ettekö näe mitä tämä tekee kunnalle ja sen asukkaille? vastakkainasettelu vaan kasvaa vuosi vuodelta. vikaa on meissä kaikissa. katsotaan peiliin jokainen kuntalainen. olitte sitten mistä kylästä tahansa. muuten viimeinen saa sammuttaa valot.
60 vuotta kunnan sisällissotaa
12
557
Vastaukset
- Anonyymi
Myös muualta muuttaneet voisivat kunnioittaa niitä jotka ovat ikänsä kunnassa asuneet. Ei se niinkään mene että niemeläinen on aina väärässä ja muualta muuttanut oikeassa. Vähemmän omaan napaan tuijottamista kaikissa kylissä.
- Anonyymi
Kina alkoi Vuotoksen altaan rakentamisuunnitelmista. Sammelin paarissa suu vaahdossa oli propagandan jauhantaa. No, maat myytiin jokiyhtiölle puolitoistakertaisella korvaukselka ja lähes verottomanaa. Ikinä niistä rämeiköistä ei olis saanut mitään järjellistä hintaa. Rahan ja työnteon tarvetta ei enää paikallisilla ollut eikä ole. Maita ja "mökkejä" voi edelleen käyttää kuin omiaan. - Tätä ei tiedä muualta tulleet. Niemessä on köyhiä vain kunta ja keikkatyöläiset... ja aikoinaan Suvannon kesätaiteilijat. Heiltäkin paikalliset mesenaatit kyllä tukivat, ostivat pikku korvausta vastaan piirustuksia.
- Anonyymi
Turha se tuota vuotosta on enää mainoa. Herää pappa jo nykyhetkeen. Täällä riiellään kun tunturin kupeessa asuu ahneita ihmisiä. Niille ei riitä mikään ja paikallisten arvostus on nolla. Luulevat omistavansa kukkulan maat ja mannut. Ja näinhän se ei ole. Viiään tuhkatkin pesästä mummoilta ja mammoilta. Ja niin vitun yleviä ollaan. Terveppä tuloa todellisuuteen. Muutakin täällä tehdään kuin skimbaillaan puuterilumilla ja vedetään skumppaa. Ja se tekeminen ei aivan hevillä lopukkaan.
- Anonyymi
Onko mahdollista, että Pyhätunturin väki ja muun Pelkosenniemen väki kävisi kaksintaistelun, että kumpi on kovempi ja voittanut porukka päättää. Tuomari voisi olla ulkopuolinen, esim. Kemijärveltä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko mahdollista, että Pyhätunturin väki ja muun Pelkosenniemen väki kävisi kaksintaistelun, että kumpi on kovempi ja voittanut porukka päättää. Tuomari voisi olla ulkopuolinen, esim. Kemijärveltä.
Justiinsa se kamppailu oli, vaalit ja Pyhäläiset hävisi.
- Anonyymi
Ei ainakaan hevosen kuivalihavelliä ole tehty!!! Etkö ole huomannut?? Omituista että kehutaan tekemisellä vaikka ei tätäkään tärkeää asiaa hoideta!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole mahdollista,koska ei tarvita mitään vastakkainasettelua ! On kyllä pösilö esitys.
- Anonyymi
Niin, aloittaja viittasi 60-vuotiseen sotaan, tärkeää hän on tietää, mistä se aikoinaan alkoi. Nykyinen tilanne lienee, lähihistoriaa ja bisnespyhän ja muun kunnan, peruspalveluiden hoitamiseen velvoitettujen ristiriita.
- Anonyymi
Esimerkiksi järjenjuoksu tapahtuma Porttibaarissa 00.4
- Anonyymi
Onko marssi tapahtumaa?
- Anonyymi
Marssin lippu pystyssä nuppi punaisena
- Anonyymi
Nyt vaivumme hiljaiseen eloon.Kaikki ruokalat on kiinni ja baarit myös. Nauttikaamme kotiruuasta kotonamme. Kuivalihavelliä ja makkaraa toisena päivänä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!2172954Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2131299Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1181279Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi3711200- 1111083
- 921043
Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa4041005Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa10990- 66914
- 46914