Nuori nainen on "ihmisempi".

Anonyymi-ap

Täällähän on näitä läähättäviä setämiehiä, jotka puhuu vaan, että nuoremmat naiset on seksikkäämpiä...no se siitä...

Minusta nuoret naiset on ihmisellisempiä. Ne itsekin touhuaa mitä tykkäävät. Ovat avoimempia heittämään juttua ties mistä. Voi puhua miten kivaa on kääntää moottoripyörän tuppea ja kokea pyörän kiihtyvyys tai vetää sikaöverit kossusta.

Ikäisieni naisten kanssa on varottava sanojaan, tai juttu loppuu...

Surullista... ehkä 1 sadasta on sellainen jonka kanssa voi heittää läppää laidasta laitaan....noistakin puolet on parisuhteessa jo...on joku "turva".

Nuoremmat naiset uskoo itseensä. Ja mä kun aluksi luulin, että suomalaiset naiset olisi varustettu vahvslla itsetunnolla...

98

790

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

No eivätkö ne olekaan sinun mielestä?

Minäkin uskon, että nuorilla naisilla on parempi itsetunto. Siis yleensä. Kaikkihan riippuu elämänkokemuksesta, et mitä sitä kaikkea tullut koettua. Tiedä sitten mitä hurjaa tämänkin ajan naisten kokemuksiin sisältyy.

Pidätkö asiaa henkilökohtaisena ongelmana, jos et voi jutella vapaasti ikäistesi naisten kanssa? Vai pidätkö sitä naisten iän syynä?

• Anonyymi
        UUSI

Pidän sitä yllätyksellisenä...

Minun...1980 luvun taitteessa kasvaneena miehenä on tullut hirman yllätyksenä, miten lopulta omaikäset naiset onkin niitä säikyimpiä...

"Moni kakku päältä kaunis"...

Hitonmoista uhmaa ja tynnyreiden kolisteluja...alkuun olin että perkeles...tässä on voimaa...mutta kun lähestyin...se oli jotain...hmmmm... pintaa, feikkiä...huutelua tuuleen.

Ihan kuin naiset mun ikäryhmässä lähtisivät käymään sitä tietä, mitä miehet joskus...öyhöttämistä...

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Minun...1980 luvun taitteessa kasvaneena miehenä on tullut hirman yllätyksenä, miten lopulta omaikäset naiset onkin niitä säikyimpiä...

Hitonmoista uhmaa ja tynnyreiden kolisteluja...alkuun olin että perkeles...tässä on voimaa...mutta kun lähestyin...se oli jotain...hmmmm... pintaa, feikkiä...huutelua tuuleen.

Ihan kuin naiset mun ikäryhmässä lähtisivät käymään sitä tietä, mitä miehet joskus...öyhöttämistä...

No pitäähän se paikkansa, ainakin omalla kohdallani, mutta ei se estä keskustelemasta. Toivottavasti en sorru öyhöttämään. Tai oikeastaan tiedän, ettei sellaiseen itsetuntoa :)

Mikä sinusta on tuntunut öyhöttämiseltä? Kehuuko naiset miehillä vai sellaista yleistä, ettei elämässä miestä tarvita. Tai etteivät harrastuksesi ole ikäisellemme sopivia, kuten moottoripyöräily, musiikki ja festarit jms?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

No pitäähän se paikkansa, ainakin omalla kohdallani, mutta ei se estä keskustelemasta. Toivottavasti en sorru öyhöttämään. Tai oikeastaan tiedän, ettei sellaiseen itsetuntoa :)

Mikä sinusta on tuntunut öyhöttämiseltä? Kehuuko naiset miehillä vai sellaista yleistä, ettei elämässä miestä tarvita. Tai etteivät harrastuksesi ole ikäisellemme sopivia, kuten moottoripyöräily, musiikki ja festarit jms?

No naiset öyhöttää sillä srlviämisellään usein...siis kyllähän näppärä nainen selviääkin ihan ilman sinäällään miestä nykyään. No doubth....

Mutta siitä tehdään numero...

Tyyliin: "katso, ajan rekkaa!" Katso olen töissä raksalla!".

Mä yösyötin muksujani ja oon ommellut verhoja ilman sen kummempaa meteliä...

Joku nsinfn lapioisi 5 kuutiota paskaa taatusti nopeammin kuin minä...

Aina jotenkin kaikki menee sukupuolisuuteen...riippumatta sukupuolesta.

Paitsi... noi nuoremmat... ei ne mieti sukupuolisuutta...ei ne "voimaannu" renkaidenvaihdosta tai röyhtäytyksestä..😃

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

No naiset öyhöttää sillä srlviämisellään usein...siis kyllähän näppärä nainen selviääkin ihan ilman sinäällään miestä nykyään. No doubth....

Mutta siitä tehdään numero...

Tyyliin: "katso, ajan rekkaa!" Katso olen töissä raksalla!".

Mä yösyötin muksujani ja oon ommellut verhoja ilman sen kummempaa meteliä...

Joku nsinfn lapioisi 5 kuutiota paskaa taatusti nopeammin kuin minä...

Aina jotenkin kaikki menee sukupuolisuuteen...riippumatta sukupuolesta.

Paitsi... noi nuoremmat... ei ne mieti sukupuolisuutta...ei ne "voimaannu" renkaidenvaihdosta tai röyhtäytyksestä..😃

Onhan se kivempaa ettei kukaan tuollaisesta voimaannu. Ja nuo kuulostaa jotenkin niin perheriidalta, kun on tarve saattaa toinen syyllisyyteen ja on katketa jostakin.

Mut eihän se niin koskaan onnistu, että haluaa toiselle vielä pahemmam mielen kun on itsellään on.

Jokaisen pitäisi voida aloittaa puhtaalta pöydältä. Ja toki se on helpompi kenellä tahansa toisillensa tuntemattomilla keskenänsä.

Moni voi tietysto alkaa toista syyttämään omien elämänkokemusten pohjalta. On jokunem tietysti hämmennyksen vallassa tullut kuunneltua itsekin. Ja täällä voidaan lätikä ja mätkiä mitä mieleen tulee.

Mutta onhan niitä nuorempia ihmisiä aina mukava kuunnella, olet oikeassa. Niillä on juttuja ilman mitään elämän rasituksia. Tulee mukava fiilis itselekin :)

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Onhan se kivempaa ettei kukaan tuollaisesta voimaannu. Ja nuo kuulostaa jotenkin niin perheriidalta, kun on tarve saattaa toinen syyllisyyteen ja on katketa jostakin.

Mut eihän se niin koskaan onnistu, että haluaa toiselle vielä pahemmam mielen kun on itsellään on.

Jokaisen pitäisi voida aloittaa puhtaalta pöydältä. Ja toki se on helpompi kenellä tahansa toisillensa tuntemattomilla keskenänsä.

Moni voi tietysto alkaa toista syyttämään omien elämänkokemusten pohjalta. On jokunem tietysti hämmennyksen vallassa tullut kuunneltua itsekin. Ja täällä voidaan lätikä ja mätkiä mitä mieleen tulee.

Mutta onhan niitä nuorempia ihmisiä aina mukava kuunnella, olet oikeassa. Niillä on juttuja ilman mitään elämän rasituksia. Tulee mukava fiilis itselekin :)

No tuolla toisella kanavalla tulee kirjoiteltua kaikenlaisten kanssa, mutta useimmiten alle kolmekymppisten naisten kanssa... Mikä sinäänsä on kiva ja hyvä juttu. Mutta mietin vaan sitä, että mikä sääli, ettei ikäiseni naiset ole juttukaverina kaksisia....ihan prosentti ehkä?

Varmaan se johtuu siitä, että miehet ovat heitä jo vonganneet vuosikymmeniä ja taas 30 vuotiaat ei edes ajattele, että joku 50 v äijä voisi mitään taka-ajatuksia miettiä? Ehkä?

Mutta tuo juuri, että jokainen vastaantulija saa tuta siitä jo koetusta elämästä.... eihän siitä kärsi kuin itse...

