Tästä listasta helppo valita se oma uskonto ja sen suuntaus https://www.openmindproject.com/all-faiths-religions-2
Kaikki maailman uskonnot ja niiden suuntaukset listattuna
53
374
Vastaukset
- Anonyymi
Sinulle, joka olet kristinuskon uhri, miksi et voi luopua uskonnoista kokonaan.
- Anonyymi
"Sori jos vaivaan teitä mutta Haluan löytää.itselleni mieluisan uskonnon"
En ymmärrä, hetki sitten sanoit olevasi hardcore ateisti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ymmärrä, hetki sitten sanoit olevasi hardcore ateisti."Sori jos vaivaan teitä mutta Haluan löytää.itselleni mieluisan uskonnon"
Miksi sinulle uskonto? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi sinulle uskonto?"On tylsää"
Kuulehan, uskontoja ei ole tarkoitettu tylsyyden karkottamiseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"On tylsää"
Kuulehan, uskontoja ei ole tarkoitettu tylsyyden karkottamiseen."On tylsää"
Kuulehan, uskontoja ei ole tarkoitettu tylsyyden karkottamiseen.
Etsi itsellesi harrastus, se on lääke tylsyyden karkottamiseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"On tylsää"
Kuulehan, uskontoja ei ole tarkoitettu tylsyyden karkottamiseen.
Etsi itsellesi harrastus, se on lääke tylsyyden karkottamiseen.Hee.
- Anonyymi
Nooan jälkeinen vanha inspiroitujen patriarkkojen, ennen vedenpaisumusta kirjoitettujen ja säilyneiden kirjojen usko Jumalaan, on ainoa alkuperäisenä säilynyt usko. Kun ihmiset alkoivat levittäytyä yhä kauemmas alkuperäisiltä sijoiltaan. niin tietenkin alkoi uskokin rönsyillä eri suuntiin. Mutta alkuperäinen usko säilyi Araratin tienoilla. Tämän uskon, Jumala tarkoitti meille lihallisille ihmisille. Ovela saatana, eli loistonsa aikaa, aloittamalla järjettömiä piilo saatanallisia uskoja. Jeesus inspiroi UT:n omiensa kautta, jossa Hän opetti, miten eletään siunauksellista elämää rauhassa ja rakkaudessa. Uhrillaan, Hän palautti takaisin Jumalan lapseuden ja lapseudelle kuuluvan armon, lain päälle. Näin Hän antoi meidän itse valita paikkamme ikuisuudessa, vapaan tahtomme mukaisesti. On vain kaksi paikkaa, Jeesuksen kautta viisaan Isämme hyvyyden valtakunnan lapsiksi. Tai kapinallisen Luziferin komentoon pahuuden valtakuntaan, johon kaikki pahuus kokoontuu.
- Anonyymi
Haluan elämälle tarkoituksen ja päämäärän. En edes tiennyt ennen että kaikissa uskonnoissa on suuntauksia eikä ainoastaan yksi ja sama oppi, hindulaisuudessa,islamissa, juutalaisuudessa ja kristinuskossa on ja myös kaikissa muissakin kuten buddhalaisuus
- Anonyymi
Kristinusko ei ole uskonto.
- Anonyymi
Mitä se sitten on?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä se sitten on?
"Kristinusko ei ole uskonto"
Se on varmasti, niin kuin terroristi sanoo: "ekävä usko". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on varmasti, niin kuin terroristi sanoo: "ekävä usko"."Kristinusko ei ole uskonto"
Se on varmasti, niin kuin terroristi sanoo: "ekävä usko".
Löydät sen Mein Kampfista: Siksi olen vakuuttunut siitä, että toimin Luojamme asiamiehenä: "Siksi olen vakuuttunut siitä, että toimin Luojamme asiamiehenä. Taistelemalla juutalaisia vastaan teen Herran työtä."
Hitler sanoi sen uudelleen natsien joulujuhlassa vuonna 1926: ”Kristus oli varhain suurin taistelija taistelussa maailmanvihollista, juutalaisia, vastaan... Työn, jonka Kristus aloitti mutta ei pystynyt saattamaan loppuun, minä - Adolf Hitler - saatan päätökseen.”
Vuonna 1938 pidetyssä Reichstag-puheessa Hitler toisti jälleen ristiretkensä uskonnollisen alkuperän. "Uskon tänään toimivani Kaikkivaltiaan Luojan mielessä. Torjuessani juutalaisia taistelen Herran työn puolesta."
Kun Hitler välttyi täpärästi salamurhalta Münchenissä marraskuussa 1939, hän antoi kunnian kaitselmukselle. ”Nyt olen täysin tyytyväinen”, hän huudahti. ”Se, että lähdin Burgerbraukellerista tavallista aikaisemmin, on osoitus siitä, että kaitselmus on antanut minun saavuttaa tavoitteeni.” - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on varmasti, niin kuin terroristi sanoo: "ekävä usko".
Löydät sen Mein Kampfista: Siksi olen vakuuttunut siitä, että toimin Luojamme asiamiehenä: "Siksi olen vakuuttunut siitä, että toimin Luojamme asiamiehenä. Taistelemalla juutalaisia vastaan teen Herran työtä."
