Työ voi olla haastavaa, mutta muuten arki helpottuisi ja muukin elämä.
Kyllä elämä helpottuisi, jos olisi töitä
69
852
Vastaukset
- Anonyymi
Tai siis jos saisi töitä.
- Anonyymi
Ei, mutta turha vihjailla mitään, etten olisi ollut kelvollinen. Täytyy katsoa jotain muuta vai mitä tarkoitat sanalla ymmärrettävästi? Katokki ettet kiusaa, atm!
- Anonyymi
Mä kelpaan töihin enkä oo keski-ikäinen! Mun kiusaaminen loppuu nyt!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei, mutta turha vihjailla mitään, etten olisi ollut kelvollinen. Täytyy katsoa jotain muuta vai mitä tarkoitat sanalla ymmärrettävästi? Katokki ettet kiusaa, atm!
Hauska vastaus. Ei sinulta ainakaan omanarvontuntoa puutu. Hyvä niin. Onhan jokainen arvokas. Älä kuitenkaan nimittele edes kiusaajaa. Tuo oli vain huumoria, huomasin sen. Voi hyvin!
- Anonyymi
Mitä tuossa edellä juuri neuvoin, hyvä ystävä. Voi hyvin!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hauska vastaus. Ei sinulta ainakaan omanarvontuntoa puutu. Hyvä niin. Onhan jokainen arvokas. Älä kuitenkaan nimittele edes kiusaajaa. Tuo oli vain huumoria, huomasin sen. Voi hyvin!
Kiitos.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksei edes kiusaajaa saa nimitellä?
- Anonyymi
Kaikki rehellinen työ on arvokasta. Jos joku työ on olemassa, jonkun ihmisen on tehtävä se. Eli kaikki työehtojen polkemiset, vilppi palkanmaksussa tai halveksunta ovat ääriimmäisen pahoja syntejä. Toivottavasti kaikki ymmärtäisivät tämän. Jumala on näissäkin asioissa aika lahjomaton.
Ja toisaalta ei mikään työ kovin helppo itseasiassa ole. Omat haasteensa on jokaisessa.
Kaikkea hyvää! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä tuossa edellä juuri neuvoin, hyvä ystävä. Voi hyvin!
Toi oli jo ennen sitä.
- Anonyymi
Tämä muuttuu todeksi siinä vaiheessa, kun huomaa, sen että ei kelpuuteta enää työmarkkinoille? Riittämättömyyden tunne, uskon puute hyvään katoaa ja tuntee itsensä aika arvottomaksi. T: pitkäaikaistyötön, jolla on tekninen ja kaupallinen koulutus. Asennetta olisi ja motivaatiotakin, kun annettaisiin mahdollisuus näyttää kykynsä?
- Anonyymi
Ei välttämättä, työ voi olla kuormittavaa tai sitten liian haastavaa,e ttei siitä selviä.
- Anonyymi
Sitten ehkä on syytä jättää eroanomus.
- Anonyymi
Työ voi viedä ihmisen kaiken jaksamisen joko sen takia ettei vaadittu työtyyli sovi ihmiselle tai sen takia, että johtaminen on huonoa (mikromanagerointi tai tuen puute) tai työpaikan henkilösuhteiden huonouden tai suoran kiusaamisen takia.
Työn huonot puolet välttää etsimällä alan, joka kiinnostaa ja innostaa ja etsimällä työyhteisön missä viihtyy.
Parhaimmillaan työ on innostavaa, kiinnostavaa, palkitsevaa, ihmiset tukee ja auttaa toisiaan. Parhaimmillaan työ on voimavara ja kohtuullinen korvaus menetetystä työajasta tekee vapaa-ajasta mielekkäämpää.
Työuraa rakennetaan vähitellen vuosien saatossa sitkeydellä, oppimisella, ahkeruudella ja kyvyllä vastata haasteisiin ja myös määrätietoisuudella. Koulutus luo pohjan sille, että pääsee tekemään sitä mitä haluaa. Jos osaa katsoa elämää vähän laajemmin kun pienet ehdottoman putken läpi, on yleensä paremmat mahdollisuudet, Mahdollisuudet yleensä vaatii kykyä ottaa hallittuja riskejä (työpaikan vaihto, muutto yms.)
