Miksi nykyään vaahdotaan...

Anonyymi-ap

... kestävästä, uusiutuvasta energiasta?
Jolla tarkoitetaan ilmeisesti ei-fossiilista energiaa.
Minusta menneiden aikojen kasvi ja eläimet jotka on fossiloituneet
ovat nimenomaan uusiokäytössä.
Kun ovat luovuttaneet energiansa, siirtyvät ilmakehään,
meriin, kasveihin, eläimiin ja maaperään
odottamaan seuraavaa jaksoa.
Tosi kestävää jatkumoa, sanon minä.

6

88

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Aurinkoenergia ei ole uusiutuvaa energiaa, sitten kun aurinko sammuu se on loppu se, ei uusiudu.

• Anonyymi
      UUSI

Turve on myös uusiutuvaa

• Anonyymi
      UUSI

Olen aivan samaa mieltä, että uusiokäyttöähän se on, mutta kun vaahtoajat on kaapanneet vallan, kun pelkäävät seurauksia, joita todellisuudessa ei ole edes tulossa muuta kuin heidän kauhu-uutisoinnilla ruokitussa mielikuvituksessaan.

Todellisuudessahan fossiilisten polttamisessa vain vapautuu muinoin auringosta tullutta energiaa, jonka luonto on sitonut niihin, mutta kun vaahtoajilla sakkaa ymmärrys sekä fysiikan että kemian ja biologian suhteen.

Niin kauhea on se aiheeton paniikki, että ei suostuta edes kuulemaan tai lukemaan mitään sellaista, mikä rauhoittaisi sitä paniikkia, tai jos pikkusen kuunnellaan tai luetaan, niin ymmärretään sekin täysin väärin.

Yritin yhdelle tuollaiselle, jonka luulin olevan järjissään, selittää muutama vuosi sitten pikkusen tätä elämän todellisuutta, mutta jo muutamasta sanasta se kiihtyi nollasta sataan sekunnissa. Minä sanoin hyvästit.

Aivan tunnettu fysiikka, kemia ja biologiahan siinä todellisuudessa määrää tahdin, mutta kun sitä ei kaikki tunne. Luulin, että kuitenkin sairaanhoitajalle tuollaiset asia on tuttuja, mutta olikin vihreä aate sammuttanut järjen valon.

Fysiikka, kemia ja biologia olivat jo koulussa mieliaineitani, joten olen myöhemminkin vuosikymmeniä seurannut, sen tietämyksen lisääntymistä.

Eihän sitä nyt ihmisen kannata jäädä peruskoulutuksen tasolle. Siitä pitää mennä eteenpäin. On moraalinen velvollisuus mennä eteenpäin tietämyksessä, mutta ei mihin tahansa suuntaan. Ei valehtelijoita kannata uskoa.

Pannaanpa kielikuvia. Jos valitsee kriittisen linjan, niin totuudet ja valheet tappelevat keskenään pääkopassa, kunnes pystyy valitsemaan oikein. Vielä sen jälkeenkin valhe yrittää tapella. mutta pikkuhiljaa se väsyy.

Jos taas valitsee kritiikittömän linjan, ja uskoo kaikkiin asiantuntijana esiintyviin huijareihin, niin aluksi on helpompaa kuin kriittisellä, mutta aivan huomaamatta uppoaakin pikkuhiljaa pohjattomaan suosilmäkkeeseen.

Tässä on ne valinnat, mitä ihminen joutuu tekemään. Minä olen tämän oikein valitsemisen oppinut jo lapsena, kun naapuristossa oli sellaisiakin, joiden puheisiin ei voinut luottaa, ja vain meillä sovellettiin tiedettä.

Muut taas toimivat perinteen mukaan, ja uskoivat olevansa viisaampia. Minä opin jo silloin "aisan yli potkimisen". Tein kaiken omalla tavallani, enkä apinoinut muita. Se minun tapani toimia osoittautui paremmaksi kuin ympäristön tapa.

TOTTAKAIT ihmisen pitää ottaa oppia muiltakin, mutta ei mitä tahansa oppia. Harhaanjohtajia kun maailmassa on aina riittänyt. Kun oppii toimimaan itsenäisesti ja oikein, niin siitä on aina hyötyä työelämässä.

Sen oman oikean joutuu vaan etsimään kokeilemalla. Ei sitä kukaan voi valmiina tarjoilla, mutta joku voi kyllä antaa vinkkiä siihen suuntaan. Niitä vinkkejä kannatta kenties testata, mutta ei ehkä kannata noudattaa aivan kirjaimellisesti.

Ehdoton kyllä tai ei linja on turmiollinen. Viisaampi on ehkä kyllä ja ehkä ei linja. Silloin säilyy kriittisyys, joka on elämässä välttämättömyys. Jos ei ole kriittisyyttä, niin eksyy aivan varmasti harhapoluille.

Olennaista kuitenkin on se, että mitä nimittää kriittisyydeksi. Se täytyy määritellä oikein eikä väärin. Kiihkeää kriittisyyttä kannattaa välttää. Se on jo tunnetason sairautta. Kriittisyys on järjen asia. Siinä punnitaan erilaisia vaihtoehtoja.

Kun olen täällä kertonut, että minulla ne vaihtoehdot on olleet olemassa jo kauan, niin viesti ei mene millään perille vaihtoehdottomille harhaan johdetuille.

Vaihtoehdottomat uskovat, että minäkin olen vaihtoehdoton, mutta vastakkaisella kannalla. Näkevät minussa siis itsensä elikkä omat ominaisuutensa, mutta vastustajan leirissä. Psykologiassa tuo on tuttu sairas ilmiö.

