Miettymys jakaa kulemma ihmiset 50/50.
En halua ostaa koskaan hiilihapotettua, mutta en ole tavannut koskaan ketään toista, joka ei pitäisi enemmän hiilihapotetusta.
Joskus lapsena en voinut ymmärtää, miksi muut olivat niin innoissaan limonaadien perään. Minua ne pistelivät nenäinteloita ja suun limakalvoja ikävästi.
Valitsetko hiilihapotettua vettä vai pelkkää pullovettä?
37
332
Vastaukset
Tietenkin hiilihapotettu. Joskus töissä kun on pakko pullotettua ostaa. Eiks tota voi itekin tehdä, ostaa vaan soda steamiin niitä hiilidioksidipatruunoita. Siihen tarvitaan siis hiilidioksidia, jota multa löytyy pullollinen. Mutta siinä on argonia seassa, onkohan se vaaranlista?
- Anonyymi
No ihan viimeksi sitä sitä lähtisin itse tekemään nenänpistelyjuomaa
Joka tapauksessa selityksen mukaan oli jotenkin niin, että hiilihappokuplat reagoivat kipua muistuttavien reseptorien kanssa, jonka vuoksi osa kokee hiilihapotetun juoman raikkaana, kun taas osa kokee sen kipua muistuttavana elämyksenä.
Olen kuitenkin oppinut vanhemmiten hiilihapotettuihin, mutta mieluummin valitsen muuta. - Anonyymi
Hiilihappo tuhoaa hampaat.
- Anonyymi
Riippuu ihan täysin tilanteesta. Esimerkiksi janoon juon mieluiten tavallista vettä. Ruoan kanssa taas hapotettua, jos sellaista on tarjolla.
- Anonyymi
Pitää lisätä, että mä tosin ostan pullovesiä hyvin harvoin. Useimmin kannan juomani veden itse mukana, joten se on hanavettä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitää lisätä, että mä tosin ostan pullovesiä hyvin harvoin. Useimmin kannan juomani veden itse mukana, joten se on hanavettä.
Hanavesi on oikein hyvää janoon. Onneksi pohjavesiä ei ole vielä myyty ulkomaisille omistajille, vaikka meillä tyhmiä hallituksia on ollutkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hanavesi on oikein hyvää janoon. Onneksi pohjavesiä ei ole vielä myyty ulkomaisille omistajille, vaikka meillä tyhmiä hallituksia on ollutkin.
Puhdas juomavesi on elämälle välttämätöntä ja jopa poliitikkojen pitäisi tajuta ajatella siinä kohtaa pidemmälle kuin vain välitöntä voitontavoittelua.
Anonyymi kirjoitti:
Suomessa on aika monta erilaista hanavettä ja kaikki eivät suinkaan ole maultaan samanlaisia. Jossain juon hanavettä ja toisaalla en koskaan. Ja tämä koski oikeastaan vain sitä variaatiota millaisia hanavesiä erilaiset kaupalliset toimijat tarjoavat. Kun aletaan maistelemaan yksityisiä kaivoja ja lähteitä, niin löytyy vielä monenmoista.
scrg kirjoitti:
Suomessa on aika monta erilaista hanavettä ja kaikki eivät suinkaan ole maultaan samanlaisia. Jossain juon hanavettä ja toisaalla en koskaan. Ja tämä koski oikeastaan vain sitä variaatiota millaisia hanavesiä erilaiset kaupalliset toimijat tarjoavat. Kun aletaan maistelemaan yksityisiä kaivoja ja lähteitä, niin löytyy vielä monenmoista.
Ai niin se pullovesi. Pitää olla kuplia. Asteikko menee suunnilleen kuplaton vesi - kuplavesi - alkoholiton olut - oikea olut. Tyhjyydestä kohti täydellisyyttä.
- Anonyymi
scrg kirjoitti:
Ai niin se pullovesi. Pitää olla kuplia. Asteikko menee suunnilleen kuplaton vesi - kuplavesi - alkoholiton olut - oikea olut. Tyhjyydestä kohti täydellisyyttä.