Valitettavasti myös tuuri vaikuttaa. Kerran onnistunutta palkitaan seuraavankin kerran helpommin ja tuurin vaikutukset helposti kertautuu. Tuuri tosin vaatii yleensä isoa omaa panosta ansioluetteloon, haastatteluun valmistautumiseen ja sille, että on miettinyt omia tavoitteita ja edennyt vuosia hitaasti kohti sitä mitä haluaa. - Anonyymi
Mä tuun pääsemään töihin ja se on totuus. Kiusaaja ei itse ole päässyt mihinkään ja on katkera siitä.
- Anonyymi
Toivon sinulle parasta. Ole sinnikäs, jos haet töitä.
- Anonyymi
Kiitos.
- Anonyymi
Eikö oppisopimuksella pääsisi kiinni johonkin työntapaiseen.
Parturi?
Hiusten leikkuuta ja parranajoa, muotoilua.
Mietis.
Minun, naisen, silkkihiukset leikkasi mies oikein näpsäkästi ja todella hyvin.
Mietis. - Anonyymi
Lähihoitajaksi voi opiskella oppisopimuskoulutuksella ja työtä löytyy lähes joka Suomen kolkasta. Hoitotyö tosin voi olla fyysisesti raskasta ja ihmisten seuraa ja inhimillisiä piirteitä pitää kestää eli oma jaksamisen pitää olla kunnossa.
Kaupan kassalle tai hyllyttämään pääsee myös useissa paikoissa ilman koulutusta varsinkin, jos selvittää onko lyhyt harjoittelu mahdollinen. - Anonyymi
Kyllä minä luulen, että kommentteja poistetaan, koska ne ovat valheita.
- Anonyymi
Ei vaan viestejä poistuu täysin mielivaltaisesti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei vaan viestejä poistuu täysin mielivaltaisesti.
Useimmiten kuitenkin jonkun ilmoituksesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Useimmiten kuitenkin jonkun ilmoituksesta.
35-vuotiaan mökellyksistä poistuu suuri osa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
35-vuotiaan mökellyksistä poistuu suuri osa.
Ei poistu eikä ne oo mökellyksiä eikä musta enää puhuta, atm! Sitä paitsi nekin poistuu, missä mua haukutaan at-mieheksi 🤣
- Anonyymi
Työttömyydellä ja naisettomuudella on selkeä yhteys.
- Anonyymi
Niillä ei oo mitään yhteyttä keskenään, kääpiö!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niillä ei oo mitään yhteyttä keskenään, kääpiö!
Kyllä on. Naisena en mielelläni ota riskiä että työttömän miehen kanssa ei pysty tekemään mitään rahan puutteen takia tai vielä pahempaa, joudu elättämään miestä.
Se on eri asia jos suhteen aikana työttömyys iskee, ei sen takia eroamaan ruveta jos mies aktiivisesti etsii töitä tai kouluttautuu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä on. Naisena en mielelläni ota riskiä että työttömän miehen kanssa ei pysty tekemään mitään rahan puutteen takia tai vielä pahempaa, joudu elättämään miestä.
Se on eri asia jos suhteen aikana työttömyys iskee, ei sen takia eroamaan ruveta jos mies aktiivisesti etsii töitä tai kouluttautuu.Kieltämättä työ on tärkeä, mutta kuka tahansa voi työllistyä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kieltämättä työ on tärkeä, mutta kuka tahansa voi työllistyä.
Työssäkäyvä haluaa suhteeseen toisen työssäkäyvän kanssa. Se oli pointti tuossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Työssäkäyvä haluaa suhteeseen toisen työssäkäyvän kanssa. Se oli pointti tuossa.
Työ ei kyllä takaa parisuhdetta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on eri asia jos suhteen aikana työttömyys iskee, ei sen takia eroamaan ruveta jos mies aktiivisesti etsii töitä tai kouluttautuu.Mitä jos miehellä on määräaikainen työsopimus tai hän on palkkatuella jossain?
- Anonyymi
Ei takaa.
- Anonyymi
Mä en oo mikään ätmi, usko jo! Kunhan työllistyn, löydän myös parisuhteen!
- Anonyymi
Joo, mutta kunhan työllistyn, mahdollisuudet löytää parisuhdekin paranevat.
- Anonyymi
Työn saaminen ja kumppanin löytäminen ei ole liikojen luulemista!
- Anonyymi
Löydän kyllä töitä. Johan jotkut naiset kiinnostuvat, kun kerron tulevasta työstäni.
