Yleinen sauna

Kylääni on tullut yleinen sauna.
En ole koskaan käynyt yleisessä saunassa. Kiinnostaisi kokeilla.

Onko muilla kokemuksia yleisistä saunoista?

50

486

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Perverssit käy tuollaisissa paikoissa.

• Anonyymi

Justiinsa joo. Ja vain homot ostaa mehupuikkoja imeäkseen niitä...
        Saunotko sinä itse koskaan muualla, kuin kotona peiton alla?
        Työporukan tai kavereiden kanssa? Uimahallissa?

>simiti<

• Anonyymi

Kokemukseni rajoittuu uimahallin ja entisen työpaikan saunaan. Varsinaisessa yleisessä saunassa en ole käynyt.

>simiti<

• Sama mulla. En nyt muutoinkaan ole mikään himosaunoja. Yritän kyllä nykyään opetella saunomisen jaloa taitoa.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Sama mulla. En nyt muutoinkaan ole mikään himosaunoja. Yritän kyllä nykyään opetella saunomisen jaloa taitoa.

Jaa mutta nyt muistin. Jouluna oli taloyhtiön sauna kaikille avoin aamusta iltaan ilman ajanvarausta.
        Aivan innoissaan menin sinne. Mutta ei sinne ketään tullut. Paska sauna!

>simiti<

• Anonyymi kirjoitti:

Jaa mutta nyt muistin. Jouluna oli taloyhtiön sauna kaikille avoin aamusta iltaan ilman ajanvarausta.
        Aivan innoissaan menin sinne. Mutta ei sinne ketään tullut. Paska sauna!

>simiti<

Katselin tuon yleisen saunan, mikä tänne tullut, varaustietoja netistä. Aika hiljaista on.

Viikon päästä mulle pitäisi tulla miespuoleinen ystävä kylään. Ajattelin saisinkohan hänet mukaan kokeilemaan saunaa.

Sauna on uusi ja vähällä käytöllä. Todennäköisesti saunoisimme kahdestaan..

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Katselin tuon yleisen saunan, mikä tänne tullut, varaustietoja netistä. Aika hiljaista on.

Viikon päästä mulle pitäisi tulla miespuoleinen ystävä kylään. Ajattelin saisinkohan hänet mukaan kokeilemaan saunaa.

Sauna on uusi ja vähällä käytöllä. Todennäköisesti saunoisimme kahdestaan..

No mutta sehän olisi loistavaa. Samalla kuitenkin jännittäisi, josko sinne sittenkin tuleekin joitain muita.
        Siis tuplahyöty. Nyt se on päätetty. Menette sinne. Asiasta saa valittaa 4 kuukauden päästä saunomisesta, kunhan valitus on toimitettu minulle potkulaudalla tuoden koko matkan ja 6:na kappaleena.

>simiti<

• Anonyymi kirjoitti:

No mutta sehän olisi loistavaa. Samalla kuitenkin jännittäisi, josko sinne sittenkin tuleekin joitain muita.
        Siis tuplahyöty. Nyt se on päätetty. Menette sinne. Asiasta saa valittaa 4 kuukauden päästä saunomisesta, kunhan valitus on toimitettu minulle potkulaudalla tuoden koko matkan ja 6:na kappaleena.

>simiti<

En nyt tiedä mitä ystäväni moisesta tuumaa. En ole vielä tavoittanut häntä asian puitteissa.

Oikeastaan yksinkin voisin mennä, mutta kovin tylsäähän moinen olisi.

Elä simiti kuvittelekaan, että minä astuisin potkulaudalle .. ei minun palani kakkua.
        En pysyisi pystyssä moisella kapistuksella alkuunkaan. Ja mä olen auttamattomasti liian täti-ihminen sellaiseen. :)

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

En nyt tiedä mitä ystäväni moisesta tuumaa. En ole vielä tavoittanut häntä asian puitteissa.

Oikeastaan yksinkin voisin mennä, mutta kovin tylsäähän moinen olisi.

Elä simiti kuvittelekaan, että minä astuisin potkulaudalle .. ei minun palani kakkua.
        En pysyisi pystyssä moisella kapistuksella alkuunkaan. Ja mä olen auttamattomasti liian täti-ihminen sellaiseen. :)

Jos kerran et valita, niin päätökseen on turha kuvitella tulevan muutosta. Sinun on nyt tehtävä kuten sanoin. Päätös ei koske luoksesi tulevaa henkilöä.
        Asian käsittely on lukittu 5:n pykälän ja 7:n momentin mukaan.
        Itsevaltias >simiti< hyväksyy lukitun käsittelyn ja se astuu voimaan heti.

