Minun kouluni fysiikanopetuksesta ne puuttuivat kokonaan, koska meillä oli fiksu fysiikanopettaja. Hän opetti ainoastaan sitä, mikä aivan varmasti on totta.
Menneisyyden tieteen haparoinnit, jotka nykyään opetetaan voimassa olevana tieteenä, jätettiin kokonaan opettamatta. Miksi niitä nykyään opetetaan varmana tieteellisenä totuutena. Eihän niillä ole yhtään mitään käytännön merkitystä.
Menneisyyttä roikutetaan mukana, niin kuin se muka olisi arvokasta tietoa. Arvottomista erehdyksistä on tehty arvokasta tiedettä nykyään, niin kuin tiede ei muka olisi koskaan erehtynyt.
Tieteen historia on todellisuudessa täynnä erehdyksiä. Niitä sitten korjattiin 1900 luvulla, ja meidän opettaja oli tietoinen siitä jo 1960 luvulla, ja jätti erehdykset opettamatta. Myöhemmin olen kyllä niihinkin tutustunut.
Ilmeisesti muutos tapahtui silloin, kun tuli peruskoulu. Siellä otettiin tieteen arvottomat erehdyksetkin fysiikanopetukseen mukaan. Ammatilliseen koulutukseen ne kuitenkaan eivät kelvanneet ollenkaan. Siellä opetettiin vain toimivaa totuutta.
Näin kävi, koska opettajatkin olivat oppineet vain uusimman tieteen, jota tarvittiin työssä. Työssähän ei saa koskaan luottaa tieteen erehdyksiin. Työssä täytyy toimia totuuden mukaan eikä vanhanajan oppineiden luulojen mukaan.
Toinen hirveä heikkous kouluopetuksessa on se, että yhteen kuuluvat asiat opetetaan aivan kaikki täysin erikseen, Siitä syntyy valheellinen vaikutelma, että ne täytyy ehdottomasti jatkossakin pitää erillään, koska ne on erillisiä asioita.
Näin kokonaiskuvien muodostuminen estyy, vaikka käytännön elämässä juuri nimenomaan ne kokonaiskuvat täytyy hallita. Pahimmillaan menee niin, että ei koskaan opi, millä tavalla erikseen opetetut asiat liittyvät toisiinsa.
Tuollainen opetus on oppilaille inhottava pakkopulla, josta täytyy selvitä ulkoa opettelemalla. Täällä oli yhdessä koulussa hylätty tuo opetusmenetelmä, ja siirrytty opettamaan fysiikkaa käytännönläheisesti.
Sen oli oppilaat todenneet paljon mielenkiintoisemmaksi tavaksi oppia, ja tulokset paranivat. Maalaisympäristössä tuollaiseen on paljon paremmat mahdollisuudet kuin suurissa kaupungeissa. Esimerkkejä fysiikan sovelluksista löytyy sieltä paljon.
Kannatan ehdottomasti tuollaista opetusmenetelmää koska minun koulussani opetettiin samalla tavalla. Työn opettelussa sitten oli helppo oppia, millä tavalla erilaiset asiat liittyvät yhteen tapahtumaketjuksi.
Tapahtumathan esiintyvät aina ketjuina, jossa eri asiat ovat fysiikkaa. Kun käynnistetään yksi asia, niin se johtaa toiseen asiaan, ja toinen asia johtaa kolmanteen asiaan, ja kolmas asia johtaa neljänteen asiaan, ja neljäs asia johtaa viidenteen asiaan jne.
Fysiikan opetukset täytyy pystyä oppimaan tuollaisina ketjuina, koska sellaisina ne esiintyy sekä luonnossa että teknologiassa. Fysiikkaa osaa vasta sitten, kun osaa mielessään muodostaa tuollaisia ketjuja, ja muodostaa ne oikein.
Siinä mainitsemassani koulussa alettiin pyrkimään tähän jo koulutuksessa, ja oppilaat tykkäsivät siitä, kun paljastui, millä tavalla fysiikka liittyy erilaisiin käytännön asioihin. Pakkopullasta tulikin suuren mielenkiinnon kohde.
Koska fysiikka esiintyy todellisuudessa kokonaiskuvina, niin se täytyy oppia myös ymmärtämään kokonaiskuvina. Niitä kokonaiskuvan osia vaan kuvataan erikseen eri termeillä, mutta niiden välillä on syy-seuraussuhde, joka liittää ne yhteen.
Nuo syy-seuraussuhteet voi oppia käytännön työssä kaikista helpoimmin. Muuten niitä on vaikea oppia.
Nykyisen kouluopetuksen hirveät heikkoudet.
10
90
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Ja taas alkaa sama ralli. hakeudu höperö hoitoon. Sinun fysiikkaasi ei ole kukaan opettanut koskaan eikä missään.
