Oletko voinut erehtyä?

Anonyymi-ap

Sinussa on Pyhä Henki. Oletko voinut erehtyä? Uskallatko kyseenalaistaa opetuksesi? Vai ovatko auktoriteettisi varmasti oikeassa, erehtymättömiä? Missä asioissa voivat tai eivät voi erehtyä?

107

615

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Vuosikymmeniä uskoin, etteivät kaikki pelastu, koska niin on opetettu. Pyhä Henki paljasti, että kaikki pelastuvat.

• Anonyymi

Hiiii . Miksi henki puhuisi vastaan Pyhä Raamatun henki ??

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hiiii . Miksi henki puhuisi vastaan Pyhä Raamatun henki ??

Olet outo.

• Anonyymi

Uskovaisessa asuu Pyhä Henki, mutta uskovainen ei ole kellon ympäri 100 % Pyhän Hengen käytössä, eli totta kai uskovainen erehtyy ja opettaa joissain kohdin väärin. Itse esim. erehdyin nuorena luulemaan, että uskovien kaste on ainoa oikea kaste, ja että kaikkien kastettujen pitää sen jälkeen puhua kielillä. Sitten löysin vanhakantaisen luterilaisuuden ja tajusin, miten kauhistuttavan väärässä olin ollut.

• Anonyymi

Luterilaisuus on todellakin kauhistuttaa väärässä olemista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luterilaisuus on todellakin kauhistuttaa väärässä olemista.

Lutherin Galatalaiskirjeen selitys on syvällisempää tekstiä kuin kukaan helluntailainen on koskaan kyennyt tuottamaan.

• Anonyymi

No se henki sitten huijasi sinut ja sai sut luulemaan. Koska Kastaja julisti joka kastoi vedellä että minun jälkeni Hän joka kastaa >>

Mark. 1:8

Minä kastan teidät vedellä, mutta hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lutherin Galatalaiskirjeen selitys on syvällisempää tekstiä kuin kukaan helluntailainen on koskaan kyennyt tuottamaan.

Luther oli maailman ihminen ja murhaaja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luther oli maailman ihminen ja murhaaja.

Sinä olet outo.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä olet outo.

Luther pysyi ahdistuneen aggressiivisena ja ristiriitaisena miehenä elämänsä loppuun asti. Vaikka hänen ei tiedetä itse suoraan osallistuneen mihinkään väkivaltaisuuteen, hän lietsoi vihaa ja väkivaltaa sumeilemattoman rasististen puheidensa ja kaikkia vihollisia avoimesti demonisoivien tekstiensä kautta
        Luther kumppaneineen luopuivat näennäisestäkään pidättyväisyydestä väkivallan suhteen.
        Luther käski paitsi teloittaa ja joskus jopa kiduttaa ja hakata kappaleiksi anabaptisteja, katolisia kellokkaita talonpoikaiskapinallisia, juutalaisia, turkkilaisia jne.
        Lutherilla oli suunnilleen yhtä mutkaton ja pragmaattinen suhtautuminen väkivaltaan kuin katolisella kirkolla, jota vastaan itse kapinoi. Väkivalta itsessään ei kuulunut reformaation olennaisiin kiistakysymyksiin. Luther ei juuri problematisoinut väkivaltaa, kunhan sille löytyi myös esivallan kannalta järkevät syyt. Jumala oli monestakin syystä hirvittävän vihainen ja maalliset ruhtinaat olivat Korkeimman vihan palvelijoita, ”Jumalan hirttomiehiä”. Heidän pyhä velvollisuutensa oli käyttää miekkaa Jumalan puolesta. Siksi aseiden siunaaminen on luterilaisessa perinteessä yleensä ollut niin itsestään selvä ja eettisesti ongelmaton asia.
        Maailmallisen miekan ja esivallan tulee tappaa avioliiton rikkoja. Sillä, joka rikkoo avioliittonsa, hän on jo itse erottanut itsensä ja on pidettävä kuolleena miehenä.[
        aikka Luther oli ainakin epäsuorasti itse vastuussa talonpoikaiskapinasta, hän valitsi pysyä itseään suojelevien ruhtinaitten rinnalla, ja vaati heitä vastaan kapinoivan köyhälistön väkivaltaista kukistamista.
        Myös kapinallinen ihminen, josta sellaista voidaan todistaa, on jo Jumalan ja keisarin pannassa, niin että se tekee oikein ja hyvin, joka ensimmäisenä sellaisen tappaa. Sillä itse kukin ihminen on sekä ylituomari että pyöveli, kun on kysymyksessä julkinen kapinannostaja,.. Sen tähden on nyt iskettävä, kuristettava ja pistettävä kuoliaaksi – salaa ja julkisesti – kuka vain osaa, ja ajateltava, että ei voi olla toista sen myrkyllisempää, vahingollisempaa, saatanallisempaa kuin kapinallinen ihminen; niin kuin lyödään kuoliaaksi hullu koira: ellet sinä tapa (häntä), niin hän tappaa sinut ja koko maan sinun kanssasi.[4]
        Talonpoikaiskapinan jälkiselvittelyissä tapettiin noin 100 000 kapinallista. Väestömäärään suhteutettuna se vetää vertoja viime vuosisadan kauheimpiin kansanmurhiin.
        Luther ei luultavasti voinut edes kuvitella elämää ilman pyhitettyä väkivaltaa. Siinä mielessä hän oli täysin aikansa lapsi ja ikivanhan saatanallisen kaaos) voitetaan vain järjestystä palauttavalla hyvällä väkivallalla:

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luther pysyi ahdistuneen aggressiivisena ja ristiriitaisena miehenä elämänsä loppuun asti. Vaikka hänen ei tiedetä itse suoraan osallistuneen mihinkään väkivaltaisuuteen, hän lietsoi vihaa ja väkivaltaa sumeilemattoman rasististen puheidensa ja kaikkia vihollisia avoimesti demonisoivien tekstiensä kautta
        Luther kumppaneineen luopuivat näennäisestäkään pidättyväisyydestä väkivallan suhteen.
        Luther käski paitsi teloittaa ja joskus jopa kiduttaa ja hakata kappaleiksi anabaptisteja, katolisia kellokkaita talonpoikaiskapinallisia, juutalaisia, turkkilaisia jne.
        Lutherilla oli suunnilleen yhtä mutkaton ja pragmaattinen suhtautuminen väkivaltaan kuin katolisella kirkolla, jota vastaan itse kapinoi. Väkivalta itsessään ei kuulunut reformaation olennaisiin kiistakysymyksiin. Luther ei juuri problematisoinut väkivaltaa, kunhan sille löytyi myös esivallan kannalta järkevät syyt. Jumala oli monestakin syystä hirvittävän vihainen ja maalliset ruhtinaat olivat Korkeimman vihan palvelijoita, ”Jumalan hirttomiehiä”. Heidän pyhä velvollisuutensa oli käyttää miekkaa Jumalan puolesta. Siksi aseiden siunaaminen on luterilaisessa perinteessä yleensä ollut niin itsestään selvä ja eettisesti ongelmaton asia.
        Maailmallisen miekan ja esivallan tulee tappaa avioliiton rikkoja. Sillä, joka rikkoo avioliittonsa, hän on jo itse erottanut itsensä ja on pidettävä kuolleena miehenä.[
        aikka Luther oli ainakin epäsuorasti itse vastuussa talonpoikaiskapinasta, hän valitsi pysyä itseään suojelevien ruhtinaitten rinnalla, ja vaati heitä vastaan kapinoivan köyhälistön väkivaltaista kukistamista.
        Myös kapinallinen ihminen, josta sellaista voidaan todistaa, on jo Jumalan ja keisarin pannassa, niin että se tekee oikein ja hyvin, joka ensimmäisenä sellaisen tappaa. Sillä itse kukin ihminen on sekä ylituomari että pyöveli, kun on kysymyksessä julkinen kapinannostaja,.. Sen tähden on nyt iskettävä, kuristettava ja pistettävä kuoliaaksi – salaa ja julkisesti – kuka vain osaa, ja ajateltava, että ei voi olla toista sen myrkyllisempää, vahingollisempaa, saatanallisempaa kuin kapinallinen ihminen; niin kuin lyödään kuoliaaksi hullu koira: ellet sinä tapa (häntä), niin hän tappaa sinut ja koko maan sinun kanssasi.[4]
        Talonpoikaiskapinan jälkiselvittelyissä tapettiin noin 100 000 kapinallista. Väestömäärään suhteutettuna se vetää vertoja viime vuosisadan kauheimpiin kansanmurhiin.
        Luther ei luultavasti voinut edes kuvitella elämää ilman pyhitettyä väkivaltaa. Siinä mielessä hän oli täysin aikansa lapsi ja ikivanhan saatanallisen kaaos) voitetaan vain järjestystä palauttavalla hyvällä väkivallalla:

Pyydän saada huomauttaa, että Luther ei puhunut "rasismia" eli rotusortoa. Rodun käsitettä ei tuolloin tunnettu, vaan se keksittiin paljon myöhemmin. Niinpä hän ei koskaan puhunutkaan juutalaisten isosta nenästä, kiharista hiuksista, turpeista huulista tai pienestä leuasta, vaan hän puuttui vain ja ainoastaan juutalaisten uskontoon ja elämiseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No se henki sitten huijasi sinut ja sai sut luulemaan. Koska Kastaja julisti joka kastoi vedellä että minun jälkeni Hän joka kastaa >>

Mark. 1:8

Minä kastan teidät vedellä, mutta hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä."

Johannes Kastaja puhui tulevasta ajasta, joka on jo meidän aikanamme täyttynyt.

”Hänessä on teihinkin, sitten kun olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, ja uskoneet sen, pantu sinetiksi luvattu Pyhä Henki, joka on meidän perintömme vakuutena hänen omaisuutensa lunastamiseksi, hänen kirkkautensa ylistykseksi.”
        ‭‭Kirje efesolaisille‬ ‭1‬:‭13‬-‭14‬ ‭FINRK‬‬

”Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.”
        ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭8‬:‭9‬ ‭FB38‬‬

Tänä päivänä ei Henkeä odoteta taivaasta vaan Henki asuuu Jeesukseen Kristukseen uskovassa ja sen osoittaa myös Hengessä elämisen seuraukset eli Hengen hedelmä. Liha vanhan luonnon seuraukset myös näkyvät ellei ihminen elä uudesti syntyneenä Hengessä.
        Lihan himojen ja halujen noudattajat eivät peri Jumalan valtakuntaa.

”Joka uskoo minuun, niin kuin Raamatussa sanotaan, hänen sisimmästään juoksevat elävän veden virrat.” Tämän hän sanoi Hengestä, jonka häneen uskovat tulisivat saamaan. Sillä Henki ei ollut vielä tullut, koska Jeesusta ei ollut vielä kirkastettu.”
        ‭‭Johannes‬ ‭7‬:‭38‬-‭39‬ ‭FINRK‬‬

• Anonyymi

Uskovainen ei todellakaan ole 100% PH käytössä kaiken aikaa.

• Anonyymi

Valkoinen = Jumalan Henki
      Sininen = Herran Henki
      Punainen = Totuuden Henki
      Keltainen = Hävityksen, Hämmingin ja sekasorron Henki
      Vihreä = Kaikkivaltiaan Henki

Itse sain ensin Totuuden Hengen mutta sitten 10 vuoden päästä kaksi kolmesta pienemmästä keltaiseen liittyvästä hengestä. Siitä kului vielä 10 vuotta ja sain Jehovan todistaja vanhimman kautta jonkinlaisen Ymmärryksen Hengen.
      Tai itse asiassa sain jo koulun ala-asteella 10 vuotta ennen Totuuden Henkeä englannin opettajan vaikutuksesta lahjan ymmärtää englantia.

Kielillä tulkitsemisen armolahjaa siis, mutta nyt olennainen: Pyhä Henki VOI OLLA MYÖS HÄVITYKSEN, HÄMMINGIN JA SEKASORRON HENKI.

• Anonyymi

Jumala on yksi.

”Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."”
        ‭‭Johannes‬ ‭4‬:‭24‬ ‭FB38‬‬

”Juudas, ei se Iskariot, sanoi hänelle: "Herra, mistä syystä sinä aiot ilmoittaa itsesi meille etkä maailmalle?" Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan.”
        ‭‭Johannes‬ ‭14‬:‭22‬-‭23‬ ‭

”Hänessä on teihinkin, sitten kun olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, ja uskoneet sen, pantu sinetiksi luvattu Pyhä Henki, joka on meidän perintömme vakuutena hänen omaisuutensa lunastamiseksi, hänen kirkkautensa ylistykseksi.”

”Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani". Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias".”
        ‭‭2. Korinttilaiskirje‬ ‭6‬:‭16‬-‭18‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumala on yksi.

”Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."”
        ‭‭Johannes‬ ‭4‬:‭24‬ ‭FB38‬‬

”Juudas, ei se Iskariot, sanoi hänelle: "Herra, mistä syystä sinä aiot ilmoittaa itsesi meille etkä maailmalle?" Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan.”
        ‭‭Johannes‬ ‭14‬:‭22‬-‭23‬ ‭

”Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani". Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias".”
        ‭‭2. Korinttilaiskirje‬ ‭6‬:‭16‬-‭18‬ ‭FB38‬‬

JKR) JES 52:11." Pois, pois! Lähtekää sieltä, älkää koskeko saastaiseen. Lähtekää sen keskeltä, puhdistautukaa, te Herran pyhien astioiden kantajat" ( siis Herran käskysanalla lähtö pois Baabelin pakkosiirtolaisuudesta, ja erottautua Baabelin saastaisusuudesta liittymällä pyhään kansaan Jes.52:9-11 >>

Apostoli Paavali kehoittaa Korinton kristittyjä eroittautumaan maailmasta koska lopunajan srk. on Jumalan temppeli ( Hengessä )jossa Herra asuu pyhissänsä, ja on heidän keskuuudessaan (Hengessä ja Sanassa? ) 2.Kor.6:14.". Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä? 15. Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa? 16. Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat?

Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani." 17. Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani 18. ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias". ( 7 LUKU.) Koska meillä siis on nämä lupaukset, rakkaani, niin puhdistautukaamme kaikesta lihan ja hengen saastutuksesta, saattaen pyhityksemme täydelliseksi Jumalan pelossa.

Huom. Kristuksen srk:sta ei ketään tule kehoittaa eroamaaan siksi että srk:ssa on vajavaisisa ehkä huonokäytöksiä kristittyjä. ( Jumalan srk:n hajoittajat Herra tuomitsee ( 1. Kor.3:16. Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä? 17. Jos joku turmelee Jumalan temppelin, on Jumala turmeleva hänet; sillä Jumalan temppeli on pyhä, ja sellaisia te olette. )

Lähtiessään pakkosiirtolaisuudesta israelilaiset kantoivat mukanaan temppelin kalustoa takaisin Jerusalemiin >>

( KR -333 ) Esra 1:7". Ja kuningas Koores tuotatti esiin Herran temppelin kalut, jotka Nebukadnessar oli vienyt pois Jerusalemista ja pannut oman jumalansa temppeliin. 8. Ne Koores, Persian kuningas, tuotatti aarteistonvartijalle, Mitredatille, ja tämä laski niiden luvun Sesbassarille, Juudan ruhtinaalle. 9. Ja tämä oli niiden luku: kolmekymmentä kultamaljaa, tuhat hopeamaljaa, kaksikymmentä yhdeksän uhriastiaa, 10. kolmekymmentä kultapikaria, niitä arvolta lähinnä neljäsataa kymmenen hopeapikaria, tuhat muuta kalua. 11. Kulta- ja hopeakaluja oli kaikkiaan viisituhatta neljäsataa. Kaikki nämä Sesbassar toi, silloin kun pakkosiirtolaiset tuotiin Baabelista Jerusalemiin."

• Anonyymi

Erehdyin. Jumalaa ei ole olemassa. Kertomukset Jeesuksesta ovat enimmäkseen valhetta.

• Anonyymi

Nyt on paljastunut, että netissä, ja varsinkin You Tubessa, on tunnettujen saarnaajien ja muidenkin julkkisten vääristeltyjä puheita. Kyseessä on AI jonka avulla on otettu henkilön kuva ja ääni ja sitten tehty uusi puhe, jonka AI panee puhujan suuhun.

Tällaista eksytystä on vaikea huomata heti koska AI kykenee hyvin käyttämään näiden julkisten ihmisten ääntä täysin uskottavasti. Esimerkiksi Billy Grahamin saarnoja on vääristelty ja hänet on pantu puhumaan sellaista, mitä hän ei koskaan ole puhunut eikä olisi puhunut.

Nämä vääristellyt puheet tulevat lisääntymään. Yhä useampi saarnaaja, pastori, pappi ja evankelista, joiden puheita on netissä, tulevat uhreiksi tässä asiassa.

Ja koska näin on nyt lopun aikana, on selvää, että näissä nettikeskusteluissakin esiintyy vähemmän vaikeasti vääristeltäviä asioita. Onhan tämä aloituskin yksi esimerkki valheesta, joka pukeutuu totuuden kaipauksen viittaan. Aloituksen tarkoitus on kyseenalaistaa kaikki helluntaiseurakunnissa opetettava sana. Sitten kyseenalaistetaan tietysti itse saarnaajat. Onko tuttua? "Onko Jumala todella sanonut?" Oletko kuullut aikaisemmin? Kuka näin kysyy Raamatussa?

Kaikki, se mikä on Jumalasta, pyritään tekemään joko tyhjäksi tai sitten kyseenalaistamaan, jotta saataisiin uskossaan vakaantumattomat ihmiset,
      jotka eivät vielä ole päässeet juurtumaan Kristukseen ja Hänen Sanaansa, kyseenalaistamaan uskonsa ja jopa Jumalan ja Jeesuksen Kristuksen.

Tällaiset aloitukset tulee heittää heti roskakoriin.

Mvh J - K

• Jouko,moii...ja sorry vaan mutta sun itsesi puhe tuntuu kovin vainoharhaiselta.raamatussa kehoitetaan tutkimaan kaikki, ja pitämään se mikä on oikeasti hyvää.
        Itse pidän ohjenuorana kultaista kaksoiskäskyä.raamatussa on niin että siitä sanotaan että sen varassa on laki ja profeetat. Se on tärkein käsky.
        Kun sitä noudattaa niin laki (esm.10 käskyä)täyttyy ja monet synnit peittyy. Sanoo raamattu.

• Anonyymi

Helluntaiherätys ja helluntaiseurakunnat ovat lahkoja muiden joukossa. Totta kai myös heidän opettajiaan on lupa arvioida. Mikä ihmeen Jeesuksen lellikkilapsi se helluntaiherätys muka on? Ei Jeesukselle ole olemassa näitä kirkkokuntia ja puolueita, jotka kutsuvat itseään paikallisseurakunniksi.

Olen itse ex-helluntailainen, ja harmittaa, kun meni useampi vuosi tajuta, että se Pyhästä Hengestä vouhkaaminen ja kehno pelastusoppi ei ollut aivan tervettä. Mutta aika aikaansa kutakin.

• Anonyymi

Ei ku aivot narikkaan ja kuulemaan pastorin puheita. Kaikki on toki Pyhästä Hengestä 100 pros luotettavasti.

Lightning

• Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

Jouko,moii...ja sorry vaan mutta sun itsesi puhe tuntuu kovin vainoharhaiselta.raamatussa kehoitetaan tutkimaan kaikki, ja pitämään se mikä on oikeasti hyvää.
        Itse pidän ohjenuorana kultaista kaksoiskäskyä.raamatussa on niin että siitä sanotaan että sen varassa on laki ja profeetat. Se on tärkein käsky.
        Kun sitä noudattaa niin laki (esm.10 käskyä)täyttyy ja monet synnit peittyy. Sanoo raamattu.

Silloin kuin lähde on Hyvä ja Oikea Pyhä Henki niin voi toimia noin . Mutta jos lähde on paha henki niin tulis hyväkin heittää pois ettei lapsivedessä ja papsessa on torahampaat ja sarvia joka hyvän kanssa niellät. Ovela on uushenki nimittäin.

• Anonyymi

Tässä se nyt näkyy nikki Mvh J - K:n väärä sydämen asenne hyvin !

-----------------

" Ja koska näin on nyt lopun aikana, on selvää, että näissä nettikeskusteluissakin esiintyy vähemmän vaikeasti vääristeltäviä asioita. Onhan tämä aloituskin yksi esimerkki valheesta, joka pukeutuu totuuden kaipauksen viittaan. Aloituksen tarkoitus on kyseenalaistaa kaikki helluntaiseurakunnissa opetettava sana. Sitten kyseenalaistetaan tietysti itse saarnaajat. Onko tuttua? "Onko Jumala todella sanonut?" Oletko kuullut aikaisemmin? Kuka näin kysyy Raamatussa? "

-------------------

Eli ns. vanhinten perinnäissääntöjä ei edes suostuta koettelemaan Jumalan sanalla, vaan niistä pidetään kynsin hampain kiinni !

Mutta sitähän on nähty kaiken aikaa Mvh J - K:n kirjoittelussa ja väärässä sydämen asenteessa, eli puoluehenki yhdistettynä ylpeyteen !

Voi voi sentään !

• Anonyymi kirjoitti:

-----------------

" Ja koska näin on nyt lopun aikana, on selvää, että näissä nettikeskusteluissakin esiintyy vähemmän vaikeasti vääristeltäviä asioita. Onhan tämä aloituskin yksi esimerkki valheesta, joka pukeutuu totuuden kaipauksen viittaan. Aloituksen tarkoitus on kyseenalaistaa kaikki helluntaiseurakunnissa opetettava sana. Sitten kyseenalaistetaan tietysti itse saarnaajat. Onko tuttua? "Onko Jumala todella sanonut?" Oletko kuullut aikaisemmin? Kuka näin kysyy Raamatussa? "

-------------------

Eli ns. vanhinten perinnäissääntöjä ei edes suostuta koettelemaan Jumalan sanalla, vaan niistä pidetään kynsin hampain kiinni !

Mutta sitähän on nähty kaiken aikaa Mvh J - K:n kirjoittelussa ja väärässä sydämen asenteessa, eli puoluehenki yhdistettynä ylpeyteen !

Voi voi sentään !

Niin.ja hän tuomitsee aloittajan, joka ainoastaan kysyy uskotaanko sokeasti.on aivan raamatun mukaista tutkia kulloinenkin Sana.
        Älä tuomitse tai sinut tuomitaan. Nämä Joukon kaltaiset uskovaiset ovat paheksumassa milloin mitäkin. Tietysti kun erilaisia ajatuksia kuin itsellä on.todella ylpeä tuo Jouko.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntaiherätys ja helluntaiseurakunnat ovat lahkoja muiden joukossa. Totta kai myös heidän opettajiaan on lupa arvioida. Mikä ihmeen Jeesuksen lellikkilapsi se helluntaiherätys muka on? Ei Jeesukselle ole olemassa näitä kirkkokuntia ja puolueita, jotka kutsuvat itseään paikallisseurakunniksi.

Olen itse ex-helluntailainen, ja harmittaa, kun meni useampi vuosi tajuta, että se Pyhästä Hengestä vouhkaaminen ja kehno pelastusoppi ei ollut aivan tervettä. Mutta aika aikaansa kutakin.

>>>Totta kai myös heidän opettajiaan on lupa arvioida.<<<

Ongelma on se, kun ne arvioijat ovat joko uskosta osattomia
        Jumalan vastustajan palvelijoita, tai sitten he ovat uskovana
        esiintyviä itse harhaoppisia jotka eivät kestä, että heitä itseään
        ja heidä oppejaan arvioidaan mitenkään. Toisia he kyllä
        arvioivat ja tuomitsevat, jopa ahkerasti, mutta eivät salli
        itseään koetella.

Yleensä, se, joka ei salli, että häntä itseään koetellaan mitenkään
        on itse harhaoppinen. Siksi hän pelkää tulevansa paljastetuksi,
        eikä hän salli itseään koeteltavan. Hän voi suuttua jos joku
        rohkenee sanoa hänelle vastaan. Tällaista henkilöä ja
        hänen oppejaan tulee karttaa.

Raamattu todistaa, että Jumala varjelee vilpittömien
        ihmisten sydämet. Vilpitön ihminen voi siis mennä
        seurakuntaan ja ottaa vastaan opetusta mikäli Pyhä Henki
        ei siitä varoita. Ja kun Pyhä Henki varoittaa, tulee hyvin
        epävarma huolestuttava olo. Silloin se on merkki siitä,
        että jokin julistuksessa tai julistajassa on pielessä.
        Sellaisen opetuksen voi sitten jättää omaan arvoonsa
        eikä tule ottaa vastaan.

Sitten vilpitön ihminen koettelee kaiken Raamatun Sanalla,
        ei kenenkään "nettiopettajan" sanalla ja mielipiteillä.

https://www.jumala-kanssamme.se/439641483/

https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=laajahaku&kaikki=Herra+varjelee&jokin=&eiole=&kirjat=kr&kaannos=fi-38

Mvh J - K

• Anonyymi kirjoitti:

itseään koetella.

eikä tule ottaa vastaan.

https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=laajahaku&kaikki=Herra varjelee&jokin=&eiole=&kirjat=kr&kaannos=fi-38

Mvh J - K

Kumpaankohan kategoriaan pistät minut, Jouko?olen selvillä halveksunnastasi jota osoitat minua kohtaan.sitäkö Jeesus todella sinulta haluaa?
        Vihje:kirjoitin äskeiseen viestiini vain raamatullista asiaa. Sinun tekstejäsi sinun edellisessä viestissä ei raamattu,eikä siis Jumala puolla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

itseään koetella.

eikä tule ottaa vastaan.

https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=laajahaku&kaikki=Herra varjelee&jokin=&eiole=&kirjat=kr&kaannos=fi-38

Mvh J - K

Onneksi olkoon Mvh J - K !

Kirjoitit itse itsestäsi juurikin !

Sinä itse et ole kyennyt ottamaan mitään kehoitusta vastaan, etkä ole koetellut Sanalla niitä asioita, joita sinulle on kirjoitettu.