>simiti<

• Anonyymi kirjoitti:

Jos kerran et valita, niin päätökseen on turha kuvitella tulevan muutosta. Sinun on nyt tehtävä kuten sanoin. Päätös ei koske luoksesi tulevaa henkilöä.
        Asian käsittely on lukittu 5:n pykälän ja 7:n momentin mukaan.
        Itsevaltias >simiti< hyväksyy lukitun käsittelyn ja se astuu voimaan heti.

>simiti<

Asia hyväksytty ja päätetty kolmannen momentin mukaan.

Sain saunakaverin.

• Anonyymi

mennään naimisiin, jos sulla ei ole sulhasta, niin saunotaan joka päivää kun lapsemme syntyvät

• Nain vain vällyissä. Ja siihen hommaan mulla on jo mies. Sori.

• Anonyymi

Mikä ihmeen teini tuo on joka kirjoittelee tuollaisia asiattomia viestejä lähes joka ketjuun? Anonyymina toki.
      Meitä allekirjoittajia en laske anonyymeiksi.

>simiti<

• Anonyymi

Välis-tampio kyseessä.

• Tässä kaupungissa missä asun on kesäisin joella saunalautta, joka on yleinen sauna. Mulla on pelkkiä positiivisia kokemuksia siitä. Ehkä joskus joku löylynheittäjä on häirinnyt, kun on tuusannut litratolkulla vettä kerrallaan kiukaalle. Muuten pelkkää posia.

• Häh??

Meni pääketjuun kommenttini sinulle.. ?!?

• Pikku-pirpana kirjoitti:

Häh??

Meni pääketjuun kommenttini sinulle.. ?!?

Joo, eikä mulle tullut tästä edes ilmoitusta. Noh mutta, suosittelen kokeilemaan kuitenkin.

• Anonyymi

Noita saunalasseja löytyy joka kylästä. Ei se ole kiva, kun nahkansa polttaa.

>simiti<

• Anonyymi kirjoitti:

Noita saunalasseja löytyy joka kylästä. Ei se ole kiva, kun nahkansa polttaa.

>simiti<

No eipä kyllä. Muistaakseni kyse oli vielä hiljaisesta saunavuorosta, niin en päässyt edes huomauttamaan asiasta. 😅

• Kiitos. Asiaan liittyvä kommentti.

Tämä meidän kylän sauna on järven rannalla upeilla maisemilla. Käytössä vain talvikaudella. Enkä tiedä tuleeko se ensi talvena.. nii pitäisi varmaan kokea se nyt kun on vielä mahdollista.

Olen vain kaveria vailla.. ehkä.

• Onko se sekasauna, vai pelkästään naisille? Jos on ihan tavan naisten sauna, suosittelen käymään myös ihan yksinään. Olen auttamattoman mökkihöperö, mutta olen käynyt yksikseni lenkkisaunassa. Ihan hauska siellä on turista pappojen kanssa.

• Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

Onko se sekasauna, vai pelkästään naisille? Jos on ihan tavan naisten sauna, suosittelen käymään myös ihan yksinään. Olen auttamattoman mökkihöperö, mutta olen käynyt yksikseni lenkkisaunassa. Ihan hauska siellä on turista pappojen kanssa.

Vanhat vaarit ovat parasta saunaseuraa. Muuten, minullakin rupeaa tuo vanha vaarius olemaan aika lähellä.🙈🙉🙊

>simiti<

• Palstakamu kirjoitti:

Onko se sekasauna, vai pelkästään naisille? Jos on ihan tavan naisten sauna, suosittelen käymään myös ihan yksinään. Olen auttamattoman mökkihöperö, mutta olen käynyt yksikseni lenkkisaunassa. Ihan hauska siellä on turista pappojen kanssa.

Sekasauna. Erilliset pesu-ja pukeutumistilat.

• Olen käynyt 🙂, reissussa piipahdin nukkumassa. Jossainpäin pispalaa vissiin 🤔

• Nukkumassa?

Nukkumassa?

Juu, löylyä ei lyöty kuin baaritiskillä 😁

• Ex-Lukka kirjoitti:

Juu, löylyä ei lyöty kuin baaritiskillä 😁

Jaahas, tarina jonka haluan kuulla... 😆

Onkos joku tragikomedia siitä kuinka reissumies päätyi yleisen saunan lauteille nukkumaan.. 🤔

Jaahas, tarina jonka haluan kuulla... 😆

Onkos joku tragikomedia siitä kuinka reissumies päätyi yleisen saunan lauteille nukkumaan.. 🤔

😁 saisipa kai tuon villiltäkin kuulostamaan, mutta kun en muista koko reissusta enää paljon mitään, ainoa mielikuva mitä jäi mieleen reissusta että oli pimeä.
        Olen kyllä sekasaunassa joensuussakin vieraillut mutta se on taas toinen tarina, siellä heiteltiin kyllä löylyjäkin 🙂

• Ex-Lukka kirjoitti:

😁 saisipa kai tuon villiltäkin kuulostamaan, mutta kun en muista koko reissusta enää paljon mitään, ainoa mielikuva mitä jäi mieleen reissusta että oli pimeä.
        Olen kyllä sekasaunassa joensuussakin vieraillut mutta se on taas toinen tarina, siellä heiteltiin kyllä löylyjäkin 🙂

Vai niin, vai niin.
        Herralla taipumusta juoda itsensä pöydän alle.. tai siis tarkoittanen saunanlauteille..
        Kuulostaa ihan joltakin Uuno elokuvalta.