- AnonyymiUUSI
Idiotismi jatkuu, kun sinä et ole ollut niissä paikoissa, missä sitä on opetettu. Et varmasti ole käynyt sitä keskikoulua, jonka minä kävin, etkä varmasti ole opiskellut myöskään sairaanhoito opistoissa, ja taatusti sinulla ei ole mitään metallipuolen ammattiakaan.
On idiotismia inttää sellaista tietoa vastaan, joka itseltä puuttuu kokonaan. En minäkään mene inttämään liikennelentäjiä vastaan, ja muutenkin on paljon ammatteja joiden ammattilaisia vastaan en menisi inttämään, vaikka minulla on kyllä aivan hirveän paljon enemmän tietoa kuin sinulla.
Osoittaako nuo 17 sanaa, että sinulla on muka jotakin tietämystäkin. Ei yhtään mitään. On vain viimeisen päälle paska luonne eikä mitään muuta. muuta olet pelkkä nettikiusaaja ja suurella todennäköisyydellä myös koulukiusaaja. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Idiotismi jatkuu, kun sinä et ole ollut niissä paikoissa, missä sitä on opetettu. Et varmasti ole käynyt sitä keskikoulua, jonka minä kävin, etkä varmasti ole opiskellut myöskään sairaanhoito opistoissa, ja taatusti sinulla ei ole mitään metallipuolen ammattiakaan.
On idiotismia inttää sellaista tietoa vastaan, joka itseltä puuttuu kokonaan. En minäkään mene inttämään liikennelentäjiä vastaan, ja muutenkin on paljon ammatteja joiden ammattilaisia vastaan en menisi inttämään, vaikka minulla on kyllä aivan hirveän paljon enemmän tietoa kuin sinulla.
Osoittaako nuo 17 sanaa, että sinulla on muka jotakin tietämystäkin. Ei yhtään mitään. On vain viimeisen päälle paska luonne eikä mitään muuta. muuta olet pelkkä nettikiusaaja ja suurella todennäköisyydellä myös koulukiusaaja."En minäkään mene inttämään liikennelentäjiä vastaan,"
Miksi sitten menet inttämään fyysikkoja vastaan, jotka mm toteavat, että osa kaasuista on ns kasvihuonekaasuja? Että fotonien nopeus riippuu niiden lähteen tehosta? - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
"En minäkään mene inttämään liikennelentäjiä vastaan,"
Miksi sitten menet inttämään fyysikkoja vastaan, jotka mm toteavat, että osa kaasuista on ns kasvihuonekaasuja? Että fotonien nopeus riippuu niiden lähteen tehosta?Mutta miksi sinä väkisin jatkat inttämistä harhaisen dementikon kanssa? Hän ei luuloistaan tule luopumaan, joten kai sinullakin parempaa tekemistä olisi.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Osoittaako nuo 17 sanaa, että sinulla on muka jotakin tietämystäkin. Ei yhtään mitään. On vain viimeisen päälle paska luonne eikä mitään muuta. muuta olet pelkkä nettikiusaaja ja suurella todennäköisyydellä myös koulukiusaaja."On idiotismia inttää sellaista tietoa vastaan, joka itseltä puuttuu kokonaan."
Kertoo jumalan lahja tieteelle, jonka mielestä kasvihuonekaasuja ei ole olemassa.
- AnonyymiUUSI
Toisessa ketjussa tämä kirjailija juuri naurettiin lattianrakoon. Ei kun "uutta" aloitusta kyhäämään. Joko jätämme rauhaan?
- AnonyymiUUSI
Joo. Hänen aikanaan koulut, insinöörit ja lääkärit olivat vaan aivan eri maata kuin nykyään.
Mitä sitä vastaan vänkäämään. Ja fysiikkakin oli aivan erilaista. CNC sorvillakaan ei toiminut luonnonlaeista kuin gravitaatio. - AnonyymiUUSI
Näin teemme.
- AnonyymiUUSI
Tekstin pituudesta jo tiedämme kenestä on kysymys. Mikäli et osaa lyhentää tekstiäsi älä kirjoita mitään.
- AnonyymiUUSI
Jo otsikosta (joku random edellisen ketjun pohjalta polkaistu väite ja piste perässä) tietää kenestä on kysymys ja ettei ketjua kannattaisi edes klikata auki. Teksti ei liity palstan aiheeseen, sisältää papan samat puuduttavat fraasit ja pökkelön kielen satunnaisella kappalejaolla. APH ei edes osaisi kirjoittaa niin, ettei häntä heti tunnistaisi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa7017833Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?455591HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa3042990Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki462792- 1812543
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t92160- 252005
mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k121852Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1411752Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon4111658