nostan ylös, sillä haluaisin kuulla uusilta palstalaisiltakin mielipiteen asiasta.
Olelko kaapissa oleva sinkkulalainen?
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17407874/palstalaisena-oleminen--
Vanha keskustelunaihe, jonka
65
415
Vastaukset
Itse olen tuosta jo hieman avautuneempi. En todellakaan häpeä palstalaisuuttani, vaikka en mä edelleenkään kulje kyltti kaulassa mainostamassa tätä mestaa.
- AnonyymiUUSI
Luulen tietäväni syynkin sille, miksi jotkut kieltää palstalla olon, vaikka ovat täällä paljonkin? Kohdannut yhden sellaisen, joka kielsi palstalla olon ja uskon hänen olevan niitä trolleja ja ilmapiirin myrkyttäjiä täällä? Valheet paljastaa paljon toisesta, luottamus on heille vai sana, jolla ei merkitystä heille.
Syyttää kaikesta aina muita, eikä näe itsessä mitään vikaa. Sellaisen mielikuvan minulle jätti itsestään. Jäi muutamista valheita kiinni ja oli uhriutuja, kun pelkäsi joutuvansa alakynteen. Järki kirjoittajat uskon olevan niitä, joilla ei ole häpeän tunnetta palstaa kohtaan, eikä tarvetta valehteluun. Anonyymi kirjoitti:
Luulen tietäväni syynkin sille, miksi jotkut kieltää palstalla olon, vaikka ovat täällä paljonkin? Kohdannut yhden sellaisen, joka kielsi palstalla olon ja uskon hänen olevan niitä trolleja ja ilmapiirin myrkyttäjiä täällä? Valheet paljastaa paljon toisesta, luottamus on heille vai sana, jolla ei merkitystä heille.
Syyttää kaikesta aina muita, eikä näe itsessä mitään vikaa. Sellaisen mielikuvan minulle jätti itsestään. Jäi muutamista valheita kiinni ja oli uhriutuja, kun pelkäsi joutuvansa alakynteen. Järki kirjoittajat uskon olevan niitä, joilla ei ole häpeän tunnetta palstaa kohtaan, eikä tarvetta valehteluun.En ole ikinä ajatellut oikeassa elämässä, että onkohan tuo palstalainen.
- AnonyymiUUSI
Palstakamu kirjoitti:
En ole ikinä ajatellut oikeassa elämässä, että onkohan tuo palstalainen.
En minäkään aiemmin, enkä kokemani jälkeen, mutta koin tilanteen, jossa sattumalta oli tarve puhua asiasta, kun aihe liittyi riita tilanteeseen. Hän oli huijari. Hän oli traumaattinen ja siksi oli mitä oli.
- AnonyymiUUSI
Työhaastattelussa ihmisiä lokeroidaan. Parasta olla vastaamatta ja väittää kysymyksen olevan epäolennainen työn kannalta. Eli kysymys on oletko sinkku vai parisuhteessa ja onko omia lapsia? Olen sinkku mutta jos vastaisin haastattelussa niin valehtelisin olevani parisuhteessa vailla omia lapsia, mutta lastenteko on haaveena lähitulevaisuudessa.
Tekisin noin siksi koska tottakai ne haastattelijat itse ovat parisuhteessa. Erilaisuus olisi uhka niiden mielestä, kuten ihmisillä usein muutenkin. S*vaitsevaisuutta ei ole olemassa, muun väittäminen on valetta. Eli silloin olisin tavallaan kaapissa oleva sinkku. Tarina on oltava mietittynä jo etukäteen.Ite en usko tarinointiin, vaan ihan tehellisyyteen ja itsenä olemiseen. Olen ihan supersurkea valehtelija. Enkä edes valehtele kun sanon noin.:)
- AnonyymiUUSI
Palstalaisuus on hienompaa kuin Nobelin voittaminen !
Täysin samaa mieltä! Ainakin se on hyvinkin yhtä arvostettua maailmanlaajuisesti.
