Nyt kun meitä on peloteltu jo joku tovi sodalla ja kerrottu, että meillä ei ole mitään hätää, koska kuulumme Natoon ja armeijamme on EU:n parhaimmistoa niin haluaisinkin kysyä, miten itse uskoisit pärjääväsi juoksuhaudassa, kun pommit tippuu niskaan, taistelukaasut saavat silmät vuotamaan ja yskimään sisukalut ulos, donet pörräävät ypärillä, vierustovereita silpoutuu ja raajat räjähtelevät jalkaväkimiinoista irti? Ei ole välttämättä puhdasta vettä tai ruokaa. Vaatteet ovat märät ja kuraiset loskasta ja saapikkaat ovat hiertäneet rakkoja jalkapohjiin..Kotirintamalla pommit tuhoavat kotisi, etkä tietäisi, onko kukaan perheestäsi elossa. Puhelimet eivät toimi eikä
Niin että miten pärjäisit?
Selviäisitkö sodasta?
53
510
Vastaukset
Voisin olla kotirintamalla ja nyplätä akoille lämpimiä villasukkia ja villahousuja ja villapaitoja, niin olisi mukavampi olla siellä juoksuhaudassa. Voisin jotain dronea ohjailla, jos laitatte toimimaan pleikkarin ohjaimella.
- Anonyymi
Selviäisin tietysti ja varautuminenkin parasta A-ryhmää.
- Sheena - Anonyymi
Niin ja vielä - sotaa todennäköisempää on pitkä sähkökatko/veden jakelun häiriö.
- Sheena Epäilen, etten olisi rintamalla parasta A-luokkaa, Olen herkkis monella tapaa, joten tekisi todella tiukkaa nähdä kaikkea sitä pahuutta, mitä sodassa joutuu todistamaan. Toisaalta, tiukkaa se tekee tietenkin kaikille. Osa ihmisistä kuitenkin kykenee pysymään toimintakykyisenä kovassakin paineessa ja äärimmäisissä olosuhteissa. En tiedä olisiko minusta tuohon, vaikka sisukas olenkin.
Olen toki myös iän ja fysiikan puolesta huonohko vaihtoehto rintamalle, keski-ikäinen nainen ei ehkä ole se paras valinta suorituskyvyn näkökulmasta, vaikka terve olenkin. Näkisin kuitenkin, että minusta olisi enemmän hyötyä muissa tehtävissä, koordinoimassa vaikka muonalähetyksiä tai jotain. Toivottavasti näitä ei joudu koskaan oikeasti pohtimaan.- Anonyymi
Mulle sitten special opera pitsa aina lauantaisin
Anonyymi kirjoitti:
Mulle sitten special opera pitsa aina lauantaisin
Laitetaan tilauslistaan 👍🏻
- Anonyymi
Voin tulla kanssasi vaikka perunateatteriin. Kuoritaan väsyneille pojille perunat valmiiksi ennen keittämistä. Tuollainen pieni teko lisää taistelumotivaatiota.
Anonyymi kirjoitti:
Voin tulla kanssasi vaikka perunateatteriin. Kuoritaan väsyneille pojille perunat valmiiksi ennen keittämistä. Tuollainen pieni teko lisää taistelumotivaatiota.
Toivottavasti olet hyvää seuraa, jottei tulee tylsää. Mikään nimittäin ei ole niin tylsää, kuin perunoiden kuoriminen 😁
- Anonyymi
Aletheias kirjoitti:
Toivottavasti olet hyvää seuraa, jottei tulee tylsää. Mikään nimittäin ei ole niin tylsää, kuin perunoiden kuoriminen 😁
Olen kyllä, sillä olenhan kouluaikoinani saanut hymypoikapatsaan ala-sekä yläasteella ;)
Anonyymi kirjoitti:
Olen kyllä, sillä olenhan kouluaikoinani saanut hymypoikapatsaan ala-sekä yläasteella ;)
Hienoa, eiköhän siinä perunat saada hyvässä sovussa kuorittua 😊
- Anonyymi
Voiko sota-ajan muonahuollon järjestää kuin Wolt-palvelun? Rintamalle kuljetus aina tilausten mukaan.
- Anonyymi
Toimin hysteria lääkärinä sota-ajan naisille. Pärjään kyllä.😊
- Anonyymi
Henkisesti selviäisin kyllä, mutta hengissä selviäminen on tuollaisessa pitkälti tuurista kiinni. Tosin nykyisellään en tulisi ainakaan heti alkuun sijoitetuksi etulinjaan.
- Anonyymi
Mitä perheeseeni tulee, niin mun lähimpäni kyllä voisivat poistua maasta ja varmaan poistuisivatkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä perheeseeni tulee, niin mun lähimpäni kyllä voisivat poistua maasta ja varmaan poistuisivatkin.
