Kun ei aivot suostu uskomaan kuolemaa todeksi

Anonyymi-ap

Kun ei sopeudu läheisensä menettämiseen, ajatusta on liian vaikea kestää,
onko se aluksi normaalia ?

7

231

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Se on aluksi normaalia. Vähitellen mieli ymmärtää ja kestää tapahtuneen pienissä erissä. Uuteen todellisuuteen tottuu vähä kerrassaan.

• Anonyymi

Kyllähän se on toivotonta , kuten ystövötyöreni sanoi. Että hän elää minuutin kerrallaan kun tuntuu ettei jaksa, hönen lapsensa oli kuollut äkisti .
      Se shokki vaihe onkin juuri se kaikista ihmeellisin, ihmiset reagoivat eri tavalla saman asiaan. Moni ei millään hakua uskoa että asia on totta eihän niin voi käydä, juurihan hön eli, toinen saattaa olla hyvin vihainen sille kuolleelle siksi että uskalsi jättää hänet, kolmas ei osaa muuta kun itskeö itkemästä,päästyään ja se on se eniten luonnollinen tala suru työssä, itku on itkettävä , sen jälkeen kun. Tulee seuraava vaihe surutyöhön niin sanottu reaktion vaihe , sen jälkeen Käsittelyvaihe viimein sopeutumis vaihe . Silti nämä neljä vaihetta ovat erilaisia jokaisella. . Sattaa olla ettei joku pysty edes itkemään vaan menee lukkoon jotenkin , se vaikeuttaa surutyön edistymistä ja joskus on hyvä vaikka ottaa yhteyttä,psykoloogiin. Kun tuntuu ettei jaksa , ajatukset harhailevat. Ja on sisältä tyhjä . Joten ei ole väärää tapaa surra .
      Minu; paras ystävättäreni kuoli reilut vuosi sitten ja se in ollut minulle kova suru , miestäni en jaksanut surra edes koska olin jo hönen sairautensa aikana surutyön tehnyt koska tiesin mihin sairaus johti .
      Yhdeltä naapurilta hukkui poika , ja äitinsä kävi joka päivä haudalla ja jätti sinne kireåhöjeen aina pojalleen hönen surunsa vei hänetkin hautaan Ei päässyt surun ylitse .
      Niin sttä anna aurun tulla sellais3na kun se tulee siinä ei ole mitään väärää tapaa

• Anonyymi

Kaksi vuotta on mennyt. En ole "sopeutunut" vieläkään.
      Elämäni muuttui kamalaksi.

• Anonyymi

Mitä kamalaa elämässäsi on? Tiesithän aina, että kuolema vie ensin toisen.

Kohta tulee syksy. Syksyn myötä alkavat taas kaikki mahdolliset kerhot, opintopiirit ja liikuntaryhmät toimia. Käytä hyväksesi ja virkistykseksesi!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä kamalaa elämässäsi on? Tiesithän aina, että kuolema vie ensin toisen.

Kohta tulee syksy. Syksyn myötä alkavat taas kaikki mahdolliset kerhot, opintopiirit ja liikuntaryhmät toimia. Käytä hyväksesi ja virkistykseksesi!

Ai mitä kamalaa elämässäni on ? Onko sinulla tunteita ollenkaan ?
        Oletko menettänyt elämäsi tärkeimmän ihmisen ?
        Puolisoni kuoli yllättäen inhimillisesti katsoen aivan liian aikaisin.
        Ei paljon kerhot kiinnosta "virkistykseksi" järkytyksessä ja surussa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ai mitä kamalaa elämässäni on ? Onko sinulla tunteita ollenkaan ?
        Oletko menettänyt elämäsi tärkeimmän ihmisen ?
        Puolisoni kuoli yllättäen inhimillisesti katsoen aivan liian aikaisin.
        Ei paljon kerhot kiinnosta "virkistykseksi" järkytyksessä ja surussa.

Kuolema on kamalaa, elämä ei!

• Anonyymi

Sopeutumisprosessin vaiheet:

Sokki- ja reaktiovaihe: Tässä vaiheessa sokki ja shokki ovat voimakkaita, ja tunteet vaihtelevat laidasta laitaan.

Työstämis- ja käsittelyvaihe: Surua työstetään ja käsitellään monin eri tavoin.

Uudelleensuuntautumisen vaihe: Elämä alkaa asettua uomiinsa ja uusi tasapaino löytyy.

Tärkeää sopeutumisessa:

Puhuminen: On tärkeää puhua tunteista ja kokemuksista läheisten tai ammattilaisen kanssa.

Tunteiden salliminen: Sallii itselleen surun ja kaikkien muidenkin tunteiden kokemisen vapaasti.

Arjen tukeminen: Jokapäiväisten asioiden hoitaminen ja rutiinien ylläpitäminen auttaa.

Vertaistuki: Vertaistukiryhmät tarjoavat mahdollisuuden jakaa kokemuksia ja saada tukea muilta samassa tilanteessa olevilta.

Ammattiapu: Jos suru pitkittyy tai on muita ongelmia, ammattiapua kannattaa hakea.
      Itsensä hoitaminen: Riittävä uni, ravinto ja liikunta auttavat jaksamaan.

Muistaminen: Kuolleen läheisen muistaminen ja muistojen vaaliminen on tärkeää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      90
      3474
    2. Nainen olet minun

Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli
      Ikävä
      44
      2857
    3. Sille ei voi enää mitään

Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.
      Ikävä
      74
      2366
    4. Mukavaa päivää

Miehelle 🖕❤️‍🔥 Kahvia ja kävelylle🌞
      Ikävä
      61
      2318
    5. Harmi jos ei enään nähdä

Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki
      Ikävä
      51
      2261
    6. Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun

mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??
      Ikävä
      116
      2246
    7. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      21
      2133
    8. Vau miten upea nainen!

Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.
      Tunteet
      20
      2077
    9. Merja Kyllönen: Ero

Joko uusi kierroksessa
      Suomussalmi
      114
      1966
    10. En voi sanoa että toivon sinulle hyvää.

Ei meitä ole tarkoitettu yhteen.
      Ikävä
      62
      1964
    Aihe