Ylpeänä ja kovaotsaisena sinä olet vain uhmakkaana kieltäytynyt edes tutkimasta asioita.

Eli sinua itseäsi sinä kehoitat karttamaan !

" Yleensä, se, joka ei salli, että häntä itseään koetellaan mitenkään
        hänen oppejaan tulee karttaa. "

Surkuhupaisaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onneksi olkoon Mvh J - K !

Kirjoitit itse itsestäsi juurikin !

Sinä itse et ole kyennyt ottamaan mitään kehoitusta vastaan, etkä ole koetellut Sanalla niitä asioita, joita sinulle on kirjoitettu.

Ylpeänä ja kovaotsaisena sinä olet vain uhmakkaana kieltäytynyt edes tutkimasta asioita.

Eli sinua itseäsi sinä kehoitat karttamaan !

" Yleensä, se, joka ei salli, että häntä itseään koetellaan mitenkään
        hänen oppejaan tulee karttaa. "

Surkuhupaisaa.

>>>etkä ole koetellut Sanalla niitä asioita, joita sinulle on kirjoitettu.<<<

Sinun olisi ollut parempi olla rehellinen ja kirjoittaa "joita minä olen
        sinulle kirjoittanut". Sinä olet se, joka minua pyrkii ojentamaan
        omaan oppiisi. Mutta koska en alistu sinun allesi, sinä suutut ja
        syytät minua ja sillä tavalla pyrit saattamaan minut huonoon valoon.

En voi muuta kuin ihmetellä sinun kirjoituksiasi vaikka kyllä
        tiedän miksi kirjoitat, niin kuin kirjoitat. Uskovan ei kuitenkaan
        tulisi toimia, niin kuin sinä teet.

Ps. Mistä tiedät, etten koettele Raamatulla oppiani?
        Valehteleminen on syntiä, samoin kuin toisen uskovan
        huonoon valoon saattaminen, hänelle vahingon tuottaminen,
        tai sen yrittäminen.

Mvh J - K

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

tai sen yrittäminen.

Mvh J - K

Oletko sinä jo julkisesti tunnustanut tämän kirjoituksesi oman pääsi tuotokseksi ?

" Tiedätkö, että paikka, jota uskovat sanovat taivaaksi
        on ulkoavaruudessa jossakin äärettömän kaukana
        oleva asuttava planeetta. Taivas ei siis ole ilmassa
        leijuvaa tyhjyyttä, se ei ole pilvien päällä.
        Se on oikea planeetta, jonne Jumala vie Kristukseen
        uskossa kuolleiden ihmisten sielut. "

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

tai sen yrittäminen.

Mvh J - K

Entäpä tämä ennaltamääräämis harha oppi.

" >>>"Ette te valinneet minua , vaan minä valitsin teidät "<<<

Kukaan ei voi tulla uskoon Herraan Jeesukseen Kristukseen
        ellei Jumala tee aloitetta ihmisen kohdalla ja kutsu, puhu
        ja vedä häntä Jeesuksen luokse. Näin Jumala on valinnut
        jokaisen uskoon tulleen ja uskoon tulevan ihmisen itselleen
        omakseen.

Mvh J - K "

Tässä vastineeni:

--------------

No, nythän vaikuttaa siltä, että sinä uskot jopa ennaltamääräämiseen ?!

Siis siihen, että Jumala on jo ennalta valinnut kaikki ihmiset joko pelastukseen tai kadotukseen !

Onko todellakin näin Mvh J - K ???

Kirjoituksesi ainakin antaa sen kuvan !

--------------

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

omakseen.

Mvh J - K "

Tässä vastineeni:

--------------

Siis siihen, että Jumala on jo ennalta valinnut kaikki ihmiset joko pelastukseen tai kadotukseen !

--------------

Sen, mitä olen kirjoittanut, sen olen kirjoittanut.
        En ota takaisin mitään kirjoitustani enkä kadu
        niitä. Ne ovat kirjoitettu harkiten ja tahallisesti.

Voisin selittää näitä siteeraamiasi tekstejäni,
        mutta sinulle selittäminen on turhaa koska et
        tahdo tietää vaan tahdot osoittaa kuinka väärässä
        minä olen ja kuinka oikeassa sinä olet.

Siitä ei synny asiallista keskustelua vaan syyttämisiä,
        herjoja ja "väärin ymmärtämisiä".

Ihminen ei käsitä, jos ei tahdo käsittää.
        Sama asia on kielten oppimisessa. Ihminen ei opi uutta
        kieltä, jos ei tahdo oppia. Mutta jos tahto ja motivaatio
        on kova, oppiminen on helppoa ja nopeaa.

Voisin kertoa esimerkin:

Minun muutettua Ruotsiin v. 1980, olin lukenut
        ruotsia koulussa monia vuosia. Olin jopa hyvä siinä.
        Mutta nyt työmaalla tarvitsin tulkin heti kun pomo
        tuli sanomaan jotakin. Mutta muutaman kuukauden
        kuluttua kun menin SFI koulutukseen, minä sain
        potkut heti kättelyssä.

Miksi tarvitsin tulkkia alkumetreillä vaikka olin
        lukenut ruotsia, ja olin jopa hyvä siinä, KOULUSSA?

Miksi minut nyt, muutaman kuukauden jälkeen, heitettiin
        ulos SFI utbildningistä?

Koulussa minulla ei ollut tahtoa eikä motivaatiota oppia
        ruotsia. Siksi minä en alussa osannut puhua ruotsia enkä
        ymmärtänyt sitä.

Nyt kun asuin Rotsissa, minulla oli suuri motivaatio
        ja tahto oppia ruotsia. Ja koska minulla nyt olimotivaatio
        ja suuri tahto oppia, minä opin hyvin nopeasti. Ja kun minut
        painostettiin SFI koulutukseen, koska olin invandrare ja
        invandrare ska till SFI, opettaja kysyi: "Mitä sinä täällä teet?
        Ei tämä ole sinua varten koska puhut ruotsia. Tämä koulutus
        on vain niille, jotka eivät osaa ruotsia."

Siis tahto ja motivaatio oppimiseen pitää olla jos tahtoo oppia
        uusia asioita, Muuten ei opi eikä kenenkään kannata edes yrittää
        opettaa.

Mvh J - K

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sen, mitä olen kirjoittanut, sen olen kirjoittanut.
        En ota takaisin mitään kirjoitustani enkä kadu
        niitä. Ne ovat kirjoitettu harkiten ja tahallisesti.

Voisin selittää näitä siteeraamiasi tekstejäni,
        mutta sinulle selittäminen on turhaa koska et
        tahdo tietää vaan tahdot osoittaa kuinka väärässä
        minä olen ja kuinka oikeassa sinä olet.

Siitä ei synny asiallista keskustelua vaan syyttämisiä,
        herjoja ja "väärin ymmärtämisiä".

Ihminen ei käsitä, jos ei tahdo käsittää.
        Sama asia on kielten oppimisessa. Ihminen ei opi uutta
        kieltä, jos ei tahdo oppia. Mutta jos tahto ja motivaatio
        on kova, oppiminen on helppoa ja nopeaa.

Voisin kertoa esimerkin:

Minun muutettua Ruotsiin v. 1980, olin lukenut
        ruotsia koulussa monia vuosia. Olin jopa hyvä siinä.
        Mutta nyt työmaalla tarvitsin tulkin heti kun pomo
        tuli sanomaan jotakin. Mutta muutaman kuukauden
        kuluttua kun menin SFI koulutukseen, minä sain
        potkut heti kättelyssä.

Miksi tarvitsin tulkkia alkumetreillä vaikka olin
        lukenut ruotsia, ja olin jopa hyvä siinä, KOULUSSA?

Miksi minut nyt, muutaman kuukauden jälkeen, heitettiin
        ulos SFI utbildningistä?

Koulussa minulla ei ollut tahtoa eikä motivaatiota oppia
        ruotsia. Siksi minä en alussa osannut puhua ruotsia enkä
        ymmärtänyt sitä.

Nyt kun asuin Rotsissa, minulla oli suuri motivaatio
        ja tahto oppia ruotsia. Ja koska minulla nyt olimotivaatio
        ja suuri tahto oppia, minä opin hyvin nopeasti. Ja kun minut
        painostettiin SFI koulutukseen, koska olin invandrare ja
        invandrare ska till SFI, opettaja kysyi: "Mitä sinä täällä teet?
        Ei tämä ole sinua varten koska puhut ruotsia. Tämä koulutus
        on vain niille, jotka eivät osaa ruotsia."

Siis tahto ja motivaatio oppimiseen pitää olla jos tahtoo oppia
        opettaa.

Mvh J - K

Samasta syystä 99,99 % "kaikki EIVÄT pelastu" -oppiin uskovista ihmisistä ovat täysin kykenemättömiä pohtimaan "kaikki pelastuvat" -opin perusteita.

Nuo perusteet ovat:

1) Jeesus helvetistä puhuessaan puhui melkein aina Hinnomin laaksosta, joka ei tarkoita helvettiä.

2) Matt. 25:46:ssa OJENNUKSEN (eikä suinkaan tuomion; kolasis tarkoittaa ojennusta) kohteina ovat kansakunnat KANSAKUNNITTAIN, eivät yksilöt.

3) koineekreikassa ei ole vastinetta KADOTUS-sanalle. Kohdissa, joissa suomenkielisessä Rtussa puhutaan kadotuksesta, alkukielessä ei esiiny vastaavaa sanaa. Miksi ihmeessä se on ympätty suomen kieleen? Samalla logiikalla Jeesuksen vertauksen kadonnut lammas olisi tullut suomentaa "kadotukseen joutuneeksi".

4) Ilmestyskirjan Tulinen järvi on alkukielessä tarkoittanut puhdistusallasta.

5) "Jokainen polvi on notkistuva ja suu tunnustava" -kohta tulkitaan täysin järjenvastaisesti niin, että tunnustajien joukossa olisi valtava määrä ei-uskovia, joiden on pakko polvistua ja tunnustaa Jeesus Herraksi. Täysin mieletön väite! Alkukielessä tunnustaa-sana vastine tarkoittaa riemumielin kumpuavaa ylistystä. Eli: aikojen lopulla jokainen tunnustaa RIEMUMIELIN Jeesuksen Herraksi eli pelastuu. Eikä alkukielessä esiinny tuossa kohtaa imperatiivia.

6) Raamatussa on kymmeniä jakeita, jotka julistavat kaikkien pelastumista. Ja ne tekevät sen myös ALKUKIELELLÄ. Kadotus- ja helvettijakeet sen sijaan eivät julista kadotusta ja helvettiä ALKUKIELELLÄ.

Mutta ainoastaan 0,01 prosenttia helvettiin uskovista kykenee des pohtimaan tätä asiaa. Vaikka on historiallinen fakta, että alkukirkon ensi vuosisatoina universalistinen pelastusoppi oli enemmistössä.

Aamen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Samasta syystä 99,99 % "kaikki EIVÄT pelastu" -oppiin uskovista ihmisistä ovat täysin kykenemättömiä pohtimaan "kaikki pelastuvat" -opin perusteita.

Nuo perusteet ovat:

1) Jeesus helvetistä puhuessaan puhui melkein aina Hinnomin laaksosta, joka ei tarkoita helvettiä.

2) Matt. 25:46:ssa OJENNUKSEN (eikä suinkaan tuomion; kolasis tarkoittaa ojennusta) kohteina ovat kansakunnat KANSAKUNNITTAIN, eivät yksilöt.

3) koineekreikassa ei ole vastinetta KADOTUS-sanalle. Kohdissa, joissa suomenkielisessä Rtussa puhutaan kadotuksesta, alkukielessä ei esiiny vastaavaa sanaa. Miksi ihmeessä se on ympätty suomen kieleen? Samalla logiikalla Jeesuksen vertauksen kadonnut lammas olisi tullut suomentaa "kadotukseen joutuneeksi".

4) Ilmestyskirjan Tulinen järvi on alkukielessä tarkoittanut puhdistusallasta.

5) "Jokainen polvi on notkistuva ja suu tunnustava" -kohta tulkitaan täysin järjenvastaisesti niin, että tunnustajien joukossa olisi valtava määrä ei-uskovia, joiden on pakko polvistua ja tunnustaa Jeesus Herraksi. Täysin mieletön väite! Alkukielessä tunnustaa-sana vastine tarkoittaa riemumielin kumpuavaa ylistystä. Eli: aikojen lopulla jokainen tunnustaa RIEMUMIELIN Jeesuksen Herraksi eli pelastuu. Eikä alkukielessä esiinny tuossa kohtaa imperatiivia.

6) Raamatussa on kymmeniä jakeita, jotka julistavat kaikkien pelastumista. Ja ne tekevät sen myös ALKUKIELELLÄ. Kadotus- ja helvettijakeet sen sijaan eivät julista kadotusta ja helvettiä ALKUKIELELLÄ.

Mutta ainoastaan 0,01 prosenttia helvettiin uskovista kykenee des pohtimaan tätä asiaa. Vaikka on historiallinen fakta, että alkukirkon ensi vuosisatoina universalistinen pelastusoppi oli enemmistössä.

