Noin 1700 kertaa Suomen päästöjen verran tuottaa maailma päästöjä.

Anonyymi-ap

Tuo otsikon lukema on likiarvo, koska Eurooppa parlamentin sivustolla oli vain maailman suurimmat päästöjen tuottajat, joiden tuotos oli 1070 kertainen Suomeen verrattuna. Vähäisin niistä oli Taiwan, joka tuotti 308 miljoona tonnia,

Kun Pienen Suomen tuotto oli laskenut jo 43 miljoonaan tonniin, niin mitä merkitystä muka Suomella on. Mitä Suomi muka mahtaa kokonaistilanteelle, kun Kiina rakentaa hiilivoimaa suunnattoman paljon edelleen.

Kiina tuottaa päästöjä yhtä paljon kuin neljä seuraavaksi suurinta yhteensä, ja yksi niistä on EU. Kyllä olisi jo aika lakata sekoilemasta, ja alkaa sopeutua tilanteeseen. On kivat nuo EU parlamentin tilastot, jotka löysin jo 6 vuotta sitten.

Ne on viime vuonna päivitetty vuoden 2023 tilastoilla, joten ne on lähes ajantasaiset. Minä sopeuduin tilanteeseen jo kauan sitten. En ole koskaan hermoillut päästöistä. Minulla kun on paljon tietoa, joka useimmilta puuttuu ja järki päässä.

Ei tarvitse tietää kuin todelliset typen lämpöopilliset ominaisuudet, niin pysyy järki päässä, ja sen tiedon minä sain jo yli 47 vuotta sitten. Minunhan on ollut pakko tietää ammattini takia kaasuista.

Maailman ilmastotieteellä sitä tietoa ei ole vieläkään. mutta ainakin yhdellä suomalaisella meteorologilla se oli jo 6 vuotta sitten. Eiköhän se nykyään ole useammallakin, mutta seonneilla maallikoilla sitä ei ole.

Seonneet ja hirveän tietämättömät maallikothan sitä ilmastohysteriaa lietsoo eikä ilmastotieteen ammattilaiset. Ammattilaiset alkoivat rauhoittelemaan jo vuosia sitten.

Taalaskin on ilmoittanut telkkarissa, että Suomessa ei tule merenpinta nousemaan, koska Suomessa nousee maa. Minä laskin itse jo vuosia sitten, että merenpinta voisi teoriassa nousta 100 vuodessa noin 114 mm.

Se on kuitenkin teoreettinen lukema, koska myös uutta jäätä syntyy joka vuosi. Aivan turha on siis lasten pelätä, että meri hukuttaa. Sellaiset jutut on tyhmien aikuisten houreita,

33

281

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

"Mitä Suomi muka mahtaa kokonaistilanteelle"
      Kuka ihme on väittänyt, että Suomen pitäisi mahtaa jotain kokonaistilanteelle?

"jotka löysin jo 6 vuotta sitten."
      Minä löysin ne 7 vuotta sitten.

"Minä sopeuduin tilanteeseen jo kauan sitten"
      Minä sopeuduin tilanteeseen jo kauan ennen sinua.

"Minulla kun on paljon tietoa,"
      Minulla kun on enemmän tietoa.

"En ole koskaan hermoillut päästöistä. "
      Mitä on "hermoilu"?

"sen tiedon minä sain jo yli 47 vuotta sitten"
      Sen tiedon minä sain jo yli 48 vuotta sitten.

"meteorologilla se oli jo 6 vuotta sitten."
      Oli se ainakin 7 vuotta sitten jo.

"Minä laskin itse jo vuosia sitten,"
      Minä laskin itse jo kymmeniä vuosia sitten.

"Sellaiset jutut on tyhmien aikuisten houreita"
      Tarve kumota sellaiset jutut on tyhmän aikuisen houre.

• Anonyymi

Taas siinä lainailija kuvittelee olevansa fiksumpi kuin minä. Minä olen tutustunut ilmastotieteen teoriaan jo koulupoikana 1960 luvun alussa, ja ensikosketuksen nestetyppeen sain jo 1960 luvulla, koska asuin maalla, ja oli karjaa, jota keinosiemennettiin.

Keinosiementäjällähän oli typpitankki auton perässä. Siinä säilytettiin spermaa. Niinpä asia oli minulle hyvin tuttu jo silloin, kun nestetyppi esiteltiin meille sairaalan patologian laboratoriossa runsas 47 vuotta sitten. Siitä taitaa olla jo 48 vuotta.

Koska olen seurannut ilmastoasiaa jo 1960 luvun alusta lähtien, niin mitä sinä tuollaisia kirjoittelet. Minulla on ollut yli 60 vuotta aikaa kerätä tietoa. Maallahan ilmastoasia otettiin käytännön syistä paljon vakavammin kuin kaupungeissa.

Isäni seurasi amerikkalaisia pitkän ajan säätiedotuksia jo 1960 luvulla, joten minäkin sain niistä tietoa. Turha minulle on leuhkia sillä, jos on jotakin tietänyt muka aiemmin. Oletko sinä muka ollut kaikkitietävä jo 1950 luvulla. Et varmasti ole.

Tuskin tunnet ilmastotieteen teoriaa kokonaisuudessaan vieläkään, ja varmasti sinulla ei ole kaasuista sitä tietoa, jota minä olen saanut hoitoalalla ja metalliteollisuudessa. Minä luotan vain siihen tietoon, mihin luotetaan sairaaloissa ja teollisuudessa.

Se tieto on lääkäreillä ja insinööreillä, ja minä tiedän, miten niitä kaasuja käytetään sairaaloissa ja metallissa. Nestetyppeä voidaan käyttää jopa ihonhoidossa ja pienten kasvainten hävittämisessä. Sillä voidaan poistaa myös syyliä.

Ne jutut uhkista ovat todellakin tyhmien aikuisten houreita, joilla pelotellaan lapsiakin niin, että ne ei uskalla nukkua. Sen pelottelun takia nuorisopsykiatria on pahasti ruuhkautunut. Etpä sinä taida siitäkään tietää mitään etkä välittää.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Itse olet säälittävä, kun yritys tuoda totuuttakin keskusteluun on mielestäsi säälittävä. Eikö sinua yhtään arveluta jatkuva valheiden julistaminen. Mitä muka maailmaa pelastaisi se, että Suomi lopettaisi päästöt, jotka ovat jo alle 0,06 % maailman päästöistä.

Ne jotka uskovat päästöjen turmiollisuuteen ovat säälittäviä idiootteja, mutta eivät ikinä sääliä ansaitse. Ansaitseeko muka sääliä ihmiset, jotka uskovat tosissaan vanhoihin harhakuvitelmiin, jotka maailmalla käytössä oleva teknologia on kumonnut jo kauan sitten.

Juuri teknologia on kumonnut vanhoja harhakuvitelmia paljonkin, mutta sitähän eivät tajua koulupojan asteelle jääneet fysiikan teorioita opiskelleet pöljät.

Teoreettinen fysiikka kun ei ole koskaan uudistunut elikkä korjannut menneisyydessä tehtyjä virheitä, vaikka teknologian kehittäjät ovat käytännön keksinnöillä todistaneet ne virheiksi.

Teoreettisen fysiikan opettajat uskovat, että teoreettinen fysiikka on kaikessa edelläkävijä ja siis kaikista kunniallisin tieteenala. Mitä kunniallista on tieteenalassa, joka on säilyttänyt opetuksessa kaikki menneisyydessä tehdyt virheetkin.

Jos lääketiede olisi edennyt teoreettisen fysiikan linjoilla, niin potilaita edelleen pyrittäisiin parantamaan ainoastaan menetelmällä, joka oli käytössä 1700 luvulla. Silloin kuviteltiin, että sairaudet voidaan parantaa laskemalla potilaasta verta pois.

No kyllä tuo menetelmä on käytössä lääketieteessä edelleen, mutta ainoastaan yhdessä ainoassa sairaudessa. Sitä menetelmää käytetään silloin, kun potilaan Hb nousee vaarallisen korkeaksi. Mitään muuta sairautta ei pyritä parantamaan laskemalla verta pois.

Hurjan paljon yleisemmin potilaalle annetaan nykyään tarpeen mukaan lisää verta, silloin kun se on välttämätöntä. Tuo verensiirto kuitenkin kehittyi turvalliseksi vasta 1900 luvulla. Yleensäkin kaikki on kehittynyt hurjan paljon nimenomaan 1900 luvulla.

Alat jotka ovat kiinnipitäneet vanhemmasta tieteestä ovat taantumuksellisia. Fiksut taas kokeilevat kaikenlaista. Jyrsinkoneella työstetään yleensä vain yhteen suuntaan, mutta yhdellä työpaikallani oli jyrsinkoneen käyttäjä, joka ei aina noudattanut tätä sääntöä.

Minä olen tottunut ns. potkimaan aisan yli elikkä rikkomaan opetettuja sääntöjä ja normeja. Siihen nämä minua haukkuvat reppanat eivät pysty ollenkaan. Minun töissäni on aina joutunut opettelemaan uudet säännöt kokemuksen kautta.

Kun sorvin teräpalalle on annettu tietty ohjearvo, miten sitä pitää käyttää, niin varsin harvoin sen mukaan voi toimia, Täytyy kokeilemalla löytää arvot, joita voi kussakin raaka-aineessa ja työssä käyttää, ja se skaala voi olla hurjan suuri.

Kun olen oppinut ammateissani skaalaamaan asioita, niin minä teen sitä kaikessa kaiken aikaa, mutta siihenhän eivät ollenkaan pysty ne, jotka ovat pelkästään teoriaa opiskelleet koulussa, ja ison osan siitäkin väärinymmärtäneet.

