Polkupyörän kiekon tasapainotus

Anonyymi-ap

Oletteko tasapainottaneet fillarinne kiekkoja että pääsee eroon suurnopeusajoa (palstalaisilla tyypillisesti yli 32 km/h keskari) häiritsevästä vanteen pystysuuntaisesta huojunnasta?

15

321

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Rihtaus on oikeiden ammattimiesten työtä. Valtaosa pyörähuolloista ei joko tee tai ei saa kunnollista työnjälkeä.

    • Anonyymi

      Amatöörien puuhastelua. Kun keskarit on neljää kymppiä, silloin näytetään keskaria sinunlaisellesi pitsin nyplääjälle. Ja otetaan vielä keskaria ajon jälkeen pullollinen palautusjuomaksi. Tuollaisilla neideillä kuin sinä ei hyppyset kestä ajaa pyörällä ollenkaan, korviesi välikään ei taida olla balanssissa. Keskity vaan karaokelauleluun.

    • Anonyymi

      Ei fillareissa tasapainotuksella ole merkitystä. Kyllä se pystysuuntainen jumputus tulee vanteen pystysuorasta heitosta.

      • Anonyymi

        Fillareissa todellakaan ei tarvita kiekkojen tasapainotusta. Kuskille asti tuntuva jumputus tulee yleensä renkaasta, ei vanteesta tai laakereista. Pyörän renkaiden laatuvaatimukset ovat niin vähäisiä, että sillä ei vain saa tasan pyöreitä ja tasalaatuisia tuotteita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Fillareissa todellakaan ei tarvita kiekkojen tasapainotusta. Kuskille asti tuntuva jumputus tulee yleensä renkaasta, ei vanteesta tai laakereista. Pyörän renkaiden laatuvaatimukset ovat niin vähäisiä, että sillä ei vain saa tasan pyöreitä ja tasalaatuisia tuotteita.

        Rengas on väärin asennettu jos se jumputtaa.
        Päällikumin asennus vanteelle pitää aloittaa venttiilin vastakkaiselta puolelta siten että kumin vanteelle asennus päättyy venttiilin kohdalle. Siten ei muodostu kuhmua renkaaseen. Sisäkumin pitää myös olla oikeaoppisesti asemoituna eikä rypyssä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rengas on väärin asennettu jos se jumputtaa.
        Päällikumin asennus vanteelle pitää aloittaa venttiilin vastakkaiselta puolelta siten että kumin vanteelle asennus päättyy venttiilin kohdalle. Siten ei muodostu kuhmua renkaaseen. Sisäkumin pitää myös olla oikeaoppisesti asemoituna eikä rypyssä.

        Kuka enää käyttää sisäkumeja? Herää tähän päivään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuka enää käyttää sisäkumeja? Herää tähän päivään.

        Itseasissa allekirjoittanut ainakin käyttään, mutta sen verran "puolustudun" että käytän erikoiskeveitä sekä kestäviä TPU kumeja. (yhdessä pyörässä "litkut")
        Muutamaan otteeseen testannut "litkuttamista" mutta on senverran sotteista puuhaa pääosin että olen jättänyt tekemättä ja tosiaan noilla TPU sisureilla ajan.


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        Itseasissa allekirjoittanut ainakin käyttään, mutta sen verran "puolustudun" että käytän erikoiskeveitä sekä kestäviä TPU kumeja. (yhdessä pyörässä "litkut")
        Muutamaan otteeseen testannut "litkuttamista" mutta on senverran sotteista puuhaa pääosin että olen jättänyt tekemättä ja tosiaan noilla TPU sisureilla ajan.

        Litkuttaminen on paras vaihtoehto, mutta eihän se sovi neitimäisille hiplaajille, kun on niin "sottaista".


      • Anonyymi kirjoitti:

        Litkuttaminen on paras vaihtoehto, mutta eihän se sovi neitimäisille hiplaajille, kun on niin "sottaista".

        Kyllä se sitä on (paras vaihtoehto), mutta ero TPU sisureihin (jotka siis todella paljon perinteisiä sisureita kevyemmät mutta myös kestävemmät) on kuitenkin senverran pieni että ainakin tähän mennessä olen jättänyt vaihtamatta (paitsi yhden pyörän kohdalla joka oli jo minulle tullessa valmiiksi litkutettu ja siihen sitten aika-ajoin uutta litkua olen lisännyt.

        Voihan se olla että tuohon tulee jossain vaiheessa siirryttyä, mutta katsotaan.

        Mutta ei tuo "litkukaan" mikään täysin varma ole, vaan kyll senkin kanssa kannatta varasisuria mukana pitää varmuuden vuoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka enää käyttää sisäkumeja? Herää tähän päivään.

        Ylivoimaisesti suurin osa käyttää sisäkumeja. Se on helpoin ja varsinkin pitkäaikaista käyttöä silmälläpitäen paras.
        Herää sieltä litkunesteen muodostamasta pienestä kuplastasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka enää käyttää sisäkumeja? Herää tähän päivään.