Hitler sanoi sen uudelleen natsien joulujuhlassa vuonna 1926: ”Kristus oli varhain suurin taistelija taistelussa maailmanvihollista, juutalaisia, vastaan... Työn, jonka Kristus aloitti mutta ei pystynyt saattamaan loppuun, minä - Adolf Hitler - saatan päätökseen.”
Vuonna 1938 pidetyssä Reichstag-puheessa Hitler toisti jälleen ristiretkensä uskonnollisen alkuperän. "Uskon tänään toimivani Kaikkivaltiaan Luojan mielessä. Torjuessani juutalaisia taistelen Herran työn puolesta."
Kun Hitler välttyi täpärästi salamurhalta Münchenissä marraskuussa 1939, hän antoi kunnian kaitselmukselle. ”Nyt olen täysin tyytyväinen”, hän huudahti. ”Se, että lähdin Burgerbraukellerista tavallista aikaisemmin, on osoitus siitä, että kaitselmus on antanut minun saavuttaa tavoitteeni.”"Kristinusko ei ole uskonto"
Se on varmasti, niin kuin terroristi sanoo: "elävä usko".
Elämäkerturi John Toland kirjoitti Hitlerin uskonnosta: "Hän kantoi sisällään sen opetusta, jonka mukaan juutalainen oli jumalan tappaja. Tuhoaminen voitiin siis tehdä ilman omantunnon häivähdyksiä, koska hän toimi vain jumalan kostajana - kunhan se tehtiin persoonattomasti, ilman julmuutta. Himmler murhasi mielellään armollisesti.
Hän määräsi teknisiä asiantuntijoita suunnittelemaan kaasukammioita, jotka eliminoisivat juutalaisjoukot tehokkaasti ja ‘inhimillisesti’, sitten hän ahtautti uhrit vaunuihin ja lähetti heidät itään gettoihin, kunnes Puolan tappokeskukset saatiin valmiiksi." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Elämäkerturi John Toland kirjoitti Hitlerin uskonnosta: "Hän kantoi sisällään sen opetusta, jonka mukaan juutalainen oli jumalan tappaja. Tuhoaminen voitiin siis tehdä ilman omantunnon häivähdyksiä, koska hän toimi vain jumalan kostajana - kunhan se tehtiin persoonattomasti, ilman julmuutta. Himmler murhasi mielellään armollisesti.
Hän määräsi teknisiä asiantuntijoita suunnittelemaan kaasukammioita, jotka eliminoisivat juutalaisjoukot tehokkaasti ja ‘inhimillisesti’, sitten hän ahtautti uhrit vaunuihin ja lähetti heidät itään gettoihin, kunnes Puolan tappokeskukset saatiin valmiiksi.""Kristinusko ei ole uskonto"
Sodan syyt ovat tietenkin monitahoisia, mutta olisi vaikea yliarvioida uskonnon tuhoisaa roolia toisessa maailmansodassa. Epäluottamus, pelko ja viha juutalaisia kohtaan oli oppi, jonka Hitler oppi jo varhain elämässään. Hänen kirkkonsa opetti sitä ja hänen kulttuurinsa vahvisti sitä. Siitä tuli hänen pakkomielteensä, hänen versionsa ”Herran työstä”.
Se, että Hitler, tämä 1900-luvun ylin pahis, saattoi nähdä itsensä, ja että muut näkivät hänet ”kaitselmuksellisesti” johdatettuna, suojeltuna ja inspiroituna, pitäisi varmasti olla pahaenteinen vihje uskonnollisen uskon vaaroista. Aivan kuten Vatikaanin sateenvarjolla voitiin suojella katolilaisten tekemiä serbien joukkomurhia Jugoslaviassa, uskonto voi oikeuttaa minkä tahansa käyttäytymisen, minkä tahansa julmuuden, minkä tahansa sodan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sodan syyt ovat tietenkin monitahoisia, mutta olisi vaikea yliarvioida uskonnon tuhoisaa roolia toisessa maailmansodassa. Epäluottamus, pelko ja viha juutalaisia kohtaan oli oppi, jonka Hitler oppi jo varhain elämässään. Hänen kirkkonsa opetti sitä ja hänen kulttuurinsa vahvisti sitä. Siitä tuli hänen pakkomielteensä, hänen versionsa ”Herran työstä”.
Se, että Hitler, tämä 1900-luvun ylin pahis, saattoi nähdä itsensä, ja että muut näkivät hänet ”kaitselmuksellisesti” johdatettuna, suojeltuna ja inspiroituna, pitäisi varmasti olla pahaenteinen vihje uskonnollisen uskon vaaroista. Aivan kuten Vatikaanin sateenvarjolla voitiin suojella katolilaisten tekemiä serbien joukkomurhia Jugoslaviassa, uskonto voi oikeuttaa minkä tahansa käyttäytymisen, minkä tahansa julmuuden, minkä tahansa sodan.he end is not only the end of the freedom of the peoples oppressed by the Jew, but also the end of this parasite upon the nations. After the death of his victim, the vampire sooner or later dies too [pp. 293-296].
