Tänään sain ehkä elämäni huonointa palvelua ruokakaupassa mitä voi vaan kuvitella. Kävi nimittäin niin, että olin Prismassa tavalliseen tapaani tekemässä loppuviikon ostoksia, kun yksi tuttu tuli vihahnneshyllyillä juttelemaan. Siinä ajatuksissani unohdin tietenkin sitten punnita tomaatit...
Kassalla myyjätär sitten huomasi tämän ja tokaisi, että 'Nämä ovat punnitsematta! Haluatko jättää nämä pois vai käytkö punnitsematta?'
Vastasin siihen, että 'voisko pikkuneiti nyt vaan itse pikku jalkoineen sipsuttaa vaa'alle ja käydä punnitsemassa ne tomaatit?'
Siittäkös se riemu sitten ratkesi, kun myyjä alkoi haistatella ja huuta minulle kaikkien muiden asikkaiden nähden pää punaisena ja ajoi minut tieheni. Niin jäi ostokset kassalle, enkä kyllä enää ajatellut kyseiseen kauppan mennä ennen kuin tuo myrskytuuli on saanutvpotkut ja minulta on virallisesti pyydetty anterksi ja hyvitetty tuo erittäin epäkohtelias käytös jotenkin. Miten tuollaista voi edes olla? Nyt olen tekemässä valitusta kyseisen kaupan omistajille. Saas nähdä mitä vastaavat!
Oletko saanut kaupassa koskaan huonoa palvelua?
37
407
Vastaukset
- Anonyymi
Aloitus on pelkkää jaskaa, myyjät kun joutuvat kokemaan haukkumista ihan jokainen päivä ilman trollialuituksiakin.
Hävettää suomalaiset vanhat ihmiset, ne jotka ovat yhteiskunnan rasitteina ymmärtämättä sitä itse.
Heillä kun on vain oikeuksia. - Anonyymi
Nykyajan pikku piltti naiset ovat itseään täynnä. Pienikin palaute heidän työtehtäviinsä liittyen he alkavat asiattomiksi. Laitat palautetta vaan. Ei tommosten kuulu tehdä asiakaspalvelutyötä. Asiakas on aina oikeassa, valitettavasti.
Mullaki kerran eräs pikkulikka rupesi hulmuttelemaan hiuksiaan kun pyysin häntä avaamaan muovikassit valmiiksi. Pienestä se päivä menee pilalle 😏 "Nyt olen tekemässä valitusta kyseisen kaupan omistajille. "
Prisman ollessa kyseessä kannattaa lähettää kaikille omistajille kirje, niin sitä varmemmin edes joku vastaa.- Anonyymi
Kassavirkailija ei lähde minnekään kassan äärestä, saati punnitsemaan. Tämähän mahdollistaisi hienosti kalja ym varkaudet.
- Anonyymi
Niin ja sinä käyttäydyit sopimattomasti tuossa tilanteessa.
No Lidlissä ainakin onnistuu myyjältä punnitseminen. Samoin ICAssa ja Coopissa. Alkeelliset on Prisman järjestelmät. Prisma on maailman huonoin kauppa.
- Anonyymi
Lidlissä ei saa itse punnita, muissa kaupoissa punnitaan itse.
Prisma on hyvä kauppa. Huono tietysti, ellei osaa punnita. Anonyymi kirjoitti:
Lidlissä ei saa itse punnita, muissa kaupoissa punnitaan itse.
Prisma on hyvä kauppa. Huono tietysti, ellei osaa punnita.No on siellä lidlissäkin vaaka laitettu ihan sua varten. Ja Lillin itsepalvelukassalta löytyy vaaka. Ei tarvi niitä lappuja liimailla. Mieluummin askartelen sitten kotona. Ihan sama systeemi Lidlissä, kun kaikissa kaupoissa ruotsissa.