Skaalaamisen oppii käytännön työssä, kun kaikki ei koskaan mene saman kaavan mukaan. Totuus onkin aina hukassa, ja sen joutuu keksimään ja etsimään kokeilemalla erilaisia vaihtoehtoja, ja sitten viimein löytyy paras mahdollinen kompromissi.

Käytännön työ onkin siis pitkälti tutkimista, eikä opittujen perusarvojen apinointia. Siihen tutkimiseen sinä säälittävä reppana tuskin pystyisit. Minä taas tutkin tuollakin sinun halveksimallasi aloituksella jotakin, jota sinä et ollenkaan ymmärtänyt.

No sen tutkimuksen tulos oli nolla. Otsikko ei herättänyt idiootteja todellisuuteen. Vaikka päästöillä olisi merkitystäkin, niin kuin vanhojen valheellisten oppien pohjalta oletetaan, niin ei Suomi mitään mahda sille, miten asiat globaalisti menevät.

Idioottimaista on siis Suomessa lietsoa ilmastohysteria, koska ratkaisevat päätökset tehdään jossakin aivan muualla. Sekopäät vaan uskovat, että pienen Suomen täytyy taistella etulinjassa sellaista mörköä vastaan, jota ei todellisuudessa ole edes olemassa.

Jopa Taalaskin on ilmoittanut telkkarissa, että sitä mörköä ei ole olemassa. Niin ilmoittivat myös pari muuta meteorologia. Suurin osa meteorologeista on kieltäytynyt kokonaan tukemasta sitä mörköteoriaa. Sehän on pelkästään sairaan mielikuvituksen tuote.

Kun tekniikan tohtori nousi tuota mörköteoriaa vastaan lehtikirjoituksella, niin palaute oli niin kiivasta, että hän joutui muuttamaan puhelinnumerot salaisiksi. Minä taas lähdin seuraamaan tohtoria, koska tajusin hänen olevan täysin oikeassa.

Oikeinoppineita kannattaa aina seurata, vaikka heitä olisi maailmassa ainoastaan yksi. No tässä tapauksessa heitä kuitenkin on monia miljoonia. Valitettavasti vaan väärinoppineilla on yleensä enemmistö.

Ne jotka satelliitteja radoilleen lähettävät, tuntevat kyllä kaasujen ominaisuudet, vaikka maailman ilmastotiede ei niitä tunnekaan. No minä tiedän kuitenkin saman kuin ne satelliitteja lähettävät insinöörit.

Idioottien mielestä vaan on täysin mahdotonta, että minä tietäisin saman kuin satelliitteja lähettävät insinöörit. No minulle se kuitenkin on aina ollut vain yksinkertaista nippelitietoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse olet säälittävä, kun yritys tuoda totuuttakin keskusteluun on mielestäsi säälittävä. Eikö sinua yhtään arveluta jatkuva valheiden julistaminen. Mitä muka maailmaa pelastaisi se, että Suomi lopettaisi päästöt, jotka ovat jo alle 0,06 % maailman päästöistä.

Ne jotka uskovat päästöjen turmiollisuuteen ovat säälittäviä idiootteja, mutta eivät ikinä sääliä ansaitse. Ansaitseeko muka sääliä ihmiset, jotka uskovat tosissaan vanhoihin harhakuvitelmiin, jotka maailmalla käytössä oleva teknologia on kumonnut jo kauan sitten.

Juuri teknologia on kumonnut vanhoja harhakuvitelmia paljonkin, mutta sitähän eivät tajua koulupojan asteelle jääneet fysiikan teorioita opiskelleet pöljät.

Teoreettinen fysiikka kun ei ole koskaan uudistunut elikkä korjannut menneisyydessä tehtyjä virheitä, vaikka teknologian kehittäjät ovat käytännön keksinnöillä todistaneet ne virheiksi.

Teoreettisen fysiikan opettajat uskovat, että teoreettinen fysiikka on kaikessa edelläkävijä ja siis kaikista kunniallisin tieteenala. Mitä kunniallista on tieteenalassa, joka on säilyttänyt opetuksessa kaikki menneisyydessä tehdyt virheetkin.

Jos lääketiede olisi edennyt teoreettisen fysiikan linjoilla, niin potilaita edelleen pyrittäisiin parantamaan ainoastaan menetelmällä, joka oli käytössä 1700 luvulla. Silloin kuviteltiin, että sairaudet voidaan parantaa laskemalla potilaasta verta pois.

No kyllä tuo menetelmä on käytössä lääketieteessä edelleen, mutta ainoastaan yhdessä ainoassa sairaudessa. Sitä menetelmää käytetään silloin, kun potilaan Hb nousee vaarallisen korkeaksi. Mitään muuta sairautta ei pyritä parantamaan laskemalla verta pois.

Hurjan paljon yleisemmin potilaalle annetaan nykyään tarpeen mukaan lisää verta, silloin kun se on välttämätöntä. Tuo verensiirto kuitenkin kehittyi turvalliseksi vasta 1900 luvulla. Yleensäkin kaikki on kehittynyt hurjan paljon nimenomaan 1900 luvulla.

Alat jotka ovat kiinnipitäneet vanhemmasta tieteestä ovat taantumuksellisia. Fiksut taas kokeilevat kaikenlaista. Jyrsinkoneella työstetään yleensä vain yhteen suuntaan, mutta yhdellä työpaikallani oli jyrsinkoneen käyttäjä, joka ei aina noudattanut tätä sääntöä.

Minä olen tottunut ns. potkimaan aisan yli elikkä rikkomaan opetettuja sääntöjä ja normeja. Siihen nämä minua haukkuvat reppanat eivät pysty ollenkaan. Minun töissäni on aina joutunut opettelemaan uudet säännöt kokemuksen kautta.

Kun sorvin teräpalalle on annettu tietty ohjearvo, miten sitä pitää käyttää, niin varsin harvoin sen mukaan voi toimia, Täytyy kokeilemalla löytää arvot, joita voi kussakin raaka-aineessa ja työssä käyttää, ja se skaala voi olla hurjan suuri.

Kun olen oppinut ammateissani skaalaamaan asioita, niin minä teen sitä kaikessa kaiken aikaa, mutta siihenhän eivät ollenkaan pysty ne, jotka ovat pelkästään teoriaa opiskelleet koulussa, ja ison osan siitäkin väärinymmärtäneet.

Skaalaamisen oppii käytännön työssä, kun kaikki ei koskaan mene saman kaavan mukaan. Totuus onkin aina hukassa, ja sen joutuu keksimään ja etsimään kokeilemalla erilaisia vaihtoehtoja, ja sitten viimein löytyy paras mahdollinen kompromissi.

Käytännön työ onkin siis pitkälti tutkimista, eikä opittujen perusarvojen apinointia. Siihen tutkimiseen sinä säälittävä reppana tuskin pystyisit. Minä taas tutkin tuollakin sinun halveksimallasi aloituksella jotakin, jota sinä et ollenkaan ymmärtänyt.

No sen tutkimuksen tulos oli nolla. Otsikko ei herättänyt idiootteja todellisuuteen. Vaikka päästöillä olisi merkitystäkin, niin kuin vanhojen valheellisten oppien pohjalta oletetaan, niin ei Suomi mitään mahda sille, miten asiat globaalisti menevät.

Idioottimaista on siis Suomessa lietsoa ilmastohysteria, koska ratkaisevat päätökset tehdään jossakin aivan muualla. Sekopäät vaan uskovat, että pienen Suomen täytyy taistella etulinjassa sellaista mörköä vastaan, jota ei todellisuudessa ole edes olemassa.

Jopa Taalaskin on ilmoittanut telkkarissa, että sitä mörköä ei ole olemassa. Niin ilmoittivat myös pari muuta meteorologia. Suurin osa meteorologeista on kieltäytynyt kokonaan tukemasta sitä mörköteoriaa. Sehän on pelkästään sairaan mielikuvituksen tuote.

Kun tekniikan tohtori nousi tuota mörköteoriaa vastaan lehtikirjoituksella, niin palaute oli niin kiivasta, että hän joutui muuttamaan puhelinnumerot salaisiksi. Minä taas lähdin seuraamaan tohtoria, koska tajusin hänen olevan täysin oikeassa.

Oikeinoppineita kannattaa aina seurata, vaikka heitä olisi maailmassa ainoastaan yksi. No tässä tapauksessa heitä kuitenkin on monia miljoonia. Valitettavasti vaan väärinoppineilla on yleensä enemmistö.

Ne jotka satelliitteja radoilleen lähettävät, tuntevat kyllä kaasujen ominaisuudet, vaikka maailman ilmastotiede ei niitä tunnekaan. No minä tiedän kuitenkin saman kuin ne satelliitteja lähettävät insinöörit.

Idioottien mielestä vaan on täysin mahdotonta, että minä tietäisin saman kuin satelliitteja lähettävät insinöörit. No minulle se kuitenkin on aina ollut vain yksinkertaista nippelitietoa.

"Ne jotka uskovat päästöjen turmiollisuuteen ovat säälittäviä idiootteja, mutta eivät ikinä sääliä ansaitse."

Sitten kun olet hakenut apteekista jotakin rauhoittavaa, voit vihdoinkin vastata seuraavaan kysymykseen:

Roineen (ja muutaman muunkin mielestä) kaasun paineen paineastiassa aiheuttaa kaasumolekyylien liike ja törmäily astian seinämiin. Sinun mielestäsi ei.

