Tuossa palstan "feministin" kommentti.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18982192/olenko-mina-poikkeus-quothintelanaquot-miehena-kun-naisten-salilla-kaynnit-nain--paljon-raivostuttaa#comment-136170502
"Rikoslaissa on yksityiskohtaisesti määritelty, millainen käyttäytyminen on seksuaalista ahdistelua."
https://oikeusministerio.fi/seksuaalirikoslaki
"Seksuaalinen ahdistelu koskettelemalla on ennenkin ollut rangaistavaa. Uudessa laissa ahdistelua ovat myös muilla tavoin tehdyt seksuaaliset ahdisteluteot, kun ne ovat yhtä vakavia kuin koskettelu. Seksuaalinen ahdistelu voi olla esimerkiksi sanallista, viestin tai kuvan lähettämistä tai esittämistä, kuvan ottamista tai itsensä paljastamista."
Millaiset teot siis ovat lain mukaan seksuaalista ahdistelua:
"Koskettelutekoja ovat esimerkiksi toisen sively, puristelu tai taputtelu. Lakiuudistuksen myötä ahdistelua voi olla myös esimerkiksi ei-toivottu toisen seuraaminen sukupuoliyhteyttä ehdotellen, karskin seksuaalisen kuvallisen tai sanallisen viestin lähettäminen, sukuelimen paljastaminen toiselle, toisen kuvaaminen hameen alta tai paidan helman nostaminen."
Sukupuoliyhteyden "ehdottelu" on väistämätön, jotta ihmiset voivat pariutua.
Mikä on "karski" seksuaalinen kuvallinen viesti? Mitä olette mieltä esimerkiksi tämän tyttöbändin musiikkivideosta?
https://www.youtube.com/watch?v=e1PFFPjzIgc&list=RDe1PFFPjzIgc&start_radio=1
Koska "suostumus" täytyy tavalla tai toisella saada, tämä laki on ristiriidassa: jos yrität sanallisesti selvittää "suostumuksen", tämä on matemaattisesti täysin mahdotonta olla rikkomatta lakia. Onko tämä niin v**un vaikea tajuta?
Onko toisen ulkonäön kehuminen tai treffeille pyytäminen ahdistelua:
"Sanallista seksuaalista ahdistelua on selvä häirintä, joka rinnastuu vakavuudeltaan seksuaaliseen kosketteluun. Merkitystä on myös sillä, mitä sanotaan, missä tilanteessa ja millainen on osapuolten välinen suhde."
Tuossa nähdään, miten umpikieroa on väittää, että tuo uusi p**kalaki olisi jollain tavoin "selvärajainen".
Tuon p**kalain myötä yhä useampi mies voi saada "epänormaalin" jännämiehen maineen.
https://yle.fi/a/74-20137550
Hyvä kuitenkin, että jopa rikosoikeudenprofessori uskaltaa esittää kritiikkiä.
https://yle.fi/a/3-12599832
"Uusi seksuaalirikoslaki tuo "yhden vankilan verran" uusia vankeja – "Tämä toteutetaan kovalla mallilla", sanoo rikosoikeuden asiantuntija"
"Suomessa on silti vankeja vähemmän kuin monessa muussa maassa."
Kyllä kyllä, mutta siinä vähän karua luettavaa, mitä vankiloissa voi tapahtua Suomen ja Pohjoismaiden ulkopuolella.
https://yle.fi/a/3-12132821
https://yle.fi/a/74-20097738
Vaikka noissa jutuissa ei mainittu seksuaalirikollisia, kysyn vaan, tarkoittaako tämä siis sitä, että jos on joutunut vankilaan seksuaalirikoksen takia Pohjoismaiden ulkopuolella, silloin vankila on "täysin turvallinen" paikka.