A. Hitler, Mein Kampf ("My Struggle"), Houghton Mifflin, New York: Hutchinson Publ. Ltd., London, 1969. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
he end is not only the end of the freedom of the peoples oppressed by the Jew, but also the end of this parasite upon the nations. After the death of his victim, the vampire sooner or later dies too [pp. 293-296].
A. Hitler, Mein Kampf ("My Struggle"), Houghton Mifflin, New York: Hutchinson Publ. Ltd., London, 1969."Kristinusko ei ole uskonto"
Hitler luuli taistelevansa hyvän asian puolesta Jumalan nimissä...
Niin tekevät myös kristityt, jotka vainoavat hindupalstoja, koska he ovat elävässä uskossa.
Adolf Hitleriä inspiroinut mies oli Yhdysvalloissa syntynyt valkoinen kristitty: Madison Grant julkaisi teoksen ”The Passing of the Great Race” (1916) kuusi vuotta ennen kuin Hitler julkaisi ”Mein Kampft”.
... Olen vakuuttunut siitä, että toimin Luojamme asiamiehenä. Taistelemalla juutalaisia vastaan teen Herran työtä.
ADOLF HITLER
Olen vakuuttunut siitä, että toimin Luojamme asiamiehenä. Taistelemalla "hinduja" vastaan hindupalstoilla teen Herran työtä.
Äärifundamentalistinen kristitty - Anonyymi
Hitler luuli taistelevansa hyvän asian puolesta Jumalan nimissä...
Kun Hitler välttyi täpärästi salamurhalta Münchenissä marraskuussa 1939, hän antoi kunnian kaitselmukselle. ”Nyt olen täysin tyytyväinen”, hän huudahti. ”Se, että lähdin Burgerbraukellerista tavallista aikaisemmin, on osoitus siitä, että kaitselmus on antanut minun saavuttaa tavoitteeni.” - Anonyymi
Se, että Hitler, tämä 1900-luvun ylin pahis, saattoi nähdä itsensä, ja että muut näkivät hänet ”kaitselmuksellisesti” johdatettuna, suojeltuna ja inspiroituna, pitäisi varmasti olla pahaenteinen vihje uskonnollisen uskon vaaroista.
SELLAISTA ON SE "ELÄVÄ USKO."
- Anonyymi
Opportyneisuus purrautuneisyiden kanssa puuttuu listastasi. Sinulla Herjaaja pilkkaaja varmasti on omat syysi siihen.
- Anonyymi
Totuuden kertominen kristittyjen julmuudesta kirvelee.
- Anonyymi
Kaikki faktat ovat historiallisesti TODISTETTU. Totuuden kertominen kristittyjen julmuudesta kirvelee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki faktat ovat historiallisesti TODISTETTU. Totuuden kertominen kristittyjen julmuudesta kirvelee.
Onhan se noloa, kun kristittyjen julmuudet tuodaan esiin historiallisena faktana.
- Anonyymi
Kaksi Kalkin Poikaa esiintyy kuutena vaikeana antikristuksena maailmanhistorian kulussa.
Hiranyaksa = Napoleon
Hiranyakasipu = Hitler
Ravana 10 päinen = liittokunta joka voitti Napoleonin ja Hitlerin ja peri näiden antikristillisyyden esim. USA.
Kumbarhkarna = 1999 noussut Terrorin ja anarkian Kuningas
Sisupala = vielä tulematta
Dantavakra = vielä tulematta
Juutalaisten nykyjohto on osa Ravana hirviötä ja vaaraksi kansalleen. Koko juutalainen kansa on vaarassa annihiloitua pitkän ajan kuluessa koska on ajautunut olemaan huonon johdon kourissa.
Kun Hamas kosti 2009 Israelin tekemän hyökkäyksen jossa kuoli 1400 palestiinalaista omalla hyökkäyksellä jossa kuoli 1400 juutalaista kuvitteli Israelin johto saaneensa luvan kansanmurhan suorittamiseen. Näin ei todellisuudessa ole, vaan Palestiina on Muhammedin (saas) suojeluksessa ja tehtävän Mahdilta saanut paljastaa epäjumaliksi kaikki palvottavat Jumalan Pojat. Niin onkin myös Jehova paljastunut täysin. Ja sen tähden Israelin johto raivoaa. Kaikki eivät ole Sovun liittoon alistuneet pitämään epäjumalia aitona.
Islamin kirjat kertoo että juutalaiset tulevat menettämään 70000 uhria yhdessä antikristuksen kanssa tämän nykyisen sodan kotona joskus. Sunna puolestaan kertoo että tulee sekin tilanne jossa jokaista juutalaista uhkaa annihihilaatio. Tämä koska menevät antikristukseen aina kuin häkä.- Anonyymi
Wie Sätze aus der Apokalypse des Evangelisten Johannes auf alten römischen Fluchstafeln landeten
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Wie Sätze aus der Apokalypse des Evangelisten Johannes auf alten römischen Fluchstafeln landeten
Miten Johanneksen evankelistan ilmestyskirjan lauseita päätyi muinaisiin roomalaisiin kiroustauluihin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten Johanneksen evankelistan ilmestyskirjan lauseita päätyi muinaisiin roomalaisiin kiroustauluihin?
