Tein taas hampurilaisia ja olen yhä varmempi, että vähemmän on enemmän. Pihviin riittää kunnon naudan jauheliha, vajaa yhden prosentin suola eikä mitään muuta. Pihvin painoksi riittää noin 100 g ja hyvin ohueksi muotoiltuna (koska vetäytyy paistettaessa). Pienestä pihvistä tulee hyviä käsin syötäviä burgereita ja pienessä pihvissä on rapeaa ja herkullista paistopintaa paljon suhteessa painoon.
Lisäkkeitä ei kannata laittaa paljon. Salaatinlehti, terävällä veitsellä siivutettu ohut tomaatti, pikkelöityjä kurkkuviipaleita muutama ja hyvää majoneesipohjaista kastiketta. Pihvi pitää jättää mediumiksi, jotta on mehukas. Sämpylät kannattaa paahtaa uunissa ja pintaan sipaista voita. Itse laitoin Cowboy butteria, jossa on runsaasti makua ja tulee jopa parempaa kuin voilla siveltynä.
Miten muilla burgerit? Nämä paistoin Lodgen valurautapannulla, hyvät burgerit ei vaadi edes grilliä vaan tulee talvellakin ihan sisäkeittiössä ilman grilliä.
Kunnon hampurilaiset
9
183
Vastaukset
- Anonyymi
Mitä on cowboy butter?
Cowboy butter on maustevoita. En tehnyt sitä burgereihin vaan sattui olemaan jääkapissa vähän jäljellä. Tein tällä reseptillä:
https://www.chilipeppermadness.com/recipes/cowboy-butter/- Anonyymi
Grillaava_rouva kirjoitti:
Cowboy butter on maustevoita. En tehnyt sitä burgereihin vaan sattui olemaan jääkapissa vähän jäljellä. Tein tällä reseptillä:
https://www.chilipeppermadness.com/recipes/cowboy-butter/Missä juustot? Pepper Jack tai Cheddar
Tv TimmyH - Anonyymi
https://www.chilipeppermadness.com/recipes/cowboy-butter/Tomaatti on joo tärkeää että se on hyvin ohutta slaissia. Mä en oo itse koskaan tehnyt burger taikinaa. Oon ostanut Tammisen burger pihvejä. Lihanuialla niistä joo isompia, koska joo kutistuvat paistettaessa..
Tv TimmyH Anonyymi kirjoitti:
Missä juustot? Pepper Jack tai Cheddar
Tv TimmyHJuusto unohtui listalta. Laitoin Cheddarsiivun pihvin päälle kääntämisen jälkeen ja kannen pannulle niin juusto suli mukavasti parissa minuutissa kannen alla.
- Anonyymi
Juusto unohtui listalta. Laitoin Cheddarsiivun pihvin päälle kääntämisen jälkeen ja kannen pannulle niin juusto suli mukavasti parissa minuutissa kannen alla.
Miten maustat piffin? Mää laitan salt and pepperin lisäksi no mitä nyt sattuu kaapissa olemaan. Esim paprika tai jauheliha mauste.
Tv Timmy
- Anonyymi
Paljon rapeaa paistopintaa ja mahdollisimman ohut, silti medium :)
- Anonyymi
Mä oon ainenkin tämän suhteen tyhmä apina. Piffi well donnena. 😔
Tv TimmyH Kse on vain paistoajasta. Jos laita ohuen jauhelihapihvin 250C valurautapannulle ja käännät 30-45 sek kohdalla niin saat rapean paistopinnan ja medium pihvin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1117141- 954711
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista594667Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee503833- 513768
- 2153748
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san263323- 502703
- 372564
- 372272