On syytä muistaa, että vankiloista tulee täälläkin yhä ahtaampia ja vaarallisempia paikkoja.
https://www.hs.fi/tutkiva/art-2000010938665.html
Esimerkiksi Virossa vankeja on jo huomattavan paljon enemmän kuin Suomessa. Virolaisiin ja Viron venäläisiin naisiin olen kyllä tehnyt tutustumisyrityksiä niin Suomessa kuin myös Virossa, mutta tähän mennessä mulle ei ole käynyt pahasti. Kyllä mua ihan v**usti kiinnostaa kuitenkin tietää, MILLÄ PERUSTEELLA esimerkiksi Virossakin saattaisin joutua jopa vankilaan tai muuten vaan hankaluuksiin, jos teen tutustumisyrityksiä naisiin.
Tästä raiskauksen määritelmästä ei näytetty EU:ssa pääsevän yksimielisyyteen.
https://www.dw.com/en/eu-fails-to-agree-on-legal-definition-of-rape/a-68195256
"According to an October 2023 analysis by the European Women's Lobby, an umbrella organization of women's NGOs in the EU, the "only yes means yes" approach applies in 14 member states, including Sweden, Spain, Croatia and Greece. The idea is that there must be clear consent to sexual contact."
"In Germany and Austria, the "no means no" principle still applies. This requires victims to prove that they verbally refused to engage in sexual acts."
"In the remaining 11 EU countries, which include most Eastern European member states, as well as France and Italy, resistance to violence or a threatening situation are still considered essential elements of rape, according to the European Women's Lobby."
Realismia on jokatapauksessa tämä: syytös seksuaalirikoksesta on äärimmäisen vakava syytös, joten täytyy olla id**ottiakin id**otimpi, jos haluaa syyttää miestä vakavasta rikoksesta aivan "naurettavien" syiden perusteella.
Siinä vähän juttua vankiloiden sosiaalisista hierarkioista. Tärkeetä luettavaa palstan "feministeille".
https://en.wikipedia.org/wiki/Prison_social_hierarchy
"People convicted of sex crimes, including child sexual abuse, are considered low in the hierarchy and are often the victims of extreme violence in prisons."
Suomen perustuslaissa todetaan, että ketään ei saa tuomita kuolemaan, kiduttaa tai muutenkaan kohdella ihmisarvoa loukkaavasti.
Todellavaikeeta
Onko rikoslaissa "tarkasti2 määritelty seksuaalinen ahdistelu?
12
209
Vastaukset
- Anonyymi
Niin mikä tässä oli palstaäijä tällä kertaa todella vaikeeta?
- Anonyymi
Hepun koko elämä, oi arvon äijättelijä.
- Anonyymi
Sano sinä, millä tarkasti määritellä, onko joku teko seksuaalirikos vai ei. Sinua ei siis kiinnosta, MILLÄ PERUSTEELLA joku mies saattaa joutua jopa kidutetuksi.
Todellavaikeeta - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sano sinä, millä tarkasti määritellä, onko joku teko seksuaalirikos vai ei. Sinua ei siis kiinnosta, MILLÄ PERUSTEELLA joku mies saattaa joutua jopa kidutetuksi.
TodellavaikeetaTai sitten joku seripuolella työskentelevä bimbo käy ulisemassa studiossa että millaista ahdinkoa tämä suostumuslaki aiheuttaa. Laitetaan toinen ääripää tähän niin herrää
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tai sitten joku seripuolella työskentelevä bimbo käy ulisemassa studiossa että millaista ahdinkoa tämä suostumuslaki aiheuttaa. Laitetaan toinen ääripää tähän niin herrää
Rötösmestassa kävi avautumassa hän. Oli surkea esitys, mutta toimittaja oli hengessä mukana
- Anonyymi
"Sukupuoliyhteyden "ehdottelu" on väistämätön, jotta ihmiset voivat pariutua."