Antiikin maailmassa kiroustaulut olivat hyvin suosittuja. Asiaa koskevat loitsut oli usein maalattu tai kaiverrettu terävällä esineellä ohuisiin lyijylevyihin, ja ne oli tarkoitettu vihollisille, kilpailijoille ja kilpailijoille. Tällaisia tauluja on löydetty kaikkialta Rooman valtakunnasta Egyptistä Britanniaan. Tutkijat havaitsevat, että näissä teksteissä on hyvin kummallisia ja mielenkiintoisia yhtymäkohtia Raamatun ”Ilmestyskirjan” kanssa. Mistä kirottujen tablettien jäljet Johannes Teologin teksteissä ovat peräisin - lisää katsauksessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Antiikin maailmassa kiroustaulut olivat hyvin suosittuja. Asiaa koskevat loitsut oli usein maalattu tai kaiverrettu terävällä esineellä ohuisiin lyijylevyihin, ja ne oli tarkoitettu vihollisille, kilpailijoille ja kilpailijoille. Tällaisia tauluja on löydetty kaikkialta Rooman valtakunnasta Egyptistä Britanniaan. Tutkijat havaitsevat, että näissä teksteissä on hyvin kummallisia ja mielenkiintoisia yhtymäkohtia Raamatun ”Ilmestyskirjan” kanssa. Mistä kirottujen tablettien jäljet Johannes Teologin teksteissä ovat peräisin - lisää katsauksessa.
Tauluihin kirjoitettiin kirouksia, koska niiden uskottiin vahingoittavan vihollista. Tämä käytäntö oli uskomattoman yleinen. Sekä kouluttamattomat ja köyhät että varakkaat ja korkeassa asemassa olevat ihmiset käyttivät tätä tapaa käsitellä kilpailijoita ja kilpailijoita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tauluihin kirjoitettiin kirouksia, koska niiden uskottiin vahingoittavan vihollista. Tämä käytäntö oli uskomattoman yleinen. Sekä kouluttamattomat ja köyhät että varakkaat ja korkeassa asemassa olevat ihmiset käyttivät tätä tapaa käsitellä kilpailijoita ja kilpailijoita.
Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
Anonyymi-ap
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia:
"...jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu" Gal. 1:9"
Jo pelkästään tämä kirous osoittaa, että Raamattu on ihmisten tekemä, Jumala ei koskaan sanoisi niin.
Jälleen kerran, se on ihmisen kirjoittama, ei jumalallinen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
Anonyymi-ap
"...jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu" Gal. 1:9"
Jo pelkästään tämä kirous osoittaa, että Raamattu on ihmisten tekemä, Jumala ei koskaan sanoisi niin.
Jälleen kerran, se on ihmisen kirjoittama, ei jumalallinen.KR 1933/-38
Ilm. 22:18 Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan;
Ihmisperäistä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
KR 1933/-38
Ilm. 22:18 Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan;
Ihmisperäistä.KR 1933/-38
Ilm. 22:19 ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu.
Anonyymi kirjoitti:
KR 1933/-38
Ilm. 22:19 ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu.
2Moos. 20:3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
Anonyymi kirjoitti:
KR 1933/-38
2Moos. 20:3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
2Moos. 20:5 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka KOSTAN isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat
Vain ihminen puhuu niin ei Jumala.
Tai "saatana". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
KR 1933/-38
2Moos. 20:5 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka KOSTAN isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat
Vain ihminen puhuu niin ei Jumala.
Tai "saatana".Kirousrituaalit olivat osa jokapäiväistä elämää suuressa osassa Rooman valtakuntaa peräti 1000 vuoden ajan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirousrituaalit olivat osa jokapäiväistä elämää suuressa osassa Rooman valtakuntaa peräti 1000 vuoden ajan.
Suurin osa näistä kiroustauluista kerättiin ja tutkittiin 1800-luvulla. Pieniin lyijylevyihin kirjoitetuista loitsuista löydetään kuitenkin jatkuvasti tuntemattomia versioita, jotka on tulkittu. Tähän mennessä on kerätty lähes kaksituhatta kappaletta, jotka antavat tietoa niitä käyttäneiden muinaisten kansojen kulttuurista ja kielestä. Tällaiset arkeologiset löydöt ajoitetaan yleensä 500 eKr. ja 500 jKr. välille. Niitä käytettiin usein urheilukilpailuissa kilpailijoihin, oikeudessa vastapuolena olevaan osapuoleen ja tietysti sydämen asioita koskeviin ongelmiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suurin osa näistä kiroustauluista kerättiin ja tutkittiin 1800-luvulla. Pieniin lyijylevyihin kirjoitetuista loitsuista löydetään kuitenkin jatkuvasti tuntemattomia versioita, jotka on tulkittu. Tähän mennessä on kerätty lähes kaksituhatta kappaletta, jotka antavat tietoa niitä käyttäneiden muinaisten kansojen kulttuurista ja kielestä. Tällaiset arkeologiset löydöt ajoitetaan yleensä 500 eKr. ja 500 jKr. välille. Niitä käytettiin usein urheilukilpailuissa kilpailijoihin, oikeudessa vastapuolena olevaan osapuoleen ja tietysti sydämen asioita koskeviin ongelmiin.