Kerran sain osallistua hanaveden ja lähdeveden maistelukilpailuun. Voittajaksi valitsin haalean veden sijasta veden, jossa oli jääpaloja. Kunnan tädit hieroivat innoissaan käsiään, sillä kyseessä oli paikallista hanavettä.
Kunnan veden humuksen makua oli moitittu pitkään paikallisessa lehdessä. Selväksi tuli, että tällä puolueellisesti järjestetyllä kisalla oli toivottu tulos:) - Anonyymi
scrg kirjoitti:
Tuo kertoo lähinnä vain siitä miten pilalle hemmoltu sinäkin olet. Sinulla on varaa valita olla juomatta puhdasta ja täysin juomakelpoista vettä, koska siinä on sinusta vaikkapa jokin ikävä "sivumaku", josta et pidä.
Anonyymi kirjoitti:
Tuo kertoo lähinnä vain siitä miten pilalle hemmoltu sinäkin olet. Sinulla on varaa valita olla juomatta puhdasta ja täysin juomakelpoista vettä, koska siinä on sinusta vaikkapa jokin ikävä "sivumaku", josta et pidä.
Jostain ihmisen pitää vettä elimistöönsä saada, mutta mitään pakkoa ei ole juoda vettä sellaisenaan hanasta tai pullosta tai muualtakaan. Juon hanavettä keitettynä teessä ja kahvissa, juon oletettavasti hanavedestä tehtyä kotikaljaa tai jopa mehua. Ja todellakin teen niin, koska siihen on varaa.
Minulla oli kakarana hampaissa valkoisia läikkiä, koska join vettä, jossa oli niin paljon fluoria. Melko tyypillistä rapakivigraniittialueen pohjavedessä. Siihen päälle mainokset ja hammaslääkäri suositteli vielä fluorihammastahnaa.
Se puhdas ja taatusti juomakelpoinen puhdas vesikin on meidän sukupolviemme juttu. Ruotsin kuningas Kustaa II Aadolf tykkäsi elää vaarallisesti ja juoda lempijuomaansa vettä. Muut, niin ylhäiset kuin alhaiset, varakkuutensa ja säätynsä mukaan suosivat viiniä, olutta tms., koska niihin ei liittynyt samanlaisia puhtausriskejä.- Anonyymi
scrg kirjoitti:
Jostain ihmisen pitää vettä elimistöönsä saada, mutta mitään pakkoa ei ole juoda vettä sellaisenaan hanasta tai pullosta tai muualtakaan. Juon hanavettä keitettynä teessä ja kahvissa, juon oletettavasti hanavedestä tehtyä kotikaljaa tai jopa mehua. Ja todellakin teen niin, koska siihen on varaa.
Minulla oli kakarana hampaissa valkoisia läikkiä, koska join vettä, jossa oli niin paljon fluoria. Melko tyypillistä rapakivigraniittialueen pohjavedessä. Siihen päälle mainokset ja hammaslääkäri suositteli vielä fluorihammastahnaa.
Se puhdas ja taatusti juomakelpoinen puhdas vesikin on meidän sukupolviemme juttu. Ruotsin kuningas Kustaa II Aadolf tykkäsi elää vaarallisesti ja juoda lempijuomaansa vettä. Muut, niin ylhäiset kuin alhaiset, varakkuutensa ja säätynsä mukaan suosivat viiniä, olutta tms., koska niihin ei liittynyt samanlaisia puhtausriskejä.Ei tietenkään ole mikään pakko juoda mitä ei tahdo. Se on juuri pilalle lellittyjen etuoikeus. 👍
- Anonyymi
Ennenvanhaan oli turvallista juoda maaseudulla mistä lätäköstä vain , Ja juotiin suonsilmäkkeet tyhjiksi. Oblivion stout...
