Oli tossa mun aloittamassa ketjussa eilen illalla aikamoinen show. Mutta toisaalta ainahan mä oon valitellut kun täällä on ollut niin hiljaista ja etenkin tiistait on olleet ihan mykkiä. No eilinen tiistai ei ollut, että siinä nyt oikeestaan sain mitä tilasin. Mutta oli se vääntöö, kiinnittivät huomioo kaikenlaisiin pikkusanoihin. Ja ite kirjoittivat kauheen pitkiä tekstejä. Ei ollut sellasta lämpöö mitä yleensä koen täällä sinkut palstalla. Eivät siis samanlaisia kun te, vaan ihme pikkutarkkoja. En tietenkään tiedä, mutta jotenkin tuli mieleen oliko jotain valtiolle.fi henkilöstöö. Mutta olihan tää elämäys ja sellasta kritiikkiä mä oon toisaalta kaivannutkin. Mutta tää oli mun höpinä mites teillä?
Mites teillä keskustelut soljuu?
216
1224
Vastaukset
- Anonyymi
Teki mieli kommentoida tuon vääntösi jälkeen, että juuri tuon vuoksi on parasta vain päästää irti ja kulkea omaa polkuaan. Tuollaista vääntöä se ikisinkun parisuhde sitten lopulta olisi.
Voihan se niin olla. Mä kuitenkin ainakin vielä uskon että toimivakin voi löytyä. Mun mielestä toimii hyvin jos kumpikaan ei oo pikkutarkka pikkuasioihin tarttuva.
- Anonyymi
JeroP kirjoitti:
Voihan se niin olla. Mä kuitenkin ainakin vielä uskon että toimivakin voi löytyä. Mun mielestä toimii hyvin jos kumpikaan ei oo pikkutarkka pikkuasioihin tarttuva.
Se, että toinen osapuoli ei vaikuta tajuavan sanaakaan siitä mitä sanot, ei ole ihan pikkuasia. Ihan silleen vain pikkuvinkkinä, jos joskus toivot parisuhdettakin löytäväsi. Luetunymmärtämiseen ja puhutunkin, kannattaa panostaa.
Anonyymi kirjoitti:
Se, että toinen osapuoli ei vaikuta tajuavan sanaakaan siitä mitä sanot, ei ole ihan pikkuasia. Ihan silleen vain pikkuvinkkinä, jos joskus toivot parisuhdettakin löytäväsi. Luetunymmärtämiseen ja puhutunkin, kannattaa panostaa.
No kyllä yleensä ymmärtää. On positiivista kommenttia tullut paljon. Parisuhde on aina kahden juttu. Eihän se mun vika oo että sulla on erilainen kuva kuin heillä.
- AnonyymiUUSI
JeroP kirjoitti:
No kyllä yleensä ymmärtää. On positiivista kommenttia tullut paljon. Parisuhde on aina kahden juttu. Eihän se mun vika oo että sulla on erilainen kuva kuin heillä.
Se kuitenkin on sinun vikasi, kun sä et edes yritä ymmärtää mistä toinen puhuu. Se vaatii tietysti vähän ajatustyötä, mutta sä nyt et selvästikään ole niim hidasjärkinen, ettetkö halutessasi voisi hyvin tajuta mistä toinen osapuoli puhui. Ja se on tietysti jopa loukkaavampaa, että ihminen, jolla on olemassa ymmärtää, ei vaivaudu sitä tekemään. Siitä kieltämättä tulee helposti tunne aivan tahallisesta toiminnasta. Toinen osapuolihan selvästi siinä ymmärsi sinua, kun ei ymmärtänyt niin kysyi kysymyksi ja yritti sitä omaa näkemystään sulle avata. Sun puoleltasi sitä ei siinä juurikaan näkynyt.
Tässä voisi nyt tietenkin kysyä, että mitä tarkoitat lauseella "Eihän se mun vika oo että sulla on erilainen kuva kuin heillä"? Sinähän siinä niiden "heidän" kanssaan keskustelit, en minä. Mitä sä edes tiedät "minun näkemyksestäni", kun en ole sitä missään tuonut esille? Jos sä taas tarkotat tätä keskustelua,niin mikä se "heidän" kuvansa asiasta sitten on ja miten minulla on erilainen kuva asiasta? Minulla ainakaan ei ole mitään käsitystä "heidän" näkemyksestään tässä ketjussa. Minä kirjoitin sinulle en "heille". Minun näkemykseni poikkeaa siis sinun näkemyksestäsi, ei "heidän" näkemyksestään. Mistä nämä "he" nyt siis edes hyppäsivät Anonyymi kirjoitti:
Se kuitenkin on sinun vikasi, kun sä et edes yritä ymmärtää mistä toinen puhuu. Se vaatii tietysti vähän ajatustyötä, mutta sä nyt et selvästikään ole niim hidasjärkinen, ettetkö halutessasi voisi hyvin tajuta mistä toinen osapuoli puhui. Ja se on tietysti jopa loukkaavampaa, että ihminen, jolla on olemassa ymmärtää, ei vaivaudu sitä tekemään. Siitä kieltämättä tulee helposti tunne aivan tahallisesta toiminnasta. Toinen osapuolihan selvästi siinä ymmärsi sinua, kun ei ymmärtänyt niin kysyi kysymyksi ja yritti sitä omaa näkemystään sulle avata. Sun puoleltasi sitä ei siinä juurikaan näkynyt.
Tässä voisi nyt tietenkin kysyä, että mitä tarkoitat lauseella "Eihän se mun vika oo että sulla on erilainen kuva kuin heillä"? Sinähän siinä niiden "heidän" kanssaan keskustelit, en minä. Mitä sä edes tiedät "minun näkemyksestäni", kun en ole sitä missään tuonut esille? Jos sä taas tarkotat tätä keskustelua,niin mikä se "heidän" kuvansa asiasta sitten on ja miten minulla on erilainen kuva asiasta? Minulla ainakaan ei ole mitään käsitystä "heidän" näkemyksestään tässä ketjussa. Minä kirjoitin sinulle en "heille". Minun näkemykseni poikkeaa siis sinun näkemyksestäsi, ei "heidän" näkemyksestään. Mistä nämä "he" nyt siis edes hyppäsivätSä nyt oot ymmärtäny väärin. Tarkoitin että nää positiivisen kommentin antaneet on mua ymmärtäny ja mä oon ymmärtäny heitä. Se että jonkun vieraan tyypin kommenttia en ymmärtäny, niin ei vaikuta mitään parisuhteeseen tai muuhunkaan. Tarkoitin heillä näitä positiivisten kommenttien antajia. Enkä nyt ketään ketä täällä nyt kirjoittaa.
- AnonyymiUUSI
JeroP kirjoitti:
Sä nyt oot ymmärtäny väärin. Tarkoitin että nää positiivisen kommentin antaneet on mua ymmärtäny ja mä oon ymmärtäny heitä. Se että jonkun vieraan tyypin kommenttia en ymmärtäny, niin ei vaikuta mitään parisuhteeseen tai muuhunkaan. Tarkoitin heillä näitä positiivisten kommenttien antajia. Enkä nyt ketään ketä täällä nyt kirjoittaa.
Miksi oletat, että negatiivisesti kommentoiva ei ymmärtäisi sinua? Mihin perustat sen olettaman, että ihminen olisi automaattisesti samaa mieltä kanssasi, jos hän ymmärtää mitä sanot ja voi olla eri mieltä kanssasi vain, jos hän ei ymmärrä? Musta on vähän erikoista, että sä hoet nyt jatkuvasti tuota ymmärtämistä ja oletat kyseessä olevan ynmärrysongelma. Eikö sulla todellakaan käy edes mielessäsi, että toinen voisi ymmärtää erinomaisesti ja olla silti eri mieltä? Tuo on ehdottomasti ongelma mahdollisessa parisuhteessa, jos aidosti kuvittelee noin, että eriävät mielipiteen johtuisivat aina siitä ettei toinen ymmärrä.
Anonyymi kirjoitti:
Miksi oletat, että negatiivisesti kommentoiva ei ymmärtäisi sinua? Mihin perustat sen olettaman, että ihminen olisi automaattisesti samaa mieltä kanssasi, jos hän ymmärtää mitä sanot ja voi olla eri mieltä kanssasi vain, jos hän ei ymmärrä? Musta on vähän erikoista, että sä hoet nyt jatkuvasti tuota ymmärtämistä ja oletat kyseessä olevan ynmärrysongelma. Eikö sulla todellakaan käy edes mielessäsi, että toinen voisi ymmärtää erinomaisesti ja olla silti eri mieltä? Tuo on ehdottomasti ongelma mahdollisessa parisuhteessa, jos aidosti kuvittelee noin, että eriävät mielipiteen johtuisivat aina siitä ettei toinen ymmärrä.
No me ei nyt vaan ymmärretty toisiamme. Mitä sillä on väliä, eri vai samaa mieltä. Mä nyt en ees tiedä oltiinko eri vai samaa mieltä.
- AnonyymiUUSI
JeroP kirjoitti:
No me ei nyt vaan ymmärretty toisiamme. Mitä sillä on väliä, eri vai samaa mieltä. Mä nyt en ees tiedä oltiinko eri vai samaa mieltä.
Onko mielessäsi käynyt lainkaan se mahdollisuus, että sinä et ymmärtänyt, vaikka sinut ymmärrettiin kyllä? Olleellistahan koko tuossa keskustelussa oli juurikin se, että te olitte eri mieltä. Siltä se ainakin ulkopuolisesta näytti.
Anonyymi kirjoitti:
Onko mielessäsi käynyt lainkaan se mahdollisuus, että sinä et ymmärtänyt, vaikka sinut ymmärrettiin kyllä? Olleellistahan koko tuossa keskustelussa oli juurikin se, että te olitte eri mieltä. Siltä se ainakin ulkopuolisesta näytti.
No mähän oon vaan sitä mieltä, että kommunikaatio ongelmia on niin parisuhteissa elävillä kuin heilläkin joilla ei parisuhdetta ole. Mikä on ongelma tässä?
- AnonyymiUUSI
JeroP kirjoitti:
No mähän oon vaan sitä mieltä, että kommunikaatio ongelmia on niin parisuhteissa elävillä kuin heilläkin joilla ei parisuhdetta ole. Mikä on ongelma tässä?
Kannattaa pyrkiä ratkomaan niitä ongelmia, eikä voin todeta, että voi kun on ikävää.
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaa pyrkiä ratkomaan niitä ongelmia, eikä voin todeta, että voi kun on ikävää.
No kenes ongelmia me nyt ratkottais?
Ongelmia on yhdessä mietittykin, täälläkin. Ei täällä oo niin pahan tahtoista miltä näyttää.
- Anonyymi
Joskus vain sattuu niitä lippispäisiä vänkääjiä kohdalle. Ei niille kannata edes vastata. Ovat ehdottomia, vaikka todistaisi niiden erehtyneen. Kuvittelevatpa vielä olevansa viisaampia, kuin muut.
>simiti< - Anonyymi
Erotuomarin tehtävä sinkkujen rusettiluistelussa tuskin on kenellekään mieluinen tehtävä.
Sinua syytettiin sinkkuilusta. Selvisit kyllä hyvin puolustuspuheenvuoroissasi. Kaikille ei voi olla samaan aikaan mieliksi.
Mies 65 - Anonyymi
ajattelin että itse ettäm itä on tapahtunut nyt lähiaikoina joka on aiheutttanut tuollaista kaljan juomisen vähentämistä ja tupakan polttamisen lopetterlua,... taidsan aavistaa jotain...
Mutta eihän se ole mikään Roadman eikä mikään jos ei ole uomiota poliisin väkivaltaisesta vastustamisesta, itselläni on,j oskus nuorena vähän pahonpitelin konstaapelia 2 vuotta sellaista ei-vankilajuttua jos käyttäyryy eikä pahoinpitele käsin lisää pioliisejas heh - Anonyymi
Onko palstan pakko olla aktiivinen joka päivä?
No ei tietenkään. Mun puolesta tiistai saa olla hiljasempi. Onhan se muutenkin masentava, kun viikonloppuun on tosi pitkä aika. Sellasta pikkulauantaita ei oo oikeesti olemassa
- Anonyymi
katson tuossaon joo rietokoneellsa sääkasmerskin... katson milloin polkupyrään sesäkumitr piiken tilslle, on kuin merkkin vierestä tiilikatosta sulaa lumer se on meerkki. silloin c oi caqihraa.
Tosiaan on yksipuolisrtsa minun ja KKK-viestintä, varmasti lukevat jutut en pysty mitään heille muuta... kohta lakaa tulemaan harrikka-panheadeja ja liivimiehiä tätä reittiä yleensä kesällä pyöräilevät tätä väylää pompom- panhead tuleepi.... - Anonyymi
No se oli taas miss misery mikä iski kiinni tuplakomppeineen, en tiedä miksi tekee noin
Yritän vältellä asiakeskusteluja, koska minulla ei ole niihin sellaista lisättävää, joka syventäisi aiheen ymmärtämistä.
Mottoni onkin "kirjoita lyhyesti, jos ei ole mitään sanottavaa".Ja yleensäkin mä tykkään enemmän lyhyistä teksteistä täällä. Kirjottaa lyhyen viestin ja jos keskustelua herää niin täydentelee sitten.
- Anonyymi
Kyllähän se niin on,että et montaa kunnon vastausta saa, vaik miten asiallista kommenttia laitat ,tai kyselet? , Suomalainen " juntti" on sellanen ,kun tääl voi pätee ja itsetuntoansa itselleen kohentaa kenenkään tuntematta ?! Jokunen oikeakin vastaus tai neuvo ym saattaa tulla joskus. olen huomannut saman asian.. Irwin jo lauloi aikoinaan ,että .-karvahattu perusjuntti- näin se on monella.
Minä taas yritän vältellä konflikteja, en vaan tykkää riidellä lasvottomasti, mutta sen takia mulla onkin kuva takaapäin.
Ei vaan oikeasti.
Minun mielestä asiallinen erimielisyys(kin) on hyvä juttu, mutta sellainen, joka menee asiattomuuksiin ja sisältää haukkumista, niin sellaisella kommentoijalla ei mun mielestä ole yläkerran piirilevyt ihan kunnossa.Mu5tasydän kirjoitti:
Lisään: Harmi, että olet saanut ryöpytystä. Itse ketjuun en ole tutustunut.
En mä siitä mitään kammoja saanu. Tälläsii sattuu joskus. Oltiin ihan eri aaltopituuksilla. Tollasta muuten sattuu mulle tosi harvoin.
Joo, ei tohon keskusteluun kannatakaan tutustua. Ei se osuus siinä johtanut mihinkään.JeroP kirjoitti:
En mä siitä mitään kammoja saanu. Tälläsii sattuu joskus. Oltiin ihan eri aaltopituuksilla. Tollasta muuten sattuu mulle tosi harvoin.
Joo, ei tohon keskusteluun kannatakaan tutustua. Ei se osuus siinä johtanut mihinkään.Lasvoton = kasvoton. Joskus mietin miksi puhelin korjaa sanat ihan päin prinkkalaa ja jos et tarkista tekstiä kunnolla, niin onpa kiva. Noh, sattuuhan näitä. Hyvä, että et kärsi moisesta, niin kuin monet muut joutuvat kärsimään.
- AnonyymiUUSI
JeroP kirjoitti:
Joo, ei tohon keskusteluun kannatakaan tutustua. Ei se osuus siinä johtanut mihinkään.Ketju oli langaltaan hyvä etenkin loppuosa, ilmankos aihe valtakunnan lehteenkin kelpasi. Tosin muodollisesti rikkinäinen ja hankalalukuinen.
Ravisteli ehkä aloittajaakin ajattelemaan, että tahdonvastainen syy sinkkuuteen voi todennäköisemmin olla ihan toisaalla kuin tuossa artikkelissa sitaattina toistelluissa kuluneissa kliseissä: väärä ammatti, väärät asumispuitteet, väärä ulkonäkö. Fraaseissa mainitaan syyksi myös pelkkä tavallisuus.
Myös vaipuminen tylsyyteen, "surkimustila" kuten eräs toinen sinkku palstalla itseään kuvailee; tuota apatian tunnetta pitäisi yrittää myös itse torjua. Sitähän artikkelin Ristokin pitää tärkeänä, harrastuksin, eri aktiviteetein ym. Passiivisuus vaan pahentaa tilannetta, siksi Risto on myös julkisuuteen suostunut.
Keskustelun haastajat eivät oikopäätä hyväksyneet syiksi loppuunkuluneita fraaseja. He tarkastelivat tilannetta yleisesti, koska Risto -artikkelissa ei menty yksityisalueelle sen enemmin. Kommenteissa löytynee ajatusmateriaalia myös omalle kohdalle, sikäli jos tarpeelliselta tuntuu.
---
Ps.Tämä jäi koneeseen iltapäivällä lähettämättä, kun tuli keskeytys. Laitan kuitenkin nyt sellaisenaan mihin jäi, vaikka olet saanut nyt palautetta roppakaupalla. Niiden tarkoitus on avartaa näkemyksiä, vaikka saattavat tuntua aluksi kiusanteoltakin "leppoisten lörpötysten" jälkeen. Tahaton sinkkuus joillekin on painostava asia, siksi siitä kirjoitellaan.
- Anonyymi
Siinä on se, että jos haluaa saada perusteellisemmin selville, miksi riston suhteen saanti on hankalaa, niin kevyt jutustelu ja vapaat ja asiaa koskemattomat assosiaatiot keskustelussa ei ole hyvä, vaan pitää olla tiukempi ote.
Tässä erityisesti, koska Hesarin artikkelikin oli enempi pintapuolinen ja lukijoita kosiskeleva, ts.tietosisältö oli vähän "aneeminen". Siksi lukijat yrittivät kaivautua olevilla tiedoilla vähän syvemmälle. (Jos joku jaksaa, niin Riston somevideot tuovat esiin taustoja enemmänkin, mitä lehdessä oli. ) Asiaselvityksissä ei tule kovin olla "sellasta lämpöö" kohteliaisuudesta, koska sehän pilaa sitä, jos johonkin pitävämpään johtopäätökseen pyritään.
Ymmärtääkseni opponenttisi pyrkivät osoittamaan kokemustensa valossa mahdollisia "kulttuurieroja" miehen ja naisen näkemyksissä, mihin parisuhde helposti estyy. He olivat kokeneet hyvin työlääksi tämmösen kulttuurieron poisselvittämisen, "ei jaksa". Tämä on sitä "kemiaakin" osin, taisit jossain mainita ettet ole keksinyt tarkemmin vielä mitä se niin tärkeetä on kun asioita ratkaisee :)Mä oon ihan samaa mieltä noista kulttuurieroista, saahan sitä työpaikan kahvipöydässä siitä jatkuvasti kuunnella, mitä siellä kunkin kotona on taas tapahtunu. Mutta siitähän tullaankin juuri asian ytimeen. Että miksi tää kulttuuri ero ois juuri sinkkujen ongelma?
- Anonyymi
JeroP kirjoitti:
Mä oon ihan samaa mieltä noista kulttuurieroista, saahan sitä työpaikan kahvipöydässä siitä jatkuvasti kuunnella, mitä siellä kunkin kotona on taas tapahtunu. Mutta siitähän tullaankin juuri asian ytimeen. Että miksi tää kulttuuri ero ois juuri sinkkujen ongelma?
On se niiden sinkkumiesten ongelma, ketkä haluaa parisuhteen.
Kun miessinkku tavoittelee, tapaamista nyt ainakin, ja onnistuu, niin nainen on hyvä huomaamaan, jos ajattelutavoissa on ero. Ja sitähän ko.keskustelijat korostivat, että onpa tilanne ettei alkaisi jaksaa - taas!
Parisuhteessa, kun tilanne on niin pitkälle edenny, tullaan sitten toimeen miten tullaan, ja siitähän kerrot kahvipöydässä kuulevasi kerran jos toisenkin....
Naiset, jotka ovat kokeneet jo aaltopituuksien riitasoinnun, ovat tosi kriittisiä aloittamaan saman uudestaan. kyllä siinä miehen pitää pystyä osoittamaan ajatustapajoustavuutensa kunnolla, muuten yritys tyssähtää varmalla jo lahtöviivalle. Anonyymi kirjoitti:
On se niiden sinkkumiesten ongelma, ketkä haluaa parisuhteen.
Kun miessinkku tavoittelee, tapaamista nyt ainakin, ja onnistuu, niin nainen on hyvä huomaamaan, jos ajattelutavoissa on ero. Ja sitähän ko.keskustelijat korostivat, että onpa tilanne ettei alkaisi jaksaa - taas!
Parisuhteessa, kun tilanne on niin pitkälle edenny, tullaan sitten toimeen miten tullaan, ja siitähän kerrot kahvipöydässä kuulevasi kerran jos toisenkin....
Naiset, jotka ovat kokeneet jo aaltopituuksien riitasoinnun, ovat tosi kriittisiä aloittamaan saman uudestaan. kyllä siinä miehen pitää pystyä osoittamaan ajatustapajoustavuutensa kunnolla, muuten yritys tyssähtää varmalla jo lahtöviivalle.Mutta eihän se oo ongelma, jos sellanen suhde joka ei toimi, niin ettei se ees ala.
Mä en ite nää sitä ongelmana, enemmänkin etuna. Sehän on itellekin hirveen raskasta jos suhde ei toimi.- Anonyymi
JeroP kirjoitti:
Mutta eihän se oo ongelma, jos sellanen suhde joka ei toimi, niin ettei se ees ala.
Mä en ite nää sitä ongelmana, enemmänkin etuna. Sehän on itellekin hirveen raskasta jos suhde ei toimi.Kuten sanomasi "suhde ei ees ala", se on = toisin suomennettuna "ei saa kumppania, jonka kanssa ehkä voisi perustaa perheen. Tällainen tilannehan Ristolla on, ja Risto kokee sen artikkelin mukaan ongelmaksi.
(ei tässä sen kummempaa kieli- tai ymmärryskuviota ole ;) Anonyymi kirjoitti:
Kuten sanomasi "suhde ei ees ala", se on = toisin suomennettuna "ei saa kumppania, jonka kanssa ehkä voisi perustaa perheen. Tällainen tilannehan Ristolla on, ja Risto kokee sen artikkelin mukaan ongelmaksi.
(ei tässä sen kummempaa kieli- tai ymmärryskuviota ole ;)No joo, Risto kokee sen ongelmana. Ja tiedän moni kokee kyllä. Mä ite otan taas asian rauhallisesti. Sittem on taas toinen ääripää vannoutuneet poikamiehet. Meitä on monenlaista, mulle tää on sopivin näin. Nyt on taas kevät tulossa, kattellasm mitä se tuo tullessaan. Tuo jos tuo, mutta jos ei niin sitte ei. Mulle yksinkertainen juttu. Älkää pienen pään sisällä pyöritelkö liikaa.
- Anonyymi
JeroP kirjoitti:
No joo, Risto kokee sen ongelmana. Ja tiedän moni kokee kyllä. Mä ite otan taas asian rauhallisesti. Sittem on taas toinen ääripää vannoutuneet poikamiehet. Meitä on monenlaista, mulle tää on sopivin näin. Nyt on taas kevät tulossa, kattellasm mitä se tuo tullessaan. Tuo jos tuo, mutta jos ei niin sitte ei. Mulle yksinkertainen juttu. Älkää pienen pään sisällä pyöritelkö liikaa.
Sä et nyt taas ymmärrä. Emme me näitä pienen päämme sisällä pyörittele, vaan yritimme vastata heille, jotka näkyvät pyörittelevän. Heillehän/teillehän se on ongelma, kun ei sitä naista löydy. Jos ensiksi kysyy, eikä sitten halua kuulla mitä vastataan, niin ongelma ei teillä siitä mihinkään muutu. Te saatte jatkaa sen ongelman pyörittelyä päidenne sisällä, vaikka hamaan loppuun saakka. Ainakin tässä on yritetty vastata. Ei kannata ihmetellä, että naiset valitsevat sen sinkkuuden ja teistä sitten niin kovin moni jää näitä pohtimaan.
Anonyymi kirjoitti:
Sä et nyt taas ymmärrä. Emme me näitä pienen päämme sisällä pyörittele, vaan yritimme vastata heille, jotka näkyvät pyörittelevän. Heillehän/teillehän se on ongelma, kun ei sitä naista löydy. Jos ensiksi kysyy, eikä sitten halua kuulla mitä vastataan, niin ongelma ei teillä siitä mihinkään muutu. Te saatte jatkaa sen ongelman pyörittelyä päidenne sisällä, vaikka hamaan loppuun saakka. Ainakin tässä on yritetty vastata. Ei kannata ihmetellä, että naiset valitsevat sen sinkkuuden ja teistä sitten niin kovin moni jää näitä pohtimaan.
Sorry meillä ei vellikellot soi, ei saada viestiä näistä. Mutta nyt huomasin. Mä nyt sanoin ton kaikille, niille onnettomille miehillekin myös. Eihän siinä mitään pahaa oo valita sinkkuus. Mitä se multa pois on. Ihmisiä on erilaisia. Mä kyllä löydän jos tulee kohtaaminen. Ei kaikkien kanssa tarvi keskustella ydinfysiikasta.
- AnonyymiUUSI
JeroP kirjoitti:
Sorry meillä ei vellikellot soi, ei saada viestiä näistä. Mutta nyt huomasin. Mä nyt sanoin ton kaikille, niille onnettomille miehillekin myös. Eihän siinä mitään pahaa oo valita sinkkuus. Mitä se multa pois on. Ihmisiä on erilaisia. Mä kyllä löydän jos tulee kohtaaminen. Ei kaikkien kanssa tarvi keskustella ydinfysiikasta.
Ei se ketju nyt ihan ydinfysiikkaan verrattavissa ollut.
- Anonyymi
Jerop jod olet myyntityöddä niin ehkä humoeistisesri voisitr cverrayta televisiotakakin ti autonrewngastqa Kondomiin... jolloin sainkin erään yyjä tytön sdilmät pyöerisrymään miträ trwekoirir.
kun niin kondomi on ruiote kuion televisiokin pitää esitellä, minkälainen - Anonyymi
konsdomifull hd -televisio -vwrtaus niin silmät pyöristyövät myyjätytöllä että minunko vaginalla kondomeja testaillaan... oli siis vain joku vanha juttu...kin
- Anonyymi
niin tietystikään en tarkoittanut että hänen vaginallaan pitäisi testailla erilaisia kondomityyppejä sekä pilppeleitä siihen tunkiessaan, mille tuntuu on ko Sony vai Samsumg vain pweräti Palnasonic..
... SIIS vaas eräs vitsi jonka hän ymmärsi kyllä - Anonyymi
No nyt ei tänään ole niin jututtanut. Muuta puuhaa ja väsyttääkin taas. Kirjastosta hain kirjan ja ajattelin lukea pari sivua ja torkahtaa hetken. Sitten hyvät kahvit ja eläinten huoltoa. 🙂
https://aijaa.com/BWaAGF
Älä välitä, minä veivaan melko usein. Sekin unohtuu äkkiä. 😅
JasuJuu eihän sitä aina tarvi höpistä. Voi tosiaan vaikka lukea. Eläimien hoitoa, se on varmaan rauhoittavaa. Mullakin on kisua ikävä. Mutta oli kisu 19 vuotta. Jos ottais uuden kisun, ei tietäis kumpi meistä lähtee ensin.
- Anonyymi
Hait sitten satukirjan, aika luetun näköinen kirjaparka 😜
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hait sitten satukirjan, aika luetun näköinen kirjaparka 😜
Joku anonyymi suositteli yhdessä ketjussa. Vaikuttaa hyvältä kirjalta. Jatkan kirjaa taas ennen kun käyn nukkumaan. 🙂
Jasu - Anonyymi
JeroP kirjoitti:
Juu eihän sitä aina tarvi höpistä. Voi tosiaan vaikka lukea. Eläimien hoitoa, se on varmaan rauhoittavaa. Mullakin on kisua ikävä. Mutta oli kisu 19 vuotta. Jos ottais uuden kisun, ei tietäis kumpi meistä lähtee ensin.
Eläinten kanssa on aina mukavaa, niihin ei kyllästy ikinä. ❤️
Välillä ihmettelen ääneenkin miten oon onnekas ja saanut noin ihania eläväisiä elämääni, ihan jokaisen rakkaan karvakorvan. Saan aina syyn hymyyn, kun katson eläimiä tai lapsiani.
Kirja vaikuttaa luettavalta. Osaa kertoa kivasti asiaansa.
Jasu
- Anonyymi
Piti oikein lukea eiliset keskustelut tuosta ketjusta. Olipa sekin. Jotkut tykkäävät vääntää.
- Sheena - Anonyymi
Mikä ihmeen show ja mikä ihmeen vääntö? Mä en oikeasti ymmärrä monen tällä keskustelevan logiikkaa ollenkaan. Ensiksi muka aloitetaan keskustelu ja sitten kun yrittää keskustella, niin se onkin yhtäkkiä "show" ja "vääntämistä". Millaista keskustelua te oikein haluatte? Joo, joo joo, no joo, on joo, joooo.