Aamen.

Aamen tarkoittaa "totisesti totta on".
        Ja jos Aamenta käyttää oman tekstin lopussa,
        se on vaarallista, nimittäin siinä tapauksessa,
        että teksti ei olekaan totisesti totta.

Mvh J - K

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

omakseen.

Mvh J - K "

Tässä vastineeni:

--------------

--------------

Oletko lukenut Johanneksen evankeliumi:
        6:44 "Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aamen tarkoittaa "totisesti totta on".
        Ja jos Aamenta käyttää oman tekstin lopussa,
        se on vaarallista, nimittäin siinä tapauksessa,
        että teksti ei olekaan totisesti totta.

Mvh J - K

Eli tuo on sinun asenteesi tuohon kommenttiin? Tuollainen sanamagiikkaan perustuva tölväys? " - - se on vaarallista - -"?!

Ja tämä siis sen jälkeen, kun olet paasannut:

"Siis tahto ja motivaatio oppimiseen pitää olla jos tahtoo oppia
        opettaa."

Just joo. :D :D :D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli tuo on sinun asenteesi tuohon kommenttiin? Tuollainen sanamagiikkaan perustuva tölväys? " - - se on vaarallista - -"?!

Ja tämä siis sen jälkeen, kun olet paasannut:

"Siis tahto ja motivaatio oppimiseen pitää olla jos tahtoo oppia
        opettaa."

Just joo. :D :D :D

Oletko sitä mieltä, että voit opettaa ihmistä, joka ei tahdo
        oppia, ei kuuntele sinua, eikä ota mitään oppia vastaan?

Mvh J - K

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko sitä mieltä, että voit opettaa ihmistä, joka ei tahdo
        oppia, ei kuuntele sinua, eikä ota mitään oppia vastaan?

Mvh J - K

Kyllä tämä tuli jo täysin selväksi !

Sinä siis et edes halua löytää Totuutta, vaan haluat pysyä valheissa kiinni /vangittuna /kahlittuna !

Vaikka Raamatun mukaan meillä tulisi olla halu ja into löytää Totuus kaikessa:

Joh. 8:32 ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi".

Kuten JO edellä olen sanonut sinusta, niin paatumus ja ylpeys ja kopeus ja kovaotsaisuus on sinun perus ongelmasi, eli siis se todella paha ja väärä sydämenasenteesi !

Ja nyt sinä itse oikein alleviivasit sen ja myönsit ihan suoraan, mikä ennen vain näkyi käytöksessäsi ja käyttäytymisessäsi !

Voi voi voi !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä siis et edes halua löytää Totuutta, vaan haluat pysyä valheissa kiinni /vangittuna /kahlittuna !

Joh. 8:32 ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi".

Kuten JO edellä olen sanonut sinusta, niin paatumus ja ylpeys ja kopeus ja kovaotsaisuus on sinun perus ongelmasi, eli siis se todella paha ja väärä sydämenasenteesi !

Ja nyt sinä itse oikein alleviivasit sen ja myönsit ihan suoraan, mikä ennen vain näkyi käytöksessäsi ja käyttäytymisessäsi !

Voi voi voi !

Päätit sitten iskeä väliin toisten keskusteluun?

Jos me tässä ketjussa kirjoittavat oltaisiin kaikki samassa tilassa, sinä lentäisit ensimmäisenä ovesta tai ikkunasta ulos - kaaressa. Monen paikallaolijan viskaamana. Kukaan ei jaksa tuollaista käkättävää akkaa kuunnella eikä lukea.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos me tässä ketjussa kirjoittavat oltaisiin kaikki samassa tilassa, sinä lentäisit ensimmäisenä ovesta tai ikkunasta ulos - kaaressa. Monen paikallaolijan viskaamana. Kukaan ei jaksa tuollaista käkättävää akkaa kuunnella eikä lukea.

Kuten olen JO sinulle kirjoittanut, niin:

14 Mutta jos teillä on katkera kiivaus ja riitaisuus sydämessänne, niin älkää kerskatko älkääkä valhetelko totuutta vastaan.
        15 Tämä ei ole se viisaus, joka ylhäältä tulee, vaan se on maallista, sielullista, riivaajien viisautta.
        16 Sillä missä kiivaus ja riitaisuus on, siellä on epäjärjestys ja kaikkinainen paha meno.

Ja:

Matt. 12:34 Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.

Luuk. 6:45 Hyvä ihminen tuo sydämensä hyvän runsaudesta esiin hyvää, ja paha tuo pahastansa esiin pahaa; sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.

Mutta Herra sinua siunatkoon ja armahtakoon ja vapauttakoon !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi voi voi !

>>>kovaotsaisuus on sinun perus ongelmasi<<<

Aasiantunntijjaaat sannoovaat, et joillekkkin pittää olla kovaotsainen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin ja ihan tiedoksesi sinulle se, että:

Minulle muinoin eräs vanhempi uskova syötti tuota "kaikki pelastuu oppia" !

Mutta kun sitä sitten tutkin Sanalla, niin sain huomata sen, että se on eksytystä ja harhaoppi !

Raamatussa on näet PALJON kirjoituksia, jotka kumoavat tuon opin hyvin selvästi ja paljastavat sen pahaksi valheeksi.

Se iskee ihmisessä heikkoon kohtaan, sillä kukapa meistä ei haluaisi ja toivoisi varsinkin lähimmäistemme pelastuvan !

Mutta Raamattu vain sen monen monessa kohtaa paljastaa ja kertoo suoraan, että vain osa pelastuu ja osa taas ei !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin ja ihan tiedoksesi sinulle se, että:

Minulle muinoin eräs vanhempi uskova syötti tuota "kaikki pelastuu oppia" !

Mutta kun sitä sitten tutkin Sanalla, niin sain huomata sen, että se on eksytystä ja harhaoppi !

Raamatussa on näet PALJON kirjoituksia, jotka kumoavat tuon opin hyvin selvästi ja paljastavat sen pahaksi valheeksi.

Se iskee ihmisessä heikkoon kohtaan, sillä kukapa meistä ei haluaisi ja toivoisi varsinkin lähimmäistemme pelastuvan !

Mutta Raamattu vain sen monen monessa kohtaa paljastaa ja kertoo suoraan, että vain osa pelastuu ja osa taas ei !

Älä puhu paskaa.

Ja muista: sinä lentäisit KAARESSA ikkunasta ja ovesta ulos. Kaikki täällä ovat yhtä mieltä siitä asiasta.

• Anonyymi kirjoitti:

Älä puhu paskaa.

Ja muista: sinä lentäisit KAARESSA ikkunasta ja ovesta ulos. Kaikki täällä ovat yhtä mieltä siitä asiasta.

Ei uskovainen tolleen kirjoita! Oletko Jouko puskista? Puhu totta.

• Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

Ei uskovainen tolleen kirjoita! Oletko Jouko puskista? Puhu totta.

"Ei uskovainen tolleen kirjoita!" Miten niin ei??? Minä kirjoitan! Mikä ihmeen Jouko?

Entisenä helluntailaisena toisaalta ymmärrän tuon kommenttisi. Helluntailaisuuteen kun kuuluu monilla uskovilla sellainen täysin epärealistinen kuvitelma itsestään, että "nyt kun olen uskossa, enhän minä uskovaisena VOI/kykene/saata - -"

Miksi Jeesus haukkui fariseuksia kyykäärmeen sikiöiksi ja miksi Paavali käski joidenkuiden kuohita itsensä, jos tunteitaan ei saa ilmaista voimallisesti? Ollaanko tässä muka noita kahta parempia???!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Ei uskovainen tolleen kirjoita!" Miten niin ei??? Minä kirjoitan! Mikä ihmeen Jouko?

Entisenä helluntailaisena toisaalta ymmärrän tuon kommenttisi. Helluntailaisuuteen kun kuuluu monilla uskovilla sellainen täysin epärealistinen kuvitelma itsestään, että "nyt kun olen uskossa, enhän minä uskovaisena VOI/kykene/saata - -"

Miksi Jeesus haukkui fariseuksia kyykäärmeen sikiöiksi ja miksi Paavali käski joidenkuiden kuohita itsensä, jos tunteitaan ei saa ilmaista voimallisesti? Ollaanko tässä muka noita kahta parempia???!!

Olet umpisokea omalle toiminnallesi ja sille, että mistä se kumpuaa ja mitä sen on.

Tässä on kerrottu 2 eri vaihtoehtoa, joista 1 on sinun omasi :

1) Jaakobin kirje 3 9 Kielellä me kiitämme Herraa ja Isää, ja sillä me kiroamme ihmisiä, Jumalan kaltaisiksi luotuja;
        10 samasta suusta lähtee kiitos ja kirous. Näin ei saa olla, veljeni.
        11 Uhkuuko lähde samasta silmästä makeaa ja karvasta vettä?
        12 Eihän, veljeni, viikunapuu voi tuottaa öljymarjoja eikä viinipuu viikunoita? Eikä myöskään suolainen lähde voi antaa makeata vettä.

14 Mutta jos teillä on katkera kiivaus ja riitaisuus sydämessänne, niin älkää kerskatko älkääkä valhetelko totuutta vastaan.
        15 Tämä ei ole se viisaus, joka ylhäältä tulee, vaan se on maallista, sielullista, riivaajien viisautta.
        16 Sillä missä kiivaus ja riitaisuus on, siellä on epäjärjestys ja kaikkinainen paha meno.

Ja sitten se 2:

17 Mutta ylhäältä tuleva viisaus on ensiksikin puhdas, sitten rauhaisa, lempeä, taipuisa, täynnä laupeutta ja hyviä hedelmiä, se ei epäile, ei teeskentele.
        18 Vanhurskauden hedelmä kylvetään rauhassa rauhan tekijöille.
        13 Kuka on viisas ja ymmärtäväinen teidän joukossanne? Tuokoon hän näkyviin tekonsa hyvällä vaelluksellaan viisauden sävyisyydessä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

-----------------

-------------------

Voi voi sentään !

Muista: kaaressa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet umpisokea omalle toiminnallesi ja sille, että mistä se kumpuaa ja mitä sen on.

Tässä on kerrottu 2 eri vaihtoehtoa, joista 1 on sinun omasi :

1) Jaakobin kirje 3 9 Kielellä me kiitämme Herraa ja Isää, ja sillä me kiroamme ihmisiä, Jumalan kaltaisiksi luotuja;
        10 samasta suusta lähtee kiitos ja kirous. Näin ei saa olla, veljeni.
        11 Uhkuuko lähde samasta silmästä makeaa ja karvasta vettä?
        12 Eihän, veljeni, viikunapuu voi tuottaa öljymarjoja eikä viinipuu viikunoita? Eikä myöskään suolainen lähde voi antaa makeata vettä.

Ja sitten se 2:

17 Mutta ylhäältä tuleva viisaus on ensiksikin puhdas, sitten rauhaisa, lempeä, taipuisa, täynnä laupeutta ja hyviä hedelmiä, se ei epäile, ei teeskentele.
        18 Vanhurskauden hedelmä kylvetään rauhassa rauhan tekijöille.
        13 Kuka on viisas ja ymmärtäväinen teidän joukossanne? Tuokoon hän näkyviin tekonsa hyvällä vaelluksellaan viisauden sävyisyydessä.

Muista aina: lentäisit kaaressa ikkunasta ulos.

Meitä kahta erottaa tämä asia: minä voisin ja voin sanoa kaiken kirjoittamani naamatusten.

Sinä et voi. Sinä olet pelkkä nettitrolli. Siksi kukaan ei ota sinua vakavasti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Muista aina: lentäisit kaaressa ikkunasta ulos.

Meitä kahta erottaa tämä asia: minä voisin ja voin sanoa kaiken kirjoittamani naamatusten.

Sinä et voi. Sinä olet pelkkä nettitrolli. Siksi kukaan ei ota sinua vakavasti.

Kertaus on opintojen äiti:

Matt. 12:34 Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.

Luuk. 6:45 Hyvä ihminen tuo sydämensä hyvän runsaudesta esiin hyvää, ja paha tuo pahastansa esiin pahaa; sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.

Herra sinua siunatkoon kuitenkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kertaus on opintojen äiti:

Herra sinua siunatkoon kuitenkin.

Siis: kaaressa.

Nettitrolli on näet sellainen ihminen, joka kirjoittaa nettiin asioita, joita ei uskaltasi sanoa kasvotusten. Sinä olet tällainen ihminen.

Siksi sinua ei kukaan tule koskaan ottamaan tällaisella palstalla vakavasti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nettitrolli on näet sellainen ihminen, joka kirjoittaa nettiin asioita, joita ei uskaltasi sanoa kasvotusten. Sinä olet tällainen ihminen.

Sori vaan, mutta olen sanonut suoraan ja kasvotusten harhaopeista ja opettajista.

Silloin sinun kaltaisesi Totuudesta eksynyt kiivailija /öykkäri meinasi tulla päälleni fyysisesti,

Eikä se ollut ainoa tapaus.

Eli olen kyllä kohdannut kaltaisiasi kasvotustenkin.