Aattelen ton samoin. Perheeni hoitaisin täältä pois, ettei tarvitsisi heitä murehtia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aattelen ton samoin. Perheeni hoitaisin täältä pois, ettei tarvitsisi heitä murehtia.
Niin. Olisi paljon helpompaa mennyt survival modeen, keskittyä omaan hommaansa, tehdä se mitä täytyy, kun ei olisi huolta heistä. Romahdus tulisi sitten aikanaan, kun on varaa romahtaa. Se tulee aivan varmasti jokaiselle, jolla on tunteet olemassa.
- Anonyymi
En ja enkä ainakaan voittajana eli en halua naisien kanssa tapella tai sotaa eli en halua että minuun sattuu
- Anonyymi
Kumma juttu fyysisesti häviää ja sana sodassa häviää eli ei voi voittaa ylivoimaista vastustajaa eikä siinä äiti tai nato auta
- Anonyymi
Moni joka selviää sodasta, tekee itsemurhan.
- Anonyymi
Itsemurha kirjoitetaan erikseen "itse murha". Tämä nyt vain tällaisena pikku snoppina!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itsemurha kirjoitetaan erikseen "itse murha". Tämä nyt vain tällaisena pikku snoppina!
Voiko pilkulla tehdä itse murhan,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voiko pilkulla tehdä itse murhan,
😁 ei voi, se on vain välimerkki, pisteellä voi kun se päättää kaiken
-sivusta - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
😁 ei voi, se on vain välimerkki, pisteellä voi kun se päättää kaiken
-sivusta🤣👍
- Anonyymi
niin en tirdfä tajuavatko itdekään mitrn pydtybväyt sutytamaan minus kun slkoholin vährnytäminrn jds nyt tupskssksn bährnyäminrtn joykin yuyyöy
stbokkdiyde juyyujd finänfdä... Minut on tehty selviämään.
- Anonyymi
Ihana uros!
Hilja-Marketta, 86v.
- Anonyymi
Miksen selviäisi mitenkä nyky sotiminen poikkeaa mitenkään hiekkalaatikkoleikeistä muutoin kun että sodassa kuolee oikeita ihmisiä eikä muoviukkoja niin kuin joskus hiekkalaatikolla tuli räjäytelty kiinalaisilla mattikset oli vähä turhan tehottomia
- Anonyymi
Mutta selviytyisitkö paavin menehtymisestä vai alkaisiko siitä alamäki?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta selviytyisitkö paavin menehtymisestä vai alkaisiko siitä alamäki?
Kaikki me kuollaan jos poikienkiusaja paveli kuolee. Minusta on väärin että hän ei joudu teoistaan vatuusen illuminate
- Anonyymi
Puhelinten toiminta ei mua haittais en ole tarvinnu vuosikymmeniin puhelinta ja nykysellään se on kätevä tapa vai maksaa laskuja
- Anonyymi
Varmaan oma granaatti kimpoais puusta takaisin omaan boteroon.
- Anonyymi
Ei sodassa voi kun selviytyä ja taistella oman itsenäisyyden ja meidän kaikkien puolesta luovuttamatta niin kauan kuin henki pihisee. Sota on julmaa, sota on traumatisoivaa, sota vahingoittaa. Sota tappaa. Silti puolustautumatta ja antamalla periksi meitä ei enää ole. Ei sodassa voi kun yrittää selviä siinä tilanteessa missä on ja tulla toimeen parhaimman mukaan. Epämukavuutta, pelkoa ja vajeita pitää yrittää vain sietää. Aina elämässä ei voi valita helppoa ja vaivatonta tietä.
Oma maamme, oma kansamme ja oma arvomaailmamme on puolustamisen ja säilyttämisen arvoista!
Venäjällä sotilaat on huonosti koulutettuja ja huonosti varustautuneita, ja keskimääräinen motivaatio ja moraali on heikko. Kalustoa on tuhottu paljon Ukrainassa. . Onneksi. Olisin liian herkkä sotimaan, mutta voisin toimia muonittajana. Toivottavasti raaka-aineina olisi muutakin kuin sitä porkkanaa.
- Anonyymi
Mitä tästä lätistä sotimaan.....
- Anonyymi
Kyllä.
- Anonyymi
Sotikoot oikeistohallitus ihan itse. Miksi puolustaisin oikeistolaisten omaisuutta ja vihasuomea.
Vaikka itselläni myös on, en juurikaan välitä maallisesta, enkä hyväksy vähäosaisten kiusaamista.
>simiti< - Anonyymi
Henkisesti selviän, henki vois tosin mennä 😉 Mutta meneehän se kaikilta kuitenkin ennemmin tai myöhemmin.
Mua ei pyssyn kanssa etulinjaan laiteta, mutta tärkeää tehtävää on muuallakin.