No minusta on hauska huomata, miten nuoret kokeilee kaikkea ja innostuu uusista jutuista. Ei osteta vaihtelun vuoksi erilaista lankaa villasukkien kutomiseen vaan ostetaan hitto virveli ja uistin! Tai moottorisaha sa.tana! Ja eikun jossain vaaleanpunaisissa kolitsilökäreissä kaatamaan joku takapihan näre nurin.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

” Ihan kuin naiset mun ikäryhmässä lähtisivät käymään sitä tietä, mitä miehet joskus...öyhöttämistä...” Sillä ei oo tainnu lohjeta about kertaakaan?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

” Ihan kuin naiset mun ikäryhmässä lähtisivät käymään sitä tietä, mitä miehet joskus...öyhöttämistä...” Sillä ei oo tainnu lohjeta about kertaakaan?

En oikein varma, oisko koskaan mitään lohjennut miehelle öyhöttämisestä. Toisaalta innokkuutta on mukava katsella, mutta harva nainen kiinnostuu kovin teknisiin yksityiskohtiin menevästä itsensä kehumisesta. Naisena taas on varottava paljastamasta teknistä osaamistaan, kun voi säikäyttää miehen tai vaikuttaa epänaiselliselta. On näes tämä naiseus niin veressä, et pitää yrittää miestä miellyttää vaikka vähän pimittämällä taitojaan ja osaamistaan :) ei sillä niin väliä edes, koska moni mies ei edes usko. Hyvä jos itsekään... ööö, taisin öyhöttää :D

• Anonyymi
      UUSI

Nuoret naiset saattavat vielä olla hieman sinisilmäisiä, kun elämä ei ole opettanut, eivät kunnolla hahmota syy-seuraussuhteita, osaa arvioida muiden ihmisten tarkoitusperiä, jne. Elämä kun potkii tarpeeksi päähän niin helposti muuttuu varovaisemmaksi, jopa kyyniseksi. Samalla nuoret haluavat miellyttää muita, vanhemmat eivät niin tuosta välitä.

Voin kyllä kohteliaisuudesta kuunnella, kun viisikymppinen miehenalku puhuu mopon rassaamisesta ja viinan juonnista taju kankaalle asti, mielessäni ajatellen että reppana on jäänyt kehityksessä kolme vuosikymmentä jälkeen, mutten valitettavasti lähempää tuttavuutta halua tehdä. Turha haalia itselleen ongelmia.

Kaikenikäiset naiset tekee mistä tykkää, mutta se ei ehkä vastaa sitä mistä sinä tykkäät. Vrt. jos sinä tykkäät hillua perseet olalla baarissa ja toinen tykkää vaeltaa perhovapa olalla erämaassa, niin siinä ei vain ehkä mielenkiinnon kohteet kohtaa.

• Anonyymi
        UUSI

Ei tarvitse olla sinisilmäinen, vaan pitää itsestään huolta ihan ilman olematta kuin peura ajovaloissa.

Ja ei aina mies kuin mies ole lähemmän tuttavuuden vuoksi tekemisissä naisien kanssa...Esimerkiksi keskustelualustoilla voi keskustella muuten vaan.

Eipä minulla ja nuoremmillakaan naisilla kohtaa mieltymykset.,.. mutta omanikäisilllä on jokin esto selkeästi, ettei kaikki saakaan kiinnostaa....paitsi sitten, kun "voimaantuu" jostain...

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ei tarvitse olla sinisilmäinen, vaan pitää itsestään huolta ihan ilman olematta kuin peura ajovaloissa.

Ja ei aina mies kuin mies ole lähemmän tuttavuuden vuoksi tekemisissä naisien kanssa...Esimerkiksi keskustelualustoilla voi keskustella muuten vaan.

Eipä minulla ja nuoremmillakaan naisilla kohtaa mieltymykset.,.. mutta omanikäisilllä on jokin esto selkeästi, ettei kaikki saakaan kiinnostaa....paitsi sitten, kun "voimaantuu" jostain...

Tutkimusten mukaan miehet todella usein väärintulkitsevat naisten ystävällisyyden tarkoittamaan seksuaalista kiinnostusta. Täälläkin ties kuinka monta kertaa ovat vanhemmat miehet toitottaneet, kuinka esim. kassatytön hymy tarkoitti vuorenvarmasti, että tyttö on palavasti ko. mieheen rakastunut. Naiset joilla on elämänkokemusta tietävät tuon, eivätkä turhanpäiten kikattele jokaisen punanenän moottoriöljyisille jutuille.

Ja tuolla yllä joko puhut itsesi ihan pussiin, tai osoitat vain preferenssisi nuoriin naisiin. Siis vanhempi nainen ei saisi tehdä "miesten juttuja", mutta kun nuorempi nainen tekee "miesten juttuja" niin se onkin tosi hienoa, niinkö? Jos vanhempi nainen juttelee kanssasi mopon rassaamisesta tai puunkaadosta niin se on numeron tekemistä tai voimaantumista, mutta jos nuori nainen tekee näin niin se on ihailtavaa heittäytymistä ja kokeilunhalua?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tutkimusten mukaan miehet todella usein väärintulkitsevat naisten ystävällisyyden tarkoittamaan seksuaalista kiinnostusta. Täälläkin ties kuinka monta kertaa ovat vanhemmat miehet toitottaneet, kuinka esim. kassatytön hymy tarkoitti vuorenvarmasti, että tyttö on palavasti ko. mieheen rakastunut. Naiset joilla on elämänkokemusta tietävät tuon, eivätkä turhanpäiten kikattele jokaisen punanenän moottoriöljyisille jutuille.

Ja tuolla yllä joko puhut itsesi ihan pussiin, tai osoitat vain preferenssisi nuoriin naisiin. Siis vanhempi nainen ei saisi tehdä "miesten juttuja", mutta kun nuorempi nainen tekee "miesten juttuja" niin se onkin tosi hienoa, niinkö? Jos vanhempi nainen juttelee kanssasi mopon rassaamisesta tai puunkaadosta niin se on numeron tekemistä tai voimaantumista, mutta jos nuori nainen tekee näin niin se on ihailtavaa heittäytymistä ja kokeilunhalua?

Siis itseänikin on jotkut naiseläjät selkeästi taivutelleet jotakuinkin johonkin lähempään tuttavuuteen, mutta aivan sama.... ei nappaa niin ei nappaa. Mutta ei se estä tutustumasta ja turisemasta. Oon käynyt treffeilläkin tyyppien kanssa, joista voi sanoa heti tavatessa, että juu ei....mutta voihan silti viettää kivat treffit ja jutella....

Siis kaikki sais touhuta just ihan mitä tykkää ja olla siis ihan ihminen....ei nainen, ei mies, eikä minkään ikäinen tms... Ja kyllä niitä munkin ikäisiä on, jotka ovat mitä ovat, eikä tee siitä numeroa, mutta niitä on häviävän pieni määrä...

• UUSI

Nuoret naiset (25) ovat seksikkäämpiä, mutta niiden juttuja ei jaksa kuunnella sekuntiakaan.

• Anonyymi
        UUSI

Tuo on niiiiiin totta. Kyllä meille on mummoystävät parhaita.
        Oma tenavani taitaa olla ideologisesti lapseton. Tai voihan sitä yllättyä hetken päästä.

>simiti<

• Anonyymi
      UUSI

On miessukukunnan onni, että koko ajan syntyy uusia tyttölapsia tyydyttämään miesten esteettisiä tarpeita.

• Anonyymi
        UUSI

Joko olet käynyt ammattiauttajalla juttelemassa pedofilisistä mieltymyksistäsi?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Joko olet käynyt ammattiauttajalla juttelemassa pedofilisistä mieltymyksistäsi?

Olisiko esim alligaattoriallas alkatratsin ympärillä hyvä miljöö hänelle? Olis

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Olisiko esim alligaattoriallas alkatratsin ympärillä hyvä miljöö hänelle? Olis

Toivottavasti nämä ylipainoiset femakkomummot tukehtuvat raivoonsa ja saavat sydärin.

• Anonyymi
      UUSI

Minäkin juu naisia juustoille esittävä niin suivaannuin tästä

• Anonyymi
        UUSI

Play that funky music white boy

• Anonyymi
      UUSI

minä ajatellut tuollaista auttaa nuoeisoakin, koska en ole tyhmä ja kullitoin kuin joku f-sekuren hyppiäinen

• Anonyymi
      UUSI

Parhaiten tienaavat prnokaunottaret ovat nykyisin keskimäärin noin 21v ikäsiä (18-24v). Minkä ikäisiä he olisivat jos fémakot eivät olisi saaneet aikaan lakeja jotka pakottavat naisen kantamaan siveysvyötä seksuaalisen elämänvaiheensa parhaan neljäsosan?