- Anonyymi
Mitä mieltä ootte kappaleesta pikku neiti porvoolainen? https://youtu.be/deL7ArdPv_U?si=fOyAZ9QuRPwejhs8
- Anonyymi
Hyvää palvelua olen aina saanut, arvostan heidän työtään. K mies
- Anonyymi
Itselle kävi vähän saman tapaisesti mutta itse-palvelu-kassalla, eli hevi puntaroimatta ja en sitten viitsinyt lähteä kassalta ja vartija tuli portin jälkeen että 'Nämä ovat punnitsematta!' Minä siihen vaan että ä 'voisko pikkuneiti nyt vaan itse pikku jalkoineen sipsuttaa vaa'alle ja käydä punnitsemassa ne bataatit?' Siittäkös se riemu sitten ratkesi, kun vartija alkoi haistatella ja huuta minulle kaikkien muiden asikkaiden nähden pää punaisena ja ajoi minut tieheni. Onneksi ostokset oli mukana. Nyt olen tekemässä valitusta kyseisen kaupan omistajille. Saas nähdä mitä vastaavat!
- Anonyymi
Vastaus Prismasta lienee, että mainittu asiakas on asetettu ikuiseen porttikieltoon Prismoihin kaikkialla maassa. Jotain käytöstapoja on odotettava asiakaspalvelijoita kohtaan!
Prismassa on sekin ongelma, ettei sillä oo omistajia. On vähän kuin tuuliajolla koko firma. Ei tarvi panostaa asiakaspalveluun. Ja sitten vielä sekin nurja puoli, että teettää tavaraa pakkotyöllä. Eli se house tuotemerkki. Laskelaas piruuttanne paljonko jää tekijälle tuntipalkka ja onko sairausvakuutus ja eläke maksettu.
- Anonyymi
Mitä ihme potaskaa kirjoitat! Prismassa on hyvä palvelu, kivat myyjät ja sama palkka kuin muissakin markettien kassoilla. Lisäksi aivan mahti bonusjärjestelmä, ei ole sen veroista toista.
Anonyymi kirjoitti:
Mitä ihme potaskaa kirjoitat! Prismassa on hyvä palvelu, kivat myyjät ja sama palkka kuin muissakin markettien kassoilla. Lisäksi aivan mahti bonusjärjestelmä, ei ole sen veroista toista.
Mutta mitä saa se intialainen ompelija, joka oli tehny ne housen 10 euron naisten farkut. House on siis prisman oma merkki.
- Anonyymi
JeroP kirjoitti:
Mutta mitä saa se intialainen ompelija, joka oli tehny ne housen 10 euron naisten farkut. House on siis prisman oma merkki.
Jos farkut maksavat Prismassa 10 euroa, niin tietenkään ompelija ei ole niistä saanut 10 euroa tai enempää, sehän on selvä kuin mikä. Tämä koskee kaikkia marketteja ja kauppoja.
- Sheena Anonyymi kirjoitti:
Jos farkut maksavat Prismassa 10 euroa, niin tietenkään ompelija ei ole niistä saanut 10 euroa tai enempää, sehän on selvä kuin mikä. Tämä koskee kaikkia marketteja ja kauppoja.
- SheenaMulla yks tuttu teki puisia keittiövälineitä. Niin eläkkeensä turvin pysty toimintaa ylläpitään. Aasialaiset kun myi tavaraa halvemmalla kuin mitä materiaalit maksoi. Ja vaikka kuinka suuret ketjut perustelee maiden alhaisemmilla elinkustannuksilla, niin asuminen, ruoka, koulutus ja terveydenhoito maksaa aina, asuu ihminen missä päin maailmaa tahansa. Ja lähtömaissa monet meille verovaroin kustannetut palvelut on maksullisia, niin sitä suuremmalla syyllä pitäisi maksaa parempia palkkoja. Mä alan ihan oikeesti voimaan pahoin jossain tokmannilla kun kattelen niiden hintoja.
- Anonyymi
Mitä palvelua vielä saatavissa . Mikset mene itseplvelukassan kautta ?
- Anonyymi
Uusi ammattinimike, itsensä palvelijoiden palvelija.
Kehitys kehittyy, milloin hänelle tulee "palvelija".
AV - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uusi ammattinimike, itsensä palvelijoiden palvelija.
Kehitys kehittyy, milloin hänelle tulee "palvelija".
AVHyvä kysymys. Milloin huomaamme, ettemme ole enää isäntä, - kukaan meistä, emmekä voi enää irrottautua isännän palvelemisesta.
- Anonyymi
Itsepalvelukassalla ei voi haukkua kassaa..