        Suurin osa käyttää. Kuka viitsii puljata hankalien sisärenkaattomien kanssa?


    • Anonyymi

      Hiilikuituvanne ei väänny, se, rehellisesti, hajoaa.

      Laita hiilarit alle.

      • Anonyymi

        Liian vaarallista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liian vaarallista.

        Hanki rollaattori. Ja vältä hiilihydraatteja, ala karppaamaan.


    • Anonyymi

      RATTIJUOPON KALAKUKKO

      (“Täytetty muikuilla ja katumuksella – ei suositella nautittavaksi tien päällä.”)

      Tämä on kalakukko niille, jotka eivät malttaneet jättää kossupulloa kotiin, mutta toivottavasti nyt malttavat jättää auton. Se on raskaasti ladattu, hämmentävän lämmin ja jättää jälkimaun, joka herättää kysymyksiä – ja ehkä morkkiksen. Tässä yhdistyvät rasva, suola ja hiljainen toivo, että kukaan ei nähnyt.

      AINEKSET (4–6 harkinnanvaraista annosta):

      Kuori – tumma, tiivis ja vähän huonosti suljettu:
      – 1,2 kg ruisjauhoa
      – 300 g vehnäjauhoa (koska muisti pätki ja otettiin väärä pussi)
      – 2 tl suolaa
      – 5 dl haaleaa vettä (tai edellisillan puolilämmin kivennäisvesi)
      – 2 rkl öljyä (pintaan kiiltoa, vaikka kuskin silmistä se katosi)

      Täyte – hajanainen mutta rasvainen:
      – 700 g muikkua (ne ei tienneet mihin joutuivat – kuten kyydissä ollut kaverikaan)
      – 400 g pekonia tai kylkeä (rasva ei poista syyllisyyttä, mutta lohduttaa)
      – 1 iso sipuli (itketti jo valmiiksi)
      – 1 tl pippuria
      – 2 rkl sinappia (terävyyttä, jota kuskilta puuttui)
      – 1 rkl vodkaa (valinnainen, mutta kohtalokas)

      VALMISTUS (muistellen edellisiltaa sumuisesti):

      1. Taikina:
      – Sekoita aineet. Vaivaa huolimattomasti, ehkä vähän liian rajusti.
      – Anna levätä, kuten kortti hyllyssä seuraavat 6 kuukautta.

      2. Täyte:
      – Paista kylki, lisää sipuli ja mausteet.
      – Lorauta sekaan pieni tippa viinaa – ei sen maun takia, vaan muistutuksena siitä, mitä EI pidä tehdä.

      3. Kokoaminen:
      – Kauli taikina – vähän vino, mutta saa kelvata.
      – Täytteet keskelle, kuori päälle – älä sählää, vaikka käsi tärisee.
      – Voitele pintaan munalla tai öljyllä – tämä sentään voidaan vielä kaunistella.

      4. Paisto:
      – 230 °C / 15 min – ensimmäinen kärähdys.
      – 125 °C / 4–5 h – aikaa miettiä, oliko se sen arvoista. (Spoileri: ei ollut.)

      TARJOILU – vastuullisesti:
      – Syö kotona, mieluiten seurassa joka sanoo: "Et muuten enää ikinä aja."
      – Kylkeen vettä, kahvia, tilkka katumusta.
      – Ei alkoholia. Ei avainta. Ei puolusteluja.

      YHTEENVETO:
      Rattijuopon kalakukko ei ole vitsi.
      Se on raskas, surullinen ja syvältä paistettu muistutus siitä, että ruoka voi olla hyvää, mutta valinnat eivät aina ole.
      Jos syöt tämän ja hymyilet, hyvä. Mutta älä ikinä syö, juo ja aja.

      Syö rauhassa – ja pysy pois ratista. 🐟🚫🥃

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvää syntymäpäivää Sanna 40 vee!!!!

      ᕼᗩᑭᑭY ᗷIᖇTᕼᗞᗩY Sister ❣️🥰 🎉🎂✨🍰🥳 🥳🎂🥂 🎉🎊🎁🎈🎂
      Maailman menoa
      104
      5507
    2. Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata

      Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai
      Maailman menoa
      95
      4805
    3. Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi

      Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas
      Maailman menoa
      139
      4752
    4. Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?

      Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san
      Ikävä
      367
      2179
    5. Kerro kaivattusi etunimi

      Miehille..
      Ikävä
      112
      1987
    6. 105
      1757
    7. Sulla on mies

      Aivan liikaa naisia.
      Ikävä
      256
      1557
    8. 370
      1298
    9. Pääsit koskettamaan

      Sellaista osaa minussa jota kukaan ei ole ennen koskettanut. Siksi on hyvin vaikea unohtaa sinut kokonaan.
      Ikävä
      59
      1131
    10. Kadutko mitään?

      Minä kadun ikävässä kirjoittamista, mutta en saa sitä tekemättömäksi.
      Sinkut
      207
      1074
    Aihe