- Anonyymi
Sitä ne just haluaa. Keskustelu on heille pelkkää myötäilyä ja samaa mieltä olemista. Heti jos kehtaat vähänkään kyseenalaista tai kysyä mitä toinen tarkoittaa, niin se on "vääntämistä". Jos varmennat, että olet ymmärtänyt oikein, niin se on "jankkaamista". Nämä nyt eivät vain osaa keskustella. He osaavat vain tuota joo joo, olen samaa mieltä kieltä.
- Anonyymi
Mutta hei, opit ainakin, että Jerolle ei kannata vastata, sillä hän ei oikeasti keskustella 👍.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta hei, opit ainakin, että Jerolle ei kannata vastata, sillä hän ei oikeasti keskustella 👍.
Totta. Olipahan taas tämä aloitus selkeä herätys huomaamaan tuo. Oikeastaan melko törkeäkin tapa kommentoida sitä keskustelua. Itse juttelin siinä eilen tyystin vastakkaisella ajattelulla, hyvällä mielellä, asiallisesti, täysin vailla minkäänlaista vääntöä tai yksittäisiin sanoihin tarttumista. Koin sen keskustelun hyväksi keskusteluksi. No mutta joo, ei tule toistumaan ko. kirjoittajan kanssa. Annetaan palstan olla hiljainen ja kuollut, kun ei täällä kerta saa keskustella. 🙂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitä ne just haluaa. Keskustelu on heille pelkkää myötäilyä ja samaa mieltä olemista. Heti jos kehtaat vähänkään kyseenalaista tai kysyä mitä toinen tarkoittaa, niin se on "vääntämistä". Jos varmennat, että olet ymmärtänyt oikein, niin se on "jankkaamista". Nämä nyt eivät vain osaa keskustella. He osaavat vain tuota joo joo, olen samaa mieltä kieltä.
Miksi te kaksi sitten kurkitte täällä. Jos seuraus on pettymys toisensa jälkeen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi te kaksi sitten kurkitte täällä. Jos seuraus on pettymys toisensa jälkeen.
Johan onkin kummallinen kysymys. Voi täällä nyt muilleki kirjoittaa kuin aloittajalle tai muille nillittäjille. Aina toisinaan joutuu vain oppimaan että jollekin henkilölle ei kannata vaivautua enää uudestaan kirjoittamaan. Tässä kävi niin. Sellaista tämä elämä on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Johan onkin kummallinen kysymys. Voi täällä nyt muilleki kirjoittaa kuin aloittajalle tai muille nillittäjille. Aina toisinaan joutuu vain oppimaan että jollekin henkilölle ei kannata vaivautua enää uudestaan kirjoittamaan. Tässä kävi niin. Sellaista tämä elämä on.
Kiitos sinulle syväjohtamisen pikaisesta henkilöarviosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos sinulle syväjohtamisen pikaisesta henkilöarviosta.
Kiitos sinulle kiinnostuksestasi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kaksi juu, vasen ja oikea käsi
Soljuu kuin keväinen puro auringonpaisteessa
Nykyään tulee vähemmän käytyä täällä ja yritän vältellä konflikteja.
- Anonyymi
JeroP kirjoitti:
Juu ymmärrän, mutta konflikteja nyt välillä tulee, niistä aina oppii jotain.
Täällä on kovin konfliktihakuista porukkaa ja moni näkee konflikteja täysin olemattomissakin paikoissa.
Anonyymi kirjoitti:
Täällä on kovin konfliktihakuista porukkaa ja moni näkee konflikteja täysin olemattomissakin paikoissa.
Pakko tähän kommentoida, että jos sulla on varma tieto "olemattomista paikoista" niin ymmärrän kommenttisi. Mikäli näin ei ole, niin olisin aika hiljainen asian suhteen.
Vai ehditkö jokaista keskustelua seuraamaan?
Aika moni kirjoittaa / on kirjoittanut muuallakin kuin sinkuissa, joten itse lasken konfliktiksi kaikki suomi24-palstojen konfliktit.
Sinkuissa on nykyään myös mukavaa porukkaa, mutta jossain muualla valikoivaa.
Itselläkin toleranssi kasvanut sinkkujen ansiosta verrattuna siihen mitä peiskaa eräällä toisella puolella sai kestää tyyliin siitä syystä, että mun huulipuna on väärän väristä ja mun päässä on nenä.- Anonyymi
Mu5tasydän kirjoitti:
Pakko tähän kommentoida, että jos sulla on varma tieto "olemattomista paikoista" niin ymmärrän kommenttisi. Mikäli näin ei ole, niin olisin aika hiljainen asian suhteen.
Aika moni kirjoittaa / on kirjoittanut muuallakin kuin sinkuissa, joten itse lasken konfliktiksi kaikki suomi24-palstojen konfliktit.
Itselläkin toleranssi kasvanut sinkkujen ansiosta verrattuna siihen mitä peiskaa eräällä toisella puolella sai kestää tyyliin siitä syystä, että mun huulipuna on väärän väristä ja mun päässä on nenä.Tietysti minulla on varma tieto, kun tuota on itselleni tehty lukemattomat kerrat.
- Anonyymi
Mu5tasydän kirjoitti:
Itselläkin toleranssi kasvanut sinkkujen ansiosta verrattuna siihen mitä peiskaa eräällä toisella puolella sai kestää tyyliin siitä syystä, että mun huulipuna on väärän väristä ja mun päässä on nenä.Ja siis rehellisesti ... minusta tuo sinunkin viestisi oli ihan täydellisen tyhjästä konfliktin hakemista. Tuohon ei ollut yhtään minkään valtakunnan tarvetta ja jotta onnistut edes yrittämään haastaa tuosta riitaa, sinun täytyy olettaa, että en tiedä mistä puhun. Ja sitten vielä keksiä kysyä, että "Vai ehditkö jokaista keskustelua seuraamaan?" Etpä tainnut tuota ihan tosissasi kysyä, vai? Aivan turhaa konfliktin hakemista siis, semminkin kun minä en edes puhunut kaikista ja kaikissa tilanteissa. 🙄
Kiitos nyt kuitenkin, että todistit pointtini. Täällä tosiaan on kovin konfliktihakuista porukkaa ja moni näkee konflikteja täysin olemattomissakin paikoissa. - AnonyymiUUSI
Mu5tasydän kirjoitti:
Itselläkin toleranssi kasvanut sinkkujen ansiosta verrattuna siihen mitä peiskaa eräällä toisella puolella sai kestää tyyliin siitä syystä, että mun huulipuna on väärän väristä ja mun päässä on nenä.Tälleen sivusta totean, että vaikuttaa pikemmin siltä kuin palsta laskisi toleranssia ja tekisi herkkänahkaisemmaksi. Kun näitä reaktioita täällä lukee, niin ei todellakaan saa kuvaa paksunahkaisuudesta ja korkeasta toleranssista.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tälleen sivusta totean, että vaikuttaa pikemmin siltä kuin palsta laskisi toleranssia ja tekisi herkkänahkaisemmaksi. Kun näitä reaktioita täällä lukee, niin ei todellakaan saa kuvaa paksunahkaisuudesta ja korkeasta toleranssista.
Amen to that!
Anonyymi kirjoitti:
Ja siis rehellisesti ... minusta tuo sinunkin viestisi oli ihan täydellisen tyhjästä konfliktin hakemista. Tuohon ei ollut yhtään minkään valtakunnan tarvetta ja jotta onnistut edes yrittämään haastaa tuosta riitaa, sinun täytyy olettaa, että en tiedä mistä puhun. Ja sitten vielä keksiä kysyä, että "Vai ehditkö jokaista keskustelua seuraamaan?" Etpä tainnut tuota ihan tosissasi kysyä, vai? Aivan turhaa konfliktin hakemista siis, semminkin kun minä en edes puhunut kaikista ja kaikissa tilanteissa. 🙄
Kiitos nyt kuitenkin, että todistit pointtini. Täällä tosiaan on kovin konfliktihakuista porukkaa ja moni näkee konflikteja täysin olemattomissakin paikoissa.Ööö? En kyllä mielestäni hae täällä konflikteja, vaan toivon asiallista keskustelua, mutta ihan miten vain. En ole mitenkään taitava ilmaisemaan omia mielipiteitäni, kuten joistakin muista huomaa, että on luettu kirja taikka kaksi.
Pahoittelut, että annoin väärän kuvan asiasta.
Ikävä kuulla, että et saa kirjoittaa rauhassa, kuten itse tuon tekstisi tulkitsen? Toivon, että ainakin mulle esitetään selventäviä kysymyksiä, jos jokin mun kommentissa jää mietityttämään. Kirjoitettu teksti on aina hankalaa tulkita. Yritän sitten vastata niin hyvin kuin osaan kirjoittaa.- AnonyymiUUSI
Mu5tasydän kirjoitti:
Ööö? En kyllä mielestäni hae täällä konflikteja, vaan toivon asiallista keskustelua, mutta ihan miten vain. En ole mitenkään taitava ilmaisemaan omia mielipiteitäni, kuten joistakin muista huomaa, että on luettu kirja taikka kaksi.
Pahoittelut, että annoin väärän kuvan asiasta.
Ikävä kuulla, että et saa kirjoittaa rauhassa, kuten itse tuon tekstisi tulkitsen? Toivon, että ainakin mulle esitetään selventäviä kysymyksiä, jos jokin mun kommentissa jää mietityttämään. Kirjoitettu teksti on aina hankalaa tulkita. Yritän sitten vastata niin hyvin kuin osaan kirjoittaa.Ihan kuinka vaan. Mä en nyt kuitenkaan lähde mukaan tuollaiseen aivan tyhjästä haastamiseen. Mä en ole kirjoittanut, että kaikkien kirjoittajien kaikki konfliktit olisivat olemattomista asioista. Valtavan suuri osa kuitenkin on, kuten nyt tämä yritys tässä. Saat jatkaa konfliktin yrittämistä nyt ihan keskenäsi tai jonkun muun kanssa. Kiitos.
Anonyymi kirjoitti:
Ihan kuinka vaan. Mä en nyt kuitenkaan lähde mukaan tuollaiseen aivan tyhjästä haastamiseen. Mä en ole kirjoittanut, että kaikkien kirjoittajien kaikki konfliktit olisivat olemattomista asioista. Valtavan suuri osa kuitenkin on, kuten nyt tämä yritys tässä. Saat jatkaa konfliktin yrittämistä nyt ihan keskenäsi tai jonkun muun kanssa. Kiitos.
Okei. Me ei selvästi puhuta samaa kieltä, koska haluat tulkita mut riidanhaastajaksi. Asia kunnossa ja luovutan tämän keskustelun tähän. Kiitos vain itsellesi.
Anonyymi kirjoitti:
Tälleen sivusta totean, että vaikuttaa pikemmin siltä kuin palsta laskisi toleranssia ja tekisi herkkänahkaisemmaksi. Kun näitä reaktioita täällä lukee, niin ei todellakaan saa kuvaa paksunahkaisuudesta ja korkeasta toleranssista.
Voihan tuo pitää paikkansa, sehän on aina jokaisen omakohtainen tulkinta. Itse huomaan sellaista miehet vs. naiset asettelua aika paljon ja ihan kuin olisi jokin taistelu, että kumpi on parempi. Mun mielestä molempia tarvitaan, vaikka kuinka olenkin vahva ja itsenäinen nainen.
- AnonyymiUUSI
Mu5tasydän kirjoitti:
Voihan tuo pitää paikkansa, sehän on aina jokaisen omakohtainen tulkinta. Itse huomaan sellaista miehet vs. naiset asettelua aika paljon ja ihan kuin olisi jokin taistelu, että kumpi on parempi. Mun mielestä molempia tarvitaan, vaikka kuinka olenkin vahva ja itsenäinen nainen.
Mä taas näen täällä sitä, että aivan tavallisetkin asiat, joille ei yleensä tuolla reaalielämässä korviaan lotkauteta, tulkitaan täällä hyvin usein negatiivisesti. Tuo sun tulkintasi tulkintasi tuossa yllä on mun nähdäkseni ihan hyvä esimerkki siitä. Täällä ei vain voi sanoa tolleen, että täällä olis porukkaa, joka hakee konflikteja tai että moni tulkitsee täällä asioita rajusti kärjistäen, ilman että sit perään kirjottaa pitkän rimpsurampsun siitä miten se ei tietenkään koske kaikkia kirjottajia. Jos ei sitä rimpsurampsua kirjota, niin on varma et heti perään joku vetää vähintään pienimuotoisesti herneen nenukkaansa ja alkaa vaatia sitä rimpsurampsua, että eihän eihän nyt kaikki ja selitäpäs nyt mitä tuolla tarkotat. Vaikka kirjottaisit jo alunperin sen "disclamerin" siihen viestisi perään, niin silti joku jossain kohtaa vaatii lisäselvitystä. Ei tolla tavalla kukaan toimi reaalielämässä tai jos toimii niin häntä pidetään yleisesti vähän hankalana ja outona tapauksena. Tossa mielessä mä en siis tosiaan yhtään koe, että täällä kasvatettaisiin paksua nahkaa tai toleranssia, vaan kyllä täällä nahka isolla osalla selvästi ohenee, toleranssit pienenee ja vähimmästäkin koetaan koetaan tarpeelliseksi vaatia selvennystä.
Anonyymi kirjoitti:
Mä taas näen täällä sitä, että aivan tavallisetkin asiat, joille ei yleensä tuolla reaalielämässä korviaan lotkauteta, tulkitaan täällä hyvin usein negatiivisesti. Tuo sun tulkintasi tulkintasi tuossa yllä on mun nähdäkseni ihan hyvä esimerkki siitä. Täällä ei vain voi sanoa tolleen, että täällä olis porukkaa, joka hakee konflikteja tai että moni tulkitsee täällä asioita rajusti kärjistäen, ilman että sit perään kirjottaa pitkän rimpsurampsun siitä miten se ei tietenkään koske kaikkia kirjottajia. Jos ei sitä rimpsurampsua kirjota, niin on varma et heti perään joku vetää vähintään pienimuotoisesti herneen nenukkaansa ja alkaa vaatia sitä rimpsurampsua, että eihän eihän nyt kaikki ja selitäpäs nyt mitä tuolla tarkotat. Vaikka kirjottaisit jo alunperin sen "disclamerin" siihen viestisi perään, niin silti joku jossain kohtaa vaatii lisäselvitystä. Ei tolla tavalla kukaan toimi reaalielämässä tai jos toimii niin häntä pidetään yleisesti vähän hankalana ja outona tapauksena. Tossa mielessä mä en siis tosiaan yhtään koe, että täällä kasvatettaisiin paksua nahkaa tai toleranssia, vaan kyllä täällä nahka isolla osalla selvästi ohenee, toleranssit pienenee ja vähimmästäkin koetaan koetaan tarpeelliseksi vaatia selvennystä.
Ymmärrän mitä tarkoitat.