KR 1933/-38
Ihmisperäistä.
KR 1933/-38
Ihmisperäistä.
Kyse on ihmisten alistamisesta ja manipuloinnista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
KR 1933/-38
Ihmisperäistä.
KR 1933/-38
Ihmisperäistä.
Kyse on ihmisten alistamisesta ja manipuloinnista.KR 1933/-38
Ihmisperäistä.
KR 1933/-38
Ihmisperäistä.
Kyse on ihmisten alistamisesta ja manipuloinnista.
Jälleen kerran, se on ihmisen kirjoittama, ei jumalallinen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
KR 1933/-38
Ihmisperäistä.
KR 1933/-38
Ihmisperäistä.
Kyse on ihmisten alistamisesta ja manipuloinnista.
Jälleen kerran, se on ihmisen kirjoittama, ei jumalallinen.Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden,.Todellinen jumala ei koskaan pakottaisi ketään uskomaan itseensä.
Joten kyseessä ei ole lainkaan jumalan sana. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden,.Todellinen jumala ei koskaan pakottaisi ketään uskomaan itseensä.
Joten kyseessä ei ole lainkaan jumalan sana.Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden,.Todellinen jumala ei koskaan pakottaisi ketään uskomaan itseensä.
Joten kyseessä ei ole lainkaan jumalan sana.
Raamattu on muutenkin täynnä pelottelua, uhkauksia ja julmuutta - vain ihminen tekee niin, ei jumala. - Anonyymi
Nämä lyijytaulut, joihin oli kaiverrettu kirouksia, sijoitettiin aina tarkoin määriteltyihin paikkoihin. Yleisimpiä paikkoja olivat esimerkiksi hautausmaaholvit tai pyhiin rituaaleihin liittyvät paikat. Ihmiset uskoivat, että tuonelan henget asuivat siellä, mikä toimi rautaisena takuuna siitä, että kirous toteutuisi. Tämä rituaali ei rajoittunut pelkkään loitsun kirjoittamiseen. Yleensä taulu lävistettiin jollakin terävällä esineellä ja asetettiin erityiseen paikkaan. Muinaiset pitivät tällaisia toimia noituuden tai mustan magian muotona.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nämä lyijytaulut, joihin oli kaiverrettu kirouksia, sijoitettiin aina tarkoin määriteltyihin paikkoihin. Yleisimpiä paikkoja olivat esimerkiksi hautausmaaholvit tai pyhiin rituaaleihin liittyvät paikat. Ihmiset uskoivat, että tuonelan henget asuivat siellä, mikä toimi rautaisena takuuna siitä, että kirous toteutuisi. Tämä rituaali ei rajoittunut pelkkään loitsun kirjoittamiseen. Yleensä taulu lävistettiin jollakin terävällä esineellä ja asetettiin erityiseen paikkaan. Muinaiset pitivät tällaisia toimia noituuden tai mustan magian muotona.
Tämä rituaali ei rajoittunut pelkkään loitsun kirjoittamiseen. Yleensä taulu lävistettiin jollakin terävällä esineellä ja asetettiin erityiseen paikkaan. Muinaiset pitivät tällaisia toimia noituuden tai mustan magian muotona.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä rituaali ei rajoittunut pelkkään loitsun kirjoittamiseen. Yleensä taulu lävistettiin jollakin terävällä esineellä ja asetettiin erityiseen paikkaan. Muinaiset pitivät tällaisia toimia noituuden tai mustan magian muotona.
Mikä yhteys on kirottujen taulujen ja evankelista Johanneksen apokalyptisten tekstien välillä?
Nämä yhteensattumat kiinnostivat tutkijoita niin paljon, että perustettiin tutkimushanke nimeltä "Disenchanted Rituals. Kirottujen taulujen jäljet ja niiden funktio Johanneksen apokalypsiassa”.”. Tohtori Hölscher, joka johtaa tätä tutkimusta, sanoo, että nämä tekstit oli osoitettu kristityille Vähä-Aasian länsirannikolla.
"Ilmestyskirja on Raamatun Uuden testamentin viimeinen kirja. Tässä tekstissä yhdistyvät useat varsin erilaiset kirjallisen kerronnan genret: profeetallinen, kirjeenomainen ja apokalyptinen. Tutkijat kiistelevät edelleen siitä, kuka tarkalleen ottaen kirjoitti ilmestyskirjan. Yleisesti uskotaan, että se oli yksi Jeesuksen Kristuksen apostoleista, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä yhteys on kirottujen taulujen ja evankelista Johanneksen apokalyptisten tekstien välillä?
Nämä yhteensattumat kiinnostivat tutkijoita niin paljon, että perustettiin tutkimushanke nimeltä "Disenchanted Rituals. Kirottujen taulujen jäljet ja niiden funktio Johanneksen apokalypsiassa”.”. Tohtori Hölscher, joka johtaa tätä tutkimusta, sanoo, että nämä tekstit oli osoitettu kristityille Vähä-Aasian länsirannikolla.