Niin, että oliko se herran nimikin kuin Uuno Turhapuro.. ?

Ja muuten.. en ole koskaan oppinut arvostamaan junttihuumoria.
        Tarkoitan huumoria jossa juntteillaan.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Vai niin, vai niin.
        Herralla taipumusta juoda itsensä pöydän alle.. tai siis tarkoittanen saunanlauteille..
        Kuulostaa ihan joltakin Uuno elokuvalta.

Niin, että oliko se herran nimikin kuin Uuno Turhapuro.. ?

Ja muuten.. en ole koskaan oppinut arvostamaan junttihuumoria.
        Tarkoitan huumoria jossa juntteillaan.

Kyllähän ne lauteet aina paljaan lattian voittaa, pehmot velliprseet ne sängyissä nukkuu kun on tarjolla lauteet ja ruhtinaallisen paksu solumuovipatja, väsähtäneelle kuin pala taivasta 🙂.

No uunoilla osaan varmaan ihan luontaisestikin, harvemmin kuitenkin turhapuron tyyliin.
        Ei Bada bara bastut oikein uppoa

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllähän ne lauteet aina paljaan lattian voittaa, pehmot velliprseet ne sängyissä nukkuu kun on tarjolla lauteet ja ruhtinaallisen paksu solumuovipatja, väsähtäneelle kuin pala taivasta 🙂.

No uunoilla osaan varmaan ihan luontaisestikin, harvemmin kuitenkin turhapuron tyyliin.
        Ei Bada bara bastut oikein uppoa

No juu allekirjoitan tuon edellisen

• Ex-Lukka kirjoitti:

No juu allekirjoitan tuon edellisen

No.. mä olen pehmovelliperse .. sänky se olla pitää.

Olen kotonakin panostanut sänkyyni ihan kiitettävästi..
        Siellä tulee kuiteskiin vietettyä aikasta paljon aikaa. Itse asiassa olen nytkin sängyssä untuvapeitteen alla palstailemassa.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

No.. mä olen pehmovelliperse .. sänky se olla pitää.

Olen kotonakin panostanut sänkyyni ihan kiitettävästi..
        Siellä tulee kuiteskiin vietettyä aikasta paljon aikaa. Itse asiassa olen nytkin sängyssä untuvapeitteen alla palstailemassa.

Haa, mullapa on makkarissa pystymuuri ja elävä tuli, ihkaoikea peti tällä kertaa tuplapetareilla 🙂

• Anonyymi

Asunnossani on sauna, en käy yksin, siitä puuttuu tunnelma. Saunaseuran lähdön jälkeen aloin kasata sinne tavaraa. Kaveri pitäisi olla, eikä puoli vieras siihen sovi. Pitää olla tuttu tykätty jos on vain kaksi, ei sinne kuka tahansa kelpaa. Sen sijaan käyn usein uimahallin saunassa. Siellä on mukavat jutut, tykkään. Lähitienoillani ei ole koskaan ollut sellaisia yleisiä saunoja, johon ei liity uimahalli tai avanto.

• Anonyymi

Kylpylöissä on sekasaunat, ei se häiritse jos saunassa on naisia. Mukava on heidänkin kanssa turista, jos joku on sillä tuulella.

• En ole koskaan oikein nauttinut yleisistä saunoista, en tosin ole käynytkään kuin satunnaisesti joissain illanvietoissa tai kylpylöissä eli toki minulla voi olla turha kapea käsitys.

Kun saunon, tykkään saunoa intiimisti ja yleisissä saunoissa ei ole riittävästi yksityisyyttä. Joko öäheosten kanssa tai yksin. Yksin saunoessani yleensä makaan lauteilla, nautin eri saunatuoksuista, teen hunajahoitoja tai muuta mistä tulee hyvä olo. Toki saunominen aina on ihanaa, mutta en silti innostu kauheasti ajatuksesta saunoa yleisessä saunassa. Ehkä pitäisi silti antaa uusi mahdollisuus tällekin asialle 😊

• En menis. Yleiseen saunaan liittyy pirusti sääntöjä.
      Tässä muutama ja linkissä lisää...