- Sheena
Lähikaupan keski-ikäinen kassa"tyttö" aina vittuilee minulle, jos ostan tupakkaa. Joka helvetin kerta kysyy paperit, vaikka näkeehän tuon jo kilometrin päähän, että ei tässä ihan nuori enää olla.
-Kalju, lihava ja risupartainen puli-ukko.- Anonyymi
Ilman muuta samalle kassalle joka kerta kokeilemaan joko papereiden kysely pikkuhiljaa lakkaisi 🙂, sanaakaan sanomatta käyden hiljaista henkien taistelua
Anonyymi kirjoitti:
Ilman muuta samalle kassalle joka kerta kokeilemaan joko papereiden kysely pikkuhiljaa lakkaisi 🙂, sanaakaan sanomatta käyden hiljaista henkien taistelua
Harvoin tulee tupakkaa ostettua, kun en enää juuri polta, mutta kyllä tämän myyjän pitäisi minut jo muistaa kun usein asioin samassa paikassa. Tekee ihan kiusallaan. Kerran ei ollut papereita mukana ja ei suostunut myymään. Aloin sitten vaan nauramaan, kun ei ssiinä muutakaan voinut. Mutta kyllä se ärsytti. Hupinsa kullakin.
- Anonyymi
Palstakamu kirjoitti:
Harvoin tulee tupakkaa ostettua, kun en enää juuri polta, mutta kyllä tämän myyjän pitäisi minut jo muistaa kun usein asioin samassa paikassa. Tekee ihan kiusallaan. Kerran ei ollut papereita mukana ja ei suostunut myymään. Aloin sitten vaan nauramaan, kun ei ssiinä muutakaan voinut. Mutta kyllä se ärsytti. Hupinsa kullakin.
Miten niin pitäisi sinut muistaa? Olet jotenkin erityisen uniikki satojen ihmisten joukosta?
TV:stä, lehdistä ja netistä näkee samoja naamoja niin urheilussa, musiikin parissa ym. mut oon huomannu et ihan sairaan vaikeeta muistaa kuka on kukin. Ihmettelenpä vaan jos myyjät kaikki sadat asiakkaansa pystyis muistaan. Anonyymi kirjoitti:
Miten niin pitäisi sinut muistaa? Olet jotenkin erityisen uniikki satojen ihmisten joukosta?
TV:stä, lehdistä ja netistä näkee samoja naamoja niin urheilussa, musiikin parissa ym. mut oon huomannu et ihan sairaan vaikeeta muistaa kuka on kukin. Ihmettelenpä vaan jos myyjät kaikki sadat asiakkaansa pystyis muistaan.Kyseessä on pieni kauppa pienessä kaupunginosassa. Kaikki tietää kaikki täällä.
- Anonyymi
Palstakamu kirjoitti:
Kyseessä on pieni kauppa pienessä kaupunginosassa. Kaikki tietää kaikki täällä.
On mahdotonta muistaa kaikkien ikää, vaikka olisikin pieni kauppa pienessä kaupunginosassa.
Näkyy olevan nyt joillain palstaihmisillä hankaluuksia normaalissa bisneksessä. Henkkarit aina mukana, ja tehdään kuten myyjä sanoo, eikä pullikoida vastaan ja ajatella itseä erikoistapauksena.
- Sheena
- Anonyymi
moni yeitys käyttää tekotyhmyyrfä ku wei osaa käyytää trkoälyä niin käyfgtää tekotyhmyygtyä konedillasan
- Anonyymi
Kauhuksi huomasin osaavani ulkoa monet viitenumerotkin mutta sitten lopetin sen.
- Anonyymi
Myyjä oli haluton antamaan kampanja-alennusta näköongelmasta kärsivälle ystävälleni, ilman että ystäväni esitti ilmoituksen puhelimestaan hänelle. Etsin ja selvitin sen ystäväni puolesta, vaikka tehtävä oli vaikea. Harvemmin olen nähnyt sellaista kireyttä ja vihaa myyjän hymyssä. Luuliko hän että minäkin olen sokea?