Mutta työ voi olla työlästä. Eilenkin hioin kylppärin seiniä. Onneks lähihoitajat ei turhia napise. Yksityiskodit on ihan vihoviimesiä, niihin en mielelläni mee, mieluummin julkisia. Ja tänään meinas lipputangot kaatua torilta, niin pakko mennä niitä kiristellen. Nupitkin oli jo pudonneet. Jenkapakalla joutu tapitkit korjaan.
Jännä juttu muuten, että mulle tuli tosta jenkapakan kotelosta mieleen kihlasormuksen kotelo. Se kyllä osottais sellasta huumoria, että jos sillä pakalla joku suostus kihloihin mun kanssa, niin aika varmasti myös menisinkin.
- Anonyymi
Te ette päätä, työllistynkö vai en. Mulla on kyllä mahdollisuus työllistyä enkä ole mikään at-mies.
Nykyään on todella vaikeaa saada töitä ilman suhteita. Olen yrittänyt löytää lisätöitä, mutta tuloksetta.
Ehkä en osaa enää tehdä tarpeeksi myyviä hakemuksia tai ikää voi olla liikaa viitaten korkeampiin palkkakuluihin.
Työ, edes osa-aikainen sellainen tekee hyvää vuorokausirytmille, keholle ja mielelle. Mikäli työ on hyvin palkattu, niin se on tietysti plussaa, mutta ilmapiiri on kaikista tärkeintä.
En vaihtaisi päätyötäni kovinkaan helposti, koska johtaja on alaisistaan kiinnostunut ja aidosti välittävä tyyppi.
Työkaverit ovat kuin perheenjäseniä eikä vanha uskomus "jokaisella työpaikalla on yksi m*lkku" pidä ainakaan oman työpaikkani kohdalla paikkaansa.- Anonyymi
Mukavaa lukea että viihdyt töissäsi. Hyviäkin työpaikkoja vielä on, mullakin. Huonoja on paljon enemmän.
Osa-aikaistenkin täytyy kohta hakea töitä yhtä intensiivisesti kuin kokoaikatyöttömienkin, jos oikein ymmärsin. Aika haastava kuvio. Jatkossa ei kannata enää osa-aikatöitä ehkä ottaa, jos täytyy sitten tehdä töitä ympäri vrk:n ja nukkuakin useammassa erässä...
xLiner Anonyymi kirjoitti:
Mukavaa lukea että viihdyt töissäsi. Hyviäkin työpaikkoja vielä on, mullakin. Huonoja on paljon enemmän.
Osa-aikaistenkin täytyy kohta hakea töitä yhtä intensiivisesti kuin kokoaikatyöttömienkin, jos oikein ymmärsin. Aika haastava kuvio. Jatkossa ei kannata enää osa-aikatöitä ehkä ottaa, jos täytyy sitten tehdä töitä ympäri vrk:n ja nukkuakin useammassa erässä...
xLinerNiinpä.
Olen siis aamu- ja arkipainotteisessa kokoaikatyössä, mutta yrittäjänä ollessani totuin pitkiin työpäiviin hallinnollisen osuuden jatkaessa normaalia työpäivää.
Nyt, kun en ole enää yrittäjänä, niin tuntuu, että olisi virtaa tehdä edes muutamana iltana kaupan alan töitä (niistä aiempaa kokemusta)
Lepoakin kuitenkin arvostaa nykyään siinä määrin, että en ihan jokaiselle illalle buukkaisi lisätöitä. 😊
- Anonyymi
Kyllä varmaan mu jos työ ei ole itselle mieleistä saattaa se rehdä elämästä vielä entisestäänkin vaikeampaa tai vähintäänkin haastavampaa
- Anonyymi
Näin on. Työhän on sarja nälän aiheuttamia pakkoliikkeitä.
Eikö ole riittävän nälkä, kun et osaa mitään näistä lukemattomista pakkoliikekokonaisuuksista?
Sitähän minäkin.- Anonyymi
Työttömyys on lisääntynyt.
- Anonyymi
Porukat jengiytyy jo pian tämän tästä niin sillä lailla.
- Anonyymi
Työkkäri olisi sanonut, jos minulla ei olisi mitään mahdollisuutta työllistyä.
- Anonyymi
Eihän ne sellaista voi tietää. Perusoletus kai on, että kaikille on jotain sopivaa. Ei ehkä kovin haastavaa eikä montaa tuntia viikossa.