Siksipä kai meitä palstalaisia on yhtä vähän kuin Nobel-voittajiakin. :)
- AnonyymiUUSI
Jos olen rehellinen, niin en oikeastaan edes ymmärrä kysymystä. Kenelle tästä pitäisi jotain sanoa? Missä tilanteessa tämä palsta voisi tulla jonkun kanssa puheeksi? En mä keskustele siitäkään, jos selaan vaikka käsityösivustoa tuo luen akvaariofoorumia. Tai jos käytän jonkun pelinnkeskustelufoorumia niin ainoat, joiden kanssa siitä puhuisin, jotka itsekin pelaavat ko. peliä jne. Mä en yksinkertaisi keksi tilannetta, jossa voisi tulla puheeksi.
No.. olen törmännyt kysymyksiin irl. Ihan vaan siitä esmes kun elämääni on tullut uusia ihmisiä palstan kautta. Eräs työkaverini ihmetteli kovasti sitä jossakin vaiheessa.
Harvemmin kuulemma ihminen ystävystyy niinkään tämänikäisenä enää uusien ihmisten kanssa.
Olen vain todennut että netistä saa kun vaan tilaa.. :)
Mutta se vain, hävettääkö sinua olla palstalainen?- AnonyymiUUSI
Pikku-pirpana kirjoitti:
No.. olen törmännyt kysymyksiin irl. Ihan vaan siitä esmes kun elämääni on tullut uusia ihmisiä palstan kautta. Eräs työkaverini ihmetteli kovasti sitä jossakin vaiheessa.
Harvemmin kuulemma ihminen ystävystyy niinkään tämänikäisenä enää uusien ihmisten kanssa.
Olen vain todennut että netistä saa kun vaan tilaa.. :)
Mutta se vain, hävettääkö sinua olla palstalainen?En mä ymmärrä tuollaista käytöstä yhtään. Onko sitten vanhempien sukupolvien juttu. Ihmiset nyt tapaavat missä tapaavat. Ei se ainakaan omassa elämässäni kiinnosta ketään.
Mä en ymmärrä mitä tässä voisi hävetä. Vähän sama kuin kysyisi, että häpeätkö lukea iltalehden nettisivua tai tosiaan kirjoittaa vaikka jossaon pelifoorumilla. Enemmän mä varmaan "häpeäisin", jos pyörisin muuten vaan esim. tik tokissa tai facebookissa, mutta siihenkin häpeä on vähän väärä sana. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
En mä ymmärrä tuollaista käytöstä yhtään. Onko sitten vanhempien sukupolvien juttu. Ihmiset nyt tapaavat missä tapaavat. Ei se ainakaan omassa elämässäni kiinnosta ketään.
Mä en ymmärrä mitä tässä voisi hävetä. Vähän sama kuin kysyisi, että häpeätkö lukea iltalehden nettisivua tai tosiaan kirjoittaa vaikka jossaon pelifoorumilla. Enemmän mä varmaan "häpeäisin", jos pyörisin muuten vaan esim. tik tokissa tai facebookissa, mutta siihenkin häpeä on vähän väärä sana.Täytyy vielä lisätä, että minähän olen kaikkilla aina anonyymi. Tai kyllä mut jokunen ihminen joissain paikoissa tietää henkilönä, mutta mä olen ylipäänsä äärimmäisen tarkka anonymiteetistäni ja yksityisyydensuojastani. Se taas ei liity mihinkään häpeään tmv. vaan siihen, että maailmassa on ihan liikaa sekopäitä ja olen kokenut sen ihan henkilökohtaisesti irl.
Anonyymi kirjoitti:
Täytyy vielä lisätä, että minähän olen kaikkilla aina anonyymi. Tai kyllä mut jokunen ihminen joissain paikoissa tietää henkilönä, mutta mä olen ylipäänsä äärimmäisen tarkka anonymiteetistäni ja yksityisyydensuojastani. Se taas ei liity mihinkään häpeään tmv. vaan siihen, että maailmassa on ihan liikaa sekopäitä ja olen kokenut sen ihan henkilökohtaisesti irl.