- Anonyymi
Soljuishan keskustelut hyvin, kun olisi sellaisia keskustelijoita, jotka ymmärtää kirjoitettua tekstiä.
Osa ei ymmärrä ja sölpöttävät ihan omiaan, vaikka pitäisi suoraan sanoa, että en ymmärtänyt.
Sitten riippuen mielentilasta yrittää selvittää rautalangan kanssa, mutta ei...
Kaikki ei vaan voi keskustella keskenään. Itsekin näen sen sun eilisen keskustelun niin, että et sä pysynyt kärryillä yhtään mitä siellä sullr koetettiin selittää... se on totuus.- Anonyymi
Tuo on harvinaisen totta. Sen kun vielä oppisi, ettei edes vastaisi, kun toinen kirjoittelee viestiin vastineeksi ihan puuta heinää. Itsessäni on vain sellainen vika, että yritän ymmärtää mitä se puuta heinää yrittää tarkoittaa ja kysyn ja yritän selittää, kun toinen ei tajua. Eihän siinä täällä pääosin mitään järkeä ole, kun ei sitä toista sitten kuitenkaan saa sinne kärryille nostettua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on harvinaisen totta. Sen kun vielä oppisi, ettei edes vastaisi, kun toinen kirjoittelee viestiin vastineeksi ihan puuta heinää. Itsessäni on vain sellainen vika, että yritän ymmärtää mitä se puuta heinää yrittää tarkoittaa ja kysyn ja yritän selittää, kun toinen ei tajua. Eihän siinä täällä pääosin mitään järkeä ole, kun ei sitä toista sitten kuitenkaan saa sinne kärryille nostettua.
Jep. Yksi tällainen keskustelija on esimerkiksi Disse.
Mähän sanoin etten oo kärryillä. Sanoin myös että oon pihalla kun lumiukko. Tuskin tota selvemmin vois ilmaista.
Joskus käy näin. Ikävää, muttei se elämä pelkkää pumpuliakaan voi olla. Oon mä tätä paljon mietinny.Anonyymi kirjoitti:
Jep. Yksi tällainen keskustelija on esimerkiksi Disse.
Disse on lähteny täältä ovet paukkuen. Mielellään ois hänet täällä pitäny. Mutta ehkä hänellä nyt jotakin muuta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä pettyy... oikeastaan itseensä.
Pahimmillaan alkaa purkaa sitä joihinkin...hmmm... onnettomiin, mitkä varmaan nuolee jääkaapin ovenkahvaa ja odottaa uutta jännää vastausta...🙄
Nämä tälläiset anonyymit palstat huijaa sen, minkälaisen tyypin kanssa yrittää keskustella... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pahimmillaan alkaa purkaa sitä joihinkin...hmmm... onnettomiin, mitkä varmaan nuolee jääkaapin ovenkahvaa ja odottaa uutta jännää vastausta...🙄
Nämä tälläiset anonyymit palstat huijaa sen, minkälaisen tyypin kanssa yrittää keskustella...Kyllä. Siinä pettyy siihen, että edes yritti keskustella ja selittää. Lopuksi jää helposti sellainen tunne, että se toinen vain tarkoituksella höpötteli päättömiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä. Siinä pettyy siihen, että edes yritti keskustella ja selittää. Lopuksi jää helposti sellainen tunne, että se toinen vain tarkoituksella höpötteli päättömiä.
Siitä tulee kuuluisat foliohattuilut tänne. Epäillään trolliksi ja/tai vst.
Totuus on kuitenkin se, että tänne eksyy ne, keiden kanssa muualla ei kukaan juuri keskustele... täällä voi vielä jollain noin suurinpiirtein oikein kirjoitetulla tekstillä saada huomiota. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nämä tälläiset anonyymit palstat huijaa sen, minkälaisen tyypin kanssa yrittää keskustella...Sitä kuvittelee, että se toinenkin osapuoli tosissaan yrittää ymmärtää. Sitten parin viestin jälkeen kyllä jo tajuaa, eipä se taida edes yrittää ymmärtää. Sitten kuitenkin se puoli itsessä, joka ajattelee pääosan ihmisistä olevan ihan fiksuja ja mukavia ja tosissaan yrittävän, kun siihen on irl tottunut, pitää siinä kiinni edelleen yrittämässä nyt kuitenkin vielä sen yhden viestin verran jne. Seuraavaksi jossain kohtaa alkaa sitten toinen syytellä tollasia kun tossa alotuksessa ja sitten sitä miettii, että kylläpäs mä olin taas tyhmä, kun menin tollasen ilkeesti kirjottelevan ja ilmeisesti tahallaan "väärinymmärtävän" trollaajan lankaan ja olin niin kovin aidosti keskustelemassa ja yrittämässä selittää. 🙄
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitä kuvittelee, että se toinenkin osapuoli tosissaan yrittää ymmärtää. Sitten parin viestin jälkeen kyllä jo tajuaa, eipä se taida edes yrittää ymmärtää. Sitten kuitenkin se puoli itsessä, joka ajattelee pääosan ihmisistä olevan ihan fiksuja ja mukavia ja tosissaan yrittävän, kun siihen on irl tottunut, pitää siinä kiinni edelleen yrittämässä nyt kuitenkin vielä sen yhden viestin verran jne. Seuraavaksi jossain kohtaa alkaa sitten toinen syytellä tollasia kun tossa alotuksessa ja sitten sitä miettii, että kylläpäs mä olin taas tyhmä, kun menin tollasen ilkeesti kirjottelevan ja ilmeisesti tahallaan "väärinymmärtävän" trollaajan lankaan ja olin niin kovin aidosti keskustelemassa ja yrittämässä selittää. 🙄
Niin...
Täällä kun ei voi tietää mitään kuka se toinen on...
Se voi olla trollaavs penska, se voi olla mielenterveyskuntoutuja....ihan mitä vaan. Koska ei tarvitse olla kukaan..
Täällä voi hakea itsevarmuutta pätemällä juuri toistsitoisia kohtaan, voi purkaa kiukkunsa ja voi tehdä mitä ikinä lystää... - Anonyymi
JeroP kirjoitti:
Disse on lähteny täältä ovet paukkuen. Mielellään ois hänet täällä pitäny. Mutta ehkä hänellä nyt jotakin muuta.
Disse on saatava takaisin.
Anonyymi kirjoitti:
Disse on saatava takaisin.
Kyllä, meidän pitäs järjestää kampanja: Disse takas
Anonyymi kirjoitti:
Siitä tulee kuuluisat foliohattuilut tänne. Epäillään trolliksi ja/tai vst.
Totuus on kuitenkin se, että tänne eksyy ne, keiden kanssa muualla ei kukaan juuri keskustele... täällä voi vielä jollain noin suurinpiirtein oikein kirjoitetulla tekstillä saada huomiota.Voi olla noinkin. Voi olla myös niin, että joutuu samantien silmätikuksi, kun suunsa avaa ja tavallaan savustetaan ulos muualta. Ei ole ensimmäinen eikä viimeinen kirjoittaja, jotka esim. ikävässä ei ole saanut kirjoittaa rauhassa. Siellä on semmoinen lynkkaus-meininki, että heikompaa hirvittää. Ainakin kolme ihmistä on sanonut näin ja itse olen se neljäs.
- AnonyymiUUSI
Mu5tasydän kirjoitti:
Voi olla noinkin. Voi olla myös niin, että joutuu samantien silmätikuksi, kun suunsa avaa ja tavallaan savustetaan ulos muualta. Ei ole ensimmäinen eikä viimeinen kirjoittaja, jotka esim. ikävässä ei ole saanut kirjoittaa rauhassa. Siellä on semmoinen lynkkaus-meininki, että heikompaa hirvittää. Ainakin kolme ihmistä on sanonut näin ja itse olen se neljäs.
"Jos rakennat puisen huvimajan kaikille olkikatolla joku näkee sen helposti palavana".
Anonyymi kirjoitti:
"Jos rakennat puisen huvimajan kaikille olkikatolla joku näkee sen helposti palavana".
Mitä tarkoitat kommentillasi? Puhutko ystävällisyydestä, tasapuolisuudesta vai mistä?
- AnonyymiUUSI
Mu5tasydän kirjoitti:
Mitä tarkoitat kommentillasi? Puhutko ystävällisyydestä, tasapuolisuudesta vai mistä?
Siitä, ettei ole mitään muuta kuin se, mitä itse näkee....
Anonyymi kirjoitti:
Siitä, ettei ole mitään muuta kuin se, mitä itse näkee....
Kiitos selvennyksestä. Kirjoitin ikävässä noin kahdeksan kuukautta ja toivon todella, että siellä on opittu sietämään erilaisuutta ja että siellä aidosti kaipaavat ihmiset saavat nykyään kirjoittaa rauhassa. Lähdin sieltä keväällä pois ja välillä, kun olen kurkannut sinne, niin siellä on ollut törkeyksiä ja kiusaamista. Jospa virkavalta olisi vihdoin siivonnut sen palstan.
- AnonyymiUUSI
Mu5tasydän kirjoitti:
Kiitos selvennyksestä. Kirjoitin ikävässä noin kahdeksan kuukautta ja toivon todella, että siellä on opittu sietämään erilaisuutta ja että siellä aidosti kaipaavat ihmiset saavat nykyään kirjoittaa rauhassa. Lähdin sieltä keväällä pois ja välillä, kun olen kurkannut sinne, niin siellä on ollut törkeyksiä ja kiusaamista. Jospa virkavalta olisi vihdoin siivonnut sen palstan.
Ei näitä kukaan siivoile...
Toisaalta, miksi pitäisikään? Tämä on tätä...mitä nyt onkaan?
Ihmisiä ksikkine hyvineen (ja pahoineen) Anonyymi kirjoitti:
Ei näitä kukaan siivoile...
Toisaalta, miksi pitäisikään? Tämä on tätä...mitä nyt onkaan?
Ihmisiä ksikkine hyvineen (ja pahoineen)Kiitos tiedosta. Tarkoitin siivoamisella, että jos siellä on rikollista toimintaa, kuten kunnialoukkauksia tmv, niin sellainen joutaa pois kuljeksimasta...
- AnonyymiUUSI
Mu5tasydän kirjoitti:
Kiitos tiedosta. Tarkoitin siivoamisella, että jos siellä on rikollista toimintaa, kuten kunnialoukkauksia tmv, niin sellainen joutaa pois kuljeksimasta...
Juu... Ei sellaiset ketään kiinnostele...
Tekoäly poistaa mitä poistaa ja thasts it... - AnonyymiUUSI
JeroP kirjoitti:
Eihän siitä ole kuin muutama päivä kun viimeksi kirjoittelin Dissen kanssa. Puskista huutelee, mutta kyllä sen tyylin tuntee.
xLiner - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Nämä tälläiset anonyymit palstat huijaa sen, minkälaisen tyypin kanssa yrittää keskustella...No katos.. 😁
xLiner
- Anonyymi
Mitä kukaan saa irti "keskustelusta", jossa ollaan vain kaikki niin äärimmäisen samaa mieltä? Varsinkin jos esitä kysymyksiä tai väittämiä ja sitten saat vastaukseksi pelkkää hyminää ja joo-joo vakuuttelua, niin mitä sä opit siitä? Saahan sitä olla "lämminhenkinen" ja "pullanpehmeä", mutta saako siitä kukaan yhtään uutta ajatusta tai näkökulmaa? Jos haluaa tosissaan oppia jotakin, niin kannattaa kysyä sellaisilta, jotka sanovat suoraan, eivätkä vain nyökyttele.
- Anonyymi
👍👍👍 uusia näkökulmia tosiaan yleensä löytää vain, kun keskustelee jonkun asiaa erilaisesta näkökulmasta tarkastelevan kanssa. Samanhenkisten ja samoin ajattelevien kanssa sitä kiertää väin niitä samoja uria ees ja taas.
Aloittajalle sen verran, että onhan se "harmi", kun kysyy jotakin ja joku antaakin vastauksen, jota et ymmärrä. Siinä olisi ollut mahdollisuus ymmärtää jotakin uutta. Anonyymi kirjoitti:
👍👍👍 uusia näkökulmia tosiaan yleensä löytää vain, kun keskustelee jonkun asiaa erilaisesta näkökulmasta tarkastelevan kanssa. Samanhenkisten ja samoin ajattelevien kanssa sitä kiertää väin niitä samoja uria ees ja taas.
Aloittajalle sen verran, että onhan se "harmi", kun kysyy jotakin ja joku antaakin vastauksen, jota et ymmärrä. Siinä olisi ollut mahdollisuus ymmärtää jotakin uutta.Juu ymmärrän kyllä. Tää on ehkä muotoontunu vähän senmoseks sisäpiiriksi. Mutta voithan sä ite tulla esitetään tänne vähän semmosia kiperämpiäkin alotuksia.
- Anonyymi
JeroP kirjoitti:
Juu ymmärrän kyllä. Tää on ehkä muotoontunu vähän senmoseks sisäpiiriksi. Mutta voithan sä ite tulla esitetään tänne vähän semmosia kiperämpiäkin alotuksia.
Hassua. Palstan tunnistautuvat kirjoittajat yrittävät kyllä yleensä lähinnä sanoa, että mitään sisäpiiriä ei ole olemassa. En tiedä huomaatko itse, mutta tuo viestisi loppu on lähinnä vain alentuvaan sävyyn kirjoitettu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hassua. Palstan tunnistautuvat kirjoittajat yrittävät kyllä yleensä lähinnä sanoa, että mitään sisäpiiriä ei ole olemassa. En tiedä huomaatko itse, mutta tuo viestisi loppu on lähinnä vain alentuvaan sävyyn kirjoitettu.
Sivusta. Ei hassua, vaan koomista. Jos joku tunnistautumaton menis kirjottamaan noin törkeän väitteen, että palstalla on sisäpiiri, niin johan tässä olisi kohta kaikki tunnistatuvat kilvan huutamassa, ettei sellaista ole. 😃
Anonyymi kirjoitti:
Tarkotinkin nyt vähän sellasta, kun täällä on noita tai siis meitä vuosikausia kirjoittaneita. Ei täällä mitään ns turinatiimiä oo.
- Anonyymi
JeroP kirjoitti:
Tarkotinkin nyt vähän sellasta, kun täällä on noita tai siis meitä vuosikausia kirjoittaneita. Ei täällä mitään ns turinatiimiä oo.
Joopa joo, ethän sä tokikaan tarkottanut mitä kirjotit. Hyvähän se on, että yksi välillä lipsauttaa totuudenkin siitä teidän ajattelutavasta. 😃
- Anonyymi
JeroP kirjoitti:
Juu ymmärrän kyllä. Tää on ehkä muotoontunu vähän senmoseks sisäpiiriksi. Mutta voithan sä ite tulla esitetään tänne vähän semmosia kiperämpiäkin alotuksia.
