Oletteko tasapainottaneet fillarinne kiekkoja että pääsee eroon suurnopeusajoa (palstalaisilla tyypillisesti yli 32 km/h keskari) häiritsevästä vanteen pystysuuntaisesta huojunnasta?
Polkupyörän kiekon tasapainotus
13
195
Vastaukset
- Anonyymi
Rihtaus on oikeiden ammattimiesten työtä. Valtaosa pyörähuolloista ei joko tee tai ei saa kunnollista työnjälkeä.
- Anonyymi
Amatöörien puuhastelua. Kun keskarit on neljää kymppiä, silloin näytetään keskaria sinunlaisellesi pitsin nyplääjälle. Ja otetaan vielä keskaria ajon jälkeen pullollinen palautusjuomaksi. Tuollaisilla neideillä kuin sinä ei hyppyset kestä ajaa pyörällä ollenkaan, korviesi välikään ei taida olla balanssissa. Keskity vaan karaokelauleluun.
- Anonyymi
Ei fillareissa tasapainotuksella ole merkitystä. Kyllä se pystysuuntainen jumputus tulee vanteen pystysuorasta heitosta.
- Anonyymi
Fillareissa todellakaan ei tarvita kiekkojen tasapainotusta. Kuskille asti tuntuva jumputus tulee yleensä renkaasta, ei vanteesta tai laakereista. Pyörän renkaiden laatuvaatimukset ovat niin vähäisiä, että sillä ei vain saa tasan pyöreitä ja tasalaatuisia tuotteita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Fillareissa todellakaan ei tarvita kiekkojen tasapainotusta. Kuskille asti tuntuva jumputus tulee yleensä renkaasta, ei vanteesta tai laakereista. Pyörän renkaiden laatuvaatimukset ovat niin vähäisiä, että sillä ei vain saa tasan pyöreitä ja tasalaatuisia tuotteita.
Rengas on väärin asennettu jos se jumputtaa.
Päällikumin asennus vanteelle pitää aloittaa venttiilin vastakkaiselta puolelta siten että kumin vanteelle asennus päättyy venttiilin kohdalle. Siten ei muodostu kuhmua renkaaseen. Sisäkumin pitää myös olla oikeaoppisesti asemoituna eikä rypyssä. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Rengas on väärin asennettu jos se jumputtaa.
Päällikumin asennus vanteelle pitää aloittaa venttiilin vastakkaiselta puolelta siten että kumin vanteelle asennus päättyy venttiilin kohdalle. Siten ei muodostu kuhmua renkaaseen. Sisäkumin pitää myös olla oikeaoppisesti asemoituna eikä rypyssä.Kuka enää käyttää sisäkumeja? Herää tähän päivään.
Anonyymi kirjoitti:
Kuka enää käyttää sisäkumeja? Herää tähän päivään.
Itseasissa allekirjoittanut ainakin käyttään, mutta sen verran "puolustudun" että käytän erikoiskeveitä sekä kestäviä TPU kumeja. (yhdessä pyörässä "litkut")
Muutamaan otteeseen testannut "litkuttamista" mutta on senverran sotteista puuhaa pääosin että olen jättänyt tekemättä ja tosiaan noilla TPU sisureilla ajan.- AnonyymiUUSI
santtu_1975X kirjoitti:
Itseasissa allekirjoittanut ainakin käyttään, mutta sen verran "puolustudun" että käytän erikoiskeveitä sekä kestäviä TPU kumeja. (yhdessä pyörässä "litkut")
Muutamaan otteeseen testannut "litkuttamista" mutta on senverran sotteista puuhaa pääosin että olen jättänyt tekemättä ja tosiaan noilla TPU sisureilla ajan.Litkuttaminen on paras vaihtoehto, mutta eihän se sovi neitimäisille hiplaajille, kun on niin "sottaista".
Anonyymi kirjoitti:
Litkuttaminen on paras vaihtoehto, mutta eihän se sovi neitimäisille hiplaajille, kun on niin "sottaista".
Kyllä se sitä on (paras vaihtoehto), mutta ero TPU sisureihin (jotka siis todella paljon perinteisiä sisureita kevyemmät mutta myös kestävemmät) on kuitenkin senverran pieni että ainakin tähän mennessä olen jättänyt vaihtamatta (paitsi yhden pyörän kohdalla joka oli jo minulle tullessa valmiiksi litkutettu ja siihen sitten aika-ajoin uutta litkua olen lisännyt.
Voihan se olla että tuohon tulee jossain vaiheessa siirryttyä, mutta katsotaan.
Mutta ei tuo "litkukaan" mikään täysin varma ole, vaan kyll senkin kanssa kannatta varasisuria mukana pitää varmuuden vuoksi.- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kuka enää käyttää sisäkumeja? Herää tähän päivään.
Ylivoimaisesti suurin osa käyttää sisäkumeja. Se on helpoin ja varsinkin pitkäaikaista käyttöä silmälläpitäen paras.
Herää sieltä litkunesteen muodostamasta pienestä kuplastasi.
- Anonyymi
Hiilikuituvanne ei väänny, se, rehellisesti, hajoaa.
Laita hiilarit alle.- Anonyymi
Liian vaarallista.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Liian vaarallista.
Hanki rollaattori. Ja vältä hiilihydraatteja, ala karppaamaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1225506
- 715198
- 924228
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753660Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603288- 432871
- 152327
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️582049- 451907
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381723