Mun kamu eilen turisteli kaikenlaista murhetta, huolta jne. Mitä hän kokee.
Jotenkin ampuu vähän yli...
Mutta se on alkanut näkymään jo hänessä ulospäin ja lisäksi on tullut ilmeisesti jotain sydänoireitakin.
Itsestä tavallaan ilmiselvää, että hän sairastuttaa itsensä huolehtimalla ja murehtimalla jo valmiiksi kaikki.
Mitenkähän tuollaiselle osaisi kertoa oikein tuon jutun sivusta?
Voiko murehtimiseen sairastua?
22
265
Vastaukset
Ymmärtääkseni murehtimiseen voi jopa kuolla. Huoli ja murhe nostaa stressitasoja, mutta en ole alan ekspertti. Ihan mutua.
Jos ei ole hienovaraista tapaa sanoa, niin täräyttää suoraan. Ei se siihen kuole.
Saattaa vaan alkaa murehtimaan sitäkin.- Anonyymi
Joo. Täräytinkin sanoa suoraan. Mutta en tiedä mitä lie siitä lopulta oli mieltä?
Pitänee vähän aikaa antaa maistella mun töräytystä. Jos sitten vähän ajan päästä vähän kyselis...
- Anonyymi
Tuskin murehtimiseen voi sairastua mutta murehtiminen voinee kai sairastuttaa
- Anonyymi
Joo... juurikin noin.
- Anonyymi
Jos psyykkisiä oireita on ilmassa jo niin hopihopi tohtorille tasaavia hakemaan
- Anonyymi
On hän tohtorilla käynytkin, mutta jotenkin siellä juuri keskitytään tuohon fyysiseen puoleen... minusta saisivat yrittää vaikutella korvien väliin enempi.
En tiedä onko hällä miehenä sitten liian korkea kynnys lähtee terapiaan tms?
Muuten hän on kyllä huolissaan itsekin...siis itsestäänkin, eikä vaan kaikesta/kaikista muistakin. 🤔
- Anonyymi
Voisi kertoa, että ahdistuneisuuteenkin kannattaa hakea apua, niin on vähän helpompi olla. Hänelle saattaisi riittää keskusteluterapia, jossa saisi ongelmiinsa ratkaisumalleja.
Totta surut tuntuvat sydämessäkin. Jatkuva stressi (huolestuneisuuden tunne) nostaa sykettä, verenpainetta ja kortisolitasoa ja puristaa sydäntä.- Anonyymi
Kyllä olen sanonut ja niin on lääkäritkin... mutta jotenkin ehkä tosiaan huolestuu vaan enempi...
Ratkaisukeskeinen terapia kävisi hälle muuten hyvin...
- Anonyymi
Ystävänä kuuntelu riittää usein.
- Anonyymi
Tuntuu varmaan hankalalta kuunnella, jos ampuu yli. Ei ystäville olla järjenäänenä kuin tapauskohtaisesti. Jos tietää itse ja kokemustakin ettei sellainen auta tai on suhteelle vaaralsi, niin pitäisi olla joku muu keino. Ihan omasta kokemuksesta tuon tiedän.
- Anonyymi
Kuuntelua jo kokeiltu...
Tätäytin mä sanoa, että sairastutat ittes tuolla murehtimisella. Tietty ei sitä voi sormia napsauttamalla lopettaakaan, jos se on osa luonnetta, mutta voisi siihen jotakin kautta saada jotain järjenääntä tms. ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuuntelua jo kokeiltu...
Tätäytin mä sanoa, että sairastutat ittes tuolla murehtimisella. Tietty ei sitä voi sormia napsauttamalla lopettaakaan, jos se on osa luonnetta, mutta voisi siihen jotakin kautta saada jotain järjenääntä tms. ?Voihan se olla kyse siitä, että tarvitsee sitten ihan apua terveydenhuollosta. Se, että terveydenhuolto käynnistää usein mielialalääkkeet ei välttämättä aina ole paras ratkaisu. Joskus tietysti on suurikin apu, mutta ei aina.
Yrittäisin viedä ystävää lenkille. Liikunnalla on mielialalääkkeisiin verrattava teho.
Riippuu tietysti ystävän ongelmista, mikä voisi parhaiten auttaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voihan se olla kyse siitä, että tarvitsee sitten ihan apua terveydenhuollosta. Se, että terveydenhuolto käynnistää usein mielialalääkkeet ei välttämättä aina ole paras ratkaisu. Joskus tietysti on suurikin apu, mutta ei aina.
Yrittäisin viedä ystävää lenkille. Liikunnalla on mielialalääkkeisiin verrattava teho.
Riippuu tietysti ystävän ongelmista, mikä voisi parhaiten auttaa.Itse en juuri saa enää aikaa kamulle lohkottua, en just nyt... mutta ehkä syksymmällä...lenkkeily ei tekis pahaa itsellenikään.
Stressi on oikea kehontappaja. Altistaa verenpainetaudille, sydänsairauksille, kortisonitasot kehossa korkealla, lihavuudelle yms yms. Kannattaa tehdä elämässä muutoksia, jos stressi on jatkuva olotila.
Lähtisin kuitenkin puhumaan kaverillesi hyvin pehmeästi asiasta, esim. ilmaisemalla että olet huolissasi hänestä. "Minusta tuntuu, että..." Voi vetää herneen nenään, jos on liian "hyökkäävä".- Anonyymi
Täräytin jo aika suoraan... mutta saa nähdä hiffasko/miten siihen reagoi...
Pitänee seurailla....
- Anonyymi
Se pitää vaan kroonata läpi se kokemus. Kroolaus läpi neuroottisuuden nääs.
- Anonyymi
Voi olla, että jollain on vain tapana marista omista asioistaan.
Jos ne murheet eivät ole suuren suuria, kandeis sanoa suoraan, et oleksää huamannu, et sää mariset ja paljon?
Vilma
Minä puolestani kannan oikein mielelläni yhteiskunnallisia murheita ja spekuloin.
Suhteellisuus? - Anonyymi
Jotkut luonteenlaadut herkästikin, jotkut ei juuri mitenkään.
Jasu - Anonyymi
Sairastuttaa kyllä aina vain enemmän ja pahimmassa tapauksessa, joka tulee enemmin tai myöhemmin, murehtian läheisetkin sairastuvat jos asioiden vatvominen ei lopu. Asialle on siis tehtävä jotain.
Kyllä murehtiminen ja luupissa pysyminen sairastuttaa terveenkin mielen. Sinuna kysyisin häneltä suoraan, että haluaako itselleen ongelmia asiassa ja sanoisin, että nyt pysäytät tuon paskan ajatuskehän. Helppohan se toki on sanoa sivusta, mutta kuulema mielenhallintaa voi harjoitella.
- Anonyymi
Kyllä voi. Murehtiminen on terveysmyrkky, se voi jopa tappaa. Siispä olkaa varovaisia: ei jauheta murheita eikä negatiivisuuksia. Kun huomio keskittyy niihin, voi aina vain huonommin ja huonommin.
- Sheena - Anonyymi
onko mahdollisesti 2-suuntainen mielialahäiriö kaverillasi ja nyt olisi menossa masennusjakso? lääkäriin meno, jos ei lääkitystä💪
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle463199Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖382694Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k532624Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt1152440Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle512193Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me3511961- 1511594
- 761475
vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos231298Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.321235