Tohon ei voi kyllä kuin todeta, että kiitos rehellisyydestä. Kerrankin joku ilmaisee selkein sanoin tuon asian, jonka kaikki täällä kyllä tietävät. Rehellistä, että ilmaisit selkeästi väheksyväsi anonyymeina kirjoittavia ja pitäväsi tunnistautuvia sisäpiirinä. 👍
Sivusta - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sivusta. Ei hassua, vaan koomista. Jos joku tunnistautumaton menis kirjottamaan noin törkeän väitteen, että palstalla on sisäpiiri, niin johan tässä olisi kohta kaikki tunnistatuvat kilvan huutamassa, ettei sellaista ole. 😃
No eiköhän Jero tosta törkeästä paljastuksestaan selviä. 🤣
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tohon ei voi kyllä kuin todeta, että kiitos rehellisyydestä. Kerrankin joku ilmaisee selkein sanoin tuon asian, jonka kaikki täällä kyllä tietävät. Rehellistä, että ilmaisit selkeästi väheksyväsi anonyymeina kirjoittavia ja pitäväsi tunnistautuvia sisäpiirinä. 👍
SivustaSivusta voi korjatata alemmuudentunnettaan rekisteröitymällä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sivusta voi korjatata alemmuudentunnettaan rekisteröitymällä.
Koen korkeibtaan ylemmyydentunnetta, jos nyt jompaakumpaa on pakko tuntea.
- Anonyymi
JeroP kirjoitti:
🤣🤣🤣👏👏👏
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koen korkeibtaan ylemmyydentunnetta, jos nyt jompaakumpaa on pakko tuntea.
Anteekci. Nöyrin alamaisenme.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Anteekci. Nöyrin alamaisenme.
Ei siinä mitään. Jos sinäkin kerta olet tuollainen samanlainen, joka ei kykene kohtelemaan ihmisiä samanarvoisina, olivat nämä tunnistautuneet tai ei, kuten Jero tuossa itsestään kertoi, niin olen kyllä hieman sinua kehittyneemmällä tasolla. Sitä vain ihmettelen, että miksi et kirjoita tuota tunnistautuen, kun mitä ilmeisimmin sinulla sellainen tunnus on. Et kai häpeä kirjoittaa tuota "omana itsenäsi"?
- Anonyymi
Me halutaan jutella. Iltakoulu on ihan eri palstalla. Emme ole iltaopiskelijoita.
- Anonyymi
JeroP kirjoitti:
Johan oli tunnustus. Kiva kuitenkin, että kerroit. Mäkin osaan nyt olla enää koskaan kirjottamatta sulle mitään. Hyvää illanjatkoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Me halutaan jutella. Iltakoulu on ihan eri palstalla. Emme ole iltaopiskelijoita.
Samanlaisen keskustelun saa aikaiseksi sitten ihan vain itsensä kanssa. Eihän siihen toista ihmistä silloin tarvita, kun ei kerta tarvita muiden ajatuksia eikä mielipiteitäkään.
Anonyymi kirjoitti:
SivustaMiks mä väheksyisin. Ei mikään pakko kirjautua. Mutta on vaan helpompi kun tietää kelle puhuu. Keväälläkin oli pari tosi hyvää kirjoittajaa. Ei ketään pois haluta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei siinä mitään. Jos sinäkin kerta olet tuollainen samanlainen, joka ei kykene kohtelemaan ihmisiä samanarvoisina, olivat nämä tunnistautuneet tai ei, kuten Jero tuossa itsestään kertoi, niin olen kyllä hieman sinua kehittyneemmällä tasolla. Sitä vain ihmettelen, että miksi et kirjoita tuota tunnistautuen, kun mitä ilmeisimmin sinulla sellainen tunnus on. Et kai häpeä kirjoittaa tuota "omana itsenäsi"?
Miksi vaivautuisin kirjautumaan anonyymiä varten.
- Anonyymi
JeroP kirjoitti:
Miks mä väheksyisin. Ei mikään pakko kirjautua. Mutta on vaan helpompi kun tietää kelle puhuu. Keväälläkin oli pari tosi hyvää kirjoittajaa. Ei ketään pois haluta.
Ilmaisit väheksyntäsi jo tuossa aiemmin. Turjmha sitä nyt enää on selitellä, kun pääsi jo lipsahtamaan. Hyvät jatkot minunkin puolestani. En enää häiritsen sun keskusteluja keskusteluja sisäpiirisi kanssa.
Anonyymi kirjoitti:
No, kyllä me vähän opiskeltiinkin. Tossa viimekesänä kasvatustiedettä. Jaoin sitäkin vähän täälä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi vaivautuisin kirjautumaan anonyymiä varten.
Ok, eli olet tuollainen vähän alempitasoinen yksilö. Ei se mitään. Teitäkin on pakko olla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koska sitä ei koeta niin, kun on se sisäpiiri.
Kun tunnetaan jo ulkopuolella palstaa, ei tarvita enää samaa kirjoittelua itsestä toiselle joka kerta...
Osa voi kompata mielistelläkseen, osa koska on samaa mieltä... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ok, eli olet tuollainen vähän alempitasoinen yksilö. Ei se mitään. Teitäkin on pakko olla.
Valaisetko hieman vaatimuksia, miten tällainen yksitasoinen voisi ylentyä kaksi- tai vaikka monitasoiseksi yksilöksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valaisetko hieman vaatimuksia, miten tällainen yksitasoinen voisi ylentyä kaksi- tai vaikka monitasoiseksi yksilöksi.
En nyt jaksa vaivautua tuollaisen alempitasoisen vuoksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vahinko. Haluaisin niin kovasti alatasosta ylätasoksi. Tai vaikkapa vielä seuraavalle portaalle eli työelämäprofessoriksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vahinko. Haluaisin niin kovasti alatasosta ylätasoksi. Tai vaikkapa vielä seuraavalle portaalle eli työelämäprofessoriksi.
Ainahan ei saa kaikkea mitä haluaa.
Anonyymi kirjoitti:
No kyllä se vielä , sitten vaan porras portaalta ylöspäin. Mäkin haluun kasvatustohtoriksi. No perusopinnoista siihen on vielä matkaa, mutta onhan se ensimmäinen porras sekin.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ilmaisit väheksyntäsi jo tuossa aiemmin. Turjmha sitä nyt enää on selitellä, kun pääsi jo lipsahtamaan. Hyvät jatkot minunkin puolestani. En enää häiritsen sun keskusteluja keskusteluja sisäpiirisi kanssa.
"sisäpiiri" ilmoittaa olevansa äärimmäisen kiitollinen tästä tiedosta
-tyystin sivullinen :) - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Onko susi talvilomalla, kun olet siirtynyt tänne kiusaamaan.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Onko susi talvilomalla, kun olet siirtynyt tänne kiusaamaan.
Voi kuule yritin vai puhua kielellä, jota kyseinen henkilö ymmärtää. Itsehän hän tuon aloitti ja siten ilmaisi kuinka hän tahtoo keskusteltavan.
- Anonyymi
negotisawroe genersl from gthr KKK kun on oletetsfss etä joksin nen Suomen SDuojelupoliisin jäden on Pedogiili...
- Anonyymi
KLi Löic Lsm eo åo' ösdeem sdelssmti,odsests litem Suip,em SDuikeöiöi,åpöoodo åo'''
- Anonyymi
niin no joku kosfrohan on aina miwlwaaä mirä minullw rwhsriin loppuwlämäån piräisi rappaa eruo luuswwi sinänsä..
mutrta pwhmwnrää ryttöäje3n kanssa kosronhimoa ja swkai ainänaä cähän aina.
no en ssnoisi noin julmasri murrsw kun haacshan wi ikinä paesanw sajsanmyörä sw fsin sepweuruu jsw muurruu pwhwmmsaksi. Oikeasti. Suosittelen lukemaan sen kirjan "Idiootit ympärilläni", niin ehkä se hieman valaisee miksi ihmiset ovat niin erilaisia ja miksi tulee toisista poikkeavia tulkintoja asioista.
Jos siis on yhtään halua ymmärtää sitä ollakseen parempi ihminen toiselle. Eihän nuo kaikkia kiinnosta, mutta jos kiinnostaa, niin lämmin suositus. Rakkaudella sanon. ❤️Kiitos vinkistä. Pistinkin sen jo varaukseen. Luin joitakin arvosteluja ja näyttää perustuvan siihen nelikenttään, jossa on nää erityyppiset ihmiset. Meillä käytiin toi kasvatustieteen perusopinnoissa läpi, ei kuitenkaan syvemmin siihen prehdytty. Täytyykin lukea, alkaa just sopivasti talvilomakin ens viikolla.
- AnonyymiUUSI
Sellainen kuva, että on lähinnä viihdelukemistoa ja hauskakin, mutta sangen epätieteellinen.
Muuten mihin tämä lukusuoritus liittyy?
- liittyykö yleensä "smooltook" eli pulputusketjuihin, kun ihmiset silloin helposti nokittelevat toisiaan kun/jos vain ajankulukkeista on kaipuuta ja pulaa,
kai voi liittyä tähänkin, mutta taisit mainita ikävä-palstankin... pitäisköhän tirkistellä.,,.
- mutta asiaan: "Liian tavallinen ei koskaan seurustellu" -ketjuun ei mielestäni liity, koska asioitten selvittelyyn ei pidä vaikuttaa osapuolten henkilökohtaiset keskinäiset empatiat tai antipatiat;
yleisen, tosin hyvin pelkistetyn sanonnan mukaa "asiat riitelevät, ei ihmiset". Mutta taas ilman ns.inhimillistä tekijää harvemmin asiatkaan liikahtavat itsekseen, että silleen...
Tuo idiootit ympärilläni -kirja on herättänyt aikanaan mielenkiintoa laajemminkin,
siitä on tehty hyväksytty gradu tutkielmakin:
https://trepo.tuni.fi/bitstream/handle/10024/138819/M%E4kinenElina.pdf;jsessionid=83F13219C21C7C1455C62DB391CD51D9?sequence=4
Tuon gradun sisällön pintapuolinenkin tutkailu auttanee kutakin omalla kohdallaankin, tulkintojen tekemisessä aiheen tiimoilta.
En kylmiltään arvaa, missä mielessä, mistä näkökulmasta teos on poimittu kasvatustieteen perusopintoihin mukaan (tämä virke siis tämän ketjun aloittajalle lähinnä, saanet siihen selvitystä aikanaan, jos aihe tulee vielä ajankohtaiseksi). Anonyymi kirjoitti:
Sellainen kuva, että on lähinnä viihdelukemistoa ja hauskakin, mutta sangen epätieteellinen.
Muuten mihin tämä lukusuoritus liittyy?
- liittyykö yleensä "smooltook" eli pulputusketjuihin, kun ihmiset silloin helposti nokittelevat toisiaan kun/jos vain ajankulukkeista on kaipuuta ja pulaa,
kai voi liittyä tähänkin, mutta taisit mainita ikävä-palstankin... pitäisköhän tirkistellä.,,.
- mutta asiaan: "Liian tavallinen ei koskaan seurustellu" -ketjuun ei mielestäni liity, koska asioitten selvittelyyn ei pidä vaikuttaa osapuolten henkilökohtaiset keskinäiset empatiat tai antipatiat;
yleisen, tosin hyvin pelkistetyn sanonnan mukaa "asiat riitelevät, ei ihmiset". Mutta taas ilman ns.inhimillistä tekijää harvemmin asiatkaan liikahtavat itsekseen, että silleen...
Tuo idiootit ympärilläni -kirja on herättänyt aikanaan mielenkiintoa laajemminkin,
siitä on tehty hyväksytty gradu tutkielmakin:
https://trepo.tuni.fi/bitstream/handle/10024/138819/M%E4kinenElina.pdf;jsessionid=83F13219C21C7C1455C62DB391CD51D9?sequence=4
Tuon gradun sisällön pintapuolinenkin tutkailu auttanee kutakin omalla kohdallaankin, tulkintojen tekemisessä aiheen tiimoilta.
En kylmiltään arvaa, missä mielessä, mistä näkökulmasta teos on poimittu kasvatustieteen perusopintoihin mukaan (tämä virke siis tämän ketjun aloittajalle lähinnä, saanet siihen selvitystä aikanaan, jos aihe tulee vielä ajankohtaiseksi).Lukusuoritus liittyy oikeastaan siihen, että huomaan tässä(kin) ketjussa olevan sellaista "toinen puhuu aidasta ja toinen seipäästä" -meininkiä.
Mun mielestä jokaisella saa olla oma näkemys asiasta ja onkin, mutta hyvin monesti ne näkemykset käsitetään eri tavalla kuin kirjoittaja sen tarkoittaa. Siitä tuli tuo kirja mieleen.
Voisin kommenttisi perusteella heittää, että olet kiinnostunut faktoihin nojaavista teoksista. Olenko oikeilla jäljillä?- AnonyymiUUSI
Mu5tasydän kirjoitti:
Lukusuoritus liittyy oikeastaan siihen, että huomaan tässä(kin) ketjussa olevan sellaista "toinen puhuu aidasta ja toinen seipäästä" -meininkiä.
Mun mielestä jokaisella saa olla oma näkemys asiasta ja onkin, mutta hyvin monesti ne näkemykset käsitetään eri tavalla kuin kirjoittaja sen tarkoittaa. Siitä tuli tuo kirja mieleen.
Voisin kommenttisi perusteella heittää, että olet kiinnostunut faktoihin nojaavista teoksista. Olenko oikeilla jäljillä?No nii, tietenkin, siinähän oli heti ensimmäinen kohta:
piti lukea siinä alussa "lukusuoSitus" , ei kuitenkaan numero 5 kuten Sulla :D
Näissä vähemmän asiallisissa ketjuissahan on tavallista, että osallistujalla on perusteltukin näkemys asiasta, ja toinen osapuoli on puolestaan ajatuksiltaan niin mukavuudenhaluinen ettei jaksa edes miettiä mitähän tuo perustellumpi viesti edes tarkoittaa ('heittipähän vaan noin ilman aikojaan jonkin sattuma-aiheen - mikä sinänsä on vakava - kehiin'). Tässä tapauksessa aloittaja joutui lopulta toteamaan "sorry nyt oon pihalla kun lumiukko". Joutui vahingossa tavallaan ansaan, kun aiemmat aloitukset olivat olleet niitänäitä -luonteisia, missä tekstin sisällöillä ei ole suurtakaan väliä, enemmän vaan tuntemuksia välittäviä. Sellaisissa helposti kommentoidaan sitten toisiaan vaan henkilöinä, nikillä tai anona.
