Forecan sääennusteet ja Ilmatieteenlaitosksen ennusteet ristiriitaisia keksenään.
Forecalla ennuste ukkosta vain maanataina klo12 ja klo 18.
Ei ukkosta tiistaina, eikä keskiviikkona.
Ilmatieteenlaitokselta tuntikohtainen ennuste maanantaina ukkosta klo 13-17, tiistaina ja keskiviikkona ei ukkosta, mutta varoituskartalla aluella raju ukonilma varoitus ma. ti ja ke.
Erikoista, ettei tuntikohtaisessa ennusteessa mainita ukkosesta mitään tiistaina ja keskiviikkona.
https://www.youtube.com/watch?v=Qw0OT-wXZJg
Myrskyvaroitus youtube kanavalla on kuitenkin länsirannikolle ennuste, jopa supersolu ukkosten mahdolisuudesta, 3-5cm rakeista ja jopa tornado mainitaan!!!!
Ilmatieteenlaitoksen ennusteessa ei puhuta mitään supersolu ukkosten mahdollisuudesta.
Voi tulla tuhoisa myrsky ja ilmaston kuumenemisen myötä ei ole mahdottomuus, että tuhoavia tornadoja suomessakin esiintyy, vaikka aisa on kiistetty, ettei voi suomessa tornadoja esiintyä.
Säätiedot ristiriidassa keskenään
6
293
Vastaukset
- Anonyymi
Vielä täytyy todeta helleinoitlijoille, jotka helteitä ihannoivat, että helteet aiheuttaa säätiloja, joihin liittyy tuhoisia seurauksia, oletteko siitä iloisia.
- Anonyymi
https://www.ventusky.com/?p=64.2;24.7;5&l=cape&t=20250731/0900
Torstaille aika hurjat ukkos ennusteet länsirannikolle!!!
Ilmatieteenlaitoksen ja forecan ennusteissa ei mainita ukkosesta yhtään mitään torstaille!!! - Anonyymi
Miksi noita pitää ihmetellä? Niillä on eri ohjelmistot.
- Anonyymi
Tälle päivälle ilmatieteenlaitos ennusti ukkosta, muttei kertaakaan edes jyrähtänyt.
Huomiselle ennustettiin TAAS rajua ukkosta, saas nähdä pitääkö paikkansa.
Forecalla huomiselle päivälle pelkkää auringonpaistetta, ei ukkosesta sanaakaan.
Ilmatieteenlaitoskella on miljoonien eurojen uudet tietokoneet sääennusteiden ennustamista varten, eivät silti osaa ennustaa seuravana päivän säätä.
Saman homman ajaisi halvalla parinsadan euron kannettavalla tietokoneella.- Anonyymi
Katso vaikka foreca.fi sadetutkaa, niin ymmärrät, miten ne kuurot liikkuvat käytännössä.
- Anonyymi
Foreca on kuin Seiska ja Ilmatieteenlaitos kuin HS, jos yksinkertaistetaan noiden uskottavuutta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!
"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti25945654Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.
KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!4511366Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %
Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy22210973Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta
Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump399790Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.
IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla908618Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija
https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua2786671Kalja-Kristus Kutsuu Luokseen
Nyt on Oikea Hetki Ottaa Ryppyys Vastaan! Lue Pelastusryyppy ja tee Promillista elämäsi Herra! Pelastusryyppy on teksti23335Persut on SYYLLISIÄ KAIKKEEN NEGATIIVISEEN SUOMESSA
, ne haluaa neuvostoliiton putinin kanssa takaisin, shit voi valvoa kaikkea ja kaikkia, no tietty makeeta mannaa itselle42840Perussuomalaisiin minä luotan
Bensaa raaskii taas tankata ja ensi vuonna laskee ruoan verotus. Nämä muutokset parantavat pienituloisten asemaa.222728Jos mä joisin
Itteni känniin nyt, voi olla että mä tunnustaisin sulle kuinka ihastunut oon ollu suhun viimeiset 2 vuotta. Eikä mua pys442360