Mustavalkoinen maailmankuva on hirveä ongelma. Siinä mustan ja valkoisen välissähän on miljoona erilaista sävyvaihtoehtoa, Miksi ei siis valittaisi joitakin niistä eikä ääripäitä. Historia on osoittanut, että ääripäät on aina olleet väärässä.

Niin on nytkin, koska biologiset prosessit ovat synnyttäneet auringon energian avulla ne kemialliset yhdisteet, joita fossiilisissa poltamme.

Palautamme siis noita alkuaineita takaisin luonnon kiertokulkuun, ja hyödynnämme auringon energiaa, joka on tuottanut nuo biokemialliset yhdisteet biologisessa prosessissa.

Minulle tämäkin asia on ollut hyvin tuttu jo hyvin kauan. Mitä ihmettä sitä kouluissa nykyään opetetaan. Jätetäänkö perusasiatkin ammatillisen koulutuksen varaan. Nämähän pitäisi opettaa jo peruskoulun ala-asteella edes jollakin tavalla.

Lain mukaan jokaisella suomen kansalaisella on oikeus tehdä tieteellistä tutkimusta ja julkaista se tuloksia. mikään laki ei sitä siis rajoita. Päinvastoin perustuslaki suorastaan kannustaa siihen, takaamalla mielipiteen vapauden ja sananvapauden.

Ne, jotka tämän perustuslain takaaman oikeuden haluavat kieltää, kannattavat diktatuuria. Minä tappelen siis täällä perustuslaillisten oikeuksien puolesta. Ne kun ovat pahasti uhattuna nykyään, ja uhkana ovat huijauksiin langenneet huijarit.

• Anonyymi
        UUSI

Enpä usko puheitasi. Minun enollani on kyllä tapana teroittaa moottorisahan terä jokaisen käytön jälkeen.

• Anonyymi
        UUSI

Huijarin tunnistaa siitä, että sanatulva on loputon, koska selityksiä riittää.

• Anonyymi
        UUSI

Hitsari tai koneasentaja pystyy varsin hyvin arvioimaan tutkimuksia, koska heille on opetettu, mitä typellä pystyy todellisuudessa tekemään. Sitä ei vaan ole ilmastopelästyneet suostuneet ymmärtämään, että metalliteollisuudessa on kaasuista tietoa, joka niiltä tutkijoilta puuttuu.

Idiooteille ei ole mennyt vuosissakaan jakeluun, että ei se tieto todellakaan ole minun yksityisajatteluani. Tuntuu siltä, että eivät ymmärrä edes suomen kielisten sanojen merkityksiä. Sellaista uuslukutaidottomuuttahan esiintyy nykyään.

Kun hitsarille opettaja opettaa, että kaikki kaasut sitovat itseensä lämpöä, niin hitsarin on syytä ottaa se tosissaan, höpsi maailman ilmastotiede mitä tahansa. Minähän olen moneen kertaan sanonut, että se on työturvallisuus ohje.

Koko ilma on mahdollista kuumentaa niin kuumaksi, että se muuttuu plasmaksi, jolla leikataan rosteria. Työpaikallani oli plasmaleikkuri. Eihän maailman ilmastotiede ymmärrä siitä yhtään mitään. Ei ymmärrä myöskään ilmastopelästyneet.

Minä taas opettelin sellaisen leikkurin ohjelmoinnin ja käytön. Minä olen siis asiantuntija. Opettelin sen ilman opettajaa 12 tunnissa. Olinhan jo aiemmin opetellut tietokone ohjattuja koneita useita. Minulle ne olivat helppoja.

Kaikki kaasut siis voivat esiintyä jäänä, nesteenä, kaasumaisena tai plasmana. Nuo olomuodot ovat siis mahdollisia kaikille kaasuille. Heliumin sulamispiste on kuitenkin niin alhainen, että ei se jäähy edes avaruudessa.

Tämä on siis se todellinen tieteellinen tieto, mutta sitä oli vasta 1900 luvulla. Ilmastopelästyneet luottavat aivan liian vanhaan tietoon. Se tieto on pelkkää arvailua.

Ei siihen luoteta ollenkaan metalliteollisuudessa, jossa käytetään paljon kaasuja. Siellä tieto on luotettavaa, ja sitä on mahdollista myös testata. Siellä ei siis tarvitse uskoa vanhoihin harhakuvitelmiin, joille ilmastotiede on perustanut ilmastoennusteensa.

Tietämättömiä ihmisiä johdetaan harhaan, mutta omapa on vikansa, kun suostuvat siihen. Kun minulla on ollut luotettava tieteellinen tieto jo kauan, niin minua ei ole pystynyt johtamaan harhaan. Harhaan menneet sitä ilmastoa pelkäävät.

Todella paha on mädännäisyys silloin, kun ei luoteta hoitoalan kaasutietoon.

-MINÄ-

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      209
      4096
    2. Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä

En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m
      Ikävä
      92
      1956
    3. Miksi ihmeessä?

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      31
      1658
    4. Ootko huomannut miten

pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      165
      1422
    5. Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut
      Maailman menoa
      25
      1346
    6. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      9
      1204
    7. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      104
      1193
    8. Pitääkö penkeillä hypätä Martina?

Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit
      Kotimaiset julkkisjuorut
      212
      1180
    9. Kerropa ESA miten kävi tuomioiden

Osaako ESA kertoa miten haukkumasi kunnanhallituksen kävi.
      Puolanka
      39
      1162
    10. Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä

Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk
      Maailman menoa
      133
      1125
    Aihe