En ole oikein koskaan osannut käyttää alkoholia. Yritin harjoitella sen juomista, mutta eihän siitä mitään tullut. Tässä pari kuukautta sitten vedin litran kossua naamaan ja aloin pohtimaan elämää. Miksi edes yritän harjoitella käyttämään ainetta, joka saa olon vain paskaksi. Niinpä en ole tuon kokemuksen jälkeen koskenutkaan alkoholiin. Ei siitä tule edes hyvä olo.
Paluu absolutistiksi
43
248
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Ihan uteliaisuudesta kysyn, että miksi? Mitä sä ajattelit tuosta opettelusta saavasi, paitsi krapulan tietysti?
Minulle ei tule ollenkaan krapulaa. Minulla oli vain sellainen romantisoitu mielikuva, että on mukava istahtaa alas ja nollata pää. Mutta huomasin etten nauti ollenkaan alkoholin tuomasta tunteesta.
- AnonyymiUUSI
Palstakamu kirjoitti:
Minulle ei tule ollenkaan krapulaa. Minulla oli vain sellainen romantisoitu mielikuva, että on mukava istahtaa alas ja nollata pää. Mutta huomasin etten nauti ollenkaan alkoholin tuomasta tunteesta.
Ei kuulosta ihan normaalilta. Olisikohan sulla aineenvaihdunnassasi jotain outoa, jollei mikään määrä aiheuta krapulaa. No mutta toisaalta asiahan ei ole millään tavalla olennainen, kun kerta et juo alkoholia.
En ole ikinä ymmärtänyt tuota pään nollaus romantisointia, enkä edes koskaan tavannut ihmistä, jolla se aidosti toimisi. Joka ikinen tuntemani "pään nollaaja" velloo niissä asioissaan kuitenkin, nollauksesta huolimatta ja pahimmillaan sitä nollausta tehdään sitten vähintään kerran viikossa. Nollaajille vaikuttaa kertyvän nollattavaa jatkuvalla syötöllä.
Itselläni on ihan sama syy siihen, että en juurikaan juo alkoholia. Eli siis se, että en pidä sen tuomasta tunteesta. Mä en tosin ole absolutisti, voin ottaa lasin pari, kerran pari vuoteen, jos sellaisia tilanteita tulee. Sitä en tiedä onko se se sama tunne, josta me emme pidä, mutta itse joskus aikanaan totesin (lääkärin määrättyä minulle opiaatteja kipuun täysin mainitsematta mitä ne olivat ja otettuani ne ohjeen mukaan), että mulla ei ole pelkoa joutua mihinkään koukkuun, niin epämiellyttäväksi minä niiden tuoman tunteen koin. Ihmettelin vain, että hyi tuleepas näistä kamala olo ja vasta sitten luin se lääkepaketissa olevan tuoteselosteen. En käyttänyt niitä toista kertaa ja päädyin lopulta antamaan ne eräälle tuttavalle, joka tuskin käytti niitä ihan ohjeen mukaan.
- AnonyymiUUSI
Niinpä, maistuu hirveälle, tulee ihan helvetin kipeeksi moneksi päiväksi ja menee vielä rahaakin hukkaan. En kanssa pysty käsittämään miten kukaan voisi nauttia juopottelusta.
Jasu- AnonyymiUUSI
Kun osaa käyttää alkoholia oikein, eli juo vain vähän kerrallaan, ei tulee pahaa oloa eikä krapulaa!
Huomasin tosian ettei alkoholilla ole mitään positiivisia vaikutuksia elämään. Ajattelin että se olisi rentouttavaa, mutta päinvastoin vain lisäsi stressin tuntemusta.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kun osaa käyttää alkoholia oikein, eli juo vain vähän kerrallaan, ei tulee pahaa oloa eikä krapulaa!
Mulle tulee jo yhdestä oluesta. Ilmeisesti minun kehoni hylkii alkoholia.
Jasu - AnonyymiUUSI
Palstakamu kirjoitti:
Huomasin tosian ettei alkoholilla ole mitään positiivisia vaikutuksia elämään. Ajattelin että se olisi rentouttavaa, mutta päinvastoin vain lisäsi stressin tuntemusta.
No ei kannata käyttää. Mitään et häviä, kun et alkoa käytä.