Siinä kohtaa sitä näkee sen, mitä se eksynyt oikeasti sisällään kantaa, eli pahuutta ja vihaa....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin ja täytynee lisätä vielä se, että ihan kuten sinäkin, niin tuo joka halusi käydä päälle, kuvitteli niin, että opillisia asioita selvitellään nyrkein !

Ja nyrkeillä toinen hiljennetään ja saadaan voitto !

Se kertoi todella paljon hänestä ja myöskin sinusta !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin ja täytynee lisätä vielä se, että ihan kuten sinäkin, niin tuo joka halusi käydä päälle, kuvitteli niin, että opillisia asioita selvitellään nyrkein !

Nettitrollille on tyypillistä valehdella ja vakuutella kaikenlaista.
        Sinulla on kaikki nettitrollin piirteet.
        Olet täydellinen nettitrolli.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sulla on sellainen kummallinen tapa yrittää vakuuttaa niille, jotka eivät jaksa kuunnella sun vanhan akan narisevia ja tekopyhiä jorinoita, että he ovat pahoja, ja ryydittää näitä haukkumisiasi Raamatun jakeilla, jotka on aikoinaan kirjoitettu täysin tietämättömänä siitä, mitä jossain suomalaisessa somessa tapahtuu 2000-luvulla. :D :D :D

Sä varmaan vakavissasi kuvittelet, että meitä muita ei naurata tuon Raamattu-temppuilusi teennäisyys! :D :D :D

Kun sun juttujasi lukee, syntyy vaikutelma sellaisesta takakireästä, nuttura piukeana olevasta vanhastapiiasta, jolla ei ole juurikaan sosiaalista elämää ja joka on katkera kohtalolleen sitä, että joutuu elämään yksin, eikä uskalla tunnustaa itselleen miehenkipeyttään. Ja kanavoi tämän katkeruutensa tällaisella palstalla "vääräuskoisiin", koska voi samalla asemoida itsensä muita uskovia paremmaksi.

Voihan se olla, että näin asianlaita ei ole, mutta sellainen vaikutelma syntyy.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko sinä jo julkisesti tunnustanut tämän kirjoituksesi oman pääsi tuotokseksi ?

" Tiedätkö, että paikka, jota uskovat sanovat taivaaksi
        on ulkoavaruudessa jossakin äärettömän kaukana
        oleva asuttava planeetta. Taivas ei siis ole ilmassa
        leijuvaa tyhjyyttä, se ei ole pilvien päällä.
        Se on oikea planeetta, jonne Jumala vie Kristukseen
        uskossa kuolleiden ihmisten sielut. "

”Kun fariseukset kysyivät Jeesukselta, milloin Jumalan valtakunta tulee, hän vastasi heille: ”Ei Jumalan valtakunta tule silmin nähtävällä tavalla, eikä voida sanoa: ’Se on täällä’ tai ’Se on tuolla’, sillä Jumalan valtakunta on teidän keskellänne .””
        ‭‭Luukas‬ ‭17‬:‭20‬-‭21‬ ‭FINRK‬‬

Jumalan valtakunta tuli Jeesuksessa Kristuksessa ihmisten keskelle.
        Jumalan valtakuntaan ei liha eikä veri pääse. Jumalan valtakuntaan pääsy on uudestisyntymässä.

”Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".”
        ‭‭Johannes‬ ‭3‬:‭3‬ ‭FB38‬‬

”Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan. Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki. Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.”
        ‭‭Johannes‬ ‭3‬:‭5‬-‭7‬ ‭FB38‬‬

Miten uudestisyntymä tapahtuu ?
        ”te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta. Sillä: "kaikki liha on kuin ruoho, ja kaikki sen kauneus kuin ruohon kukkanen; ruoho kuivuu, ja kukkanen varisee, mutta Herran sana pysyy iankaikkisesti". Ja tämä on se sana, joka on teille ilosanomana julistettu.”
        ‭‭1. Pietarin kirje‬ ‭1‬:‭23‬-‭25‬ ‭FB38‬‬

Room.10:”Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.”
        ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭10‬:‭17‬ ‭FB38‬‬

”Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, (evankeliumi) jota me saarnaamme.

Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut; sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan. Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".

Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat. Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu". Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa? Ja kuinka kukaan voi julistaa, ellei ketään lähetetä?

Niinkuin kirjoitettu on: "Kuinka suloiset ovat niiden jalat, jotka hyvää sanomaa julistavat!" Mutta eivät kaikki ole olleet kuuliaisia evankeliumille. Sillä Esaias sanoo: "Herra, kuka uskoo meidän saarnamme?"

Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.”
        ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭10‬:‭8‬-‭17‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko lukenut Johanneksen evankeliumi:
        6:44 "Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä"

Jumala kutsuu evankeliumin julistuksen kautta ihmiseen katsomatta .Hän "vetää" evankeliumin julistuksen kautta ihmistä yhteyteensä.

Joh.12:”Ja kun minut ylennetään maasta, niin minä vedän kaikki tyköni." Mutta sen hän sanoi antaen tietää, minkäkaltaisella kuolemalla hän oli kuoleva.”
        ‭‭Johannes‬ ‭12‬:‭32‬-‭33‬ ‭FB38‬‬

”me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus, mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus. Sillä Jumalan hulluus on viisaampi kuin ihmiset, ja Jumalan heikkous on väkevämpi kuin ihmiset.

Sillä katsokaa, veljet, omaa kutsumistanne: ei ole monta inhimillisesti viisasta, ei monta mahtavaa, ei monta jalosukuista, vaan sen, mikä on hulluutta maailmalle, sen Jumala valitsi saattaaksensa viisaat häpeään, ja sen, mikä on heikkoa maailmassa, sen Jumala valitsi saattaaksensa sen, mikä väkevää on, häpeään, ja sen, mikä maailmassa on halpasukuista ja halveksittua, sen Jumala valitsi, sen, joka ei mitään ole, tehdäksensä mitättömäksi sen, joka jotakin on, ettei mikään liha voisi kerskata Jumalan edessä.

Mutta hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi, että kävisi, niinkuin kirjoitettu on: "Joka kerskaa, sen kerskauksena olkoon Herra".”
        ‭‭1. Korinttilaiskirje‬ ‭1‬:‭23‬-‭31‬ ‭FB38‬‬

”Niinpä, kun minä tulin teidän tykönne, veljet, en tullut puheen tai viisauden loistolla teille Jumalan todistusta julistamaan. Sillä minä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta paitsi Jeesuksen Kristuksen, ja hänet ristiinnaulittuna.”
        ‭‭1. Korinttilaiskirje‬ ‭2‬:‭1‬-‭2‬ ‭FB38‬‬

”Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna? Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta? Niinkö älyttömiä olette? Te alotitte Hengessä, lihassako nyt lopetatte? Niin paljonko olette turhaan kärsineet? — jos se on turhaa ollut.

Joka siis antaa teille Hengen ja tekee voimallisia tekoja teidän keskuudessanne, saako hän sen aikaan lain tekojen vai uskossa kuulemisen kautta, samalla tavalla kuin "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi"?

Tietäkää siis, että ne, jotka uskoon perustautuvat, ovat Aabrahamin lapsia. Ja koska Raamattu edeltäpäin näki, että Jumala vanhurskauttaa pakanat uskosta, julisti se Aabrahamille edeltäpäin tämän hyvän sanoman: "Sinussa kaikki kansat tulevat siunatuiksi".

Niinmuodoin ne, jotka perustautuvat uskoon, siunataan uskovan Aabrahamin kanssa. Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia; sillä kirjoitettu on: "Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee".

Ja selvää on, ettei kukaan tule vanhurskaaksi Jumalan edessä lain kautta, koska "vanhurskas on elävä uskosta". Mutta laki ei perustaudu uskoon, vaan: "Joka ne täyttää, on niistä elävä".

Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme — sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu" — että Aabrahamin siunaus tulisi Jeesuksessa Kristuksessa pakanain osaksi ja me niin uskon kautta saisimme luvatun Hengen.”
        ‭‭Galatalaiskirje‬ ‭3‬:‭1‬-‭14‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nettitrollille on tyypillistä valehdella ja vakuutella kaikenlaista.
        Sinulla on kaikki nettitrollin piirteet.
        Olet täydellinen nettitrolli.

Sinulla on todella pahasti asiat ja käsitteet pielessä !

Wikipedis:

Trolli on Internet-slangissa viesti tai henkilö, jonka ensisijainen tarkoitus on ärsyttää ihmisiä, aiheuttaa ristiriitoja, turhien viestien kirjoittamista ja saada vastaukseksi fleimejä (kiihkeitä tai muuten tunteellisia vastauksia) tai ennalta arvattavia viestejä taikka peittää kirjoittajan puutteet käsiteltävänä olevan asian tuntemuksessa

Minä kirjoitan vain siitä, minkä pidän totena, en siis trollaa millään tavalla !

Mutta sinä itsehän olet pyrkinyt ärsyttelemään ja olet yrittänyt ärsytellä herjaamalla ja syytellyt minua valheellisesti, kuten nyt tässäkin kohtaa.

Eli jos joku tässä täyttää tuon määrityksen, niin se olet sinä itse.

Ja kun sinun sydämen asenteesi on tämä :

Olet jopa sitä mieltä, että fyysinen pahoinpitely olisi sopiva kohtelu minulle.

Joten kuka se nyt käyttäytyykään kuten nettitrolli ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinulla on todella pahasti asiat ja käsitteet pielessä !

Wikipedis:

Trolli on Internet-slangissa viesti tai henkilö, jonka ensisijainen tarkoitus on ärsyttää ihmisiä, aiheuttaa ristiriitoja, turhien viestien kirjoittamista ja saada vastaukseksi fleimejä (kiihkeitä tai muuten tunteellisia vastauksia) tai ennalta arvattavia viestejä taikka peittää kirjoittajan puutteet käsiteltävänä olevan asian tuntemuksessa

Minä kirjoitan vain siitä, minkä pidän totena, en siis trollaa millään tavalla !

Mutta sinä itsehän olet pyrkinyt ärsyttelemään ja olet yrittänyt ärsytellä herjaamalla ja syytellyt minua valheellisesti, kuten nyt tässäkin kohtaa.

Eli jos joku tässä täyttää tuon määrityksen, niin se olet sinä itse.

Ja kun sinun sydämen asenteesi on tämä :

Olet jopa sitä mieltä, että fyysinen pahoinpitely olisi sopiva kohtelu minulle.

Joten kuka se nyt käyttäytyykään kuten nettitrolli ?

On aivan selväää, että melkein kaikki tänne kirjoittavat haluaisivat vetää sulle pari litsaria, jos olisit heidän kanssaan naamatusten. Siitä ei ole epäilystäkään, sen verran narisevia ja omahyväisiä nää sun vuodatukset tänne ovat.

Ja kerrataanpa:

Sulla on sellainen kummallinen tapa yrittää vakuuttaa niille, jotka eivät jaksa kuunnella sun vanhan akan narisevia ja tekopyhiä jorinoita, että he ovat pahoja, ja ryydittää näitä haukkumisiasi Raamatun jakeilla, jotka on aikoinaan kirjoitettu täysin tietämättömänä siitä, mitä jossain suomalaisessa somessa tapahtuu 2000-luvulla. :D :D :D

Sä varmaan vakavissasi kuvittelet, että meitä muita ei naurata tuon Raamattu-temppuilusi teennäisyys! :D :D :D

Kun sun juttujasi lukee, syntyy vaikutelma sellaisesta takakireästä, nuttura piukeana olevasta vanhastapiiasta, jolla ei ole juurikaan sosiaalista elämää ja joka on katkera kohtalolleen sitä, että joutuu elämään yksin, eikä uskalla tunnustaa itselleen miehenkipeyttään. Ja kanavoi tämän katkeruutensa tällaisella palstalla "vääräuskoisiin", koska voi samalla asemoida itsensä muita uskovia paremmaksi.

Mutta jatka sinä narinaasi, me muut jatketaan naureskelua. :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On aivan selväää, että melkein kaikki tänne kirjoittavat haluaisivat vetää sulle pari litsaria, jos olisit heidän kanssaan naamatusten. Siitä ei ole epäilystäkään, sen verran narisevia ja omahyväisiä nää sun vuodatukset tänne ovat.

Ja kerrataanpa:

Sama meno jatkuu vaan....

Ja litsareita olisi siis tarjolla taas...

Mutta kuitenkin Jumalan siunausta sinulle, sitä sinä todella tarvitsisit, jotta voisit vapautua tuosta vihastasi ja katkerasta kiivastuksestasi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sama meno jatkuu vaan....

Ja litsareita olisi siis tarjolla taas...

Mutta kuitenkin Jumalan siunausta sinulle, sitä sinä todella tarvitsisit, jotta voisit vapautua tuosta vihastasi ja katkerasta kiivastuksestasi.

Hei Nellie, meille kaikille muille on täysin selvää, että sinä projisoit omaa vihaasi ja katkeruuttasi elämää kohtaan meihin muihin tällä palstalla. Ainoa ihminen maan päällä, jolle tämä asia ei ole vielä oikein valjennut, olet sinä. :)

Ja tuo Luuk. 6:45 muuten toteutuu sivumennen sanoen KIR-JAI-MEL-LI-SES-TI sinun kohdallasi ja sinussa. Sinä näet kaiken aikaa toisissa ainoastaan ja vain PAHAA, ja se PAHA, jonka sinä heissä näet, nousee SINUN sydämestäsi.