Kumpi teistä on oikeassa?

Jotta vältymme pitkältä lainaukselta teoksesta "The Life and Times of APH", autan sinua vastaamaan esittelemällä vaihtoehdot, joten voit vastata pelkällä numerolla:

1) Roine
        2) Minä

Ennen kuin päätät jommankumman vaihtoehdon, muistutan, että se toinen on jäänyt koulupojan asteelle.

ps Kirjoita numero kirjaimin, S24 ei hyväksy yhden merkin viestejä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Silloin kuviteltiin, että sairaudet voidaan parantaa laskemalla potilaasta verta pois.

No kyllä tuo menetelmä on käytössä lääketieteessä edelleen, mutta ainoastaan yhdessä ainoassa sairaudessa. Sitä menetelmää käytetään silloin, kun potilaan Hb nousee vaarallisen korkeaksi. Mitään muuta sairautta ei pyritä parantamaan laskemalla verta pois."

Mihin sairauteen viittaat - tarkoitatko polysytemiaa vai hemokromatoosia? Tuossa on jo kaksi sairautta, joita molempia kyllä hoidetaan laskemalla verta pois.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Ne jotka uskovat päästöjen turmiollisuuteen ovat säälittäviä idiootteja, mutta eivät ikinä sääliä ansaitse."

Sitten kun olet hakenut apteekista jotakin rauhoittavaa, voit vihdoinkin vastata seuraavaan kysymykseen:

Roineen (ja muutaman muunkin mielestä) kaasun paineen paineastiassa aiheuttaa kaasumolekyylien liike ja törmäily astian seinämiin. Sinun mielestäsi ei.

Kumpi teistä on oikeassa?

Jotta vältymme pitkältä lainaukselta teoksesta "The Life and Times of APH", autan sinua vastaamaan esittelemällä vaihtoehdot, joten voit vastata pelkällä numerolla:

1) Roine
        2) Minä

Ennen kuin päätät jommankumman vaihtoehdon, muistutan, että se toinen on jäänyt koulupojan asteelle.

ps Kirjoita numero kirjaimin, S24 ei hyväksy yhden merkin viestejä.

Roine ja minä olemme aivan samaa mieltä, koska mehän olemme molemmat saman alan miehiä. Sinä olet tässä kuviossa idiootti, jonka kyky ymmärtää kirjoitettua suomenkieltäkin on apukoululaisen tasolla.

Et ilmeisesti ole koskaan käyttänyt paineilmaa etkä korkeapaineisia kaasuja, koska et ymmärrä paineesta yhtään mitään. Vaikka ei olisi noita käyttänytkään, niin luulisi olevan edes sen verran järkeä päässä, että uskoo niitä, jotka ovat käyttäneet.

No sinulla sitä järkeä ei ole edes sen vertaa, että ymmärtäisit, millä periaatteella toimii työkalut, joita käytetään paineilmalla. Ethän sinä ymmärrä edes paineilmapistoolia.

Niitä ei ollut vielä olemassa sillä aikakaudella, jolle sinä olet taantunut, mutta silloinkin oli kyllä olemassa höyrykoneita, mutta ethän sinä niidenkään toiminnasta ymmärrä yhtään mitään. Olet aivan kaiken tekniikan suhteen täysin nolla.

Kun minä päätin tehdä kylmätiskin kompressorista itselleni paineilma kompressorin, niin minä tiesin, miten se tulee toimimaan. Liitin siihen noin 100 litran painesäiliön ja painekatkaisijan. Se oli minulla käytössä yli 10 vuotta.

Kun minä tuonkin osasin, niin kyllä minä olen paineen suhteen asiantuntija, ja sinä olet pelkkä tyhmänylpeä inttävä tollo, joka ei edes opi mitään. Minä käytin sillä kompressorilla paineilmalla toimivaa työkalua ja täytin autonrenkaita.

Minä poistin sen tuottaman paineen avulla paikaltaan jopa auton jarrusatulan männät. Sitä jarrua olivat ammattilaiset yrittäneet korjata useaan kertaan, ja epäonnistuneet. Minä löysin sen vian ja onnistuin sen korjaamaan.

Minä olen käyttänyt paineilmaa aivan hirveän monta tuntia elämäni aikana, ja sinä idiootti kuvittelet olevasi joku asiantuntija. Asiantuntijoita on ne käyttäjät eikä joku tollo 1700 luvulta, vaikka siitä tollosta opetetaankin kouluissa, ja tollot oppilaat uskovat.

Minullehan paine ja alipaine tulivat tutuksi jo kouluaikana. Minulle ei nimittäin syötetty 1700 tai 1800 luvun houreita fysiikantunnilla. Käytännön kokemusta sain sitten vuonna 1971 autoalan kurssilla. Kävin sitä sen verran, että osasin huoltaa ja korjata oman autoni.

Minulle on erittäin monenlainen mekaniikka tuttua, mutta sinä olet aivan nolla. Kun luottaa vanhaan tietoon, on aivan yhtä nolla kuin sen tiedon keksijätkin olivat. Minä luotan vain uusimpaan tietoon, ja niin luottaa Roinekin.

Hän kun on keksinyt sitä uutta tietoa aivan itse. Se on ollut hänen työtään. Ei tohtoritasolla koskaan apinoida vanhaa. Jotta saisi tohtorin arvon, täytyy keksiä ja tutkia jotakin uutta, ja tehdä siitä väitöskirja.

Kun väitöskirjan tehnyt tutkija listaa vanhoja oppeja, niin se tarkoittaa jotakin aivan muuta kuin sinä kuvittelet. Muuten ilmastotieteen vanhan opinkin kumosi nimenomaan Roine ennen minua. Minä olen siis Roineen seuraaja.

Minä olen toteuttanut monia vuosikymmeniä insinöörien oppeja enkä vanhoja houreita joihin sinä uskot. Insinöörien oppien mukaanhan sairaalatekniikkakin on toteutettu. Sekään ei ole mennyt sinulla jakeluun.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Roine ja minä olemme aivan samaa mieltä, koska mehän olemme molemmat saman alan miehiä. Sinä olet tässä kuviossa idiootti, jonka kyky ymmärtää kirjoitettua suomenkieltäkin on apukoululaisen tasolla.

Et ilmeisesti ole koskaan käyttänyt paineilmaa etkä korkeapaineisia kaasuja, koska et ymmärrä paineesta yhtään mitään. Vaikka ei olisi noita käyttänytkään, niin luulisi olevan edes sen verran järkeä päässä, että uskoo niitä, jotka ovat käyttäneet.

No sinulla sitä järkeä ei ole edes sen vertaa, että ymmärtäisit, millä periaatteella toimii työkalut, joita käytetään paineilmalla. Ethän sinä ymmärrä edes paineilmapistoolia.

Niitä ei ollut vielä olemassa sillä aikakaudella, jolle sinä olet taantunut, mutta silloinkin oli kyllä olemassa höyrykoneita, mutta ethän sinä niidenkään toiminnasta ymmärrä yhtään mitään. Olet aivan kaiken tekniikan suhteen täysin nolla.

Kun minä päätin tehdä kylmätiskin kompressorista itselleni paineilma kompressorin, niin minä tiesin, miten se tulee toimimaan. Liitin siihen noin 100 litran painesäiliön ja painekatkaisijan. Se oli minulla käytössä yli 10 vuotta.

Kun minä tuonkin osasin, niin kyllä minä olen paineen suhteen asiantuntija, ja sinä olet pelkkä tyhmänylpeä inttävä tollo, joka ei edes opi mitään. Minä käytin sillä kompressorilla paineilmalla toimivaa työkalua ja täytin autonrenkaita.

Minä poistin sen tuottaman paineen avulla paikaltaan jopa auton jarrusatulan männät. Sitä jarrua olivat ammattilaiset yrittäneet korjata useaan kertaan, ja epäonnistuneet. Minä löysin sen vian ja onnistuin sen korjaamaan.

Minä olen käyttänyt paineilmaa aivan hirveän monta tuntia elämäni aikana, ja sinä idiootti kuvittelet olevasi joku asiantuntija. Asiantuntijoita on ne käyttäjät eikä joku tollo 1700 luvulta, vaikka siitä tollosta opetetaankin kouluissa, ja tollot oppilaat uskovat.

Minullehan paine ja alipaine tulivat tutuksi jo kouluaikana. Minulle ei nimittäin syötetty 1700 tai 1800 luvun houreita fysiikantunnilla. Käytännön kokemusta sain sitten vuonna 1971 autoalan kurssilla. Kävin sitä sen verran, että osasin huoltaa ja korjata oman autoni.

Minulle on erittäin monenlainen mekaniikka tuttua, mutta sinä olet aivan nolla. Kun luottaa vanhaan tietoon, on aivan yhtä nolla kuin sen tiedon keksijätkin olivat. Minä luotan vain uusimpaan tietoon, ja niin luottaa Roinekin.

Hän kun on keksinyt sitä uutta tietoa aivan itse. Se on ollut hänen työtään. Ei tohtoritasolla koskaan apinoida vanhaa. Jotta saisi tohtorin arvon, täytyy keksiä ja tutkia jotakin uutta, ja tehdä siitä väitöskirja.

Kun väitöskirjan tehnyt tutkija listaa vanhoja oppeja, niin se tarkoittaa jotakin aivan muuta kuin sinä kuvittelet. Muuten ilmastotieteen vanhan opinkin kumosi nimenomaan Roine ennen minua. Minä olen siis Roineen seuraaja.