Ymmärrän. Et koe tarpeen piiloittelemiseen.
Haluan se minäkin pitää anonyymiteettini. Se, että olen rekattu ei muuta sitä.- AnonyymiUUSI
Pikku-pirpana kirjoitti:
Ymmärrän. Et koe tarpeen piiloittelemiseen.
Haluan se minäkin pitää anonyymiteettini. Se, että olen rekattu ei muuta sitä.En minä tarkoittanut kohdistaa tuota rekisteröityneisyyteesi.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
En minä tarkoittanut kohdistaa tuota rekisteröityneisyyteesi.
Kyllähän suurimmalla osalla käyttämistäni foorumeista pitää jotenkin rekisteröityä, mutta ei se anonymiteettiä vie.
Anonyymi kirjoitti:
En minä tarkoittanut kohdistaa tuota rekisteröityneisyyteesi.
En ymmärtänyt alkuunkaan niin. Tarkoitin vain.. noh.. en edes muista mitä tarkoitin sillä. Alan olemaan henkisesti jo ihan loppu tähän väsymykseen. En ole nukkunut helteillä juurikaan.
Nyt alkaa tuo viileys, mikä ikkunasta tulvahtelemaan lupailemaan hyviä yöunia
- AnonyymiUUSI
En tosiaan uusi, mutten häpeä. Samalla nimellä liikun täällä kun irlkin. Ja samoja asioita puhun myös, varmasti tunnistaa jos ylipäänsä tunnistaa minut.
Jasu - AnonyymiUUSI
Muutama tietää että liehun täällä, yksi luultavasti jopa tarkkaili. Luulen vain että tarkkailija väsyi niin tylsään aiheeseen kuin minä ja jos oikein arvaan niin vaihtoi myös paikkakuntaa...ei mun takiani vaan työn perässä 😄.
Mainostanut en ole, enkä kaipaa mitään isompaa huomiota. Enempi vähempi taas kerran tässäkin :).Jos olet papparainen, niin olen jo ymmärtänyt sen, että vähempi parempi.
Etkä tosiaankaan ole tylsä. Kaikkea muuta.
Toki vain mielipiteeni.
- AnonyymiUUSI
Kiitos Pikku-pirpana vanhojen kirjoituksien esiintuomisesta linkissä. Itse olen siellä kirjoitellut UTR eli Usko.Toivo.Rakkaus, joka vielä aikaisemmin kirjoitteli nimellä FHL eli Faith.Hope.Love.
Nykyään en esiinnyt nickillä vaan kirjoitelen anonyyminä, joskus merkkaan kirjoittajaksi FHL eli UTR. - AnonyymiUUSI
Palstalaisuudesta ollaan kateellisia ei-palstalaisten keskuudessa.
Kumpaan joukkoon sinä kuulut.. kateellisiin vai kadehdittaviin?
Jälkimmäiseen selvästi, sillä olet palstalainen.
Palstalaisuus kunniaan. Olkaamme ylpeitä sinkkuloita. Vai onko se sinnkkulalaisia..?
Kielioppi hakusessaan..
- AnonyymiUUSI
Palstalaisuutta voi verrata Mensaan kuulumiseen :)
No niin. Vähintäänkin. Valittua kansanosaa.
Elämäntarkoitushan on olla ja elää juurikin palstalla. Muusta niin väliksi. :)
- AnonyymiUUSI
Mitä kaikkea muuta sä voisit hävetä?
- AnonyymiUUSI
Pikku-pirpana kirjoitti:
En juurikaan osaa hävetä. Joten mitä tarkoitat?
Ellet osaa tai halua hävetä, mitä arvoa on sillä että kysyt, hävettääkö jotakuta palstasinkkulaisuus?
Anonyymi kirjoitti:
Ellet osaa tai halua hävetä, mitä arvoa on sillä että kysyt, hävettääkö jotakuta palstasinkkulaisuus?
Miten minun haluni hävetä tai olla häpeämättä on sinulle ongelma?