Ole hyvä, Nellie. Raamattu-luento on päättynyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hei Nellie, meille kaikille muille on täysin selvää, että sinä projisoit omaa vihaasi ja katkeruuttasi elämää kohtaan meihin muihin tällä palstalla. Ainoa ihminen maan päällä, jolle tämä asia ei ole vielä oikein valjennut, olet sinä. :)

Ja tuo Luuk. 6:45 muuten toteutuu sivumennen sanoen KIR-JAI-MEL-LI-SES-TI sinun kohdallasi ja sinussa. Sinä näet kaiken aikaa toisissa ainoastaan ja vain PAHAA, ja se PAHA, jonka sinä heissä näet, nousee SINUN sydämestäsi.

Ole hyvä, Nellie. Raamattu-luento on päättynyt.

Sori vaan, mutta sydämessäni ei ole vihaa !

Ei edes sinua kohtaan, vaikka toimit kuten toimit.

Olen uskonelämäni aikana näet oppinut sen, että on turhaa kantaa sydämessään katkeruutta tai vihaa saati anteeksiantamattomuutta !

Sillä jos niitä sydämessään kantaa, sitoo vain itse itseään ja aiheuttaa pahaa oloa eniten itselleen, joten minulla ei ole pienintäkään halua helliä mitään tuollaista sydämessäni.

Lisäksi tuollaisten kantaminen sydämessä vaikuttaisi negatiivisesti eteenkin läheisiini, eikä minulla ole minkäänlaista halua heille aiheuttaa.

Mutta nyt siis sinun oma kirjoitelusi paljastaa vain sinun oman sydämesi ongelmat jotka nyt siis yrität projisoida minuun.

Sori vaan, mutta minä en ole kuten sinä, joka olisit valmis vihassasi jopa fyysisesti pahoinpitelemään toisia ihmisiä, tämän sinun henkisen pahoinpitely yrittelysi lisäksi.

Mutta !

Herra sinua siunatkoon ja vapauttakoon sinunkin sydämesi tuosta vihastasi !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sori vaan, mutta sydämessäni ei ole vihaa !

Ei edes sinua kohtaan, vaikka toimit kuten toimit.

Olen uskonelämäni aikana näet oppinut sen, että on turhaa kantaa sydämessään katkeruutta tai vihaa saati anteeksiantamattomuutta !

Sillä jos niitä sydämessään kantaa, sitoo vain itse itseään ja aiheuttaa pahaa oloa eniten itselleen, joten minulla ei ole pienintäkään halua helliä mitään tuollaista sydämessäni.

Lisäksi tuollaisten kantaminen sydämessä vaikuttaisi negatiivisesti eteenkin läheisiini, eikä minulla ole minkäänlaista halua heille aiheuttaa.

Mutta nyt siis sinun oma kirjoitelusi paljastaa vain sinun oman sydämesi ongelmat jotka nyt siis yrität projisoida minuun.

Sori vaan, mutta minä en ole kuten sinä, joka olisit valmis vihassasi jopa fyysisesti pahoinpitelemään toisia ihmisiä, tämän sinun henkisen pahoinpitely yrittelysi lisäksi.

Mutta !

Herra sinua siunatkoon ja vapauttakoon sinunkin sydämesi tuosta vihastasi !

Hei Nellie, nämä sinun omasta mielestäsi näppärät väistelemisesi ja vakuuttelusi ovat suurin piirtein yhtä vakuuttavia kuin niskojaan nakkelevan 14-vuotiaan tytön tiuskimiset. Sinun käyttäytymisesi tekee ainoastaan ja vain huvittavammaksi nämä epätoivoiset Raamattu-sitaattisi.

Ja hei: MINÄ ehdin ensiksi käyttää projisoida-sanaa, siksi sen käyttöoikeus kuuluu minulle! :D :D :D

(Sinä kun tunnut kuvittelevan, että kun ehdit ensimmäisenä siteeraamaan noita perinteisiä Raamatun jakeitasi, ne ovat SINUN omaisuuttasi. :D :D :D)

Mielenkiintoinen on tämä uudehko, pieoinen uhriutumisen sivujuonne tässä sinun paapatuksessasi.

Kaikille on ollut jo varmaan sen seitsemän vuotta selvää se, että kun sinä päätä toisten puolesta, mitä kukakin heistä mielessään tuntee ja kokee, sinä et ajele ns. aivan täysillä valoilla.

En tiedä ketään muuta tällä palstalla, jota vaivaisi noin vaikeaa Kaikkivaltias-syndroomaa kuin sinä.

Koettaisit nyt kestää vanhapikuuttasi, mutta jos et kestä, tee ihmeessä asialle jotain. Voin antaa vinkkejä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hei Nellie, nämä sinun omasta mielestäsi näppärät väistelemisesi ja vakuuttelusi ovat suurin piirtein yhtä vakuuttavia kuin niskojaan nakkelevan 14-vuotiaan tytön tiuskimiset. Sinun käyttäytymisesi tekee ainoastaan ja vain huvittavammaksi nämä epätoivoiset Raamattu-sitaattisi.

Ja hei: MINÄ ehdin ensiksi käyttää projisoida-sanaa, siksi sen käyttöoikeus kuuluu minulle! :D :D :D

(Sinä kun tunnut kuvittelevan, että kun ehdit ensimmäisenä siteeraamaan noita perinteisiä Raamatun jakeitasi, ne ovat SINUN omaisuuttasi. :D :D :D)

Mielenkiintoinen on tämä uudehko, pieoinen uhriutumisen sivujuonne tässä sinun paapatuksessasi.

Kaikille on ollut jo varmaan sen seitsemän vuotta selvää se, että kun sinä päätä toisten puolesta, mitä kukakin heistä mielessään tuntee ja kokee, sinä et ajele ns. aivan täysillä valoilla.

En tiedä ketään muuta tällä palstalla, jota vaivaisi noin vaikeaa Kaikkivaltias-syndroomaa kuin sinä.

Koettaisit nyt kestää vanhapikuuttasi, mutta jos et kestä, tee ihmeessä asialle jotain. Voin antaa vinkkejä.

Po. potisi: potisi noin vaikeaa syndroomaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

siis: - - joka potisi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

tai: vanhaapiikuuttasi, valitse itse

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinua ainakaan ei ole todellakaan vaikea lukea !

Sinä itse olet paljastanut ja paljastat itse itsesi ja myös siten sen, mitä sydämessäsi kannat.

Olet ihan avoimesti itsesi ja vihasi ja sydämesi paljastanut, minun ei ole tarvinnut edes mitenkään sitä esille kaivaa.

Tässä vain muutamia esimerkkejä:

----------------

" On aivan selväää, että melkein kaikki tänne kirjoittavat haluaisivat vetää sulle pari litsaria "

" Älä puhu paskaa.

Ja muista: sinä lentäisit KAARESSA ikkunasta ja ovesta ulos. Kaikki täällä ovat yhtä mieltä siitä asiasta "

---------------------

Ei näistä voi millään erehtyä, ja sama meno ja herjaaminen ja nimittely kun on jatkunut jo pitkään.......

Eikä loppua näy.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinua ainakaan ei ole todellakaan vaikea lukea !

Sinä itse olet paljastanut ja paljastat itse itsesi ja myös siten sen, mitä sydämessäsi kannat.

Olet ihan avoimesti itsesi ja vihasi ja sydämesi paljastanut, minun ei ole tarvinnut edes mitenkään sitä esille kaivaa.

Tässä vain muutamia esimerkkejä:

----------------

" On aivan selväää, että melkein kaikki tänne kirjoittavat haluaisivat vetää sulle pari litsaria "

" Älä puhu paskaa.

Ja muista: sinä lentäisit KAARESSA ikkunasta ja ovesta ulos. Kaikki täällä ovat yhtä mieltä siitä asiasta "

---------------------

Ei näistä voi millään erehtyä, ja sama meno ja herjaaminen ja nimittely kun on jatkunut jo pitkään.......

Eikä loppua näy.

Nellie, minusta on reilumpaa sanoa asiat suoraan kuin mennä mielikki-raamatunpaikkojen toteemipaalun taakse piiloon ja sylkeä pahaa oloaan toisten niskaan sieltä piilosta.

Sinä et altista itseäsi yhtikäs millekään, koska sinä olet aina oikeassa; sinähän keksit joka tilanteessa UT:sta jonkin sinun pahan olon oksennustasi ryydittävän jakeen tai jaeryppään. TÄMÄN me kaikki muut näemme ja tajuamme, ja kaikkia naurattaisi, jollei käytöksesi hämmentäisi - nimittäin KUKAAN aikuisikäinen ihminen ei käyttääydy noin nellieolesonmaisesti. Muistat kai sen Pieni talo preerialla -sarjan näsäviisaan tytön, joka oli aina ja kaikkialla oikeassa, ihan niin kuin sinä.

Sinä teet itsestäsi vain naurunalaisen hupsun. Ei sinua ole tosiaankaan ottanut täällä enää vuosiin vakavasti.

Ja minkä minä sille mahdan, että puen sanoiksi ne tuntemukset, joillaisia oletan ihmisten mielessä liikkuvan. En esitä sitä Kaikkivaltiaan sanana, niin kuin sinä teet analysoidessasi toisten sielun tilaa. Tuo piirre sinussa on juuri se kummallisin, vastenmielisin ja hämmentävin - tuo Nellie Oleson -piirre. Siksi kutsun sinua Nellie Olesoniksi.

Koeta, Nellie, jaksaa. Jospa se siitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nellie, minusta on reilumpaa sanoa asiat suoraan kuin mennä mielikki-raamatunpaikkojen toteemipaalun taakse piiloon ja sylkeä pahaa oloaan toisten niskaan sieltä piilosta.

Sinä et altista itseäsi yhtikäs millekään, koska sinä olet aina oikeassa; sinähän keksit joka tilanteessa UT:sta jonkin sinun pahan olon oksennustasi ryydittävän jakeen tai jaeryppään. TÄMÄN me kaikki muut näemme ja tajuamme, ja kaikkia naurattaisi, jollei käytöksesi hämmentäisi - nimittäin KUKAAN aikuisikäinen ihminen ei käyttääydy noin nellieolesonmaisesti. Muistat kai sen Pieni talo preerialla -sarjan näsäviisaan tytön, joka oli aina ja kaikkialla oikeassa, ihan niin kuin sinä.

Sinä teet itsestäsi vain naurunalaisen hupsun. Ei sinua ole tosiaankaan ottanut täällä enää vuosiin vakavasti.

Ja minkä minä sille mahdan, että puen sanoiksi ne tuntemukset, joillaisia oletan ihmisten mielessä liikkuvan. En esitä sitä Kaikkivaltiaan sanana, niin kuin sinä teet analysoidessasi toisten sielun tilaa. Tuo piirre sinussa on juuri se kummallisin, vastenmielisin ja hämmentävin - tuo Nellie Oleson -piirre. Siksi kutsun sinua Nellie Olesoniksi.

Koeta, Nellie, jaksaa. Jospa se siitä.

Tuli muuten mieleeni sellainen asia sinusta !

Että sinä vaahtoat kaiken aikaa sen puolesta, että kaikki ihmiset pelastuvat !

Itse aikoinani ajattelin niin, että Rakkauden tähden minä itse olisin halunnut kaikkien ihmisten pelastuvan.

Mutta sitten sain huomata Jumalan Sanasta, että niin eivät asiat kuitenkaan ole, ja että Jumala on Oikeamielinen Tuomari, joka yksin kykenee itse kunkin oikein tuomitsemaan.

Mutta sinähän selvästi vihaat ja halveksit ja herjaat avoimesti toisia kirjoittajia täällä, kuten esim. minua !

Joten Rakkaus ei ole ainakaan sinun motiivisi, se on tullut jo hyvin selväksi.

Onko se siis niin oikeasti, että sinä itse vain haluat pelastua, sen "kaikki pelastuu opin" kautta sinäkin onnistut pelastumaan, vaikka toimit kaiken aikaa väärin ja herjaat ja nimittelet ja vihaat ja halveksut minua sekä toisia kirjoittajia täällä ?!

Eli kuvitteletko sinä itse pelastuvasi, vaikka tekisit syntiä määrättömästi ja kuten nyt teet, niin sinä et vain lankea syntiin, vaan sinä ELÄT jatkuvassa synnissä / synneissäsi !

Mielenkiitoista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuli muuten mieleeni sellainen asia sinusta !

Että sinä vaahtoat kaiken aikaa sen puolesta, että kaikki ihmiset pelastuvat !

Itse aikoinani ajattelin niin, että Rakkauden tähden minä itse olisin halunnut kaikkien ihmisten pelastuvan.

Mutta sitten sain huomata Jumalan Sanasta, että niin eivät asiat kuitenkaan ole, ja että Jumala on Oikeamielinen Tuomari, joka yksin kykenee itse kunkin oikein tuomitsemaan.

Mutta sinähän selvästi vihaat ja halveksit ja herjaat avoimesti toisia kirjoittajia täällä, kuten esim. minua !