Tämä lause jo aivan yksinään selittä oikeastaan kaikki palstalla esiintuomasi ongelmat. Se, että sä et itse tajua miten kierossa tuo ajattelutapasi on, tekee mahdottomaksi sen, että sä voisit ikinä saada normaalia parisuhdetta. Sä voisit hyvin löytää kaltaisesi sopivasti oudon olennon, mutta he eivät kelpaa sinulle.- Anonyymi
Luehan tuo artikkeli huolella.
"According to an October 2023 analysis by the European Women's Lobby, an umbrella organization of women's NGOs in the EU, the "only yes means yes" approach applies in 14 member states, including Sweden, Spain, Croatia and Greece. The idea is that there must be clear consent to sexual contact."
"In Germany and Austria, the "no means no" principle still applies. This requires victims to prove that they verbally refused to engage in sexual acts."
"In the remaining 11 EU countries, which include most Eastern European member states, as well as France and Italy, resistance to violence or a threatening situation are still considered essential elements of rape, according to the European Women's Lobby."
Todellavaikeeta - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luehan tuo artikkeli huolella.
TodellavaikeetaTuossa se sinun ongelmasi juuri on. Sinä et edes yritä ajatella ja siksi sä et ikinä tajua ja jankutat vain jotqin tyhjänpäiväisiä linkkejä. Ainoat ongelmasi kannalta oleelliset asiat ovat jo sinun pääsi sisällä ja tuo edellä lainattu lause on varsin täydellinen avain koko vyyhtiisi. Muiden ei ole mitään tarvetta lukea mitään, sillä sinä olet se jika valittaa jatkuvasti ongelmaansa. Sinun pitäisi kyetä jotenkin tajuamaan miten kieroon ajatuksesi menevät. Niin kauan kun et siihen kykene, et tule ikimä löytämään yhtään mitään.
- Anonyymi
Totta. Jos ne miehet, joiden kanssa olen ollut parisuhteessa olisivat "ehdotelleet sukupuoliyhteyttä" en olisi kertaakaan pariutunut. Eli juu ei todellakaan ole välttämätöntä, pikemmin päinvastoin.
- Anonyymi
""Sukupuoliyhteyden "ehdottelu" on väistämätön, jotta ihmiset voivat pariutua."
Tämä lause jo aivan yksinään selittä oikeastaan kaikki palstalla esiintuomasi ongelmat. Se, että sä et itse tajua miten kierossa tuo ajattelutapasi on, tekee mahdottomaksi sen, että sä voisit ikinä saada normaalia parisuhdetta. Sä voisit hyvin löytää kaltaisesi sopivasti oudon olennon, mutta he eivät kelpaa sinulle."
Juuri näin. 👍
Rikoslain 20:6 on harvinaisen selvästi tulkittavissa. Siinä on kaksi yhtäaikaista komponenttia, jotka tekevät ahdistelusta rikoksen: 1. seksuaalinen sisältö ja 2. vastaanottajan myönteisen tahdonilmaisun puute. Seksuaalinen sisältö tai kosketus ei siis ole rikollista, jos vastaanottaja haluaa sitä, tai vastaavasti jos vastaanottaja saa ei-seksuaalista sisältöä vastentahtoisesti, niin se ei myöskään ole rikos. Molempien komponenttien on oltava yhtäaikaisesti läsnä, jotta ahdistelun tunnusmerkistö täyttyy.
Sosiaaliset säännöt sen sijaan eivät ole yksiselitteisiä. Kun pariutuminen tai siihen pyrkiminen nähdään samana kuin sukupuoliyhteyden ehdottelu, ongelma on sosiaalisessa kanssakäymisessä, ei lainsäädännössä.
Edelleen: on aivan kertakaikkisen mainiota, että sukupuoliyhteyden ehdottaminen tai muu seksuaalinen tyrkyttäminen VASTOIN KOHTEEN TAHTOA eli ilman tämän suostumusta on rangaistavaa. Niin sen kuuluukin olla. Kiitos Sanna Marinin hallitukselle rikoslain täsmennyksistä. 🤗❤️
Minulla ei ole aiheeseen muuta kommentoitavaa.
