Millaisen on jumala jonka tunteita ihmiset pystyvät manipuloimaan?
Esim. suututtamaan tai miellyttämään häntä.
Kysy itseltäsi
12
437
Vastaukset
sinulla kenties jotain parempaa tietoa jumalasta?
- M@k3
Mutta luulisin, että jumalaan eivät vaikuta ihmisten tekemiset tai tekemättä jättämiset.
Jos vaikuttaisi, niin jumalaa voitaisiin viedä kuin
pässiä narussa. M@k3 kirjoitti:
Mutta luulisin, että jumalaan eivät vaikuta ihmisten tekemiset tai tekemättä jättämiset.
Jos vaikuttaisi, niin jumalaa voitaisiin viedä kuin
pässiä narussa.tuossa teoriassasi ei nyt täsmää.
- M@k3
karvapää kirjoitti:
tuossa teoriassasi ei nyt täsmää.
Se voisi olla?
- ateisti-45
karvapää kirjoitti:
tuossa teoriassasi ei nyt täsmää.
jumalassa. Outoa kaikkivaltiaalta, kaiken luojalta joka kaiken tapahtuvan on tiennyt etukäteen. Suuttuuko hän kun jokin asia tapahtuu vai suuttuiko kun sen alussa jo ennen mitään tapahtumia tiesi? Suuttuiko silloin itselleen?
- M@k3
ateisti-45 kirjoitti:
jumalassa. Outoa kaikkivaltiaalta, kaiken luojalta joka kaiken tapahtuvan on tiennyt etukäteen. Suuttuuko hän kun jokin asia tapahtuu vai suuttuiko kun sen alussa jo ennen mitään tapahtumia tiesi? Suuttuiko silloin itselleen?
Jos ihminen tekee syntiä ja suututtaa sillä tavoin jumalan ja jumala rankaisee ihmistä esim. taudilla tai käristämällä ihmistä helvetissä tämän kuoleman jälkeen, niin eikö ihminen silloin hallitse jumalan toimintaa, eikä toisin päin.
- ei ateisti
M@k3 kirjoitti:
Jos ihminen tekee syntiä ja suututtaa sillä tavoin jumalan ja jumala rankaisee ihmistä esim. taudilla tai käristämällä ihmistä helvetissä tämän kuoleman jälkeen, niin eikö ihminen silloin hallitse jumalan toimintaa, eikä toisin päin.
Ei vaan ihminen menetteli vapaan tahtonsa mukaan. Sekö olisi oikein että esim. kolme lasta raiskannut ja sen jälkeen tappanut pedofiilimurhaaja, joka ei jää kiinni teoistaan, saisi kuoleman jälkeen saman kuin muut?
- ateisti-45
M@k3 kirjoitti:
suuttuu ja rankaisee niin kyllä se niin päin silloin menee. Hän suuttuu ihmisille näiden teoista joiden on oltava vapaita muuten ei suuttumisessa ja rankaisemisessa olisi mieltä. Jumalan käytös tässä seuraa silloin ihmisten teoista joita ihmiset itse hallitsevat. Mutta jos uskotaan jumalaan kaikkitietävänä kaikkivaltiaana luojana -miksi suuttumus ja rangaistus?
- "salafi"
M@k3 kirjoitti:
vaan hyvää tekevä saa ansionsa mukaan ihan niin kuin pahaa tekeväkin. Kyse ei ole Jumalan suututtamisesta
- ateisti-45
"salafi" kirjoitti:
vaan hyvää tekevä saa ansionsa mukaan ihan niin kuin pahaa tekeväkin. Kyse ei ole Jumalan suututtamisesta
mukaan? Ikuinen rangaistus ajallisen elämän perusteella? Ihmisen kostonhimoa nämä uskontojen opit kyllä tyydyttävät. Lajina olemme melkoisen raaadollisia ja se näkyy luomissamme uskonnoissakin.
- M@k3
"salafi" kirjoitti:
Vaan oikeudentajua?
- M@k3
ei ateisti kirjoitti:
Ei vaan ihminen menetteli vapaan tahtonsa mukaan. Sekö olisi oikein että esim. kolme lasta raiskannut ja sen jälkeen tappanut pedofiilimurhaaja, joka ei jää kiinni teoistaan, saisi kuoleman jälkeen saman kuin muut?
Kysymys ei ollutkaan jumalan oikeudentajusta, vaan siitä onko hänellä tunteita?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 925298
- 564131
- 252239
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s282078Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161815- 151464
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹291284Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗201076T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest431001- 211000