Jatkoa Nojatuoliin,,

Huomenta pilviseen aamuun ja kylmääkin on, pakkasen puolelle menee.
Aloitan uudenketjun siinä uskossa, että kirjoitushaluja löytyy, vaikka into meinaa usealtakin lopahtaa.

Anolle joka sanoit, että et tohdi kirjoittaa, kun niin paljon ikävää palautetta tulee, ikävä kyllä sitä ja heitä jotka haluavat mielet pahoittaa aina löytyy, mutta yritämme ne ohittaa.
Osani olen vuosien mittaan saanut, vaikka kuinka pienellä vastaan inttämällä olen ollut.
Totuutta etsitään ja musta valkeasi muutetaan, mutta yritän ohittaa.
Kirjoitellaan vaan, sitä ei meiltä voi kieltää muu kuin ylläpito.

Teille anot joilta kiitoksia kuvani johdosta annoitte, niin se vaan on sanottava, että mitään yhden näköisyyttä enää tuohon kuvaan ole ja sekin, että katsojan silmissä ne kauneudetkin,
Joskus on hyvä katsoa menneisyyteen ja muistoja esiin kaivaa sen kuvan nuoren elämän parhaista vuosista.
En sure nykyistä eloanikaan, olen se mikä olen ja toivon elämän tuoneen ulkonäön katoamisen myötä jotain sydämen kauneudesta nähtävää.

Minulla on mahdollista pestä mattojani pesutuvan lattialla ja pitkävartisella harjalla se käy nopeasti, sain mattoni kuivaksi parvekkeella, kapeita mattoja olivat, nyt kaikki puhtaana.
Mieltäni kaivaa tekemättömät työt ja siksi koetan kaikki nopeaan saada kuntoon.

Kaikkea kivaa Paloman kirjan kirjoitteluun ja juhlintaan ja korpikirjailijalle jatkoa paranemiseen.

Nyt lähden ostamaan kerroslihaan, kalakukko ahvenet kohta tuodaan, katsotaanpa saanko kukon aikaiseksi.
Iloista viikonalkua ja äitienpäivään päättyvään, jospa lämmintäkin silloin olisi.

11

221

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Olispa ihana saada vielä kerran elämässään aitoa ahvenkukkoa! Kyllä sinä Hilla olet nätti vieläkin, paljon ikääsi nuoremman näköinen. Valoisa luonteesi näkyy aina kuvissa myös. Kaikkea hyvää!

• UUSI

En ole saanut ahvenkukkoa sitten nuoruuden päivien. Se oli hyvää kun ruodot pehmeni hauduttaessa.
        Suurensin kuvan, ihan missiluokkaa on kasvosi nuorena Hilla.
        Minäkin olin nätimpi nuorena, mutta vielä tutut tunnistaa kun vastaan tulevat.
        En ole kovin ryppyinen, mutta jalka ei ole vieläkään kunnossa nilkuttava mummeli.
        Äiti oli aika rypytön kuolemaansa asti 94v.
        Mutta ei rypyttömyys paljon auta kun kremppoja on senkin edestä.

• Anonyymi
        UUSI

Laitetaanko me kaikki kaunis nuoruuskuva näytille😂😂😂😇

• Talvi on tullut Korpeen, lunta, räntää ja kylmää. Onneksi on lämmin tupa, parvekeolohuoneen on vallannut valkea lumi. Orvokit ryhdikkäinä lumen keskellä.

Eilen illalla katsellessamme ikkunasta sakeana lunta pyryttävää säätä, serkkuni soitti ja kysyi joska lähtisimme Ev.lut. Kansanlähetystyön entoollis-iltamiin. Naureskelin serkulleni, että olimme edellisenä iltana hulumuttelemassa kapakissa, niin taidamme pitää välipäivän.

No, ensi kerralla ehtoolliselle päätimme.

Näin pidän ovet auki, en pysty arvioimaan mitä minkin oven takana tapahtuu jos en availe niitä.

Kansanlähetysseuran tilaloihin aijon tutustua uudestaan, kävinhän nuorena tyttönä kristillisesä tyttökerhossa tuossa samaisessa kauniissa rakennuksessa.