2020 olin salaa palstalainen. 2022 ei hävettänyt. Ja 2025 olen ylpeä palstalaisuudestani. :)
Minua hävetti, kun työporukat haukkui tätä saittia joskus kahvipöytäkeskusteluissa .. olikohan 2021 tai jotakin. En virkannut silloin mitään.
Nykyään pystyn myöntämään että käyn täällä.
Olen käynyt prosessin läpi ja kiinnostavaa olisikin kuulla mitä muut ajattelevat omasta palstalaisuudestaan.
En voi tietää kysymättä. Tuo etälukemisen kyky ja meedion taidot aika heikoissa kantamissa mulla.- AnonyymiUUSI
Pikku-pirpana kirjoitti:
Miten minun haluni hävetä tai olla häpeämättä on sinulle ongelma?
2020 olin salaa palstalainen. 2022 ei hävettänyt. Ja 2025 olen ylpeä palstalaisuudestani. :)
Minua hävetti, kun työporukat haukkui tätä saittia joskus kahvipöytäkeskusteluissa .. olikohan 2021 tai jotakin. En virkannut silloin mitään.
Nykyään pystyn myöntämään että käyn täällä.
Olen käynyt prosessin läpi ja kiinnostavaa olisikin kuulla mitä muut ajattelevat omasta palstalaisuudestaan.
En voi tietää kysymättä. Tuo etälukemisen kyky ja meedion taidot aika heikoissa kantamissa mulla.Sinun halusi tai haluamattomuutesi hävetä ei ole minulle mikään ongelma. Tiedoksesi, että kysymyksen esittäminen ei aina merkitse ongelmaa, vaan voi olla osa ratkaisua.
Mutta myönnät siis kuitenkin, että olet aiemmin tuntenut häpeää.
En ole ollut koskaan osana työyhteisöä, jossa edes olisi tiedetty, mikä S24 sinkut palsta on. :) Anonyymi kirjoitti:
Sinun halusi tai haluamattomuutesi hävetä ei ole minulle mikään ongelma. Tiedoksesi, että kysymyksen esittäminen ei aina merkitse ongelmaa, vaan voi olla osa ratkaisua.
Mutta myönnät siis kuitenkin, että olet aiemmin tuntenut häpeää.
En ole ollut koskaan osana työyhteisöä, jossa edes olisi tiedetty, mikä S24 sinkut palsta on. :)Häpesin palstalaisuuttani alkuun, kunnes tajusin aika piakkoin, ettei minulla ole hävettävää siinä, että olen oma itseni.
En vedä mitään stooria, ei ole kyseessä alter ego tai rooli kun olen palstalla. Vain minä.
Tajusin, ettei luonnollisestikaan kaikki ole samaa mieltä kanssani tai tykkäsi minusta.. ja totesin sen täysin yhdentekeväksi seikaksi palstalaisuudessani.
Niin kauan kun olen oma itseni, minulla ei ole mitään hävettävää täällä tai irl. Joten antoiko tämä edes jonkinmoisen vastauksen kysymykseesi siitä mitä muuta hävettävää minulla on..?
Välillä nolostun mutta sehän on täysin eri asia kuin häpeäminen. Nolottaa jotkut asiat mitä olen vaikkapa möläyttänyt täällä. Mutta se menee pian ohi ja eiku leuka pystyyn ja kohti uusia haasteita. :)- AnonyymiUUSI
Pikku-pirpana kirjoitti:
Häpesin palstalaisuuttani alkuun, kunnes tajusin aika piakkoin, ettei minulla ole hävettävää siinä, että olen oma itseni.
En vedä mitään stooria, ei ole kyseessä alter ego tai rooli kun olen palstalla. Vain minä.
Tajusin, ettei luonnollisestikaan kaikki ole samaa mieltä kanssani tai tykkäsi minusta.. ja totesin sen täysin yhdentekeväksi seikaksi palstalaisuudessani.
Niin kauan kun olen oma itseni, minulla ei ole mitään hävettävää täällä tai irl. Joten antoiko tämä edes jonkinmoisen vastauksen kysymykseesi siitä mitä muuta hävettävää minulla on..?