- Anonyymi
Selviytymisohjelmat ovat opettaneet että jos veden seassa on kariketta ym. roskaa niin kun kauhaisee sitä vettä paidan läpi, ne roskat filtteröityvät ja vesi tulee silti paidan/vaatteen läpi. Kuulemma puroista kun taltioi vettä niin on hygieenisempää asettaa pullon suu muuten kuin vastakkain virtauksen tulosuuntaan nähden. En ole kokeillut kuinka tehokkaasti vettä pystyisi pullottamaan tuolla hygieenisellä tekniikalla. Veden filtteröinti on mahdollista kun sen suodattaa hiilten läpi. Kuumat kekäleet toimivat varmaan parhaiten sillä veden kuumentaminen puhdistaa vettä. Hiilihapotettu vesi tekee fiiliksen että se täyttäisi vatsaa enemmän kuin pelkkä vesi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Selviytymisohjelmat ovat opettaneet että jos veden seassa on kariketta ym. roskaa niin kun kauhaisee sitä vettä paidan läpi, ne roskat filtteröityvät ja vesi tulee silti paidan/vaatteen läpi. Kuulemma puroista kun taltioi vettä niin on hygieenisempää asettaa pullon suu muuten kuin vastakkain virtauksen tulosuuntaan nähden. En ole kokeillut kuinka tehokkaasti vettä pystyisi pullottamaan tuolla hygieenisellä tekniikalla. Veden filtteröinti on mahdollista kun sen suodattaa hiilten läpi. Kuumat kekäleet toimivat varmaan parhaiten sillä veden kuumentaminen puhdistaa vettä. Hiilihapotettu vesi tekee fiiliksen että se täyttäisi vatsaa enemmän kuin pelkkä vesi.
Kyllä hiilihapotettu vesi täyttää vatsaakin enemmän. Se turvottaa, röyhtäyttää ja tuntuu mahassa epämiellyttävältä.
Vaikea saada mitään iloa hiilihapotetuissa, jos ei kykene kokemaan sen parempia puolia!
Mistähän muusta olen saanut olla koko elämäni paitsi ja nyt vasta asiasta kuullut! 🤔😂
- Anonyymi
olegko tgyhnä kuin joku Jari hääh'
- Anonyymi
Tavallista vettä, se on aitoa oikeaa.
- Anonyymi
Pillillä sain puhallettua veteen kuplia, mutta samanaikainen juominen oli hankalaa.
Ei niistä kuplista mitään iloa ole. - Anonyymi
Suomessa enkä pohjoismaissa osta koskaan vettä pullossa, vaan juon hanavettä. Hiilihapotettu vesi ei sovi herkälle elimistölleni..eikä hampaillekaan. Jos joskus satun hiilihappovettä nauttimaan niin vähän ruuan kanssa. Ulkomailla on muutaman kerran erehtynyt ostamaan hiilihappovettä, silloin oli pulassa.
- Sheena Kyllä vesi on parhaimmillaan ilman kuplia. Maailman paras janojuoma.. kylmä ja raikas vesi.
Kun kuolen ja jos jotakin "elämää" on sen jälkeen, tulen eniten kaipaamaan kai juuri tuota tunnetta, kun saa tyydyttää janonsa vedellä.Entäs lähdevesi. Meillä päin oli kuninkaanlähde. Siinä oli sellanen putken pätkä, josta vesi valu. Sitten jossain vaihteessa se lähde kuivu. Se oli siis kuninkaanlähteen puistossa. Siinä samassa missä Lempi piti meille lapsille, niitä leikkiaikoja. Siinä oli sellanen Lempin lelulaatikkokin, mikä oli vaan sillon auki kun Lempi oli paikalla. Mutta tuskin on enää ees elossa, eikä oo lelulaatikkoakaan. Mutta kun viikonloppuna kävin, niin huomasin, että lähde oli puskenut uudelleen sieltä maan läpi ja vesi virtas taas. Se oli siis käytöstä poistetun ammattikoulun takana. Meillä päin kun ennen oli monta ammattikulua, siinäkin semmosta seitsemän ammattikoulua + asuntolat.