"Mitä saunassa ei saa tehdä
      Kirjoittamattomiin sääntöihin kuuluu että muita saunojia kunnioitetaan eikä saunassa esimerksi saa piereskellä, syljeskellä, riidellä, huutaa, raivota tai juosta."

https://saunamaailmalla.com/suomalaiset-saunasaannot/#:~:text=Mitä saunassa ei saa tehdä,ehdottomasti myös ei hyväksyttäviin asioihin.

• Anonyymi

Täh? Enhän minä voi sitten mennä ikinä yleiseen saunaan! Vai onkohan tuo seurausta, kun pohjalainen kerran meni yleiseen saunaan...

Heti tuli uudet säännöt. 😁

>simiti<

• No ainoa sääntö joka minua vaivaa, on se, ettei "omia eväitä" saa nauttia saunatiloissa. Mutta terassillapa saa. Säännöissä jopa ohjataan siihen.

Saunakalja on saatava kummiskin.

No ainoa sääntö joka minua vaivaa, on se, ettei "omia eväitä" saa nauttia saunatiloissa. Mutta terassillapa saa. Säännöissä jopa ohjataan siihen.

Saunakalja on saatava kummiskin.

Tulee nuoruusvuodet mieleen.
        Oman saunan lauteilla, join omissa oloissa kylmää kaljaa, tunnista toiseen. Stereoissa soi trance.
        Jos teki mieli virtsata, pyttykin oli mukavan lähellä.

"Kylpyläloma" saattoi kestää jopa 6 tuntia, kaljaa meni korillinen ja fiilis oli parhaimmillaan kuin etelänmatkoilla.

• Gattino kirjoitti:

Tulee nuoruusvuodet mieleen.
        Oman saunan lauteilla, join omissa oloissa kylmää kaljaa, tunnista toiseen. Stereoissa soi trance.
        Jos teki mieli virtsata, pyttykin oli mukavan lähellä.

"Kylpyläloma" saattoi kestää jopa 6 tuntia, kaljaa meni korillinen ja fiilis oli parhaimmillaan kuin etelänmatkoilla.

Vai että oikein tuntitolkulla..? :)

Omassa ylhäisessä seurassako viihdyit vai oliko hoviväkeä mukana?

Vai että oikein tuntitolkulla..? :)

Omassa ylhäisessä seurassako viihdyit vai oliko hoviväkeä mukana?

Yksin olin lauteilla. Sovittiin vaimon kanssa, että hän jää pois saunasta, niin mulle jää tilaa bilettää.

Munasillaan piti jääkaapilla käydä, jos halusi lisää kylmää kaljaa. Tarjoilu ei oikein pelannut.

• Gattino kirjoitti:

Yksin olin lauteilla. Sovittiin vaimon kanssa, että hän jää pois saunasta, niin mulle jää tilaa bilettää.

Munasillaan piti jääkaapilla käydä, jos halusi lisää kylmää kaljaa. Tarjoilu ei oikein pelannut.

No.. seuraavalla kerralla otat soikkoon kylmää vettä jäiden kera ja kaljat siihen. Sit ne on hyvä laittaa saunan ovenpieleen.

Bileet omassa seurassa voivat olla hyvinkin sykähdyttäviä.

• Anonyymi

Juunnuhan jo kertoi olennaisen .- Yleisessä saunassa miesten puolella,puhuivat he asioista maisista,yleisesti naisista ?! Siinä se.. olen käynyt,kun ei ollut 70 luvulla omaa saunaa siin yhteisössä ,mut yleinen sauna vieressä.. Ihan normi sauna ,mut suurempi ,hyvät löylyt ja lämmittäjä lämmitti sen ,ei siellä mitään kummallista näkynyt eikä ollut. Silloin ihmiset olivat vielä fiksuja ???? Tänäpänä taitaa olla asiat toisin .

• Anonyymi

Niin ja se saunakalja sai olla mukana siellä , hyvät ajat ovat menneet.

• Vain teoriatasolla. Yleisessä saunassa miehet yleisesti ottaen puhuvat naisista. Vai oliko se yleisistä naisista?

Joskus olen palkan mukana saanut saunalisän, jonka tausta ilmeisesti oli siinä että koneen kanssa seurustellessa ei ollut aikataulullisesti mahdollista päästä yleiseen saunaan.

• Olen käynyt toki kylpylöiden saunassa, kuten uimahalleissakin, mutta yleisessä saunassa en. Vielä.

Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      16
      7180
    2. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      199
      2567
    3. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      106
      2026
    4. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      76
      1548
    5. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      191
      1089
    6. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      41
      990
    7. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      46
      969
    8. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      78
      870
    9. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä
      45
      739
    10. Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."

Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka
      Tv-sarjat
      7
      728
    Aihe