Välillä nolostun mutta sehän on täysin eri asia kuin häpeäminen. Nolottaa jotkut asiat mitä olen vaikkapa möläyttänyt täällä. Mutta se menee pian ohi ja eiku leuka pystyyn ja kohti uusia haasteita. :)Ymmärsit kysymykseni liian konkreettisesti, jopa hieman väärin. Pahoillani olen siitä. Kysymys oli retorinen. Tartuin häpeään, koska on epäinhimillistä kieltää se tunne itseltään. Tiedän, että jotkut näin tekevät, mutta he ovat kadottaneet yhteyden häpeään syystä tai toisesta. Sääli, sillä häpeän on tärkeä osa itsetuntemusta.
Häpeää ei saa käyttää toisen syyllistämiseen, mutta vuosisatojen ajan niin on toimittu. Lapset ovat hävenneet vanhempiensa kyvyttömyyttä rakastaa heitä juuri sellaisina kuin lapset ovat. Häpäisy on ollut vallan väline myös yhteiskunnallisesti ja heikot järjestöt kuten kirkko ovat sitä viljelleet rutkasti. Ellen olisi niin kyyninen, hävettäisi heidän puolestaan.
Häpeä on ihmisen aito tunne, jonka kokemiseen tulisi antaa tilaa ymmärtäen ja lopulta lohduttaen, eritoten, mikäli kyseessä on vielä kasvuikäinen. Itse häpeäkokemus itse aiheutetusta häpeästä on erityisen kasvattava ja maaliin osuva, ilman häpeään tuomitsemista tai häväistyksi tulemista.
Sinun kohdallasi en ajatellut lainkaan panna sinua ajattelemaan tilanteita, joissa joskus olet hävennyt. Ei, ei sitä. Ajattelin vain retorisen kysymyksen kenelle tahansa, mitä muuta kuin itseämme, valintojamme, ajatuksiamme, unelmiamme, tekojamme…. me voisimmekaan hävetä tai tuntea häpeää niistä. Ja tulisiko meidän? Anonyymi kirjoitti:
Ymmärsit kysymykseni liian konkreettisesti, jopa hieman väärin. Pahoillani olen siitä. Kysymys oli retorinen. Tartuin häpeään, koska on epäinhimillistä kieltää se tunne itseltään. Tiedän, että jotkut näin tekevät, mutta he ovat kadottaneet yhteyden häpeään syystä tai toisesta. Sääli, sillä häpeän on tärkeä osa itsetuntemusta.
Häpeää ei saa käyttää toisen syyllistämiseen, mutta vuosisatojen ajan niin on toimittu. Lapset ovat hävenneet vanhempiensa kyvyttömyyttä rakastaa heitä juuri sellaisina kuin lapset ovat. Häpäisy on ollut vallan väline myös yhteiskunnallisesti ja heikot järjestöt kuten kirkko ovat sitä viljelleet rutkasti. Ellen olisi niin kyyninen, hävettäisi heidän puolestaan.
Häpeä on ihmisen aito tunne, jonka kokemiseen tulisi antaa tilaa ymmärtäen ja lopulta lohduttaen, eritoten, mikäli kyseessä on vielä kasvuikäinen. Itse häpeäkokemus itse aiheutetusta häpeästä on erityisen kasvattava ja maaliin osuva, ilman häpeään tuomitsemista tai häväistyksi tulemista.
Sinun kohdallasi en ajatellut lainkaan panna sinua ajattelemaan tilanteita, joissa joskus olet hävennyt. Ei, ei sitä. Ajattelin vain retorisen kysymyksen kenelle tahansa, mitä muuta kuin itseämme, valintojamme, ajatuksiamme, unelmiamme, tekojamme…. me voisimmekaan hävetä tai tuntea häpeää niistä. Ja tulisiko meidän?Kiitos selvennyksestäsi.
Pelkästä kysymyksestäsi sain mielikuvan, että minun pitäisi tai kuuluisi hävetä jotakin.