Asiakeskusteluthan ovat myös siksi, että niissä selvitetaan auki ne kohdat kun "käsitetään eri tavalla kuin kirjoittaja sen tarkoittaa"
Jos taas ajatellaan vaikka poliittisia agendoja, eihän niissä matemaattista faktaa usein olekaan, vaan jos niikseen lähtee tai on pakko, niin väännetään kompromisseja, jopa tyylikkäitäkin taikka "lehmänkauppoja" ainakin.
----
"Voisin kommenttisi perusteella heittää, että olet kiinnostunut faktoihin nojaavista teoksista. Olenko oikeilla jäljillä?"
Ei oikopäätä noin voi ajatella jos tuon kirjan lukemisperusteella päättelet, sitä varten tuo "raskas" tutkimuslinkki. Mielenkiintoista muuten, linkissä tutkimuslähteisiin on merkitty myös suht kärjekäskin otsikko:
Väärämäki, Heidi 2020. Idiootit ympärilläni -menestyskirja ei kestä tieteellistä
tarkastelua, sanovat asiantuntijat – ”Vertautuu horoskooppeihin”, sanoo
suomalaispsykologi. Helsingin Sanomat Anonyymi kirjoitti:
No nii, tietenkin, siinähän oli heti ensimmäinen kohta:
piti lukea siinä alussa "lukusuoSitus" , ei kuitenkaan numero 5 kuten Sulla :D
Näissä vähemmän asiallisissa ketjuissahan on tavallista, että osallistujalla on perusteltukin näkemys asiasta, ja toinen osapuoli on puolestaan ajatuksiltaan niin mukavuudenhaluinen ettei jaksa edes miettiä mitähän tuo perustellumpi viesti edes tarkoittaa ('heittipähän vaan noin ilman aikojaan jonkin sattuma-aiheen - mikä sinänsä on vakava - kehiin'). Tässä tapauksessa aloittaja joutui lopulta toteamaan "sorry nyt oon pihalla kun lumiukko". Joutui vahingossa tavallaan ansaan, kun aiemmat aloitukset olivat olleet niitänäitä -luonteisia, missä tekstin sisällöillä ei ole suurtakaan väliä, enemmän vaan tuntemuksia välittäviä. Sellaisissa helposti kommentoidaan sitten toisiaan vaan henkilöinä, nikillä tai anona.
Asiakeskusteluthan ovat myös siksi, että niissä selvitetaan auki ne kohdat kun "käsitetään eri tavalla kuin kirjoittaja sen tarkoittaa"
Jos taas ajatellaan vaikka poliittisia agendoja, eihän niissä matemaattista faktaa usein olekaan, vaan jos niikseen lähtee tai on pakko, niin väännetään kompromisseja, jopa tyylikkäitäkin taikka "lehmänkauppoja" ainakin.
----
"Voisin kommenttisi perusteella heittää, että olet kiinnostunut faktoihin nojaavista teoksista. Olenko oikeilla jäljillä?"
Ei oikopäätä noin voi ajatella jos tuon kirjan lukemisperusteella päättelet, sitä varten tuo "raskas" tutkimuslinkki. Mielenkiintoista muuten, linkissä tutkimuslähteisiin on merkitty myös suht kärjekäskin otsikko:
Väärämäki, Heidi 2020. Idiootit ympärilläni -menestyskirja ei kestä tieteellistä
tarkastelua, sanovat asiantuntijat – ”Vertautuu horoskooppeihin”, sanoo
suomalaispsykologi. Helsingin SanomatEi se kestäkään tieteellistä tarkastelua, vaan on viihdyttävä kirja, josta kuitenkin saa mielestäni hyvää osviittaa erilaisista ihmistyypeistä.
Veikkasin sinua faktoihin nojaavaksi juuri siksi, koska linkitit raskaan tekstin, etkä liiemmin käytä hymiötä.
Mikäli olisit faktoihin nojaava, niin et ymmärtäisi hymiöiden käyttämistä kirjoituksessa, pitäisit numeroista, esimerkiksi töissä jne. Kaikelle pitää olla jokin tutkimustulos. Insinöörit esimerkiksi ovat helposti faktoihin nojaavia.
Itse nykyään kun luen tekstiä, niin menen hyvin usein sellaiseen moodiin, että tulkitsen kirjoittajia noiden kirjan värien perusteella. Ihan hauskaa ajanvietettä, vaikka voisikin olla verrattavissa horoskooppeihin. 😊- AnonyymiUUSI
Mu5tasydän kirjoitti:
Ei se kestäkään tieteellistä tarkastelua, vaan on viihdyttävä kirja, josta kuitenkin saa mielestäni hyvää osviittaa erilaisista ihmistyypeistä.
Veikkasin sinua faktoihin nojaavaksi juuri siksi, koska linkitit raskaan tekstin, etkä liiemmin käytä hymiötä.
Mikäli olisit faktoihin nojaava, niin et ymmärtäisi hymiöiden käyttämistä kirjoituksessa, pitäisit numeroista, esimerkiksi töissä jne. Kaikelle pitää olla jokin tutkimustulos. Insinöörit esimerkiksi ovat helposti faktoihin nojaavia.
Itse nykyään kun luen tekstiä, niin menen hyvin usein sellaiseen moodiin, että tulkitsen kirjoittajia noiden kirjan värien perusteella. Ihan hauskaa ajanvietettä, vaikka voisikin olla verrattavissa horoskooppeihin. 😊Tälleen sivusta totean, että tuolla ajattelulla menee usein myös pahasti pieleen. Mä voisin esim. hyvin kirjoittaa samaan tyyliin kuin hän tuossa edellä, mutta olen noissa luokitteluissa "vihreää tyyppiä", jossa on mukana hitunen "punaista tyyppiä" ja "keltaista tyyppiä". Sitä "sinistä tyyppiä" musta taas ei noiden testien mukaan löydy lainkaan, ei vaikka arvioijina olisivat toiset ihmiset, enkä minä itse.
- AnonyymiUUSI
pikainen kotietrsinrä ppoiliisiylkikomisaeion asunnossaa kello militarisrininen aika 0200 barib nyarKÖRJÖUAUÖ AIRUKASOIKUUSWH OWJNINB TKUJINUAAEUIB JAAOOE,,, HII RAERRW OYJWYRY KÖGDWNNW UGB JIGE,,,
- AnonyymiUUSI
kun Suomi on eika valtiokin niin pirää rorrua siihen wettä BArib sairtukasoikuusut auba tajavarujiuvar oöurröub jaujju ruwerijiwwr wku iar ub YYAU OÖUVVÖUBJUB,,,
- AnonyymiUUSI
sitä saa mitä tilaas eli tilasit nsron eli ojaa kaivelewmaan jos wei käteinen reiitä heh
- AnonyymiUUSI
kehu poliisin saksanpaimenkoiraa sanosanoen: aika suurei hiiri on sinulla niiin hii hihiii
- AnonyymiUUSI
keittiön ikkunasta kurkistin: on jotain erikoista tapahtumaa ollut joku jäjet näkee joku auton jäjet ja paljon kengänjälkiä viereisestä rqpustq.
kun 4i ol4 satanut luntaq päälle näkee omituisiaq jälkiä haq. - AnonyymiUUSI
Onpa outo ketju taas.
Ihan ensiksi aloittajalle kysymys, että mitä sä ajoit takaa aloittaessasi tän ketjun? Oliko sun tarkoituksesi kylvää vähän riitaa ja tuottaa pahaa verta, vai mitä? Itselleni tämä ketju näyttäytyy kiusaamisyrityksenä, jonkinlaisena oman jengin kokoonkasaamisena, jotta voitaisiin yhdessä rökittää joku, joka ärsytti sua edellisiltana.
Mä luin sen sun ketjusi, enkä tajua miksi sä käytät noin tökeröä kieltä siinä kirjoittaneista. Siinä ketjussa kirjotettiin asiallisesti ja nätisti. Kukaan ei haukunut eikä nimitellyt ketään, eikä hyökinyt kenenkään kimppuun. Kirjoittajat olivat eri mieltä aiheesta, mutta missä se mainostamasi "show" oli tai missä oli "vääntö"? Siinäkö, että te ette olleet ihanan harmonisesti yhtä mieltä kaikesta ja rapsutelleet toistenne selkää? Sekö todella on sulle "vääntöä", että ihmiset eivät ole kaikesta samaa mieltä ja perustelevat asiallisesti toisilleen sitä omaa näkökantaansa? Tämän palstan ketjuksi se oli mun mielestäni hyvin asiallinen ja kohteliasti kirjoitettu ketju ja sun mielestäsi siellä oli "show"?
Tän alotuksen tarkotusta en ymmärtäisi silloinkaan, mutta tuntemuksesi ymmärtäisin, jos siinä ketjussa olisi ollut riitaa, haukkumista, nimittelyä, kuten niin monessa ketjussa täällä, mutta kun en mä ainakaan siinä sellaista nähnyt. Enemmän ehkä sellaista tyypillistä asetelmaa, että keskustelun toisen osapuolen argumentaatiotaito ei riitänyt, joka on aika tavallista myös tuolla normi elämässä. Sehän on melko tavallista, että siinä itsensä ilmaisemisessa heikommalle jäävä voi kokea toisen yrittävän päteä tmv. vaikka tilanteessa ei olisi mitään sellaista yritystä. Mä koin, että siinä toinen osapuoli lähti keskustelemaan oikeasti siitä sun aiheestasi ja sä olisit halunnut vain kivaa pikku small talkia ja samaa mieltä olemista. Sellasta näkee tosiaan tuolla ihan oikeessa elämässäkin, että joku kysyy puolivillaiseksi tarkotetun kysymyksen ihmiseltä, joka ajattelee pintaa syvemmältä, eikä sitten kestäkään sitä vastausta ja keskustelua
Tämäkin vastaus on nyt varmaan liian pitkä sinun makuusi, kun tuossa aloituksessa moitit liian pitkistä vastauksista. Tuokin on minusta todella outo moite. Sä hyökkäät vastaajien kimppuun siksi, että he näkivät vaivaa vastatakseen sinulle ajatuksella ja miettivät sitä sun aihettasi. Kaikesta mahdollisesta sitä voi ihmisiä moittiakin. Sä annat täällä ymmärtää olevasi vähän akateemisesti suuntautunut, mutta et sitten kuitenkaan kestä yhtään pidempiä vastauksia. Mitä ihmettä?Ei mitään riitaa ollut tarkotus kylvää. Kerroin vaan mitä oli tapahtunut ja kysyin miten muilla on keskusteluissa menny. Tarkoitin heidän omissaan. En nyt odottanut kommenttia edes edellisen päivän keskustelusta.
Miksi koet että sua tai muitakaan anonyymejä kohtaan koitetaan hyökätä?
Mä oon ite myöntänyt ettei toi keskustelu omalta osalta hyvin menny. Mitä jauhettavaa siinä vielä on?- AnonyymiUUSI
JeroP kirjoitti:
Ei mitään riitaa ollut tarkotus kylvää. Kerroin vaan mitä oli tapahtunut ja kysyin miten muilla on keskusteluissa menny. Tarkoitin heidän omissaan. En nyt odottanut kommenttia edes edellisen päivän keskustelusta.
Mä oon ite myöntänyt ettei toi keskustelu omalta osalta hyvin menny. Mitä jauhettavaa siinä vielä on?Puhuinko mä jotain itsestäni? Sanoinko kokevani itseäni kohtaan hyökätyn tai anonyymejä yleisesti? Mainitsiko mä edes anonyymiutta tuossa viestissäni? Se kenestä sä tässä alotuksessasi puhut on varsin yhdentekevää. Ei sillä ole mitään merkitystä viestini kannalta onko se kanssakeskustelijasi ollut rekisteröitynyt vai anonyymi, enkä minä ottanut kyseiseen ominaisuuteen mitään kantaa viestissäni. Tyyli, jolla tämän aloituksesi teit ja jolla tuossa aloituksessa toisista sulle kirjoitelleista puhut, on tökerö, olivatpa sitten rekisteröityjä tai anonyymejä.
Mitäkö kannattaa jauhaa ... no sinähän tämän ketjun kai aloitit. Nytkö siihen ei saa vastatakkaan? - AnonyymiUUSI
JeroP kirjoitti:
Ei mitään riitaa ollut tarkotus kylvää. Kerroin vaan mitä oli tapahtunut ja kysyin miten muilla on keskusteluissa menny. Tarkoitin heidän omissaan. En nyt odottanut kommenttia edes edellisen päivän keskustelusta.
Mä oon ite myöntänyt ettei toi keskustelu omalta osalta hyvin menny. Mitä jauhettavaa siinä vielä on?Et odottanut vastausta edellisen illan ketjuun ja kuitenkin se oli käytännössä ainoa aihe, jota tuossa aloituksessa käsittelit. Uskoo ken tahtoo.
- AnonyymiUUSI
🙄 jaa-a, eihän jerop:n touhut ole olleet sinnepäinkään missään vaiheessa. Kyllä se on sillä tavalla että se oma käsityksesi "keskustelemisesta" on hiukan omalaatuinen.
Ap heppu on varmaan yksi kohteliaimmista ja asiallisimmista tapauksista koko palstalla. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
🙄 jaa-a, eihän jerop:n touhut ole olleet sinnepäinkään missään vaiheessa. Kyllä se on sillä tavalla että se oma käsityksesi "keskustelemisesta" on hiukan omalaatuinen.
Ap heppu on varmaan yksi kohteliaimmista ja asiallisimmista tapauksista koko palstalla.Itsensä kehuminen puskista on melko lattea ja puhki kaluttu tyyli. Sen ylittää latteudessaan vain itsensä peukuttaminen.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ap heppu on varmaan yksi kohteliaimmista ja asiallisimmista tapauksista koko palstalla.Luo nyt edes toinen rekisteröity profiili itselles ap heppu. Voit sitten sillä kehua itseäsi, niin ei tarvitse anona puskista yrittää.
Anonyymi kirjoitti:
Luo nyt edes toinen rekisteröity profiili itselles ap heppu. Voit sitten sillä kehua itseäsi, niin ei tarvitse anona puskista yrittää.
17:00:19 minä, Jatka tyhjän louskutustasi tähän jos mieli tekee, äläkä sotke joka hlvetin puolella länkyttämässä. Jauha yhteen putkeen kaikki mitä tuubista lähtee ja jätä muut rauhaan.
- AnonyymiUUSI
Ex-Lukka kirjoitti:
17:00:19 minä, Jatka tyhjän louskutustasi tähän jos mieli tekee, äläkä sotke joka hlvetin puolella länkyttämässä. Jauha yhteen putkeen kaikki mitä tuubista lähtee ja jätä muut rauhaan.
Ja päätät sitten hyökätä ketjussa asiallisen kritiikin kimppuun. Tyypillistä. Olisit edes keskustellut siitä asiasta ja viestistäni, sen sijaan että louskutat tyhjänpäiväisiä asian vierestä.