Joten Rakkaus ei ole ainakaan sinun motiivisi, se on tullut jo hyvin selväksi.

Onko se siis niin oikeasti, että sinä itse vain haluat pelastua, sen "kaikki pelastuu opin" kautta sinäkin onnistut pelastumaan, vaikka toimit kaiken aikaa väärin ja herjaat ja nimittelet ja vihaat ja halveksut minua sekä toisia kirjoittajia täällä ?!

Eli kuvitteletko sinä itse pelastuvasi, vaikka tekisit syntiä määrättömästi ja kuten nyt teet, niin sinä et vain lankea syntiin, vaan sinä ELÄT jatkuvassa synnissä / synneissäsi !

Mielenkiitoista.

Olet narsisti ja rakastat vain itseäsi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet narsisti ja rakastat vain itseäsi.

Taas ihan pieleen.

Ei pitäisi esittää tuollaisia syytöksiä, sillä tuollaisia diagnooseja ei ole lupa antaa kuin ammattilaisten, eivätkä he todellakaan anna tuollaisia lausuntoja julkisesti.

Ole siis varovainen, voit saada syytteitä tuollaisesta touhusta !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taas ihan pieleen.

Ei pitäisi esittää tuollaisia syytöksiä, sillä tuollaisia diagnooseja ei ole lupa antaa kuin ammattilaisten, eivätkä he todellakaan anna tuollaisia lausuntoja julkisesti.

Ole siis varovainen, voit saada syytteitä tuollaisesta touhusta !

Nellie, tuo en ollut sitten minä.

Mutta tuo, kuka hän sitten, lieneekin, käyttäytyy sinun antamasi esimerkin mukaisesti hiemen pidemmälle vietynä.

Se, että sinä PÄÄTÄT mielessäsi, mitä toiset ihmiset kokevat päänsä sisällä/sydämessään, on yksinkertaisesti typerää. Sinä et voi TIETÄÄ sitä. Et edes toisen kirjoituksista.

Jos joku käyttää karkeahkoa kieltä sinusta, se voi johtua siitä, että tuo toinen sen kummempia tuntemuksia tuntematta - siis sellaisia, joita sinä tunget kommenteissasi hänen sieluunsa ja mieleensä - katsoo käyttäytymisesi ansaitsevan sen. Eio sen kummempaa.

Mutta kun sinä typeryydessäsi hirttäydyt tuohon vihapuheeseesi, tuohon idioottimaiseen, monotoniseen ja loputtomaan kotkotukseesi, jossa toinen on muka vihan vallassa, ja ryydität lapsellisesti tätä ääliömäistä vuodatustasi raamatunlauseilla - ikään kuin jokin raamattu-sitaatti PYHITTÄISI sinun idioottimöläytyksesi - niin sinä saat ansiosi mukaan juuri sellaista palautetta kuin saat.

Siksi olet saanut kutsumanimesikin - Nelie Olesonin.

Ja Nellie Olesonhan oli tunnetusti vuosikausia näsäviisas kaiken tietäjä - juuri niin kuin sinä.

Sinun helvettioppisi istuu sinun nelliemäiseen persoonaasi - sinä olet uskonnollisesti riittävän omahyväiinen ja täynnä itseäsi, että kuvittelet ja uskot ITSE pelastuvasi ja saat kenties salaista nautintoa ajtuksesta, että jospa minunlaiseni ihmiset, jotka eivät jaksa kuunnella sinun kaakatustasi, joutuvatkin kärsimään loputtomasti helvetin tulessa. Ehkä et uskalla avoimesti ajatella tuota ajatusta loppuun saakka, mutta melko loogiselta se sinunlaisen omahyväisen uskonnoollisen tantan kohdalla kuulostaisi.

Jatka sinä kaaktustasi ja Raamattu-sitaattejasi, minä taidan ottaa sinusta hieman etäisyyttä. Ei määräänsä enempää tuollaista narisevaa kotkotusta jaksa kuunnella/lukea. Mutta hauska sinun umpimielisiä, täydellisen itsekritiikittömiä toilailujasi on aina VÄLILLÄ seurata.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja kerrataanpa:

>>>On aivan selväää, että melkein kaikki tänne kirjoittavat haluaisivat vetää sulle pari litsaria, jos olisit heidän kanssaan naamatusten.<<<

No onhan tuolla netissä You Tubessa sketsi jossa tuontyypin nainen hiljenee.
        Ei tarvinnut miehen hiljentää koska nainen hiljeni oman äänenkäyttönsä tähden.
        https://www.youtube.com/watch?v=keewYho1O0U

• Anonyymi

Jehovan todistajien kanssa tulee usein kyseenalaistettua. He opetti ennen oppinsa muutosta että pahat tuhoutuu Harmageddonissa. Sittemmin pahat muutettiin ihmiskunnaksi. Suuri osa ihmiskuntaa tuhoutuu.

Sanoin Jeesus toi Sovun liiton ja tuli pelastamaan nimen omaa pahoja ja syntisiä. Hän sai maljaosan pahojen paimenena tai jopa kuninkaana.

Myös Intia opettaa että 3108 ekr alkoi Kali yoga eli pahojen maailmanvalta joka kestää 432000 vuotta.

Paha ei jää palkkaansa vaille. Myös Biblian esipuheet korottaa pahat esivallan asemaan sillä esivalta ei turhaan miekkaa kanna. Ja juuri pahat uskaltaa miekkaa käyttää.

Kenestä on lähtöisin ajatus että pahuus on teologinen ongelma suurimmasta päästä. Sitä se ei ole. Heikot ja aseettomat ehkä kaipaa turvaa pahaa ja mielivaltaa vastaan ja siksi pitävät pahuutta teologisena ongelmana?

• Anonyymi

Niinpä niin !! Hyvä kysymys joka tulis kysyä ja tarkistaa Jumalan luona eikä kysyä harhaanjohtajilta tai petturi ystävältä...

• Anonyymi

Niin ap, minä ainakin olen saanut koetella kaiken minulle opetetun.

Ja paljon olen löytänyt väärää ja valhetta ja eksytystä.

Eli kun oppeja ja opetuksia nöyrtyy tutkimaan ja koettelemaan Sanalla, niin kyllä ne valheet siten paljastuvat.

• Anonyymi

Kaikkea väärää kristillistä opetusta puolustetaan Raamatulla tai perimätiedolla. Mutta kuka päättää sen, mikä on väärää ja mikä oikeaa? Jumala ei saa kansaansa vakuutetuksi. Yksimielisyys puuttuu jopa opin tärkeimmissä kohdissa:

1. Oppi Jumalasta
        2. Oppi kasteista
        3. Parannuksen teko ja kääntymys
        4. Oppi seurakunnasta
        5. Mikä on Raamattu? (Mitkä kirjat kuuluvat siihen, millainen se on,...)
        6. Mitä käskyjä tulee noudattaa
        7. Miten ihminen pelastuu eri aikakausina (mikä on vauvojen ja pienten lasten kohtalo)

ja niin edelleen

• Anonyymi

Seurakunnat on jo kirjoitettu olevaisiksi ilmestyskirjassa? Tämä on vakavaa.

• Anonyymi

Pyhän Hengen vaikutus tulee jokaiselle yksilöllisesti, jokaiselle elämän tilanteeseen sopivimmalla tavalla. Tämän vaikutuksen huomaa selvästi, siitä ei voi erehtyä. Jo lapsena tunsin jonkin oudon hyvyyden tunteen tulevan auttamaan, kun ahdistus iski. Mutta eräs kuvottava paha voima, lisääntyi samaa tahtia. Silloin en tiennyt mitä tämä on. Tämä pahuus tuli pahojen ihmisten kautta. Aikuisena ymmärsin, että paholainen käy päälle armotta, usein uskomattomien omaisten ja tuttujen kautta. Mutta kun kasvoin kristinuskossani, opin karkoittamaan saatanan, Jeesuksen sanan miekan valtavalla voimalla. Nyt en tunne enää Pyhän Hengen vaikutusta väkevänä, mutta tiedän, että Hän antaa minulle salaman nopeita neuvoja yllättäviinkin tilanteisiin. Hän on minun henkeni kanssa yhteydessä. Yhteytemme on pysyvää, olemme leppoisassa suhteessa, kuin vanha aviopari. Voin olla tyyni, sillä Hän on kirkastanut minulle Jeesuksen lunastus työn ja Taivaan Isämme valtavan hyvyyden lapsiaan kohtaan. Paholainen käy kimppuuni yhä, muitten kautta. Mutta ei se mahda mitään tosi kristitylle.

• Anonyymi

Onpahan täällä melkoisia kommentteja.

Yksi kertoo itse eksyneensä uskomaan "kaikki pelastuu" harhaoppiin.

Toinen taas on mennyt luterilaisuuteen.

Kolmas sanoo uskovansa sokeasti siihen, että hellareilla on täydellinen oikea oppi.

Nousi mieleeni seuraava Sananpaikka:

Fil. 3:19 heidän loppunsa on kadotus, vatsa on heidän jumalansa, heidän kunnianaan on heidän häpeänsä, ja maallisiin on heidän mielensä.

Siis tämä osa tuosta:

Heidän kunnianaan on heidän häpeänsä !

• Anonyymi

Sinulla on onneksi vain kusta päässä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinulla on onneksi vain kusta päässä.

Siunausta sinullekin.

1. Kor. 4:12 Meitä herjataan, mutta me siunaamme;

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siunausta sinullekin.

Oikea toimintaa, siunatkaa että siunauksen perisitte.

Siunatkaa vainoojianne, älkää kirotko myös sanotaan.

Tosin myös että niin kokoatte heidän päälleen tulisia hiiliä.

Mutta täällä ei ole Raamatun sana huudossa kuin miten sillä herjataan ja tuomitaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siunausta sinullekin.

Sinun tapauksessasi siinä pitäisi lukea: "Meitä herjataan soitettuamme suutamme ja nälvittyämme toisia, ja SEN JÄLKEEN ME HURSKASTELLEN SIUNAAMME saatuamme kuulla kunniamme."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinun tapauksessasi siinä pitäisi lukea: "Meitä herjataan soitettuamme suutamme ja nälvittyämme toisia, ja SEN JÄLKEEN ME HURSKASTELLEN SIUNAAMME saatuamme kuulla kunniamme."

Kun Pekele paljastetaan, hän alkaa itkeä ja puhua rakkaudesta.
        Näin sanoi eräs evankelista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siunausta sinullekin.

Paavali oli murhamies, kyse ei ollut mistään herjaamisesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali oli murhamies, kyse ei ollut mistään herjaamisesta.

Paavali ei ollut murhamies. Hän oli Kristuksen Jeesuksen apostoli.
        Saulus Tarsolainen oli ehkä murhamies, mutta Paavali ei sitä ollut.

Raamattu ei kerro Paavalin murhanneen ketään, niin emme voi
        väittää häntä murhamieheksi. Mutta jos Hän oli Sauluksena
        murhannut, sen oli Saul tehnyt, ei Paavali. Paavali oli Jumalan
        luoma uusi ihminen. Vanha oli kuollut ja haudattu ja poistunut
        näyttämöltä. Uusi luomus, Jumalasta syntynyt Jumalan lapsi,
        ei kanna vanhan luomuksensa syntejä. 2 Kor 5. luku.

Mvh J - K

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mvh J - K

Nyt menee jo todella pahaksi puuroksi sinun juttusi !

Ei se poista menneisyyttä, jos ja kun ihminen tulee uskoon !

Tuo on todella järjetöntä erotella Saul ja Paavali ikäänkuin eri ihmisiksi kokonaan !

Olet todella sekaisin noine oppeinesi ja tämä kyllä oli jo ihan kaiken huippu !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mvh J - K

Paavali siis todellakin OLI, siis OLI OLLUT murhamies, se on Totuus !

Sen hän itsekin myöntää hyvin selvästi !

Gal. 1:13 Olettehan kuulleet minun entisestä vaelluksestani juutalaisuudessa, että minä ylenmäärin vainosin Jumalan seurakuntaa ja sitä hävitin

Ap. t. 22:4 Ja minä vainosin tätä tietä aina kuolemaan asti, sitoen ja heittäen vankeuteen sekä miehiä että naisia,

• Anonyymi

Aivan !! Tulis koetella kaikki Jumalasta , sanoi Paavali , eikä Helluntailaisuudesta. Tai Lutterialaisuudesta . Yrittäkää löytää oikea Jumala eikä ratsastaa uushenkijumalalla . joka antaa pakkoliikeellä >>Oikeita pyhiä sanoja , huijatakseen sua mukaan hänen toimintaan ja sitten sinäkin vapiset sen hengessä ja nykit.

• Lahkolainen myöntää erehtyneensä vasta sitten, kun helvetti on jäätynyt - jos silloinkaan.

• Anonyymi

Pääasia että ollaan ilkeitä, oli asia mikä tahansa. Silloin ollaan taivastiellä.