• Anonyymi
        UUSI

Kattovat varmaan sitä syssymmällä vielä sitte

• Anonyymi
      UUSI

niin no aiia joa ifrsw luuliasi wrrä pyaeyiai parantamaan maswntruinwira nuoria naisiakin...

• Anonyymi
      UUSI

Miksei Disse kirjoita nimimerkillä?

• Anonyymi
        UUSI

Sitä ei ole enää.

• Anonyymi
      UUSI

Nuori nainen on vielä sellainen kun hänellä ei ole historiaa vielä kovin paljoa. Vanhemmat naiset on pilattu parisuhteissa siellä on ollut alkoholismia väkivaltaa välinpitämättömyyttä kommunikaation puutetta alistamista pettämistä siellä on vuosikymmenet tapeltu ja naiselle on tullut sanoja jotka myös triggeröi häntä jonkun toisen sanomana vaikka niillä olisi viaton merkitys ja järjellinen peruste.

Kun tällainen nainen menee sitten uudelleen suhteeseen hänellä on ne traumat vielä mukanaan ja voi olla että se tuhoaa myös sen seuraavan ja sitä seuraavan ja sitä seuraavan ja sitä seuraavan parisuhteen niin kauan että nainen ottaa lusikan kauniiseen käteen ja tekee niille asioille jotain. Käy niitä käsittelemässä jossain terapiassa yms.

• Anonyymi
        UUSI

Kokemuksista ja virheistään tuleekin oppia. Olisi hemmetin tyhmää jatkuvalla syötöllä "lyödä päätään Karjalan mäntyyn". Vaikka sitä mm. moniongelmaiset naisten hyväksikäyttäjät naisilta toki toivoisivat.
        -sivusta

• Anonyymi
      UUSI

ajattelin, jo aluksi että käsivarressa varmaankin joku mueruma-jurru wi muuren olisi noin kipeä

paranee kai

• Anonyymi
      UUSI

Säälittäviä tämmöiset provot. Todella nuori, hoikka ja tatuoimaton nainen on haluttu kaunotar. Muunlaiset naiset eivät ole haluttuja naisia.

• Anonyymi
        UUSI

Mitähän sillä on sinulle merkitystä kun ei seitsemänkymppinen, pedofiliaan taipuvainen kukkakeppi ole minkäänlaisen naisen mielestä haluttu

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mitähän sillä on sinulle merkitystä kun ei seitsemänkymppinen, pedofiliaan taipuvainen kukkakeppi ole minkäänlaisen naisen mielestä haluttu

Se ei ollenkaan ole pedofílíaa, kun mies hímoítsee teínínaísta tai rakastelee teíníkaunottaren kanssa.

"Pedofílía eli lapsíkohteínen seksuaalíhäíríö on parafílía, jossa pedofíílíksi kutsutun yksilön seksuaalísuus kohdistuu ensisijaisesti lapsíín eli esímurrosíkäísíín, yleensä 8-10 -vuotísíín tyttöíhín tai 10-13 -vuotísíín poíkíín". Lähde: https://fi.wikipedia.org/wiki/Pedofilia

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Se ei ollenkaan ole pedofílíaa, kun mies hímoítsee teínínaísta tai rakastelee teíníkaunottaren kanssa.

"Pedofílía eli lapsíkohteínen seksuaalíhäíríö on parafílía, jossa pedofíílíksi kutsutun yksilön seksuaalísuus kohdistuu ensisijaisesti lapsíín eli esímurrosíkäísíín, yleensä 8-10 -vuotísíín tyttöíhín tai 10-13 -vuotísíín poíkíín". Lähde: https://fi.wikipedia.org/wiki/Pedofilia

Jaksat vinkua tuota samaa diipadaapaa vuodesta toiseen. Suomessa kansankielellä pedofiiliksi katsotaan täysi-ikäinen henkilö, joka osoittaa seksuaalista kiinnostusta alle 16-vuotiaisiin tai joissain tapauksissa alle 18-vuotiaisiin henkilöihin.

Sinä olet useaan kertaan todennut, että tunnet seksuaalista vetoa kymmenvuotiaisiin lapsiin. Tavallisen, normaalin ihmisen silmissä olet tuolloin pedofiili riippumatta sanan tieteellisestä määritelmästä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jaksat vinkua tuota samaa diipadaapaa vuodesta toiseen. Suomessa kansankielellä pedofiiliksi katsotaan täysi-ikäinen henkilö, joka osoittaa seksuaalista kiinnostusta alle 16-vuotiaisiin tai joissain tapauksissa alle 18-vuotiaisiin henkilöihin.

Sinä olet useaan kertaan todennut, että tunnet seksuaalista vetoa kymmenvuotiaisiin lapsiin. Tavallisen, normaalin ihmisen silmissä olet tuolloin pedofiili riippumatta sanan tieteellisestä määritelmästä.

"Sinä olet useaan kertaan todennut, että tunnet seksuaalista vetoa kymmenvuotiaisiin lapsiin."

Tuo on valhe.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

"Sinä olet useaan kertaan todennut, että tunnet seksuaalista vetoa kymmenvuotiaisiin lapsiin."

Tuo on valhe.

Haluat, että kaivan esiin niitä kirjoituksia?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Haluat, että kaivan esiin niitä kirjoituksia?

Sinä valehtelit, ja nyt kaakatat aivan järjetöntä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä valehtelit, ja nyt kaakatat aivan järjetöntä.

Nyt ei ehdi hakea, jos kohta.

Kuitenkin, halusit tai et,

SUOMEN LAIN SILMISSÄ ALLE 18-VUOTIAS IHMINEN ON LAPSI

Täysin riippumatta esim. siitä, milloin hänen kuukautisensa alkavat, vaikka kuinka muuta väität.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt ei ehdi hakea, jos kohta.

Kuitenkin, halusit tai et,

SUOMEN LAIN SILMISSÄ ALLE 18-VUOTIAS IHMINEN ON LAPSI

Täysin riippumatta esim. siitä, milloin hänen kuukautisensa alkavat, vaikka kuinka muuta väität.

Valehtelet taas uudestaan.

• Anonyymi
      UUSI

Sehän on hienoa, että sinulla om tiollaisia kokemuksia. Itselläni on hyvin paljon täysin päinvastaisia kokemuksia. Nuoret ovat usein myös hyvin mustavalkoisia ja jyrkkiä ja heidän kanssaan joutuu kovasti varomaan sanojaan. Se kuitenkin kuuluu nuoruuteen.

Se on kuitenkin onneksi totta, että moni nuori on kasvatettu suvaitsevammaksi. Kasvatuksesta siinä nimittäin on kyse, ei iästä. Maailma nimittäin on muuttunut kovasti ja harva nuori on saanut niin rajoittuneen kasvatuksen kuin vaikkapa isovanhempamme, jossa likipitäen kaikki oli tabu ja kielletty.

• Anonyymi
        UUSI

Tuo kasvatusjuttu voi olla paljon mahdollista.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo kasvatusjuttu voi olla paljon mahdollista.

Itselläni on muuten miesten suhteen hyvin samantyyppinen kokemus. Oman ikäiset (olen hieman sua nuorempi) ja varsinkin hieman vanhemmat ovat jotenkin hirveän tiukkapipoja, vanne todella tiukassa pään ympärillä ja ajattelultaan kankeita kuin rautakanki. Nuoremmat miehet ovat inhimillisempiä, enemmän ihmisiä, rennompia ja pääsääntöisesti todella paljon mukavampia. Itse en tosin hirveämmin moottoripyöristä jutustele, saati viinanjuomisesta, ehkä enemmin grafiikkakorteista ymv.

Kysymys on miekestäni juurikin kasvatuksesta. Oma sukupolveni ja varsinkin vähän vanhemmat ovat valtaosin saaneet paljon konservatiiivisemman kasvatuksen ja mallin kotoaan ja se näkyy tuollaisena kireytenä.

