Montako eri tähtikuviota tunnet? Entä ihan eri tähtien nimiä? Mikä on lempparitähtikuviosi tai tähtesi? Monellako paljain silmin nähtävällä tähdellä on planeetta tai planeettoja ympärillään?
Tähtienkatselu
9
165
Vastaukset
- Anonyymi
Puhutko nyt tähtien katselusta tykkäämisestä vai jostain jonkun niille antamien nimien trivial pursuitista?
- Anonyymi
Kaikesta tähtien katseluun liittyvästä. En osaa oikein sanoa tarkemmin.
- Anonyymi
Orion on lempikuvio.
Veli opitti sen mulle lapsena.- Anonyymi
Joo, orion on hieno... Otavakin myös ja seulaset mielestäni.
- Anonyymi
Osittaiset auringonpimennyksetkin on tosi maagisia.
Ja punainen Mars planeetta.
Ja Jupiterin ympärillä taitaa näkyä kiikarin avulla jotakin kuita?- Anonyymi
Muistaakseni oon kiikareilla jupiterin kuita kyllä katsellut ja kyllä niitä muistaakseni näkyi. Jupiter ja Venus ovat mielestäni myös hienoja ilmestyksiä taivaalla.
- Anonyymi
Kuussakin on taikaa.
Kun katsoo sitä niin ajattelee että siellä on ihmisiä kävellyt ja ihmiset ovat tuijotelleet sitä vuosituhansia. - Anonyymi
Oletko koskaan katsonut kuuta turkin hihasta? Jos et, kokisit yllätyksen. Niinkuin minä pikkupoikana kun meillä sota-aikana majailleen inkeriläisperheen tytöt näyttivät tuon ihmeen.
- Anonyymi
Saattoi kyllä olla, että piti katsoa tähtiä eikä kuuta. Ne muka olisivat näyneet päivälläkin tuolla konstilla.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 427165
- 323998
- 533483
- 412998
- 172766
- 372248
- 162216
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472187- 412183
- 452149