Minä olen toteuttanut monia vuosikymmeniä insinöörien oppeja enkä vanhoja houreita joihin sinä uskot. Insinöörien oppien mukaanhan sairaalatekniikkakin on toteutettu. Sekään ei ole mennyt sinulla jakeluun.

"Roine ja minä olemme aivan samaa mieltä, koska mehän olemme molemmat saman alan miehiä. "

1. Juurihan sanoin, ettet ole samaa mieltä DI:n/tekniikan tohtorin kanssa. Uskon, että hän ei kiistä nykyistä kaasuteoriaa - vaikkakin kiistää evoluutioteorian tieteellisyyden, mikä ei näytä hyvältä yhdenkään vakavasti otettavaksi tarkoitetun tohtorin CV:ssä. Sinun "kaasuteoriasi" taas voi jokainen tarkistaa lukemattomista viesteistäsi.

2. Te ette ole samalla alalla. Roine on tuiki tavallinen DI, sinä olet tuiki tavallinen duunari. Duunariudessa ei ole mitään vikaa, vaikka tunnut itse pitävän sitä alempiarvoisena tittelinä, olet vain ihan itse tehnyt itsestäsi naurettavan.

3. Samanmielisyyttä ei voi johtaa samalla alalla työskentelystä. Luulen, että sinä et usko älykkääseen suunnitteluun. Mutta - jos kerran olette "saman alan miehiä", uskot siihenkin. Jos et usko, ette ole saman alan miehiä.

Loppu sata kertaa nähdystä elämäkerrastasi ei liity kysymykseeni millään tavalla, sen jauhamisella ei ole merkitystä.

ps
        "Et ilmeisesti ole koskaan käyttänyt paineilmaa"
        Hmm.. olen laitesukeltanut vuosia, käyttänyt kompressoreja, täyttänyt pulloja ja imenyt niitä tyhjiksi, käynyt painekammiossa jne. Tiedän, miksi pullot lämpenevät kun ilmaa pumpataan niihin ja kylmenevät kun sitä päästetään ulos, sinä et. Väitteidesi perusteella - olen unohtanutkin paineesta enemmän kuin sinä voit koskaan tietää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Roine ja minä olemme aivan samaa mieltä, koska mehän olemme molemmat saman alan miehiä. "

1. Juurihan sanoin, ettet ole samaa mieltä DI:n/tekniikan tohtorin kanssa. Uskon, että hän ei kiistä nykyistä kaasuteoriaa - vaikkakin kiistää evoluutioteorian tieteellisyyden, mikä ei näytä hyvältä yhdenkään vakavasti otettavaksi tarkoitetun tohtorin CV:ssä. Sinun "kaasuteoriasi" taas voi jokainen tarkistaa lukemattomista viesteistäsi.

2. Te ette ole samalla alalla. Roine on tuiki tavallinen DI, sinä olet tuiki tavallinen duunari. Duunariudessa ei ole mitään vikaa, vaikka tunnut itse pitävän sitä alempiarvoisena tittelinä, olet vain ihan itse tehnyt itsestäsi naurettavan.

3. Samanmielisyyttä ei voi johtaa samalla alalla työskentelystä. Luulen, että sinä et usko älykkääseen suunnitteluun. Mutta - jos kerran olette "saman alan miehiä", uskot siihenkin. Jos et usko, ette ole saman alan miehiä.

Loppu sata kertaa nähdystä elämäkerrastasi ei liity kysymykseeni millään tavalla, sen jauhamisella ei ole merkitystä.

ps
        "Et ilmeisesti ole koskaan käyttänyt paineilmaa"
        Hmm.. olen laitesukeltanut vuosia, käyttänyt kompressoreja, täyttänyt pulloja ja imenyt niitä tyhjiksi, käynyt painekammiossa jne. Tiedän, miksi pullot lämpenevät kun ilmaa pumpataan niihin ja kylmenevät kun sitä päästetään ulos, sinä et. Väitteidesi perusteella - olen unohtanutkin paineesta enemmän kuin sinä voit koskaan tietää.

Väitteesi että olet laitesukeltaja, tuntuu kyllä erittäin epäuskottavalta. Miten voisi mokoman kokemuksen jälkeen vielä uskoa vanhoihin houreisiin paineesta.

No on se tietysti mahdollista, jos ei osaa yhtään mitään vanhaa kyseenalaistaa, elikkä omat aivot eivät toimi ollenkaan jonkin sukellusonnettomuuden jälkeen. Kerrothan käyneesi painekammiossakin.

Miksi sinä kuvittelet, että Roine on tuiki tavallinen DI. ja minä tuiki tavallinen duunari. Kun tuolla tavalla valheellisesti alentaa muita, niin taitaa itsellä olla asiat todella huonosti, elikkä olet pelkkä laitesukeltaja ja tyhmänylpeä siitä.

Siinä hommassa nyt ei tarvitse kovin paljon asioita osata, mutta vaaratekijät ja niistä selviytyminen voi synnyttää ylenmääräisen ylpeyden.

Kuitenkin siinä hommassa on yleensä harkinta-aikaakin, mutta minun hommissani sitä ei aina ollut. Täytyi tulla oikeat oivallukset ja oikea toiminta murto-osa sekunnissa. Muuten olisi käynyt huonosti.

Sinulla on sekä Roineesta että minusta aivan HIRVITTÄVÄN PAHA HARHAKUVA. Sillä harhakuvalla sinä ylennät itseäsi. Tuo viimeinen kappaleesi vasta todistaakin, minkälaisessa harhamaailmassa sinä elät. Luetko sinä edes minun tekstejäni.

Minulla on tuossa ulkona kompressori, ja minä juuri kerroin, että tein kylmätiskin kompressorista itselleni paineilma kompressorin.

Yksi polkupyörä huoltaja käytti jääkaapin kompressoria, ja hän kertoi, että laitesukeltajat käyttävät sellaisia pullojen täyttämiseen. Se kun pystyy tuottamaan 200 bar paineen.

Sinäkö se joskus väitit, että laitteita voi käyttää, vaikka ei ymmärtäisi niiden toimintaa. Minä toki tiedän, miksi pullot lämpenevät ja kylmenevät, koska minä olen vuosia ajanutkin kaasulla. Usein kun vaihtoi kaasupullon se oli kuurassa.

Siitä huolimatta, mitä olen kirjoittanut tänne, sinä kuvittelet, että minä olen täysin kokematon asioissa, joista minulla on aivan hirvittävän paljon kokemusta.

Minä olen käyttänyt paineilmaa varmaan kymmeniä tuhansia tunteja. Se oli erittäin olennainen osa minun viimeisessä työssäni. Kappaleaika CNC sorvissa saattoi olla alle minuutti, ja sitten kappale kuivattiin paineilma pistoolilla.

Koko tuo kommenttisi oli taas pelkkää idiotismia. Minähän olen kertonut, että minulle on kaasuista opettaneet sekä lääkärit että metallin insinöörit ja myöskin kaasuyhtiön insinööri.

Minun työpaikoillani ja opiskelussani on käytetty nesteytettyjä kaasuja ja paineilmaa. Minulla on siis hirveän pitkä ja monipuolinen kokemus, eikä minun tarvitse sillä ylpeillä, niin kuin sinä ylpeilet omalla vajavaisella kokemuksellasi.

Laitesukellushan on vain yksi pieni osa-alue paineilman käyttöä. Paineen ja alipaineen sovelluksia on hirveä määrä, ja minä tunnen niistä useimmat. Niin tuntee varmaan Roinekin. Tuo Roineen alentaminen vasta naurettavan typerää olikin.

Koko ajan sinun kommenttisi ovat todistaneet hirveän rajallisesta tietämyksestä ja hirveän suuresta ylpeydestä.

Sellaisen voi tietysti synnyttää laitesukellus, joka tietysti omalla tavallaan on vaativa homma, mutta kun on olemassa vielä paljon vaativampiakin hommia, joissa reaktioaika jää äärimmäisen lyhyeksi.

Minä ajoin ambulanssilla hirvikolarin. Siinä täytyi olla todella sukkela ajatuksenjuoksu, jotta pystyi tilanteen kääntämään parhain päin. Vaistomainen reaktio, kun hirvi juoksi 10m päässä eteen, oli tietysti paniikkijarrutus.

Se oli tietysti täysin oikea reaktio, koska autossa oli ABS jarrut, mutta löysäsin jarrun saman tien, ja keskityin siihen, että saan pidettyä auton tiellä, kun tuulilasi meni täysin läpinäkymättömäksi.

Siinä tuli siis sekunnin sisällä erittäin monta havaintoa, reaktiota ja toimenpidettä, jotka täytyi mennä oikein. Sitten kun sain auton turvallisesti pysäytettyä, alkoi jälkiselvittely. Ensimmäiseksi kerroin puhelimella tukikohtaan, mitä on tapahtunut.

Sitten sanoi hoitaja perältä aivan rauhallisesti: Tulisitko nostamaan tämän potilaan minun sylistäni pois. No minä menin nostamaan. Hoitaja oli lentänyt päin väliseinää, ja potilas oli lentänyt paareilta hoitajan syliin, eikä mitään paniikkia kenelläkään.

Taisi se paniikki ollakin tukikohdassa, koska uuden auton saaminen kesti kummallisen kauan. Minun arvioni mukaan sen olisi pitänyt tulla puolessa tunnissa, mutta se tulikin vasta tunnin päästä.

Tilannehan olisi voinut olla myös katastrofaalinen, ja olisi pitänyt toimia nopeasti. Järjetöntä sinun on leuhkia tällaiselle miehelle jollakin laitesukelluksella, vaikka sekin on erittäin arvokas asia.