- AnonyymiUUSI
Ex-Lukka kirjoitti:
Ja anteeksi, mutta missä "joka puolella" mä nyt sitten "länkytän"? Muistutan, että sinä tulit tässä nyt minulle länkyttämään, kohtaan jossa minä olen alunperinkin kirjoittanut. Nähdäkseni minulla on täysi oikeus "länkyttää" tässä vai sinäkö sen määräät kuka saa kirjoittaa ja missä?
Anonyymi kirjoitti:
Ja päätät sitten hyökätä ketjussa asiallisen kritiikin kimppuun. Tyypillistä. Olisit edes keskustellut siitä asiasta ja viestistäni, sen sijaan että louskutat tyhjänpäiväisiä asian vierestä.
Sanoinpahan mitä ajattelin, tulkita saa miten tahtoo
- AnonyymiUUSI
Ex-Lukka kirjoitti:
Tottakai. Ja tämä tuossa aluksi kirjoittamani on sinun mielestäsi tässä ketjussa juuri se kohta, joka ansaitsee tulla kutsutuksi länkytykseksi. Se kertookin sitten ihan riittävästi motiiveistasi.
Anonyymi kirjoitti:
Ja anteeksi, mutta missä "joka puolella" mä nyt sitten "länkytän"? Muistutan, että sinä tulit tässä nyt minulle länkyttämään, kohtaan jossa minä olen alunperinkin kirjoittanut. Nähdäkseni minulla on täysi oikeus "länkyttää" tässä vai sinäkö sen määräät kuka saa kirjoittaa ja missä?
17:15:17 onko tuo kynästäsi lähtöisin? Mitä vttua tuo on muuta juuri kuin sitä länkyttämistä, hä?
- AnonyymiUUSI
Ex-Lukka kirjoitti:
Toki kommenttisi ei sinällään yllätä, sillä sinullakin on usein hyvin vastenmielinen tapa kirjoitella muille täällä. Vaan eihän sille tietenkään mitään mahda, jos et omista käytöstapoja. Jos taas omistat, niin tee asialle jotain.
Ex-Lukka kirjoitti:
17:15:17 onko tuo kynästäsi lähtöisin? Mitä vttua tuo on muuta juuri kuin sitä länkyttämistä, hä?
...ja tuo 17:10:04
- AnonyymiUUSI
Ex-Lukka kirjoitti:
Sinä itse tulit tähän minulle "länkyttämään". Oletan, että tuon 17:00:19 olleen sinulta. Se kertoo paljon, kuten jo totesin. Mulla ei ole sinulle yhtään mitään asiaa. Jos et kestä asiallista kritiikkiä edes muita kohtaan, niin voi voi.
- AnonyymiUUSI
Ex-Lukka kirjoitti:
Jos sä et löydä ketjusta mitään muuta kohtaa, johon räkyttää, niin heikosti menee sullakin.
Anonyymi kirjoitti:
Toki kommenttisi ei sinällään yllätä, sillä sinullakin on usein hyvin vastenmielinen tapa kirjoitella muille täällä. Vaan eihän sille tietenkään mitään mahda, jos et omista käytöstapoja. Jos taas omistat, niin tee asialle jotain.
15:13:09 onko tuo sinun vai? Tokihan se minusta kpään tekee jos sanon mitä ajattelen. Minä en taas pidä asioiden vääristelystä
- AnonyymiUUSI
Ex-Lukka kirjoitti:
Kiitos siitä, että ilmaisit kuka rekisteröitynyt tässä ketjussa on väliräkytellyt vähän siellä sun täällä.
Anonyymi kirjoitti:
Tälle on pakko antaa ääni, eikun muita äänestämään lisää, mä laitan alkuun ekan
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos siitä, että ilmaisit kuka rekisteröitynyt tässä ketjussa on väliräkytellyt vähän siellä sun täällä.
jatka pois vaan, räksytät juuri oikeassa ja pyydetyssä kohdassa, muut saavat olla rauhassa
- AnonyymiUUSI
Ex-Lukka kirjoitti:
15:13:09 onko tuo sinun vai? Tokihan se minusta kpään tekee jos sanon mitä ajattelen. Minä en taas pidä asioiden vääristelystä
Ikävä kyllä viestissäni ei ollut yhtään ainoaa vääristelyä. Kuka tahansa voi käydä lukemassa sen ketjun, joka on aloittajan (ja näköjään sinutkin) noin pahasti triggeröinyt ja siinä ketjussa ei ollut näkyvissä niin sitten minkäänlaista riitelyä, saati sitten showta. Tähän ketjun sen sijaan sinäkin olet oikein luomalla luonut showta. Tässä nimenomaisessa kun et kestä asiallista kritiikkiä, joka ei edes kohdistunut sinuun itseesi. Sen sijaan, että kävisit asiallista keskustelua, niin alat k.pääksi (tuo oli oma valitsemasi sana, joten siitä on ihan turhaa alkaa minulle vinkumaan). Asiansa voi sanoa asiallisesti, kuten minä tein tai asiattomasti, kuten sinä teit.
- AnonyymiUUSI
Ex-Lukka kirjoitti:
jatka pois vaan, räksytät juuri oikeassa ja pyydetyssä kohdassa, muut saavat olla rauhassa
Ketkä muut? Sähän tässä ketjussa olet räkyttänyt joka puolella?
Anonyymi kirjoitti:
Ikävä kyllä viestissäni ei ollut yhtään ainoaa vääristelyä. Kuka tahansa voi käydä lukemassa sen ketjun, joka on aloittajan (ja näköjään sinutkin) noin pahasti triggeröinyt ja siinä ketjussa ei ollut näkyvissä niin sitten minkäänlaista riitelyä, saati sitten showta. Tähän ketjun sen sijaan sinäkin olet oikein luomalla luonut showta. Tässä nimenomaisessa kun et kestä asiallista kritiikkiä, joka ei edes kohdistunut sinuun itseesi. Sen sijaan, että kävisit asiallista keskustelua, niin alat k.pääksi (tuo oli oma valitsemasi sana, joten siitä on ihan turhaa alkaa minulle vinkumaan). Asiansa voi sanoa asiallisesti, kuten minä tein tai asiattomasti, kuten sinä teit.
Eikun minua saa nyt ihan luvalla kritisoida, laitoin jo äänestyksenkin käyntiin, lisää kiitos
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Voisitko mitenkään viedä kiistelysi elukan kanssa johonkin muuhun kohtaan ketjussa?
- AnonyymiUUSI
Ex-Lukka kirjoitti:
Eikun minua saa nyt ihan luvalla kritisoida, laitoin jo äänestyksenkin käyntiin, lisää kiitos
Vai, että oikein äänestys. Voiko enää enempää ala-astetouhuksi mennä, huutoäänestys koulun pihalla. 🥱
Anonyymi kirjoitti:
No missä muualla, kerro minulle. Olen ollut kpää vain tässä
Anonyymi kirjoitti:
Voisitko mitenkään viedä kiistelysi elukan kanssa johonkin muuhun kohtaan ketjussa?
Tämä merkattiin jo maalialueeksi, sori 😁
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Joo sori. Musta on vain koomista, että henkilö, joka on hyppinyt ketjussa kohdasta toiseen räkyttämässä, syyttää muita. En kuitenkaan kirjota tähän kohtaan nyt enempää.
- AnonyymiUUSI
Ex-Lukka kirjoitti:
Tämä merkattiin jo maalialueeksi, sori 😁
Sinä et lopulta kuitenkaan taida olla se, joka tuon(kaan) päättää. 🤔
Anonyymi kirjoitti:
Joo sori. Musta on vain koomista, että henkilö, joka on hyppinyt ketjussa kohdasta toiseen räkyttämässä, syyttää muita. En kuitenkaan kirjota tähän kohtaan nyt enempää.
Mitähän tai ketä muita minä syyttelen, kaikki sai alkunsa tuosta 17:15:17 ja olen hyppinyt vain tässä langassa enkä missään muussa osassa ketjua länkyttämässä jonkun muumin kanssa. Pistä aikaleima juttuihisi niin tässä edes jotenkin voi pysyä mukana...kukaan tosin tuskin viitsii 😁, tietysti jos viihdearvo kasvaa tarpeeksi suureksi niin yleisöä riittänee.
Äänestys on kyllä avattu, eikun osallistumaan vaan 😀Anonyymi kirjoitti:
Sinä et lopulta kuitenkaan taida olla se, joka tuon(kaan) päättää. 🤔
No en tietenkään päätä, nöyrä toivomuksenihan olikin juuri se että juuri tähän voi länkyttää
- AnonyymiUUSI
Ex-Lukka kirjoitti:
Mitähän tai ketä muita minä syyttelen, kaikki sai alkunsa tuosta 17:15:17 ja olen hyppinyt vain tässä langassa enkä missään muussa osassa ketjua länkyttämässä jonkun muumin kanssa. Pistä aikaleima juttuihisi niin tässä edes jotenkin voi pysyä mukana...kukaan tosin tuskin viitsii 😁, tietysti jos viihdearvo kasvaa tarpeeksi suureksi niin yleisöä riittänee.
Äänestys on kyllä avattu, eikun osallistumaan vaan 😀"Äänestys on kyllä avattu, eikun osallistumaan vaan 😀"
Tän oksan alottaja toteaa, että jokainen saa toki olla täällä just niin kakara ku tahtoo. Täällä ei ole lastentarhan tätiä kieltämässä. - AnonyymiUUSI
Ex-Lukka kirjoitti:
No en tietenkään päätä, nöyrä toivomuksenihan olikin juuri se että juuri tähän voi länkyttää
Joka on sinällään ihan törkeää käytöstä minua kohtaan, mutta kuten jo totesin niin toisilla ei ole minimaalisiakaan käytöstapoja. Sun vastakirjottelijallasi näköjään kuitenkin oli käytöstavat kunnossa. Kiitos hänelle siitä.
Anonyymi kirjoitti:
"Äänestys on kyllä avattu, eikun osallistumaan vaan 😀"
Tän oksan alottaja toteaa, että jokainen saa toki olla täällä just niin kakara ku tahtoo. Täällä ei ole lastentarhan tätiä kieltämässä.Juu, ehdottomasti ääni tällekin, käyttäkää nyt ihmeessä sitä äänioikeuttanne. Oikea paikallinen ääniharava
- AnonyymiUUSI
Ex-Lukka kirjoitti:
Juu, ehdottomasti ääni tällekin, käyttäkää nyt ihmeessä sitä äänioikeuttanne. Oikea paikallinen ääniharava
Mä luulen, että harva rekattu kuitenkaan haluaa osallistua kiusaamisyritykseesi. Luo pari omaa uutta, niin saat ääniä.
Anonyymi kirjoitti:
Mä luulen, että harva rekattu kuitenkaan haluaa osallistua kiusaamisyritykseesi. Luo pari omaa uutta, niin saat ääniä.
Sulta on tainnut jäädä käsittämättä se etten saavuta mitään annetuilla äänillä, annan vain tilaisuuden käyttää niitä 🙂 ja ihan luvalla
- AnonyymiUUSI
Ex-Lukka kirjoitti:
Sulta on tainnut jäädä käsittämättä se etten saavuta mitään annetuilla äänillä, annan vain tilaisuuden käyttää niitä 🙂 ja ihan luvalla
Ei minun tarvitse käsittää yhtään mitään. Se on sinun äänestyksesi, jonka kanssa minulla ei ole yhtään mitään tekoa. Mä en ole enää ala-asteella. 🙂
Anonyymi kirjoitti:
Joka on sinällään ihan törkeää käytöstä minua kohtaan, mutta kuten jo totesin niin toisilla ei ole minimaalisiakaan käytöstapoja. Sun vastakirjottelijallasi näköjään kuitenkin oli käytöstavat kunnossa. Kiitos hänelle siitä.
Jaaha, tuiki tarpeellinen välikommentti jälleen joltakulta anonyymiltä ilman tunnisteita, mutta joo kiitetään pois vaan
- AnonyymiUUSI
Ex-Lukka kirjoitti:
Jaaha, tuiki tarpeellinen välikommentti jälleen joltakulta anonyymiltä ilman tunnisteita, mutta joo kiitetään pois vaan
Oli tietysti oksan aloittajalta, jota kohtaa käytöksesi on törkeää. Ei tuohon nyt juurikaan päättelykykyä tarvita, mutta ... tai no jätetään sanomatta. Se käytöstavat omaava toinen anonyymi, jota yritit pakottaa tähän kirjoittamaan näkyy menneen jo pois. Hienoa, että täällä on myös ihmisiä, joilla on käytöstapoja. 🙂
Anonyymi kirjoitti:
Ei minun tarvitse käsittää yhtään mitään. Se on sinun äänestyksesi, jonka kanssa minulla ei ole yhtään mitään tekoa. Mä en ole enää ala-asteella. 🙂
Osallistumisen ilosta edes, eihän mullakaan ole mitään syytä tätä jatkaa tai edes järjellistä selitystä tälle koko pskalle mitä tässä on, tämä on nyt sitä soljumista.
Valukoon minne valuu mun puolestani- AnonyymiUUSI
Ex-Lukka kirjoitti:
Osallistumisen ilosta edes, eihän mullakaan ole mitään syytä tätä jatkaa tai edes järjellistä selitystä tälle koko pskalle mitä tässä on, tämä on nyt sitä soljumista.
Valukoon minne valuu mun puolestaniEihän kakaroiden räyhäämisille yleensä järjellistä selitystä ole. Luulisi aikuisen ihmisen miettivän, että mitähän mä nyt tässä yritän, mutta ei se näköjään aina niinkään mene. Mutta valuttele nyt ihmeessä, jos sulla kerta on sitä valuteltavaa.
Anonyymi kirjoitti:
Eihän kakaroiden räyhäämisille yleensä järjellistä selitystä ole. Luulisi aikuisen ihmisen miettivän, että mitähän mä nyt tässä yritän, mutta ei se näköjään aina niinkään mene. Mutta valuttele nyt ihmeessä, jos sulla kerta on sitä valuteltavaa.
Minähän olen se mihin saa valuttaa ole hyvä vaan, ihan oikeassa kohdassa olet edelleen
- AnonyymiUUSI
Ex-Lukka kirjoitti:
Minähän olen se mihin saa valuttaa ole hyvä vaan, ihan oikeassa kohdassa olet edelleen
Tässä kohtaa sinusta on koko ajan vain valunut ja sinähän sen sanakin valitsit, joten tiedät mitä valuttelet. Mutta ei se mitään. Mä olen ihan varma, että aloittaja arvostaa suunnattomasti sun ritarillisuuttasi hyökätä puolustamaan häntä asialliselta kritiikiltä. 👍
- AnonyymiUUSI
Ex-Lukka kirjoitti:
Ja siis jos hän ei arvosta, niin eiköhän hän keräile vahtikoiransa jossain kohtaa talteenkin.