Menee ihan tilanteen mukaan, välillä kuplavesi on mukavampi, välillä kuplaton. Kaljat juon mieluiten kuplallisina 😂
- Anonyymi
Taskulämmin olut ei kelpaa, mutta minulle käy hyvin huonelämmin olut. Olenkin ihmetellyt miksei muka muille kelpaisi sellaisenaan tai vähän aikaa jääkaapissa tasoittunut. Saatan juoda lasillisen ja jatkaa seuraavana päivänä, kun "rakenne" kohdillaan 😀😂
Onko se oluessakin samaa hiilihappoa vai jotain muuta kaasua? Anonyymi kirjoitti:
Taskulämmin olut ei kelpaa, mutta minulle käy hyvin huonelämmin olut. Olenkin ihmetellyt miksei muka muille kelpaisi sellaisenaan tai vähän aikaa jääkaapissa tasoittunut. Saatan juoda lasillisen ja jatkaa seuraavana päivänä, kun "rakenne" kohdillaan 😀😂
Onko se oluessakin samaa hiilihappoa vai jotain muuta kaasua?Kyllähän sen oluen voi juoda taskulämpimänä (ja taskuravistuneenakin...), miksei huoneenlämpöisenäkin, mutta kyllä siinä nautinto hupenee aika nihkeäksi, ellei puhuta stouteista tai portereista jne.
Viimeksi olen joskus muksuna juonut eilisen puolikkaita oluita, kun kankkunen on kirkunut lisää viinaa ja muuta ei ole kuin eilen puoliväliin juotu tölkki karjalaa, joka on yöpynyt näppärästi pöydän kulmalla hikoilemassa loputkin hiilihapot ja ison osan alkoholistaan pois.
Ihan samaa hiilihappoa oluessakin, kyllä. Tuotteesta riippuen se on joko luontaista tai sitten teollisesti astiaan runtattua kuten limuissakin.
- Anonyymi
Kossuvissy tai kossuvesi.
Kyllä kossuvissy on parempi.- Anonyymi
Kossuvossi t. Acqua di Cristallo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kossuvossi t. Acqua di Cristallo.
Acqua di Cristallo
https://www.stara.fi/2013/04/19/maailman-kallein-vesipullo-maksaa-46-000-euroa-ei-koyhille/
Muutoin OK, mutta tosta 24 karaatin kultapullosta tuskin saa panttia.
Sitä paitsi lähdevesissä on tappavia pöpöjä.
"Springs — and any open water source — can be contaminated with bacteria (e.g., E. coli, Salmonella), viruses (e.g., Norovirus, Hepatitis A), and protozoa (e.g., Giardia, Cryptosporidium). Any of these harmful microorganisms can make people seriously ill or even kill them." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Acqua di Cristallo
https://www.stara.fi/2013/04/19/maailman-kallein-vesipullo-maksaa-46-000-euroa-ei-koyhille/
Muutoin OK, mutta tosta 24 karaatin kultapullosta tuskin saa panttia.
Sitä paitsi lähdevesissä on tappavia pöpöjä.
"Springs — and any open water source — can be contaminated with bacteria (e.g., E. coli, Salmonella), viruses (e.g., Norovirus, Hepatitis A), and protozoa (e.g., Giardia, Cryptosporidium). Any of these harmful microorganisms can make people seriously ill or even kill them."Voss on onneksi hanavettä. Ja kossu varmaan auttaa.
- Anonyymi
Laadukas, kirkas slaaviviina ja metsämansikkahiilihappovesi. Se on parasta mitä elämän sivustakatsojana tiedän ☝️.
- Anonyymi
joskus olin pankissa asioimassa niin siellä oli aika hyvänmakuista kuplavettä kaikille asiakkaille
- Anonyymi
Molemmat kelpaa. Ei väliä.
Jasu Hapoton pullovesi on mun mielestä parasta, jos noista pitää valita.
- Anonyymi
Jos jano on niin monikin juoma kelpaa. Mutta valitsen aina pelkän veden.
Vissyä. Tosin, olen huomattavasti vähentänyt vissyn juomista, mutta sitä menee edelleenonkun verran. Mielestäni vissy on paras janojuoma.
- Anonyymi
Vichyä eli viskiä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1271934
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1001670Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy561286Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?641207Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M31998Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s47896Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm51893Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet44862Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37820Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56798