• Anonyymi
        UUSI

Nuoria ei välttämättä tarvitse "kasvattaa" suvaitsevammaksi, vaan nuori omaksuu vanhempien arvoja ja asenteita ihan väkisin. Joissain tapauksissa omaksutaan myös juuri päinvastoin vanhempien asenteet, juuri tuon mustavalkoisajattelun vuoksi.

- Sheena

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Itselläni on muuten miesten suhteen hyvin samantyyppinen kokemus. Oman ikäiset (olen hieman sua nuorempi) ja varsinkin hieman vanhemmat ovat jotenkin hirveän tiukkapipoja, vanne todella tiukassa pään ympärillä ja ajattelultaan kankeita kuin rautakanki. Nuoremmat miehet ovat inhimillisempiä, enemmän ihmisiä, rennompia ja pääsääntöisesti todella paljon mukavampia. Itse en tosin hirveämmin moottoripyöristä jutustele, saati viinanjuomisesta, ehkä enemmin grafiikkakorteista ymv.

Kysymys on miekestäni juurikin kasvatuksesta. Oma sukupolveni ja varsinkin vähän vanhemmat ovat valtaosin saaneet paljon konservatiiivisemman kasvatuksen ja mallin kotoaan ja se näkyy tuollaisena kireytenä.

No tuli vaan esimerkkinä noi tollaiset "äijätyyppiset" kirjoitettua, just eilen puheltiin erään nuoren naisen kanssa ihan sienistä ja ruoka-aineksista, sekä maku ja suutuntumajutuista.

Tuo tiukkapipoisuus on joskus sellaista yltiökonkretiaakin. Ei voi oikein vitsailla mistään...ei voi unelmoida jostain.... vaan kaikki lytätään....oikeastaan sellainen ajattelukin on sitä, että kaikesta mietitään ensin, voiko sen jotenkin vaan torpata alkuun, ettei siitä edes tarvitsisi keskustella.

Jotensakin ankeaa.

grafiikkakorteista? Jotain tietsikkajuttuja?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Nuoria ei välttämättä tarvitse "kasvattaa" suvaitsevammaksi, vaan nuori omaksuu vanhempien arvoja ja asenteita ihan väkisin. Joissain tapauksissa omaksutaan myös juuri päinvastoin vanhempien asenteet, juuri tuon mustavalkoisajattelun vuoksi.

- Sheena

Esimerkki on kasvattamista.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

No tuli vaan esimerkkinä noi tollaiset "äijätyyppiset" kirjoitettua, just eilen puheltiin erään nuoren naisen kanssa ihan sienistä ja ruoka-aineksista, sekä maku ja suutuntumajutuista.

Tuo tiukkapipoisuus on joskus sellaista yltiökonkretiaakin. Ei voi oikein vitsailla mistään...ei voi unelmoida jostain.... vaan kaikki lytätään....oikeastaan sellainen ajattelukin on sitä, että kaikesta mietitään ensin, voiko sen jotenkin vaan torpata alkuun, ettei siitä edes tarvitsisi keskustella.

Jotensakin ankeaa.

grafiikkakorteista? Jotain tietsikkajuttuja?

Minun kokemukseni on oman sukupolveni miehistä on, että heidän kanssaan jos tulee ikinä mitään puhetta ruoasta, niin se menee heti ihan ihmeelliseksi "pätemiseksi" heidän taholtaan. Mulle on tosin ihan sama miten itsekukin kokkaa. Mä kun en edes pidä ruoanlaitosta.

Ja juuri tuollainen on kokemukseni itseni ikäisistä miehistä ja varsinkin itseä vanhemmista. He eivät kestä yhtään vitsailua, vaikkei se edes kohdistuisi mihinkään heille tärkeään. Ottavat ihan kaiken heti todesta ja herran mun jee, jos ikinä mistään haaveilet, niin heti tulee "pudotus maanpinnalle", vaikkeivät edes tietäisi ko. asiasta yhtään mitään. Heillä ei ole huumorintajua lainkaan, kaikki on haudanvakavaa.

Juu. Itse olen kyllä kiinnostuneempi softasta, mutta miehet tykkäävät jauhaa hardwaresta.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Esimerkki on kasvattamista.

No jaa, ehkä on, ehkä ei. Mielestäni kasvatus sisältää ainoastaan tietoisen toiminnan, jonka halutaan vaikuttavan lapseen halutulla tavalla.

"älä tee niin kuin minä teen vaan niin kuin minä sanon" toimii joskus, joskus taas ei.

- Sheena

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kasvatusta tai ikää enemmän on kyse elämänkokemuksesta, asenteesta, ympäristöstä/sosiaalisista suhteista, ihmisen persoonallisuudesta, asemasta jne

Usein myös ennakkoluuloista. Jos ajattelee "vanhemmilla naisilla/miehillä kiristää pipo" niin usein suhtautuu heihin tällä tavalla eikä yhteyttä pääse syntymään.

- Sheena

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Minun kokemukseni on oman sukupolveni miehistä on, että heidän kanssaan jos tulee ikinä mitään puhetta ruoasta, niin se menee heti ihan ihmeelliseksi "pätemiseksi" heidän taholtaan. Mulle on tosin ihan sama miten itsekukin kokkaa. Mä kun en edes pidä ruoanlaitosta.

Ja juuri tuollainen on kokemukseni itseni ikäisistä miehistä ja varsinkin itseä vanhemmista. He eivät kestä yhtään vitsailua, vaikkei se edes kohdistuisi mihinkään heille tärkeään. Ottavat ihan kaiken heti todesta ja herran mun jee, jos ikinä mistään haaveilet, niin heti tulee "pudotus maanpinnalle", vaikkeivät edes tietäisi ko. asiasta yhtään mitään. Heillä ei ole huumorintajua lainkaan, kaikki on haudanvakavaa.

Juu. Itse olen kyllä kiinnostuneempi softasta, mutta miehet tykkäävät jauhaa hardwaresta.

Itse tykkään turistella ihan mistä vaan. Mutta joo, ei hirveän vakavissaan. Tännekin tään aloituksen tein provolla aloituksella ja vähän pilkekin silmäkulmassa... mutta osa ottaa tämän niin, että tässä nyt keski-ikäisen naisen pitäisi muuttua mun mielen mukaan tms. 🤣

En just jaksa edes liioin oikoa... ja kuten tuumit, niin löytyy sitä muistakin.

Niiiiin ja sitten just tuo vastakkainajattelu... SE on nykyään meidän ikäisillä muotia. Ja tasan niin, että joko olet samaa mieltä (meidän puolella) tai sitten olet vastaan ja vastapuolella...vasen, oikea, punainen, sininen....aaargh! 🤬🤯

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kasvatusta tai ikää enemmän on kyse elämänkokemuksesta, asenteesta, ympäristöstä/sosiaalisista suhteista, ihmisen persoonallisuudesta, asemasta jne

Usein myös ennakkoluuloista. Jos ajattelee "vanhemmilla naisilla/miehillä kiristää pipo" niin usein suhtautuu heihin tällä tavalla eikä yhteyttä pääse syntymään.

- Sheena

No esimerkkinä voi hyväksyä lasten erilaisia mielipiteitä, vaikka ne ei tuntuisi itsestään oikeille.

Jotenkin juuri tietty iäkkäämpi aines ei tunnu ymmärtävän, että ei ole yhtä ainoaa oikeaa tapaa elää ja nähdä maailmaa.

Kasvatus on vierellä myötäelämistä, ei tuputusta. Lapsikin on ihminen.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

No jaa, ehkä on, ehkä ei. Mielestäni kasvatus sisältää ainoastaan tietoisen toiminnan, jonka halutaan vaikuttavan lapseen halutulla tavalla.

"älä tee niin kuin minä teen vaan niin kuin minä sanon" toimii joskus, joskus taas ei.

- Sheena

Se on. Erityisesti se on. Esimerkki erityisesti on kasvattamista, hyvässä ja pahassa. Jokainen saa sanoa mitä tahansa, mutta esimerkki on se, joka kasvattaa. Sanat ovat yhtä tyhjän kanssa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

- Sheena

Tästä okemnr täysin eri mieltä. Pääosa kasvattamisesta on tiedostamatonta, mutta esimerkkiä voi tietysti näyttää tiedostaenkin.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

- Sheena

Tästäkin olemne täysin eri mieltä. Elämänkokemus ei näytä juurikaan vaikuttavan yähän asiaan, vaan nimenomaan ikä on selvästi jakava tekijä ja se varmastikin on pitkälti on juuri sitä millaiseen maailmaan sinut on kasvatettu.