"Ilmestyskirja on Raamatun Uuden testamentin viimeinen kirja. Tässä tekstissä yhdistyvät useat varsin erilaiset kirjallisen kerronnan genret: profeetallinen, kirjeenomainen ja apokalyptinen. Tutkijat kiistelevät edelleen siitä, kuka tarkalleen ottaen kirjoitti ilmestyskirjan. Yleisesti uskotaan, että se oli yksi Jeesuksen Kristuksen apostoleista,Apokalypsiassa on kokonaisia ilmaisuja ja lauseita, jotka ovat hyvin samankaltaisia kuin kiroustaulukoissa esiintyneet, vaikka niistä ei olekaan tekstilainauksia. Esimerkiksi episodi, jossa enkeli heittää kiven mereen sanoin: ”Sellaisella voimalla kukistetaan se suuri kaupunki, joka on Babylon, eikä sitä enää ole.” Tutkijat pitävät tätä suorana kirouksena. Tuohon aikaan tämä selitysmuoto oli kaikille tuttu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Apokalypsiassa on kokonaisia ilmaisuja ja lauseita, jotka ovat hyvin samankaltaisia kuin kiroustaulukoissa esiintyneet, vaikka niistä ei olekaan tekstilainauksia. Esimerkiksi episodi, jossa enkeli heittää kiven mereen sanoin: ”Sellaisella voimalla kukistetaan se suuri kaupunki, joka on Babylon, eikä sitä enää ole.” Tutkijat pitävät tätä suorana kirouksena. Tuohon aikaan tämä selitysmuoto oli kaikille tuttu.
Ilmestyskirjan seitsemässä luvussa Rooman ylivalta ja keisarinpalvonta esitetään demonisina ja saatanallisina ilmiöinä, joista kristityt pyrkivät ottamaan mahdollisimman paljon etäisyyttä. Kirjassa kuvataan yksityiskohtaisesti itsensä löytämisen prosessia, kristityn oman identiteetin etsimistä maailmassa, jossa enemmistö on pakanoita, jotka eivät palvo Luojaa vaan luomakuntaa - erilaisia epäjumalia ja Rooman keisaria.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilmestyskirjan seitsemässä luvussa Rooman ylivalta ja keisarinpalvonta esitetään demonisina ja saatanallisina ilmiöinä, joista kristityt pyrkivät ottamaan mahdollisimman paljon etäisyyttä. Kirjassa kuvataan yksityiskohtaisesti itsensä löytämisen prosessia, kristityn oman identiteetin etsimistä maailmassa, jossa enemmistö on pakanoita, jotka eivät palvo Luojaa vaan luomakuntaa - erilaisia epäjumalia ja Rooman keisaria.
Uudessa tutkimushankkeessa etsitään samankaltaisia analogioita Raamatun Ilmestyskirjaan kirjattujen tekstien ja kirottujen taulujen loitsujen välillä. Tutkijat haluavat selvittää, miten Uuden testamentin apokalyptiset tekstit olisivat voineet tulkita ne, jotka lukivat niitä 1. vuosisadan lopulla jKr. Ne, jotka tunsivat sen, mitä Johannes teologi oletettavasti kirjoitti, saattoivat helposti erottaa kokonaisia tekstikokonaisuuksia, semanttisia rakennelmia, jotka muistuttivat noiden aikojen lyijytaulujen kirouksia sisältäviä kirjoituksia. Tämä auttaa selventämään erästä näkökohtaa siitä, miten antiikissa käsitettiin yhtäältä uskonnollisia käsitteitä ja toisaalta maagisia käsitteitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uudessa tutkimushankkeessa etsitään samankaltaisia analogioita Raamatun Ilmestyskirjaan kirjattujen tekstien ja kirottujen taulujen loitsujen välillä. Tutkijat haluavat selvittää, miten Uuden testamentin apokalyptiset tekstit olisivat voineet tulkita ne, jotka lukivat niitä 1. vuosisadan lopulla jKr. Ne, jotka tunsivat sen, mitä Johannes teologi oletettavasti kirjoitti, saattoivat helposti erottaa kokonaisia tekstikokonaisuuksia, semanttisia rakennelmia, jotka muistuttivat noiden aikojen lyijytaulujen kirouksia sisältäviä kirjoituksia. Tämä auttaa selventämään erästä näkökohtaa siitä, miten antiikissa käsitettiin yhtäältä uskonnollisia käsitteitä ja toisaalta maagisia käsitteitä.
Raamatun virallisten kirjojen lisäksi on olemassa tekstejä, joita kutsutaan ”Raamatun apokryfikirjoiksi”.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatun virallisten kirjojen lisäksi on olemassa tekstejä, joita kutsutaan ”Raamatun apokryfikirjoiksi”.
Miksi kaikki apokryfikirjat poistettiin Raamatusta: Mitä teologit salaavat?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi kaikki apokryfikirjat poistettiin Raamatusta: Mitä teologit salaavat?