Nyt on kyllä vitsit vähissä, hirviää lähteä ruokaostoksille. Onneksi en ole vielä vaihdattanut kesärenkaita autoon, tarkoitus on huoltaa auto, vaihdattaa renkaat ja katsastuttaa se samalla kertaa.

Tästä uuteen viikkoon.

• UUSI

Tervehdys vaan kaikille.
      Touhua piisannut viikon päivät. Sen verran konetta avannut, että laskuja maksoin.
      Tänään maisemat hiljenivät.
      Siivoilin siinä ensin ylämökin ja illalla nyt alamökin, jossa myös saunan lämmitin ja järvessäkin kävin kastautumassa, vaikka vaan 8 astetta oli lämmintä ulkona, mutta saunan lämpö hyvin nahoissa pysyy.

Tilasin naapurilta 3 mottia halkoja, niitä siinä työstettiin ja itse sitä sitten jatkan.
      Kädet tuppaa aamuyöstä puutua ja sormetkin kipeytyä, tuo moottorisahakin painaa jonkin verran.
      Ei se vanha ruho ole sitä mitä ennen, mutta vähän saa kuitenkin ytyä lihaksiinsa.

Veljeäni nauratti, kun Väinö kulkee perässäni, ikäänkuin vahtien, että minne menen ja missä olen.
      No ollaan me kyllä ikäänkuin liimautunet yhteen.

Luonto heräilee, ihana on sitä katsella ja hienoa on yhteys tuon suurensuuren kotikuuseni kanssa.

• UUSI

Huomenet tähänkin aamuun, koleutta riittää, mutta aina se lämmin on kuitenkin tullut.
        Eilen oli kiireinen päivä, huomasin unohtaneeni yhden lääkkeen ja se on jatkuvasti päivittäin otettava kilpirauhasen vajaatoimintaan, apteekkiin lähtö edessä.
        Odottelin ahventen tuojaa ja tulikin lupaamanaan aikana, mukanaan siivotut ahvenet, kuha pakkasesta ja valmis taikina kukkoon.
        Maksua ei suostunut ottamaan, joten pitkät neulomani sukat sain mukaan lähtemään, nekin pakolla olisi maksanut.
        Olen onnellinen, kun tämän kaltaisia ystäviä löytyy.

Tytär ja vävy tulivatkin siihen syssyyn mökiltä ja heiltä sain kyydin apteekkiin ja kerroslihan ostoon.
        Kukkoni sain uuniin ja pohja vuoti, tein liian ohuen kuoren, mutta kukko onnistui kuitenkin hyvin ja puolikukkoa annan vävyni makunystyröitä hellimään
        Taikinaa jäi sen verran, että piirakoita tein kolmisen kymmentä, hyviltä nekin maistui..
        Muutama isompi ahven oli kalojen joukossa, niistä paistoin makoisan aterian perunamuussin kanssa.
        Sittenpä iltapäivä menikin LaPromesan katsomisella.

Täytyy sanoa, että vahva olet vieläkin Eliaanaa, minä tuskin jaksaisin sahausta moottorisahalla tehdä, on se sen verran painava.
        Hyvän pohjakunnon olet elämääsi hankkinut, mutta kaikkea aikanaan, ehkä ne voimat on riittäneet tähän asti hyvin, hieman voi jo periksi antaa, keho ainakin näin tekee.
        Minunkin kädet ovat tehneet luopumispäätöksen, uupuvat jo pienestäkin, miten sitten jaksan rollaattoriakaan työntää, kun se aika tulee.

Nuo nuoruuden kuvat olisi kaikille se elämän kulun mittari, mistä on lähdetty, missä nyt ollaan elämän koulun loppupäässä.
        Ikävä vaan ano 20,29 et voi kuvaasi laittaa, et nuoruuden, et muutakaan, kun et ole rekistöröitynyt.

