Suomessa ajatellaan että syömme täällä hyvin kun Suomessa ei ole nälänhätää ,eli ruuan riittävä määrä on suomalaiselle "hyvinsyömistä"
Ranskassa ajatellaan että syödään hyvin jos ruoka maistuu hyvälle ja on kauniisti katettu pöytään eli aterioinnin korkea laatu on ranskalaiselle hyvinsyömistä
Suomalaiset vertaavat ruokaansa köyhimpiin kehitysmaihin joissa on jatkuva pula ruuasta
Ranskalaiset vertaavat ruokaansa Englantiin,Suomeen , Italiaan ja Espanjaan eli yhtä rikkaisiin maihin
Suomessa ajatellaan erilailla
6
699
Vastaukset
- syy
Suomen kouluissahan on vietetty jo kymmeniä vuosia "nälkäpäivää" eli oppilaat pakotettu nälkäpäivänä syömään kuin kehitysmaissa syödään
Tästä oppilaille syntyy käsitys että syömme täällä hyvin kun ei ole nälkää
Muissa maissa ei vastaavaa päivää ole- vielä
että olisi kehitysmaiden riistoa jos kehitämme suomalaista ruokaa maukkaammaksi
Nekin varat pitää antaa kehitysmaille
Tähän nälkäpäivän keksijät pyrkivätkin - liioitellen
vielä kirjoitti:
että olisi kehitysmaiden riistoa jos kehitämme suomalaista ruokaa maukkaammaksi
Nekin varat pitää antaa kehitysmaille
Tähän nälkäpäivän keksijät pyrkivätkinsuomalainen ateria on sitä,että lapataan mättöä ääntä kohti ja lopetetaan sitten kun vatsa alkaa kivasti pullistua.On myös yleinen sanonta että"se on h-tin hyvä ravintola,siellä on siiiiis järjettömän isot annokset".
- zaatar
Eiköhän monissa kehitysmaissakin osata valmistaa niukista raaka-aineista ihan maittavaa ruokaa.
Poikkeuksena ovat konflikti- tai muut hätäalueet, joissa normaali elintarvikkeiden saanti on jostakin syystä katkennut tai häiriytynyt.
Nykyään monissa ns. kehitysmaissa alkaa ongelmana olla jo liikalihavuus ja muut länsimaisen 'junk-food'in mukanaan tuomat ongelmat. - zaatar
liioitellen kirjoitti:
suomalainen ateria on sitä,että lapataan mättöä ääntä kohti ja lopetetaan sitten kun vatsa alkaa kivasti pullistua.On myös yleinen sanonta että"se on h-tin hyvä ravintola,siellä on siiiiis järjettömän isot annokset".
minulla ja perheelläni ainakin on aina nälkä.
Ruokaa laitetaan tarjolle niin pienet määrät, ettei millään kehtaa ottaa niin paljon kuin haluaisi. Sitten syödään makeisia ja muuta roskaa näläntunteen vaimentamiseksi.
Kun sisareni kerran hänen luonaan vierailessamme kysyi mieheltäni ennen ateriaa kuinpa monta perunaa tämä aikoo syödä, mieheni oli varma, että hän laskee leikkiä.
Meilläpäin ei tulisi kuuloonkaan, että vieraalta kysyttäisiin tuontyylisiä kysymyksiä.
Ero ei ole vain ruokailussa. Myös vaikkapa pukeutumisessa ja puutarhoissa on vastaavaa eroa. Suomessa vältetään "turhuutta". Mikä on sitten "oikea" tapa, onkin toinen juttu.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä531329- 1231324
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1221193- 1381023
- 101887
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten328820Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82724Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54636Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49629Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64602