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mulle tulee jo yhdestä oluesta. Ilmeisesti minun kehoni hylkii alkoholia.
Jasu"Mulle tulee jo yhdestä oluesta. Ilmeisesti minun kehoni hylkii alkoholia.
Jasu"
Minä en paljon reakoi yhteen olueen, mutta noin lasillinen punaviiniä saa pääsäryn aikaiseksi. Itse join muistaakseni viime vuonna noin neljä olutta yhteensä, joten olen melkein absolutisti. Ilmeisesti en juo koko kesäkuussa mitään alkoholia. Heinäkuusta en tiedä sitä, että kävisinkö juomassa oluen terassilla?
Mitä kesäkuuhun kuuluu?
FHL eli UTR
- AnonyymiUUSI
Nenäkarvojen kammotus kun noh annoin edes tytöille että niiträ oikin ja korvien karvojakin tuijotella tunnw3itain..
Jooh niin kun niin kun joku kkk;:n koulutusin sisältää tuollaisia juttuja miten tuhota toinen ihminen jotenkin omilla jatksillaankin sisältä päin.
Olen siis todella pahoillani jos edes aihautin tuollaisia ajatuksia.. - AnonyymiUUSI
Karvainen gorilla kuin Sanna Merimiehen-Ex- Marin
- AnonyymiUUSI
Persu kiljuu Sannaa. Vieläkin.
- AnonyymiUUSI
Tuo on ihan järjetön määrä! Minä olisin varmaan kuollut.
Joo sama täällä. Ei noin paljoo voi juoda. Perinne kaljaa mä juon. Ja sillon sandelssia jäähallissa, kun ilmaseksi sai.
- AnonyymiUUSI
Mä muistan miten ryyppyurani alkuvaiheessa vedin joskus ihan liikaa ja sitten vessanpönttö oli ylin ystäväni, jopa tunteja. Nykyään menoni on siinä suhteessa paljon hillitympää. Oksennusta ei tule lähes ikinä. En edes pystyisi nauttimaan niin paljoa alkoa kuin parikymppisenä. Ehkä se hörhöilyni toimi opetuksena ja viisastuin.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mä muistan miten ryyppyurani alkuvaiheessa vedin joskus ihan liikaa ja sitten vessanpönttö oli ylin ystäväni, jopa tunteja. Nykyään menoni on siinä suhteessa paljon hillitympää. Oksennusta ei tule lähes ikinä. En edes pystyisi nauttimaan niin paljoa alkoa kuin parikymppisenä. Ehkä se hörhöilyni toimi opetuksena ja viisastuin.
Jos oksentamiseen asti juo niin sillä on kyllä vaikutusta aivosoluihin. Ne taukat tuhoutuu joka kerta kun juot liikaa. minä pysrin juomaan mietoja oluita vain sen verran ettei sillä luulisi olevan kovasti vaikutusta terveyteen. Olen pitänyt tuota oksentamista tietynlaisena vaaranmerkkinä. :I
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jos oksentamiseen asti juo niin sillä on kyllä vaikutusta aivosoluihin. Ne taukat tuhoutuu joka kerta kun juot liikaa. minä pysrin juomaan mietoja oluita vain sen verran ettei sillä luulisi olevan kovasti vaikutusta terveyteen. Olen pitänyt tuota oksentamista tietynlaisena vaaranmerkkinä. :I
raukat
Palstakamu kirjoitti:
Minä olenkin lihava mies, joten massaa mihin laimentaa.
Ni mulla taas ei oo mitään laimennettavaa.
- AnonyymiUUSI
Nössöt! Ei siitä etanolista tarvi tykätä, kunhan menee päähän ja tanssii itsekseen täysillä.
Toki Hitmixiä pitää soittaa putkisubi päällä täysillä niin kauan, että poliisit tulevat nuhtelemaan. Toivottavasti tänä iltana tulee taas se hyvännäköinen naiskonstaapeli.
Kerran hiljensivät maijalla kun lompsein kauppaan. Kysyivät, että mites äijällä menee? Hieman häkellyin ja kerroin kaiken syntymästäni alkaen.
Konstaapelit vain tuumasivat, että no joo, mutta tänään et sitten ota paljoa. 😎 Oikeasti he ovat olleet enemmän auttamassa, kuin moittimassa.
Vaikka olenkin 2 kertaa tuomittu sekoilusta, niin heille riittää, että tuomiot on jo kärsitty ja sakotkin maksettu. Niin ja se joku ylimääräinen rikosmaksu.
>simiti< - AnonyymiUUSI
Koita korikaljaa , ei tuu pää kipiäksi tai giniä kossun sijaan.
- AnonyymiUUSI
Siitä se lähtee kun olet ensimmäisen aamun juomatta vettä tai kahvia.
Askel 1. heh Idea tietenkin on juoda yhdentekevät asiat kiinnostaviksi ja ikävistä ihmisistä mukavia.
- AnonyymiUUSI
Aloittajalle
Jos alko ei maistu
jätä todellakin käyttämättä.
Säästyt
hiivatin monelta ongelmalta.
Lisäksi säästät paljon rahaa. Eihän viinaksia välttämättä elämässä mihinkään tarvitse. Jotkut saavat niistä iloa, useimmiten, toiset eivät koskaan, tai juuri koskaan, joillekin ne maistuvat aivan liian hyvin, vielä sittenkin kun yksilö itsekin tietää että viina vain tekee olon paskemmaksi.
Noin yleisesti ottaen voisi asian muotoilla siten, että jos asettaa suuria odotuksia jollekin, petaa itselleen pettymystä. Se pätee viinaksiin yhtälailla kuin kaikkeen elämässä. Niinpä sen odottaminen, jopa toivominen, että viinaksilla voisi mukavasti chillata pitkän viikon jälkeen todennäköisemmin epäonnistuu kuin onnistuu.
Ja mitä nyt sitten elämän pohtimiseen hutikassa tulee, niin se ei ole kovin järkevää, viina kun ei ainakaan mainittavammin saa ajatuksia uusille urille ja mieltä oivaltavaan tilaan, pikemminkin päinvastoin.- AnonyymiUUSI
Tuo toisen kappaleen lause kertoo paljon! Minä en odottanut mitään häneltä joka halusi olla ystävänä ja ehkä jotain muutakin hän halusi.. En ole millään tavalla pettynyt siihen, etten saanut tutustua häneen vaan täysin päinvastoin! En koskaan edes halunnut tutustua häneen!
Sanotaan että yksi alkoholistin merkeistä on se, että juo yksin.
Eli jostain pitäisi löytää ryyppykaveri.Niin sanotaan, mutta sille ei ole tieteellistä katetta. Katetta on sille, että useat alkoholiongelmaiset tai suoranaiset alkoholistit juovat enimmäkseen yksin. Kyseessä on vahvistusharhasta mallia:
MIeheni oli sika, joten kaikki miehet ovat sikoja. Mutta ovatko kaikkia siat miehiä? Eivät.- AnonyymiUUSI
Juon blondealea ja ajattelin juuri sinua 🤣💦
Anonyymi kirjoitti:
Juon blondealea ja ajattelin juuri sinua 🤣💦
Tsot tsto, ei pidä juoda yksin, eikä etenkään juoda yksin ja ajatella toista ihmistä 😂
- AnonyymiUUSI
randombypasser kirjoitti:
Tsot tsto, ei pidä juoda yksin, eikä etenkään juoda yksin ja ajatella toista ihmistä 😂
Eikö se muka kuittaa pois yksinäisyyden 😀
Heti kun kuuntelin tämän hinkutuksen, oli yläpuolen nimerkki mielessä. Tunnen tämän musiikin parista vielä toisen, niin on jopa kaksi miestä mielessä 😂
Maurice - PAARD.
https://youtu.be/vSawhasktS8 - AnonyymiUUSI
No mutta mitäs itsellesi? 😀 Oletko siirtynyt luonnon helmaan mökkeilemään? Lämmin viikonloppu tulossa. Tuntuu jo nyt.
