mitä haluaisit sanoa
Kaivatullesi NYT Part ll. Kenenkään peukku ei kestä tuota edellistä ketjua.911457Saksan demareille rökäletappio - oikeistolle taas rökälevoitto
AfD oli vaalivoittaja ja vaikka varmaan jää oppositioon, niin pakko on ottaa huomioon. Ruotsissakaan SD ei istu hallitu1871181Tutkija: Nato ei välttämättä suojaa Suomea
Naton pelote on rapautumassa eikä sen sotilaallinen voima välttämättä ole Suomen tukena – professori vaatii poliitikkoja2011165Nainen ihanainen, kaunistut vuosi vuodelta
Eli ei vuosien kertymisestä ainakaan sinun kohdallasi kannata murehtia. Minua huolettaa se, miten paljon menetän joka vu331093En luovuta
Sinä olet nainen elämäni ainoa oikea. Sen mitä ymmärrän kaiken koetuksen keskellä, kertoo vain tarinaa kuinka koko maail59998Yritin alkaa nukkumaan
Mutta ei tule uni. Jäin miettimään olikohan ne rakkaudelliset vastaukset juuri sinulta ja mulle osoitettuja... Olisi une46916Sinä ihana, olet niin joka päivä mielessä
rakkaana pidän ja hellittelen nimelläsi kuin mikäkin hömelö, yksikseni juttelen sinulle, ja välillä naurahdan kun vain k39897