Anonyymi kirjoitti:
Tässä kohtaa sinusta on koko ajan vain valunut ja sinähän sen sanakin valitsit, joten tiedät mitä valuttelet. Mutta ei se mitään. Mä olen ihan varma, että aloittaja arvostaa suunnattomasti sun ritarillisuuttasi hyökätä puolustamaan häntä asialliselta kritiikiltä. 👍
Päätin just muuttaa roolia ja muuttua marttyyriksi jostain syystä 😂, jätän valutustoiminnonkin vielä varmuuden vuoksi päälle kaiken varalta 😁.
Mutta tulen tuottamaan pettymyksen siltä osin etten viitsi enää seurata tätä enkä vastailla tähän lankaan, en edes huvikseni. Annan kuitenkin vielä luvan jatkaa jos mieli tekee 🙂- AnonyymiUUSI
Ex-Lukka kirjoitti:
Päätin just muuttaa roolia ja muuttua marttyyriksi jostain syystä 😂, jätän valutustoiminnonkin vielä varmuuden vuoksi päälle kaiken varalta 😁.
Mutta tulen tuottamaan pettymyksen siltä osin etten viitsi enää seurata tätä enkä vastailla tähän lankaan, en edes huvikseni. Annan kuitenkin vielä luvan jatkaa jos mieli tekee 🙂Siitä vaan. Pitää kai sitä tyyliä muuttaa, kun edellinen kävi jo liiankin naurettavaksi.
Et tuota lainkaan pettymystä, sillä mähän pyysin poistumaan tästä kohtaa jo ajat sitten ja se sun rähinäkaverisi kohteliaana henkilönä häipyi heti. Vain sinä jäit tähän yksinäsi mun riesakseni valumaan.
- AnonyymiUUSI
Olen joskus lukenut joitakin sun kommentteja sieltä täältä. Ja omistakin aloituksista. Sun ajatuksenjuoksu ja ulosanti on sellainen, että olen nähnyt paremmaksi olla vastaamatta tai kommentoimatta sinulle. Ei ole mitään keskusteltavaa kanssasi.
- AnonyymiUUSI
JeroP kirjoitti:
No se on sun mielipide. Jollain toisella on toinen mielipide. Mitä sä tällä haluat sanoa.
Juuri sen, minkä sanoin. Minulla ei ole mitään keskusteltavaa kanssasi.
Anonyymi kirjoitti:
Juuri sen, minkä sanoin. Minulla ei ole mitään keskusteltavaa kanssasi.
No miksi sitten keskustelet?
- AnonyymiUUSI
Eipä taida näitä lukien asiat selventyä keskustelun tason? nähtyä.! Suomalaisilla ei ole taitoa,eikä haluakaan aina "sovittelevasti" asiaa ratkoa, vähän kuin eräällä pu
uttinilla??? knnon keskustelu vaatii fiksuutta ja siinäpä onkin opettelemista ensin!Mutta mehän voitais opetella. Eihän se pelkkä päivittely auta. Meillä on jo työpaikat menetetty, syntyvyys romahtanut ja talous kuralla. Ja vaan siks, kun me ajatellaan että ei me osata ja tyydytään siihen.
- AnonyymiUUSI
Aika vähän keskustellut täällä. Sen mitä luin ketjuja, ei voi kuin silmiä pyöritellä. Ei keskustella edes asian vierestä vaan tökitään olematonta ja ollaan vihaisia.
- AnonyymiUUSI
JeroP kirjoitti:
On täällä ihan mukaviakin keskusteluketjuja. Eiks nää ikävät kannattais vaan ohittaa.
Mutta hei, etkö sä nyt ihan itse tuonut sen ikävän keskustelun tähän valokeilaan? Etkö sä tässä ihan itse alottanut keskustelun ikävästä keskustelusta, josta ei nyt sitten kuitenkaan saisi keskustella?
Anonyymi kirjoitti:
Mutta hei, etkö sä nyt ihan itse tuonut sen ikävän keskustelun tähän valokeilaan? Etkö sä tässä ihan itse alottanut keskustelun ikävästä keskustelusta, josta ei nyt sitten kuitenkaan saisi keskustella?
Tottakai saa jos haluaa.
Aattelin vaan, ettet halunnu lukee niitä ikäviä. Mutta kyllähän ikävätkin asiat kuuluu elämään.
- AnonyymiUUSI
Mitä sitä ketjua vikaisin ja pikaluin, niin en huomannut siinä mitään ihmeellistä.
Tässä ketjussa on jo vähän pskaa fiilistä.
No ihan sama, ei mun tarvi tätä lueskella 🥱
xLiner- AnonyymiUUSI
Sepä se. Tämä ketju on ihan epäsuhdassa sen toisen ketjun keskustelun kanssa. Siinä oli ihan ok fiilis. Tässä taas ei todellakaan. Mäkään en tajua miksi tällänen ketju piti ees alottaa. 🤔
Sorry, olin vähän ajattelematon, en aatellu asioita useammalta kannalta.
Oot kuitenkin sellanen järjen ääni täällä.
Mä koitan nyt siivota tän sotkun.- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sepä se. Tämä ketju on ihan epäsuhdassa sen toisen ketjun keskustelun kanssa. Siinä oli ihan ok fiilis. Tässä taas ei todellakaan. Mäkään en tajua miksi tällänen ketju piti ees alottaa. 🤔
Samaa mieltä. Aika erikoinen ketju, jonka ainoo tarkotus vaikuttaa olevan haastaa riitaa.
- AnonyymiUUSI
JeroP kirjoitti:
Mä koitan nyt siivota tän sotkun.Eiku, anna olla vaan selittelemättä. Ilmeisen paljon ihmisillä on ollut ajatuksia aiheen tiimoilta. Eiköhän tääkin tästä tasoitu niin kuin kaikki aikaisempikin rähinä 😊
xLiner - AnonyymiUUSI
JeroP kirjoitti:
Mä koitan nyt siivota tän sotkun.Toi "järjen ääni" viittaa johonkin välistä poistettuun viestiin. Ei tainnut olla mulle 😂
xLiner - AnonyymiUUSI
Ei siitä pikalukemalla saakaan käsitystä. Tuo linkki ja sen toisen kappaleen teksti viittaa siihen sisältöön, minkä aloittajan odotettiin jotenkin omaksuvan, jotta keskustelu voisi järkevänä jatkua. Kun näin ei käynyt, keskustelun järkevä osuus hyytyi siihen.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18840052/mites-teilla-keskustelut-soljuu#comment-134171717
Aloittaja teki tämän uuden aloituksen, jossa mielsi keskustelun menneen showksi, koska ei jaksanut ajatella aloittamaansa aihetta, kun mukaan tuli "jotain valtiolle.fi henkilöstöö" jotka kirjoittivat jotain kummallisia, eikä "ollut sellasta lämpöö mitä yleensä koen täällä sinkut palstalla"
Voisin tulkita tätä niin, että aloittajan mielestä asiakirjoittajat pilasivat hänen small talk- tai jutustelutyyppiseksi ajattelemansa ketjun, Virhe oli siinä, että otti liian järeän aiheen, koska tahaton sinkkuus on oikea ongelma. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei siitä pikalukemalla saakaan käsitystä. Tuo linkki ja sen toisen kappaleen teksti viittaa siihen sisältöön, minkä aloittajan odotettiin jotenkin omaksuvan, jotta keskustelu voisi järkevänä jatkua. Kun näin ei käynyt, keskustelun järkevä osuus hyytyi siihen.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18840052/mites-teilla-keskustelut-soljuu#comment-134171717
Aloittaja teki tämän uuden aloituksen, jossa mielsi keskustelun menneen showksi, koska ei jaksanut ajatella aloittamaansa aihetta, kun mukaan tuli "jotain valtiolle.fi henkilöstöö" jotka kirjoittivat jotain kummallisia, eikä "ollut sellasta lämpöö mitä yleensä koen täällä sinkut palstalla"
Voisin tulkita tätä niin, että aloittajan mielestä asiakirjoittajat pilasivat hänen small talk- tai jutustelutyyppiseksi ajattelemansa ketjun, Virhe oli siinä, että otti liian järeän aiheen, koska tahaton sinkkuus on oikea ongelma.Saa siitä kuitenkin pikalukemallakin sen selville, ettei siinä ketään haukuttu, eikä kenellekään oltu yhtään ilkeitä. Sitä ei pikaluvulla tietenkään saa selville, että mistä aloittaja on niin hermostunut, mutta sen,ettei hänellä siihen mitään todellista syytä ollut, saa selville.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Saa siitä kuitenkin pikalukemallakin sen selville, ettei siinä ketään haukuttu, eikä kenellekään oltu yhtään ilkeitä. Sitä ei pikaluvulla tietenkään saa selville, että mistä aloittaja on niin hermostunut, mutta sen,ettei hänellä siihen mitään todellista syytä ollut, saa selville.
Aloittajan persoona näyttää olevan hieman (luonnon-) naiivi, ja näyttää tehneen ns.hyvässä uskossa tämän aloituksen. Että keskustellaanpa nyt "Mites teillä keskustelut soljuu?"
Myös kielen sanojen merkityksiä hän näemmä ymmärtää omaperäisesti, mm. kommentti klo 19:36) ketjun alkupuolella näyttää olevan menossa selvitys, miten ymmärtää -sanan merkitystä ymmärretään oikein ;)
Keskustelujen sekoamiselle näyttää palstalla löytyvän jopa aivan uskomattomia alkusyitä...
esim. juuri nyt kommentti klo 20:38
- AnonyymiUUSI
räällä on todella rankat säännöt aina strit 0600 -32130 hiljaisuus.. ja ovet lukossa aina..
mutta niin muuyten hyvääpaikkaa asua, whkä juurikin sääntöjen takia... kevät tulee niin alkaa vihertämään ja lähellä keskustaa. - AnonyymiUUSI
Mikähän tuo juttu on, että tällaset ketjut näyttää aina herättävän osassa kirjottelijoista tarpeen alkaa määrätä kuka saa kirjottaa, mitä saa kirjottaa ja missä kohtaa saa kirjottaa? Mä ite kykenen tajuamaan sen, että joidenkin kirjottajien tyyli voi alkaa vituttaa, mutta miten se tollasella palstapomona olon yrityksellä jotenkin paranee? Tästä ketjusta tulee tosi paska fiilis, joten en aio palata tähän toista kertaa lukemaan mahdollisia vastauksia. Jokainen vois kuitenkin ihan omalla tahollaan miettiä, että mitä järkee.
- AnonyymiUUSI
Toi on kieltämättä hyvin hämmentävää käytöstä. Tilannehan ei koskaan parane tai helpota tuolla tyylillä. Mä en siis keksi tuolle muita syitä, kuin tarkoituksellinen riidan haastaminen ja lisäprovosointi tai ääretön tyhmyys. Tiedä sitten kummasta kulloinkin on kyse. 🤷♀️
- AnonyymiUUSI
No voihan sentään, mistä tämä tämmöinen "nokittelu" nyt johtuisi, ei kai ole enää kaamosaikakaan?
Suomessa on nyt ilmeisesti aika monella ihmisellä ns. pinnat kireällä, syystä tai toisesta?
Relataan vähän, eikös juu?
https://www.youtube.com/watch?v=Yem_iEHiyJ0
AV - AnonyymiUUSI
öletko aivan varma että alexaander Stubbin alkuperäinen kotimassa onkin Msambik tai kongo ainakin kasvon luisro näyttäisi apinamaiswllw josa on vain valkaiatu iho keinotekoiswsri
- AnonyymiUUSI
Oi kun ihana vittumaisen fiiliksen ja keturuksen ketju taas vaihteeksi. Tätähän täällä kaivattiinkin, kun muuten on kaikki niin ihanaa ja ilosta. 🥂
- AnonyymiUUSI
Jahas, vääntöä tuli tännekin, joku öykkäröi oikein huolella.
- Sheena - AnonyymiUUSI
ikävän nyt kerron teille ,mirri sairastui.Paha oli ilma eilen mirri vilustui- vanha laulu tää, no mirrille annettiin just lypsettyä lehmänmaitoa, niin ? mirri tervehtyi . elämä on .
- AnonyymiUUSI
arvausnimi-juttu tyttöjen kanssa no kaiki tietävät nimun nimeneni on Duke nukem heh
- AnonyymiUUSI
kpyaom pm tsaåsjtikmit em m'jmut imtta liimteöom rsååils'ut'v'dt' ''mo' moom mssåiro ti8öree. jottps po pm öev¨'öö''m silpo ks ,oyt'j'm li8ötsslpjsm etdov't dsot' eo pöe ejl' verpåetpsdasoaslorkpks----
e4m idlsöös lstdps svdtsdlssm pvges otde ,oööe m'utt'' lim vpo pöös domemäotulom kpttsw påersstopm seksldo pm riplsdd kpttsd deövo''--- - AnonyymiUUSI
No ei paskemmin itseasiassa. Olen kohtuullinen ja neuvotteluun kykenevä ihminen☺️
No se on hyvä homma, täälläkin hiljeni 21.03. Koitan mennä tänään vähän aiemmin nukkuun, sais tarpeeks unta, se on mulle aina ollu tärkeetä. Huominen töitä ja sitten talviloma. Pidän sen viikon myöhässä, että saatiin noi koulut kuntoon loma aikana.
Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tutkija: Nato ei välttämättä suojaa Suomea
Naton pelote on rapautumassa eikä sen sotilaallinen voima välttämättä ole Suomen tukena – professori vaatii poliitikkoja3752830En luovuta
Sinä olet nainen elämäni ainoa oikea. Sen mitä ymmärrän kaiken koetuksen keskellä, kertoo vain tarinaa kuinka koko maail751756- 1761696
Matti Nykänen dokumentti tuli tv:stä - Katsoitko ja mitä ajatuksia herätti?
Matti Nykänen -dokumenttielokuvassa läheiset puhuivat legendasta, maailman parhaasta mäkihyppääjästä. Vaikeitakaan asioi851567No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...
Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi241374Mites teillä keskustelut soljuu?
Oli tossa mun aloittamassa ketjussa eilen illalla aikamoinen show. Mutta toisaalta ainahan mä oon valitellut kun täällä2161214Pystyt sille toiselle
Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta51186Rakas nainen
Ihastuin sinuun, vaikka en olisi saanut. Tulen sinusta levottomaksi, onnelliseksi ja surulliseksi. Kaipaan näkemistäsi e291139Keskusteluista julkisia.....
Näköjään lähettiin sitten sille linjalle että laitetaan asioita tänne aloituksiin yksityiskeskusteluista. (huom. moniko1311084- 711059