Häpeän yhtä asiaa äärettömän paljon ja paljastan sen nyt tässä. Tulen nolostumaan paljastuksestani, mutta en kadu, sillä minun täytyy nyt paljastaa mitä häpeän elämässäni eniten. Jo hävennyt tätä yli kolmekymmentäviisi vuotta.
Olin kaverini mökillä ja harjasin hiuksia terassilla kun huomasin valtavan ison hämähäkin. Se oli pelottava ja ruma mielestäni.
Ja mitäkö tein..? Spreijjasin sen siihen seittinsä hiuslakalla. Olin vielä laps enkä ymmärtänyt tekoani kuin vasta jälkeenpäin.
Ihan oma päähänpisto. Ei ollut vaikuttimena kuin oma typeryyteni ja julmuuteni.
Häpeän tekoani.
Häpeä on hyvä tunne pikkuriikkisesti annosteltuna. Kuten kaikki muutkin tunteet. Eikä häpeä ole ainoa tunne joka jäänyt paitsioon.
Häpeän tunteminen ja häpäisy ovat kuitenkin eri asioita. Se, että häpeää käytetään häpäisyyn on silkkaa vääryyttä. Julmuutta kuten oli tuo minun hämähäkkini spreijaaminen. Turhaa julmuutta.
Mielestäni tunteet ovat tärkeitä ja ehdottomasti ne ovat tie itsetuntemukseen. Kaikki tunteet, myös ne negatiiviseksi luokitellut.
Kukaan ei ole koskaan kysynyt oikeassa elämässä, että mitä puuhailen netissä. Äitini kerran tunnisti yhden kirjoitukseni netissä ja nauroi sille. Olin ihan naama punaisena.
Kiva tunnustus. Meidän työpaikalla tästä saitista puhutaan suhteellisen useasti tai no mainitaan satunnaisesti. Yleensä pilkalliseen sävyyn.
Äiti on aina ymmärtäväinen. Tuttavat ei niinkään.Pikku-pirpana kirjoitti:
Kiva tunnustus. Meidän työpaikalla tästä saitista puhutaan suhteellisen useasti tai no mainitaan satunnaisesti. Yleensä pilkalliseen sävyyn.
Äiti on aina ymmärtäväinen. Tuttavat ei niinkään.Eli toisin sanoen kaikki työkaverisi kirjoittelevat suoli24:ssa, mutta eivät kehtaa tunnustaa.
Palstakamu kirjoitti:
Eli toisin sanoen kaikki työkaverisi kirjoittelevat suoli24:ssa, mutta eivät kehtaa tunnustaa.
Näinkin voi asia olla.. ;)
- AnonyymiUUSI
Vanhana palstalaisena tunnustan, kun en ole aiemmin tunnustanut:
Olen täysin kaapissa.
Enhän minä nyt siviilielämässä, Herra munjee, mene kenellekään paljastamaan että minä täällä vällllä hulluilen tällaisen sakin kanssa.
Joutuisin lopullisesti hautaamaan haaveet pääministeriydestä :)
-keinovaginamies-Tunnustithan sen jo tuossa alkuperäisessä ketjussakin. Sulla on hyvä syy.
Kaapissa on hyvä olla jos tarve vaatii.
Muutes, eip ole sinua näkynnä täällä pitkiin aikoihin. Joten kiva kun olet taas. Tykkään sun kierosta huumoristasi erittäin paljon.. vaikka meneekin huti multa useimmiten.
Onnekseni olet lempeä ja pelastat minut lopuillaan väärinkäsityksiltäni.. :)
- AnonyymiUUSI
Jos joku minut tunteva täällä olisi ,tunnistaisi minut heti. Mitä siitä. Vanhaa kauraa,ei mitään uutta auringon alla.🤷♀️
Joskus nuorempana muistaakseni kerroin veljelleni kirjoittelevani täällä
Öhöm.. just lopetettiin viesittely privana kun sulle tuli menoa.. ja ny oot täällä viestittelemässä minulle.. :D
Mutta kiva kun osallistuit keskusteluun. Palstakamu jo tuossa kyselikin sinun perääsi.