- Anonyymi
Olen saanut kun menin yhteen vaatekauppaan katsomaan talvitakkia ja siihen tuli
nais myyjä ja kysyi voiko olla avuksi. Sanoi että katselen talvitakkia itselleni koska tarviin uuden. Myyjä sitten oma aloitteisesti alkoi esittelee takkeja jotka maksoi yli 200 euroa. Sanoin sille että en noin kallista takkia osta ja aloin katselee jotain 100 euron takkia siinä. Myyjä sitten sanoi että voitko poistu kaupasta koska et aio ostaa mitään. Olin vaan että häh ja myyjä vaan huusi jo että poistu kaupasta heti. Minä sitten vaan lähdin ja ihmettelin pitkään sitä tylyä kohtelua.- Anonyymi
Minä menin kauppaan viime talvena ja katselin sellaista 600 -700 euron talvitakkia. Myyjä niitä esitteli ja puki avuliaasti yhden päällenikin. Osasipa myyjä sulkea vetoketjunkin. Ostin sen takin ja olin hyvin tyytyväinen palveluun.
Kassalla sanottiin, että tervetuloa uudelleen!
- Anonyymi
Ei tule kyllä äkkiseltään mieleen mitään sellaista, mistä olisin ihan mieleni pahoittanut 🤔 Melkeinpä niin päin, että joskus jopa hieman ärsyynnyn liian hyvästä palvelusta. Olen hyvin omatoiminen, tiedän, mitä etsin, osaan lukea kokolappuja jne eli äärimmäisen harvoin kaipaan kenenkään apua asioidessani ja jos kaipaan, osaan kysyä. Arvostan silti sitä, että halutaan palvella.
Joskus mietityttää, että kun suomalaisista sanotaan usein, että olemme juroja eikä täällä saa asiakaspalvelua niin kokemukseni mukaan Suomesta saa valtaosin loistavaa palvelua oikeastaan paikasta kuin paikasta. Tänäänkin kaupassa oli aivan ihana kassahenkilö, hymyili ja tuli auttamaan, kun rikoin vahingossa muovikassin (kestokassi unohtui kotiin). Hyviä kokemuksia viime aikoina on myös huoltoasemalta, kalatiskiltä, konduktööriltä, aulahenkilöltä.. Selkeästi olivat oikeassa työssä 🙂- Anonyymi
Ekstroverstissa Amerikassa asiakaspalvelija hyökkää päälle, mitä saisi olla, kun suomalainen asiakas yleensä haluaa katsella ensin itse, ja kysyy myyjältä vasta sitten, kun tarvitsee apua.
- Anonyymi
Nykyään saa liiankin hyvää palvelua, sitten kun löytää myyjän...
Tuo esimerkkisi oli kertakaikkisen huono. Jos jätät vihannekset/hedelmät /irtonamut punnitsematta, se on sinun mokasi ja sen voi korjata ainoastaan myyjän ehdottomalla tavalla eli jätät tuotteen kassalle tai käyt itse punnitsemassa, sehän on itsestäänselvyys. Ja tuo reaktioisi oli erittäin moitittava.
- Sheena Välillä saa kyllä huonoa palvelua ruokakaupoissa, kun myyjät eivät osaa laittaa oikeaa hintaa tarjouksista, tai antavat väärin rahaa takaisin, jos maksaa käteisellä. Joudun tarkistamaan kuitista koko ajan että menee oikein, varsinkin Lidlissä myyjät ovat huolimattomia, mutta viime aikoina on mennyt paremmin, kun tarjoukset rekisteröityvät nyt automaattisesti hintalapusta.
Yhden ainoan kerran unohdin punnita kurkut, kun kävin Prismassa. Tämä johtui siitä että olin niin tottunut siihen että nämä punnitaan kassalla Lidlissä. No eipä siinä sen isompaa ongelmaa ollut, piti vain mennä punnitsemaan ne kassan lähellä sijaitsevalla laitteella ja tulla takaisin.- Anonyymi
kun yritin varoittaa tytöjä että ei viluta, vilustuta itseään säätilanteista, niin sitten itse syyllistyy sellaiseen no ei vakavaa mutta niin..
mutta nyt lumetkin sulaa nopeasti pois pääsee pöridtelemään mopedeillakin tytöt.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus167180- 1992567
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1062026En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761548Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911089- 41990
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46969- 78870
- 45739
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7728