Kun laitesukeltaja potkaisee kerran, niin ambulanssin ratissa voi sinä aikana tapahtua aika monta asiaa. Kun saatiin uusi ehjä auto, jatkettiin matkaa, koska kenellekään ei tullut vammoja.

Olin työssä sairaankuljetuksessa 8 vuotta, joten sinun leuhkimisesi on idioottimaista. Minä tietysti arvioin muiden tekstejä siitä näkökulmasta, joka on minun todellisuuttani. Minun todellisuuttani on se, että minulla on 7 ammattia kiitettävillä papereilla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Väitteesi että olet laitesukeltaja, tuntuu kyllä erittäin epäuskottavalta. Miten voisi mokoman kokemuksen jälkeen vielä uskoa vanhoihin houreisiin paineesta.

No on se tietysti mahdollista, jos ei osaa yhtään mitään vanhaa kyseenalaistaa, elikkä omat aivot eivät toimi ollenkaan jonkin sukellusonnettomuuden jälkeen. Kerrothan käyneesi painekammiossakin.

Miksi sinä kuvittelet, että Roine on tuiki tavallinen DI. ja minä tuiki tavallinen duunari. Kun tuolla tavalla valheellisesti alentaa muita, niin taitaa itsellä olla asiat todella huonosti, elikkä olet pelkkä laitesukeltaja ja tyhmänylpeä siitä.

Siinä hommassa nyt ei tarvitse kovin paljon asioita osata, mutta vaaratekijät ja niistä selviytyminen voi synnyttää ylenmääräisen ylpeyden.

Kuitenkin siinä hommassa on yleensä harkinta-aikaakin, mutta minun hommissani sitä ei aina ollut. Täytyi tulla oikeat oivallukset ja oikea toiminta murto-osa sekunnissa. Muuten olisi käynyt huonosti.

Sinulla on sekä Roineesta että minusta aivan HIRVITTÄVÄN PAHA HARHAKUVA. Sillä harhakuvalla sinä ylennät itseäsi. Tuo viimeinen kappaleesi vasta todistaakin, minkälaisessa harhamaailmassa sinä elät. Luetko sinä edes minun tekstejäni.

Minulla on tuossa ulkona kompressori, ja minä juuri kerroin, että tein kylmätiskin kompressorista itselleni paineilma kompressorin.

Yksi polkupyörä huoltaja käytti jääkaapin kompressoria, ja hän kertoi, että laitesukeltajat käyttävät sellaisia pullojen täyttämiseen. Se kun pystyy tuottamaan 200 bar paineen.

Sinäkö se joskus väitit, että laitteita voi käyttää, vaikka ei ymmärtäisi niiden toimintaa. Minä toki tiedän, miksi pullot lämpenevät ja kylmenevät, koska minä olen vuosia ajanutkin kaasulla. Usein kun vaihtoi kaasupullon se oli kuurassa.

Siitä huolimatta, mitä olen kirjoittanut tänne, sinä kuvittelet, että minä olen täysin kokematon asioissa, joista minulla on aivan hirvittävän paljon kokemusta.

Minä olen käyttänyt paineilmaa varmaan kymmeniä tuhansia tunteja. Se oli erittäin olennainen osa minun viimeisessä työssäni. Kappaleaika CNC sorvissa saattoi olla alle minuutti, ja sitten kappale kuivattiin paineilma pistoolilla.

Koko tuo kommenttisi oli taas pelkkää idiotismia. Minähän olen kertonut, että minulle on kaasuista opettaneet sekä lääkärit että metallin insinöörit ja myöskin kaasuyhtiön insinööri.

Minun työpaikoillani ja opiskelussani on käytetty nesteytettyjä kaasuja ja paineilmaa. Minulla on siis hirveän pitkä ja monipuolinen kokemus, eikä minun tarvitse sillä ylpeillä, niin kuin sinä ylpeilet omalla vajavaisella kokemuksellasi.

Laitesukellushan on vain yksi pieni osa-alue paineilman käyttöä. Paineen ja alipaineen sovelluksia on hirveä määrä, ja minä tunnen niistä useimmat. Niin tuntee varmaan Roinekin. Tuo Roineen alentaminen vasta naurettavan typerää olikin.

Koko ajan sinun kommenttisi ovat todistaneet hirveän rajallisesta tietämyksestä ja hirveän suuresta ylpeydestä.

Sellaisen voi tietysti synnyttää laitesukellus, joka tietysti omalla tavallaan on vaativa homma, mutta kun on olemassa vielä paljon vaativampiakin hommia, joissa reaktioaika jää äärimmäisen lyhyeksi.

Minä ajoin ambulanssilla hirvikolarin. Siinä täytyi olla todella sukkela ajatuksenjuoksu, jotta pystyi tilanteen kääntämään parhain päin. Vaistomainen reaktio, kun hirvi juoksi 10m päässä eteen, oli tietysti paniikkijarrutus.

Se oli tietysti täysin oikea reaktio, koska autossa oli ABS jarrut, mutta löysäsin jarrun saman tien, ja keskityin siihen, että saan pidettyä auton tiellä, kun tuulilasi meni täysin läpinäkymättömäksi.

Siinä tuli siis sekunnin sisällä erittäin monta havaintoa, reaktiota ja toimenpidettä, jotka täytyi mennä oikein. Sitten kun sain auton turvallisesti pysäytettyä, alkoi jälkiselvittely. Ensimmäiseksi kerroin puhelimella tukikohtaan, mitä on tapahtunut.

Sitten sanoi hoitaja perältä aivan rauhallisesti: Tulisitko nostamaan tämän potilaan minun sylistäni pois. No minä menin nostamaan. Hoitaja oli lentänyt päin väliseinää, ja potilas oli lentänyt paareilta hoitajan syliin, eikä mitään paniikkia kenelläkään.

Taisi se paniikki ollakin tukikohdassa, koska uuden auton saaminen kesti kummallisen kauan. Minun arvioni mukaan sen olisi pitänyt tulla puolessa tunnissa, mutta se tulikin vasta tunnin päästä.

Tilannehan olisi voinut olla myös katastrofaalinen, ja olisi pitänyt toimia nopeasti. Järjetöntä sinun on leuhkia tällaiselle miehelle jollakin laitesukelluksella, vaikka sekin on erittäin arvokas asia.

Kun laitesukeltaja potkaisee kerran, niin ambulanssin ratissa voi sinä aikana tapahtua aika monta asiaa. Kun saatiin uusi ehjä auto, jatkettiin matkaa, koska kenellekään ei tullut vammoja.

Olin työssä sairaankuljetuksessa 8 vuotta, joten sinun leuhkimisesi on idioottimaista. Minä tietysti arvioin muiden tekstejä siitä näkökulmasta, joka on minun todellisuuttani. Minun todellisuuttani on se, että minulla on 7 ammattia kiitettävillä papereilla.

Sanot, että sinulla on hirveän pitkä ja monipuolinen kokemus, jolla sinun ei tarvitse ylpeillä. Ei tarvitse niin, mutta silti viestisi ei mitään muuta olekaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sanot, että sinulla on hirveän pitkä ja monipuolinen kokemus, jolla sinun ei tarvitse ylpeillä. Ei tarvitse niin, mutta silti viestisi ei mitään muuta olekaan.

Se että koet sen ylpeilynä, on sinun oman sairaan mielesi tuote. Sillä tavalla sairas mielihän on aika tyypillinen suomalaisille. Kun hain viimeisintä työpaikkaani, jossa olin 14 vuotta, minulla oli sellainen voimakas tunne, että itsensä kehuminen koetaan paheena.

Niinpä esitin vain nipun todistuksia ja valokuvia tekemästäni oppilastyöstä, ja sain paikan. Se kehumiskielto on erittäin ongelmallinen silloin, kun pitäisi saada töitä.

Jos et ole ymmärtänyt, niin minähän olen nimenomaan tahallaan tapellut täällä sitä sairasta kieltoa vastaan. Se negatiivinen suhtautuminen itsekehuun on nimenomaan suomalaiskansallinen perinnöllinen sairaus.

Sitä on Suomen kansaan iskostaneet ensin ruotsalaiset ruotsinvallan aikana. ja sitten venäläiset, kun venäjä valloitti Suomen. Olisi suomalaisten vihdoinkin syytä päästä niistä häpeän kahleista, joihin on kahlittu sekä lännestä että idästä.

Olisi vihdoinkin aika saada suomalaisille terve itsetunto. Minulle sen terveen itsetunnon antoivat minulle tehdyt psykologiset testit, joista ensimmäinen tehtiin jo 1970 luvulla.

Kaksi muuta testiä tehtiin 1990 luvulla, ja ne antoivat kummasti potkua oppimiseen, koska ne osoittivat, että olen erittäin hyvä oppimaan tiettyjä asioita. Aloin testaamaan, oliko ne testitulokset totta, ja olivathan ne totta.

Ihmisen on hyvä tietää vahvuutensa. Silloin niitä voi käyttää edukseen. Peruskoulu ja aiemmin keskikoulu mittaavat ja paljastavat lähinnä ihmisen heikkouksia, mikä ei todellakaan ole hyvä asia ihmisen tulevaisuuden kannalta.

Psykologinen testi taas paljastaa ne vahvuudet, joita useimmilla todennäköisesti on. Se testaus on siis positiivinen eikä negatiivinen asia.

Se on positiivinen asia jopa siinäkin tapauksessa, että vahvuuksia ei löydy. Silloinhan ihmiseltä ei voi mahdottomia vaatiakaan, eikä ihmisen tarvitse turhia stressata sellaisella, mihin ei kyvyt riitä. Voi valita sellaisen ammatin, johon kyvyt riittää.

Näin toimien jopa tumpelosta luuserista voi tullakin osaaja, vaikka koulussa on mennyt huonosti. Se, että ammatilliseen koulutukseen ja yliopistoon valitaan ilman psykologista testiä, on aivan hirveää resulssien tuhlausta. Opintonsa keskeyttäviä on aivan liian paljon.

Jossakin muussa ammatissa he olisivat voineet pärjätä. Asiantuntijat tietävät, että kun on läpäissyt sellaisen testin, jonka läpäiseminen vaadittiin ennen, jotta pääsisi hoitoalalle, pystyy lähes mihin hommaan tahansa.

Ei se siis ole minun ylpeyttä, jos siteeraan asiantuntijaa. Se on vaan tosiasian tunnustamista. Minähän läpäisin sen testin. Se testi on sellainen, että siinä ei pysty esittämään parempaa kuin on. Siinä ei siis pysty huijaamaan.

Mitä paheksuttavaa on muuten ammattiylpeydessäkään. Yleensähän sitä paheksuu ne, jotka itse ovat luusereita. Ei laajassa sivistystasossa ole mitään paheksuttavaa. Minä kunnioitan sitä muissakin ihmisissä.

Tuollaiset parin rivin kommentit kertovat vain sivistymättömyydestä. Kuulut siis luuseririntamaan, ja vielä kaiken lisäksi sellaisena aikana, jolloin yhä useampi joutuu uudelleen kouluttautumaan. Minä olin siinäkin edelläkävijöitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se että koet sen ylpeilynä, on sinun oman sairaan mielesi tuote. Sillä tavalla sairas mielihän on aika tyypillinen suomalaisille. Kun hain viimeisintä työpaikkaani, jossa olin 14 vuotta, minulla oli sellainen voimakas tunne, että itsensä kehuminen koetaan paheena.

Niinpä esitin vain nipun todistuksia ja valokuvia tekemästäni oppilastyöstä, ja sain paikan. Se kehumiskielto on erittäin ongelmallinen silloin, kun pitäisi saada töitä.

Jos et ole ymmärtänyt, niin minähän olen nimenomaan tahallaan tapellut täällä sitä sairasta kieltoa vastaan. Se negatiivinen suhtautuminen itsekehuun on nimenomaan suomalaiskansallinen perinnöllinen sairaus.

Sitä on Suomen kansaan iskostaneet ensin ruotsalaiset ruotsinvallan aikana. ja sitten venäläiset, kun venäjä valloitti Suomen. Olisi suomalaisten vihdoinkin syytä päästä niistä häpeän kahleista, joihin on kahlittu sekä lännestä että idästä.

Olisi vihdoinkin aika saada suomalaisille terve itsetunto. Minulle sen terveen itsetunnon antoivat minulle tehdyt psykologiset testit, joista ensimmäinen tehtiin jo 1970 luvulla.

Kaksi muuta testiä tehtiin 1990 luvulla, ja ne antoivat kummasti potkua oppimiseen, koska ne osoittivat, että olen erittäin hyvä oppimaan tiettyjä asioita. Aloin testaamaan, oliko ne testitulokset totta, ja olivathan ne totta.

Ihmisen on hyvä tietää vahvuutensa. Silloin niitä voi käyttää edukseen. Peruskoulu ja aiemmin keskikoulu mittaavat ja paljastavat lähinnä ihmisen heikkouksia, mikä ei todellakaan ole hyvä asia ihmisen tulevaisuuden kannalta.

Psykologinen testi taas paljastaa ne vahvuudet, joita useimmilla todennäköisesti on. Se testaus on siis positiivinen eikä negatiivinen asia.

Se on positiivinen asia jopa siinäkin tapauksessa, että vahvuuksia ei löydy. Silloinhan ihmiseltä ei voi mahdottomia vaatiakaan, eikä ihmisen tarvitse turhia stressata sellaisella, mihin ei kyvyt riitä. Voi valita sellaisen ammatin, johon kyvyt riittää.

Näin toimien jopa tumpelosta luuserista voi tullakin osaaja, vaikka koulussa on mennyt huonosti. Se, että ammatilliseen koulutukseen ja yliopistoon valitaan ilman psykologista testiä, on aivan hirveää resulssien tuhlausta. Opintonsa keskeyttäviä on aivan liian paljon.

Jossakin muussa ammatissa he olisivat voineet pärjätä. Asiantuntijat tietävät, että kun on läpäissyt sellaisen testin, jonka läpäiseminen vaadittiin ennen, jotta pääsisi hoitoalalle, pystyy lähes mihin hommaan tahansa.

Ei se siis ole minun ylpeyttä, jos siteeraan asiantuntijaa. Se on vaan tosiasian tunnustamista. Minähän läpäisin sen testin. Se testi on sellainen, että siinä ei pysty esittämään parempaa kuin on. Siinä ei siis pysty huijaamaan.

Mitä paheksuttavaa on muuten ammattiylpeydessäkään. Yleensähän sitä paheksuu ne, jotka itse ovat luusereita. Ei laajassa sivistystasossa ole mitään paheksuttavaa. Minä kunnioitan sitä muissakin ihmisissä.

Tuollaiset parin rivin kommentit kertovat vain sivistymättömyydestä. Kuulut siis luuseririntamaan, ja vielä kaiken lisäksi sellaisena aikana, jolloin yhä useampi joutuu uudelleen kouluttautumaan. Minä olin siinäkin edelläkävijöitä.

Kaikkihan me näemme kuinka valtava tarve sinulla on kompensoida omaa epävarmuuttasi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Kuitenkin siinä hommassa on yleensä harkinta-aikaakin, mutta minun hommissani sitä ei aina ollut. "

"Siinä hommassa" on yleensä harkinta-aikaa (mutta ei siis aina).
        "Minun hommissani" sitä ei aina ollut. (mutta yleensä siis oli).
        Siis MITÄ oli tarkoitus sanoa?

" ja minä tuiki tavallinen duunari. Kun tuolla tavalla valheellisesti alentaa muita"
        Olet siis sitä mieltä, että tavallisuus on alentavaa? Mistä tämä ajatus syntyy?

"jääkaapin kompressoria, ja hän kertoi, että laitesukeltajat käyttävät sellaisia pullojen täyttämiseen. Se kun pystyy tuottamaan 200 bar paineen."
        Tämä on varmaan se sama laite, joka imee vettä yli 10m korkeuteen?
        Laitesukeltajat eivät täytä pulloja jääkaappien kompressoreilla. Ne eivät tuota 200bar painetta, eikä niiden tuottama ilma edes kelpaisi hengitettäväksi.

Olet satusetä, joka uskoo kaiken, mikä sopii omaan pikkiriikkiseen ajatusmaailmaasi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Tuollaiset parin rivin kommentit kertovat vain sivistymättömyydestä."

Kun parin rivin kommentilla saa vastineeksi sinulta pitkän turhanpäiväisen tilityksen, niin onhan se jo saavutus. Sinähän siinä vain tuhlaat aikaasi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Silloin kuviteltiin, että sairaudet voidaan parantaa laskemalla potilaasta verta pois.

No kyllä tuo menetelmä on käytössä lääketieteessä edelleen, mutta ainoastaan yhdessä ainoassa sairaudessa. Sitä menetelmää käytetään silloin, kun potilaan Hb nousee vaarallisen korkeaksi. Mitään muuta sairautta ei pyritä parantamaan laskemalla verta pois."

Mihin sairauteen viittaat - tarkoitatko polysytemiaa vai hemokromatoosia? Tuossa on jo kaksi sairautta, joita molempia kyllä hoidetaan laskemalla verta pois.

Syntymäkotini naapurilla oli jompi kumpi noista taudeista. En tiedä kumpi. Tapasin hänet ohimennen sairaalassa, jossa olin työssä. Hän kertoi, että häneltä otetaan verta pois, koska se on liian paksua.

Minä en silloin edes tiennyt tuollaisesta taudista. Minun koulutukseni oli painottunut kirurgiaan, traumatologiaan, sairaankuljetukseen, patologiaan ja sairaalatekniikkaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Syntymäkotini naapurilla oli jompi kumpi noista taudeista. En tiedä kumpi. Tapasin hänet ohimennen sairaalassa, jossa olin työssä. Hän kertoi, että häneltä otetaan verta pois, koska se on liian paksua.

Minä en silloin edes tiennyt tuollaisesta taudista. Minun koulutukseni oli painottunut kirurgiaan, traumatologiaan, sairaankuljetukseen, patologiaan ja sairaalatekniikkaan.

Niin, eli myönnät siis suoraan, että et tiedä mitä nuo mainitut kaksi sairautta ovat joissa hoitomuotona käytetään venesektiota. Siinä meillä varsinainen asiantuntija.

• Anonyymi

eloapinat 🦧🐒 pelastavat maailman istumalla Helsingin kaduilla estäen ihmisten liikkumisen

• Anonyymi

Laskehan paappa seuraavaksi vaikka kuinka moninkertaisesti maailmassa on populaa verrattuna Suomen väkilukuun. Ja sitten voisit vaihteeksi kokeilla ratkaista jonkun ristikon, niin ei mene aika ihan numeroiden pyörittelyyn ja sanavarastokin voisi vähän kehittyä.

• Anonyymi

Vuosi sitten maapallon väkiluku oli 8 019 876 189 ihmistä. Eli tuon verran ( -1 ) oli väkeä jokaista yksilöä kohti. Kenenkään ykilön toimilla ei siis ole mitään merkistystä mihinkään - jooko.

