Että maailmankaikkeus laajenisi ikuisesti?
Vastaukset 12
- Anonyymi
Hyvä bayesian ei koskaan anna millekään todennäköisyyttä nolla tai sata.
- Anonyymi
Kysykää Pasaselta. Hänellä riittää faktoja vaikka muille jakaa.
- Anonyymi
Aika itsessään ei ilmeisestiole "ikuista". Joten vastaan: ei.
- Anonyymi
https://arxiv.org/abs/2506.24011
Maailmankaikkeuden elinkaaren pituudeksi on laskettu 33 miljardia vuotta, perustuen uusimpaan havaintoaineistoon. Ikiliikkujaa ei siis ole olemassa, vaan loppurysäys tulee 20 miljardin vuoden päästä. - Anonyymi
Kaikkivaltias Jumala voi lopettaa laajenemisen milloin vain jos niin haluaa tehdä. Ihmistallukka voi vain arvailla, mitä tulee tapahtumaan.
- Anonyymi
On se mahdollista. Siinä mielessä että se ei ole mahdotonta nykytietämyksen valossa.
- Anonyymi
Nykytietämykseen ei kuulu sellaisia kosmologisia malleja, jotka sopisivat uusimpaan ja laajimpaan DESI havaintoaineistoon ja samalla ennustaisivat että loppurysäykseltä voisi jotenkin välttyä.
- Anonyymi
avaruuden laajeneminen hidastaa kiihtyvyyyttään
- Anonyymi
Ei maailmankaikkeudella ole mitään fyysistä rajaa.
- Anonyymi
Kuukin etääntyy maasta. joten...
- Anonyymi
Kaikki lopulta pimenee kun aineen määrä harvenee laajentuessaan ja tähdet lopulta sammuvat kun tähden fuusio romahtaa eikä harventuneessa aineessa synny uusia kuten on miljardeja vuosi tapahtunut.
Tulee joskus aika kun se viimeinenkin tähden tuike tukehtuu ja on pelkkä pimeää...
Mikään ei estä sitä mahdollisuutta että jossain toisaalla kaukana meidän havannoiman avaruuden ulkopuolella on toisia vastaavia järjestelmiä joilla oma laajenemisprosessinsa meneilään!
Äärettömään mahtuu ääretön määrä!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi arkuuteni
Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän531067Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?
Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll221050Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.
https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl514838- 50824
- 46735
- 37659
Tykkäätköhän vielä minusta?
Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin30616Vihervasemmistofeministinaisasianaiset
Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE181605Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?
Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan61596Olet ihana
Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩❤️👩❤️😼😘37560