Itselläni ei ole tämän asian suhteen ennakkoluuloja. En koskaan kysele kenenkään ikää, mutta silti tämä juttu tuppaa aina pukkaamaan esiin.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Itse tykkään turistella ihan mistä vaan. Mutta joo, ei hirveän vakavissaan. Tännekin tään aloituksen tein provolla aloituksella ja vähän pilkekin silmäkulmassa... mutta osa ottaa tämän niin, että tässä nyt keski-ikäisen naisen pitäisi muuttua mun mielen mukaan tms. 🤣

Niiiiin ja sitten just tuo vastakkainajattelu... SE on nykyään meidän ikäisillä muotia. Ja tasan niin, että joko olet samaa mieltä (meidän puolella) tai sitten olet vastaan ja vastapuolella...vasen, oikea, punainen, sininen....aaargh! 🤬🤯

Mikä vastakkainasettelu. En minä ainakaan harrasta sitä lainkaan. En koe olevani mitenkään kenenkään vastapuolella tmv. Saman näen ihan seuraamalla sivusta ja täysin osallistumatta koko tilanteeseen. Juuri viime viikolla satuin istumaan samassa huoneessa, jossa eräs hieman itseäni vanhempi koko tarpeelliseksi "osallistua" nuorten miesten ruoanlaittokeskusteluun.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Itse muutenkin olen sitä tyyppiä, joka kuuntelee sujuvasti sitä pätemistäkin ... sitten menen ja teen juuri kuten itse parhaaksi katson.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

No esimerkkinä voi hyväksyä lasten erilaisia mielipiteitä, vaikka ne ei tuntuisi itsestään oikeille.

Jotenkin juuri tietty iäkkäämpi aines ei tunnu ymmärtävän, että ei ole yhtä ainoaa oikeaa tapaa elää ja nähdä maailmaa.

Kasvatus on vierellä myötäelämistä, ei tuputusta. Lapsikin on ihminen.

Lapsikin on ihminen, totta, mutta niin on aikuinenkin 🤷‍♀️ Ja kuten lapsilla, myös aikuisilla on eriäviä mielipiteitä, niitä voi kertoa, niistä voi keskustella, ne voi hyväksyä, vaikka ovatkin erilaisia. En silti sanoisi, että kaikki kanssaihmiset kasvattavat toisiaan, vaikka onhan se osittain niin.

- Sheena

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Se on. Erityisesti se on. Esimerkki erityisesti on kasvattamista, hyvässä ja pahassa. Jokainen saa sanoa mitä tahansa, mutta esimerkki on se, joka kasvattaa. Sanat ovat yhtä tyhjän kanssa.

Esimerkki voi kyllä kasvattaa, mutta kukaan ei tiedä mihin suuntaan. Ja toisaalta jos vanhempi alkaa välttää asioita, ettei vain antaisi huonoa esimerkkiä lapselle, se on haitallista enemmän tai vähemmän. Jos esimerkkiä itsestään hakee, tarvitsee olla ehdottoman aito, niin hyvässä kuin pahassa. Usein vanhemmat unohtavat olla aitoja etenkin pahassa. Ei uskalleta sanoa lujasti lapselle, eikä näyttää omia tunteita.

- Sheena

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Juurikin tuo vastakkainasettelu...täysin turhaa touhua, aikaahukkaavaa, hiuksiahalkovaa syyllistävää lokerointia joka on täysin tarpeetonta, olen myös väsynyt näkemään ja kuulemaan sitä.

Missä on asenne joka ottaa vastaan avoimesti ja järkevästi ilman tarvetta lähteä rummuttamaan jonkin näennäisen ja todennäköisesti toimimattoman puolesta.
        Tekeekö some sokeaksi 😕 vai mikä sitä ymmärrystä sumentaa, höh

-sivusta läähätys 😁

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Esimerkki voi kyllä kasvattaa, mutta kukaan ei tiedä mihin suuntaan. Ja toisaalta jos vanhempi alkaa välttää asioita, ettei vain antaisi huonoa esimerkkiä lapselle, se on haitallista enemmän tai vähemmän. Jos esimerkkiä itsestään hakee, tarvitsee olla ehdottoman aito, niin hyvässä kuin pahassa. Usein vanhemmat unohtavat olla aitoja etenkin pahassa. Ei uskalleta sanoa lujasti lapselle, eikä näyttää omia tunteita.

- Sheena

Sehän pätee kaikkeen kasvatukseen, että ei tiedä mihin suuntaan se kasvattaa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Itse muutenkin olen sitä tyyppiä, joka kuuntelee sujuvasti sitä pätemistäkin ... sitten menen ja teen juuri kuten itse parhaaksi katson.

Fn mäkään nykyisellään jsksais lähtee kenenkään kanssa vääntelehtimään oikeen mistään. Jos joku muu vetää ehdotonta linjaa, koetan vaan ignooraten häipyä muualle. 😄

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Lapsikin on ihminen, totta, mutta niin on aikuinenkin 🤷‍♀️ Ja kuten lapsilla, myös aikuisilla on eriäviä mielipiteitä, niitä voi kertoa, niistä voi keskustella, ne voi hyväksyä, vaikka ovatkin erilaisia. En silti sanoisi, että kaikki kanssaihmiset kasvattavat toisiaan, vaikka onhan se osittain niin.

- Sheena

Kokoajsn sitä kasvaa ja oppii ja lähinnä muiltahan se oppi tulee...

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Juurikin tuo vastakkainasettelu...täysin turhaa touhua, aikaahukkaavaa, hiuksiahalkovaa syyllistävää lokerointia joka on täysin tarpeetonta, olen myös väsynyt näkemään ja kuulemaan sitä.

Missä on asenne joka ottaa vastaan avoimesti ja järkevästi ilman tarvetta lähteä rummuttamaan jonkin näennäisen ja todennäköisesti toimimattoman puolesta.
        Tekeekö some sokeaksi 😕 vai mikä sitä ymmärrystä sumentaa, höh

-sivusta läähätys 😁

Vastakkainasettelu ei ole keskustelua.. se on monologia. 😬

En tiedä? Ihmiset yleensäkin vaikuttaa nykyään kaheleilta niin somessa, kuin kaupan sisällä, parkkipaikoilla ties missä...🙄

Sivusta läähätys? Laitetaanko siinä suu vinoon ja käsi eteen ja sit tehdään läähätysääniä? 🤔

• UUSI

Minusta avarakatseisuus ei katso ikää.

• Anonyymi
        UUSI

Ei, mutta silti siinä vaan näkyy massassa se ikä.

Jos se on kasvatuksesta johtuvaa, niin siinä voi tulla sukupolvien kautta eroja, mitkä näkyy ikäjuttuina.

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ei, mutta silti siinä vaan näkyy massassa se ikä.

Jos se on kasvatuksesta johtuvaa, niin siinä voi tulla sukupolvien kautta eroja, mitkä näkyy ikäjuttuina.

Ymmärrän pointin, kun ei kasikymppiset välttämättä ajattele niin avarakatseisesti sen mitä itse olen jutellut niiden kanssa. He ovat kuitenkin sodan kasvatteja ja se väkisinkin muokkaa omaa maailmankuvaa.

• Anonyymi
        UUSI
        Mu5tasydän kirjoitti:

Ymmärrän pointin, kun ei kasikymppiset välttämättä ajattele niin avarakatseisesti sen mitä itse olen jutellut niiden kanssa. He ovat kuitenkin sodan kasvatteja ja se väkisinkin muokkaa omaa maailmankuvaa.

Kasikymppisiäkin on erilaisia.. Se on kuitenkin ihan satavarma, ettei 80v sitten ehditty edes ajattelemaan avarakatseisesti, oli vain paiskittava töitä, jotta pysyisi hengissä. Se on tietysti suurelle osalle nykynuorista aika kummallista.