Jo pelkkä ilmaisu ”Raamatun apokryfikirja” kuulostaa synkimmältä. Ei ihme: ihmisiltä ei ole piilotettu vain yhtä tekstiä, vaan useita salaisia tietoja sisältäviä kirjoja. Itse asiassa asia ei ole aivan näin. Apokryfikirjojen historia ei ole niin hämärä, kuin jotkut kirjoittajat yrittävät vakuuttaa hyväuskoiselle lukijalle. Se itse asiassa kätkee sisäänsä joitakin hyvin kiehtovia yksityiskohtia varhaiskristillisestä ajasta. Nämä tekstit antoivat aikoinaan kouralliselle teologeja valtavasti valtaa laumaan. Mitä vuosisatoja sitten kuolleet pyhät isät siis kätkivät muulta ihmiskunnalta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jo pelkkä ilmaisu ”Raamatun apokryfikirja” kuulostaa synkimmältä. Ei ihme: ihmisiltä ei ole piilotettu vain yhtä tekstiä, vaan useita salaisia tietoja sisältäviä kirjoja. Itse asiassa asia ei ole aivan näin. Apokryfikirjojen historia ei ole niin hämärä, kuin jotkut kirjoittajat yrittävät vakuuttaa hyväuskoiselle lukijalle. Se itse asiassa kätkee sisäänsä joitakin hyvin kiehtovia yksityiskohtia varhaiskristillisestä ajasta. Nämä tekstit antoivat aikoinaan kouralliselle teologeja valtavasti valtaa laumaan. Mitä vuosisatoja sitten kuolleet pyhät isät siis kätkivät muulta ihmiskunnalta?
Kanoninen Raamattu, apokryfikirjat ja pseudepigrafiat
Raamatun apokryfikirjat ovat tekstejä, jotka eivät sisälly kaanoniin. Jotkut kristityt hylkäävät ne jyrkästi, toiset saattavat käyttää niitä, lukea niitä, mutta tekevät selväksi, että nämä kirjat eivät ole kanonisia. Raamatun kaanon on joukko Raamatun tekstejä. Eri kristillisten uskontokuntien välillä on pieniä eroja tiettyjen apokryfikirjojen hyväksymisessä. Esimerkiksi katoliset ovat sisällyttäneet apokryfikirjat kaanoniin, mutta protestantit hylkäävät ne kokonaan. Myös ortodoksit käyttävät monia apokryfikirjoja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kanoninen Raamattu, apokryfikirjat ja pseudepigrafiat
Raamatun apokryfikirjat ovat tekstejä, jotka eivät sisälly kaanoniin. Jotkut kristityt hylkäävät ne jyrkästi, toiset saattavat käyttää niitä, lukea niitä, mutta tekevät selväksi, että nämä kirjat eivät ole kanonisia. Raamatun kaanon on joukko Raamatun tekstejä. Eri kristillisten uskontokuntien välillä on pieniä eroja tiettyjen apokryfikirjojen hyväksymisessä. Esimerkiksi katoliset ovat sisällyttäneet apokryfikirjat kaanoniin, mutta protestantit hylkäävät ne kokonaan. Myös ortodoksit käyttävät monia apokryfikirjoja.On olemassa niin sanottu heprealainen Raamattu eli Tanakh. Tämä on Vanha testamentti, jonka useimmat kristilliset kirkkokunnat tunnustavat kanoniseksi. Ainoastaan protestanttiset liikkeet eivät hyväksy tätä kirjasarjaa, sillä ne pitävät monia niistä apokryfikirjoina. On selvää, että Raamatun kaanon on hyvin sekava käsite. Mitä tekstejä on pidettävä luotettavina ja mitä ei?
Vertailun vuoksi mainittakoon, että kun suuri uudistaja Martin Luther laati saksankielisen käännöksen Pyhistä Kirjoituksista, hän sisällytti siihen kokonaisen osan, joka oli omistettu apokryfikirjoille. Sitä vastoin Lutheria hämmensi Uuden testamentin neljä kirjaa. Hän epäili niiden aitoutta ja sijoitti ne siksi aivan Raamatun loppuun. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On olemassa niin sanottu heprealainen Raamattu eli Tanakh. Tämä on Vanha testamentti, jonka useimmat kristilliset kirkkokunnat tunnustavat kanoniseksi. Ainoastaan protestanttiset liikkeet eivät hyväksy tätä kirjasarjaa, sillä ne pitävät monia niistä apokryfikirjoina. On selvää, että Raamatun kaanon on hyvin sekava käsite. Mitä tekstejä on pidettävä luotettavina ja mitä ei?
Vertailun vuoksi mainittakoon, että kun suuri uudistaja Martin Luther laati saksankielisen käännöksen Pyhistä Kirjoituksista, hän sisällytti siihen kokonaisen osan, joka oli omistettu apokryfikirjoille. Sitä vastoin Lutheria hämmensi Uuden testamentin neljä kirjaa. Hän epäili niiden aitoutta ja sijoitti ne siksi aivan Raamatun loppuun.Vuoden 1611 King James -käännös, jota teologit pitävät erittäin tarkkana, on laadittu samalla periaatteella. Vielä nykyäänkin kaikki käyttävät apokryfikirjoja, jotka on lueteltu juuri tässä raamatunkäännöksessä. Suosituimpia ja tunnetuimpia ovat Gutenbergin Raamattu, luterilainen Raamattu ja Kuningas Jaakon Raamattu. Nykyään on olemassa monia muitakin käännöksiä. Jotkut saattavat sisältää apokryfikirjat kokonaan, toiset osittain, ja taas toiset eivät sisällä niitä lainkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vuoden 1611 King James -käännös, jota teologit pitävät erittäin tarkkana, on laadittu samalla periaatteella. Vielä nykyäänkin kaikki käyttävät apokryfikirjoja, jotka on lueteltu juuri tässä raamatunkäännöksessä. Suosituimpia ja tunnetuimpia ovat Gutenbergin Raamattu, luterilainen Raamattu ja Kuningas Jaakon Raamattu. Nykyään on olemassa monia muitakin käännöksiä. Jotkut saattavat sisältää apokryfikirjat kokonaan, toiset osittain, ja taas toiset eivät sisällä niitä lainkaan.
Niin sanotut pseudepigrafiat lisäävät sekaannusta tässä asiassa. Ne eivät ole lainkaan raamatullisia tekstejä, vaan aitoja väärennöksiä. Usein ne on kirjoitettu tunnetuilla nimillä uskottavuuden lisäämiseksi. Niillä ei ole mitään tekemistä Jumalan sanan kanssa. Joskus nämä tekstit avasivat kysymyksiä, jotka askarruttivat varhaisia kristittyjä. Kirjoittajat yrittivät vastata näihin kysymyksiin. Esimerkiksi: Millainen Jeesus oli lapsena? Usein kirjoittajat harrastivat yksinkertaisesti grafomaniaa ja loivat jonkinlaisia viihdyttäviä tarinoita Raamatun kuuluisista hahmoista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin sanotut pseudepigrafiat lisäävät sekaannusta tässä asiassa. Ne eivät ole lainkaan raamatullisia tekstejä, vaan aitoja väärennöksiä. Usein ne on kirjoitettu tunnetuilla nimillä uskottavuuden lisäämiseksi. Niillä ei ole mitään tekemistä Jumalan sanan kanssa. Joskus nämä tekstit avasivat kysymyksiä, jotka askarruttivat varhaisia kristittyjä. Kirjoittajat yrittivät vastata näihin kysymyksiin. Esimerkiksi: Millainen Jeesus oli lapsena? Usein kirjoittajat harrastivat yksinkertaisesti grafomaniaa ja loivat jonkinlaisia viihdyttäviä tarinoita Raamatun kuuluisista hahmoista.
Kanoni vai apokryfikirja: kuka on päättänyt?
Pseudepigrafiat ovat selvät. Mutta loput... Nykyään on melko helppoa selvittää, mitkä tekstit ovat kaanoneita ja mitkä apokryfikirjoja. Otetaan Raamattu ja katsotaan. Toinen kysymys: kuka on päättänyt, mikä on kaanon ja mikä ei? Loppujen lopuksi, jos tarkastelemme Raamattua vain historiallisina teksteinä, herää poikkeuksetta kysymys, että monet siinä esitetyt tosiasiat ovat varsin vaikeasti todennettavissa. Esimerkiksi juutalainen kuningas Herodes on 100-prosenttisesti todellinen historiallinen henkilö. Myös hänen poikansa, kuten historiasta tiedämme, teloitettiin. Paitsi että tarinaa Betlehemin vauvojen ... ei voida vahvistaa millään tavalla. Ja tällaisia tarinoita on paljon. Ja tässä meidän pitäisi kysyä: kuka päätti, mikä on totuus ja mikä ei? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kanoni vai apokryfikirja: kuka on päättänyt?
Pseudepigrafiat ovat selvät. Mutta loput... Nykyään on melko helppoa selvittää, mitkä tekstit ovat kaanoneita ja mitkä apokryfikirjoja. Otetaan Raamattu ja katsotaan. Toinen kysymys: kuka on päättänyt, mikä on kaanon ja mikä ei? Loppujen lopuksi, jos tarkastelemme Raamattua vain historiallisina teksteinä, herää poikkeuksetta kysymys, että monet siinä esitetyt tosiasiat ovat varsin vaikeasti todennettavissa. Esimerkiksi juutalainen kuningas Herodes on 100-prosenttisesti todellinen historiallinen henkilö. Myös hänen poikansa, kuten historiasta tiedämme, teloitettiin. Paitsi että tarinaa Betlehemin vauvojen ... ei voida vahvistaa millään tavalla. Ja tällaisia tarinoita on paljon. Ja tässä meidän pitäisi kysyä: kuka päätti, mikä on totuus ja mikä ei?Myöhemmän ajan teologit, esimerkiksi Martti Luther, käyttivät uskoaan yksinomaan määrittääkseen eron kanonisten tekstien ja apokryfisten tekstien välillä. Luther uskoi, että monet niistä opeista, joita katolinen kirkko oli vuosisatojen ajan tyrkyttänyt seurakuntalaisilleen, olivat vääriä. Hän sulki ne pois kaanonista ja sijoitti ne apokryfiosioon. Kuningas Jaakon Raamattu osoittaa suunnilleen saman kaavan. Vain apokryfikirjat ovat hieman erilaisia.
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1726253- 1471734
- 1131528
- 511280
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️46952Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢30870Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu97856Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?5809Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan229767- 41759