Olisin vähän hempeilyä vaille.. eli miten ois..?Pikku-pirpana kirjoitti:
Öhöm.. just lopetettiin viesittely privana kun sulle tuli menoa.. ja ny oot täällä viestittelemässä minulle.. :D
Mutta kiva kun osallistuit keskusteluun. Palstakamu jo tuossa kyselikin sinun perääsi.
Olisin vähän hempeilyä vaille.. eli miten ois..?Aina hempeily kanssasi porvoonjoen voittaa, rakkaani
Kyllä, tuli tänään telkkarista alkaen klo 19.30
Kauniita maisemia oli porvoonjoella. Mutta kun tulen vierailulle luoksesi, niin siellä on kauniimpaa katsottavaapujotteIija kirjoitti:
Kyllä, tuli tänään telkkarista alkaen klo 19.30
Kauniita maisemia oli porvoonjoella. Mutta kun tulen vierailulle luoksesi, niin siellä on kauniimpaa katsottavaaOih.. porvoonjoella on todella maisemat.. sinähän romanttiseksi ryhdyit. Kiitos epäsuorasta kohteliaisuudesta.
Kyllähän minäkin sinua jo kiihkeästi odottelen vierailulle. Siitä jo pari viikkoa kun viimeksi tavattiin.. tosin se tuntuu paljon kaukaisemmalta.Pikku-pirpana kirjoitti:
Oih.. porvoonjoella on todella maisemat.. sinähän romanttiseksi ryhdyit. Kiitos epäsuorasta kohteliaisuudesta.
Kyllähän minäkin sinua jo kiihkeästi odottelen vierailulle. Siitä jo pari viikkoa kun viimeksi tavattiin.. tosin se tuntuu paljon kaukaisemmalta.Kun asemalla tavattiin
Niin heti pussattiinpujotteIija kirjoitti:
Kun asemalla tavattiin
Niin heti pussattiinEnsimmäiseksi pussataan, toiseksi halataan ja sitä toistetaan eri variaatioissa koko treffien ajan. Vaatteilla ja ilman ;)
Josko ensiyönä saisin vihdoinkin nukutuksi ja vaikka näkisin kaunista unta pussailuista sinun kanssasi. Sitä toivon.Pikku-pirpana kirjoitti:
Ensimmäiseksi pussataan, toiseksi halataan ja sitä toistetaan eri variaatioissa koko treffien ajan. Vaatteilla ja ilman ;)
Josko ensiyönä saisin vihdoinkin nukutuksi ja vaikka näkisin kaunista unta pussailuista sinun kanssasi. Sitä toivon.Hyvältä kuulostaa kultaseni, tykkään niin läheisyydestä kanssasi
pujotteIija kirjoitti:
Hyvältä kuulostaa kultaseni, tykkään niin läheisyydestä kanssasi
Nyt luovutan.. yritän vähän nukkua. Hyvää yötä kultaseni.
Pikku-pirpana kirjoitti:
Nyt luovutan.. yritän vähän nukkua. Hyvää yötä kultaseni.
Hyvää yötä rakkahin
- AnonyymiUUSI
Olen ihan rehellisesti kavereille sanonut joskus kirjoittavani palstalle. Ei aiheuttanut mitään kommenttia puolesta tai vastaan.
- AnonyymiUUSI
Pikku-pirpana kirjoitti:
Nyt haluan kysyä jatkokysymyksen.. mitä ikäluokkaa olet?
Olen keski-ikäinen, 40+
Anonyymi kirjoitti:
Olen keski-ikäinen, 40
Kiitos. Kiinnostuin vain avoimuudestasi sen verran, että halusin tietää ikäpolveasi.
Täällä palstalla olen kyllä oppinut, ettei asiat ole oikeasti niin mustavalkoisia, tai edes ikäsidonnaisia.
Virheellisesti ajattelin, että nuoremmat olisivat suopeampia, tai jotakin sen suuntaista.