Miten pääsee suojatöihin? Kuukle kertoo, että nimike on hieman syrjivä, mutten löytänyt heti korvaavaakaan nimitystä. Suojatyökeskuksia löytyy vielä ihan tuolla nimellä.
Pääseekö Punkalaitumella pinoamaan ämpäreitä? 😉
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän ne sellaista voi tietää. Perusoletus kai on, että kaikille on jotain sopivaa. Ei ehkä kovin haastavaa eikä montaa tuntia viikossa.
Miten pääsee suojatöihin? Kuukle kertoo, että nimike on hieman syrjivä, mutten löytänyt heti korvaavaakaan nimitystä. Suojatyökeskuksia löytyy vielä ihan tuolla nimellä.
Pääseekö Punkalaitumella pinoamaan ämpäreitä? 😉
xLinerMiten sitä jaksaa elää monta vuosikymmentä, jos ei mihinkään työllisty?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten sitä jaksaa elää monta vuosikymmentä, jos ei mihinkään työllisty?
Paha sanoa. Tarviiko edes elää jollei jaksa? Ihan itse saa valita.
Miten olet tähän saakka jaksanut elää?
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paha sanoa. Tarviiko edes elää jollei jaksa? Ihan itse saa valita.
Miten olet tähän saakka jaksanut elää?
xLinerOnko työttömyydellä ja eliniällä jotain tekemistä keskenään?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko työttömyydellä ja eliniällä jotain tekemistä keskenään?
Paljonko kello on?
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paljonko kello on?
xLiner17.23.
- Anonyymi
Täytyy käydä tänään katsomassa, onko työnhakuni vielä voimassa, mutta nyt työmarkkinatorilla on käyttökatko kello 16.30 asti.
- Anonyymi
On se voimassa 🙂
Kyllä se toisaalta helpottuisi myös, jos ei olisi töitä. Kun kuitenkin aika paljon vähemmän porukka siviilissä vinkuu ja muistuttaa siitä mitä ei ole tehty ja mitä pitäisi tehdä. Noh, kaikkea ei ehdi ja jaksa. Pitää priorisoida.
- Anonyymi
Mulla on ollu kuukauden kesätyö 2012 ja hyvinvointialueella viikon olin sijaisena kevään ja kesän vaihteessa vuonna 2023.
Anonyymi kirjoitti:
Mulla on ollu kuukauden kesätyö 2012 ja hyvinvointialueella viikon olin sijaisena kevään ja kesän vaihteessa vuonna 2023.
Sinun tilanteessa olen samaa mieltä, että jokin työ luultavasti olisi hyväksi. Olemme onnistuneet luomaan järjestelmän, joka saa toiset näyttämän ikään kuin tarpeettomilta. Sama järjestelmä, jonka kaunis ajatus on ollut tarjota kaikille reilut työolot ja estämään "riiston" käytännössä sitten estää toisia tekemästä mitään.
- Anonyymi
niinjoson kiukkuisia teiniryttöjä, mitwen twet heistä epäö-kiukkusia niin
- Anonyymi
Esimmäinen ohjeistus tiwestikkin kuikuisen tweinitytön poistoon on oman ädin murhaaminen, joka ensinkin synnytti sinut ja aiheutti kokokiukkuisuuden hän onstpää
Ostas siis Mafmun Reaearchinsin iso revorei ja poita äiti , se kipusi tuskasi aiheuttaja päivilrä. - Anonyymi
kaikki on mukavan positiivista siihen aste kunnes valvionpettueri pewtteei orpo kieltäytyy makreasmastra henk.koht 6.miljoonan euron minulle hänestä tuleen maailmaan kuukuisin pedofiili hneheh
- Anonyymi
oikeiasti jos minä en kerro niin tulee tuo petteeri orpon pedofiilius joka tauksessa julkusuuteen.. hwh
heh niin eli minun vahingoitytaminen ei vaikuttaisimihinkään.
mutta mikä on ollut aika vaikeaa... tavallaan sopeuttaa traisiis kinnostuttaan ouria yöteiskuntaan erilaisilla harrarsreillakin..
Ketjusta on poistettu 36 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?5847628Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.3342896Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi3912085- 1281293
- 311253
Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."
Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl41179Kuka on mystinen heppamies?
Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel1041057- 911045
Olet vieläkin täällä
Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h641023- 44892