• Anonyymi

viherpiiperrys on harrastus

• Anonyymi

"Kenenkään ykilön toimilla ei siis ole mitään merkistystä mihinkään - jooko."

Tuleeko pienestä kivikasasta iso kivikasa sillä, että siihen heittää yhden kiven? Ei tule.
        Logiikkasi mukaan siitä ei voi koskaan tullakaan isoa, vaikka siihen heitettäisiin kahdeksan miljardia kiveä - tai ääretön määrä.

Kommenttisi ei ole muuta kuin yleisesti käytetty tekosyy olla tekemättä mitään minkään asian hyväksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuleeko pienestä kivikasasta iso kivikasa sillä, että siihen heittää yhden kiven? Ei tule.
        Logiikkasi mukaan siitä ei voi koskaan tullakaan isoa, vaikka siihen heitettäisiin kahdeksan miljardia kiveä - tai ääretön määrä.

Kommenttisi ei ole muuta kuin yleisesti käytetty tekosyy olla tekemättä mitään minkään asian hyväksi.

Näin se on.

Yhteistyö ja kaikkien osallistuminen mahdollistaa luonnon muokkaamisen mieleiseksemme.

Jokainen "Average-Ulla" on vakuuttunut että merenpinnan nousu on hallinnassa, jos vain riittävä määrä kanssaihmisiä yhteistuumin ryhtyy lappamaan merivettä viemäreihin ? ?

Sama järkähtämätön logiikka on syövytetty ihmisille ilmakehän hiilidioksidin suhteen
        .
        Mutta:-
        Ikävä kyllä, vielä emme ole Jumalia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näin se on.

Yhteistyö ja kaikkien osallistuminen mahdollistaa luonnon muokkaamisen mieleiseksemme.

Jokainen "Average-Ulla" on vakuuttunut että merenpinnan nousu on hallinnassa, jos vain riittävä määrä kanssaihmisiä yhteistuumin ryhtyy lappamaan merivettä viemäreihin ? ?

Sama järkähtämätön logiikka on syövytetty ihmisille ilmakehän hiilidioksidin suhteen
        .
        Mutta:-
        Ikävä kyllä, vielä emme ole Jumalia.

Jep, yhä edelleen sellaiset tekijät kuin ns. Milankovicin jaksot määrittävät suuret ilmastonmuutokset!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun sinulta itseltäsi puuttuu täydellisesti sekä todellisuudentaju että suhteellisuudentaju, niin sinä kuvittelet tyhmässä päässäsi, että se on vain yleisesti käytetty tekosyy.

Sinä siis pidät täysin hyväksyttävänä, että yhä suurempi osa kansasta sairastuu ilmastoahdistukseen ja masennukseen, ja joutuu sairaseläkkeelle.

Se on seurausta sinun kaltaisten ihmisten kannanotoista. Se on hirveä seuraus vanhojen teorioiden palvomisesta. Eikö sitä palvontaa nyt voisi jo lopettaa. Miksi jotkut palvovat kaikkea vanhaa. Miksi ei voisi herätä nykytodellisuuteen, joka sekin on olemassa.

Minä olen ollut tietoinen siitä nykytodellisuudesta jo todella kauan, koska sairaaloissa se nykytodellisuus on ollut jo kauan voimassa, ja tulee olemaankin voimassa. On äärimmäisen sairasta, että sairaalatietoon ei luoteta.

Kiina yksin tuottaa 15 944 miljoonaa tonnia päästöjä vuodessa, ja Suomi tuottaa 43 miljoonaa tonnia vuodessa. Kyllä tuollaisista lukemista pitäisi todellisuudentajun ja suhteellisuudentajun herätä, jos on hiukankin järjissään.

Kiina tuottaa päästöjä päivässä pikkusen enemmän kuin Suomi tuottaa vuodessa ja koko Kiina on etelämpänä kuin Suomi. Intiakin tuottaa päästöjä 4134 miljoonaa tonnia, vaikka se on trooppinen maa. Suomiko tässä muka se pahis on.

Näyttää siltä että kukaan ilmastohoureisiin uskova ei suostu edes ottamaan vastaan näitä lukemia, koska halutaan pakkomielteisesti sairastuttaa Suomen kansaa. Siitä pelottelusta on tullut jo kymmenien miljardien lasku sairaslomien ja eläkkeiden muodossa.

Tautitilannehan on pahentunut jo ainakin 15 vuotta, mutta ennen kaikkea viimeisen viiden vuoden aikana. Olen jo monia vuosia pitänyt sitä pelottelua suorastaan rikollisena puuhana. Minä pystyin arvioimaan sen pelottelun seuraukset jo 8 vuotta sitten.

Olen siis seurannut uutisointia, ja huomannut, että sairastuvuus on lisääntynyt minun ennusteeni mukaisesti. Valitettavasti niin on käynyt.

On inhottavaa olla oikeassa tuollaisessa asiassa, mutta kun minulla nyt hoitoalan ammattilaisena on sitä tietoa ihmisen psyykestä. Se toimii tuollaisissa asioissa tietyn kaavan mukaan. Kun pelotellaan, niin ahdistuu ennemmin tai myöhemmin.

Pahimmassa vaarassa on olleet lapset ja nuoret. Nuorisopsykiatria on erittäin pahasti ruuhkautunut jo vuosia sitten. Työikäisiä taas on yhä enemmän sairaslomalla psyyken takia, Eläkeläisten tilannetta ei edes tiedetä, koska eihän he tarvitse sairaslomaa.

• Anonyymi

Aloitukseen totean että karkeasti tuo on hämmästyttävän lähellä sitä mikä on Suomen väestön osuus koko maailman väestöstä!

• Anonyymi
        UUSI

Aivan oikein lähellä se on. Kuitenkin vihervasemmiston linnakkeet, jotka eivät koskaan tarkista faktoja, syyllistävät ennen kaikkea suomalaisia päästöillä, joilla todellisuudessa ei ole yhtään mitään merkitystä. Ilmaan tuleva hiilihän on pelkkä lannoite. niin kuin on kasvihuoneissakin.

Suurimmat päästöjen tuottajat sijaitsevat maantieteellisesti paljon lähempänä tropiikkia tai jopa täysin tropiikissa, kun taas Suomi sijaitsee aika lähellä pohjoisnapaa. Tätäkään ääliöt syyllistäjät eivät ole koskaan ottaneet huomioon.

Ei ole ääliöt ottaneet huomioon sitäkään, että Suomen asukastiheys on vain 18/km2 ja Suomi on ylivoimaisesti EU:n metsäisin maa, jossa on paljon myös järviä ja soita, jotka kaikki nielevät hiiltä taivaalta.

Tutkijat, jotka jättävät yli 90 % tosiasioista huomiotta, ovat pelkkiä kusettajia, joille lisäksi veronmaksajat maksavat palkan. Viimeisin houre oli se, että metsä onkin pelkkä päästölähde.

No vihreiden politiikalla siitä ennen pitkää sellainen tuleekin, koska vanhat metsät ovat erittäin huono hiilinielu. Nykyään tunnutaan vaan kaikki ymmärtävän Helsingissä ja Brysselissä totuudenvastaisesti.

Lieneekö ollut vihreä tutkija, joka aamulla herätti minut klo 4:18 soittamalla väärään numeroon. Niiltähän kaikki väärä onnistuu. Minä olisin halunnut nukkua vielä muutaman tunnin. No kohteliaasti se kyllä katui virhettään, mikä ei ole ollenkaan tyypillistä vihreille.

Vihreitä ollaan, ja kannatetaan kaikkia antiikkisia teorioita, mutta täysin puuttuu tuoreempi tuntemus sekä biologiasta että ilmakehän kaasuista. Kasvien biomassa koostuu pääasiassa hapesta, vedystä ja hiilestä. Muitakin alkuaineita on pieniä määriä.

Kasvit tarvitsevat siis hiiltä ja happea, joita ne saavat hiilidioksidista. Hiilen siis täytyy päätyä ilmaan, jotta kasvit pystyvät sitä hyödyntämään. Kasvihuoneviljelijät tietävät tämän. Miksi ei koskaan kysytä todellisilta asiantuntijoilta.

Hiilidioksidin sisältämästä hapestakin siis osa voi päätyä biomassaan, mutta osa siitä vapautuu meidän hengitettäväksi. Selluloosa on vedyn, hapen ja hiilen muodostama yhdiste, mutta en tiedä, ottaako kasvi hapen pääasiassa vedestä vai hiilidioksidista.

Koska kasvit kuitenkin tuottavat happea, niin olettaisin, että kasvit pystyvät hajottamaan vettä hapeksi ja vedyksi, ja muodostamaan niistä uusia yhdisteitä. Kaikki tämähän tapahtuu auringon energialla, joten kivihiilikin sisältää auringon energiaa.

Me siis vapautamme muinoin maahan tullutta auringon energiaa, kun poltamme fossiilisia polttoaineita. Ei siinä sen kummemmasta ole kysymys. Tietämättömät vaan hourii kaikenlaista. Muinaisen auringonenergian vapauttaminen muka on joku uhka.

Siihen verrattuna, mitä auringosta tulee energiaa joka päivä, on ihmisen vapauttama auringon energia häviävän pieni, ja sinne samaan lähteeseen se uppoaa kuin tänäänkin auringosta tuleva energia. Se, johon kaikki energia tasapuolisesti uppoaa, on avaruus.

