Moi,
tää ei nyt ole varsinainen "Ruoka ja juoma" aiheinen kysymys, mutta en parempaakaan kategoriaa köytänyt.
Mulle käv silleen että paistoin pekoni siivuja uunissa. No paloivat ja niistä tuli sellainen käry, että laitoin ne takasin sinne uuniin ajatuksella, jäähtykööt siellä ennenkuin menevät roskikseen.
No sinnehän ne unohtui enkä sattumalta tehnyt mitään uuni ruokaa kolmeen viikkoon.
Kun avasin uuninsuukun niin se oli aivan täynnä (pohja, seinät, katto) sellaisia sinapinsiemenen kokoisea ja vähän näköisiä "kolmiulotteisia pilkkuja".
Eka ajattelin että "hyi saa..." ja löin luukun kiinni.
Kävin ostamassa RAIDia ja uuninpuhdistusainetta.
Ensin ruoskitun RAID:n uuniin ja seuraavana päivänä puhdistusaineen, 2h vaikutusajan jälkeen pyyhin pois ja uuni oli taas puhdas.
Mietin etät mitähän nuo sinapinsiemenen näköiset mykyt siellä olivat? Jonkin hyönteisen munia vai voiko rasva härkiintyessään tehdä moista? Mitään hyönteisiä ei huoneistossa ei uunissa eikä sen ulkopuolella ole ollut.
Uunin puhdistus
5
142
Vastaukset
”Ensin ruoskitun RAID:n uuniin ja seuraavana päivänä puhdistusaineen, 2h vaikutusajan jälkeen pyyhin pois ja uuni oli taas puhdas.
Mietin etät mitähän nuo sinapinsiemenen näköiset mykyt siellä olivat?”
Ei hyvää päivää 😂 ei sinne uuniin ole pekonista tullut hyönteisiä vaan ne olivat pekonin rasvaan iskeytynyttä hometta. Uuni olisi pitänyt puhdistaa heti jäähdyttyään. RAIDIN käyttö oli iso virhe. Jos asut vuokralla niin ilmoita vuokranantajalle, että olet pilannut uunin hyönteismyrkyllä. Jos asut omistusasunnossa, kanna uuni kastopaikalle ja laits tilalle vaikka joku kaappi tai vastaava. Uunia sinun ei kannata enää käyttää kun et osaa.- Anonyymi
Uuni maksimilämmölle tunniksi ja se on taas soiva peli 👍
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uuni maksimilämmölle tunniksi ja se on taas soiva peli 👍
Juu, ei ne myrkyt metalliin, emaliin tai muhun pinnoitteeseen sen kummemmin tartu, pelkällä pesullakin lähtee pois ja kuumentaessa viimeistään. Olisi kyllä kannattanut tutkia eikä raidia laittaa ollenkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, ei ne myrkyt metalliin, emaliin tai muhun pinnoitteeseen sen kummemmin tartu, pelkällä pesullakin lähtee pois ja kuumentaessa viimeistään. Olisi kyllä kannattanut tutkia eikä raidia laittaa ollenkaan.
Kiitos
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ok ja kiitos. Kommentistasi huolimatta luulen, että jos metallipinnalla on ihan mitä vaan, niin kyllä se pesulla lähtee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k222371- 522267
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1062260- 321527
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2381522- 301456
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt361412- 951171
- 281160
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201136