- Sheena

• Anonyymi
      UUSI

nutögöb tarjiuttausu,,¨nytta buub teurröbtr egdittaa rtrlukke hitaub vabgiha Bibn´bs.ekijyvua jyb rtrrlhö ib gaysjiuba seujjaukuhiubajub

..siis sori jos vääärät kirjaimet, niin vanhoja bond-juttuja missä on tyttöjäkin seikkailemassa

itselläni ollut ikävää kun järkyttävä kipu olkavarressa olllut

• Anonyymi
      UUSI

Lol! Ap on itse juuri samanlainen läähättävä setämies 🤣

Jotkut eivät sitten kykene mihinkään itsereflektioon.

Yleisesti haluaisin ketjuun sanoa, että naiset ovat yksilöitä, joista jokaisella on omanlainen luonne, arvot, äly ja käytös. Aivan kuten miehetkin. Kaikki naiset eivät ole samanlaisia. Kaikki samanikäiset naiset eivät ole samanlaisia. Kaikki saman etnisen taustan omaavat naiset eivät ole kaikki samanlaisia. Jne mitä muita lokeroita sitä keksiikään.

Tämä tuntuu monesti unohtuvan miehiltä, jotka eivät kykene näkemään naisessa muuta kuin ulkonäöon.

• Anonyymi
      UUSI

Korjaan otsikon kieliopillisesti oikeaan muotoon: Nuori nainen on inhimillisesti ihminen verrattuna ikänaineen tai wanhusnaiseen.

• Anonyymi
        UUSI

Minusta se ei ole se sana asia... inhimillinen on enemmän luonne tai käyttäytyminen....olemalla ihmisempi, on taas eri juttu.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Minusta se ei ole se sana asia... inhimillinen on enemmän luonne tai käyttäytyminen....olemalla ihmisempi, on taas eri juttu.

En tarkoittanut "sana asiaa" vaan sitä että lause on kesken. Kuten kaakahdus "100 euron seteli on rahakkaampi" joka on samalla tavalla viallinen lause.

• Anonyymi
      UUSI

Varmasti on sukupolvien välillä eroja siinä, miten asioihin suhtaudutaan. Sehän on ihan oletettavaa. Jokainen sukupolvi kantaa mukanaan sen sukupolven kokemusmaailmaa. Esim minä olen kasvanut 80- ja 90-luvuilla ja takuulla se on muokannut minua eri tavalla kuin 2000- ja 2010-luvut muokkaavat oman lastani.

Eniten silti mielestäni vaikuttaa persoona. Tunnen paljon sekä nuorempia että vanhempia ihmisiä, joiden kanssa voi puhua mistä vain ja jotka ovat luonteeltaan sellaisia, että suhtautuvat elämään avoimin mielin. On varmaan totta, että moni alkaa kyynistyä tai jumittua kaavoihinsa iän myötä. Eikä se huono asia ole, jos ihminen itse on elämäänsä tyytyväinen. Tai no kyynistyminen tuo kyllä yleensä ihmisestä niitä huonompia puolia esiin, mutta kukin tyylillään 😊

Toivottavasti löydät jatkossakin hyvää keskusteluseuraa, onpa se sitten nuorempaa tai vanhempaa, mutta muista silti, että ihan "ihmisellisiä" me kaikki olemme, vaikkemme juuri sinun määritelmään mahtuisikaan.

Aletheias

• Anonyymi
        UUSI

Siis ei tämä ole mitään kritiikkiä, vaan huomio minulta. Jos jotkut on jäykkiä, niin siinähän ovat.

Minä menisin kyllä sinne kasvatukseen ja kodissa elettyyn kulttuuriin. Kyllähän persoona jotain merkkaa, mutta se miten asiat on sisäistänyt maailmassa kertoo paljon siitä millainen ihminen on.

Joskus mietin sellaistakin, kun jotkut on rikkaita ja toiset taas haluaa olla rikkaita...siinä on ero....vaikka omaisuus olisi näillä sama, niin toinen on sitä luonnostaan ja toinen tekee siitä numeron.
        Mun serkun mies on sellaisesta rikkaasta perheestä, joilla on rahaa ollut aina... mutta ei se ole mikään sen erityisempi tyyppi....tai tavallaan on...se on rento kuin mikä. Sen ei ole tarvinnut esittää olevansa rikas.

Noi nuoret naiset osaa olla just sellaisia rentoja itsejään. Ei tarvitse esittää olevansa nainen, ei kaunis, ei nuorekas...vaan voivat tosiaan laittaa vaikka kuvan itsestään ukin vanhoissa kalsareissa tutkimassa Toyotan ilmanpuhdistusjärjestelmää. Asia on se Toyotan ilmanputsausjärjestelmä, ei asusteet, ei sukupuoli....Karrikoidusti...

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Siis ei tämä ole mitään kritiikkiä, vaan huomio minulta. Jos jotkut on jäykkiä, niin siinähän ovat.

Minä menisin kyllä sinne kasvatukseen ja kodissa elettyyn kulttuuriin. Kyllähän persoona jotain merkkaa, mutta se miten asiat on sisäistänyt maailmassa kertoo paljon siitä millainen ihminen on.

Joskus mietin sellaistakin, kun jotkut on rikkaita ja toiset taas haluaa olla rikkaita...siinä on ero....vaikka omaisuus olisi näillä sama, niin toinen on sitä luonnostaan ja toinen tekee siitä numeron.
        Mun serkun mies on sellaisesta rikkaasta perheestä, joilla on rahaa ollut aina... mutta ei se ole mikään sen erityisempi tyyppi....tai tavallaan on...se on rento kuin mikä. Sen ei ole tarvinnut esittää olevansa rikas.

Noi nuoret naiset osaa olla just sellaisia rentoja itsejään. Ei tarvitse esittää olevansa nainen, ei kaunis, ei nuorekas...vaan voivat tosiaan laittaa vaikka kuvan itsestään ukin vanhoissa kalsareissa tutkimassa Toyotan ilmanpuhdistusjärjestelmää. Asia on se Toyotan ilmanputsausjärjestelmä, ei asusteet, ei sukupuoli....Karrikoidusti...

No kyllähän sinä vähän kritisoit esim sanomalla, että ehkä prosentti ikäisistäsi naisista on sellaisia, joiden kanssa voi kunnolla keskustella. Se on tietysti sinun kokemuksesi, mutta mitä tulee rentoon itsenä olemiseen, niin henkilökohtaisesti näen nimenomaan juuri ikäisissäni naisissa sitä, että vihdoin osataan ja uskalletaan olla omia itseään kun nuorempana oli enemmän hakemista. Ehkä puhumme eri näkökulmista, mutta en vain omassa elämässäni tunnista tuota ilmiötä, että joku esittäisi jotain vain ikänsä takia vaan enemmän se liittyy siihen, että ko henkilö vain on persoonana sellainen, että kokee tarvetta esittää.

Ihan varmasti kotikasvatus ja muut ympäristötekijät vaikuttaa siihen, miten ihminen asioihin suhtautuu. Kotoa opitaan paljon, mikä vaikuttaa läpi elämän. Ihmisen persoona sitten on se kantava voima, joka ohjaa sitä, miten näitä oppeja hyödyntää omassa elämässään. Fiksu ihminen ymmärtää esim olla hyödyntämättä negatiivisia asioita vaan pyrkii löytämään parempia tapoja.

Ja mitä tulee tuohon sukupuolen korostamiseen, niin se varmaan onkin totta, että nuorempien sukupolvien kohdalla sukupuolta ei koeta niin tärkeäksi korostaa. Se johtuu ihan yhteiskunnan ilmapiirin muuttumisesta, tasa-arvon lisääntymisestä (ei kaikissa asioissa) ja nuorille on itsestäänselvempi asia, että heidän sukupuolensa ei tarvitse määrittää heitä. Se on mielestäni hyvä asia, sillä ihmisen pitäisi tulla nähdyksi omana itsenään, eikä sukupuoli saisi määrittää esim sitä, mitä "sopii" tehdä ja mitä ei.

Aletheias

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

No kyllähän sinä vähän kritisoit esim sanomalla, että ehkä prosentti ikäisistäsi naisista on sellaisia, joiden kanssa voi kunnolla keskustella. Se on tietysti sinun kokemuksesi, mutta mitä tulee rentoon itsenä olemiseen, niin henkilökohtaisesti näen nimenomaan juuri ikäisissäni naisissa sitä, että vihdoin osataan ja uskalletaan olla omia itseään kun nuorempana oli enemmän hakemista. Ehkä puhumme eri näkökulmista, mutta en vain omassa elämässäni tunnista tuota ilmiötä, että joku esittäisi jotain vain ikänsä takia vaan enemmän se liittyy siihen, että ko henkilö vain on persoonana sellainen, että kokee tarvetta esittää.

Ihan varmasti kotikasvatus ja muut ympäristötekijät vaikuttaa siihen, miten ihminen asioihin suhtautuu. Kotoa opitaan paljon, mikä vaikuttaa läpi elämän. Ihmisen persoona sitten on se kantava voima, joka ohjaa sitä, miten näitä oppeja hyödyntää omassa elämässään. Fiksu ihminen ymmärtää esim olla hyödyntämättä negatiivisia asioita vaan pyrkii löytämään parempia tapoja.

Ja mitä tulee tuohon sukupuolen korostamiseen, niin se varmaan onkin totta, että nuorempien sukupolvien kohdalla sukupuolta ei koeta niin tärkeäksi korostaa. Se johtuu ihan yhteiskunnan ilmapiirin muuttumisesta, tasa-arvon lisääntymisestä (ei kaikissa asioissa) ja nuorille on itsestäänselvempi asia, että heidän sukupuolensa ei tarvitse määrittää heitä. Se on mielestäni hyvä asia, sillä ihmisen pitäisi tulla nähdyksi omana itsenään, eikä sukupuoli saisi määrittää esim sitä, mitä "sopii" tehdä ja mitä ei.

Aletheias

No ehkä muotoilin ajatukseni väärin....kyllä pystyy puhumaan jne... mutta siinä on aina sellainen erilainen ilmapiiri.

Varmaan sinä naisena koet eritavalla ja varmaan naiset puhuukin keskenään eritavalla kuin nainen miehelle??

Olen tämän huomioni tehnyt muualla mediassa ja siellä on oikeat nimet ja naamat näkyvillä. Pitäisin sitä aika lähelle samana, kuin jossain kadulla tullaan vastaan tai kahvilassa.

Sekin täytyy sanoa, että sieltä teiltäpäin tuppaa varsinkin löytymään sellaisia "maanläheisiä" juttukavereita. Viimeisimmäksi keskustelin sienien syömisestä erään kanssa....sanoin, että minusta pahinta on suutuntuma. Inhoan lutrakkeista suussa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

No ehkä muotoilin ajatukseni väärin....kyllä pystyy puhumaan jne... mutta siinä on aina sellainen erilainen ilmapiiri.

Varmaan sinä naisena koet eritavalla ja varmaan naiset puhuukin keskenään eritavalla kuin nainen miehelle??

Olen tämän huomioni tehnyt muualla mediassa ja siellä on oikeat nimet ja naamat näkyvillä. Pitäisin sitä aika lähelle samana, kuin jossain kadulla tullaan vastaan tai kahvilassa.

Sekin täytyy sanoa, että sieltä teiltäpäin tuppaa varsinkin löytymään sellaisia "maanläheisiä" juttukavereita. Viimeisimmäksi keskustelin sienien syömisestä erään kanssa....sanoin, että minusta pahinta on suutuntuma. Inhoan lutrakkeista suussa.

Ihan varmasti naisten kesken jutellaan eri tavalla ja se muokkaa omaa näkemystäni. Yleisesti ottaen puhun kaikille sukupuolesta ja iästä huolimatta kuten ihminen ihmiselle, mutta ainakin jos tilanteeseen liittyy jotain romanttista, niin en voi väittää etteikö se vaikuttaisi siihen, miten puhun miehille ja väittäisin, että sama pätee toiseenkin suuntaan.

Voisin kuvitella, että jokainen meistä puhuu muille sen kummemmin tiedostamatta sitä tapaa, jolla ilmaisee itseään. Oma persoona vaikuttaa tietty aina, mutta tapaan puhua vaikuttanee monet muutkin tekijät. Miten avoin tuntee voivansa olla, miten asiallinen tilanteessa pitää olla, liittyykö tilanteeseen esim jotain valta-asetelmia jne. Jos tilanne on rento ja ilmapiiri turvallinen, luo se silloin oivallisen ilmapiirin myös rennolle keskustelulle.

Täälläpäin onkin paljon innostuneita sienestäjiä, löytyy paljon asiantuntemusta 😄 Sienet jakaa kyllä mielipiteitä paljon. Pidän sienistä oikein valmistettuna ja ne menee esim sienipastassa tai -piirakassa, mutta en pidä liian isoista sienenpaloista, minkä takia esim täytetyt sienet ei maistu. Silloin sienen rakenne on liian isossa osassa, yhh. Mutta sieni on hyvä, jopa ilmainen aineosa, kun jaksaa itse metsästä hakea. Eritoten kantarellit ovat loistava raaka-aine, sopii vaikka pihvin kanssa. Etkös sinä osaa valmistaa hyvin lihaa niin sen kanssa kaveriksi sopii hyvin 👌🏻

Aletheias

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ihan varmasti naisten kesken jutellaan eri tavalla ja se muokkaa omaa näkemystäni. Yleisesti ottaen puhun kaikille sukupuolesta ja iästä huolimatta kuten ihminen ihmiselle, mutta ainakin jos tilanteeseen liittyy jotain romanttista, niin en voi väittää etteikö se vaikuttaisi siihen, miten puhun miehille ja väittäisin, että sama pätee toiseenkin suuntaan.

Voisin kuvitella, että jokainen meistä puhuu muille sen kummemmin tiedostamatta sitä tapaa, jolla ilmaisee itseään. Oma persoona vaikuttaa tietty aina, mutta tapaan puhua vaikuttanee monet muutkin tekijät. Miten avoin tuntee voivansa olla, miten asiallinen tilanteessa pitää olla, liittyykö tilanteeseen esim jotain valta-asetelmia jne. Jos tilanne on rento ja ilmapiiri turvallinen, luo se silloin oivallisen ilmapiirin myös rennolle keskustelulle.

Täälläpäin onkin paljon innostuneita sienestäjiä, löytyy paljon asiantuntemusta 😄 Sienet jakaa kyllä mielipiteitä paljon. Pidän sienistä oikein valmistettuna ja ne menee esim sienipastassa tai -piirakassa, mutta en pidä liian isoista sienenpaloista, minkä takia esim täytetyt sienet ei maistu. Silloin sienen rakenne on liian isossa osassa, yhh. Mutta sieni on hyvä, jopa ilmainen aineosa, kun jaksaa itse metsästä hakea. Eritoten kantarellit ovat loistava raaka-aine, sopii vaikka pihvin kanssa. Etkös sinä osaa valmistaa hyvin lihaa niin sen kanssa kaveriksi sopii hyvin 👌🏻

Aletheias

No tuota johonkin romantiikan tai parinmuodostuksen alttiuteen jutustelussa miehen ja naisen välillä usein tulee varmaan jotain jännitettä, mutta toisaalta kun miettii, niin just niin ei pitäisi... Silloinhan sitä pitäisi olla juurikin rennoista rennoin ja vailla mitään ennakkoasenteita jne.

No mä ehkä voisin jotain kanttarellikastiketta pottujen kanssa vetää, jos siitä sitä ennen siivilöidään sattumat.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

No tuota johonkin romantiikan tai parinmuodostuksen alttiuteen jutustelussa miehen ja naisen välillä usein tulee varmaan jotain jännitettä, mutta toisaalta kun miettii, niin just niin ei pitäisi... Silloinhan sitä pitäisi olla juurikin rennoista rennoin ja vailla mitään ennakkoasenteita jne.

No mä ehkä voisin jotain kanttarellikastiketta pottujen kanssa vetää, jos siitä sitä ennen siivilöidään sattumat.

Olisi ihanteellista, jos romanttisissa kohtaamisissa pystyisi olemaan täysin rento ja avoimin mielin, mutta luulenpa että useimmiten vähintäänkin jännitys vaikuttaa keskusteluun. Ehkä siinä tapauksessa, että kohtaa jonkun sattumalta niin, ettei mitään oltu suunniteltu, saattaa kohtaaminen olla täysin rento. Tai varmaan tässäkin on persoonakohtaisia eroja, jotkut ehkä osaavat olla aina täysin rentoja ja omia itsejään.