Avaruus on rajaton energianielu. Taas on ilmastohysteerikot sekaisin minun ajatuksistani, kun ne ovat aivan päinvastaiset kuin 1800 luvun opit. No minä en kannatakaan antiikkisia oppeja. Minä kannatan sitä, mitä todellisessa elämässä tapahtuu.

Todellisessa elämässä auringosta tulevaa energiaa ei säilötä maanpäälle, niin kuin uskottiin 1800 luvulla. Todellisessa elämässä sitä energiaa koko ajan poistetaan maanpäältä avaruuteen. Asiat siis ymmärrettiin 1800 luvulla väärinpäin.

Siihen 1800 luvun harhaoppiin uskotaan edelleen, vaikka todisteet sitä vastaan on olleet jo kauan olemassa. Niillä todisteilla en tarkoita omia ajatuksiani vaan aivan oikeita tieteellisiä todisteita, joihin luotetaan hyvin monilla aloilla.

Minä olen maininnut omat ammattini juuri siinä tarkoituksessa, että niistä löytyy totuus. Sekopäät taas ovat sen ymmärtäneet kerskailuna. No sekopäät ymmärtävät aina väärin.

Pelkkä totuuden kertominen ymmärretään kerskailuna. Mikä on sekoittanut ihmisen pään niin pahasti. Millä perusteella ammatin kertominen on muka kerskailua, Kyllä joillakin on perin juurin kummallinen maailmankuva.

En minä ole koskaan pitänyt ammattinsa kertomista kerskailuna, mutta minä olenkin järjissään, ja työskennellyt lääkäreiden ja insinöörien kanssa, jotka ovat minua myös opettaneet.

Lapin keskussairaalassa aikanaan yksi lääkäri kysyi apuhoitajalta, että mitä me tälle potilaalle tekisimme. No apuhoitaja kertoi oman mielipiteensä, ja lääkäri sanoi, että tehdään niin.

No apuhoitaja oli mokomasta aivan ihmeissään. Hänestä oli aivan ennenkuulumatonta, että lääkäri totteli häntä. No koska kokeneen apuhoitajan mielipide oli aivan oikea, niin lääkäri toteutti sen. Tätä se parhaimmillaan oli eri ammattiryhmien välinen työskentely.

Ei sairaalassa yleensä ollut kuilua lääkäreiden ja hoitohenkilökunnan välillä. Jos oli, niin se oli erittäin poikkeuksellista. Vaikka lääkäri oli enemmän oppinut, niin hän yleensä ymmärsi, että kokenut hoitajakin tiesi paljon.

• Anonyymi
      UUSI

Päästöt henkilöä kohti tyypit eivät ymmärrä etteivät ne intialaiset eurolla päivä elävät ole mitään ympäristötietoisia ja elä tuollaista elämää vapaaehtoisesti vaan pakosta. Jokainen eurolla päivä elävä tavoittelee amerikkalaista unelmaa ja elintasoa kaikin keinoin ja ryhtyvät kuluttamaan heti kun tilaisuus aukeaa.

• Anonyymi
        UUSI

Juuri noinhan se menee maailmalla, ja sen takia Suomessa on aivan turha ilmastosekoilla. Kannatan kuitenkin myös tuuli ja aurinkoenergiaa, kunhan sähköverkossa tasapaino säilyy.

Kiina rakentaa paljon aurinko ja tuulivoimaa, ja siitä tietysti ilmastoseonneet ovat innoissaan, mutta sitä säätämään tarvitaan siellä myös paljon lisää hiilivoimaa. Suomessa taas on hölmöt hurskastelleet, että ydinvoimaloita voitaisiin käyttää säätövoimana.

Kirjoitin kerran tällä palstalla, että kun Lontoossa aikanaan kiellettiin kivihiilen pienpoltto, niin päästiin eroon Lontoota riivanneesta pahasta savusumusta. Meni 4 kk, niin Kiinassa alettiin kokeilla samaa yhdessä suurkaupungissa.

Kun kirjoitin, että Kiina ja Intia tarvitsee lisää hiilivoimaa, jotta pienpoltto saadaan kuriin, niin vasta tuli tieto, että Kiinassa on suunnitteilla ja raketeilla todella paljon hiilivoimaa. Suomessahan tiedetään, että hiilivoimalalla voi tuottaa energiaa myös puhtaasti.

Kun kerroin täällä seuranneeni hurrikaaneja tietyllä sivustolla olevista tuulikartoista, palvelin alkoi kaatua joka ainoa yö taifuuniaikana. Käyttö siis lisääntyi rutkasti. Päinvastoin kuin alarmistit, minä en ole tällaisista seurauksista ollut ihmeissäni.

Valtio, jonka tiedustelupalvelussa työskentelee todennäköisesti hyvin suuri määrä ihmisiä, saattaa seurata tällaistakin palstaa ainakin ajoittain. Minä otin sen alun perinkin huomioon, ja minua valisti mies, jolla oli todella paljon kokemusta tietoverkoista.

Kun olin ATK kurssilla 1990 luvulla, me käytiin Australian valtion sivustolla. Miksi siis valtiot ja yksityiset ihmisetkin eivät seuraisi tätä sivustoa muualla maailmassa. Nettiähän voi selata vaikka kansainvälisellä avaruusasemalla.

Kyllä minä aikanaan ihmettelin alarmistien totaalista tietämättömyyttä, kun ne ei millään pystyneet ymmärtämään tällaisten asioiden kertomista muuten kuin tyhmän hitsarin leuhkimisena. Minä kun kävin tietoverkossa jo silloin, kun Googlea ei ollut vielä olemassa.

• Anonyymi
      UUSI

Suurea ilmastonmuutoksia määrittelevät yhä ns. Milankovicin jaksot. Ihminen voi pilata hengitysilmansa, sutata maansa ja vetensä ja niinhän se on jo pitkälti tehnytkin mutta lämpökaudet ja jääkaudet tulevat ja menevät jatkossakin ihmisen toiminnoista riippumatta.

• Anonyymi
        UUSI

Suuria...

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Suuria...

...ajatuksia?

• Anonyymi
        UUSI

Juurinoin se menee, mutta Milankovicin jaksojen lisäksi saattaa olla paljon muitakin luonnollisia syitä varsinkin jääkausien synnyssä ja sulamisessa.

Kun tietää ilmakehän kaasujen todelliset lämpöopilliset ominaisuudet, niin tietää, että ei ihmiskunta edes pysty aiheuttamaan ilmastonvaihteluita. Niiden ehkäiseminenkin on siis ihmiselle mahdotonta.

Tuntuu suorastaan noituudelta, että niin suuri osa jopa oppineista on saatu uskoteltua uskomaan ihmisen mahdollisuuksiin. Minä olen tiennyt jo todella monta vuosikymmentä sen mahdottomuuden, mutta jotkut uskovat, että on pakko yrittää.

On totta, että metaanilla ja hiilidioksidilla on sulamispiste ja kiehumispiste. Ne siis absorboivat lämpöä. Sulamispiste ja kiehumispiste on kuitenkin myös typellä ja hapella. Nekin siis absorboivat lämpöä, koska aine ei voi sulaan ja kiehua, jos se ei absorboi lämpöä.

Nämä ovat hirveän yksinkertaisia ja helppoja asioita, ja kuitenkaan ihmiset eivät niitä ymmärrä. Mistä se johtuu, että yksinkertaisia asioita ei ymmärretä. Nuohan on aivan yhtä yksinkertaisia asioita kuin sekin, että vesijää sulaa ja vesi kiehuu.

Kyllä ihmiset sitten ovat yksinkertaisia. Nuohan ovat hirveän yksinkertaista fysiikkaa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Juurinoin se menee, mutta Milankovicin jaksojen lisäksi saattaa olla paljon muitakin luonnollisia syitä varsinkin jääkausien synnyssä ja sulamisessa.

Kun tietää ilmakehän kaasujen todelliset lämpöopilliset ominaisuudet, niin tietää, että ei ihmiskunta edes pysty aiheuttamaan ilmastonvaihteluita. Niiden ehkäiseminenkin on siis ihmiselle mahdotonta.

Tuntuu suorastaan noituudelta, että niin suuri osa jopa oppineista on saatu uskoteltua uskomaan ihmisen mahdollisuuksiin. Minä olen tiennyt jo todella monta vuosikymmentä sen mahdottomuuden, mutta jotkut uskovat, että on pakko yrittää.

On totta, että metaanilla ja hiilidioksidilla on sulamispiste ja kiehumispiste. Ne siis absorboivat lämpöä. Sulamispiste ja kiehumispiste on kuitenkin myös typellä ja hapella. Nekin siis absorboivat lämpöä, koska aine ei voi sulaan ja kiehua, jos se ei absorboi lämpöä.

Nämä ovat hirveän yksinkertaisia ja helppoja asioita, ja kuitenkaan ihmiset eivät niitä ymmärrä. Mistä se johtuu, että yksinkertaisia asioita ei ymmärretä. Nuohan on aivan yhtä yksinkertaisia asioita kuin sekin, että vesijää sulaa ja vesi kiehuu.

Kyllä ihmiset sitten ovat yksinkertaisia. Nuohan ovat hirveän yksinkertaista fysiikkaa.

Olet siis hyvä noissa asioissa!
        Kerropa vielä milloin ns. Milankovicin jaksojen aiheuttama seuraava meidänkin kulmillemme yltävä jääkausi on ajankohtainen. Asia in hirveän yksinkertainen.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1779
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1598
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1404
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      342
      1358
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1275
    6. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      8
      1141
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1048
    8. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      959
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      951
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      80
      899
    Aihe