Makeita manteleita?

Reseptin etsijä

Olin Tallinnassa ja vanhassa kaupungissä myytiin sellaisessa kärryssä makeita mausteisia manteleita. Niiden maku muistutti piparkakkua ja ne olivat lämpimiä, kun ne valmistettiin siinä samalla.

Olisiko kenelläkään tietoa reseptistä? mitä aineita tähän herkkuun käytetään?

4

1574

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nami

      tarvitset manteleita, joissa on vielä ruskea kuori jäljellä. sekoita keskenään desi pari sokeria sekä sopivaksi katsomasi määrä (teelusikka tai pari) kanelia, mustapippuria ja inkivääriä (sekä neilikkaa). kaada sokerimausteseos paistinpannulle, sulata. lisää mantelit, ja kääntele, kunnes ne alkavat pitää napsuvaa ääntä. kaada mantelit kulhoon, jossa on kidesokeria ja kääntele ja hölskyttele vimmatusti niin että mantelit irtoavat toisistaan. yritä antaa mantelien jäähtyä pari minuuttia ennen maistamista:)

      • Reseptin etsijä

        Kiitos sinulle "nami" tämä vaikuttaa lukiessa ainakin kaikkein oikeimmalta.... mitä muita vinkkejä olen saanut (muualta) niin niissä on ollut aina jokin pikku juttu, ettei ihan ole ollut oikein. Ehkä kokeilen jo viikonloppuna. Kiitos vielä kerran.


      • ???

        kävisiköhän siihen valmis piparkakkumauste mausteeksi?


    • onnistui

      Tein tällä ohjeella ja laitoin 2 dl sokeria, n.3 tl kanelia ja 1/2 tl piparkakkumaustetta. Mantelit piti tosin erotella käsin isosta möykystä, eikä sokerissa heiluttelu auttanut. Parempia tuli kun Tallinnan manteleista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2916
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      105
      2468
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2230
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      19
      2059
    5. 173
      1876
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      43
      1865
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1807
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1756
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1548
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe