Kiinalainen paakkuriisi :P

jet li

kun kiinalaisissa ravintoloissa tarjoillaan sellasta könttistä riisiä mitä on hyvä syödä puikoilla, niin miten sellasta voi valmistaa? pitääkö olla jotain tiettyä riisiä vai pitääkö se keittää jotenki erilailla vai mitä?

6

963

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ume

      Osta jasmiiniriisiä, sitä se kiinalaisten riisi yleensä on. Se on takertuvaa, helppo syödä puikoilla, ja lisäksi hyvän makuista. Uncle Ben's-jasmiini on kallista, mutta ainakin Rainbowlla on ihan edullinen jasmiiniriisi. (Kuten myös basmatiriisi, joka on vielä parempaa, intialaiseen ja thaimaalaiseen ruokaan sopivaa riisiä.)

      • tyttönen

        se on jotain eri lajiketta, mutta mulla oli joku ohje miten sen saattoi korvata. Jasmiiniriisi on kyllä minusta irtonaista, mä luulen että Jet Li tarkoitti ns. "sticky rice"-ruokaa jota saa ainakin Thaimaassa.

        Kaivaudun keitto-opuksiini ja laitan vastauksen jos löydän.


      • rototo
        tyttönen kirjoitti:

        se on jotain eri lajiketta, mutta mulla oli joku ohje miten sen saattoi korvata. Jasmiiniriisi on kyllä minusta irtonaista, mä luulen että Jet Li tarkoitti ns. "sticky rice"-ruokaa jota saa ainakin Thaimaassa.

        Kaivaudun keitto-opuksiini ja laitan vastauksen jos löydän.

        normaalia lyhytjyväistä riisiä eli ns. puuroriisiä niin saa hyvää stickyä. Muista vain huuhdella riisi hyvin ennen keittämistä.


      • ume
        rototo kirjoitti:

        normaalia lyhytjyväistä riisiä eli ns. puuroriisiä niin saa hyvää stickyä. Muista vain huuhdella riisi hyvin ennen keittämistä.

        Tottahan toki suomalainen puuroriisi on stickyä ja siitä saa hyviä könttejä. Mutta eihän sen maku ole sellainen kuin kiinalaisravintoloissa. Jasmiiniriisissä on mukana myös oikea maku ja tuoksu.


      • tyttönen
        ume kirjoitti:

        Tottahan toki suomalainen puuroriisi on stickyä ja siitä saa hyviä könttejä. Mutta eihän sen maku ole sellainen kuin kiinalaisravintoloissa. Jasmiiniriisissä on mukana myös oikea maku ja tuoksu.

        En nyt löytänyt sitä tarkkaa ohjetta, mutta idea oli muistaakseni sekoittaa puuroriisiä ja (jasmiini?)riisiä. Kai sinne sekaan jotain mausteitakin heitettiin. Kun puuroriisistähän taitaa tulla puuroa.

        Jos sushiriisiä mielii, niin sitähän saa kaupasta valmiina. Kokeile ihmeessä hakea Googlesta "sticky rice" niin eiköhän sieltä löydy.


    • taidat tarkoittaa jet li puuroutuvaa jasmin riisiä!osta sitä..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      884
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      767
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      726
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      707
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      279
      686
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      614
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      583
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe