Ei laajene mutta planeetat ym taivaan kappaleet, galaksit erkanevat toisistaan siksi koska niiden liike on pyöreällä tai soikealla radalla, kun mennään eteen ajassa riittävän paljon ollaan taas samassa pisteessä, kierros on tehty. Nykyään sitä vaan ei tiedetä kuinka kauan kierros kestää. Se voi olla vaikka 10 miljardia vuotta.
Eli se mikä tulkitaan nykyään laajenemiseksi onkin vain kappaleiden kiertoa radallaan ja tätä kiertorataa ihmiskunta ei ole vielä pystynyt päättelemään tai ymmärtämään.
Minä pystyn ymmärtämään.
Avaruus ei laajene!
6
184
Vastaukset
- Anonyymi
Voisiko galaksien kierto supergalaksissa olla kiihtyvää, jolloin kaikki galaksijoukot näyttäisi etääntyvän toisistaan. Kierros täytynee kestää jopa satoja miljardeja valovuosia.
- Anonyymi
Voisikohan särjellä olla jalat niin että se olisikin hiiri? Entä voisiko tädillä...???
- Anonyymi
Ok näkemys koska miten se vosi laajentua äärettömässä?
Avaruuden laajentumisessa ilmeisesti annetaan ymmärtää se, että me havaitsemme vain sen "rajoja", mutta ei äärettömyyteen saakka...
Mieelstäni mielenkiintoinen näkemys oli eräällä prof. tai jollain asiaa miettineeltä, että avaruuden ääretön tyhjiössä ei mitään alku "bigbang" tilannetta ole tarvinnut vaan se sisältää itsessään niitä pienemmässä muodossa kaikkialla äärettömyydessään.
Siksi ne tähtirakennelmat jne.etenevät kaikkia toisistaan tai jopa törmäilevät toisiinsa.
Omasta mielestäni ihmiusen havaintoalue on jo erittäin riittävä jopa liiankin, nimittäi asioiden ymmärtäminen monimutkaistuu siitä ihmisen perusarjesta ja sen todellisen tekemisestä.
Harva haluaisi esim. koiran uskomattoman hajuaistin, koska pää sekoisi hajuihin paitsi jos aivot supistetan koiran tasolle...
Ihmisen näköaistit on meille ok taso, mutta jos eläinten/ hyönteisten vastaavia olisi niin sekoaisimme olisi , sekoaisimme. - Anonyymi
Entäpä jos maailmankaikkeus olisikin viuhka alkuräjähdyspisteestä galakseihin. Graviaatioaallot vetävät vähän alkupisteeseen mutta galaksit pääsevät etääntymään, jolloin niiden etäisyys toisistaankin kasvaa joka suuntaan ja tila laajenee tuommoisen puolipallon muodossa tai olisko koko pallo. Nuo gravitaatioaallot muodostaisivat kiinteän väylän alkupisteeseen, se olisi nyt vaan liian heikko vetämään kasaan laajenevaa maailmankaikkeutta. Mutta tämä on täysin
kuviteltua huomioimatta tunnettua tietopohjaa.- Anonyymi
Tässä kuvitelmassa gravitaatioaallot - tai jotkin vastaavat ominaisuudet omaavat aallot - toimisivat näkymättöminä siteinä galaksien keskusten mustista aukoista alkuräjähdyspisteeseen. Muut galaksien pienemmät aukot olisivat ehkä syntyneet keskustan aukon vaikutusetäisyyteen. Galaksien keskustojen aukko kehittyy eri kokoisina johtuen esim. galaksien kehitysvaiheista ja koosta. Katkeaisiko yhteys jossain vaiheessa vaiko alkaisi voimistua...pelkkää mielikuvitusta ei ehkä mahdollistakaan.
- Anonyymi
miksi Kuu loittonee Maasta? Eikös ne vedä toisiaan puoleensa. Thäh?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 943652
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli463003Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.782507- 612358
Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki512321Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1172297Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.202197- 1172188
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv212183- 642040