• Anonyymi

No nyt osui! :D

• Anonyymi

Jotkut paljon teologiaa opiskelleet ovat erehtyneet jo opin alkeissa, koska ovat keskenään eri mieltä. Kun asiantuntijat ovat eri mieltä, niin miten opetuksesta osattomat voisivat olla samaa mieltä? Oppimattomuus yhdistää, kun uskotaan sokeasti auktoriteetteja?

• Anonyymi

Ihmiset voivat aina erehtyä, vaikka heillä olisi Pyhän Hengen kaste. Pyhä Henki ei erehdy.
      Ihminen ei aina esiinny Pyhän Hengen vaikutuksesta, vaikka hän olisikin saanut Pyhän Hengen kasteen.

• Anonyymi

Niinkö ?? Mun mielestä kannattaa kysyä Jumalalta >> Olenko saanut Pyhä Hengen kaste , vai vainaja hengen kaste. Jos ei muutos antaa Kristuksen kaltaisuus , niin on ollut kyse jostain ihan muuta. Kaste tulis antaa Valo maailmalle. Onko Suomen Sion valo maailmalle , vai ihan jotain muuta perkeleestä.

• Anonyymi

Kun Niilo Yli-Vainio aloitti toimintaansa Suomessa, joukko helluntaiseurakuntien saarnaajia piti kokouksen, jossa mietittiin, pitäisikö Ylivainion toiminta hyväksyä. He antoivat lopulta myönteisen päätöksen, joka oli väärä päätös. Heidän olisi pitänyt tutkia asia kunnolla.

Nuo saarnaajat olivat kaikki täyttyneet Pyhällä Hengellä mutta he tekivät väärän päätöksen. Pyhä Henki ei tehnyt sitä päätöstä. Tämä osoittaa, että ihmiset voivat tehdä omia vääriä päätöksiä, vaikka ovat täyttyneet Pyhällä Hengellä.

• Anonyymi

Peukalo Jumalalle sun kirjoituksesta, Viisaus tulis tulla ylhäältä eikä lihasta !!! Mutta kysy nyt vielä että oliko ne todella täyttynyt Pyhällä Hengellä vai ihan jotain muuta. Jokainen tulis vapista sen sanoman jonka Jeesus antaa monille. >>> En Ole koskaan Tuntenut teitä !!!!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Peukalo Jumalalle sun kirjoituksesta, Viisaus tulis tulla ylhäältä eikä lihasta !!! Mutta kysy nyt vielä että oliko ne todella täyttynyt Pyhällä Hengellä vai ihan jotain muuta. Jokainen tulis vapista sen sanoman jonka Jeesus antaa monille. >>> En Ole koskaan Tuntenut teitä !!!!!

Fariseuksia se koski ja syystäkin Jeesus oli katkera kun sapatin rikkomisen vuoksi halusivat ristille.

Ei sellaisia kannata tuntea.

• Anonyymi

Psykologian näkökulmasta aloituksen koko lähtökohta on ongelmallinen, koska oletetaan, että jokin yliluonnollinen olento tai voima ohjaa ihmistä virheettömästi. Tämä ei kuitenkaan perustu mihinkään todennettavaan, vaan henkilökohtaisiin kokemuksiin, joita ei voi erottaa harhasta.

Tieteellisesti tarkasteltuna Pyhän Hengen kokemus on subjektiivinen tila, joka syntyy omassa mielessä, ei ulkopuolelta tulevana johdatuksena. Neurotieteet ovat jo vuosia osoittaneet, että uskonnolliset ja "hengelliset" kokemukset aktivoivat tiettyjä aivoalueita, kuten limbistä järjestelmää ja aivosaarta (Newberg et al., 2001). Nämä ovat samoja alueita, jotka reagoivat tunteisiin, mielikuvitukseen ja sisäisiin ärsykkeisiin.

Kokemus "Pyhän Hengen läsnäolosta" muistuttaa monia psykologisia ilmiöitä, kuten transsitiloja, meditaation syviä vaiheita tai jopa lieviä psykoottisia episodeja. Antropologi T.M. Luhrmann (2012) osoitti, että uskonnolliset ihmiset opettelevat kuulemaan Jumalan ääntä. Mutta kyse ei ole taivaallisesta viestinnästä, vaan kognitiivisesta harjoittelusta, jossa sisäinen puhe tulkitaan ulkoiseksi ohjaukseksi. Toisin sanoen: ihminen puhuu itselleen ja kutsuu sitä Jumalaksi.

Tästä seuraa, että "Pyhä Henki" ei estä vääriä päätöksiä, vaan tekee aivan päinvastoin. Kun ihminen uskoo sisäisen tunteen tai äänen olevan jumalallinen, hän voi ohittaa järjen, faktat ja seuraukset. Tämä voi johtaa mihin tahansa lääkityksen lopettamisesta taloudellisiin katastrofeihin, jotka tehdään "uskossa". Psykologian näkökulmasta kyse on harhaluulosta: henkilö uskoo jonkin ulkopuolisen voiman ohjaavan häntä, vaikka kyseessä on hänen oma sisäinen impulssinsa.

Uskonnolliset yhteisöt toki vahvistavat tätä illuusiota: jos joku väittää, että "Pyhä Henki johdatti minut tähän ratkaisuun", hän saa hyväksyntää. Kukaan ei kysy, oliko kyse vain omasta halusta, pelosta tai toiveesta. Mutta yhteisön hyväksyntä ei tee kokemuksesta totta. Se vain normalisoi harhan.

Jos henkilö uskoo, että jokin näkymätön henki ohjaa erehtymättömästi, silloin hän luopuu kriittisestä ajattelusta ja vastuusta. Pyhän Hengen kokemus ei ole todiste mistään jumalallisesta. Se on esimerkki siitä, miten ihmismieli rakentaa merkityksiä tunteista, joita se ei ymmärrä. Ei yliluonnollinen opastus, vaan neuropsykologinen itsepetos.

Lähteet:

Luhrmann, T.M. (2012). When God Talks Back. Vintage Books.

Newberg, A. et al. (2001). Why God Won’t Go Away: Brain Science and the Biology of Belief. Ballantine Books.

• Anonyymi

Hyvin sanottu. Sopii kohteeseen täydellisesti.

• Anonyymi

>>>Psykologian näkökulmasta aloituksen koko lähtökohta on ongelmallinen, koska oletetaan, että jokin yliluonnollinen olento tai voima ohjaa ihmistä virheettömästi. Tämä ei kuitenkaan perustu mihinkään todennettavaan, vaan henkilökohtaisiin kokemuksiin, joita ei voi erottaa harhasta.<<<

Jumalan näkökulmasta on niin että <Jumalan yliluonnollinen Voima ohjaa ja halua tehdä virhetön ja että sais elää täydellisesti niinkuin Jumala Elää.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

>>>Psykologian näkökulmasta aloituksen koko lähtökohta on ongelmallinen, koska oletetaan, että jokin yliluonnollinen olento tai voima ohjaa ihmistä virheettömästi. Tämä ei kuitenkaan perustu mihinkään todennettavaan, vaan henkilökohtaisiin kokemuksiin, joita ei voi erottaa harhasta.<<<

Jumalan näkökulmasta on niin että <Jumalan yliluonnollinen Voima ohjaa ja halua tehdä virhetön ja että sais elää täydellisesti niinkuin Jumala Elää.

Morjens Jumala, mä oon Matti. Mulla menee ihan hyvin, tässä eläkkeellä ollessa kalastelen ja teen välillä polttopuita. Mitäs sun elämään kuuluu?

• Anonyymi

Raamattu on ainoa auktoriteettini!

• Anonyymi

Kun joku sanoo noin, hän harvoin tarkoittaa Raamattua kirjaimellisesti. Hän tarkoittaa omaansa, omaa tulkintaansa, omaa uskonkuplaansa, omaa sisäistä vakaumustaan. Todellisuudessa kyse ei ole tekstin auktoriteetista, vaan minän ehdottomasta oikeassa olemisen halusta.

Raamattu on ristiriitainen, osin historiallinen, monitasoinen kokoelma. Siitä voi lukea oikeutuksen sodalle, pasifismille, orjuudelle ja vapautukselle, riippuen siitä, mitä haluat sieltä nähdä. Kun joku väittää, että Raamattu yksin ohjaa häntä, hän ohittaa koko ihmiskäsityksen psykologian: kaikki ihmiset näkevät sen, mitä haluavat nähdä. Loput ohitetaan "epäolennaisena".

Tällainen "Raamattu on auktoriteetti" -puhe on usein retorinen keppihevonen: sen taakse voi piilottaa mielipiteensä ja leimata eriävät näkemykset Jumalaa vastaan nouseviksi. Tämä ei ole nöyrää uskoa vaan ideologista ehdottomuutta, jossa oma tulkinta nostetaan koskemattomaksi. Se ei vaadi älyllistä rehellisyyttä, vaan vain ääneen lausuttua kuuliaisuutta.

Psykologisesti tällainen asenne muistuttaa narsistista ajattelua: oma näkökulma on "jumalallinen", kritiikki on hyökkäys, ja oma erehtymättömyys verhoutuu Raamatun nimissä esitettyyn paatokseen. Ja koska Raamattu ei puhu itse – vaan ihminen puhuu sen nimissä – todellinen auktoriteetti ei ole teksti, vaan ihmisen oma ego.

• Anonyymi

Jumala on minun auktoriteettini.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumala on minun auktoriteettini.

Aivan, ja hassua kyllä... jumalasi on yllättävän usein samaa mieltä kanssasi 😁

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun joku sanoo noin, hän harvoin tarkoittaa Raamattua kirjaimellisesti. Hän tarkoittaa omaansa, omaa tulkintaansa, omaa uskonkuplaansa, omaa sisäistä vakaumustaan. Todellisuudessa kyse ei ole tekstin auktoriteetista, vaan minän ehdottomasta oikeassa olemisen halusta.

Raamattu on ristiriitainen, osin historiallinen, monitasoinen kokoelma. Siitä voi lukea oikeutuksen sodalle, pasifismille, orjuudelle ja vapautukselle, riippuen siitä, mitä haluat sieltä nähdä. Kun joku väittää, että Raamattu yksin ohjaa häntä, hän ohittaa koko ihmiskäsityksen psykologian: kaikki ihmiset näkevät sen, mitä haluavat nähdä. Loput ohitetaan "epäolennaisena".

Tällainen "Raamattu on auktoriteetti" -puhe on usein retorinen keppihevonen: sen taakse voi piilottaa mielipiteensä ja leimata eriävät näkemykset Jumalaa vastaan nouseviksi. Tämä ei ole nöyrää uskoa vaan ideologista ehdottomuutta, jossa oma tulkinta nostetaan koskemattomaksi. Se ei vaadi älyllistä rehellisyyttä, vaan vain ääneen lausuttua kuuliaisuutta.

Psykologisesti tällainen asenne muistuttaa narsistista ajattelua: oma näkökulma on "jumalallinen", kritiikki on hyökkäys, ja oma erehtymättömyys verhoutuu Raamatun nimissä esitettyyn paatokseen. Ja koska Raamattu ei puhu itse – vaan ihminen puhuu sen nimissä – todellinen auktoriteetti ei ole teksti, vaan ihmisen oma ego.

Hyvin sanottu.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En tullut, koska käytit päätäsi.

Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m
      Ikävä
      37
      2726
    2. Miten kaivattusi teki sinuun lähtemättömän vaikutuksen?

Minulla kävi niin, että hän laittoi ruokaa, kun olin nälkäinen. Tie miehen sydämeen käy vatsan kautta.
      Ikävä
      89
      1174
    3. Alkon myynti putosi kesäkuussa 10 prosenttia

Niin se hallitus tuhoaa valtion verokertymää ylisuurella alkoholiverolla, kun kansalaiset hankkivat juomansa ulkomailta.
      Maailman menoa
      127
      979
    4. Oliko mies vetäytyminen

Toimiva veto? Miten meille kävi. Ei hyvin ja mahdottomalta tuntuu tilanne nyt.
      Ikävä
      60
      950
    5. Mitä söitte Hänen kanssaan yhdessä viimeksi?

Tällainen vihjeketju:)
      Ikävä
      66
      907
    6. Ulosotossa olevan tulisi saada itse päättää

Maksetaanko hänen ulosotossa olevia velkoja takaisin yksi kerrallaan vai ripotellen pikku summia sinne tänne, kuten ulos
      76
      858
    7. Oon tässä pohtinut että se nainen

Ei sovi sulle. Ihmetyttää mitä näet hänessä. Mieheltä miehelle
      Ikävä
      70
      805
    8. EU:lta tyly ratkaisu Temulle

On se hyvä, että EU on vihdoin ja viimein puuttunut noiden Kiinan krääsän kauppiaiden toimintaan. https://www.is.fi/ta
      Maailman menoa
      99
      802
    9. Nainen on ihana

ilta-päivää tosi söpölle naiselle 🤗😘☺ Jos saisin sinut nainen oisin onnellisin mies Etpäs tiedäkään keneltä tämä on?
      Ikävä
      25
      718
    10. Hallinto-oikeus kumosi valtuuston päätöksiä

Teksti-tv kertoo, että valtuuston päätöksentekoon on osallistunut varavaltuutettu jolla ei ollut oikeutta osallistua. Mi
      Ähtäri
      30
      684
    Aihe