- AnonyymiUUSI
Minä taidan olla kyllä juuri tuollainen kaappipalstalainen. Tämä on sellainen paikka, missä on mielestäni hyvä olla täysin anonyymi, joten aion asian pitääkin niin. En sen takia, että tässä olisi jotain hävettävää, mutta pidän siitä, että joskus voi asioista keskustella ilman, että on mitään ennakkoolettamuksia yms. Vähän kuin terapiassa kävisi 😁
Aletheias- AnonyymiUUSI
Ilmaista terapiaa, mutta pätevämpää kuin Ben Furman 💪
Eli toinen kaappipalstalainen. Ihan ymmärrettävää.
Tuo kvm on kanssa kaapissa. Ja varmasti moni muukin. Täysi anonyymiteetti se minuakin houkuttaa täällä.- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ilmaista terapiaa, mutta pätevämpää kuin Ben Furman 💪
Kyllä, täältä saa parhaat neuvot ja ihan ilmaiseksi 😁
Aletheias - AnonyymiUUSI
Pikku-pirpana kirjoitti:
Eli toinen kaappipalstalainen. Ihan ymmärrettävää.
Tuo kvm on kanssa kaapissa. Ja varmasti moni muukin. Täysi anonyymiteetti se minuakin houkuttaa täällä.Harvassa paikassa voi nykyään olla enää anonyyminä. Ihminen elää vähän kuin paljaana kaikelle maailmalle. Kaikesta tekemisestä jää jälki, kaikkea kuvataan, dokumentoidaan.. On hyvä olla jotain paikkoja, jossa voi huoletta olla "ei kukaan".
Tietenkin tästäkin jälki jää ja minutkin tarvittaessa pystytään jäljittämään, mutta tuskinpa sille tulee olemaan tarvetta. Olen ehkä vähiten rikollinen ihminen ikinä. Seison yölläkin punaisissa valoissa tyhjällä kadulla ja kaiken lisäksi omatuntoni herjaa hetkessä ja olen niin huono valehtelemaan, ettei minusta saisi minkäänlaista konnaa 😅
Aletheias
Oon joskus kertonukin teille, että töissä pomolle tai kollega, niin kyllä kerroin että tänne kirjoittelen. Kovasti oli huolissaan, etten vaan eksy tonne asuminen rakentaminen osioon, kun rakennusalalla toimitaan.
Mulle ei oo mitään ongelmaa myöntää, että kirjottelen tänne. Ainoostaan yks sukulainen sano että tää on häviäjien palsta. Mutta mä sanoin, ettei ole vaan ihan tavallisia ihmisiä täällä ollaan.
Tää on mulle yks elämän kolmesta peruspilarista, että tän lisäks on tietenkin työ ja sitten yhteiskunnalliset asiat. Joka onkin laajin, kun siihen kuuluu kaikki noi opiskelut ja kuvaukset mitä teen. Tietenkin hyödynnän yhdellä osa alueella saatuja asioita muilla.- AnonyymiUUSI
Professorit, akateemikot sun muut jonottaa tänne pääsyä.
- AnonyymiUUSI
Totta 😁 ja kakkien iltalehtien lööppiotsikot on revitty täältä missä oikeasti tapahtuu. Muu maailma on vain palstan korvike 😄
- AnonyymiUUSI
Jos olet julkisesti avoin tai edes anonyymisti... olet luokiteltu "hörhöksi", kunnes toisin todistetaan. 😁
Täällä oman elämänsä raottavia kiusataan ja samalla pyydetään olla kertomatta kaikkea...ja kuka tietää onko kyseessä samat tyypit?
Vastavuoroisuus...
Jotkut haluaa sitä ja taas eivät kykene siihen tiettyyn pisteeseen asti...
Tähdenlentoja
vaan välillä... alkaa yhtäkkiä ja loppuu yhtäkkiä..
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku504154Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt351959Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1531346- 1541232
Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti421024- 192992
Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.229976- 80947
- 55820
Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm122815