🦄
P.s. Faktojen osalta olen oikeassa. 😉 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
""Sukupuoliyhteyden "ehdottelu" on väistämätön, jotta ihmiset voivat pariutua."
Tämä lause jo aivan yksinään selittä oikeastaan kaikki palstalla esiintuomasi ongelmat. Se, että sä et itse tajua miten kierossa tuo ajattelutapasi on, tekee mahdottomaksi sen, että sä voisit ikinä saada normaalia parisuhdetta. Sä voisit hyvin löytää kaltaisesi sopivasti oudon olennon, mutta he eivät kelpaa sinulle."
Juuri näin. 👍
Rikoslain 20:6 on harvinaisen selvästi tulkittavissa. Siinä on kaksi yhtäaikaista komponenttia, jotka tekevät ahdistelusta rikoksen: 1. seksuaalinen sisältö ja 2. vastaanottajan myönteisen tahdonilmaisun puute. Seksuaalinen sisältö tai kosketus ei siis ole rikollista, jos vastaanottaja haluaa sitä, tai vastaavasti jos vastaanottaja saa ei-seksuaalista sisältöä vastentahtoisesti, niin se ei myöskään ole rikos. Molempien komponenttien on oltava yhtäaikaisesti läsnä, jotta ahdistelun tunnusmerkistö täyttyy.
Sosiaaliset säännöt sen sijaan eivät ole yksiselitteisiä. Kun pariutuminen tai siihen pyrkiminen nähdään samana kuin sukupuoliyhteyden ehdottelu, ongelma on sosiaalisessa kanssakäymisessä, ei lainsäädännössä.
Edelleen: on aivan kertakaikkisen mainiota, että sukupuoliyhteyden ehdottaminen tai muu seksuaalinen tyrkyttäminen VASTOIN KOHTEEN TAHTOA eli ilman tämän suostumusta on rangaistavaa. Niin sen kuuluukin olla. Kiitos Sanna Marinin hallitukselle rikoslain täsmennyksistä. 🤗❤️
Minulla ei ole aiheeseen muuta kommentoitavaa.
🦄
P.s. Faktojen osalta olen oikeassa. 😉Ehkä tähän vielä yksi lisäys: kun on muutamia kertoja tapaillut ihmistä, joka haluaa jatkaa tapailua, on ihan ok jossain vaiheessa ottaa seksi puheeksi.
On erittäin epätodennäköistä, etteikö tapailuun innokkaasti osallistunut ihminen haluaisi seksiä tapailun toisen osapuolen kanssa.
On silti mahdollista, ettei hän sitä halua. Minä tapailin nuorempana useamman kerran yhtä biseksuaalimiestä. Kävimme mm. kuntosalilla yhdessä. Kerroin hänelle jossain vaiheessa, että haluaisin sänkyyn hänen kanssaan. Hän ei halunnut. Seksistä voi siis ihan hyvin kieltäytyä, eikä tällaisissa tilanteissa kukaan kovin herkästi nosta kannetta. Teoriassa se on mahdollista, mutta on vaikeaa vakuuttaa tuomioistuin siitä, että tapailukumppanille seksin ehdottaminen olisi rikollista. Tuomarit osaavat kyllä ottaa kontekstin huomioon.
🦄
- Anonyymi
Ahdistelet palstanaisia noilla kirjoituksillasi. Ilmeisesti sinua ahdistaa kamalasti jokin ja purat sen naisiin. Yritä parantua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos nainen harrastaa seksiä
Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi2432191Pihlaja-puulle
Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos151440Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei141406Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko3711255Kysymys Kuhmolaisille
Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t21968Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin
”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist168864Ensi viikolla tulen takaisin
Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin19806- 75752
Olen valtavan ihastunut
Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.57746Oon varma siitä
Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä101675