Yritin löytää alla olevaan vastaavaa musiikkia kuunneltavaksi, mutta AI linkkasi yllä olevaa. Ei ihan sama minusta, vaikka molemmat Belgiasta, AI erehtyi aika pahasti 😂
High Hi - All Cool All Fine
https://youtu.be/qcaIghq16UM - AnonyymiUUSI
Ounou! Ja arkana miehenä randomi katosi, on kun anomuumi naisoletettu yritti lähennellä? Tämän on sitä käänteistä hypergamiaa! 😀
(yllätys)
https://youtu.be/Yy5cKX4jBkQ
😂 Anonyymi kirjoitti:
Eikö se muka kuittaa pois yksinäisyyden 😀
Heti kun kuuntelin tämän hinkutuksen, oli yläpuolen nimerkki mielessä. Tunnen tämän musiikin parista vielä toisen, niin on jopa kaksi miestä mielessä 😂
Maurice - PAARD.
https://youtu.be/vSawhasktS8Jee jammausmusaa.
Enää puuttuu vain Club ja valkkari.
Taidat olla tyyppi, joka linkkasi Mei Semonesin videon.
https://www.youtube.com/watch?v=NfsDuwApT1A&ab_channel=MeiSemonesVEVO
Tykkäsin kovin, varsinkin tämä kappale loikkii kuin ajatus.
Linkkasin vinkin kaverille, joka on oikein muusikko ja musiikkitieteilijä.
Sehän innostu siitä.
- AnonyymiUUSI
Julma kappale tämä Sammy Hagar.: I Don't need I justi need some satiafaxtion...
Seksiä paljon sitten ehkä rakkaus voi syntyä - AnonyymiUUSI
Tosiaan vielä loppukaneettina totean, että alkoholia ei ole pakko juoda, ellei halua. Sen sijaan divetyoksidi eli vesi on ihmispololle melkoisen tärkeää.
Siitä olemme varmana yhtä mieltä, että palstailu kuuluu ihmisen perustarpeisiin. Jos netti kyykkää, niin tulemme näkemään suunnattoman itsemurha aallon!
>simiti< - AnonyymiUUSI
Oikea päätös jättää alkoholi pois, jollei se tuota sinulle mitään hyvää. Alkoholia ei kukaan tarvitse ja parasta on ollakin täysin ilman. Elimistölle alkoholi on aina tietynlainen myrkytystila, jota vastaan keho yrittää taistella.
Minä tiedostan alkoholin haitallisuuden, mutta juon silti lasillisen silloin tällöin, joskus harvoin enemmän. Nyt en muista koska olisin viimeksi juonut, ehkä vappuna lasillisen viiniä 🤔 Lasilinen tai kaksi ei aiheuta minulle mitään sen erityisempiä oireita. Hos jotain niin kivaa fiilistä. Hyvä viini ruoan kera tai mojito kesäisenä iltana terassilla ystävien kanssa nautittuna on joskus ihana pieni nautinto ja niin kauan kuin en koe alkoholin vaikuttavan haitallisesti elämääni (tai muiden elmään), En näe syytä lopettaa alkoholin käyttöä täysin.
Aletheias - AnonyymiUUSI
Alkoholi ei ole munkaan juttuni. Enkä ole vielä tavannut ketään jolle se sopisi, tosin liian moni käyttäjistä ei itse sitä ymmärrä.
Oikein hyvin pärjää ilmankin. Mulla on kyllä kaksi tölkkiä stouttia jääkaapissa varuilla, jos sattuis joskus tekemään mieli tai yövieras haluaisi juoda YHDEN ☝️
xLiner Alkoholilla vo murtaa jäätä.
Ymmärrän hyvin, jos ei halua käyttää alkoholia. Olen kulkenut ikäni kuskihommissa ja baarissa laulamassa sekä tanssimassa selvinpäin. Käytän kyllä alkoholia joskus, lähinnä punaviiniä, joka on mielestäni myös pihvin paras seuralainen.
Muut päihteet ovat myös oma lukunsa. Joskus olen kokeillut kannabista, mutta muissa päihteissä on niin paljon riskejä, että en edes alkaisi kokeilemaan. Se puoli on tullut nähtyä vierestä, joten siitä ei tarvitse omakohtaista kokemusta. Kaikkia virheitä ei onneksi tarvitse tehdä itse.- AnonyymiUUSI
Hieno juttu ! Itse lopetin jo vuosia sitten. Lauantai- ja sunnuntaiaamut ovat upeita, kun ei tarvitse enää kärsiä tämän myrykyn vaikutuksia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli285395Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144024Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403207IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm512830Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.2851332Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861318- 601203
- 791149
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul3971126Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2151111