Pommit voi tippua minne tahansa. R¥ssä tykkää tappaa siviilejä, että ei kukaan ole turvassa kun 3.0 on päällä.
xLiner - Anonyymi
Kestäisitkö sen kaksi viikkoaOlen e luokkaa aivovammainen
Iän puolesta nostoväkeä
Minun sotani on pommisuojassa värjöttelyä ja valtion ylijäämävotkan kittaamista
Postailisin pommisuojakuulumisia sen kaksi viikkoa, minkä sota kestää.
Entä itse kestäisitkö sen kaksi viikkoa? - Anonyymi
Nato. Jassm a10 b2 spirit apache maverick. F35 b61-12/13 summa summarum venäjä ottaa pataan, jos hyökkää suomeen. Drooneja voivat lennättää pietarissa, jos siellä on sähköä
- Anonyymi
Kohta ei ole kenen kanssa sotia, Yhdysvallat on näköjään lähentymässä Venäjän kanssa. Tuo tarkoittaisi sitä ettei sota enää pitkään kestä.
Ukrainalle annettava tuki loppui tänään, kunnes Zelenskyi oppii istumaan ja antamaan tassua.
Olisin enemmän huolissani taloudellisesta sodasta, siinä ei auta suojat kun ruoka voi vähentyä kansalaisilta hintojen noustessa.
Tänään hallitus kokoontuu puoliväliriiheen, nähdään millaisia toimenpiteitä se tekee kansalaistensa hyvinvoinnin turvaamiseksi. Osalle ihmisistä kun normaali elämä on jo "yhtä sotaa" niukkuuden kanssa. Osa kuolee pois käytössä olevien varojen puutteiden vuoksi.
Suomen talousmoottori on jäässä, supistukset eivät enää auta vaan pahentavat asioita.
AV- Anonyymi
Pokeisto on aina, siis ihan aina tuhoisa yhteiskunnalle. Seuraavaksi teurastetaan juntit, jotka äänesti oikeistoa ja syödään ne veressä marinoituna.
>simiti<
- Anonyymi
Tuskin, naiset ja lapset kun rökitetään ekoina. Ehkä metsässä piilosilla paikassa johon ei kiinnosta mistään syystä sotilaan mennä. Mutta en mä hylkäisi eläimiäni. Joten luultavasti en selviytyisi elossa.
Jasu - Anonyymi
En selviäisi. Vesikannun kanssa.
Antautuisin.
Vilma - Anonyymi
Kyllä. Planeetan tuhostakin me olemme. Oblivion stout...
En usko selviytyväni sotatilanteessa. Tosin saattaisin yllättyä.
Hätätilanteissa joissa olen ollut tähän mennessä minulle käynyt niin, että rauhoitun ja tiedän heti mitä minun pitää tehdä. Eli aktivoidun.
Sitähän sanotaan, että sitä joko pakenee tai puolustautuu kun tilanne on riittävän haastava.- Anonyymi
En tiedä miten pärjäisin? Ei kai sitä kukaan tiedä?
Mutta sitkeesti sitä vaan ihmiset sotatilanteistakin selviää. Toisaalta on pakkokin.
Vaikka Venäjä yrittää surmata Ukrainan kansan, niin on se vaan isoltakin maalta vaikeaa...osa vaan selviää...- Anonyymi
Kyllähän sitä selviää sillä vaihtoehtoa ei ole. Tietysti tarvitsee onnea, mutta muusta pitää huolen selviytymismoodi.
- Anonyymi
Selviäisin tai sitten en. Molempi parempi.en ota siitä päänsärkyä,kun mun ei stressata tarvii🤷♀️
- Anonyymi
Itse selviäisin kyllä, olen enemmän huolissani suomalaisista nuorista.
Me vanhat olemme jo elämämme pääosin nähneet, eikä kysymys ole siten korrekti.
Kysymys: Selviäisitkö sinä, on mielestäni jo narsistinen?!
AV - Anonyymi
https://images.sanoma-sndp.fi/ca14d797a73a8bf69b8bae7e22ced4a8/normal/658.avif
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011073156.html
Kyllä tuosta kuvasta tulee mieleen, että sieltä katsomosta vaan katselevat, kun sotaan osattomat ja viattomat joutuvat sotimaan ja kuolemaan sodassa, vaikka elämällä olisi parempaakin tekemistä.
MIKSI eivät sodi sotapeleissä, jolloin kukaan ei kuolisi ja sodassa käytetyt rahat olisi voitu antaa vähäosaisille, ihan järjetöntä on meno maailman.
En minä lähde ketään kadulle ampumaan, vaan toteutan sen videopeleissä. - Anonyymi
Tässä maassa ei ole mitään puolustamisen arvoista. Jos rintamalle joutuisin, ampuisin omiani selkään.
- Anonyymi
Ei puolustamisen arvoista, mutta tuhoamisen arvoistako on? Miksi et siis mene muualle, jossa olisi ilmeisesti parempi?
- Anonyymi
Pääasia ettei jää kitumaan !
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.348634- 434713
- 364694
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1953642- 132993
- 422778
- 312716
- 442423
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise652116- 1692096