Liekko niin eri tavoin vanhenemme, useinkin näkee niin kauniisti vanhenneita vanhuksia kaikkine ryppyineen, että kateeksi käy.
        Aika harvoin tulee enää itseensä mitään huolta tuntea, vanhenen siten , kun se minulle on suotu, terveyttä toivon loppuun asti.
        Eikö kesäpaikkasi ole järven rannalla , nyt olisi se aika laittaa katisika järveen, pikku ahvenet pyydykseen rientävät.
        Ei kukkoa monena päivänä haluakkaan syödä, on sen verran raskasta ruokaa, silloin, tällöin herkulta maistuu.

Eipä kovin suuri ole toiveesi ano 11,20, toivon toiveesi toteutuvan, ehkä joku toiveesi kuullessaan kukon sinulle pyöräyttää, toivossa on mukava elää.

Enpä muista koska olisin ehtoollisella käynyt, pakana siltä osin jo varmaan olen.

Kukon hakijat kävivät ja kiire oli maistamaan, ei heilläkään kovin usein sitä herkkua ole, piirakat myös mukaan saivat.
        Pakkasessa odottaa kuha ja lohtakin yksi filee, kalan terveellisyydestä saan nauttia monta päivää.
        Tarttukaa tarjouksiin, jos joku ahvenia tarjoaa, kukko on vaihtelua ruokailuun ja aika pienin vaivoin sen saa aikaan.
        Tänään lepopäivä, toivotaan sään lämpenevän viikonlopuksi, haudoilla käynnistä jo tyttären kanssa sovimme.
        Näillä miettein tänä aamuna, mukavaa päivää teille kirjoittaja ystäv ät.

• Anonyymi
        UUSI

Onpa kissalla nimi: Väinö.
        Suomeen ulkomailta suunniteltu kuningas nimettiin myös Väinöksi, jos Suomesta olisi tullut kuningaskunta.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Suomeen ulkomailta suunniteltu kuningas nimettiin myös Väinöksi, jos Suomesta olisi tullut kuningaskunta.

Väinö on myös Kalevalan Väinämösen lyhennelmä. Ja kukas se lauloi : Väinö, Väinö, missä on se Väinö?

• Anonyymi
        UUSI
        Hil-la kirjoitti:

Huomenet tähänkin aamuun, koleutta riittää, mutta aina se lämmin on kuitenkin tullut.
        Eilen oli kiireinen päivä, huomasin unohtaneeni yhden lääkkeen ja se on jatkuvasti päivittäin otettava kilpirauhasen vajaatoimintaan, apteekkiin lähtö edessä.
        Odottelin ahventen tuojaa ja tulikin lupaamanaan aikana, mukanaan siivotut ahvenet, kuha pakkasesta ja valmis taikina kukkoon.
        Maksua ei suostunut ottamaan, joten pitkät neulomani sukat sain mukaan lähtemään, nekin pakolla olisi maksanut.

Tytär ja vävy tulivatkin siihen syssyyn mökiltä ja heiltä sain kyydin apteekkiin ja kerroslihan ostoon.
        Kukkoni sain uuniin ja pohja vuoti, tein liian ohuen kuoren, mutta kukko onnistui kuitenkin hyvin ja puolikukkoa annan vävyni makunystyröitä hellimään
        Taikinaa jäi sen verran, että piirakoita tein kolmisen kymmentä, hyviltä nekin maistui..
        Muutama isompi ahven oli kalojen joukossa, niistä paistoin makoisan aterian perunamuussin kanssa.

Täytyy sanoa, että vahva olet vieläkin Eliaanaa, minä tuskin jaksaisin sahausta moottorisahalla tehdä, on se sen verran painava.
        Hyvän pohjakunnon olet elämääsi hankkinut, mutta kaikkea aikanaan, ehkä ne voimat on riittäneet tähän asti hyvin, hieman voi jo periksi antaa, keho ainakin näin tekee.
        Minunkin kädet ovat tehneet luopumispäätöksen, uupuvat jo pienestäkin, miten sitten jaksan rollaattoriakaan työntää, kun se aika tulee.

Nuo nuoruuden kuvat olisi kaikille se elämän kulun mittari, mistä on lähdetty, missä nyt ollaan elämän koulun loppupäässä.
        Ikävä vaan ano 20,29 et voi kuvaasi laittaa, et nuoruuden, et muutakaan, kun et ole rekistöröitynyt.