Kokeile ihmeessä kantarellikastiketta ja itse suosittelen myös kantarellipastaa. Kantarelleja voissa paistettuna, sipulia, valkosipulia, pinaattia, kermaa, suolaa, mustapippuria, sitruunaa ja parmesaania fettucine-pastan kera.. Nam 😊

Aletheias

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Olisi ihanteellista, jos romanttisissa kohtaamisissa pystyisi olemaan täysin rento ja avoimin mielin, mutta luulenpa että useimmiten vähintäänkin jännitys vaikuttaa keskusteluun. Ehkä siinä tapauksessa, että kohtaa jonkun sattumalta niin, ettei mitään oltu suunniteltu, saattaa kohtaaminen olla täysin rento. Tai varmaan tässäkin on persoonakohtaisia eroja, jotkut ehkä osaavat olla aina täysin rentoja ja omia itsejään.

Kokeile ihmeessä kantarellikastiketta ja itse suosittelen myös kantarellipastaa. Kantarelleja voissa paistettuna, sipulia, valkosipulia, pinaattia, kermaa, suolaa, mustapippuria, sitruunaa ja parmesaania fettucine-pastan kera.. Nam 😊

Aletheias

Saa nähdä, tuleeko joskus kanttarelleja johonkin käytettyä?

• Anonyymi
      UUSI

tytöjenkin mielestä ihan hauskoja jotkin vanhat BOD-jutut, elokuvat kun itsekin sankareita tavaan sitten

laitn tietokoneen säätiedon
      sissä 2,1 ulko 14,1

• Anonyymi
      UUSI

noissa sääjutuissa niin jos on ukkosia luvassa niin ällös olllot tyhmä kuin *Saarijärven kuuha eli kiisakihän sama maku

suojaudu vähän

• Anonyymi
      UUSI

Njaa, mun nuoruudessa kun elin aikaani edelöä naisena erilausena munlaista kritisoitiin kovasti. Ei voinut tehdö sitä mitä persoonaltaa on tai olet epänainen. Ehkä kuitenkin itsetuntoni onkin vahvistunut juuri tuon takia, että aina in vittuiltu ja arvosteltu.

Ja teen yhä mitä haluan ja osaan muut tehköön mitä muotti etiketti opettaa. Jos ei osaa särkeä jäätä siltä.

Jasu

• Anonyymi
        UUSI

Ja ikänäkökin on vaivana, huomaa kirjoitusvirheistä.

Jasu

• Anonyymi
      UUSI

Ja Disse, muista että meidän ikäryhmällä on ollut vielä muotit aika tiukat. Ei ihme jos monen itsetunto on hatara tai feikki kun on pitänyt omaksua muutten ehdot kelvatakseen. Nyt sitten on vaikeaa monelle enää astua ulos siitä ikeestä vanhana enää.

Elämä meni muita palvellen ja miellyttäen. Ajat on toiset. Jääräiset jäi yksin jos rikkoi etikettejä. Naiset nokkii...

Jasu

• Anonyymi
        UUSI

Joo, jotain tuollaista... Mutta harmi heidän puolestaan. :o/

• Anonyymi
        UUSI

"Elämä meni muita palvellen ja miellyttäen. Ajat on toiset. Jääräiset jäi yksin jos rikkoi etikettejä. Naiset nokkii..."

Varmasti tuotakin, mutta oma kokemukseni oli myös, että erilainen ei kelvannut miehille ja se oli selvästi jyrkempi jako kuin naisten nokkimiset. Itse olin kyllä ihan tytön näköinen, mutta sellainen, jonka kanssa voi hyvin jutella vaikkapa autoista ja juu ei ollut todellakaan ollut jakoa yhteenkään mieheen. He eivät pääosin noteeranneet minua lainkaan naispuoliseksi, vaan kaikki "muottiin sopivat" "hihittelijät" menivät kaikilla edelleni. Tässä jälkikäteen on tullut juteltuakin muutamien nuoruusajan miespuolisten tuttujen kanssa ja he ovat itsekin vähän ihmetelleet, eivät ole osanneet sanoa mikä se juttu oli miksi olin täysin ilmaa siinä mielessä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

"Elämä meni muita palvellen ja miellyttäen. Ajat on toiset. Jääräiset jäi yksin jos rikkoi etikettejä. Naiset nokkii..."

Varmasti tuotakin, mutta oma kokemukseni oli myös, että erilainen ei kelvannut miehille ja se oli selvästi jyrkempi jako kuin naisten nokkimiset. Itse olin kyllä ihan tytön näköinen, mutta sellainen, jonka kanssa voi hyvin jutella vaikkapa autoista ja juu ei ollut todellakaan ollut jakoa yhteenkään mieheen. He eivät pääosin noteeranneet minua lainkaan naispuoliseksi, vaan kaikki "muottiin sopivat" "hihittelijät" menivät kaikilla edelleni. Tässä jälkikäteen on tullut juteltuakin muutamien nuoruusajan miespuolisten tuttujen kanssa ja he ovat itsekin vähän ihmetelleet, eivät ole osanneet sanoa mikä se juttu oli miksi olin täysin ilmaa siinä mielessä.

Itseäni taas ei juuri ole kiinnostellut prinsessatyypit oikein...

Mutta toisaalta taas itse olen ollut sellainen herkemmäntyyppinen ja aikamoinen ajattelija, joskus jopa romantikko, niin se ei taas ole sellaisia pensalenkkarinaisia napannut.

• Anonyymi
      UUSI

en kyllä tietäisikään mitään sanoa, itse vähän iloinen, kun käsi oli melkoisen mahdotonta liikuttaamutta niin nohy paraqnt5unut, kun lepo auttaa yleensä, lepo tai leikkaus

• Anonyymi
      UUSI

Suomalaiset naiset, ihan kaiken ikäiset, on keskimäärin varustettu vahvalla itsetunnolla. Mutta hyvä itsetunto ei tarkoita välttämättä yhtäkäs mitään esimerkiksi moottoripyörään liittyen. Ja vielä vähemmän sikaöverikossuun.

- Sheena

• Anonyymi
      UUSI

aurinko alkaa nousemaan täälläå, niin no ajattelin että jotain niin ehkä nukkumaankin ävhän kun par4i viimeyötä aika hankalia

• Anonyymi
      UUSI

täällä ihan hyvää asuinpaikkaa, ei ole mitään rettelöitsijöitä

• Anonyymi
      UUSI

Vanhat on mehtäläisiä nuoriin verrattuna. Ovat hyvätapaisempia ja iloisempia. Eivät kunnioita vanhempia ihmisiä yhtä paljon kuin me vanhat, mutta toisaalta, kunnioittavat kaikkia ihmisiä tasapuolisesti enemmän. Parempi niin päin.

• Anonyymi
      UUSI

voi olla xellaista että joku Timo tykkkää nuoremmista eli on pedofiili

• Anonyymi
      UUSI

Tuossa puhuu nyt joku muu kuin ihmisyys. Pitääkö maalittaa vanhempia/elämää nähneitä jotenkin epätoivoisesti yrittää korottaa ja oikeuttaa heidän polkemistaan kun käteen jäi pelkkä luu🙄🤷‍♀️

• Anonyymi
        UUSI

Minulla on ainakin niin vahva itetunto ettei tuollainen manipulointi uppoa. Sorry👎🤷‍♀️

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla on ainakin niin vahva itetunto ettei tuollainen manipulointi uppoa. Sorry👎🤷‍♀️

Nuoret naiset on ihania! Mutta niin ollaan me vanhemmatkin! 🤷‍♀️

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Nuoruuden mukaanko sinä ihmisyyden mittaat? Taidat olla katkera pappa..

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Nuoruuden mukaanko sinä ihmisyyden mittaat? Taidat olla katkera pappa..

Siis aplle tämä edellinen viesti.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo on juuri oikeanlainen tapa ajatella! Oli ikä mikä tahansa elämä on elämisen arvoista!

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      35
      4403
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      55
      3035
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      46
      2928
    4. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2723
    5. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      340
      2661
    6. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      8
      2625
    7. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      2299
    8. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      54
      2055
    9. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      4
      1764
    10. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      46
      1693
    Aihe