Mikä on teidän mielestä paras tulinen mättö ja mistä sitä saa?
Itse syönyt mm. kuivalihakundin hot nagaa.
Paras tulinen mättö?
9
276
Vastaukset
- Anonyymi
Jos tykkäät tulisesta safkasta niin Buldakin tuotteet on ihan huippuja. Ei mitään mietoa höttöö, vaan kunnon potkua suoraan naamariin. Ite suosittelisin tätä Extreme Hot Chicken 2x Spicy Big Bowlia, siinä on potkua.
https://www.japaniherkut.com/kauppa/buldak-ramen-extreme-hot-chicken-2x-spicy-big-bowl/ - Anonyymi
Tuliset ruuat on ihan turhaa kärsimystä! Miksi ihmiset haluu polttaa suunsa ja tuskastua ruuasta, joka pitäis olla nautinto? Ei siinä ole mitää järkeä, kun voi syödä normial kuumuttaa tai vaikka ihan pehmeää ja maistuvaa ruokaa. Tulisus vaan piilottaa oikeen maut ja sitten ei tiedä mitä oikeesti syö. Ja vatta kärsii siitä kaa, ei kukaa tykkää tulisuudesta!!
- Anonyymi
Kiitos asiallisesta vastauksesta.
- Anonyymi
Kuumat mausteet ovat hyviä mutta tuliset mausteet ei
”Itse syönyt mm. kuivalihakundin hot nagaa.”
Tässä on 9,5% suolaa eli aivan järkyttävä määrä eikä sen vuoksi ole missään tapauksessa mättöruokaa. Ihmettelen muutenkin tuota järjetöntä 9,5% suolapitoisuutta. Vaikka painosta häviää kaksi kolmasosaa niin ei kai tuore liha vaadi 3% suolapitoisuutta. Se kuitenkin kuivataan koneellisesti muutamassa tunnissa.- Anonyymi
Ohhoh. Tuota suola asiaa en ole kyllä tullut huomatuksi! Ei hyvä.
Mättö sanalla meillä päin tarkoitetaan herkkua. Pahoittelen väärinkäsitysten. Anonyymi kirjoitti:
Ohhoh. Tuota suola asiaa en ole kyllä tullut huomatuksi! Ei hyvä.
Mättö sanalla meillä päin tarkoitetaan herkkua. Pahoittelen väärinkäsitysten."Mättö sanalla meillä päin tarkoitetaan herkkua. Pahoittelen väärinkäsitysten."
Ei tarvetta pahoitella. Minä ymmärrän mättöruualla sellaista ruokaa, joka suoraviivaisella hyvällä maulla ja määrällä täyttää ruuanhimon ja energiantarpeen. Hyvä maku tulee yleensä rasvasta, suolasta ja muista hieman epäterveellisiksi mielletyistä aineista ja valmistustavoista. Jos mättöruualla tarkoitetaan herkkua niin sitten Hot naga on sitä, mutta minusta 9.5% suolaa on kuitenkin hieman liikaa.
Yksi minunkin käyttämä hyvin voimakasssuolainen herkku on Bottarga eli kalan suolattu ja kuivattu mätipussi. Sen suolapitoisuus on noin 10%. Maku ja suola on niin voimakas, ettei sitä kannata syödä paljaaltaan vaan käyttää esimerkiksi tapasleipien päällä tai pastassa. Tapasleipiin riittää 1-2 ohutta lastua oliiviljyn kanssa tai pastaan raastettuna pari ruokalusikallista per annos. Eli kyllä herkku voi olla suolaista, mutta nauttimisessa pitää olla tarkkana, ettei ahmi liikaa.
https://en.wikipedia.org/wiki/Bottarga
- Anonyymi
Mättö on tietääkseni ruoka-annos, hieman ehkä hutiloimalla kasattu, esimerkiksi nakkikioskilta hankittu, kuten makkaraperunat.
Meksikolaistyyppisitä ravintoloista saa yleensä tulistakin, jos osaa pyytää. - Anonyymi
Olisi helpompaa kun pitää aina mukana tulista chilimaustetta jota ruokaa nauttiessa hörppii samalla. Ei tarvitse siis erikseen metsästää valmiiksi tulisesti maustettua ruokaa vaan mikä vain pöperö kelpaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k375096- 823626
- 333006
- 612985
- 102906
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t562353- 411838
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91780- 181721
Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?
Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai1351669