Liekko niin eri tavoin vanhenemme, useinkin näkee niin kauniisti vanhenneita vanhuksia kaikkine ryppyineen, että kateeksi käy.
        Aika harvoin tulee enää itseensä mitään huolta tuntea, vanhenen siten , kun se minulle on suotu, terveyttä toivon loppuun asti.
        Eikö kesäpaikkasi ole järven rannalla , nyt olisi se aika laittaa katisika järveen, pikku ahvenet pyydykseen rientävät.
        Ei kukkoa monena päivänä haluakkaan syödä, on sen verran raskasta ruokaa, silloin, tällöin herkulta maistuu.

Eipä kovin suuri ole toiveesi ano 11,20, toivon toiveesi toteutuvan, ehkä joku toiveesi kuullessaan kukon sinulle pyöräyttää, toivossa on mukava elää.

Enpä muista koska olisin ehtoollisella käynyt, pakana siltä osin jo varmaan olen.

Kukon hakijat kävivät ja kiire oli maistamaan, ei heilläkään kovin usein sitä herkkua ole, piirakat myös mukaan saivat.
        Pakkasessa odottaa kuha ja lohtakin yksi filee, kalan terveellisyydestä saan nauttia monta päivää.
        Tarttukaa tarjouksiin, jos joku ahvenia tarjoaa, kukko on vaihtelua ruokailuun ja aika pienin vaivoin sen saa aikaan.
        Tänään lepopäivä, toivotaan sään lämpenevän viikonlopuksi, haudoilla käynnistä jo tyttären kanssa sovimme.

Ehtoollisella ei pidä käydä tavan ja näyttämisen vuoksi, vaan todella uskosta.

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ei tullut kuningasta Suomeen, Hessenin prinssi kieltäytyi tarjotusta paikasta.
        Taisi olla vaan hyvä juttu se.

Tuon Väinö-kissan hain viime keväänä, 8vuotiaaksi ilmoitettiin ja nimi oli Väinö.
        Mitäpä sitä muuttamaan vanhalle kissalle, hyvä nimihän se.

ano 9.56 J. Karjalainen on tehnyt laulun Väinö. Poikansa nimi on Väinö ja siitä hän laulelee.

• Anonyymi
        UUSI
        Hil-la kirjoitti:

Keskipäivää ! Kun luen näiden ahkerikkojen askareista joudun aina kysymään itseltäni, mihin se minun aikani oikein menee. Hil-lan ja Eliaanan askareet ovat sellaisia, mihin en ole koskaan tainnut yltää. Viimeksi ostin ahvenkukon Lidlistä, eikä se nyt tietenkään vedä vertoja itse tehdylle. Moottorisaha on minulle kauhistus, pokasahaa olen joskus tainnut käyttää... Ruohonleikkurikin on minulle "vierasesine", trimmerillä ja viikatteella katkon pitkää heinää pihaltani..))
        Minulla oli yllättävästi lääkäriaika perjantaina. Verikokeiden, sydänfilmin ja muistitestin tuloksia lääkäri kommentoi. En odottanut, että niistä olisi mitään yllättävää löytynyt, eikä sitä ollutkaan - ellei yllätys ollut se, että sain "puhtaat paperit" kaikista. Tällä kertaa.

Olihan minulla tuo iho kukkimassa ikävästi ja vähän pitkin hampain lääkäri katsoi sitä - se kun ei kuulunut hänen agendalleen. Taas uudet rohdot käyttöön... Jalan turvotukseen hän ei puuttunut. Tällä kertaa lääkärin epävarmuus kyllä tuntui, mutta parhaansa nämä nuoret lääkäritkin tietysti tekevät, tuskin yleislääkärin koulutuksessa vanhuksia erityisesti huomioidaan.
        Hyvillä mielin sain kuitenkin kotiin palata, naamakin näytti lauenneelta kun peilin jouduin hississä katsomaan..))

