pörkölt maistuu tomaattisen ja paprikaisen padan ystäville

🤔🍲🫖 kännykkä kaupassa on kiva juttu, kun voi tarkastaa ruoan valmistusreseptin, että saa kaikki mukaan. Ainoo vaan, että valmistaessa huomasin, etten voi odottaa kolmea tuntia ruoan valmistumista. Paneroidut kesäkurpitsapihvit oli ihan hyviä nekin. Ja nyt on padallinen unkarilaista lihapataa huomiseksi valmiina.

Lähden tästä veden lämmitykseen, kun kaatosateella en uskaltanut vetää sähköä porakaivolle.⚡☔

6

125

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Unkarin sapuskat on kyllä loistavia ja koko maakin. Ainoa nega tonottaa pääministerinä. Orbàn.

• Unkarista tulee aina ekat kaalitkin keväällä. Unkarilaiset käsityöt ovat myös kauniita. Politiikkapuolessa vähän mättää, mutta eihän mikään voi olla täydellistä.

• Anonyymi

Pörköltiä on niin kovin monenlaista. Käytännössähän pörkölt on oikeastaan mikä tahansa lihapata, mutta hyvää toki, kun on hyvin tehty.

• Käytän nykyisin googlea reseptihauissa, kun sieltä saa äkkiä tiedon näkyviin. Kun hain unkarilaisen lihapadan reseptiä niin eka resepti mikä tuli näkyviin sanoi että pörkölt tehdään posson lihasta, Mulla oli jo possonsuikaleet valittuna joten resepti sopi hyvin tarkoitukseeni.
        https://www.meillakotona.fi/reseptit/unkarilainen-lihapata

• Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

Käytän nykyisin googlea reseptihauissa, kun sieltä saa äkkiä tiedon näkyviin. Kun hain unkarilaisen lihapadan reseptiä niin eka resepti mikä tuli näkyviin sanoi että pörkölt tehdään posson lihasta, Mulla oli jo possonsuikaleet valittuna joten resepti sopi hyvin tarkoitukseeni.
        https://www.meillakotona.fi/reseptit/unkarilainen-lihapata

Voi sen possustakin tehdä. Voipi tehdä oikeastaan mistä vaan lihasta. Onko sillä nyt sitten suomalaiselle niin suurta väliä mikä pörkölt se on? Unkarissa pitää sitten olla oikeanlainen paprika ja oikeaa lajiketta olevat sipulitkin. Niin ja tomaattihan ei ison osan mielestä "perinteisesti" kuulu siihen ollenkaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Voi sen possustakin tehdä. Voipi tehdä oikeastaan mistä vaan lihasta. Onko sillä nyt sitten suomalaiselle niin suurta väliä mikä pörkölt se on? Unkarissa pitää sitten olla oikeanlainen paprika ja oikeaa lajiketta olevat sipulitkin. Niin ja tomaattihan ei ison osan mielestä "perinteisesti" kuulu siihen ollenkaan.

Kun laitoin kaksi isoa tomaattia enkä poistanut niistä sieneniä niin padasta tuli liian vetistä. Olisi kannattanut käyttää paseerattua tomaattia jota nykyisin laitan joka ruokaan värin ja maun takia. Reseptejähän voi aina muutella mieleisekseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      37
      5056
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      82
      3596
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2983
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      61
      2975
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      9
      2876
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      56
      2343
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      41
      1828
    8. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      1760
    9. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1721
    10. Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?

Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai
      Sinkut
      134
      1612
    Aihe