Toukokuu on alkanut minulla niin vilkkaasti - siis minun mittareillani - että olen ollut tavallista stressaantuneempi, mikä tietysti tuntuu yöunissa ja päivällä keskittymisen vaikeutena. Vieraita pystyin kuitenkin palvelemaan entiseen malliin - niin ainakin vieraat väittivät - ja " meillä kaikilla oli niin mukavaa"...))

Vähän jännitin etukäteen kahden leskirouvan tapaamista. Koin, että meillä ei ollut muuta yhteistä kuin (melko) harvinainen sukunimi, puolisoilta saatu.
        Ikä lienee kuitenkin muuttanut meitä parempaan suuntaan: elämän esittelyn tilalle oli tullut pärjäämisen haaste, kaikilla oli jonkinasteista terveyshuolta, ellei itsellä niin läheisillä.
        Leskirouvat asuivat kerrostalossa, osallistuivat eläkeläistoimintaan, olivat verkostoituneita, minulla ei ollut muuta lyödä pöytään kyläkerho kerran viikossa..))
        Oma "verkosto" minullakin tietysti on, mutta ulospäin en ole enää erityisen aktiivinen.

Tässä tapahtumien tuoksinassa jouduin taas olemaan jalkojen päällä tuntikausia ja siihen liitän kyllä uuden oireeni: oikean jalan päkiän kipeytymisen - Mortonin neureemaksi sitä kai kutsutaan ja se on hyvinkin yleinen vaiva, myös niillä, jotka liikkuvat paljon - tutuilta sain siitä kuvausta ja ensi käden tietoa, "kuukkelin" lisäksi.

Näin äkkiä se oma tilanne voi muuttua, juuri kun pääsin toteamasta, etten onnekseni ole tarvinnut särkylääkkeitä lonkkaleikkaukseni jälkeen. Tuo Morton on siis hermokipua ja pahimillaan hyvinkin ikävä vaiva. Katsotaan miten minun kohdallani. Liikkua kyllä saa, jos kivulta pystyy.

Hil-lan kuvaa on kehuttu. Sietääkin kehua..)) Omat taitoni eivät riitä kuvan suurentamiseen, mutta kyllä pienelläkin kuvalla on riittävästi todistusvoimaa..))

Ikä on tuonut sellaisenkin rasitteen, että syynäilee itseään liiankin kriittisesti. Vaikka tutun kanssa lohdutamme itseämme ja toisiamme toteamalla: "mitä välii, eihän meitä kukaan katsele eikä huomaa" niin pakko nähdä, että kyllä ne ulkonäön muutokset näkyvät myös muille..)) Tuttuni kertoi, että hänelle on huomautettukin ryppyjen määrästä, "suorasanainen" tuttuni näki olemukseni "ränsistyneen" jo kolmevitosena..))

Kyllähän ne positiiviset huomiot kelpaavat, mukava niitä on kuulla ja kyllä ne talteen laitetaan, mutta onhan se nähtävä, etteivät ne kauaa kannattele..))
        Mietinkin, että jos tuo Morton alkaa minua vaivata raskaimman jälkeen, menetän sen,
        mistä minua on eniten kehuttu: keveän liikkumisen taidon..))

Niin, että aina vaan kasvaa tuo menetettyjen asioiden lista, surtavaa riittää, ellei omassa elämässä niin muiden. Surua en ole kyllä koskaan pitänyt pahana. Tuntuu, että vain sen torjuminen tekee siitä ongelman.

Sadetta on luvattu tännekin, kännykkä tietää...Eilenkin oli niin kylmä pohjoistuuli, että puuskat olivat kaataa mummoon kumoon. Tänään lepuutan jalkaa - tai jalkoja -
        liike ei taida olla lääke tällä kertaa...

Terveempää oloa muille,
        demeter1

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      212
      2888
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      213
      1279
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      118
      1259
    4. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      352
      1147
    5. Miksi kaivata miestä

jolla ei edes muna toimi?
      Ikävä
      111
      1063
    6. Mitä haluaisit kysyä

Kaivatultasi?
      Ikävä
      89
      1017
    7. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      402
      991
    8. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66
      914
    9. Oot nainen kaunis

muista hymyillä jatkossakin.
      Ikävä
      46